Nadaje się byle nie był za gruby.
Wg sprzedawcy pasuje do silnika S51 trzystopniową oraz czterostopniową skrzynią biegów. Skoro pasuje to nie powinno być mowy o rozwiercaniu, gdyż inaczej równie dobrze można by napisać, że cylinder z WSK 125 pasuje do silnika S51. Powinieneś zapytać u sprzedawcy, czy do montażu są potrzebne jakieś dodatkowe prace niż standardowe.
Witam, piszę z niecodziennym zapytaniem czy rozwiercając kartery w Simsonie S51 na 54 mm można założyć cylinder 70 cc? Czy mieszanka będzie gdzieś uciekać.
Witam czy trzeba przerabiać kartery jeśli się zmienia skrzynie na 5 biegowa , jeśli oryginalnie była 4 biegowa
Witam. Postanowiłem zmienić pojemność mojego simsona na 70ccm a do tej zmiany trzeba roztoczyć silnik aby tuleja cylindra się zmieściła. Pytanie jest czym to zrobić czy zwykłą torakrką jeżeli blok silnika zmieści się w uchwytach lub honownicą ponieważ też mam do niej dostęp. I czy poczekać na cylinder i rozwiercać otwór pod niego czy wg jakiegoś schematu?...
Dorobić ściągacz na oba wałki jak w Simsonie, podgrzać kartery do 100°C wokół gniazd łożysk przed rozpołowieniem.
Na motobazarze warte jakieś 1000, może nawet i 1500 zł. A na poważnie, to za 18 zł kupiłem kiedyś rozwalony częściowo rozebrany silnik od Simsona S51. Z karterów zrobiłem przekrój (do niczego innego już się nie nadawały). Kilka części się przyda, zwłaszcza pewne części oryginalne których nie da się zastąpić obecnie produkowanymi podróbami, a pozostałe...
jak miałem kiedyś simsona to koleś wział 20 zl za rozwiercenie karterów.
Simmeringi są dobre. A może to być wina rozwalonej uszczelki pomiędzy karterami?
Zwróć uwagę, po stronie łożyska 16004 na wałku jest osadzona podkładka dystansowa (20x32x1) i pierścień osadczy zewnętrzny 20x1.2. To jest jedyne miejsce w którym jakaś nietypowa kolejność złożenia miałaby znaczenie na odległość między łożyskami. Pytanie z innej beczki, jakiej grubości masz uszczelkę między połówkami karterów?
Sprawdź czy nie masz pod statorem nigdzie zwarcia cewka-karter.
W takim razie co można zrobić? Dużo filmów na yt jest o tym to fakt ale na praktycznie każdym ludzie generują duże moce z większych pojemności gdzie budują silnik od zera, a ja pytam o jakieś delikatne przeróbki bez wymiany/ roztaczania karterow na większe itd. Gdybym chciał robić ostry silnik z porządna mocą to bym złożył cały na nowym już roztoczonym...
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Mam problem.Pewnego dnia w moim simsonie zaczął wypływać olej z pod karterów.Czym może być to spowodowane.
Korzystałem z filmu na yt w, którym składano silnik do simsona. Kartery zostały rozgrzane do 100'C, a wał poszedł na noc do zamrażarki. Lożyska wskoczyły praktycznie bez oporu. Już nie pamiętam dokładnie ale wał wchodził dość ciężko w ten karter w którym są dwa łożyska, w drugi też wskoczył bez problemu. Ogólnie całość była zbijana tylko młotkiem gumowym...
zaczął dymić w czasie jazdy ale jechał do końca Sprawdzałeś czy olej ze skrzyni biegów nie dostaje się do cylindra. Jeżeli tak to do wymiany simeringi na wale korbowym bądź nieszczelne kartery.
No widzisz, tak wyglądają nowe "podobno DDRowskie" popychacze sprzęgła. Bym się nie zdziwił, gdybym przeciął je brzeszczotem. Teraz pozostaje Ci szukać używanych oryginałów DDR, albo jak napisałeś wcześniej - kombinacja najdłuższych dostępnych wałeczków łożyskowych fi 5 mm i kulek między nimi. Odnośnie łożyska - niech zgadnę, miałeś założony odrzutnik...
