Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
sonda nijak sie niema do katalizatora
Trzymajcie byka za roki a nie za ogon. Tak wysokie spalanie masz rzeczywiście , czy tylko na wyświetlaczu? Sonda przed katalizatorem i ttylko ona ma wpływ na spalanie , Sonda za katalizatorem to DIAGNOSTYCZNA katalizatora' Sonda za katalizatorem nie ma STAC tylko pracować , podobnie jak pierwsza , ale w przedziale 0,4 - 0,6 V. Spalanie jest nie tylko...
Wygląda na uszkodzenie sondy za katalizatorem. Dojście do sondy od spodu samochodu, wtyczkę najłatwiej zlokalizujesz idąc po przewodzie od sondy. Na zdjęciu katalizator z widocznymi obiema sondami: https://obrazki.elektroda.pl/1392645300_...
Oczywiście że chodzi tu o drugą sondę. U ciebie jest tylko bank 1. Dwa banki są w autach z dwoma układami wydechowymi. Nie podałeś która sonda ale sprawność katalizatora mierzy sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Raczej nie jest to jej wina a wina zużycia katalizatora. Pokaż odczyt z drugiej sondy lambda. Powinno być tam bogato czyli jakieś 0.8V na...
Jak zwykle w tym badziewie zła działanie ,,katalizatora" Sonda nox-a,kabel do niej(często przysmza się do gorącego wydechu)itd
Zamontować emulator drugiej sondy,skasować błąd i powinno być ok.Emulator to taka rurka wkręcona pomiędzy sondę a wydech.Emulator kątowy bo prosty się nie zmieści.
Wykres w miarę płaski od około 0.6 do 0,7 volta. Wcześniej nagrzać silnik i kontrola grzałki. W niektórych łopelach sam tzw bias voltage to ponad 4v
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
Jeżeli chodzi ci o TERMOSTAT to przy wymianie jest taka zasada - po odkręceniu starego szybko wkładasz nowy i ubytki płynu są minimalne. Nie widziałem nigdy tego silnika ale skoro przeszkadza ci gaźnik to go odkręć :) Nie powinno być z tym problemu. Co do wydechu - przed katalizatorem jest sonda lambda. W wydechu bez katalizatora sondy nie ma więc przełożenie...
skasuj parametry wyuczone ( funkcja 10->kanał 00) Wiesz o tym że tam sonda pracuje z offsetem? Może być powód brak katalizatora.
Silnik krokowy gazu bez sondy spalin jest niepotrzebny. Za pewne register reguluje teraz dawkę gazu.
Sonda przed katalizatorem musi zostać. Nie ma znaczenia czy jest katalizator czy nie. To jest sonda regulacyjna i jej usunięcie spowoduje świecenie checka, wyższe spalanie, może skutkować uszkodzeniem silnika na skutek nieprawidłowej mieszanki. Tylnej sondy (za katalizatorem) chyba nie masz.
Nowa sonda załatwi sprawę.
A czy ten błąd będzie występował także w momencie usunięcia katalizatora ??
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Katalizator wg mnie wygląda ok, można go oddać do chemicznego czyszczenia (regeneracji), ale z tego co wiem da się tak regenerować tylko katalizatory ceramiczne. Można też wymienić wkład katalityczny. Jak masz wyjęty ten katalizator to spróbuj się przejechać bez niego (odłącz sondę).
W tym aucie sonda jest jedna i przed katalizatorem, jego brak nie wpływa na pracę sondy. Problem by był gdyby była druga sonda (kontrolna) za katalizatorem. Jeśli zamierzasz kupić sondę "uniwersalną" lub jakiś zamiennik to mogę polecić "Golden Lodge": http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/D...
Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
Jak zamontujesz emulator który generuje falę mającą się nijak do rzeczywistego składu spalin to jak może być dobrze? Pomyśl że.
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
Bez programu diagnostycznego nie da rady.....a i z programem trzeba mieć doświadczenie chyba że błąd ewidentny...
Brawo postepu, a wpadlo komu do glowy zrobic analize spalin i sprawdzic czy sie pokrywa z odczytem z sond.
Ja w swojej corollce wpakowałem cos takiego. [url=http://lepard.eu/?p=983]Link I problem z głowy p420 już nie wyskakuje.
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
Przed katalizatorem.
Witam. Co było przyczyną? Mam podobny problem.
We francuzach nie ma za bardzo co patrzeć na kolory. Przewody mają swoje numery i nimi trzeba się sugerować.
