http://obrazki.elektroda.pl/1449153200_1... W załaczniku masz dane. Ja swojego Sejka ustawiałem zawsze na 0 i było ok. Tolerancję masz -1 - +1 tak więc może być trochę rozbieżny i trochę zbieżny - zależy co kto lubi. W Seju można ustawić bez problemu samemu na pręt gwintowany a potem ew. poprawić odrobinę doświadczalnie. Jeżeli zmieniałeś...
1. Odepnij akumulator 2. Ustaw koła do jazdy na wprost - kierownica w poziomie 3. Odkręć poduszkę, wysuń do siebie i wypnij kostkę z poduszki 4. Odkręć kluczem nasadowym śrubę z wału kierownicy 5. Odpowiednio nagniatając i ciągnąc zdejmij kierownicę z wału. Montaż w odwrotnej kolejności.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
witam .czytając wszystko o wsp.el.do seja widze ze macie pojecie i może mi pomożeczie ,a mianowicie mam seia 1.1 2000r i dzieje sie mi coś takiego ze jak odpale auto i podłącze wspomaganie kierownica sama skreca w lewo oraz podczas jazdy też sciąga w lewo ,lecz jak odłącze wsp. to auto jedzie prosto .
Ok a ten pod kierownica czerwony koło niebieskiego do czego słuzy ??
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Odłącz tylko puszkę pod kierownicą :)
mu się marchewka pali a nie żarowa, podstawa to komputer i odczytanie błędów będzie wiadomo ! I lepiej nic sam tam nie ruszaj bo z twojej wypowiedzi wnioskuje, że jedynie o czy masz pojęcia to gdzie są podały i kierownica !
Sterownik to elektrycznego wspomagania kierownicy w seicento
Witam Dziś coś mi padło w moim seicento nie wiem co jest grane, kręcąc kierownicą w lewo na postoju coś mi przeskakuje i strzela ,(koła w jednej pozycji a kierownica się obraca) co jest przyczyną takiego zachowania? Najdziwniejsze jest to że występuje to tylko w jedną stronę.
Odkręc tą jedną nakrętke i kierownica zejdzie, weś WD-40 Albo jakiś inny środek penetrujący ,tam jest taki mały języczek to go spryskaj. Jeśli to nie pomorze to przełącznik do wymiany.
Witam Dziś zdarzyło się coś bardzo dziwnego w moim Seicento kiedy jechałem wiaduktem po pętli i skręcałem mocno w lewo kierownica mi sie zaciela w tej pozycji, co to może oznaczać, skończony prawy przegub? Czy może coś gorszego? :(
Witam mam pytanie mianowicie kupiłem seicento po lekkim dzwonie (wpadł do rowu) problem jest taki ze po przekręceniu kluczyka nie reaguje pompa paliwa (na krótko śmiga) napięcie sprawdziłem raz coś pokazało a później nic słyszałem ze czujnik uderzeniowy może być przyczyna odcięcia tylko nie wiem gdzie on się znajduje seicento z 2001roku centralny zamek...
Taka mała historia. Kiedyś miałem Seicento 1.1 z niemcowa. Traf chciał ze to małe autko miało wspomaganie elektryczne kierownicy cos jak Punto. Padł czujnik prędkości- takie małe cos. Pojechałem do serwisu Fiata. Pan mechanik podłączył Examiner i jak byk wyszedł ten czujnik. Pan mechanik powiedział ze w życiu nie ma czegoś takiego w Seicento i jest...
Mam takie pytanko czy bedzie pasowac kierownica od malego fiata do fiata fiorino??? Przymierzalem od fiata punto pierwszej generacji z airbagiem oraz od seicento i pasuja ale chcialem mniejsza wiec wybralem od malucha tylko czy bedzie ona pasowac????Przed zakupem chcialem sie upewnic moze ktos pomoze mi w tym....Chodzi mi tylko aby pasowala na frez.....Dziekuje...