Jakie pokrywy? Chyba kartery. Inżynier zadbał o to, aby nikt nie kombinował z wkładaniem większego cylka. Kartery 50 cm³ 60 km/h mają otwór 46 mm. Do cylindra 70 cm³ potrzebne są kartery z otworem 50 mm. W latach '90 było jeszcze jedno zabezpieczenie w postaci zwężenia otworu i podtoczenia w tulei cylindra, aby nie można było bez obróbki wstawić starego...
Od strony sprzęgła jest olej i przy słabym simeringu może dostawać sie do cylindra. Wywalasz stare zakładasz nowe. Dobrze jest czymś posmarować aby łatwiej wlazło. Przy wkładaniu musisz uważać aby nie spadła sprężynka z simeringa. Potem pokrywę silnika tylko na coś musisz złożyć: uszczelka, hermetik, silikon czerwony. Nie jestem zwolennikiem hermetika...
W Simsonie tylko starsze silniki M52 i M53 nie miały uszczelki między karterami. Nowsze silniki M53 (z dolnym uchem mocowania silnika) stosowane np. w DUO i S50 były składane na uszczelkę. Niestety ale dziśiejsze simeringi dość luźno latają w gniazdach i jest problem z wyciekami. Jak kupujesz chińszczyznę to nic dziwnego. Wracając do tematu, w silnikach...
DO 80CC trzeba rozwiercić otwór w karterach tam gdzie wchodzi tuleja cylindra.
Na karterze i na zapłonie jest takie jak by V ustawiłem tak że jedna końcówka jest na przeciw do tej na karterze. Simering jest nowy.
Pierwsza sprawa to odepnij wydech i zobacz co się zmieni. Dalej ustaw zapłon wg książki na GMP, wkręć świecę (to ważne), drugą w fajkę i zobacz jak wygląda iskra i ewentualnie strobolampą jej moment. Jeśli ok to tak zostaw. Następnie przydałoby się sprawdzić czy faktycznie wszystko jest ok z ilością paliwa i czy nie ciągnie oleju z karterów.
Ja rozumiem że chodzi o luz osiowy. W takim przypadku dwie opcje: 1. Wybite czopy na wale korbowym - często to występowało w wałach DDR które były spasowany na niezbyt ciasny wcisk. Obecne wały korbowe mają dużo bardziej ciasny wcisk. 2. Wybite gniazda łożysk w karterach, dodatkowo spowodowane brakiem prawidłowego zdystansowania podkładkami. Wówczas...
Można, ale się nie opłaca. Rozrusznik 3 generacji kosztuje ok. 1500 zł. Do niego wymagany jest zapłon VAPE — obecnie zestaw kosztuje 1500 zł. Pokrywa nie posiada napędu licznika, potrzebny jest zestaw napędu z przedniego koła — ok. 200 zł. Kartery powinny być z nowej wersji, w DDRowskich trzeba podfrezować krawędź karterów. Zdaje się że...
Nie wiadomo czy podczas spawania nie zacznie aluminium smarkać. Tak się dzieje z nowymi karterami MZA, a nie ma z tym problemu z karterami DDR. Wspornik powinien wystarczyć.
Montujemy na gorąco. Bez czujnika zegarowego nie widzę szans na porządne złożenie silnika. Bicie czopa wału w okolicy gniazda na wpust czółenkowy (klin) nie może być większe niż 0,05 mm a wał ma się obracać bez oporów spowodowanych zaciśnięciem łożysk. . Tzn jeśli montujmy sprawdzony wcześniej wał pod względem bicia itd, za pomocą przyrządu metodą...
Na razie sprzedawca zdeklarował się wymienić cylinder. Jeśli sytuacja się powtórzy rozwierce kartery i wstawię 70cm.
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki. Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
Wyrzucić odrzutnik, a w jego miejsce zastosować podkładkę dystansową 1 mm (plus pozostałe podkładki dystansowe. Potem seger wycięciem w stronę kanału w karterach i uszczelniacz vitonowy.
Trochę to wygląda na nieszczelną komorę korbową - między karterami, pod cylindrem, uszczelniacze wału.