Rząd 2 (czujnik 1) To jest druga w kolejności (patrząc od przodu samochodu) przed katalizatorem, czyli sonda cyl. 2 i 3...
Rodzi się pytanie Po co katalizator skoro chodzi dobrze. Pozatym gaz wykończy katalizator. Praca automatu niestety nie zmienia się tak znacznie po awari sondy( poza zwiększeniem zapotrzebowania na gaz lub paliwo). Obroty muszą byc utrzymywane na stałym poziomie ze względu na automata. Ja bym tam nie montował katalizatora jeżeli jeździ się na gazie....
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Witam, sprawdź czy katalizator nie zapchany, jak sonda przed katalizatorem to wykręć i zobacz czy tak samo będzie.
Kompresja jest ok, ale czy silnik zużywa olej? Czy po wymianie świecy na 2 cylindrze jest jakaś różnica? Jak wygląda korekta mieszanki na cylindrze drugim? Czy po wycięciu katalizatora zmieniona została sonda przed katalizatorem?
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
Podgladnij korekcje sprawdz lewe na dolocie i na ssacym. W parametrach powinieneś widzieć skład mieszanki porownaj go z analizatorem bo może sonda zaczyna spać.
No to sprzeczne info... Orginalna to 06A906262Q, długosc 975mm, 4przewodowa. 2 białe, czarny, siwy..
1. Miałem ten sam problem u siebie w a 4 b7. Jedź do tłumikarza i on to ogarnie. Tłumiki polecam z Turboworks tanie i ciche . Nie wiem jak z żywotnością ale u mnie lata rok środkowy i jest ok. 2. Dołącz sondę wtyczkę i zobacz czy wywali błąd. Jeśli nie znaczy że wycięta. Najlepiej sprawdzić jak programem dedykowanym ale to pkt niżej. 3. Nie bierz tego...
Sprawdzasz nie tą sondę. To sonda diagnostyczna katalizatora.
Wybrał bym pewnie coś z Boscha (np 0 258 010 032) żeby było w miarę pewne i tanio, ale nie koniecznie identyczną jak oryginalnie, bo one w większości są takie same tylko długością przewodów się różnią, aby tylko rezystancja grzałki się zgadzała.
Też się z tym zgodzę sonda wplywa na ekonomiczną pracę silnika a nie za czystość atmosfery tym drugim przypadkiem zajmuje się katalizator. Chociaż prawda jest taka że jeżeli by sonda się zepsuła to katalizator zostanie uszkodzony bo układ będzie myślał że mieszanka jest zbyt uboga i będzie ją wzbogacał niepotrzebnie. Wzbogacenie mieszanki spowoduje...
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
Wycinasz i wkręcasz 2 sondę w "emulator" sondy z alle//o.
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Jeżeli silnik AUS , to dwie sondy , przed i za katalizatorem. Za katalizatorem tylko dedykowana / 6 drutów/ , przed , można zamiennik.
Sprawdziłem: biały przewód sondy łączy się z niebiesko-czerwonym, czarny sondy z brązowym, szary sondy z pomarańczowo-fioletowym, czerwony sondy z pomarańczowo-zielonym, żółty sondy z jednym pomarańczowo-brązowym, Zostaje niepodłączony pomarańczowo-brązowy, ma on inne miejsce w gnieździe.
Ja mam zestaw do wyciągania pionów. Rozbieram wszystkie ważne wtyczki, kazdy pin dogniatam na zestyku i lutuje w miejscu łączenia z przewodem. To na start. Diagnostyka on line plus błędy wykażą gdzie szukać. Zabojady niestety często maja takie problemy. Celem upewnienia sie polecam zakręcić gaz w butli i kilka dni pojeździć na pb. Skoro kazdy rozkłada...
Ma jeszcze błąd czujnika wałka rozrządu , auto słabo wchodzi na obroty ciężko ruszyć, to może nie zajmować się tą sondą skoro check engine się nie świeci ? Koszt katalizatora i sondy to powyżej 1000 zł, co sugerujecie ?
Zobacz w danych jaką temperaturę widzi DME. MOżesz pirometrem zmierzyć temperatury. Zobacz jak katalizatory i sondy się grzeją, zobacz czy wisko działa.
To teraz zamontuj kolanko na drugą sondę jak nie pomoże, zmień komputer na taki z 1 sondą. Bo jazda na b10 potrafi wywalić błąd sprawności katalizatora.