Seicento ani cinquecento to tak nie za bardzo ale dzięki za odp. A jeszcze mam pytanko. Czy w Pandzie bez wspomagania kierownica chodzi lekko czy raczej ciężej ( podobnie jak w Matizie):?:
Witam. Mam pytanie dotyczace wycieraczek w seicento 1100.Otóż wczoraj kupiłem autko i kompletnie zapomnialem sprawdzić czy działają wycieraczki, kiedy wróciłem do domu chciałem włączyć spryskiwacz ale się nie włączył, próbowałem włączyć wycieraczki z tyłu, z przodu ale nic nie działa poza 1 funkcją tzn. funkcja pojedyńcza i to też nie działa do końca...
co do air bag niekoniecznie ale możesz odłączyć akumulator i pamietaj żeby kierownica i tasma była nawprost potem możesz wszystko porozłączać ale nieprzekęcaj stacyjki na zapłon bo sie oświeci kontrolka ale jak aku odpięty niema problemów
mam pytanie jak dokładnie ustawia się czujnik momentu obrotowego we wspomaganiu elektrycznym w Seicento (takie występuje również w innych autach np w Corsie). Chodzi o to że obracając czujnikiem da się "na oko" wyśrodkować siłę wspomagania dla lewych i prawych obrotów. Może da się gdzieś zmierzyć napięcia które mają być taki same z czujnika ? Ustawianie...
wsadz mastera do stacyki i sprawdz czy chodzi jezeli nie wyciagnij wtyki od immo ( na belce pod kierownica m.in bialy wtyk) wyciagnij wtyk od sterownika silnika potem podlacz go i nastepnie immo . Wykasuj blad ze sterownika i zaprogramuj wsadzajac mastera do stacyjki na min 10 sek potem wyciagasz i wkladasz na min 3 sek normalny. Jak nie zagra centralka...
Witam, Od niedawna jestem posiadaczem sympatycznego FIATA Panda, rok prod. 1992, silnik 899 ccm/40 KM (ten sam co w Seicento 900, na jednopunktowym wtrysku). Auto miało jeden feler - przy najeżdżaniu na wysokie nierówności (np. progi zwalniające) słychać było głuchy łomot w zawieszeniu. Okazało się, ze mój poprzednik zmieniając poduchę zawieszenia z...
bez zdjęcia kierownicy napewno nie da rade Nie wiem jaki to sejak (900 czy 1100) ale to chyba bez różnicy i w 900 bez problemu daje radę bez zdejmowania kierownicy.
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Jak stary samochód to można odkręcić stacyjkę całkiem i już odblokowana kierownica.
Chodzi o włącznik, który znajduje się przy dźwigniprzy kierownicy ?
Albo źle podłączone kostki albo to wina przełącznika pod kierownicą.
Masy jeszcze raz będę sprawdzał (samochód dalej stoi pod marketem ;)). Co do immobilisera to to seicento nie było wyposażone w immobiliser [nie ma tej kontrolki z kluczykiem i nie widze żadnego modułu od immo pod kierownicą]
Z moich doswiadczen wynika iz serwis Fiata to nieporozumienie.Ceny sa z "kosmosu" i niestety do tego ludzie ktorzy pracuja tam czasem nie maja zielonego pojecia o tym co robia.U mnie stało sie tak ze musiałem "panu mechanikowi" mowic co ma robic i gdzie szukac aby mi naprawiono autko-wspomaganie elektryczne kierownicy w Seicento.Serwis Fiata niestety...
Witam, dzisiaj odkryłam, że pod kierownicą mojego seicento 1.1 brakuje bezpiecznika odpowiedzialnego za ABS (z rysunku). Czy to możliwe, że ten bezpiecznik znajduje się w innym miejscu? np. przy akumulatorze? czy powinnam po prostu kupić? Dodam tylko, że sejczak ABS posiada :)
Witam mam taki problem jak w temacie.kiedy powino wlaczac sie wspomaganie przy wlaczonym silniku czy tylko po przekreceniu kluczyka.jak wlacze zaplon kierownica sama sie rusza i wtedy raz dziala wspomaganie a raz nie po uruchomieniu silnika problem znika wszystko chodzi ok.pomocy
Witam! Sprawdź bezpieczniki, bo prawdopodobnie się przepaliły. Skrzynka z bezpiecznikami umieszczona jest pod kierownicą, a które bezpieczniki odpowiadają za radio i szyby elektryczne będzie pisało w instrukcji samochodu. Pozdrawiam
Pod kierownicą po lewej.
Każ mu naprawić wspomaganie i nie gódź sie na wymiane części bez gwarancji naprawy wspomagania. Tzn gość mówi że niby TO jest spalone i sam sobie kupujesz.