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
Rozebrany młotkiem i siekierą? Teraz możesz mieć problem ze zniszczonymi końcówkami wału korbowego (już go nie wycentrujesz) i uszkodzonymi karterami. Silnik Simsona dajesz mechanikowi który w Simsonach siedzi i posiada przyrządy specjalne. Te silniki mają w swojej konstrukcji pewne niuanse i trzeba o tym wiedzieć. Poza tym różnica w tym silniku polega...
Witam tak jak kolega Art.B pisze między połówkami karterów masz nieszczelność jeśli simeringi dobre pozdrawiam.
Prawdopodobnie targa lewe powietrze. Winny za to może być uszczelniacz od strony prądnicy albo okaleczony/źle uszczelniony karter. Jeśli składałeś na jakieś silikony to możesz rozbierać od nowa.
Więc zrobiłem punkt na karterze oraz wyznaczyłem ZZ lub GMP jak kto woli i zaznaczyłem na magnecie, później wyznaczyłem punkt w którym tłok jest 1,8mm przed ZZ i też zaznaczyłem na magnecie. Obydwa te punkty odnoszę do tego punktu na karterze. Następnie odkręcam śrubkę z przerywacza i podłączam miernik ustawiony na zwarcie,z dzwiękiem. Kręcę magnetem...
Witam jak poprawnie złożyć silnik motoroweru np. Romet, WSK, dokładnie drugi karter od strony sprzęgła aby nie było naprężeń, czy rozgrzać go osadzić w nim łożyska i dopiero montować w całość na wałki czy może tak jak Simson Lehrvideo czyli rozgrzać karter zamontować w całość i później osadzać łożyska? Czy za pomocą takiego przyrządu można osadzić wał?...
Kolega pewnie już ma wybite kartery i wsio lata... Tego się nie wklei.
Wielkie dzięki za fotki, jak byś wrzucił jakieś z okrągłym silnikiem był bym wdzięczny:) Jeszcze chciał bym się dowiedzieć gdzie trzeba obciąć kawałek karteru? ? ?
Witam simson znowu zaczął strzelać gaźnik jest nowy 16N1-12 z szeroką przepustnicą wymienione cewka zapłonowa platyny oraz kond. wymieniona świeca oraz fajka i simsona strzela w filter powietrza a nieraz w wydech czy może poszła uszczelka w karterach w połowie nie wiem co już jest grane.
Witam Mam taki problem .Kolega zawiózł skuter (jest to keeway 2t ) do mechanika żeby mu ustawił gaźnik i zapłon.Gaźnik wyregulował ale zapłonu nie bo nie ma lampy stroboskopowej.Mam lampę i w simsonie sobie zapłon umię ustawić ale jak to jest w skuterze bo tam przecież jest jeszcze ten moduł.Czy są tam na magnecie kreska i na karterze kreska tak jak...
korbowód pasuje wał inny ze względu na wyważenie, a największy problem to otwór w karterach (trzeba roztoczyć-większa zewnętrzna średnica tulei cylindra)
kravarav Da się, tylko to są koszty, roztaczanie karterów, dobór innego cylindra tłoka itp, poszukaj sobie takich przeróbek jak silnik komara z cylkiem od simsona, silnik jawki z cylindrem yamahy itp. Przy tym silniczku to nie wiem czy jest sens takiego tunningu, brakuje ci mocy czy jak ? Przecież to tylko rower. Musisz sie też liczyć z nadmiernym...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
Konstrukcja oryginalnego zapłonu w Simsonie sprawia że jest podzespołem autodestrukcyjnym, powodującym w konsekwencji uszkodzenie karterów. Niewielkie luzy promieniowe nie powinny stanowić większego problemu, ale przy platyniarzu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy. Większe luzy promieniowe nie stanowią problemu dla zapłonu elektronicznego,...
