A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Odpowiedź na jedno z zadanych pytań. Czy kolejność podłączenia do wtyku/gniazda przewodów fazowych ma znaczenie ? Ogólnie nie ma większego znaczenia,ale,ale nie do końca. Bo jeśli przedłużka będzie wykorzystana do zasilenia silnika trójfazowego, i po jej zastosowaniu (tej przedłużki) odkryjemy, że silnik kręci się odwrotnie, to. Wystarczy wtedy zamienić...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
To są czujniki szczelinowe indukcyjne, metal w szczelinie powoduje zachwianie równowagi elektromagnetycznej w czujniku/ coś na wzór czujnika hall'a. Często były stosowane np. w prasach mimośrodowych do detekcji położenia wału (po kilka sztuk na prasie); Zastępczo można wykorzystać dowolny czujnik indukcyjny lub specjalizowany szczelinowy np. http://sensorstrade.com/pl/catalog/turck...
Witam. W zalaczniku masz schemat prostego przezutnika, ktory pomoze Ci zrealizowac to co chcesz... T1, T2 to np BC107 lub odpowiedniki. R1, R4 maja po 470Ω. Teraz tak R2=R3 oraz C1=C2. W zaleznosci od tego jaka chcesz uzyskac stala czasowa dobierasz elementy RC tak, ze ich iloczyn da czas. Np 100kΩ i 1µF da Ci 0.1s (o ile sie nie walnalem)....
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Witam - czy to jest oryginalny silnik od tego wertykulatora ? Jeżeli jest to silnik rewersyjny to można zmieniać kierunek obrotów Dobrze by było zamieścić fotkę silnika oraz hamulca .
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Albo przepiąć wózek na drugą stronę paska (linki/łańcucha - co tam masz w starej szynie - czyli de facto przerzucić pętlę na drugą stronę - być może będzie potrzebna przeróbka wózka) albo jak nie masz gwarancji - zamienić kable zasilające silnik
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Tobie pozostawiam auto/manual.
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Sprzedana?
Włącznik nie reaguje na zmianę kierunku obrotów i nadal kręci w prawo,zmieniałem płytkę,bo na starej żadnej reakcji nie było
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2.
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
To wszystko? Wszystko . Zwróć uwagę na kierunek obrotów. Zmiana kierunku w jednofazowym jest trochę trudniejsza.
Obydwa schematy masz przecież na wyłączniku i przełączniku kierunku obrotów ( drugi od prawej to zmiana kierunku obrotów).
Czujniki indukcyjne bez problemu można myć. A w dzisiejszych czasach są takie fajne za małe pieniądze z IP 67/68 Widziałeś co tam jest na zdjęciach? Ktoś te indukcyjne musi tam włożyć, nawet stykowe w wykonaniu IP67 też nie były by złe. Może kontaktrony jako czujniki? Są też czujniki hallotronowe (mały sygnał wyjściowy). Oba raczej dla niepełnego obrotu...
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
Co się moglo popsuć Zapewne jakiś sterownik silnika, daj zdjęcia środka. Pozdrawiam, A.
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Przy takim "merdaniu" tym siłownikiem o żywotność krańcówek się nie bój, prędzej mechanicznie uszkodzi się przekładnia. Przełączanie kierunku obrotów bez pośredniego hamowania to bardzo kiepski pomysł.
Jaki to silnik?
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
7-8 zwora, 9-10 zasilanie. Tak bym to podłączył. Zmiana kierunku obrotów poprzez zamianę miejscami końcówek np. wirnika, lub stojana. Używając termika: 7-4 zwora, 8-5 zwora, 9-10 zasilanie.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Znaczna większość dzisiejszych sterowników ma trybu uczenia jeżeli obroty są nieprawidłowe zwierasz dwa przewody i uczysz go odwrotnych obrotów.
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić kierunek obrotów silnika w Beninca 424 z centralką CO.B24-SW, bo brama, jak jest otwarta, to napęd widzi, jakby była zamknięta.
