W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
zapieczona kierownica regulacji spalin koszt 300zł
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
albo zawor N75, albo zapieczone kierownice spalin w turbinie, na skutek przeladowania wchodzi na tryb awaryjny i odcina doladowanie. Wszystko powie podlaczenie pod Vaga i zrobienie logow dynamicznych w kanalach 003, 010 i 011.
auto jeździ normalnie potem traci moc zgasisz auto odpalisz na nowo i znowu parę min dobrze chodzi. Nie parę minut, tylko do kolejnego przeładowania turbiny. pisior1987 , masz na 100% zapieczone kierownice spalin! Turbo do przeczyszczenia, lub jak ma już spore przedmuchy oleju to do regeneracji. Pozdro.
Jak napisano wyżej....diagnostyka silnika (z pomiarami dynamicznymi - w czasie jazdy), może sterownik zapisał jakiś błędy. Co do usterek to może być tego na prawdę wiele.... od najdrobniejszych typu uszkodzenia przewodu paliwaowego, zapchany filtr paliwa, pompka............ do problemów z przepływomierzem a nawet turbiną (najczęściej zapieczone kierownice...
Witam! Zamykam temat i dziekuję wszystkim za pomoc, głównym winowajcą okazała się turbina a raczej zapieczenie ruchomych kierownic spalin. W najbliższym czasie wymontuję ją z auta i spróbuję naprawić. Pozdrawiam, Gienek.
jak dla mnie zostalo przekroczone cisnienie doladowania i aby auto sie nie "rozsypalo" ECU wprowadzil tryb awaryjny abys mog dojechac do najblizszego serwisu i dokonac poprownej diagnostyki, tak na szybko to masz zapieczone kierownice (lopatki) spalin w turbinie i dlatego sprezarka pompuje za duzo powietrza, zreszta ......... napisz jaki to model silnika...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Witam! Mam nastepujący problem, (Touran 105km TDI) klient przyjechał do mnie z zapieczoną kierownicą spalin więc zleciłem demontaż bo nie dało się jej ruszy z zewnątrz i oddałem znajomemu mechanikowi (sam nie robie takich rzeczy bo nie mam na to czasu) aby ją rozłożył wyczyscił i tak też poczynił. Wewnątrz po czyszczeniu wszystko wyglądało ponoc b ładnie....
jeżeli masz turbinę ze zmienną geometrią mogą się zapieć kierownice spalin, podłącz go pod vaga i zrób logi dynamiczne
Sprawdzając czy się obraca lekko wirnik turbiny i czy kierownica spalin działa (czy się nie zapiekła).
zaczeło się od szarpnięcia podczas jazdy i stracił moc po zgaszeniu i zapaleniu problem zniknął ale zaczeło się dziać tak częściej wymieniłem więc filtr paliwa i nie pomogło po jakimś czasie zaczął ciężko zapalać i miga kontrolka od świec żarowych pojechałem do serwisu vw bo mam tam kolegę podłączył komputer ipokazał usterkę czujnika sprzęgła i hamulca...
Turbina luzów nie ma, a jeśli chodzi o kierownice spalin to przy ruchu cięgna gruszki nie są wyczuwalne jakieś opory. Oraz to, że jak by była zapieczona w jakimś miejscu problem raczej był by aktywny od samego odpalenia silnika, a nie dopiero po rozpędzeniu auta, jak i powinny pojawić się jakieś błędy, oczywiście mogę się mylić.
...a nie masz jakiegoś "chipa" zwiększającego moc? Zapiekanie kierownic jest spowodowane sadzą w spalinach, diesel dymi gdy jedzie się na za wysokim biegu lub przy gwałtownym przyspieszaniu. Również lejące wtryski powodują wzmożone dymienie. Nie "bierze" Ci oleju?
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. [url=http://translate.google.pl/translat...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Witam serdecznie mam takie 2 pytania do Szanownych kolegów, Posiadam Audi A3 1.9TDI AHF 110KM Przeładowuje mi Turbo i oczywiście po przeczytaniu dużo informacji na Forum Elektroda na 99,8% zapieczone są kierownice geometrii. Logi też to pokazały z Vaga. Wsadziłem Rękę i próbowałem ruszyć sztanga od kierownic i ani drgnie( Dodam że na zgaszonym silniku)...
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
to co kolega bandzior napisał dotyczy każdego turbodiesla. Sprawnego także. Więc po co o tym pisać. problem tu mamy inny. Przeładowuje i to sporo. Dlaczego sądzisz, że turbina nie rozkręci się o 60% więcej skoro jak byk widać, że ciśnienie doładowania jest o 40% większe. Skoro tak to musi o co najmniej 40% więcej dawać...czyli szybciej się kręcić. Uwzględniając...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Finalnie. Okazało sie że to nie turbina była problemem (prawdopodobnie wszystkie 3 były dobre). Diagnoza była następująca. Stara turbina przed uszkodzeniem wirnika miała zapieczone łopatki. Tak więc nie pompowała w całym swoim zakresie a jedynie bardzo słabo - do czego się po prostu przyzwyczaiłem. W między czasie miałem wymieniane sprzęgłow i podczas...
Przeczytaj to i zrób logi statyczne. Loguj tylko blok 11 dla odczytu bloków wartości mierzonych: a.Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku] b.Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku] 2.Wykonujemy logi statyczne ( samochód stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C =...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Zacznij lać dobry olej. VW lubi CASTROLa, jak masz duży przebieg to wlej ciut gęstszy Grupa VW nawet w nowych samochodach ma duże normy zużycia oleju, ale jak ci kolega wcześniej napisał najprawdopodobnie masz zapieczone uszczelniacze. Przede wszystkim zacznij od odpowiedniego oleju, a ten przebieg to faktycznie lekka przesada (sprawdz poziom wytacia...
kierownica spaliny zapiec kierownica turbo zapiec rdzeń
szczotka bosch oryginalny lexmark napełnianie samsung model matrycy
esp8266 zegar schemat podłączenia różnicówki
Piszczenie sterownika Perfekt Zębca - przyczyny i diagnostyka Opel Kadett D 1.3S - Specyfikacja i Problemy Techniczne