http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh... body types - tutaj znajdziesz wszystko co potrzebne. Katalizator to jest ten pierwszy "baniak" licząc od silnika.
Ty sobie chyba żarty robisz. Nas nie interesuje czy pompka działa - masz podać wartość ciśnienia paliwa. Tak samo z sondą - masz ją wykręcić - będzie wiadomo czy katalizator wydechu nie zatkał.
Jeżeli chodzi ci o TERMOSTAT to przy wymianie jest taka zasada - po odkręceniu starego szybko wkładasz nowy i ubytki płynu są minimalne. Nie widziałem nigdy tego silnika ale skoro przeszkadza ci gaźnik to go odkręć :) Nie powinno być z tym problemu. Co do wydechu - przed katalizatorem jest sonda lambda. W wydechu bez katalizatora sondy nie ma więc przełożenie...
proponuję na spokojnie przyjrzeć się przewodm podcisnieniowym w okolicy serwa może być pękniety, srawdz sobie przepustowść wydechu może katalizator się rozpadł i zapchał wydech ostatnio to przerabiałem w swoim aucie jeżdził jak chciał i palił podobnie
Bardziej dla ochrony karoserii, ale studzenie wydechu przed katalizatorem też nie jest pożądane.
Jeśli katalizator niebył serwisowany, podejrzewam wszystkie tłumiki też więc trzeba zdemontować wydech cały z wieszaków a następnie kupić środek do czyszczenia i wlać go i wypłukać po taniości katalizator, profilaktycznie wymiana.
Zatkany wydech (katalizator).ładnie to widać podczas diagnozy,wywala usterkę w obwodzie czujnika sprzeżania ciśnień.
Sprawny katalizator.
Moze katalizator się skonczył ? rozepnij wydech przed katem i spróbuj ;-)
Sonda 2 za katem. Ale zanim pobiegniesz do sklepu po nową to trzeba sprawdzić w parametrach odczyty. Potem szczelność wydechu, obecność katalizatora, stan wiązki itd.
Wymysł eko-przypałów. Pompa powietrza, jak zimny silnik to dmucha w wydech żeby katalizator się szybciej rozgrzał.
Zatkany katalizator, wydech?
Stopiony wkład katalizatora, odłączyć wydech od kolektora i odpalić bez niego.
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
W czasie testu dyfuzor podaje maksymalną dawkę, pół litra jest górną dopuszczalną granicą. Może już było dłubane mechanicznie po krystalizacji. Wtedy zawsze się rozkalibruje. Może problem jest tylko w uszczelnieniu łącznika wydechu do katalizatora. Na silniku wydech też musi być szczelny.
Pompa powietrza wtórnego. Dmucha w wydech żeby się katalizator szybciej nagrzał. Ma się włączać tylko na zimnym, uruchomionym silniku. Najbardziej prawdopodobne że uszkodzony będzie tylko przekaźnik w skrzynce pod maską.
Jest to zawór ,który doprowadza powietrze do katalizatora, wydechu aby spaliny były czystsze
na to wygląda ,że zapchany wydech odkręć tłumiki od katalizatora i wykluczysz czy tłumiki czy katalizator
Być może zabity katalizator(wydech)?
Zabity wydech... kolega dobrze podpowiada ,katalizator do skupu :D
Bez diagnostyki nie obejdzie się, u mnie winna była sonda, ale może być też katalizator, dziurawy wydech też. Może i inne rzeczy też. Diagnostyka, ja tylko opisałem jak było u mnie, co nie znaczy że tak samo będzie w twoim wypadku (choć myślę, że dokładnie to samo).
Ja to robiłem w ten sposób, że w rurę przed katalizatorem wspawałem tulejkę z gwintem i tam wkręciłem sondę, a w pustą puszkę po katalizatorze rurę, żeby nie rezonowała. To zgrubienie to łącznik elastyczny wydechu, coś jak siatka, tylko w blaszanej osłonie
Wydech z katalizatorem? Jeśli tak, to za bogata, lub za uboga mieszanka.