Sprawdź wszystkie a szczególnie F5 i F22. Bezpieczniki przy desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy na dole.
Witam, mam pytanie czy były jakies seje z fabrycznym wspomaganiem kierownicy,pozdrawiam
zazwyczaj montażyści tego typu "zabezpieczeń" przecinają orginalne przewody przy stacyjce pod osłoną kolumny kierownicy (bo tam najłatwiej) i tam bym szukał w pierwszej kolejności, na 90% tam będzie więc wtedy to pół godziny roboty połączyć kable kolorami tak jak były orginalnie i wywalić to immo
Musisz poszukać bo mi gdzieś zniknął
w wiązce progowej ma lewym boczku kierowcy masz przewody niebieski i niebieski z czarną kreską,są to dwie strony kierunkowskazów,tam najłatwiej podłapiesz te przewody,ewentualnie są też do złapania pod osłoną kolumny kierownicy-odkręcasz 4 śrubki zciągasz osłonę i masz tam wiązkę wyłacznika zespolonego z tymi przewodami.
Tego raczej nie naprawisz, i brak dostępności jakichkolwiek części i koszta też niemałe... Łatwiej kupić elektryczne silniczki i przełącznik z nowszego modelu (pasują plug&play) i pociągnąć "elektrykę" do regulacji... Wymontowujesz te hydrauliczne regulacje, wymontowujesz z deski rozdzielczej przełącznik, wkładasz elektryczne silniczki i przełącznik...
Więc: masy, żarówki, wyłącznik awaryjnych, przełącznik pod kierownicą - do sprawdzenia. Możesz sobie zmajstrować obciążenie około 40W (np z żarówki R2) i obciążać obwód nominalnie i sprawdzać, czy przerywacz zaczyna pracować. Obwód jest prosty, niemal uniwersalny.
a co jeśli u mnie kluczyk przekręca się jedynie na tyle, że ściągana jest jedynie blokada kierownicy i dalej ani drgnie ?:(
Przyjrzałem się instalacji w moim służbowym Seicento, i faktycznie jeżeli bezpieczniki są dobre jedyne co mogło się popsuć to wyłącznik zespolony pod kierownicą
Nasłuchuj po cyknięciu :D chyba w kolumnie kierownicy, jeśli mnie pamięć nie zawodzi.
Prościej z corsy zaadaptować. W B chodziło bez can. W seicento też.
Blokada kierownicy nie trzyma. Spróbuję dorobic kluczyk i zakodowac go.
Witam, pacjent Espace 4, 2002 rok, turbo, LPG. Dziwnie działa kierownica. Jest pewien opór. Wydaje się, jakby wspomagania nie było. Nie wraca kierownica, nie wyłącza się kierunkowskaz- normalnie lekko wracało, kierunek się wyłączał. Tu działa jak w seicento bez wspomagania. Płyn w pompie jest . Ciśnienie w kołach ok. Pytanie: czy w takim Espace jest...
Witam Was moi mili, Chciałbym doradzić się gdyz mam problem z moim samochodem SC 900. Problem dotyczy bezpieczników, a mianowicie gdy chcę włożyć bezpiecznik od radia (20A) zaczyna mi się dymić spod kierownicy. Jest tam utopiony taki czarny kabelek który nie wiem do czego prowadzi. Dodam, że oświetlenie w samochodzie nie działa mi gdyz mam niepodłączone....
Ściągnąć immo ze stera i po problemie albo sprawdzić połączenie antena centralka sterownik centralka immo musi być od tego auta nie morze być przełożona z innego.
Nie trzeba nic zdejmować. Wsadzisz głowę pod kierownicę i patrz do góry - znajdziesz.
Mam pytanie jakiej wartości są rezystory przy diodzie (kontrolce) z układu wspomagania kierownicy w zestawie wskaźników. Są tam dwa jeden do masy a drugi do diody LED. Z góry dziękuję.
seicento kierownica seicento wspomagać kierownica bezpiecznik kierownica seicento
serwis poznaniu wzmacniacz zanikać dźwięk prąd pobierać rozrusznik skuter
radiowy czujnik temperatury odczyt falownik sprężarki
Canon PIXMA MG3650S – dioda B mruga, C świeci na stałe: interpretacja błędu, kody, serwis Yamaha RX-397 vs AX-397: Który wybrać?