Niestety mechanika też (at)RitterX w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne")
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
https://obrazki.elektroda.pl/9561942900_...
Patrząc po schemacie i po zdjęciu podłączenia to wszystko jest podłączone i to poprawnie. A jak chcesz zmienić kierunek wirowania to od tego jest przełącznik który jest podpięty tymi 6 białymi konektorami.
obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Mea culpa
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
Proponuję taki wyłącznik http://obrazki.elektroda.pl/9442239300_1...
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Nie każdy silnik pozwala w okamgnienie zmienić kierunek jego obiegu. Należy mieć na myśli inercję wirnika silnika przy jego wylaczeniu. Jeśli w okamgnienie zmienić kierunek obiegu silnika to z za inercje prąd wielokrotnie wezbierze i może jego zniszczyć.
No i mam. Urządzenie produkował RAFAMET ( Racibórz) i nazywało się ALNICO. Załaczam zdjęcie. Średnica tego działa to ok 120 mm. Po drodze wpadł mi do głowy pomysł by na wale silnika zamontować tarczę z nadajnikiem kodu ( binarnego z sekwencją 3 znaków : np 001,010,110). Układ odczytując kod identyfikowałby kierunek obrotów ( 1,2,3 lub 3,2,1). Odczyt...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Czy zmienna kierunek jest globalna i volatile? Już po pierwszym przerwaniu powinna przyjąć wartość 1 lub 2, a nie być cały czas 0. Czy zaobserwowałeś zwiększanie wartości zmiennej enkoderA ?
https://obrazki.elektroda.pl/4415250100_... https://obrazki.elektroda.pl/4415250100_...
W prawo.
Jeśli wszystko działa jak należy tylko kręci się w drugą stronę, to zamień 2 dowolne fazy we wtyczce (lub przy silniku) miejscami. Ale to jeśli wszystko jest ok.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Witam, Witam. Mam do wszystkich forumowiczów takie pytanie. Mam dwa sygnały prostokątne przesunięte w fazie o 90°. Te dwa sygnały pochodzą z czujników optycznych. Wykorzystane jest to do pomiaru kierunku obrotów silnika. Gdy np. silnik kręci się w prawo przysłonięty zostaje najpierw czujnik A potem B itd. Analogicznie jest dla lewych obrotów. Teraz...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
A co się stanie jak w środkowym położeniu drzwi się zablokują ?
Dziękuję bardzo za odpowiedź. A wiesz może jaka ilość oleju powinna wejść do tej sprężarki? Stan powinien być do połowy bagnetu czy może więcej? Nie mogę znaleźć żadnych not technicznych. Na bagnecie powinieneś mieć 2 kreski minimum i maksimum. Lustro oleju powinno się znajdować pomiędzy dwoma kreskami na bagnecie.
Możesz zastosować styczniki, ale taniej wyjdzie na przełączniku L-0-P do silników 3-fazowych. Styki L1-U1 załączają zasilanie, a L2, L3, V1, W1 zmieniają kierunek obrotów poprzez zmianę dołączenia wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego. W tym układzie w poz "0" odłączana jest tylko jedna żyła przewodu zasilającego.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
A co robi zworka między ZFK i FK? (czyli zaciski 1 i 3 z lewej) powinna być między zaciskami COM i FK czyli 2 i 3 od lewej. Zworka 2-4 OK
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6094471100_1...
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
Nie wiem czy jestem ekspertem, ale proszę. Mam nadzieje że przynajmniej będziesz wiedział co te krzaczki oznaczają. I nie ma za co.
Po tej zmianie silniczek kręci się tylko wolniej, a tak to nadal bez zmian... "- bez zmian.... czyli błędnie.. (?) Nie znając dokładnie objawów 'błędnego kręcenia' silnika, nie znając również pod które piny są podłączone początki cewek (płytka drivera - silnik, identyfikacja cewek 1-2-3-4), możesz dalej kontynuowac metodę prób i eliminacji błędów....
Też mi się wydaje, że jest to jednofazowy z kondensatorem rozruchowym i pracy.
Witam. Jak najprościej... to może coś takiego...z przekaźnikami lub bez... http://obrazki.elektroda.net/94_12173781...
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
Czym jest łódka sterowana? Radiowo jak się domyślam... Podaj jaki masz sprzęt do sterowania to będzie można coś doradzić.
ale w nim nie ma stanu silnik wyłączony jak to nie ma , przeanalizuj sobie dokładnie schemat
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Dwa przekazniki takiego typu. https://www.tme.eu/pl/details/dri314730/... Sterownik rolety ?