Niestety wymiana iglicy nic nie dała. Czy potrfi ktoś powiedzieć jak zmierzyć cewkę zapłonową (tą w iskrowniku) oraz czujnik położżenia wału ? Bo już nic mi do głowy nie przychodzi. Moto ma cały czas zalaną świecę. Regulacja wyskości iglicy też nic nie pomaga i nawet nie reaguje na zmianę położenia iskrowinika względem 3 znaczków na karterze
Po pierwsze trzeba poluzować śrubę regulacyjną na sprzęgle. Następnie trzeba "wypchnąć" popychacze ze swojego miejsca przy dźwigience, aby nie blokowały wyjęcia dźwigienki. Po tym można wyjąć dźwigienkę, po prostu wyciągając ją do góry. Często plastikowa tulejka zostaje w karterach, bo druciane zabezpieczenie spada z dźwigienki, ale nie to nie stanowi...
Źle chodzi, ma mało mocy. Ktoś mi powiedział, żeby zgrać blaszki regulacyjne, ale u mnie jest dziwnie wybity ząbek na karterze. Jeśli jest taka potrzeba to mogę dać zdjęcie zapłonu.
Zapłon electronic: tendencje do ocierania kołem magnesowym o cewki spowodowane konstrukcją cewek i biciem koła magnesowego, nierównomierne rozłożenie cewek na statorze skutkujące zwiększonymi wibracjami i charakterystycznym "wyciem" zapłonu, zbyt mała średnica centralnego otworu w podstawce w stosunku do średnicy czopa wału korbowego. To wszystko skutkuje...
Nowy zapłon pasuje idealnie w karterze a ten stary co w nim był, był luźny.
Taka czerwona (najczęściej) kostka o parametrach 220nF/400V. Kondensator 400V AC czy DC? Problemy ze zapłonem od razu są widoczne w świetle stroboskopu. Tym bardziej że napisałeś zapłon nowy, a te obecne (chińskie) części są różnie wykonane. Cewki WN polskiej produkcji padają po kilku minutach, a podstawki zapłonu potrafią mieć średnicę zewnętrzną...
Jak ci strzela w tłumik to nie ma bata - zapłon źle ustawiony. Jeśli musi działać na ssaniu bo dostaje wysokich obrotów to jest nieszczelność, albo simmeringi albo między karterami. Sądząc po stanie w jakim go nabyłeś to miał go ktoś niekompetentny czyli można się spodziwać pocharatanych karterów (od śrubokręta) a takie trzymają szczelność tylko po...
Koło ma tendencję podczas pracy do odsuwania się od obudowy(kartera). Kolega raczy żartować
Sprawdź, czy do gaźnika dopływa paliwo? Po czyszczeniu gaźnika, warto przeczyścić drogę paliwa ze zbiornika do gaźnika. Piszę oczywiste rzeczy, ale bywa, że co najprostsze i oczywiste pomijamy. Nie to nie to co ma wał wspólnego z paliwem ? a byś się zdziwił jak dużo w dwusuwie. Przecież paliwo jest zasysane do karteru właśnie przez podciśnienie pod...
wał można zmienić ale nie trzeba przerabiałem te silniki na 70 ccm i wał zostawał od 50 ccm i nie ma problemów jeden już 11000 km przejechał i wszystko gra przy przeróbce na 70 trzeba jeszcze kartery roztoczyć bo średnica tulei cylindra jest większa
Witam ponownie. NIe zawiozlem simsona bo strasznie padalo :P Dzis jest fajna pogoda to go rozkrecilem chociaz w niedziele nie wypada. Znalazlem ten oznacznik na magnecie, tylko nie wiem gdzie jest na karterze i iskrowniku. Magneto mam oryginalne DDR, karter i iskrownik chyba tez. Jesli moglibyscie prosilbym tez o jakies fotki. Z Góry dzieki :)
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
Proponuję wkręcić suchą świecę i spróbować zapalić go na pych (1 bieg najlepiej). Można włączyć trochę ssania. Może jest sporo oleju w karterach po remoncie i zalewa świecę. Jak świeca mokra - słaba iskra, za dużo paliwa lub olej gdzieś zaciąga (może simmering na wale od sprzęgła). Jak sucha - brak paliwa.
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
Silnik Morini, pompka oleju o stałym wydatku. W tym silniku olej dozowany jest w pierwszej kolejności do łożysk wału korbowego, robienie mieszanki będzie skutkować przyśpieszonym zużyciem łożysk, ponieważ w karterach nie ma kanałów cyrkulacyjnych do smarowania łożysk z mieszanki.
