Ja mam zestaw do wyciągania pionów. Rozbieram wszystkie ważne wtyczki, kazdy pin dogniatam na zestyku i lutuje w miejscu łączenia z przewodem. To na start. Diagnostyka on line plus błędy wykażą gdzie szukać. Zabojady niestety często maja takie problemy. Celem upewnienia sie polecam zakręcić gaz w butli i kilka dni pojeździć na pb. Skoro kazdy rozkłada...
Wygląda na uszkodzenie sondy za katalizatorem. Dojście do sondy od spodu samochodu, wtyczkę najłatwiej zlokalizujesz idąc po przewodzie od sondy. Na zdjęciu katalizator z widocznymi obiema sondami: https://obrazki.elektroda.pl/1392645300_...
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Kupić katalizator i wtedy będzie OK. A jeżeli tego robić nie chcesz, to przyzwyczaić się do błędu. Nie można niestety zjeść ciastka i mieć ciastka.
Nie ponieważ diagnoza padła na katalizator. Ale to jest wogóle inna sprawa bo siatkę i tak wymienię, tylko nie chce trzy razy robić tej samej roboty i muszę wiedzieć czy szykować się na wykruszenie katalizatora czy wymianę...
Witam Czy da się wywnioskować coś z poniższego filmu.?? Sondy dobrze prazują czy któraś z nich może być do wymiany.?? https://filmy.elektroda.pl/36_1583526971...
Problemem był jednak tylko katalizator
Właśnie chodziło mi o lagunę 3 ta co rozkodawales mi vin ona niema DPF tylko jakiś katalizator. Bo z tego co się dowiedziałem to 2.0 dCi 150 miał DPF 130 koni nie a 1.5 110 to wyczytałem i się dowiedziałem że dopiero od 2010 miały wszystkie.ale czy to prawda . Jak sądzisz jest to realne żeby moja laguna była bez DPF. Dodano po 4 Jeszcze jedno co mnie...
Witam wszystkich,Mam maly problem z Renault laguna 2.0 16v 139km 1995r.Podczas jazdy auto stracilo moc i zaczelo szarpac.Katalizator zrobil sie az czerwony z temperatury a silnik mial normalna temperature.Podejrzewam ze albo rozrzad sie przestawil albo katalizator moze zatkal?jesli ktos cos wie na ten temat to prosze o podpowiedz.Dzieki.....
Poczekaj jeszcze trochę, zapewne katalizator jeszcze pływa w oleju i musi się wypalić.
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Coś niezrozumiałe?
sonda jest faktycznie chyba jedna. zaprowadź autko do mechanika niech jeszcze raz rozrząd ustawi bo przesunął siępewnie pasek o jeden ząbek na kole od fazy i po przyspieszeniu za bardzo wyprzedza punt zapłonu i moc idzie w gwizdek dlatego ci "wydmuchało" katalizator
Nie pamiętam czy Twoje auto ma jedną czy dwie sondy... Jesli tylko jedną - przed katem to rób i wstawiaj co chcesz, na większe osiągi nie licz, średnio tępy (większośc ) diagnosta przepuści bez pytań. Jeśli natomiast masz sondę za katalizatorem - patrząc od strony silnika - załóż "trochę drogi" katalizator lub ciesz się świecącą kontrolką silnika i...
No bez przesady - w moim w czasie jazdy rozleciał się katalizator (ten połączony z kolektorem wylotowym) i od tego wypaliła sie dziura w kolektorze dolotowym- przejeździłem z tym kilka tysięcy km.... Pozdr.J.
Czyli wszystko jasne, katalizator już się częściowo rozsypał, stąd te grubsze i drobne kawałeczki, najlepiej wymienić katalizator.
Może katalizator zapchany?
tak tak zrób głowice, cały silnik i skrzynie biegów.... a wystarczy rozpiąć katalizator i sprawdzić, czy bedzie lepiej
A co mowi katalizator nie przytkany ???
witam ja miałem podobny przypadek tylk prze 2.2 td wszyscy chcieli silnik remotować a tu wyszło ze katalizator był juz przytkany i nie było mocy. pozdrawiam
a moze byc ze katalizator sie zapchal
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
Najprawdopodobniej zapchany jest katalizator więc zapaliła się kontrolka która informuje że zbliża się wymiana katalizatora bo wydajność jest mała czyli zatkany.
