Piny mogą być ale czy radio rozkoduje CANa tego auta. Co do BACK to plus wstecznego,powinno być też gniazdo RCA. Co do wyświetlania nazwy stacji na wyświetlaczu auta musiało by mieć ten system na wyjściu. Może idzie can'em,trzeba by znależć opis podłączeń tego ekranu. Edit. Co do can'a to trzeba sprawdzić,czy w menu radia jest jakaś opcja tego dotycząca....
Uszkodzona płytka klawiatury lokalnej, lub upływność na warystorach zabezpieczających linię KEY1 KEY2 na pcb main.
[syntax=pseudokod] while(key1 and !key2) { while(key1 and key2) { zadanie; //ciezko powiedziec co masz na mysli mowiac operacja, tu moze byc np. petla for, wtedy ponizszego ifa musisz do niej przeniesc if(!key1 or !key2) goto etykieta; } } etykieta: [/syntax] jak się brzydzisz instrukcją goto możesz pomyśleć nad zmienną bool pamiętającą wejście do drugiej...
Podłącz Key1 i Key2 do pinów w radiu, a przewód masa z kierownicy podłącz do masy radia. Oczywiście wypróbuj działanie sterowania przed zamontowaniem radia.
Obecnie mam inne radio, bo tamte najzwyczajniej się popsuło, pobór prądu na czuwaniu to się zrobił 300mA, odesłane po pół roku od zakupu na gwarancji, zwrot kasy pomniejszony o 20 PLN. (uwaga na Aliexpress mamy 2 lata gwarancji na zakupiony towar). Jak widać na zdjęciu mamy do dyspozycji w nowym radiu kilka rodzajów do wyboru ustawień typu Key: Key1...
Na key1, key2 i psw jakie napięcie bez wciskania czegokolwiek?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Podpinasz pin SWC (pin2 kostki zasilającej) pod KEY1 albo KEY2 (nie powinno być różnicy.
Sprawdzić R913 / R917 czy nie zwiększyły wartości (10k). To górne rezystory dzielników. Dolne załączane są switchami. Pomiar napięć na KEY1 i KEY2 podczas naciskania przycisków tez wiele powie :)
Model oryginalnego radia? https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-... Musisz odnaleźć w posiadanych wtykach oryginalnej wiązki KEY1 i KEY2.
Witaj Adi , mam pytanko , poradziłeś sobie z podłączeniem radyjka pod sterowanie z kierownicy ?????
Jak poradził kolega milejow - oryginalny pilot został przerobiony, zamontowałem mini swithe, dołożyłem oporniki i działa. Temat do zamknięcia.
Kabelki są tylko gdzie je dokładnie podpiąć
Sprawdź klawiaturę podczas przełączania na Key1 i Key2 powinno być na stałe 3,3V jeżeli jest niższe to ma prawo przełączać. Jeżeli tak to do wymiany przyciski lub po prostu zostawić odłączoną. Pozdrawiam
Proszę sobie poszukać na płycie elementów zewnętrznych w tej linii KEY, która odpowiada za VOL(-). Dość łatwo zlokalizować, czy to jest KEY1, czy KEY2. Bo rozumiem, że "wiązka" była wypinana z płyty głównej. ;)u Jaki tam jest manipulator? Schematu oczywiście nie ma, ale można skorzystać z serwisówek chassis U8DC.
Dodam, że sam odczyt klawiszy też działa - sprawdzane na zwykłym odczycie bez uwzględnienia drgań styków. Może i działa, ale chyba już wiem w czym jest problem. Problem jest w tej linii kodu: [syntax=c] return ( ~PINC ) & ( KEY0 | KEY1 | KEY2 | KEY3 ); [/syntax] a konkretnie z klawiszami KEY2 i KEY3. Te dwa bity na porcie C mogą mieć stan niski...
Co to za radio? Jakie było poprzednio? Co to za auto?
Radio jak ma wyprowadzenia Key1 i Key2 i jest nie podłączone do sterowania (odbiornika IR lub sterowania z kierownicy) to nie da się zaprogramowania przycisków musi być "obciążone" (podłączone) key1 i key2. -moje tak ma.
Witam. Mam problem z podłączeniem sterowania kierownica a mianowicie po podłączeniu key1 i key2 z can H i can L nic się nie dzieje. Czy wie ktoś jak to podlaczyc. Pozdrawiam
masa, key1 i key2 W takim razie podłącz przyciski do KEY1 i masy.
