Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
Trzymajcie byka za roki a nie za ogon. Tak wysokie spalanie masz rzeczywiście , czy tylko na wyświetlaczu? Sonda przed katalizatorem i ttylko ona ma wpływ na spalanie , Sonda za katalizatorem to DIAGNOSTYCZNA katalizatora' Sonda za katalizatorem nie ma STAC tylko pracować , podobnie jak pierwsza , ale w przedziale 0,4 - 0,6 V. Spalanie jest nie tylko...
sonda nijak sie niema do katalizatora
Wygląda na uszkodzenie sondy za katalizatorem. Dojście do sondy od spodu samochodu, wtyczkę najłatwiej zlokalizujesz idąc po przewodzie od sondy. Na zdjęciu katalizator z widocznymi obiema sondami: https://obrazki.elektroda.pl/1392645300_...
Oczywiście że chodzi tu o drugą sondę. U ciebie jest tylko bank 1. Dwa banki są w autach z dwoma układami wydechowymi. Nie podałeś która sonda ale sprawność katalizatora mierzy sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Raczej nie jest to jej wina a wina zużycia katalizatora. Pokaż odczyt z drugiej sondy lambda. Powinno być tam bogato czyli jakieś 0.8V na...
Zamontować emulator drugiej sondy,skasować błąd i powinno być ok.Emulator to taka rurka wkręcona pomiędzy sondę a wydech.Emulator kątowy bo prosty się nie zmieści.
Jak zwykle w tym badziewie zła działanie ,,katalizatora" Sonda nox-a,kabel do niej(często przysmza się do gorącego wydechu)itd
Nie ma dwu katalizatorów. Jest albo jeden, albo drugi. Zużycie - analiza spalin, połączona z wykresem działania obydwu sond.
Jeżeli chodzi ci o TERMOSTAT to przy wymianie jest taka zasada - po odkręceniu starego szybko wkładasz nowy i ubytki płynu są minimalne. Nie widziałem nigdy tego silnika ale skoro przeszkadza ci gaźnik to go odkręć :) Nie powinno być z tym problemu. Co do wydechu - przed katalizatorem jest sonda lambda. W wydechu bez katalizatora sondy nie ma więc przełożenie...
Jak zamontujesz emulator który generuje falę mającą się nijak do rzeczywistego składu spalin to jak może być dobrze? Pomyśl że.
Nowa sonda załatwi sprawę.
Sonda przed katalizatorem musi zostać. Nie ma znaczenia czy jest katalizator czy nie. To jest sonda regulacyjna i jej usunięcie spowoduje świecenie checka, wyższe spalanie, może skutkować uszkodzeniem silnika na skutek nieprawidłowej mieszanki. Tylnej sondy (za katalizatorem) chyba nie masz.
Silnik krokowy gazu bez sondy spalin jest niepotrzebny. Za pewne register reguluje teraz dawkę gazu.
Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
skasuj parametry wyuczone ( funkcja 10->kanał 00) Wiesz o tym że tam sonda pracuje z offsetem? Może być powód brak katalizatora.
Rodzi się pytanie Po co katalizator skoro chodzi dobrze. Pozatym gaz wykończy katalizator. Praca automatu niestety nie zmienia się tak znacznie po awari sondy( poza zwiększeniem zapotrzebowania na gaz lub paliwo). Obroty muszą byc utrzymywane na stałym poziomie ze względu na automata. Ja bym tam nie montował katalizatora jeżeli jeździ się na gazie....
Brawo postepu, a wpadlo komu do glowy zrobic analize spalin i sprawdzic czy sie pokrywa z odczytem z sond.
W tym aucie sonda jest jedna i przed katalizatorem, jego brak nie wpływa na pracę sondy. Problem by był gdyby była druga sonda (kontrolna) za katalizatorem. Jeśli zamierzasz kupić sondę "uniwersalną" lub jakiś zamiennik to mogę polecić "Golden Lodge": http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/D...
