Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
Silnik jednofazowy 4 wyprowadzenia U1 - U2 9,5 Ohm rezystancja Z1 - Z2 13 Ohm rezystancja Na załączonym zdjęciu sterownik do tego silnika. W2 -> podane napięcie na stałe (L) V1 -> podany "0" (N) na stałe przekaźnik podaje na zmianę (L) na wyjście U1 lub U2 co ma w zamyśle zmieniać kierunek obrotów silnika. Kondenstator także jest w układzie. Problem:...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
A gdzie się podziały żółte? Prawdopodobnie przewody żółte to wyłącznik odśrodkowy. Konieczne jest zdjęcie wirnika. Dodano po 45 Znikły razem z deklem , żółte to był wyłącznik odśrodkowy jak pisał kolega Krzysiek7. Niekoniecznie. Może to być termik.
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
To jest malutki silnik trójfazowy, może opłacałoby się dokupić równie mały falownik zasilany jednofazowo, silnik połączyć w trójkąt- masz i łatwą zmianę kierunku wirowania, i regulację prędkości. V.
Popatrz kolego na tej samej stronie JAK ZMIENIĆ OBROTY W SILNIKU JEDNO FAZOWYM. Pozd.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Ten żółty podejrzewam, że jest podłączony do obudowy, czyli ochronny, ale bez sprawdzenia miernikiem, to tylko mój domysł.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki... Oczywiście, zamień szczotki miejscami. Silnik zmieni kierunek wirowania.
Witam ! Potwierdzam j.w., dodaję schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5710194000_1...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
wirnik nadal będzie się kręcił w tą samą stronę co przed obróceniem go ale ośka wirnika będzie wystawała z drugiej strony silnika a tym samym obroty będą zmienione. przecież jeśli patrzysz na silnik to wałek kręci np. w prawo wentylator w lewo więc jeśli obrócisz wirnik to wałek będzie miał takie obroty jak wentylator a wentylator takie jak wałek. przecież...
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Odświeżam temat. Mam kolejny silnik 1 faza uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Chciałbym zmień kierunek obrotów. PS Poprzednie rady oczywiście trafione. https://obrazki.elektroda.pl/3863897000_...
raczej nic z niego nie będzie? Dopóki nie wykonasz jakichkolwiek pomiarów to raczej tak. Jest jeszcze opcja, że przełącznik zmiany kierunku jest uszkodzony.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
http://obrazki.elektroda.pl/4036774400_1... Tu jest przykład połączeń silnika komutatorowego. Musisz dokonać kilku korekt: zasilanie do 2 i 5, wyjście z szczotki 3 do 1, wyjście szczotki 4 do 6 i silnik będzie miał inny kierunek obrotów.
Wydaje się że przełożenie tych zwor , zmieni kierunek.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
Wystarczy zamienić miejscami początek z końcem dowolnego uzwojenia U1 z U2 lub Z1 z Z2.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Nie wiem jak elektryk może mieć podobne dylematy. Rozumiem, że mój wnuk może je mieć, albo moja żona. Oni elektrykami nie są. Ale elektryk? NIE WIE JAK ZMIENIĆ KIERUNEK OBROTÓW SILNIKA INDUKCYJNEGO??? Na razie przenoszę do działu dla początkujących. To ze zdumienia. Ale może nie mam racji? Co o tym sądzą elektrycy?
Mam sinik z motoreduktorem o małej mocy - jednofazowy i muszę mieć możliwość pracy tego silnika w obu kierunkach. W silniku trójfazowym to wiem, ale w tym przypadku ? - należy jakoś zmienić pole, ale jak - chcę zmienić kierunek elektrycznie, a nie jakoś mechanicznie na przekładni. Dzięki za oświecenie. Paweł
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
W tym układzie wyprowadzeń co narysowałeś to nie można zmienić obrotów. Musisz mieć wyprowadzone końce fazy pomocniczej (rozruchowej) ,która połączona jest z kondensatorem C.
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Na dzień dobry kondensator do podmiany.
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Wstaw zdjęcie tego silnika, bo mam wątpliwości czy można w nim zmieniać kierunek wirowania.
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
W tym temacie opisywałem zmienę kierunku obrotów w silnik jednofazowym od frani http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... W przypadku silnika z kondensatorem, trzeba połączyć szeregowo fazę rozruchową, kondensator i wyłącznik odśrodkowy. Dodaj schemat Twojego wyłącznik to wtedy mogę narysować jakiś schemat podłączenia.
https://obrazki.elektroda.pl/2007395800_...
Witam Zobacz TAMEL i BESEL.
jak zrobić układ który by zmieniał kierunek obracania się silnika jednofazowego, i taki sam układ dla silnika trójfazowego ?
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
Czyli nie ma możliwości decydowania o kierunku obracania?
A czy przekładnia toleruje zmianę kierunku obrotów?
Z falownikiem czy bez - przy silniku trójfazowym (jak ten) - zmiana kierunku nie jest żadnym problemem. Z falownikiem jednofazowym ten silnik będzie słabiutki (praca przy 0,6 napięcia, moc rzędu 30% mocy znamionowej).
Zacznij od prawidłowego podłączenia silnika, bo zrobisz sobie krzywdę. Zielono-żółty przewód jest przeznaczony do podłączenia uziemienia.