Sprawdź czy radio ma dodatkowy moduł CANBOX (małe pudełko przy wiązce). Jeżeli ma to znaczy że radio komunikuje się z siecią CAN i czyta przyciski kierownicy po sieci CAN. Należy zatem przypisać odpowiednią konfigurację modułu CANBOX (producent, typ) w ustawieniach fabrycznych dotyczących samochodu (factory settings). W starszych autach przyciski kierownicy...
Bo to radio nie ma CAN, trzebabyło sobie kupić dedyka to miałbyś wtedy puszke tłumaczącą CAN na drabinke dla radia. Samo radio obsługuje klawisze oparte na drabince rezystorowej i nie wykluczone ze twoje guziki dałoby się też odpalić z tym radiem. Ja mam uniwersala tylko innego i udało mi się go połączyć z kierownicą z Bravo II, tam masz właśnie drabinke...
Ze zdjęć jakie podesłałeś trudno określić gdzie co i jak podłączyć. Jak podeślesz wyraźne zdjęcia starego radia i nowego tył front nalepki informacyjne to jest szansa na jakąkolwiek pomoc.
na komputerze z wersją 2003 poniższe makro działa bez problemu to samo makro na komputerze z excelem 2010 Chyba jest raczej odwrotnie, to na 2003 makro z ".Sort.SortFields" nie będzie działać. Excel 2003 obsługuje co najwyżej składnię ".Sort Key1:=, Order1:=, Key2:=, Order2:=, Key3:=, Order3:=, Header:= ..." Excel 2010 obsługuje zarówno powyższe ,...
Drobny postęp to taki że na sterowaniu KEY1 KEY2 można przypisać funkcje DISP - ta funkcja wyłącza monitor radia pobór prądu spada do 350mA.
KEY1 i KEY2 to sterowanie z kierownicy. AMP to wzmacniacz. Czerwony od tego żółtego wtyku jakbyś doczytał to zasilanie kamery(z lampy wstecznego).
Radio obsługuje sterowanie za pośrednictwem magistrali szeregowej, do czego wymagany jest konwerter magistrali CAN na RX, TX UART, jak i sterowanie rezystancyjne (key1, key2). W pierwszym przypadku, kierownica musi posiadać kontroler, albo inaczej moduł kierownicy, który przekazuje na linii CAN dane pochodzące z przycisków. Dane z magistrali CAN, po...
Dokładnie tak jak pisze "saly". W moim radio (Teyes CC3 2K) dopóki nie zostały podpięte oba przewody oznaczone Key1 i Key2, to przyciski kierownicy, służące w oryginalnym radio do sterowania telefonem, w ogóle nie funkcjonowały.
Key 1 i key 2 to jest analogowe sterowanie z kierownicy ‐ jest takie w innych samochodach. W grupie VW jest to po can. Moje radio miało taką wtyczkę. Chyba taka sama jak u Ciebie , ale jest tu zarówno key1 key2 jak też rx i tx. Wpiąłem to do Sharana i jak najbardziej działa. https://obrazki.elektroda.pl/6601545000_... Kluczowe są te...
Chłopie jak chcesz uzyskać pomocy to się wysil i napisz coś więcej!
A takie małe pytanie. A zaprogramowałeś po kolei te przyciski w radiu? https://ae-cn.alicdn.com/gJa5ZfgKFCPq2gt... A jaka to jest aplikacja moja wyglada inaczej mam tylko guziczki zrobię fotkę po pracy . Dodano po 1 W radiu mam wyjście KEY1 , KEY2 i GRD Podłączyłem ten moduł że : + 12 mam z ACC masę mam z GRD z kabla...
Rozumiem że Kolega postanowil z silnika 1600W wycisnąć 2x więcej mocy (54.6V x 50A). A czy pomyślałeś, czy BMS baterii jest w stanie puścić taki prąd na sterownik (jaki ma prad odcięcia)? SL (StopLow) - Low Brake, SH (StopHigh) - High Brake K1, K2 (Key1, Key2), X1 ,X2 - funkcje definiowane przez producenta w firmware, zazwyczaj przypisane np. sterowaniu...
Przewód na pine 6 dajesz do masy a ten z 5 podłączasz pod KEY1, KEY2 jest nie używane. https://obrazki.elektroda.pl/1457159400_...
