Tqmeh pisał o kierownicach spalin, ja pisałem o N75. Gubisz się w zeznaniach... Zrobiłeś w końcu czyszczenie N75 czy kierownic?
Dla pracy EGR nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. EGR będzie w tym silniku pracował przez każde 2 minuty od ostatniego wciśnięcia pedału gazu na biegu jałowym. Nie powinien natomiast być nadal aktywny po upływie tych 2 minut i zmianie wskazań procentowego wysterowania N18 w zaworze magnetycznym przez ECU. Możesz to sprawdzić patrząc...
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Zdecydowanie za dużo tobie pali. Mam taki sam motorek który po mieście zadowala się 7.5 l ON a wtrasie bierze koło 5 . Myślę że to raczej nie przepływka . Sprawdż zaworek n75 oraz kierownice spalin w turbinie.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Ktoś sprawdzał czy poprawnie działa kierownica spalin turbo (nie zacina się, nie ma luzów itd.)?
Poczytaj co robi zawór upustu spalin oraz po co się stosuje zmienną geometrie kierownic spalin w turbosprężarce. Np. https://autokult.pl/14157,wg-bov-dv-zawo... wtedy się dowiesz czy zmiana sterowania tymi elementami może zwiększyć ciśnienie doładowania. Dodano po 1 Dodatkowo polecam podjechać gdzieś na...
Zacierają się kierownice spalin w turbinie.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
Błąd czujnika g71 to akurat normalka w tym przypadku, a błąd 00575 to niestety następstwo zmiennej geometrii - zrobię Ci to córuś mimochodem. Pozdrawiam kolegów - wszystko OK. Dodano po 10 oj lukasega jednak obawiam się, że to to samo. podczas przeładowania AFN zawsze pokazuje błąd 00915 (normalka) a drugi to albo 00575 albo 17985 lub 17965. - trzeba...
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
skaza6 jest wręcz identyczna. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione. VAGiem możesz sprawdzić wszystko :) Połącz się ze sterownikiem silnika. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole...
Ale namieszane. Sztanga zbyt wydłużona - skróć o 3 obroty ale druga sprawa to wężyki podciśnienia, przepływomierz itd. - pisałeś, że wszystko wymienione na nowe. Kolega Ciahciah sprawdzał to u Ciebie, podmienił przepływkę, był przy rozbiórce turbo i widział ułożenie pierścienia poruszającego kierownicami spalin ? Masz może foty z położeniem tego pierścienia...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Ta "puszka" to właśnie sterowanie "kierownic" spalin układu zmiennej geometrii turbiny (VNT). Jeśli mechanik tylko rozruszał cięgno to sądzę, że usterka niebawem powróci.
Z tego co widziałem to taka kierownica spalin to nic innego niż kratka na górze piecyka zamontowana zamiast kaptura. Spaliny wydostają się na pomieszczenie w którym znajduje się piecyk, dokładnie tak jak w przypadku np kuchenki gazowej.
najczęstsza przyczyna przeładowania silnika jest zacierająca się kierownica spalin , ma to miejsce w silnikach ze znaczym przebiegiem , rozebranie i czyszczenie OK ale to wszystko jest na niedługi czas niestety.
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
zapieczona kierownica regulacji spalin koszt 300zł
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
Wszystko zależy jaki masz u siebie silnik - ALH czy AGR a co za tym idzie typ turbosprężarki oraz co było przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny. Jeśli nic nie robiłeś aby przyczynę ustalić i ją wyeliminować to z pewnością problem będzie nadal występował. Mogę jedynie przypuszczać, że dysponujesz silnikiem ALH i nie uprawiasz powolnego stylu jazdy a zatem...
Jak zwal tak zwal chodzilo mi o ta gruszke. Posprawdzalem wszystko i mysle ze wina lezy po stronie turbo( mianowicie ci co regenerowali turbine dali ciala). Mysle ze ta cala kierownica spalin zle dziala. PS. ele5 jak sie nazywa ten caly uklad gruszka I ten elektoniczny zawor pod lampa? Jetstem swirzym mechanikiem w dislach tak zwanym amatorem. I co...
