Znak F to moment powstawania iskry, natomiast T oznacza że tłok jest w górnym maksymalnym położeniu. Koło magnesowe musisz mieć ustawione na znaku T. Gdzieś na karterze też musi być jakiś znak, ustaw tłok w górnym położeniu i sprawdź gdzie znajduje się znak T na kole, względem karteru, tam powinna być jakaś kreska.
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
Witam jak ustawić rozrząd w KYMCO GRAN DINK 125 przez okienko w karterze widac znaki ale nie bardzo mogę ich odczytać (kreski obok litery )jakie litery i na którą ustawiamy
Witam, Powyzej masz rysunek rozrzadu. Posluguj sie nim. Nie ma innej metody. Niektorzy wymyslaja wlasne teorie, z sufitu. Rozwiazanie masz na tym rysunku. Znaki na kolach pasowych maja odpowiadac znakom na pasku (przestrzegac kierunku ruchu paska!). Tylko dla kontroli sa znaki na karterach rozrzadu - u gory na walku i u dolu na wale korbowym. Pozdrawiam,...
Dzisiaj jeszcze wewnątrz karterów odczytałem następujące znaki: 1M-20-1111 1/2 prawa połówka ,4384 2200/1 lewa połówka - co one oznaczają czy to też numeracja czy państwo mają takie numery wewnątrz a może takie same symbole na obu karterach?
Ja nie mam zegara o którym pisze kol. goldwinger,ustawiam za pomocą znaków i co wazne platynami,znak z plytki znak na karterze i znak na magnecie tw wszystkie znaki nietrudno znalezc,kiedy te 3 znaki,kreski zgramy w jednej lini powinno nastepowac czy inaczej rozpoczynac sie rozwarcie platyn to ten moment o którym pisze w.w.kolega,jezeli platyny sie...
No to sobie musisz sprawdzić lampą stroboskopową. Najprościej ustawić to jest tak. Bierzesz ustawiasz tłok w pozycji zapłonu ( dla Charta jest to 2 do 2,5mm przed GMP). Na kole magnesowym i karterze rysujesz znak markerem , następnie napędzasz wał korbowy np wiertarką (kopiąc w starter trudniej będzie sprawdzić z racji na to że wał obróci się tylko...
Mam elektronika. Cewkę butelkową właśnie wymieniłem. Zapłon ustawiałem na znaki w karterze no i jakoś zawsze to banglało. Co do filtra też mam pewne obawy. Słyszałem coś o możliwości wstawienia do niego specjalnej gąbki od kosiarki ?
Ustawiałem znak zapłonu ze znakiem na karterze na równo i nie chciał chodzić, a jak obróciłem cały zapłon do góry nogami to działa. A znak jest w innym miejscu jak powinien być.
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki. Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
Zrobiłeś te znaki na karterze i iskrowniku? Jeśli są tak jak były wcześniej to zapłon nie mógł się przestawić sądzę. Na razie nie wiadomo jak wygląda to "mulenie" i "słabnięcie" i czy wynika ono z braku prądu na świecy czy z braku/nadmiaru paliwa. Dawaj film jak straci moc.
Ten znak "T" ma się pokrywać z nadlewem na lewej stronie karteru, to jest znacznik.
Kolego, ustaw tłok w górnym położeniu, a znak "T" musi pokryć się ze znakiem na karterze silnika. Ponadto dwa przeciwległe mniejsze otwory (pomiędzy nimi znajduje się znacznie większy otwór) w kole zębatym rozrządu muszą pokrywać się z krawędzią głowicy. Jeśli masz właściwie ustawione luzy zaworowe (fachowcy twierdzą, iż "chińczyki" muszą mięć po 0,05...
Odbijał gdy zapłon był "opóźniony" maksymalnie czyli na oko jakieś 2 mm za punktem ZZ. Na krzywce nie widać żadnych oznak zużycia, a przerwa na platynach jest ustawiona na 0,5mm tak jak sugeruje instrukcja obsługi. EDIT: Pisaliśmy w jednym czasie i nie widziałem tego postu. Znaki na karterze i magnecie są ustawione tak, że gdy się pokrywają tłok jest...
Dobry simek pali na jedno okręcenie wałem na rozgrzanym silniku, na pewno nie będzie to wina źle ustawionego zapłonu ale możesz sprawdzić i ustaw kierując sie znakami na zapłonie karterze i magnecie, ustaw dobrze platyny to jest według mnie winne, a i świeca najlepiej bosch wtedy musi palić bez problemu ;)
Od drugiej strony pokaż ten wałek rozrządu, bo przy jego osi będą też znaki, które mają się pokryć z płaszczyzną poziomą głowicy. Jeżeli ustawisz go tak jak ma być to znak T na kole magnesowym ma się pokrywać z wypustem w karterze po prawej stronie od tulejki ustalającej widocznej na zdj. nr 1, czy 2.