Porty mam podciągnięte do GND przez rezystor 10k W programie chodzi o stopowanie i uruchamianie licznika za pomocą KEY1 I KEY2 KEY3 To przycisk włączający funkcje odblokowania KEY1 i KEY2 jeśli KEY3 nie zostanie wciśnięty to Zablokuj KEY1 i KEY2 Problem polega na tym, że po włączeniu KEY1 lub KEY3 licznik chwilowo się zatrzymuje, po czym uruchamia się...
http://obrazki.elektroda.net/26_12459413... Wyjmij płytke z przełącznikami i ją pomierz omomierzem - ewentualnie bez wyjmowania mierz napięcia zależnie od naciśnięcia wybranego przycisku jak niżej: Zastosowany tu jest fajny sposób wykrywania, który przełącznik jest naciśnięty - zatrudniony jest wielokanałowy przetwornik A/D (jego dwa wejścia)...
Okazało się że uszkodzona była dioda zenera od panelu sterowania (klawiszy). Napięcia prawidłowe na pinach KEY1 i KEY2: KEY2 - MENU -> 160mV KEY1 - Strzałka w dół -> 625mV KEY2 - Strzałka do góry -> 1V KEY1 - SOURCE -> 1V KEY2 - AUTO -> 625mV KEY` - WŁ/WYŁ -> 160mV
Bardzo dziękuję Fredy. Zapaliłem się do Twojego pomysłu, ale mam braki w wiedzy (dopiero zaczynam mękę/przyjemność z avr i C). Bardzo proszę o zebranie moich ustaleń w działający kod c. Oto one: [syntax=c] #define KEY1 (1<<PB1) //definicje klawiszy KEY1 i KEY2 #define KEY2 (1<<PB2) DDRB &=~((KEY1)|(KEY2); //KEY1 i KEY2 jako wejścia PORTB...
Witam W samochodzie seat Leon 2 podłączam radio z alliexpres car navi 8581 i nie wiem jak podłączyć sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej. Od radia mam 2 przewody key1 i key2, lecz nie wiem gdzie jest dokładnie połączyć? Które przewody od samochodu ze zdjęcia są od kierownicy wielofunkcyjnej? https://obrazki.elektroda.pl/4964483500_...
Kostka Power Supply Port https://obrazki.elektroda.pl/8266551000_... 1. Masa (brązowy przewód) 2. Stałe napięcie +12 (Grubszy przewód Czerwono Niebieski) 3. ACC +12 Po zapłonie (czerwony) 4. ILL Detection +12 gdy wł światła - stosowany do podświetlenia przycisków/ekranu (Szaro Niebieski) 5. Reverse Detection +12 (Biały) Pozostałe: Niebiesko-biały...
Połącz KEY1 z KEY1 oraz KEY2 z KEY2. W żadnym wypadku, nigdy w instalacjach samochodowych nie sugeruj sie kolorami przewodów! N. tak tylko ze ja właśnie nie wiem co we wtyczce bmw odpowiada key1 i key2 to ten problem ta wtyczka w instalacji auta z opisem jest poniżej http://obrazki.elektroda.pl/7348114800_1... Pin 15 to jest masa a...
Te KEY1 i KEY2 podłącz pod piny BUS w oryginalnej wtyczce, sprawdź czy w ustawieniach radia masz adaptację do auta/kierownicy.
Witam. Poszukuję schematu do urządzenia jak na zdjęciu, potrzebuję podpiąć multifunkcję po radio chińskie z wejściami KEY1 i KEY2. Auto to Audi A4 B6 z kierownicą od B7. PZDR
[syntax=c]#include <avr/io.h> #include <util/delay.h> #define PK1 PINB |= 1<<0 //przekaźnik #1 - PB0 #define PK2 PINB |= 1<<1 //przekaźnik #2 - PB1 #define KL1 PIND & (1<<5) //Klawisz sterujący przekaźnikiem #1 - PD5 #define KL2 PIND & (1<<4) //Klawisz sterujący przekaźnikiem #2 - PD4 int main(void) { uint8_t...
Witam szanownych użytkowników :) Odświeżam temat ponieważ mam problem. Zakupiłem również chińskie radio i chce podłączyc sterowanie z kierownicy ale u mnie wychodzą tylko dwa kable Key1 i Key2 próbuje podłączyć ale nic nie działa. Jakieś pomysły ?