Tego się nie da przedmuchać, trzeba rozebrać turbosprężarkę i wyczyścić kierownice spalin
Sprawdzając czy się obraca lekko wirnik turbiny i czy kierownica spalin działa (czy się nie zapiekła).
jeżeli masz turbinę ze zmienną geometrią mogą się zapieć kierownice spalin, podłącz go pod vaga i zrób logi dynamiczne
WIesz trochę to naciągane, bo nic nie piszesz że auto ma muł i jakby 55kW, skoro kierownice spalin się zacinają. Po drugie faktycznie może przez turbinę lać olej, wystarczy którąś z rurek odkręcić i zobaczysz czy jest siwo , czarno czy nic nie ma w spalinach. I czy w intercoolerze zalega olej.
Ja bym się wcale nie zdziwił gdyby przy 011 BS sztanga chodziła poprawnie a przy dynamicznym przeładowywała - to normalny objaw zacinających się kierownic spalin a przy turbo WG nigdy w 011 BS nie będzie się zmieniać ale już w 011 dynamicznym zawsze będzie przeładowywać jeśli nie będzie ciśnienia podawanego na aktuator czyli gruchę ze sztangą.
Może przeładowanie , rozerwało ją od obrotów . zakleszczone kierownice spalin . ciekawe ile kawałków poleciało w dolot i do silnika . IC do czyszczenia albo inny kupić, cały wydech do czyszczenia .
Kolego jak znam życie to albo przepływka (słynny wyrób Pierburga) albo przycina ci się kierownica spalin w turbince
Biorąc taką turbinę po regeneracji w ręce i potrząsając nią, słychać jak dzwonią kierownice spalin. Może tak być? Może. Porządnie posprawdzaj dolot.Przeciągnij szmatę przez cały układ dolotowy.Nawet kilka razy.I sprawdź skąd filtr powietrza zasysa powietrze.
Witam! Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić. Pozdrawiam, Gienek.
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Hasło "notlauf" - lektury na kilka wieczorów. W przypadku silników z VNT, z reguły standardowo zacięte kierownice spalin. Również wielokrotnie opisywane.
Jak widać z mojego podpisu to też jestem amatorem więc nawet amator sobie poradzi. Ad.1 Sztanga na biegu jałowym powinna być maksymalnie wciągnięta w gruszkę i znajdować się cały czas w takiej pozycji. Dopiero gwałtowne wciśnięcie pedału gazu powinno spowodować jej wysunięcie się w górę a następnie ponowne wciągnięcie w dół przy zmniejszaniu obrotów...
Trzeba było zrobić diagnostykę przed tuningiem. Poprawia się soft w zdrowych silnikach, jeśli jest jakaś awaria osprzętu, to trzeba ją najpierw usunąć. Mogą to być zatarte kierownice spalin. Ale równie dobrze jest to wina modyfikacji sterownika.
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
W tych logach widać, że są problemy z regulacją ciśnienia doładowania ale nie zakończone trybem awaryjnym. Trzeba sprawdzić zakres i płynność ruchu dźwigni poruszającej kierownicami spalin zmiennej geometrii przy turbosprężarce jak i zakres i płynność ruchu sztangi siłownika podciśnienia poruszającego tą dźwignią przy turbo. Mułem to auto będzie w początkowej...
ip900 nie napisałeś niestety jakie masz oznaczenie lub moc silnika więc nie odpiszę od razu czy turbo z niego można źle poskładać. Napiszę tak - nie można źle poskładać turbo z jedenastoma kierownicami spalin ułożonymi symetrycznie w porównaniu do dziewięciu kierownic spalin gdzie można źle ustawić pierścień ich kierownic. Kierownice o 11 sztukach...