A to myślałem że na drugiej powinny byc okolice 6/7W równa linia, bo z tego co czytałem to niski odczyt = dużo tlenu W watach nie w miliwoltach tak, około 700mV już napisałem. Tylko taki stan jest osiągany dopiero po rozgrzaniu grzałki i samego kata. Oczywiście też przy w miarę stałych obrotach a wykres idealnie płaski nie będzie.
moze tulejowanie i wymiana pierscieni?
Uszkodzona sonda za katalizatorem błąd grzałki brak odczytu. Sprawdź czy fizycznie jest katalizator i czy świeci check engine błąd kontrolki jakby zaślepiona.
A co z zachowaniem się pierwszej sondy ? Czy nie daje ona zbyt ubogiej mieszanki ? I diagnostyczna to wyłapuje i wyrzuca błąd ? Diagnostyczna czuwa nad katalizatorem, a nie nad regulacją składu mieszanki.
no to ja twierdze ze ze euro w 2012 wygra Polska
Ewidentnie nie chodzi sonda przed katalizatorem, dobrze by było sprawdzić też drugą vagiem.
"działanie katalizatora niedostatecznie" czyli zbyt mała pojemnośc tlenowa katalizatora. Wymiana sondy nic nie da. Teoretycznie trzeba wymienic katalizator ale mozna załozyć eumulator sondy.
Cewki padają jsk muchy. Sonda ma zapewne przebicie z grzalki. Wymień na, Boscha
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Teoretycznie powinieneś wymienić sondę na nową, oryginalną, inaczej możesz poważnie uszkodzićsilnik, katalizator i zatruć środowisko. Praktycznie, duża część aut benzynowych ma świecący check z powodu zużycia katalizatora czy sondy. Ludzie tak jeżdżą, nic się nie dzieje. Szczególnie w tak starym samochodzie. Mała wydajność sondy oznacza, że wydłużył...
jakie dokładnie to auto?? który rcznik?? posiada 2 sondy lambda - jedna przed druga za katalizatorem??
Zacznę od początku. Uniak 899cm z LPG marki BRC. Po rególacji palił 7,5l LPG po mieście. Jedna trzeba było wymienić reduktor, bo w starym membrany były zużyte i wyciekał z niego płyn. Wymienił gazownik na redoktor firmy TOMASETTO o takiej samej mocy jak poprzedni. Wymieniłem filtr powietrza, wyrególował miesznkę używająć analizatora splin. Samochód...
Błąd EMS 4168, pojawił się po zatankowaniu na stacji Może być zanieczyszczony mocznik, ale to tylko jedna z przyczyn. Jeśli masz jeszcze jakieś kody to je podaj bo może być jeszcze sonda, katalizator itd.
Zdecydowanie nie pomoże. Twój samochód ma jedną sondę lambda przed katalizatorem i żadną miarą stam katalizatora nie może wpływać na pracę sondy. Jego stan ma wpływ na czystość spalin jakie wydostają się z rury wydechowej ale nie na pracę sondy. Wymiana katalizatora miała by sens gdyby samochód miał je dwie. Jedną przed a drugą za. Taki układ pozawala...
Nie znam tego auta ale czy to auto ma podwójny układ wydechowy? Człowiek wszystkiego w życiu nie widział ale czterocylindrowy silnik 2.0 zazwyczaj ma jeden układ wydechowy. Z błędów wynika że tutaj są dwa układa - dwa banki. Jak jest w rzeczywistości? Według wykresów to obie sondy z za katalizatorami nie dają żadnego sygnału. One są martwe. Napisałeś...
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
Sonda nie, ale zapchany katalizator już tak.
Gaz jest tu winny. Lub właśnie brak katalizatora. Jedno i drugie, od gazu głupieje wskaźnik paliwa (jest od tego stosowny emulator) a od pustki po kacie głupieje druga sonda, też jest emulator.
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Ciężko powiedzieć co jest zepsute, z jednej strony ze zdjęć wynika, że Ecu nie widzi sondy przed katalizatorem, jednak na dalszych blokach widać, że ta sonda "pracuje", 2 sonda jest sprawna, więc możesz ją wykluczyć.
Witam, jaki czujnik NOx przed katalizatorem? Czy sonda lambda? Można nr części?
Pierwsze co to skasuj te błędy bo nie wiadomo czy stałe czy śmieci.Egr nie powoduje wszystkich tych błędów.Masz problem z katalizatorem albo sondą 2.Dalej to egr, i do sprawdzenia szczelność węży jak i zaworu evap.A do tego wszystkie podciśnienia.Na podstawie tych obrazków nie da się zdiagnozować problemu.Trzeba odczytać parametry.Korekty,sondy,maf,map,egr...