Nadal jedynymi parametrami jakie podajesz to litry spalonej ropy. Takie teksty: cienienie zostało ponownie zmierzone tym razem w prawidłowy sposób i jest ok Możesz sobie w buty wsadzić, kompletnie pojęcia o robocie nie macie skoro od zaślepiania EGR zaczynacie. Tak do kompletu jeszcze katalizator wytnijcie, wtedy będziecie goście :)
wymienić środkowy tłumik ten z katalizatorem ?? zamontować na miejsce tego tłumika będziesz miał problemy chodzi o to żę katalizator chcę wymienić ale muszę podać w sklepie wymiary wszystkie bo ma zamiar założyć strumienice a są tylko uniwersalne więc moje pytanie brzmi jakie wymiary ma ta strumienica? znalazłem ktalizator Katalizator RENAULT LAGUNA...
zauwazylem ze jesli katalizator jest daleko od silnika a sonda bezposrednio przed nim i powiedzmy katalizator jest wydmuchany /czyli pusty/ to szczegolnie podczas jazdy po miescie temperatura pracy sondy jest nizsza od zalecanej A czym sie objawiala jazda na niedogrzanej sondzie i jak mozna okreslic jej temeperature?
Też podejrzewałem katalizator ale po odkręceniu i przejechaniu się samochodem również nic się nie zmieniło oprócz dźwięku i wyraźniejszego świstu turbiny.
Witam. Zacznę od tego że jestem mechanikiem, ale moja branża to automatyczne skrzynie biegów. Posiadam Renault Laguna II z 2002 roku z silnikiem 1,8 benzyna z gazem sekwencyjnym firmy lovato. Samochód chodzi poprawnie a nawet bardzo ładnie, równo. Tak jest na benzynie i na gazie. Spalanie benzyny i gazu to ok 15 litrów na 100 km w trybie mieszanym a...
Moja Laguna nie ma tego filtra ma tylko katalizator i to wszystko prócz tłumików. Nie orientujecie się ile może kosztować ustawienie pompy?
raczej nie, niektórzy nawet wywalają katalizator i wstawiają strumienice i żadne błędy się nie pojawiają ( choć brak katalizatora to gorzej dla środowiska )
e tam, można mieć fabrycznie fap i duży przebieg - nie gryzie się to jeśli eksploatuje się auto normalnie. Tu akurat się z tobą zgodzę. Z dużym naciskiem na "normalnie" :D Co do adblue... Katalizator jest zawsze przed filtrem DPF.
Wydaje mi się że aż tak katalizator nie ma wpływu jak działa w trybie awaryjnym to nie powinno odwalac tagiego czegoś żeby aż strzelało w kolektor
właśnie czuć takim spalonym olejem tylko mi chodzi jakby były nieszczelne rury od intercoolera to by było czuć olejem ??? może być pozostałość oleju po ostatnim nieszczelnym turbo i jest (tłumik i katalizator zalany olejem )? a jak sprawdzic czy zawór egr jest całkiem zepsuty dzieki za odp
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu dokładnie od czasu spadku temp na zewnątrz rano po włożeniu karty nie zapala mi się kontrolka jakości spalin. I nie umiem odpalić silnika muszę go kręcić jakaś minute dopiero wtedy odpala. Czytnik kart jest ok bo wiozłem z innego samochodu. A jak już odpali to po przejechaniu jakiś 100m gaśnie i problem znowu się powtarza...
Tak, skasujesz rozrusznik i akumulator. Ani rozrusznik nie lubi być długo kręcony, ani akumlator takiego prądu oddawać przez dłuższy czas. Silnikowi to raczej nic nie będzie, może katalizator jeszcze oberwie, o ile jest.
Jeśli jest zapchany wydech to na klawiatórze, pod nakrętką wlewu oleju powinna być biała mazista substancja. Jeśliz tak jest to prawdopodobnie katalizator będzie zapchany, ale objawy które opisujesz nie bardzo mi pasują. Chyba, ze przedtym powoli tracił moc i silnik czasami po rogrzaniu padał.Pozdrawiam
A w końcówkę (tą z tyłu) pierdnę ze dwa razy inflatorem - takim do wbiljania opon na felgę. Nie powiem co bym koledze za to zrobił. A czemu by nie :?: P Przy rozkręconym kolektorze... Jak bym miał inflator to bym wijał ciśnienie każdemu "na dzień dobry".Rura w rure,najlepiej o 2 krotnie mniejszej średnicy.Osiem złączek,strumienica ala Allegro ,kolanko...