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
Witam! Mam nastepujący problem, (Touran 105km TDI) klient przyjechał do mnie z zapieczoną kierownicą spalin więc zleciłem demontaż bo nie dało się jej ruszy z zewnątrz i oddałem znajomemu mechanikowi (sam nie robie takich rzeczy bo nie mam na to czasu) aby ją rozłożył wyczyscił i tak też poczynił. Wewnątrz po czyszczeniu wszystko wyglądało ponoc b ładnie....
Napisałem wcześniej, że teraz musisz odpiąć sztangę z dźwigni kierownic spalin i manualnie (palcami) sprawdzić zakres i swobodę ruchu każdego z tych 2 elementów osobno.
Dla sprostowania jest to model classic, jest dodatkowy zawór trójdrogowy do zasobnika, myślę jakby tak całkowicie zlikwidował ten wymiennik płytowy, to może by nie było problemu z zabrudzeniem. Proszę jeszcze o odpowiedź, gdy ostatnio rozbierałem zespół wymiennika do czyszczenia, okazał się, że kierownica spalin jest trochę skorodowana, czy to ma wpływ...
a skad wiadomo czy tam on ma kierownice turba? jesli masz mieszek ciśnieniowy przy turninie to masz rónież kierownice spalin. powinienes podac jakie masz oznaczenai silnika kierownic w turbinie nie montowali bodajrze w jednym modleu ale nie pamiętam którym
albo zawor N75, albo zapieczone kierownice spalin w turbinie, na skutek przeladowania wchodzi na tryb awaryjny i odcina doladowanie. Wszystko powie podlaczenie pod Vaga i zrobienie logow dynamicznych w kanalach 003, 010 i 011.
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
Witam mam następujący problem z autem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapala sie check engine auto traci moc po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu moc wraca, na ten moment sprawdziłem następujące rzeczy zawor n75 wymieniony na nowy, rozebrane turbo i przeczyszczone <kierownica spalin też> egr czyszczony, zmieniony przekaźnik pompy paliwa,...
chodzi mi o cisnienie doladowania turbiny Dodano po 5 kierownice spalin pracuja, podcisnienie vacum jest, egr przeczyszczony i do testow zaslepiony, a ten blad to tak roznie bywa. czasem mozna przejechac kilkaset km i nic a czasem co chwile. pozdr.
Przepływomierz się nie kończy a turbo pompuje bardzo ładnie lecz zbyt dużo a wszystko to bo jest w niej zbyt podkręcona sztanga regulująca kątem nachylenia kierownicami spalin - należy ją wydłużyć o kilka obrotów by zmniejszyło się rzeczywiste ciśnienie doładowania i procent wypełnienia impulsu sterującego N75.
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Witam!!Pisze z zapytaniem o działanie turbiny w w/w modelu a dokładnie dzwigni(sztangi) czy jeśli dzwignia po gwałownym dodaniu gazu przesuwa sie ok 10mm to znaczy że kierownica spalin turbiny pracuje?gdyż po zdjeciu węzyka z gruszki podciśnienia turbo i przy próbie jazdy pod obciązeniem mam wrażenie że turbo doładowuje ,bez wzgledu czy wezyk podcisnieniowy...
Masz kocioł do którego co niektóre elementy nie są już dostępne. Na ten przykład jakie ??? Jestem serwisantem również i tej firmy i nigdy nie miałem problemu z częściami do KO. No, może niewielki jesienią, jak jest wielki ruch w magazynach na początku sezonu grzewczego. Wymiennik spaliny-woda, ten pierwszy miedziany, uszczelki między wymienniki, kierownica...
Jak w tej turbosprężarce sterowane jest ciśnienie doładowania? To wersja sterowana zaworem upustowym (wastegate), kierownicami spalin/ zmienną geometrią (VNT), czy poprostu "ciasną" muszlą wydechową. Co to za turbosprężarka? Jumz ma sprzęgło ktore czasami potrafi sprawić problemy i wał korbowy który podobno źle znosi doładowanie przy niskich obrotach....