Jeżeli na diagnostyce stwierdzili co stwierdzili to przy uruchamianiu przyłóż rękę do rury na końcu wydechu, czy czasami katalizator nie jest zabity.Musi być wyrażnie pompowanie powietrza w rurze .
A co bys powiedzial jesli odlaczalem przed katalizatorem wydech ? Robi dokladnie to samo.
Sprawdzić wydech/katalizator, czy nie jest przytkany. Kanał wylotowy z cylindra, czy nie ma nagaru.
dlaczego na allegro pisza że to EGR? Bo handlarze to w większości matoły. To jest zawór "wtrysku" dodatkowego powietrza do wydechu, żeby zimny katalizator miał czym "oddychać".
Sprawdzić sonde diagnostyczną,katalizator,szczelność wydechu.
Witam Proszę o pomoc w temacie ponieważ już powoli rozkładam ręce. Otóż od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0172 i przy porannym rozruchu auto nie wchodzi na obroty po czy gaśnie a jeśli przygazuję to auto złapie obroty ale podczas jazdy dusi się i gaśnie po nagrzaniu czasami gaśnie ale jeździ OK. Po rozłączeniu aku auto przez dzień sprawuje się dobrze...
Nie prościej dołożyć tłumik?
Siemanko Pioter! Miałem tak samo jak ty.Od katalizatora do samego ostatniego wydechu po kolei wszystko leciało.Pewnego razu zgubiłem cały ostatni tłumik i tak jak napisałeś conajmniej V8.A nie osłabł ci sprzęt.Ja bez ostatniego tłumika wyciągnołem max 60km/h.Więc dla mojego motorka nie było to zbyt zdrowe. pozdro, PUFAN!!!
stawiam na katalizator odkręć wydech przed katalizatorem i sprawdz czy lepiej chodzi
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
No to ciekawe jak oszukał drugą sondę lambda ,która pilnuje czy katalizator działa. Dwa wydech szczelny?
Tak jak napisał (at)omegolotC30NE , jest zawór powietrza wtórnego. Na na zimnym silniku pompa ma dodmuchiwać powietrze w wydech żeby się katalizator szybciej nagrzał. Większość użytkowników odłącza pompę z powodu jej głośnej pracy.
Co wy piszecie chodził silnik na 2 cylindrach a pozostała benzyna z pozostałych niepracujących cylindrów wypaliła katalizator , z tąd piasek w wydechu i tłumik o kolorze pomarańczy. Zalało świece i taki o to skutek.
Pokaż zdjęcie całości.
Gdy jest odkręcony wydech za katalizatorem odpala ale gdy przykręcę nie odpala lub odpala i po chwili obroty spadają i gaśnie. Co może być przyczyną?:cry:
A tu dalej klapa. Będę szedł w kierunku wymiany reduktora... Ja bym proponował na spacer po pobliskiej okolicy w poszukiwaniu mechanika na poziomie a nie "majstra któremu 3 razy spada opaska z chłodnicy zostawiając 5l płynu w sekundę na chodniku...." Auta się diagnozuje, tak wiem, są przypadki, że nie wiadomo w co ręce włożyć ale to chyba nie twój....
Nie, to nie katalizator. To jest łącznik elastyczny, dzięki któremu cały wydech nie drga od drgań silnika.
jaki jest stan wydechu? katalizator
Wszystko jest ok, sprawdź czy w aucie jest katalizator, bo z wydechu słychać, jakby od turbiny do końca wydechu był przelot, katalizator jednak tłumi gwizd turbiny z wydechu.
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
W V8 i V6 są 2 katalizatory, po dwie rury wydechu, a 2 katalizatory to 4 sondy, olej jest nie tylko w skrzyni ale i silniku, do tego często chłodnica oleju, do tego 2 silniki V mają po głowice, czyli 2 x więcej problemów. Do tego w nowoczesnym dieslu masz jeszcze system Ad Blue oraz ze 2 turbiny ze zmiennym kątem - nie udawaj Greka Jak to wszystko...
mogą też być ostre, nierówne krawędzie łopatek przez kontakt z drobinami zanieczyszczeń. Generalnie turbina nie powinna gwizdać ale naturalnie jej pracę zawsze słychać w jakimś stopniu. Ewentualny brak katalizatora powoduje że spaliny przemierzają wydech z ruchem turbulentnym i to też słychać dość mocno.