Wymieniając kondensaty nie zwarłeś gdzieś ścieżek, wlutowanie poprawne? Nie wiem jak podłączyć te kabelki(5pin) od listwy menu. - zlokalizowałeś GND (ten szary), więc dalej idzie po kolei KEY1, KEY2, LED, 3,3V - zlokalizuj więc na listwie gdzie powinien być GND i dalej w/g kolejności.
Masz do tego instrukcje? Sprawdź za co odpowiadają KEY1 i KEY2. Poza tym podobno ma to wbudowane WiFi - dlaczego więc z poziomu aplikacji nie sterujesz bramą?
najczęściej lecą tam encodery i diody zenera w obwodzie encodera(na płycie głownej na liniach key1,key2).Zresztą masz tu serwisówkę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... (za)
Przyciski dają sygnał irdą(albo radiowo) do odbiornika a z odbiornika wychodzi parametr o określonej rezystancji na kable key1 i key2. Znajdź sobie instrukcję obsługi do tego radia, tam coś powinno pisać o sterowaniu zdalnym. Moduł canbus nie zadziała bo jest przeznaczony do określonego typu auta
Dziękuje za konkret, jak mówią internety jest to coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/2960695500_... https://obrazki.elektroda.pl/8165952500_... ta szara wtyczka ma wylądować w miejscu czarnej od ekranu navi ? z tej szarej mam coś podłączyć bezpośrednio do wiązki radia? w tej chwili mam wolne trzy przewody za radiem...
key1 i key2 na mój gust powinno być 5V.
Kye1 Kye2 / Key1 Key2 w głównej kostce zasilania, to nie CAN, a wejście sterowania z kierownicy, działającego na zasadzie zwierania do masy przez rezystory. Takie rozwiązanie zwykle jest w starszych samochodach. W nowszych kierownica wysyła wszystko po CAN. W menu "fabrycznym", tym pod kodem 8888, są dwa osobne ustawienia przycisków. Jeden dotyczy dotykowych...
Tak Key1 i Key2 służy do sterowania z kierownicy. Próbowałem tak podłączyć ale niestety nie zadziałało. A czy nie trzeba podłączyć jeszcze masy do tego?
Dzięki za podpowiedzi, błędy typu „./keyb.h:1: error: stray '\357' in program„ zniknęły po tym jak zmieniłem kodowanie pliku keyb.h z UTF8 na ANSI Jednak całość nadal mi nie chodzi, pomimo że umieściłem w treści programu „#include <avr/io.h>” pojawia się błąd „keyb.c:102: error: 'PINC' undeclared (first use in this...
W starszych Oplach sterowanie z kierownicy odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej miedzy masą a przewodem idącym do radia na pin nr. 2 w kostce zasilającej. A jak wygląda sprawa w Zafirze B z 2007 roku czy też można podłączyć do Chińczyka który ma dwa wyjścia na sterowanie z kierownicy ( KEY1 i KEY2 - Steering wheel control )
Z drugiej strony mam normalnie wpiętą kostkę ISO, której zakończenia odcięłem i muszę dolutować nowe kable, (na zdjęciu) które dostałem z radiem, stacją multimedialną 2din. Zostały mi: key1, key2 - sterowanie z kerownicy ILL - podświetlenie Back - kamera cofania Ant - zasilanie anteny I jakiś czerwony, chyba zasilanie ze stacyjki. Nie ma tu kabli CAN...
Vectry przed liftowe nie mają Cana więc tego dekodera canbus nie powinieneś podłączać. Z radia powinny wychodzić kable key1 lub key2 i niebieski kabelek z napisem ANT bynajmniej ja tak miałem w dwóch radiach, które podłączałem. Kabel key1 podłączasz pod SWC a niebieski kabel ANT podłączasz pod pin nr5 sterowanie anteną automatyczną i wtedy dopiero działa...
A teraz podaj napięcie na szynie key1 i key2 z podpięta klawiaturą i z odpięta.
dostałem oryginalny diagram chińczyka i podłączyłem tak jak sugerowałeś tzn sygnały z pinów 4 - Steering Remote oraz 17 - Remote GND w złączu B samochodu pod piny G6 - KEY1 oraz G7 - KEY2 w radiu ale to nie działa. Na pinach KEY1 i KEY2 mam napięcie 3.9V względem masy radia. Podłączyłem pod starego uszkodzonego chińczyka i tam sterowanie działa także...