Przed katalizatorem.
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
Katalizator wg mnie wygląda ok, można go oddać do chemicznego czyszczenia (regeneracji), ale z tego co wiem da się tak regenerować tylko katalizatory ceramiczne. Można też wymienić wkład katalityczny. Jak masz wyjęty ten katalizator to spróbuj się przejechać bez niego (odłącz sondę).
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Masz dwa wyjścia kolego zamontować katalizator lub zastosować emulator 2 sondy lambda. Znajdziesz na allegro jest to metalowa tulejka która odsuwa drugą sondę od spalin i sugeruje dla komputera że katalizator działa...
Wykres w miarę płaski od około 0.6 do 0,7 volta. Wcześniej nagrzać silnik i kontrola grzałki. W niektórych łopelach sam tzw bias voltage to ponad 4v
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
Ja w swojej corollce wpakowałem cos takiego. [url=http://lepard.eu/?p=983]Link I problem z głowy p420 już nie wyskakuje.
Nie podałeś kodu silnika ale dla silnika NFU wygląda to tak: sonda pierwsza - ECU 1(nr na wtyczce sondy) - przewód nr 1351A - plus na grzałkę (połączony z plusem drugiej grzałki) 2 - przewód nr 122 - pin E2, wtyczka 32V NR (masa grzałki) 3 - przewód nr 131 - pin B3, wtyczka 32V GR 4 - przewód nr 130 - pin A3, wtyczka 32V GR sonda druga - ECU 1 - przewód...
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
Witam, sprawdź czy katalizator nie zapchany, jak sonda przed katalizatorem to wykręć i zobacz czy tak samo będzie.
Witam. Co było przyczyną? Mam podobny problem.
A to myślałem że na drugiej powinny byc okolice 6/7W równa linia, bo z tego co czytałem to niski odczyt = dużo tlenu W watach nie w miliwoltach tak, około 700mV już napisałem. Tylko taki stan jest osiągany dopiero po rozgrzaniu grzałki i samego kata. Oczywiście też przy w miarę stałych obrotach a wykres idealnie płaski nie będzie.
Też się z tym zgodzę sonda wplywa na ekonomiczną pracę silnika a nie za czystość atmosfery tym drugim przypadkiem zajmuje się katalizator. Chociaż prawda jest taka że jeżeli by sonda się zepsuła to katalizator zostanie uszkodzony bo układ będzie myślał że mieszanka jest zbyt uboga i będzie ją wzbogacał niepotrzebnie. Wzbogacenie mieszanki spowoduje...
do skody zamiennik podejdzie, Ja bym nie zaryzykował, i nie potwierdzam tej teorii, że zamiennik będzie dobrze funkcjonował. Zwłaszcza ten rodzaj sondy.
Wycinasz i wkręcasz 2 sondę w "emulator" sondy z alle//o.
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Kompresja jest ok, ale czy silnik zużywa olej? Czy po wymianie świecy na 2 cylindrze jest jakaś różnica? Jak wygląda korekta mieszanki na cylindrze drugim? Czy po wycięciu katalizatora zmieniona została sonda przed katalizatorem?
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
To teraz zamontuj kolanko na drugą sondę jak nie pomoże, zmień komputer na taki z 1 sondą. Bo jazda na b10 potrafi wywalić błąd sprawności katalizatora.
Sprawdzasz nie tą sondę. To sonda diagnostyczna katalizatora.
Rząd 2 (czujnik 1) To jest druga w kolejności (patrząc od przodu samochodu) przed katalizatorem, czyli sonda cyl. 2 i 3...
Jeżeli silnik AUS , to dwie sondy , przed i za katalizatorem. Za katalizatorem tylko dedykowana / 6 drutów/ , przed , można zamiennik.
Bez programu diagnostycznego nie da rady.....a i z programem trzeba mieć doświadczenie chyba że błąd ewidentny...