Niezły """remont""". A pytałem czy wał można obrócić palcami... Kartery sklepane na zimno młotkiem? To da się wyciągnąć. Trzeba tylko wiedzieć jak i czym...
Silnik od 023 daje 1,7KM, a od 019 daje 2,5KM. Spowodowane jest nie przełożeniami, tylko troszkę inną konstrukcją (023 ma też gaźnik o gardzieli o 1mm mniejszy). Największy cylinder jaki można założyć do 023/019 bez przerabiania karterów to 55ccm. Nie ma żadnego 60ccm! 70 i 80 w ogóle nie wchodzą w grę - trzeba roztaczać kartery, a cylinder dajemy np....
Tak jak w silniku Simsona M531, uszczelniacze na wale korbowym są dwa, jeden od strony sprzęgła, drugi od strony zapłonu. Jeśli nie ma się pewności co do wieku i przebiegu uszczelniaczy, to warto je wymienić na nowe. Jeśli to był olej z przekładni, to gdy miałeś zdjęty cylinder nadmiar oleju trzeba było wyssać z komory korbowej, gdyż będzie zarzucać...
Poszukaj w sieci serwisówki do ETZ lub Simsona. Ta wszystko jest ładnie opisane. Trzeba tylko zmodyfikować metodę do WSK Ogólnie to "wkłada się wszystko do jednej połówki karteru, a potem nagrzaną drugą połówkę nakłada na wierzch. Potem wkręty i ostukanie drewnianym młotkiem aby się ułożyło. Dużo by można było pisać. Po prostu trzeba ...myśleć.
Mam elektronika. Cewkę butelkową właśnie wymieniłem. Zapłon ustawiałem na znaki w karterze no i jakoś zawsze to banglało. Co do filtra też mam pewne obawy. Słyszałem coś o możliwości wstawienia do niego specjalnej gąbki od kosiarki ?
tyle osób sie wypowiada i nic!!!! dlaczego ignorujecie lewe powietrze rozbierz silnik i wymien uszczelke na spolowieniu karterów dodaj silikonu czerwonego posmaruj kartery i miedzy nimi uszczelke odrazu zobaczysz stan simeringów na 10000000% lewe powietrze!!!powodzenia. ps.mialem duzo motorów i sie znam z wlasnego doswiadczenia.
no taki jasno niebieski i iskra nie jest zbyt duża. Dodano po 3 A jak będę wymieniał ten simering to muszę rozbierać cały karter czy tylko odkręcić lewy dekiel i zdjąć kosz sprzęgłowy?
Teraz po całym grzebaniu i tysiącu porad to pewno i mechanik w warsztacie miałby kłopot... Daniello podejdz do tematu na spokojnie - ustal ciśnienie w cylindrze - w każdym warsztacie za browarek sprawdzą. Możemy gdybać do woli a okaże się że pierścionek pękł i w wydechu siedzi... Później zapłon - daj te 1,5, może 2 mm przed GMP oczywiście najpierw przerwa....
Dobry simek pali na jedno okręcenie wałem na rozgrzanym silniku, na pewno nie będzie to wina źle ustawionego zapłonu ale możesz sprawdzić i ustaw kierując sie znakami na zapłonie karterze i magnecie, ustaw dobrze platyny to jest według mnie winne, a i świeca najlepiej bosch wtedy musi palić bez problemu ;)
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Czy w ogóle ustawienie zapłonu było sprawdzane przy pomocy lampy stroboskopowej? Po pierwsze fizyczne skontrolowanie punktu zapłonu przy 1.8 mm przed GMP, co powinno zgrywać znak na kole magnesowym ze znakiem wybitym fabrycznie na karterze, co by potwierdziło że wpust nie jest ścięty, ew. czop ukręcony. Po drugie ustawienie zapłonu poprzez ustawienie...
Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w życiu rozbierałem miały. Jeszcze raz sprawdzałem książki, w każdej instrukcji napraw jest mowa o Dichmase. Chyba Pan nie miał okazji rozdziewiczać DDRa. Proszę sprawdzić samemu: http://miraculis.de/aw/mz/mz.htmlhttp://... Silniki Simsona M53 i M54 stosowane w serii SR4 i KR51 też nie miały uszczelki...