Daj jakiś link do tego radia z opisem, obawiam się że ten interfejs możesz sobie schować - próbowałeś bezpośrednio pod KEY1 i KEY2 podłączyć CAN_L i CAN_H?
Witam radio chińskie ma przewody key1 i key2 i nie wiem gdzie je wpiąć do kostki w hondzie https://obrazki.elektroda.pl/8778848700_...
Zasilanie prawidłowe. Na taśmie są dwa piny KEY1 i KEY2, na których po zmierzeniu rezystancji (KEY1 do GND oraz KEY2 do GND) podczas przyciskania różnych klawiszy mam 0,0ohm, 1kohm, 2,2kohm oraz 4kohm tak więc uważam, że wina nie leży po stronie klawiatury. Odbiornik podczerwieni, też działa prawidłow, ponieważ odbiera wszystkie komendy prawidłowo (oprócz...
tak dokładnie jak są wciśnięte KEY1 I KEY2 nadaj priorytet np:KEY1 z tym że dodałem ten kawałek kodu i pętla mi znowu dziwnie pracuje, gdy uruchamiam KEY1 to stopuje na chwile i znowu się uruchamia, a jak uruchamiam KEY1 i KEY2 licznik liczy ale bardzo powoli [syntax=c] while(1) { if(klawisz_wcisniety( KEY1_PIN )&&(!klawisz_wcisniety( KEY2_PIN))) if(...
Freddie Chopin -> hmmm takie pomysły na poprawki usprawnienia to miód dla mego serca ;) ...wielkie dzięki, już od poprzedniej wypowiedzi poprawiłem wszystkie #define wg tego co pisałeś. A teraz jeszcze kolejne takie fajne i praktyczne uwagi - wielkie dzięki. A tak na marginesie - wymyśliłem sobie coś takiego w moim dołączanym pliku makra.h #define...
Już tak próbowałem wiele razy i nie ma efektu nawet zamieniałem przewody key1 i key2 i też nie ma to to efektu.Chyba problem jest w tym że w żółtej kostce jest 5 pinów a u mnie 2 są zmostkowana i nie wiem czy tak jest oryginalnie czy muszę to rozciąć I dołączy jaki sygnał z wyświetlacza do tych pinów.Bo adapter jest do tego modelu samochodu i radia....
Mi nie podoba się ten fragment: #define KEY1 (1<<PC4) #define KEY2 (1<<PC5) Po pierwsze to definicje zrobiłbym globalne, po drugie to chyba powinno być: #define KEY1 (1<<4) #define KEY2 (1<<5)
Cześć. Kupiłem chińskie radio na Androidzie. Podłączyłem wszystko poprawnie, radio działa poprawnie. Jedyne co nie działa to sterowanie z kierownicy. Z kostki radia wychodzą dwa kable KEY1 i KEY2, które nie są nigdzie wpięte. Czy mogą one odpowiadać za sterowanie z pilota zza kierownicy? Adapter canbus jest podłączony. Samochód to Renault Trafic z 2004...
I do tego są dwa brązowe key1 i key2. Nie wiem od czego są. Zapewne do sterowania z kierownicy, możliwe że po magistrali. W jakim aucie masz to zamontowane, jak podłączone?
Ustaw wireless na enabled i z zakladce key wpisz cyfry szyfrujace te same cyfry wpisz w karte sieciawa i juz masz bardzo male szanse ze ktos sie wlamie Wireless Settings These are the wireless settings for the AP(Access Point)Portion. X Enabled Disabled SSID : Channel : 12345678910111213 WEP : X Enabled Disabled WEP Encryption : 64Bit128Bit Key Type...
Na kablu key 1 tylko 3,1v podłączyłem pod zasilanie anteny. Teraz jest zasilanie jak gra radio, wrzucam wsteczny i nie na już zasilania. Nie wrzuciłeś fotki złącza tego radia, ale kable opisane jako key1 i key2 w chińskich stacjach multimedialnych najczęściej podłącza się do sterowania w kierownicy więc skąd pomysł by jeden z nich podłączyć do +12V?...
Spróbuj prosto ze strony producenta http://consumer.huawei.com/et-en/support...
(at)m_hauf - wymiana switchy tudzież "dłuższe" ich przytrzymywanie to sposoby walki z drganiami z góry skazane na porażkę ;) ogólna zasada działania jest zaprezentowana w programie Tylko, że taka parada ifów nie zachęca do analizowania. Kompilacja programu w takiej postaci jaką zaprezentowałem nie generuje żadnych warrningów, ani errorów. Jeśli usuniesz...