Jak sprawdzałeś że nie pali na ten cylinder ?
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
Zobacz w danych jaką temperaturę widzi DME. MOżesz pirometrem zmierzyć temperatury. Zobacz jak katalizatory i sondy się grzeją, zobacz czy wisko działa.
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Sprawdziłem: biały przewód sondy łączy się z niebiesko-czerwonym, czarny sondy z brązowym, szary sondy z pomarańczowo-fioletowym, czerwony sondy z pomarańczowo-zielonym, żółty sondy z jednym pomarańczowo-brązowym, Zostaje niepodłączony pomarańczowo-brązowy, ma on inne miejsce w gnieździe.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Ma jeszcze błąd czujnika wałka rozrządu , auto słabo wchodzi na obroty ciężko ruszyć, to może nie zajmować się tą sondą skoro check engine się nie świeci ? Koszt katalizatora i sondy to powyżej 1000 zł, co sugerujecie ?
jakie dokładnie to auto?? który rcznik?? posiada 2 sondy lambda - jedna przed druga za katalizatorem??
Ewidentnie nie chodzi sonda przed katalizatorem, dobrze by było sprawdzić też drugą vagiem.
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
Teoretycznie powinieneś wymienić sondę na nową, oryginalną, inaczej możesz poważnie uszkodzićsilnik, katalizator i zatruć środowisko. Praktycznie, duża część aut benzynowych ma świecący check z powodu zużycia katalizatora czy sondy. Ludzie tak jeżdżą, nic się nie dzieje. Szczególnie w tak starym samochodzie. Mała wydajność sondy oznacza, że wydłużył...
Uszkodzona sonda za katalizatorem błąd grzałki brak odczytu. Sprawdź czy fizycznie jest katalizator i czy świeci check engine błąd kontrolki jakby zaślepiona.
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Nie znam tego auta ale czy to auto ma podwójny układ wydechowy? Człowiek wszystkiego w życiu nie widział ale czterocylindrowy silnik 2.0 zazwyczaj ma jeden układ wydechowy. Z błędów wynika że tutaj są dwa układa - dwa banki. Jak jest w rzeczywistości? Według wykresów to obie sondy z za katalizatorami nie dają żadnego sygnału. One są martwe. Napisałeś...
Ja mam zestaw do wyciągania pionów. Rozbieram wszystkie ważne wtyczki, kazdy pin dogniatam na zestyku i lutuje w miejscu łączenia z przewodem. To na start. Diagnostyka on line plus błędy wykażą gdzie szukać. Zabojady niestety często maja takie problemy. Celem upewnienia sie polecam zakręcić gaz w butli i kilka dni pojeździć na pb. Skoro kazdy rozkłada...
Na początek regulacja LPG potem szukanie . Może trefny lub nieodpowiedni emulator .
A co z zachowaniem się pierwszej sondy ? Czy nie daje ona zbyt ubogiej mieszanki ? I diagnostyczna to wyłapuje i wyrzuca błąd ? Diagnostyczna czuwa nad katalizatorem, a nie nad regulacją składu mieszanki.
Witam Mam pytanie. Czy odczyty 2 sondy lambda wpływają w jakikolwiek sposób na pracę silnika? Tej za katalizatorem.
"działanie katalizatora niedostatecznie" czyli zbyt mała pojemnośc tlenowa katalizatora. Wymiana sondy nic nie da. Teoretycznie trzeba wymienic katalizator ale mozna załozyć eumulator sondy.
Zdecydowanie nie pomoże. Twój samochód ma jedną sondę lambda przed katalizatorem i żadną miarą stam katalizatora nie może wpływać na pracę sondy. Jego stan ma wpływ na czystość spalin jakie wydostają się z rury wydechowej ale nie na pracę sondy. Wymiana katalizatora miała by sens gdyby samochód miał je dwie. Jedną przed a drugą za. Taki układ pozawala...