A czy nie jest tak, że znaki na tłokach w silniczkach 2T wskazują zawsze w kierunku wydechu? Przecież są silniczki gdzie gaźnik nie jest zamontowany na cylindrze tylko na karterach i podaje paliwo bezpośrednio do komory korbowej.
Ja ustawiałem zapłon na lampie stroboskopowej na próbę porobiłem sobie znaki na magnecie i na karterze,czyli górny martwy punkt i 3mm przed GMP i kręciłem cewkami u mnie były fasolki i mogłem regulować i wyszło że miałem za dużo wyprzedzony zapłon,nie wiem czy modułu nie będziesz musiał wymienić może źle wyprzedza zapłon na gaźniku.
Sprawdź czy ci nie ukręciło klina na dzwonie-magneto wystarczy odkręcić nakrętkę nie trzeba zdejmować, lub bez odkręcania pojedź do pierwszego lepszego "Kazia" co ma warsztat i zobacz lampą stroboskopową punkt zapłonu znak masz na obudowie-karterze, takie nacięcie a na dzwonie-magneta są linie. Trzeba rozebrać tą stronę z wentylatorem.
Miałeś rację ojdyr , na podstawie cewki jest delikatne nacięcie, a na słupku karteru nadlana kreska. Tak ustawiłem. Możesz dać zdjęcie tych znaków? Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Jeżeli tak to, ustaw tłok około 2.5 mm przed GMP, zrób znaki na kole magnesowym i karterze (naprzeciw siebie) jakimś jasnym pisakiem. Wykręconą świecę włóż do fajki...
Może przestawiłeś rozrząd - sprawdź to na znakach. W silnikach 4T odpowiednie znaki znajdują się na elementach głowicy i kole zamachowym - magnesowym prądnicy i karterze. O prawidłowym ustawianiu zapłonu znajdziesz wiele informacji na forach internetu.
Wałek mechanizmu zmiany biegów z dwoma zapadkami wchodzi w karter tylko w jednej pozycji. Dopiero montując półksiężyc musisz zwrócić uwagę aby odpowiednio założyć go względem wałka krzywkowego. Półksiężyc ma wybity znak przy zębach a wałek krzywkowy jeden z zębów ma zeszlifowany. Oba te znaki muszą być naprzeciw siebie.
z tym olejem to już nie te forum. a co do zapłonu to ma być 1,8 mm przed GMP na karterze i na kole są znaki na które trzeba ustawić ale najlepiej to wkręcić zegar w miejsce świecy i tak ustawić płytkę aby początek rozwierania styków przerywacza był na te 1,8. początek rozwierania styków możesz poznać następująco; pomiędzy styki przerywacza wkładasz...
Witam zapomniałem odpisać czy regulacja coś pomogła czy też nie , ustawiłem wszystko tak jak jest w serwisówce i zawory tak jak kolega mi wytłumaczył, ale nic z tego skuter podczas uruchamiania przez rozrusznik tak jak by chciał zalapywac ale na tym sie kończy , ogólnie z tym skuterem jest gorzej niż myślałem podczas krecenia rozrusznikiem silnik sie...
Kolego napinacz łańcuszka rozrządu reguluje jego naciąg ( śrubą możesz regulować nacisk sprężyny). Aby poprawnie ustawić zapłon w tym skuterze musisz zgrać 3 pozycje tj. znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze, ustawić tłok w GMP oraz właściwie ustawić koło zębate wałka rozrządu (2 otwory muszą jednakowo być ustawione względem głowicy. Czy...
Czy w ogóle ustawienie zapłonu było sprawdzane przy pomocy lampy stroboskopowej? Po pierwsze fizyczne skontrolowanie punktu zapłonu przy 1.8 mm przed GMP, co powinno zgrywać znak na kole magnesowym ze znakiem wybitym fabrycznie na karterze, co by potwierdziło że wpust nie jest ścięty, ew. czop ukręcony. Po drugie ustawienie zapłonu poprzez ustawienie...
Kolego nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Chodzi mi o to, czy silnik poprawnie pracuje tj. wkręca się na obroty a nie ma jazdy, czy też silnik "kuleje" i też nie ma jazdy. Są to 2 różne sprawy. W pierwszym przypadku winę za to może ponosić sprzęgło, wariator (ciężarki) oraz pasek napędowy (nietypowy, zużyty lub zaolejony), natomiast w drugim tylko...
Witam rowniez:) Lozyska bardzo latwo osadzic , ja osobiscie rozgrzalem kartery i schlodzilem lozyska (metoda rozszerzalnosci i kurczliwosci materialu pod wplywem temperatury) wszystko ladnie sie zeszlo. Tlumik od ogarka dal sporo mocy , znacznie lepiej wchodzi na obroty po rozgrzaniu. A zebatke zamocowalem tak samo jak oryginalna , 40-stke zamowilem...
Wszystkim wesołych świąt,wracając do tematu jezeli masz rowek na klin na najcienszej sciance to magneto jest od s51 i zapłon tradycyjnie jest mocowany(platyny na godzi ok 10-a)przenitowane magneto faktycznie zmieni znak na magnecie.Ja jestem fanem zapłonu elektronicznego(tylko orginalny jeszcze ddr--ski komplet,żadnych polskich)zauważyłem że u mnie...