Zakupiono nowe sondy, za i przed katalizatorem, Sonda szerokopasmowa ma pracowac jak na zalaczonym filmie
Na pierwszej lepszej stacji diagnostycznej możesz zlecić sprawdzenie składu spalin. A jak jest na niej ogarnięty diagnosta to powie ci czy to sonda ma zły odczyt czy kat ma już dość albo znikł.
A to jak lepiej wiesz to ok,pozdawiam i powodzenia.
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Witam!! Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzic regulacje gazu na wolnych obrotach. Co do katalizatora - to blad ze go wyciales (jesli oczywiscie byl sprawny) Pozdrawiam!!
http://www.peugeot307.pun.pl/viewtopic.p... Problem z układem emisji spalin. Może to być filtr cząstek stałych (FAP), katalizator, sonda lambda itd, itd. Podłączenie pod komputer rozjaśni bardziej usterkę.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Załączam filmy jak pracują sondy, niestety autocom chyba odwrotnie opisał sondy, bo według autocomu sonda przed katalizatorem jest martwa. Błędy też co chwilę inne.
Jaki kod silnika, jak błąd dotyczy sondy za katalizatorem może być uszkodzony kat.
Witam, ukradli mi z samochodu katalizator kolektorowy, i teraz moje pytanie brzmi co z sondą(ukradli katalizator razem z sondą). Czy pierwsza lepsza sonda z allegro do mitsubishi asx będzie współgrać z komputerem? Jak to wygląda? Jeśli ktoś ma jakieś rady jak rozwiązać mój problem to proszę o pomoc
od dołu, pomiędzy ścianą grodzowią a silnikiem, dostęp trudny
W tym modelu na 100% powinna sie znajdowac sonda lambda i katalizator. Juz w mk2 byly sondy lambda a uszkodzenie zwykle sygnalizowalo sie zwiekszonym zuzyciem benzyny. Nie wiem jak sytuacja wyglada przy zasilaniu gazem.
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Pod tylną. Prawidłowo wyregulowany gaz nie zaświeca checka. Emulator montuje się gdy masz bład P0420 sprawność katalizatora poniżej minimum. Sonda musi być sprawna.
Na początek sonda lambda i katalizator do sprawdzenia.
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
Problem leży po stronie katalizatora bądź sond lambda . Wypalanie nic nie pomoże to nie DPF . Trzeba by zajrzeć czy czasem ktoś monolitu nie wydłubał
sonda z żółtym i niebieskim, czy czerwonym i żółtym? Referecyjne powinno być na 1 sondzie.
Poluzuj katalizator. Albo wykręć pierwszą sondę i go odpal bez niej.
Jakie są konsekwencje dłuższej eksploatacji samochodu z uszkodzoną sondą lambda za katalizatorem ? Pierwsza sonda jest sprawna.
Witam mam ten sam problem.moze pan podpowiedzieć co pan robił i czy pomogło? Ja zrobiłem wypalanie katalizatora dwa razy preparatem liquit moly i wymieniłem sondę za katalizatorem na ori nowa Boscha i mam ten sam problem.
w spalinowym strucelku - czyli silnika spalinowego oraz setek wichajstrów, jakim silnik jest obudowany. Nie ma też skrzyni biegów, układu wydechowego, paliwowego, katalizatorów, sond, filtrów i olejów. Jednego katalizatora, jednego oleju więc nie dokładaj tylko po to by poprzeć swoją teorię. Nie ma też takiego zestawu baterii: ...Fabrycznie zestaw...
Witam Kol. Moderatorze - błędy - sondy są : przed katalizatorem 6-przewodowa, za katalizatorem 4-przewodowa. Sterowanie grzałek (masa, minus): 1 z pin. 5, a druga z pin. 63. W zał. rys. i opis sterownika dla tego silnika, oraz zdjęcie sondy - tej przed katalizatorem (6-przewodowej). - nr 243 na schemacie. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Błędy poprawiłem....
sonda katalizator sonda katalizator skoda sonda katalizator zafira
zrobić ładowarkę słoneczną sonel pomiar uziemienia zablokowany telefon samsung
schemat pilota creative inspire p5800 suszarka bosch inwerter
Zmywarka Electrolux AEG 111 575 111 nie podgrzewa wody Ile oleju wlać do myjki ciśnieniowej Kärcher K2.400?