Błąd masz z drugiej sondy i jaki ? Czasem pomaga założenie przedłużki.
No to sprzeczne info... Orginalna to 06A906262Q, długosc 975mm, 4przewodowa. 2 białe, czarny, siwy..
Wybrał bym pewnie coś z Boscha (np 0 258 010 032) żeby było w miarę pewne i tanio, ale nie koniecznie identyczną jak oryginalnie, bo one w większości są takie same tylko długością przewodów się różnią, aby tylko rezystancja grzałki się zgadzała.
Witam Kol. Moderatorze - błędy - sondy są : przed katalizatorem 6-przewodowa, za katalizatorem 4-przewodowa. Sterowanie grzałek (masa, minus): 1 z pin. 5, a druga z pin. 63. W zał. rys. i opis sterownika dla tego silnika, oraz zdjęcie sondy - tej przed katalizatorem (6-przewodowej). - nr 243 na schemacie. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Błędy poprawiłem....
1. Miałem ten sam problem u siebie w a 4 b7. Jedź do tłumikarza i on to ogarnie. Tłumiki polecam z Turboworks tanie i ciche . Nie wiem jak z żywotnością ale u mnie lata rok środkowy i jest ok. 2. Dołącz sondę wtyczkę i zobacz czy wywali błąd. Jeśli nie znaczy że wycięta. Najlepiej sprawdzić jak programem dedykowanym ale to pkt niżej. 3. Nie bierz tego...
Zacznę od początku. Uniak 899cm z LPG marki BRC. Po rególacji palił 7,5l LPG po mieście. Jedna trzeba było wymienić reduktor, bo w starym membrany były zużyte i wyciekał z niego płyn. Wymienił gazownik na redoktor firmy TOMASETTO o takiej samej mocy jak poprzedni. Wymieniłem filtr powietrza, wyrególował miesznkę używająć analizatora splin. Samochód...
Jaki kod silnika, jak błąd dotyczy sondy za katalizatorem może być uszkodzony kat.
Najtańsze rozwiązanie to zakup katalizatora z sondą z samochodu używanego niekoniecznie Asx byle pojemność się zgadzała i rok produkcji
Pierwsze co to skasuj te błędy bo nie wiadomo czy stałe czy śmieci.Egr nie powoduje wszystkich tych błędów.Masz problem z katalizatorem albo sondą 2.Dalej to egr, i do sprawdzenia szczelność węży jak i zaworu evap.A do tego wszystkie podciśnienia.Na podstawie tych obrazków nie da się zdiagnozować problemu.Trzeba odczytać parametry.Korekty,sondy,maf,map,egr...
jesli masz zabity katalizator,to napewno jak go wywalisz bedzie szybciej silnik na obroty wchodził :) Ale i głosniej bedzie.A co do sondy to trzeba poczekac na wypowiedz jakiegos fachowca:D
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Błąd nie wskazuje na sondę w jaki sposób mechanik to stwierdził....
Błąd EMS 4168, pojawił się po zatankowaniu na stacji Może być zanieczyszczony mocznik, ale to tylko jedna z przyczyn. Jeśli masz jeszcze jakieś kody to je podaj bo może być jeszcze sonda, katalizator itd.
moze tulejowanie i wymiana pierscieni?
DF058 wskazuje na błąd sondy lambda za katalizatorem. Może to być np. brak napięci na sondzie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
Też u mnie w corolli zapalał się check i gościł błąd P0420. Mój silnik jest zagazowany od nowości i oleju nie bierze. Tego mechanicznego emulatora nie stosowałem, bo ze względu na usytuowanie sondy nie ma dla niego miejsca, są kątowy i taki by ewentualnie dałoby się zastosować, ale nie ubierałem się w to, bo ci co to testowali w corollach stwierdzili,...