Więc tak, co by się nie działo jeśli motorower nie jest jakoś bardzo przechylony paliwo tak z samo z siebie nie może wylewać się z przelewu. Jeśli dalej dzieje się tak po zmianie zaworka znaczy, że nie wyregulowałeś poprawnie poziomu paliwa w komorze pływaka lub pływak jest dziurawy. Ustaw te platynki na 0,4mm szczelinomierzem. Jeśli jest to 50ccm platynki...
Więc zrobiłem punkt na karterze oraz wyznaczyłem ZZ lub GMP jak kto woli i zaznaczyłem na magnecie, później wyznaczyłem punkt w którym tłok jest 1,8mm przed ZZ i też zaznaczyłem na magnecie. Obydwa te punkty odnoszę do tego punktu na karterze. Następnie odkręcam śrubkę z przerywacza i podłączam miernik ustawiony na zwarcie,z dzwiękiem. Kręcę magnetem...
Już na cos wpadłem. Wymieniłem moduł zapłonowy. I raczej okazał sie uszkodzony. Wcześniej miałem nowy kupiony moduł w czarnej obudowie i śrubka zalana lakiem bez żadnych napisów. Teraz kupiłem z niebieskim napisem i śrubką i motor odpalił. Niestey pali tylko na pych a na kopa tylko do około 5 minut po zgaszeniu ciepłego , później trzeba pchać. Na pewno...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni tak niestety jedną z przyczyn zalewania filtra olejem mogą być uszkodzone pierścienie ale przy tym silniku o ile nie był nigdy zagotowany to raczej żadkość. Natomiast bardzo często łamią się pierścienie świeżo...
Zdobądź właściwą instrukcję ustawiania zapłonu do Twojego pojazdu. Sprawdź ponownie zapłon, tj. zgodność znaków w rozrządzie oraz na kole magnesowym i karterze silnika. Sprawdź przy okazji cewkę impulsatora.
W odstojniku masz zaznaczone ile musi być paliwa po odjęciu go od reszty gaźnika, tak jak pisałem na dwa sposoby są zaznaczenia. 1. kreska 2. zgrubienie w rogu odstojnika Ustawiając w ten sposób Jawa będzie zawsze palić -sprawdzone doświadczalnie. Natomiast w przypadku ustawienia na słoik czy tam szklankę, może zdarzyć się że zapali dopiera na pych...
Witam kolegów forumowiczów. Święta za pasem, a ja bawię się z pilarką. Dotarł do mnie mój nabyteki już jestem po wymianie karteru. Założone nowe uszczelniacze, łożyska wału, uszczelki.. Drugi, sprawny karter .Piła odpala, jeszcze regulacja gaźnika do perfect i po robocie. Tyle nerwów i kosztów. Potencjalnych użytkowników przestrzegam przed takimi nabytkami,...
Po co to w ogóle rozbierałeś, pisałem, że to wina luzów na zębach? Teraz będziesz mia problem z ustawieniem tego tam nie ma żadnych znaków, musisz tak kombinować aby te przeciw waginie kolidowały z wałem podczas jego obrotu. Włóż je do połowy karteru razem z wałem i ustawiaj a potem założysz drugą połowę karteru.
Zamówiłem już cały dekompresator. Mam zdjęty filtr powietrza. Jak ciągnę za linkę rozruchową powoli to widać jak otwiera się zawór ssący w trybie ssania, po czym widać jak bardzo delikatnie uchyla się w trybie pracy. Rozmawiałem z serwisantami tych silników i mówią że mają opinię dość delikatnych. Wymienię dekompresor. Wcześniej on chodził, więc pompa...
No to słucham, który model pilarki ma moduł zapłonowy pod siedzeniem? W przypadku braku odpowiedzi, sankcje jak kilka postów wyżej. Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI Nie pisałeś, jak widać, o pilarce tylko o zapłonach CDI ! Chyba że ja czytać nie umiem. A strachliwy nie jestem i konsekwencji się nie boję. Tym bardziej gdy będą tak bezpodstawne jak...
Marka : Yamaha Model : XG250 Rocznik : 2006 Witam, posiadam Yamahe XG250 z uszkodzonym modułem zapłonowym, z tego co się orientowałem, nie do dostania. Zakupiłem ProgCDI R3.2 w wersji PLUS. Yamaha odpala i pracuje bez zarzutów. Jednakże jeżeli jest tutaj ktoś z większą wiedzą od tej którą posiadam, prosiłbym o weryfikację moich ustawień, nie chciałbym...
spawa karter grzałka karter karter romet
eminence odwrotka prywatne filmy mikrotik firewall filter
Podłączenie głowicy magnetofonu MDS 432: odczyt i zapis Rozkodowanie radia w Alfa Romeo 159 bez numeru seryjnego