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Mam na myśli, że na oko to chłop w szpitalu umarł. Turbina to precyzyjne urządzenie, które wymaga specjalistycznych narzędzi do regeneracji. Zwłaszcza turbina VNT, gdzie musi być zachowana odpowiednia charakterystyka doładowania w funki wysterowania geometrii, to raz. Dwa to rozkalibrowane wtryski, lub cudowne "power boksy", które są w stanie zawalić...
auto jeździ normalnie potem traci moc zgasisz auto odpalisz na nowo i znowu parę min dobrze chodzi. Nie parę minut, tylko do kolejnego przeładowania turbiny. pisior1987 , masz na 100% zapieczone kierownice spalin! Turbo do przeczyszczenia, lub jak ma już spore przedmuchy oleju to do regeneracji. Pozdro.
Z zamieszczonych logów wynika (zwłaszcza ostatniego), że przycina się sterowanie zmienną geometrią - albo z jej winy albo winy siłownika podciśnienia, który nią steruje. co w takim przypadku zrobić : zdemontować dolot powietrza od filtra powietrza do turbo (będzie wtedy łatwy dostęp) i zdjąć e-klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia a następnie...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Jak napisano wyżej....diagnostyka silnika (z pomiarami dynamicznymi - w czasie jazdy), może sterownik zapisał jakiś błędy. Co do usterek to może być tego na prawdę wiele.... od najdrobniejszych typu uszkodzenia przewodu paliwaowego, zapchany filtr paliwa, pompka............ do problemów z przepływomierzem a nawet turbiną (najczęściej zapieczone kierownice...
Bez przeplywki komp podstawia 550 mg zamiast 850 czyli jakieś 3/4 dawki paliwa. Poprostu mniej paliwa=mniej spalin= kierownice nie muszą się tak bardzo otworzyć ( zdejmować doładowania)
Zobacz czy na wolnych obrotach dźwignia poruszająca kierownicami spalin opiera się o ogranicznik na korpusie turbosprężarki. Widać to będzie dobrze z kanału : http://obrazki.elektroda.pl/8919093800_1... "VNT Lever" ma się całkowicie oprzeć na "stop" bo jak jeszcze raz spojrzałem na log przy podłączonym podciśnieniu "na krótko" to nawet...
To nie zawsze musi być wina sterowania turbiny. Piszesz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, wraca do normy. Ciężko wróżyć z fusów, przydałoby się sprawdzić zapisane błędy vagiem oraz zrobić diagnozę dynamiczną. Videoporada jest tu -http://www.a4-klub.pl/. Z Twojego opisu może być już słaba przepływka choć nie zgadza się to z poprawą, po zgaszeniu...
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Po co manometr, skoro mamy Blok 01, grupę 011 na VAG`u. Próba dynamiczna wygląda tak (film instruktazowy): http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topi... Po zlogowaniu zapraszam tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/boar... Gdzie ocenimy wyniki pomiarów i pomożemy w diagnozie. PS: zakładajac ze przy regeneracji wyczyszczoneo kierownice...
kolego sprawdż kierownice strumienia spalin w turbinie zbiera sie tam nagar i chwyta "łopatki" to bardzo częsta przyczyna objawów jakie opisujesz
Masz silnik o mocy 90 KM ale nie podałeś jego oznaczenia a sęk w tym, że występują w nim zarówno zwykłe turbosprężarki jak i ta ze zmienną geometrią kierownic spalin - dotyczy to silnika o oznaczeniu AHH więc musisz podać jaki tam u Ciebie siedzi bo od tego zależy jak należy podejść do problemu z regulacją ciśnienia doładowania. Błędy należało skasować...
No co coś mi tu nie pasuje albo już kupiliście z takim wałkiem. Ja to widzę tak, zawór jest zasilany z 53 pinu ECU a nie 45, na 45 jest plus po stacyjce który zasila miedzy innymi przepływomierz. Podejrzewam na 99% że ktoś podłączył zawór do 45 bo nie działą wyjście 53, a problem z trybem awaryjnym nie koniecznie musi mieć związek z tym błędem. Musisz...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. [url=http://translate.google.pl/translat...