Witam. Nie moglem znaleźć nic konkretnego dlatego piszę. Mam problem z podłączeniem adaptera do sterowania radia z kierownicy, mam radio Legend AMC 675 producent mówi żeby podłączyć od adaptera pod key1 key2 i masa i tak jest podłączone, a teraz mam tą kostkę mini ISO i w adapterze 3 kable a w aucie jeden. Jak mam to podłączyć, proszę o odpowiedź, dodaje...
To spróbuj tak: Sub TypeAltF() ' Key down Do : Loop Until _usb_tx_status2(1)._usb_txc = 1 _usb_tx_buffer2(2) = 4 'Left ALT _usb_tx_buffer2(3) = 0 'Reserved. Always 0 _usb_tx_buffer2(4) = 0 'key1 _usb_tx_buffer2(5) = 0 'key2 _usb_tx_buffer2(6) = 0 'key3 _usb_tx_buffer2(7) = 0 'key4 _usb_tx_buffer2(8)...
Mały przykład, ale bez wykorzystania funkcji Debounce. Przed odczytaniem stanu przycisku, zapamiętywany jest stan portu. Odpowiednie Piny są ustawione jako wejścia, następnie sprawdzane jest czy przyciski są wciśnięte. Stan przycisku jest zapamiętywany w zmiennej Tempkey, zostają przywrócone stare ustawienia portu. [syntax=basic4gl]$regfile = "m8def.dat"...
I będą artyści prawić o "drganiach styków".... [syntax=c]/* * main.c * * Created on: 2012-10-05 * Autor: Mirosław Kardaś */ #include <avr/io.h> #include <util/delay.h> #define LED1 (1<<PC5) #define LED2 (1<<PC4) #define KEY1 (1<<PC7) #define KEY2 (1<<PC6) uint8_t key1_lock, key2_lock; void change_led1(void) { PORTC...
Firmware masz na stronie producenta http://consumer.huawei.com/zm/support/do...
Mam tv jak w temacie płyta gł 200-100-GF323XB-BH Problem jest taki że zaraz po włączeniu pojawiają się krzaczki na ekranie, grzeje się strasznie układ VCF6973G (na fotce pod radiatorem) po czym telewizor przechodzi w stan czuwania. Pomierzone napięcie na zasilaczu - ok jest to ta płyta [url=http://flattvparts.co.uk/index.php?...
Miałem coś takiego w swoim,pomogła zmiana softu wgranie od nowa. wgrałem Androida,ale nie podobał mi się i załadowałem ponownie wince Chodzi jak nowy. Ja mam inny problem. Masz może instrukcję ? swoja gdzieś posiałem. Kupiłem takie sterowanie na kierownicę bezprzewodowe(takie dwa kółeczka) i nie wiem gdzie jest złącze KEY1 i KEY2( które gniazdo i które...
Marka: opel Model: vivaro Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): Witam mam problem z podłączeniem radia, chińczyka a dokładnie brakuje mi pinów, nie działa sterowanie z kierownicy (z manetki obok kierownicy) mógłby mi ktoś podesłać schemat kostki? W samochodzie są 3 kostki 2zlaczone szare i jedna osobno...
Radio nie dedykowane. Dokupiony "Can bus decoder" , sterowanie po zapłonie dziala, auto wywala błąd "brak komunikacji can " w radiu przewody can rx I can tx wpięte w radio i nadal nic. Poprzednie radio to cd 50 phone, a aktualne to vordon ac8201. Wychodzą z radia przewody key1 i key2 ale nie mam ich dzie wpiąć ponieważ sterowanie odbywa się przez can.
Witam Trzeba zacząć od tego że w Twoim aucie sygnały, ACC, ILL, czy sterowanie w kierownicy idą po sieci CAN, bezpośrednio tego nie pospinasz. Opcje są dwie: 1. Interface z CAN na analog. 2. Podłączyć się fizycznie pod odpowiednie sygnały (najprościej skrzynka bezpiecznikowa) Proponuje opcje drugą. Ustal w skrzynce bezpieczników, na którym przewodzie...
