Przepraszam ale w pierwszej wypowiedzi popełniłem błąd logiczny - oba przerwania powinny być ustawione na te same zbocze a nie różne. Dlaczego, bo tak jak napisałem wcześniej nie będzie można określić kierunku zmian, zawsze bedzie ta sama kolejność wywoływania przerwań. Obojętnie czy kręcimy w lewo czy w prawo. np. ChA narastanie 0->1 a ChB opadanie...
Sam sobie odpowiedziałeś, traker musiał by pracować tylko w jednej płaszczyźnie czyli kierować się w kierunku na słońce robiąc obrót trakera w pionie. Praktycznie wychodzi na to że musiał by tylko śledzić położenie słońca pod względem kierunku. Normalny traker śledzi kierunek na słońce i ustawia panele prostopadle do elewacji słońca na drugiej osi....
Jeżeli silnik obraca się w jedną stronę, a następnie zmienia kierunek obrotu i kręci sie w druga stronę do drugiego skrajnego położenia po czym zatrzymuje się i wyświetla się błąd to tak jak pisałem kalibracja zaworu nie przebiegła prawidłowo. W urządzeniu zastosowano silnik krokowy. Niestety urządzenie ma bardzo małą tolerancje błędu. Jeśli sygnał...
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Chodzi o obrót stojana względem szczotkotrzymacza Problem jest taki, że autor obracał ten stojan z magnesami i kierunek się nie zmienił co wydaje się niemożliwe. To może ustalmy fakty: - silnik po złożeniu kreci się w przeciwnym kierunku niż normalnie - na biegach do przodu, kręci do tyły i odwrotnie przez co ma 5 biegów wstecz i 3 na przód. Czy to...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Witam wszystkich ! W związku z coraz częściej pojawiającym się tematem prostego sterowania silnikiem krokowym postanowiłem opisać sposób sterowania z wykorzystaniem typowych rozwiązań sterowników CNC , temat jest głównie wskazówka dla osób chcących wykorzystać tego typu sterowniki nie angażując do tego mikro kontrolerów . Opis dotyczy podstawowych zasad...
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
https://obrazki.elektroda.pl/5705697300_...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Silnik pompy pójdzie w drugą stronę ale kierunek przepływu pozostanie ten sam. Kierunek przepływu reguluje korpus pompy. Wirnik ma za zadanie tylko odpychać wodę na zewnątrz i nie ważne w którą stronę będzie się kręcił, przepływ będzie zawsze w jedną stronę.
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Zastosować przełącznik L-0-P 3F z tym ze kondensator wpiąć przed przełącznikiem a wyjścia bezpośrednio do silnika
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
http://obrazki.elektroda.net/72_12151693... Krańcówki możesz połączyć równolegle do wyłączników.
to bardzo ciekawy temat nawigacji zliczeniowej - np. inercyjnej i nawigacji GPS. Mam zamiar pobawić się takim czujnikiem i zintegrować go z własnym sterownikiem silnika BLDC, który wysyła sygnał z 3ech czujników Halla (3 fazowe bipolarne sterowanie), więc predkość i jej zmiana znana-na dodatek jest kilkanaście par biegunów magnetycznych w tych silnikach...
W manualu wyczytałem, że pozycję wysyła w 4 bajtach (bajt 0 - najmniej znaczący, bajt 3 najbardziej znaczący). Można to poskładać do kupy i stosować jako UDINT (32 bitowy unsigned integer), a więc jest to aktualna pozycja. Można ustawić rozdzielczość enkodera, kierunek w jakim ma zliczać itd. Domyślnie używa rozdzielczości sprzętowej. Nie doczytałem...
Sprawdź i poskładaj prądnicę tachometru bo Ci się rpozłożyłaq na czynniki, traliakow daj spokój!!!
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
To są czujniki szczelinowe indukcyjne, metal w szczelinie powoduje zachwianie równowagi elektromagnetycznej w czujniku/ coś na wzór czujnika hall'a. Często były stosowane np. w prasach mimośrodowych do detekcji położenia wału (po kilka sztuk na prasie); Zastępczo można wykorzystać dowolny czujnik indukcyjny lub specjalizowany szczelinowy np. http://sensorstrade.com/pl/catalog/turck...
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Witam! Jesli chodzi o tak dziwne zachowanie sie wiropłata czyli helikopterka w wersji mini to normalna sprawa... obrót korpusu czyli silnika wywołany jest momentem reakcyjnym, który towarzyszy wiropłatom... można temu zapobiec stosująć smigło ogonowe (reakcyjne) które bedzie równoważyć moment reakcyjny (jesli wirnik nośny śmigłowca obraca sie w prawo,...
Tak, dobrze podpięte.
Witam. W zalaczniku masz schemat prostego przezutnika, ktory pomoze Ci zrealizowac to co chcesz... T1, T2 to np BC107 lub odpowiedniki. R1, R4 maja po 470Ω. Teraz tak R2=R3 oraz C1=C2. W zaleznosci od tego jaka chcesz uzyskac stala czasowa dobierasz elementy RC tak, ze ich iloczyn da czas. Np 100kΩ i 1µF da Ci 0.1s (o ile sie nie walnalem)....
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Nie wiem czy jestem ekspertem, ale proszę. Mam nadzieje że przynajmniej będziesz wiedział co te krzaczki oznaczają. I nie ma za co.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
kierunek obrót zmiana zmiana kierunek obrót falownik zmiana kierunek obrót
volvo silnika pilot odwrotny kontaktron cewka przekaźnik
zasilanie awaryjne pieca szlifierka jotes
Fiat Panda II 1.1 FIRE – regeneracja głowicy po zatarciu wałka rozrządu, tulejowanie, koszty Podłączenie CAN-BUS w radiu NCS RS-304