Jeden napisał prościej i od razu zaczaiłem :D Dzięki bardzo , ale to jest całkowicie zblokowane. Jak złożyłem kartery to normalnie biegi były, dokręciłem wszystko, próbuję wybić z biegu i zoonk. Dźwignia od zmiany biegów się okręca a tam w środku nic nawet nie drgnie :D :cry:
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Na magnecie jest taka kreska i na karterze jest druga. Gdy one są współosiowo (równo) to wtedy ustawiasz platynki ale nie patrzysz jaka jest przerwa tylko tak zeby były luźno i dokręcasz. Ja robie tak zawsze i pali mi elegancko.
Generalnie w 50cm niemcy zrobili kreski(magneto karter)są to kreski niejako fabryczne(mówią ze jezeli są w 1lini tłok ma do GMP 1,8mm nalezy rozróznic kreske fabryczna na karterze,zazwyczaj użytkownicy robią swoje i jest ich sporo)kiedy kreski sa w 1 lini(karter--magneto)wówczas platyny powinny zaczynac(nawet byc minimalnie juz otwarte)otwierać co daje...
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej stronie silnika w karterze jest nakrętka odkręć...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
Nie powinno się tak dziać po wymianie cylindra. Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem i cylindrem, a karterami. Podczas rozbierania mógł się zawiesć pływak lub podkrzywić blaszki. Oryginalnie nie było uszczelki pod głowicą. W gaźniku 16N1-11 była normalnie dysza 72 więc powinno wystarczyć, chyba że ktoś ją podmienił.
I jeszcze ten zapłon cały sterownik jest mniejszy o ok 1,5 mm od orginalnego i jak popu szczę te dwie śruby od mocowana iskrownika to on opada Podstawa zapłonu to bezużyteczna podróba, która ma średnicę 108-109 mm, gdzie powinna mieć średnicę równą 110 mm. Pewnie także cały zapłon to chińska podróba. Druga sprawa to gniazdo podstawki w karterach które...
witam mam mały problem z simsonem S51. Jak zapale simka to ładnie chodzi wchodzi na duże obroty i na małych też chodzi, kiedy jadę na maksymalnych obrotach to ładnie chodzi ciągnie nawet do 90KM/H ale po pewnym czasie zaczyna słabnać i bedzie jechał tylko 60 km/h ale nieraz idzie. Wyczyściłem gaźnik zapłon jest w idealnym miejscu powietrze dostaje kartery...
Łożyska wału korbowego mają sie dobrze, gorzej jest z uszczelniaczem od strony zapłonu ponieważ sączy się olej, gdy odkręcę obudowę (karter) zapłonu to caly karter jest w oleju, ale zapłon jest suchy Wydech jest w stanie dobrym lecz jest słabo dokręcone kolanko (wczesniej nie przywiazywałem do tego takiej uwagi) cylinder w stanie dobrym nie ma zadnych...
Wiele Simsonów jest zachowana w takim stanie, że strach tym jeździć... Najtańszy chiński skuter z biedronki to chyba coś koło 1600 zł, posiada on jednak hamulec bębnowy z przodu. Znajomy kupił swoim córkom taki. Miał dwa powody. Pierwszy - skuter miał posłużyć dwa lata (do osiągnięcia 18 lat). Drugi - nie będzie go szkoda kiedy dziewczyny go porysują....
Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem...
Silnik jest już dotarty. Ma przejechane koło 200 km. Silnik był składane z części zakupionych na allegro ze sklepu 4 motor, rzekomo części są mza (Niemieckie) ale czy one są niemieckie czy chińskie tego nie wiem. Z silnika zostały tylko stare kartery. Raczej silnik nie może się zacierać bo luźno pracuje tłok. Wymieniłem już trzy cewki wn i cały zapłon...
Koło magnesowe wewnątrz. Jednak nie znam szczegółów technicznych aby stwierdzić czy może to być wina łożysk wału korbowego, rozcentrowania wału wzg. zgięcia czopu czy odkręcenia się wirnika. W Simsonie na DDR-owskich zapłonach jest taki bajer, że przy zbyt mocno zużytych łożyskach wał opiera się w podstawce nie dopuszczając do ocierania o cewki, jednak...