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
KA8301 to sterownik silnika ładowania (LOAD). Z tego wynika, że problem rozpoczyna się wraz ze zmianą kierunku obrotów CAPSTAN`a. Trudno mi wskazać na cokolwiek, brak schematu uniemożliwia jakąkolwiek analizę.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Witam. Projektuję układ jak na załączonym obrazku. Układ podłączam do sterownika PLC, który podaje sygnał PWM na port 2 wejścia PWM i kierunku. Na port 3 tego wejścia można podać napięcie wtedy przekaźnik zmieni tor PWM i tym samym kierunek obrotów silnika. Niestety problem polega na tym, że po podłączeniu tylko zasilania tranzystory Q1,Q3,Q5,Q6 grzeją...
Witam.Tak służy do zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę kolejności faz na stycznikach. Pozdrawiam
(Gdy w obrócimy wirnik silnika względem korpusu o 90 tj. możliwe, ale przy pompie wodniej nie jest to wykonalne.) Wymień kondensator rozruchowy pompy na podobny, nowy i będzie dobrze.
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Dioda właczona równolegle do silnika, bo zmiana kierunku obrotów odbywa sie za nia, w przełączniku. Ochrona tranzystora MOSFET przed przepięciami. Dowolna dioda SMD , najlepiej Shottky, na napięcie < 100V i prądzie min 10 A Włączona w kierunku ZAPOROWYM !
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
Zmiana kierunku obrotów to zmiana magnesu na stojanie czyli przełącznik zamieniający początki uzwojenia stojana z jego końcami, kąt uzw. wirnika się nie zmienia, to już fabrycznie i doświadczalnie wybrany by silnik był najsprawniejszy.
Bez kabla nie zaprogramujesz funkcji sterownika. Więc i tak potrzebny.
Zamień między sobą czarne przewody, a brązowy, żółty i niebieski odłącz. Zasilanie na czarno-czerwony i czarno-niebieski plus przewód ochronny do korpusu silnika.
Jednak sprawdź te przewody, zmiana kierunku obrotów by miała sens. Z tego co widziałem Twoje poprzednie fotki, też się zastanawiam co się z nimi stało, to myślę że nawet kąt o jaki by się zmieniło miejsce zatrzymania pewnie by się zgadzał. Poza tym styki nie ślizgały by się "pod włos".
Aby skorzystać z takiego przełącznika konieczne jest zasilenie silnika a to "przychodzi" ze sterownika. Więc do zmiany kierunku obrotów musisz wybrać w sterowniku opcję ręcznego zasilania podajnika.
Zaznaczę ze jestem w Anglii i nie wiem tu chyba trochę jest inne napięcie ale nie jestem pewien. Napięcie sieci w Anglii jest takie samo jak w Polsce.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Powinieneś odwrócić cały wentylator, bo kierunku obrotów w nim nie zmienisz.Jest tam zintegrowany układ wewnątrz.Po zmianie polaryzacji nic się nie stanie, ale nie ruszy.Elektroniki wewnątrz nie ma sensu zmieniać bo do niczego to nie poprowadzi, tylko się zmęczysz. Sorry , dopiero zobaczyłem co to jest.W takim przypadku ciężko będzie, z powodów powyższych...Nie...
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
Na schemacie widać dwa uzwojenia (sprawdzić czy są równe/rezystancja). Zmienić punkt zasilania z sieci; teraz/na rysunku jest: bezpośrednio na black i pośrednio -przez kondensator -white; zmienić na: bezpośrednio na white i pośrednio -przez kondensator -black.
Witam. Zlecę wykonanie regulatora obrotów wraz z regulacją kierunku obrotów w silniku DC 12v 500W. W układ chciałbym także wpiąć amperomierz z woltomierzem który będzie pokazywał aktualne natężenie prądu silnika i napięcie na akumulatorze. Chciałbym żeby sterowanie odbywało się LEWO-STOP-PRAWO. Płynny start i stop. Regulacja w technologii PWM. Nie jestem...
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
obrót zmiana kierunek zmiana kierunek obrót falownik zmiana kierunek obrót
twingo kontrolka silnik podłączyć przewód punto philips ustawić godzina
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Symetryzator SP1 50 k do anteny siatkowej pokojowej w Warszawie Aktualizacja oprogramowania w CHiQ U50H7A przez USB