I wtedy silnik hałasował od strony rozrządu. I sądzisz że laik odróżni grzechot "prawidłowo" pracującego (no bo jak 3 cylindry mogą prawidłowo pracować w cyklu 4 suwowym) od patologicznej pracy silnika? Dodano po 57 vakumetr pokazywał poniżej 0,5 bara podciśnienia zamiast 0,7 Zatkany kawałkami katalizatora wydech zrobi to samo.
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Nie jest wytopiony katalizator ?
Przecież pisałem, że nie jest to jedyna ze składowych. Nie chodziło mi też o nagar w dolocie bo ten wiadomo skąd się bierze. Wysoka temperatura jest czynnikiem, który pozwala wypalać osady ograniczyć warstwę nagaru. Ruch miejski jest jedną z przyczyn wyższego zagrożenia nagarem gdyż wówczas silnik a nawet katalizator wydechu jest słabo dogrzany. Pisałem...
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Rozwalony katalizator może zapchać wydech . Miast pruć obudowe można wymontować katalizator i mocnym prętwm płasko zakończonym pokruszyć wkład i wysypać z obudowy , należy też sprawdzić czy nie ma w nim stalowej siatki .
Jak zwykle w tym badziewie zła działanie ,,katalizatora" Sonda nox-a,kabel do niej(często przysmza się do gorącego wydechu)itd
Jeśli sterownik nie wystawił "check engine" to skład mieszanki w normie. Część cylindrów może pracować na wzbogaconej, pozostałe na zubożonej mieszance (niech mnie bardziej oświeceni skorygują jeśli to nie ma sensu), wszystko dopala się w kolektorze (tu już temperatura podwyższona), sonda widzi skład spalin w normie, dalej katalizator i wydech czerwony....
Jak na obu paliwach to samo , to stawiam na MAF (o ile jest) albo zapchany wydech np. katalizator.
Na komputerze możesz sprawdzić bez demontowania wydechu W katalizatorze masz czujniki ciśnienia na wejściu i wyjściu jeśli jest duża różnica to znaczy że zapchany.
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
No i po naprawie wydechu spalanie wróciło do normy. Więc jest niemal w 100% pewne że dziurawy wydech albo za bardzo przelotowy może być powodem dużego spalania.
Dziękuję. Jest w sklepie niedaleko mnie . Coś takiego: https://www.eurocarparts.com/p/klarius-e... Jeszcze poczytałem, że warto taką pastą dodatkowo to przesmarować przed skręceniem: https://www.eurocarparts.com/p/holts-fir... Więc myślę, że wymienię te uszczelkę. Dam znać jak poszło. Potem kolejne roboty....
1. Miałem ten sam problem u siebie w a 4 b7. Jedź do tłumikarza i on to ogarnie. Tłumiki polecam z Turboworks tanie i ciche . Nie wiem jak z żywotnością ale u mnie lata rok środkowy i jest ok. 2. Dołącz sondę wtyczkę i zobacz czy wywali błąd. Jeśli nie znaczy że wycięta. Najlepiej sprawdzić jak programem dedykowanym ale to pkt niżej. 3. Nie bierz tego...
Zapchany katalizator odepnij wydech i sprawdz parametry .
Wstawic katalizator, uszczelnic wydech. Sprawdzic zakres pracy sondy (jak wiecej niz jedna to wszystkich) lambda.
Sprawdz czy jeszcze nie jest zapchany katalizator. odkręć wydech za turbiną i się przejedz.
przejazd przez miasto, nagle hałas (jakby brak tłumika), przepalony wydech/tłumik. Trzeba obejrzeć cały układ czy nie ma dziur, rozszczelnień.
Bez kanału , podnośnika zameczysz się i będziesz przeklinać dzień kiedy się zabrałes za wymontowanie . Ale powodzenia najpierw wyrzuć katalizator puzniej turbina wychodzi tak jak idzie Wydech ciasno ale wychodzi bez problemu .