Sprawa wygląda tak. Wyregulowałem dźwignię, przy podciśnieniu jest 0,76V. Nie dało to żadnego efektu ale zauważyłem też, że gdy podam na gruszkę pełne podciśnienie (pompką ręczną) to turbo nie chce się "rozkręcić". Nawet gdy auto jest na luzie, dając mu buta, kopci i stuka. Jak tylko ustawię dźwignię tak około 80% do 90% jest efekt, nie kopci, wchodzi...
przyczyn może być wiele w pierwszej kolejności należy sprawdzić: czy zawór EGR nie zablokował się najlepiej wyczyścić - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyścić także kolektor czy nie jest pękniety IC - wymiana zawór sterowania turbina nie brzęczy - czyszczenie czy nie ma rozszczelnienia dolotu zacięte kierownice spalin w turbinie czy przepływka jest...
zaczeło się od szarpnięcia podczas jazdy i stracił moc po zgaszeniu i zapaleniu problem zniknął ale zaczeło się dziać tak częściej wymieniłem więc filtr paliwa i nie pomogło po jakimś czasie zaczął ciężko zapalać i miga kontrolka od świec żarowych pojechałem do serwisu vw bo mam tam kolegę podłączył komputer ipokazał usterkę czujnika sprzęgła i hamulca...
Po pierwsze z logów wynika, że jest kompletny brak sterowania zmienną geometrią w turbosprężarce (log 011 BS, kierownice spalin ustawione cały czas w pozycji maksymalnego doładowania) i domyślam się, że coś zostało sknocone przy podłączeniu wężyków podciśnienia. Po drugie, porównując wartość MAFactual i MAPactual z grup 003 i 011 w logach dynamicznych...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Przy tym błędzie co masz, kontrolki K29 to trudno uwierzyć, że jeśli się nie daje skować tego błędu to, że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie a nie np. żarzy się lub wcale nie zapala. Katalizator wyciąłem jak miałem przebieg 180 tyś. km (przebieg był pewny gdyż kupowałem auto prawie roczne z przebiegiem 18 tyś. km.) a mimo to katalizator był drożny...
...a nie masz jakiegoś "chipa" zwiększającego moc? Zapiekanie kierownic jest spowodowane sadzą w spalinach, diesel dymi gdy jedzie się na za wysokim biegu lub przy gwałtownym przyspieszaniu. Również lejące wtryski powodują wzmożone dymienie. Nie "bierze" Ci oleju?
jak dla mnie zostalo przekroczone cisnienie doladowania i aby auto sie nie "rozsypalo" ECU wprowadzil tryb awaryjny abys mog dojechac do najblizszego serwisu i dokonac poprownej diagnostyki, tak na szybko to masz zapieczone kierownice (lopatki) spalin w turbinie i dlatego sprezarka pompuje za duzo powietrza, zreszta ......... napisz jaki to model silnika...
Do tego co podał kolega ainal od siebie dodam, że turbo wstaje późno i przynajmniej ja co do tego nie mam żadnych wątpliwości (widać to wyraźnie w 011 dynamicznym jak i BS) a przyczyny szukaj w nieszczelnościach w układzie podciśnienia i druga ważna również rzecz, o której nikt wcześniej nie wspomniał, to sprawdzenie i regulacja potencjometru pedału...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Tuningowanie TDI przyspiesza remont kapitalny silnika,ale Ty masz na nową turbinę i na remont pewnie też.Powodzenia. Spokojnie Panowie!!! Spokojnie. Po co wprowadzać wątek z remaontami silnika itd. ??? Staneło na tym, ze te turbiny są podobne. różnią się srednicąprzewodów doprowadzajacych i wyprowadzajęcych powietrze sprężane. Teraz zastanawiam się...