O kierunku wirowania silnika jednofazowego decyduje kierunek nawinięcia cewki rozruchowej. Dla zmiany kierunku wirowania trzeba zamienić kolejność faz ( LiN) na uzwojeniu rozruchowym,( coś jak w silniku trójfazowym- przełącznik lewo-prawo). Watomierz należy włączyć w uzwojenie robocze- tam nic się nie zmienia, kierunek przepływu prądu będzie zawsze...
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
Jaką mam odpowiedz? Nie bede rozkręcał silnika i przekładał wirnika. Jesli pralka piorąc daje obroty bębnem w lewo i prawo to znaczy ze można uzyskać lewe i prawe obroty tego silnika...Tylko jak podłączyć to w kostce mieszczącej sie na silniku?
Witam! Poszukuję sposobu, jak zmienić kierunek obrotów silnika jednofazowego (chodzi mi o silnik z pralki Frania) - podobno jest to możliwe. Nie jestem elektrykiem - więc w przypadku odpowiedzi proszę o dość dokładny opis. Pozdrawiam Tomasz
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
3 fazy to minimum dla zapewnienia pracy silnika z gwarantowanym kierunkiem obrotów. Czy uważasz że silniki jednofazowe kręcą się w losowym kierunku?
Polecam zakładać swoje tematy . Moderator ; K.R. Dołączyłem się z premedytacją. Raz, że rzeczywiście nie chciałem zakładać kolejnego tematu. Dwa, że osoby szukające porady pod hasłem "zmiana kierunku obrotów silnika jednofazowego" (zwłaszcza, że są to pewnie osoby bez doświadczenia, tak jak ja) powinny zobaczyć z jakim problemem się jeszcze spotkają....
ak obniżyć ciśnienie na presostacie firmy kondor Pod obudową presostatu jest pionowa śruba regulacyjna z oznaczeniem P i strzałkami + i - pokazującymi kierunek regulacji. Silnik kupisz tu: http://www.silnikielektryczne.sklep.pl/s...
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Więc wystarczy zamienić szczotki miejscami, podobnie jak w silniku DC aby zmienić kierunek obrotów?
Regulatorem to będziesz regulował obrotami/prędkością/ ,ten regulator do tego służy. Zamiana wyprowadzeń do szczotek nie zawsze spełni to czego oczekujesz jeżeli silnik był konstruowany na konkretny kierunek obrotów .
A czy można podłączyć inaczej nie zmieniając kierunku ?
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Zamienić miejscami końce uzwojenia rozruchowego. Więcej szczegółów znajdziesz w sieci wpisując w gogle pytanie. https://www.google.pl/search?q=zmiana+ki...
No właśnie chcę poznać wszystkie za i przeciw i też rozważam taką opcję. Na razie muszę znaleźć jakąś specyfikacje całego podnośnika ,bo jest on troszkę zdewastowany i nie posiada całej instalacji"puszki " do sterowania silnikiem. A na domiar złego ktoś zdarł nawet tabliczkę znamionową z sinika :-( ,tak że nawet nie wiem jakiej mocy powinien tam być...
Jak rozchylisz ciężarki to one opierają się o wygięte wypustki z blachy podstawy wyłącznika. To o te ograniczniki właśnie chodzi, z biegiem czasu wyginają się w kierunku rdzenia wirnika.
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Zły kierunek. Falownik generuje trzy jednakowe przebiegi przesunięte o 120 stopni, silnik jednofazowy potrzebuje dwóch przebiegów przesuniętych o 90 stopni i w dodatku o różnej amplitudzie, szukaj silnika 3fazowego, bądź całego wentylatora 3f.
Budowa i zasada działania jest dla 5-ciu przewodów , a moc i kierunek obrotów może Komuś pasować. Tak tylko w przypadku silników dwubiegowych z możliwością zmiany kierunku obrotów czego nie stosuje się w przypadku kompresorów - tu stosowane są silniki o jednej prędkości obrotowej.
Witam. Schematy te przedstawiają podłączenie silnika trójfazowego do instalacji jednofazowej. Przełącznik B1 na schemacie służy właśnie do zmiany kierunku obrotów. Silniki jednofazowe (dwufazowe) mają dwa uzwojenia: robocze oraz rozruchowe. Jeśli Twój silnik jest trójfazowy i ma takie oporności cewek to najprawdopodobniej są one uszkodzone.
Po zdjęciach widzę że silnik pracuje w warunkach wysokiego zapylenia co to jest za substancja?- może w tym kierunku trzeba szukać przyczyny
Witam! >Aby zmienić kierunek wirowania silnika jednofazowego z kondensatorową fazą pracy należy zmienić kolejność faz< Jesteś pewien? A nie przełącza się kondensatora? Cześć!
Podobno właśnie ma być licznik energii elektrycznej i zmiana kierunku wirowania silnika jednofazowego. Oczywiście to są tylko domysły.
silnik jednofazowy kierunek silnik jednofazowy zmiana kierunek kierunek obroty silnik jednofazowy
częstotliwość światła logitech wingman wodomierz magnes
sinclair klimatyzator sinclair klimatyzator
Junkers ZW-14 – demontaż spinki zaworu napełniającego wodę, klips U, wymiana O-ring Instalacja nowego logo startowego w radiu samochodowym Android – formaty, metody, bezpieczeństwo