Od sondy lambda i katalizatora
Okazalo sie ze mechanik za slabo skrecil tlumik co idzie od kolektora wydechowego po dokreceniu i wymianie sprezyn wszystko smiga
jak mi się zdaje wsad katalizatora zatkał wydech na amen, Jeśli tak to powinien odpalić z wykręconą jedną świecą.....
Dzień dobry, witam użytkowników. Zwracam sę z pytaniem czy możliwym jest by zapchany watą wyciszającą tłumik bądź tłumiki w wydechu powodowały błąd katalizatora P0420. Czy może to mieć jakiś wpływ na pracę katalizatora gdy wydech jest "przyduszony" właśnie poprzez oderwany kawałek waty tłumiącej która utknęła w wydechu? Tyczyć się to może każdego samochodu.
Może to offtop, ale sprawdź, czy masz drożny wydech - katalizator, tłumiki.
A jeżeli założył bym w miejscu po katalizatorze strumienice to pomogło by coś ??
Po co było wycinać katalizator bez diagnozy ? Rozszczelnij wydech za katalizatorem , to jedno . Sztanga turbiny chodzi ? Co z podciśnieniami przed i po elektrozaworze ?
PS. Czy to może być katalizator?? Tak może, chyba będzie potrzebna wymiana wydechu jeżeli uszczelka cała i nie ubywa płynu..
Niedrożny katalizator może dławić wydech.
Problem dotyczy bardziej katalizatora niż sondy. Oczywiście zasilania grzałki i sygnały z sondy do kontroli jak i to co pokazuje w parametrach. Mało tego,jeszcze szczelność wydechu.
To nie wina instalacji tylko katalizatora lub dziurawego wydechu. Katalizator nie wyrabia. Gdyby była źle ustawiona mieszanka to miałbyś błąd który by jej dotyczył a tu widać że mieszanka jest ok tyle że katalizator nie spełnia swojej funkcji. Skasuj błąd, używaj przez tydzień tylko PB a zobaczysz że błąd też wyskoczy.
Drożność wydechu (katalizator) do sprawdzenia
Na Twoim miejscu zaczął bym od zrobienia pożądku z katalizatorem i wydechem tz.wymienić na dobre, niekoniecznie nowe. Potem skasować błędy komputerem. Pozdrawiam.
Sprawdź katalizator lub cały wydech przyłóż rękę na końcu rury i obserwuj jak spaliny lecą
Ogólnie to 1.8 140KM z tego auta nie robi demona prędkości. Silnik to zapewne z18xer czyli wynalazek ze zmiennymi fazami rozrządu które to lubią się psuć a i rozrząd łatwo przestawić. Z racji wieku sprawdziłbym wydech czy katalizatory nie przytkane. Nie mruga czasem wtedy check engine?
Takie pytanie : seryjny wydech, czyli katalizator + tłumil koncowy raz spalinki wylatuja jak potrzeba, a raz jakby z oporami, mało co na rece prawie przy wylocie czuc. Co to się może przytykać ? Katalizator czy koncowy ? Jakie sugestie z waszej strony ? Dzieki.
Wydech szczelny? Zakładam, że w dolocie jest szczelnie skoro pierwsza sonda wskazuje ok? Sondy nie pomyliłeś? Weź odepnij wtyczkę i zobacz czy nowy błąd pojawi się dokładnie na tym banku. Nie ufaj tylko programowi. zdarzają się błędne opisy! Sam kiedyś naprawiałem sprawne, a zepsute było na drugiej stronie :) Oczywiście że sprawdziłem odpinając wtyczkę....
Dajcie temu cudakowi katalizator na wydech, redukcje spalin do dolotu i zacznie palić 2 litry a przy tym moc spadnie drastycznie a wtedy będzie super ekologiczne...
(at)michal74 Trzaski wyraźnie wydobywają się z okolic silnika więc raczej nie wydech czy katalizator.