No jeśli odczytywałeś to ciśnienie dzisiaj to może tak niskie być. Nie istnieje coś takiego jak maksymalne bezwzględne ciśnienie doładowania i stwierdzenie, że jest ono na poziomie 1948 czy 2200mbar jest nieprecyzyjne....bo przecież wartość ta zależy od aktualnego ciśnienia atmosferycznego... Wartość 1948 mbar jest maksymalną wartością stałą dla turbosprężarki...
Tak, to hamulec silnikowy. Może to być dźwignia pod kierownicą a może być awaria. W każdym razie nie powinno syczeć przy dodaniu gazu (zamknięta klapa na wydechu i syczą spaliny przelatujące przez małą dziurkę w klapie). Można jeździć pod warunkiem odłączenia cięgna od klapy i zablokowaniu jej w pozycji otwartej. Oczuwiście nie jest to naprawa tylko...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Jak dla mnie kiepsko wyczyszczone kierownice turbo, do poprawki. Sam się na to złapałem w Passacie b5, czyściłem w pospiechu, niby na stole chodziło super, w praktyce po 2 tygodniach to samo, ale weź ściągnij gruszkę i w momencie dodawania gazu próbuj ruszać dźwignią od kierownic (nie oparz się) zobaczysz że pod naporem spalin geometria będzie się blokować....
Dzisiaj zobacze dokładnie jak tam wygląda turbo od gorącej strony.Grucha jest cała to wiem,wyciąga sztange itd.Chodzi o zawór sterujący(kierownice) dopływem spalin czy szczelny?iJak to sprawdzić-pewnie rozebrać całość...Napewno z zewnątrz jest sucha.Op comem w blokach pomiarowych-jeżeli tak to jakie powinny byc prawidłowe parametry tego czujnika, bądż...
Mój błąd:cry: N75 steruje kierownicami turbiny VTG. Natomiast zawór upustu spalin to elektropneumatyczny zawór przełączający.
Ciekawa sprawa mam podobny silnik AHU czyli następca 1Z i też mam WG i też bym zamienił WG na kierownice, ale zmiana map EGR to zmiana typu ciśnienia sterowania z in "+" na in "-" nie wydaje mi się taka oczywista, bo MAF podaje wagę zasysanego powietrza w stosunku do ilości zasysanych spalin (EGR), i z związku z tym soft sterownika ma co do EGR inne...
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic w turbo. Jak ktoś przesadzi z wkręcaniem tej śruby to kierownice się zamykają i spaliny nie mają jak się wydostać efekt przytkanego wydechu plus łoparki mogą się przegrzać. Mają się przymknąć tylko tyle by spiętrzyć spaliny (nadać im wyższa prędkość) dzięki temu wirnik turbo szybciej się rozpędzi gdy spalin...
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
czarny0531 możesz je sprawdzić bez demontowania turbiny. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko i w mało dostępnym miejscu dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione (po ściągnieciu osłony silnika z kanału masz lepszy dostęp). Zwróć uwagę na zamontowany do turbosprężarki siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka)....
Trzeci i czwarty wtrysk kiepski. Pamiętaj, że jest to tylko przyśpieszenie cylindra a na to składa się nie tylko wtryskiwacz ale też kompresja, czystość kanałów dolotowych i kol ssącego. Demontuj komplet wtryskiwaczy i daj do sprawdzenia. Dpf będzie się też zapychał lawinowo przy problemach z egr i z kiepskim doładowaniem. EGR już wymieniony, tam było...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt...
Błąd EMS 11179 jest kodem informującym,że z układem kontroli emisji tlenków azotu jest coś nie tak. Przyczyną tego jest zbyt mała ilość spalin kierowana do EGR, błąd EMS 1025. Trzeba sprawdzić czy zawór EGR nie jest zablokowany w położeniu "zamknięty", mogła odpaść dźwigienka łącząca zawór z siłownikiem.Sam EGR może być nieszczelny i spaliny uciekają...
zapiec kierownica spaliny śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers
zakładanie nowych tematów budowa magnesu sterownik lm339
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
Schemat kabli tylnej klapy Mercedes C W204 2012 Zastąpienie portu USB telewizora zasilaczem USB