Witam. Mam problem tego typu. Jadąc samochód stracił moc, jechał przez siłę, wymienione zostały świece, sonda lambda bez wiekszych polepszeń. Dopiero po przeczyszczeniu tłumika samochód zaczął normalnie chodzić tylko że falują obroty na biegu jałowym + przy większych obrotach szarpie. Myślałem że katalizator do wymiany ale wyjąłem i niestety katalizatora...
spotkałem sie z czymś podobnym zapchany był katalizator ale nie wiem czy w Twoim przypadku bedzie to samo
To może byc wiele różnych przyczyn. (przepływomierz, sterowanie wtryskiem... itd) ale zacznij od rzeczy najprostszych - sprawdz tłumiki. Takie objawy bywają kiedy kiedy tłumik lub katalizator rozsypie sie w środki i tłumi spaliny.
katalizator ,można zrobić to samemu lub dać do warsztatu. Przydlawienie ktalizatora powoduje spadek mocy silnika jego brak również nie wspomnę o przeglądach itp. Zaostrzono przepisy . Podaj pozostałe odczytu kodów błędów z ich szczegółowym opisem ,czy masz tam LPG? Mi to wygląda na czujnik wału korbowego /wałków rozrzadu Jedna świeca zachlapania nieprawidłowa...
powiedz czy zostało wszystko wyczyszczone katalizator mógł zakleić się od oleju i turbina nie dala rady przepchnąć wiec eis ukręciła intercooler zawsze w nim jest pełno oleju po czymś takim robiłem jakieś pól roku temu taki sam samochód właściciel przywiózł używana turbinę która po przejechaniu 2 km rozsypała się i zaczęło dziać się to samo co u Ciebie...
Wydechem się zainteresuj. Dokładnie katalizatorem. Jak drożny to pomiar kompresji. Wymieniałem tłumik środkowy i katalizator na zamiennik... Więc te części są drożne, nie wiem jak pozostałe ale katalizator jest drożny. A ile kosztuje pomiar kompresji? kolego sprawdź luzy zaworowe Kolego nie jestem mechanikiem... Jak to sprawdzic?
a czy sprawdziliście czy nie zapchał się ukłąd wydechowy??? tzn rozkręciliście i sprawdziliscie a nie przez huhanie w tłumik jak to mi kiedyś mechanik sprawdzał? konkretnie chodzi o katalizator i tłumik środkowy aha i jeszcze moduł zapłonowy i cewkę
Może się spóźniłem ale jeśli jeszcze masz tam katalizator to go poprostu usuń-też może może być przyczyną tego że dymi na wyższych obrotach.Pozdrawiam.
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
Problem rozwiązany już dawno, ale dla pozostałych. Mechanik który stwierdził że katalizator zatkany to D...pa a nie mechanik bo katalizator nie zatyka się tylko na szóstym biegu :D . Padła turbina po wymianie objawy były podobne okazało się że przepuszczał wężyk podciśnieniowy od sterowania turbo, nie miał na sobie opaski zaciskowej.
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Zastanawia mnie tylko co to byl za mechanik skoro odczytał błąd egr a go nie prawdził, ten błąd bez przyczyny sie nie pojawił. Zalecam wyciagnac ten zawór wyczyscic umyc zamontować i przyuczyc, pozniej komputer jazda próbna i sprawdzic czy ten zawór jeszcze "żyje". Dodano po 4 Co do tego filtra to chodziło o filtr cząstek stałych to taki jakby dodatkowy...
Możesz wymienić tłumiki, będzie szybciej... Raczej głównie katalizator który znajduje się od razu za turbiną, jednak to koszt znowu 600zł, a w to auto włożone jest już naprawdę sporo(dodać tylko że gdy olej dostaw się do silnika i auto podnosiło obroty właściel ''dusił'' go sprzęgłem, w wyniku czego przegrzała się bierznia na tarczy dociskowej i po...
a jak katalizator spotkałem się z tym że kat został wydmuchany do środkowego tłumika i nie było przepływu spalin, pomogła wymiana tłumików i czujnika halla (nie wiedzieć dlaczego poleciał) sprubój na początek wykręcić sondę lambda i wtedy się przewieź)
Wszystko posprawdzane wszystkie cisnienia sprawdzone i ok katalizator czysty.W warsztacie ni mowia ze moze to byc wina turbiny poniewaz twierdza ze jest to obudowa od turbiny 2.2dci a wnetrze od 1.9 dci czy to mozliwe prosze o pomoc.
laguna katalizator renault laguna katalizator katalizator laguna zapchany
wahacze volvo monitor zużycia saeco sup02
zdalne sterowanie zdalne sterowanie
Orange Neostrada poczta – brak możliwości logowania po wyłączeniu usługi 2022 Najlepsza karta graficzna dla Xeon E3-1231V3