Niektóre urządzenia potrzebują odpowiedniej kolejności faz, inne nie. Betoniarka z prostymi piórami(przegrodami)-nie ma znaczenia kierunek obrotów. Przy piórach zbudowanych w formie klina.,zaprawa powinna być "atakowana" klinem, by lepiej mieszać. Ze sprężarką trudno powiedzieć, niektóre mają pompki olejowe, gdzie ważny jest kierunek obrotów, przy innych...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Witam, typowy silnik krokowy (impulsowy) - bipolarny stosowany w mechanizmach zegarków stabilizowanych rezonatorem kwarcowym ... :D Produkowane są specjalizowane układy scalone do sterowania, np. polskie; MC1210N i MC1211N. Pozdrawiam
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Bardzo łatwo zrobić taki licznik na układzie 4017. Nie pamiętam które nóżki, ale jak będę miał czas, to ci podeśle. Jeśli na wejście CLK tego układu da się stan wysoki (ok. 5V), to przechodzi się do kolejnego stanu, np. z Q0 na Q1 itd. Jest 10 takich wyjść. Na wejście RST jeśli się da stan wysoki, to zresetuje do pierwszego wyjścia. /ENA powinno być...
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Przełącznik dwu pozycyjny sześciopinowy. Łączysz wszystko jak na schemacie. http://obrazki.elektroda.net/93_12673431...
Wszystko zależy z której strony patrzymy. Mnie się wydaję że jak stoję za maszyną i ją trzymam za uchwyt to pod uchwytem mam kosz a z przodu (przed koszem) mam wałem (ja mam założone sprężyny). Wałek kręci się tak że sprężyny zdrapują starą trawę i wrzucają do kosza. Tak czuć jest jakby maszyna chciała sama jechać do przodu bo to efekt wbijania się...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Ten znak na OT kręcąc zgodnie z kierunkiem obrotów silnika.
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Za jego pomocą sterownik rozpoznaje krańcowe położenie zaparzacza, spoczynkowe lub parzenia (zależnie od kierunku obrotów silnika).
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Jedynym sposobem w tym przypadku jest rozdzielenie połączeń uzwojeń i wyprowadzenie czwartego przewodu. Połączenie, które należy rozdzielić jest w koszulce, do której dochodzi niebieski przewód lub w koszulce obok, jeśli jest tam jeszcze wbudowany wyłącznik termiczny. W takim przypadku należy wyprowadzić dwa przewody, aby nie pozbawiać silnika zabezpieczenia...
Frontem do silnika ( tak jak na foto )
Jeśli są ustawione naprzeciw siebie i połączone tuleją, to lewy kierunek obrotu pompy = prawy kierunek obrotu silnika. To tak, jak z odkręcaniem śruby, która jest z tyłu: kręci się w prawo (patrząc od przodu), żeby obracać ją w lewo...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Patrząc od przodu silnika na wał na którym osadzone jest koło pasowe,jeżeli wał silnika obraca się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara,to wtedy mamy obroty prawe,jeśli odwrotnie to lewe.
Weź po prostu 2 przekaźniki, silnik włączasz między wspólne (przełączne), na każdy przekaźnik dajesz + i - W stanie spoczynku silnik jest przywarty do dwóch minusów.
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2.
A gdzie się podziały żółte?
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
To kliknij w "ten będzie lepszy", a zobaczysz to, czego szukasz. Pzdr.
Rozumiem o co chodzi.Dzięki Ps. Wybrałem obrócenie silnika -brzydko wygląda ale jutro zrobie test pyry i będe juz coś wiedział. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/shorts/... Ps.Testu pyry silnik nie zdał.Za słaby -stanął.Szukam silnika jednofazowego 1Kw 1400 obr/min.
Tester kolejności faz i kierunku obrotów silnika
Nie ma potrzeby stabilizować napięcia - jeśli już to prąd źródłami prądowymi. Można też ciąć nadmiar napięcia zenerkami lub zrobić wskaźnik (prosty obrotomierz ) w postaci linijki led bazując na diodach zenera. Można też dodać wskaźnik wychyłowy jako obrotomierz. Zależy jaką prądnicą dysponujemy. Możliwości jest multum. Ważne jest że: -polaryzacja napięcia...
Możesz spokojnie zastosować ten drugi. Oba mają blokadę wykluczającą równorzędną uniemożliwiającą podanie napięcia na oba kierunki obrotów silnika. Ten pierwszy (2-klawiszowy) ma to zrealizowane elektrycznie, ten drugi (1-klawiszowy) w sposób czysto mechaniczny.
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Posiadam starą maszyne do szycia z silnikiem Tur2. Chciałbym wykorzystać z niej silnik do napędzania innego urządzenia. Potrzebuję jednak kierunków prawo/lewo. Jak najprościej to osiągnąć???
Witam Ile przewodów wychodzi z silnika,jeżeli dwa i zmiana zasilanianic nie daje ,musisz go rozebrać .Pewnie tradycyjnie ma uzwojenie stojana(nie na magnesach),jeżeli tak ,to zobacz jak połączone jest z wirnikiem (pewnie równolegle).Zmiana połączeń stojana względem wirnika ,zmieni kierunek obrotów silnika.
Popatrz kolego na tej samej stronie JAK ZMIENIĆ OBROTY W SILNIKU JEDNO FAZOWYM. Pozd.
zmienić kierunek obrotu silnika mercedes kierunek obrotu kierunek obrotu ślimaka
toshiba zapala dioda power volvo silnika monitor zmiana rozdzielczosci
radmor wskaźnik sygnału scania przystawka
Ustawianie kanału TV Republika na dekoderze Strong Kod E82 na programatorze Beretta - jak rozwiązać problem komunikacji?