Witaj Lubią wycierac sie popychacze i wałek rozrządu sprawdz sobie katalizator i wydech mze sie zpychac pozdrawiam
Sprawdź przesłonę egr-u , czy nie jest luźna w stosunku do dźwigni . To samo sprawdź z klapą hamulca silnikowego . Odepnij siłownik egr-u z dźwigni i zabezpiecz ją drutem w pozycji zamkniętej . Sprawdź czy dymi . Przesłona EGRu może otwierać się przy zblokowanym wydechu , np hamulca silnikowego lub zapchanego katalizatora/tłumika .
Katalizator musi być, przeglądu może nie przejść. Co do łącznika elastycznego możesz go kupić nowego i po prostu wspawać.
Ciężko jest proponować cokolwiek ale pisałeś o spalinach, że wydobywają się w nierównomierny sposób, sprawdziłbym jeszcze czy katalizator lub wydech może nie jest przytkany.
Witaj Jeśli podejrzewasz wydech to może być albo katalizator oberwany wkład jeśli jest ceramiczny, albo osłona na katalizatorze lubi przerdzewieć, a jest przyspawana w czterech miejscach i lubi to pękać, jest jeszcze możliwość, że połączenie tłumika z rurą od katalizatora się kończy, ostatecznie do wiosny przejeździsz tak czy siak, każda z tych usterek...
Opis pasuje mi do rozsypanego katalizatora. Kawałki blokują wydech. Najlepiej to sprawdzić odkręcająć rure przed katalizatorem. Jak się nie będzie dusił to diagnoza potwierdzona.
Sonda odłączona - bez zmian. Sonda podmieniona - bez zmian. Rozpięty wydech przed katalizatorem - bez zmian. Nie mam siły już na ten silnik.
Lewa strona wydechu (katalizator) drożna?
Katalizator się rozsypał i kawałeczki poleciały do wydechu. Czy jeśli puszka od katalizatora zostanie opróżniona 🤣 to przejdzie przegląd ?
Witam serdecznie.Może masz zapchany katalizator.Wjedź na kanał i odkręć te 3 śruby.Uruchom go i jak będzie chodził cicho to go masz.Narazie możesz jakimś łomem usunąć go.Nowy jest okropnie drogi.Pozdrawiam. też bym na to stawiał ,chociaż z tym łomem to nie czaje,mialem kilka takich przypadków tylko katalizator był rozwalony (a nie zapchany)i wszystkie...
Zapomniałeś o jednej rzeczy. Auto ma jaki silnik czy sam wydech jest?
a Może uszkoczony masz wałek rozrządu (starta krzywka) cisnienie wtedy będzie ok lecz silnik nie pali dobrze. W starych alfach scierały się nie wiem jak w nowych i sprawdz czy nie masz zatkanego katalizatora odczep wydech i zobacz jak bedzie dzaiłał
Witam ponownie nie mogę znaleźć nieszczelność dolotu. Sprawdziłem z góry węże opaski psikałem PLAKIEM nie mogę nic znaleźć lambda na wolnych obrotach dochodzi 23.1-24.1 % to duża dziura musi być. Katalizator i wydech jak będzie dziura to może być lewe powietrze ? Proszę o pomoc.
No i tu niespodzianka, znam to auto równie dobrze co kolega, i nie trzeba nic przesuwać do przodu, silnika nie ruszamy. Odkręcamy sanki, od sanek odkręcamy magiel, półosie zostają, wyciągamy przy okazji wahacze L i P, i mamy piękne dojście od spodu jak i z góry do odkręcenia śrub. Wyciągamy osłony katalizatora, potem samego kata wyciągamy, odkręcając...
Czyli chcesz skierować spaliny z wydechu do wydechu? Poza tym w tej puszce chyba jest katalizator?
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
Sprawdzałeś stan wydechu , katalizatora i sondę za katalizatorem o ile występuje ?
strzelanie wydechu odgłos wydechu sterowanie wydechu
radio przestaje nadawać przełącznik obrotów compaq wymiana
Ford Fiesta 2006 1.3 - Wysokie obroty podczas odpalania Schemat przetwornicy Volt IPS-1000 24V - dostępność i alternatywy