Masz rację tylko że posiadam w sumie dwa silniki do tego modelu i z tych dwóch dało się złożyć jeden porządny (oprócz tego cholernego cylindra) w karterach wymienione zostały łożyska, nowe linki ze sprzęgła i z biegów wszystko wchodzi sprzęgło prawie nowe, gaźnik nowy(znaczy stary ale nie był używany 150 zł mnie on kosztował) a do szczęścia brak mi...
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Kolego jeżeli masz skrzynie biegów nie szczelną to morze też karter (skrzynie korbową) i to powoduje dolegliwość, nie zasysa paliwa albo jeszcze zasysa olej ze skrzyni. Jeżeli zrobisz sam to wymiana uszczelek i uszczelniaczy to koszt znikomy. Ale na początek spróbuj wymienić kondensator.
Witam!! kolego sprawdź sobje połówki karterów czy dobrze przylegajom do siebje pozatym jak skręcasz to przy okazji wymjeń sobje śruby na imbusowe,sprawdź sobje terz bolec z przerywacza na stojanie czy niema luzów i czy magneto ci przypadkiem na więnkszych obrotach nieskacze i niestyka do śrubki co przykręcasz kable do kondensatora albo przerywacza jak...
Masz co najmniej 200 euro na zakup takiego wału? Poza tym do zamontowania takiego wału potrzebna jest modyfikacja karterów (wał ma większą średnicę), a w drugiej kolejności wymiana cylindra na Big Bore, na seryjnym cylindrze tak zwiększą Ci się czasy otwarcia kanałów (szczególnie przelotowych) że zacznie to chodzić jeszcze gorzej. AM6 to silnik nieprzyzwoicie...
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
Więc tak, co by się nie działo jeśli motorower nie jest jakoś bardzo przechylony paliwo tak z samo z siebie nie może wylewać się z przelewu. Jeśli dalej dzieje się tak po zmianie zaworka znaczy, że nie wyregulowałeś poprawnie poziomu paliwa w komorze pływaka lub pływak jest dziurawy. Ustaw te platynki na 0,4mm szczelinomierzem. Jeśli jest to 50ccm platynki...
Witam mam problem z moim simsonkiem mam w nim 85/4/3 gaznik amal21 spawaka z jack motors jmp065 link do wydechu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi... Zapłon ducati energia problem polega na tym że jest bardzo słabe rezo wczesniej miałem to samo tylko 70/4/3 i ciągło jak głupie zapłon...
Próbowałem bez korka jechać - to samo. Dzisiaj jak wróce z pracy to zobacze jak wygląda tłumik w środku i rozbiorę gaźnik bo gdzieś wyczytałem że może być zatkany kanalik który coś tam łączy w środku nie było zdjęcia i nie było dokładnie opisane co ale jak znajde i stwierdzę że coś było z nim nie tak to dam znać. Dodano po 5 Może opisze po kolei, simson...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
na 100% iglica jest źle bo w simkach jest tylko albo 3 rowek albo 4 rowek w zależności od modelu gaźnika i liczysz nacięcia na iglicy od góry a zawleczka=zapinka jest z podwójnej blaszki wąsami w dół i liczysz dolną blaszkę, chyba zrozumiałe:), dałeś mu maksa paliwa ile można było non stop zalany i jak ma zapalić komora korbowa zalana i tłumik też z...
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Dobry odrzutnik oleju w 4t to mają silniki GY-6: http://www.naraku.pl/img/GY14190_453_4aa... Dysza olejowa doprowadza olej do przestrzeni pomiędzy łożyskiem a przeciwwagą, a na niej znajduje się blaszana pokrywka która doprowadza olej do łożyska stopy korbowodu. Praktycznie nie da się zajechać korbowodu, prędzej łożysko po drugiej stronie...
spawa karter grzałka karter karter romet
uszkodzenia karty graficznej philips ustawić godzina zresetować pralka indesit
klimatyzator cichy vestel 17mb170 firmware
Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39 Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39