Witam. Czy ktoś z Was podłączał sobie radio Isudar PX5, albo jest obeznany w temacie łączenia "kabelków" i może umiałby pomóc. Mianowicie mam problem ze sterowaniem z kierownicy. Chodzi dokładnie o 2 kable odpowiadające za sterowanie kierownicy, które są oznaczone jako key1 i key2 w nie fabrycznym radiu. Wiem, że przyciski kierownicy mapuje się na zasadzie...
Dzięki wielkie Dondu :) Wiele Twoich artykułów czytam. Miło mi :) A teraz.... Fujara jestem.... Poprawiłem kod: [syntax=c] /* * main.c * * Created on: 11 maj 2015 * Author: Radek */ #include <avr/io.h> #include <avr/interrupt.h> #include <util/delay.h> #define KEY1 (1<<PA0) // definicja przycików #define KEY2 (1<<PA1) #define...
Witam Chcę wgrać fubu do cx65 tymczasem papua wyżuca mi komunikat jak robie test Autostart Ubertarge Boot... Ubertarge Boot! Falscher BootKEY oder TP niccht gese... Boot is offen Przy próbie w v-klay zczytur KEY1 ale KEY2 już nie Co robie nie tak?
No ale dalej jest źle [; Masz zmienne w nagłówku (w pliku flash.h). Jeśli dołączysz ten plik do kilku plików źródłowych, to KAŻDY będzie miał swój zestaw zmiennych. Linker powinien się czepiać tego, że masz multiple definitions. Po co KEY1 i KEY2 są zmiennymi? Przecież to jest całkowicie bezcelowe... Tak BTW to przed funkcjami nie trzeba pisać "extern"....
niczego to nie wnosi do ww sprawy ponieważ układ audio nie jest tam opisany Wnosi tylko, żeby cokolwiek rozumieć, trzeba jeszcze umieć czytać schematy. Na schemacie masz jak byk oznaczone-zielono/czerwony i brązowy ze złącza taśmy airbag to wyjście pilota z kierownicy, łączysz je z kablami key1 i key2 w radiu i przystepujesz do programowania funkcji..
Witam Was! Jako, że uczę się programować AVR'y w C, to napisałem sobie prosty program, który miga diodą. czas zwiększy się o 250 (oczywiście jeśli jest spełniony warunek czas < 1500 ) 2) Naciśniemy przycisk 2, to zmienna czas zmiejszy się o 250 (oczywiście jeśli jest spełniony warunek czas > 250 ) Wczoraj również pisałem takie proste programy....
Od ponad tygodnia walczę z podpięciem nawigacji z Androidem do mojego auta KIA Carens IV Business Line 2016 r. Miałem dwie wiązki rzekomo dedykowane do tego modelu, ale obydwie miały sporo błędów co do pokrycia się pinów. Mam na tę chwilę wyłapane cztery błędy w wiązce i nie wiem, jak z tym dalej ruszyć: CO DZIAŁA: - GPS - RADIO - KAMERA (musiałem sam...
Udało mi się rozwiązać problem. Jest to proste sterowanie rezystancyjne z przycisków kierownicy między GND a KEY1 dla sterowania dwu przewodowego lub GND i KEY1 i KEY2 dla sterowania trój przewodowego (oddzielny sygnał z lewych i prawych przycisków kierownicy). MOROZU23 ma rację co do dystrybutorów (serwisantów) tego sprzętu. Na moje pytanie dotyczące...
Na razie testowałem na wersji programowej. Nie zmieniałem na razie SERVO_MID, itd. bo nieważne już jak się ustawi na początku. Ważne aby się nie trzęsło. Cały program: [syntax=c] #include <avr/io.h> #include <avr/interrupt.h> #define KEY1 (1<<PA0) #define KEY2 (1<<PA1) #define KEY3 (1<<PA2) #define KEY4 (1<<PA3) #define...
Trafiła mi się taka nieznośna sztuka. Początkowe objawy - cicho i ciemno na wyświetlaczu. Analiza - brak napięcia -32V na front panel, uszkodzenie tranzystora 7249 w zasilaczu. Po wymianie tranzystora, na wyświetlaczu pojawiają się kreski (nie ustawiony zegarek, stand by). Klawiatura nie reaguje. Przy próbie załączenia wieży z wciśniętymi PLAY i STOP,...
[syntax=vb] Sub Porzadkowanie() ww2 = Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 'wolny wiersz arkusz2 With Sheets("obroty") .Cells(1, 1).CurrentRegion.Sort key1:=.Range("a1"), key2:=.Range("e1"), Header:=xlYes ow = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row .Range("A2:H" & ow).Copy Sheets(2).Range("A" & ww2) End With Sheets(2).Activate With...