W tym modelu na 100% powinna sie znajdowac sonda lambda i katalizator. Juz w mk2 byly sondy lambda a uszkodzenie zwykle sygnalizowalo sie zwiekszonym zuzyciem benzyny. Nie wiem jak sytuacja wyglada przy zasilaniu gazem.
Nie aż tak stary ten Mercedes, z tego co sprawdziłem to co najmniej 93 rok. Tylko dziwi mnie że nie ma sondy i katalizatora, jakaś "usportowiona" wersja?
Załączam filmy jak pracują sondy, niestety autocom chyba odwrotnie opisał sondy, bo według autocomu sonda przed katalizatorem jest martwa. Błędy też co chwilę inne.
no to ja twierdze ze ze euro w 2012 wygra Polska
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
https://obrazki.elektroda.pl/8104405600_... Jeżeli Twój silnik to EW12J4 to (założenie ogólne, bo podstawiłem parametry, których nie znam jak np emisja spalin): 1350 sonda przed katalizatorem 4VE: gniazdo 4 pinowe koloru zielonego 1351B - zasilanie ogrzewania sond lambda 122 - sterowanie ogrzewaniem sondy lambda A przed katalizatorem...
Witam, jaki czujnik NOx przed katalizatorem? Czy sonda lambda? Można nr części?
Ciężko powiedzieć co jest zepsute, z jednej strony ze zdjęć wynika, że Ecu nie widzi sondy przed katalizatorem, jednak na dalszych blokach widać, że ta sonda "pracuje", 2 sonda jest sprawna, więc możesz ją wykluczyć.
Miałem przypadek z peugeotem 208 1,2. Błąd identyczny, praca sondy za katalizatorem niemal identyczna jak tej przed, czyli albo druga świruje albo katalizator jest uszkodzony. Po zdjęciu osłony okazało się że obudowa katalizatora pękła od temperatury i do spalin dostawało się świeże powietrze(a sonda lambada jest odpowiedzialna za pomiar tlenu w spalinach)...
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
od dołu, pomiędzy ścianą grodzowią a silnikiem, dostęp trudny
Zakupiono nowe sondy, za i przed katalizatorem, Sonda szerokopasmowa ma pracowac jak na zalaczonym filmie
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
To błąd niskiej sprawności kata, nie drugiej sondy. Nie wiem czy to do mnie ta uwaga. Nie wiem też, czy to katalizator, czy druga sonda lambda. Silnik od wymiany do wymiany oleju, nie wymaga żadnych dolewek, rura wydechowa czysta. Gdy zaczął pojawiać się check, pojechałem więc najpierw na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny. Ponieważ nie było żadnych...
Poluzuj katalizator. Albo wykręć pierwszą sondę i go odpal bez niej.
Sonda przed katalizatorem , na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach , winna oscylować z częstotliwością 1Hz , pomiędzy 0,2 a 0, 9V. Sonda nie ma nic wspólnego z trudnością z uruchomienia silnika!
http://www.peugeot307.pun.pl/viewtopic.p... Problem z układem emisji spalin. Może to być filtr cząstek stałych (FAP), katalizator, sonda lambda itd, itd. Podłączenie pod komputer rozjaśni bardziej usterkę.
Witam mam ten sam problem.moze pan podpowiedzieć co pan robił i czy pomogło? Ja zrobiłem wypalanie katalizatora dwa razy preparatem liquit moly i wymieniłem sondę za katalizatorem na ori nowa Boscha i mam ten sam problem.
Problem leży po stronie katalizatora bądź sond lambda . Wypalanie nic nie pomoże to nie DPF . Trzeba by zajrzeć czy czasem ktoś monolitu nie wydłubał
emulator sondy katalizator katalizator objaw katalizator błąd katalizator
łączyć kabel ziemia wariuje pokrętło numer seryjny lodówki
programatora ch341 symbole elektryczne
Philips PerfectCare Elite Plus Dynamo iQ - problem z parą Części kompatybilne Oleo-Mac GS 370 i 937