Faktycznie, w moim poprzednim poście z załącznikiem wkradł się błąd, który potem niechcący powieliłeś :) - w komendzie sortowania wpisałem dwa razy Key1=..., podczas gdy powinno być Key1=... i Key2=.... poprawiłem tamten załącznik. Natomiast teraz problem z sortowaniem wynika z tego, że jest: [syntax=vb]Worksheets("wyniki").Range("A... & ostatniWiersz).Sort...
Noo. To teraz dorysuj tam sobie (w pamięci) to, co podwieszone do +5Vstby oraz drabinkę rezystorową wraz z klawiaturą (linia KEY1). ;) Działanie (napięcia) porównaj z dokładnie taką samą drabinką KEY2, która - jak widzisz - wchodzi na pin 37. To chyba wystarczy do lokalizacji uszkodzenia (jeśli jest na zewnątrz, a nie w procesorze, czy też czymś, co...
Witam! Dopiero zaczynam i nie mogę sobie poradzić z poprawnym zliczaniem w przerwaniu pochodzącym od Timera2 w trybie CTC. Chciałem wykorzystać programowe Timery, które są pomysłem Pana Kardasia (korzystam z jego książki) do tego aby jeden z nich tykał co 1sek. Zacząłem, więc tak: 16MHz/1024/125/125 daje teoretycznie "cyknięcie" co sekundę, a u mnie...
wyjaśnij o co chodzi ci z tym przerwaniem ? jesli chcesz by klawisze były sprawdzane w przerwaniu zastosuj ten schemat : #include <avr/io.h> #include <avr/interrupt.h> #define F_CPU 1000000UL // flagi klawiszy np. key1 => PD0, .... volatile int key1=0, key2=0, key3=0, key4=0, key5=0; //przerwanie odczytuje jaki klawisz zostal wcisniety...
Cos sie tak uparł na to while :) Jest to bardzo zdradliwa operacja :wink: Ty wpadasz w void KeyPressed (void) i już z niej nie wychodzisz :) Czemu?? Przyglądnij się. Lepiej operowac na flagach , jak klawisz wciśnięty ustaw bit i w dalszym miejscu sprawdzasz że jak ustaowiony ten bit to migaj itd. :) np: void main(void) .... ... ... {...
Oczywiście, ma. TV będzie się tak zachowywał po uszkodzeniu/wypięciu klawiatury lokalnej. Ma to związek z brakiem napięcia na wejściu "key", które jest podawane przez jakiś opór. Bez niego TV "głupieje". Sprawdź wiązkę łączącą klawiaturę lokalną z płytą, lub samą klawiaturę. W ekstremalnym przypadku możesz zablokować te objawy, lutując rezystor ~10k...
Poprawiłem wszystkie luty na złączach pomiędzy płytkami oraz wszystkie luty wyświetlacza, procesora i przycisków, niestety nadal to samo :/ Dodano po 3 Nie wiem czy dobrze dedukuję, ale do niedziałających klawiszy o których pisałem pasuje mi problem gdzieś w okolicy ścieżek które zaznaczyłem poniżej na czerwono. Zmierzyłem napięcie na nóżkach wyświetlacza...
Interesujące. Zastanawiam się również, czy możemy użyć tego, co wygląda jak przypisania pinów w niektórych dziennikach rozruchowych BL602 jako punktu odniesienia. np. https://www.elektroda.com/rtvforum/viewt... https://obrazki.elektroda.pl/5102619100_... . ale skąd właściwie pobiera wartości?
Witam, Pewnie sprawa będzie dla was banalna ale ja się z nią zmagam już jakiś czas. Poniższy kod steruje 5 serwami: [syntax=c] #include <avr/io.h> #include <avr/interrupt.h> #include <util/delay.h> #define KEY1 (1<<PA0) // definicja przycików #define KEY2 (1<<PA1) #define KEY3 (1<<PA3) #define KEY1_DOWN ( !(PINA &...
schematy elektryczne fiata elektrolityczny odzysk laguna stacyjka
podlaczenie silnika jednofazowy genesis aplikacja
Koszt obostrzeń słupów SN – ceny, Siemens, ŻN, PAS, modernizacja linii średniego napięcia Moment dokręcania śrub głowicy Renault Master 2.3 BiTurbo