Mostek Graetza w przypadku przekażnika zasilanego prądem stałym jest nie potrzebny, bo przekażnik reaguje tak samo, nie zależnie od kierunku prądu w uzwojeniu. Co innego gdy zasilany jest sygnalizator mający zaciski "+" i "-".
Prawdopodobnie przezwajany możliwe że pomylono kierunek nawijania Jak można w takim uzwojeniu pomylić kierunek? To nie realne. Można tylko pomylić podłączenia wyprowadzeń ale to też nie logiczne by było.
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Nawinięcie części uzwojenia w odwrotnym kierunku na uzwojeniu pierwotnym spowoduje że transformator będzie sie zachowywał tak jakbyś mu odwinął z pierwotnego uzwojenia dwukrotą ilaść zwojów, wtedy pierwotne uzwojenie będzie na mniejsze napięcie niż poprzednio i może wystąpić grzanie transformatora. Mogłeś też żle połączć naprawiane uzwojenie i powstał...
Na próbę nawiń na rdzeniu trafa 2 do 3 zwoji i połącz szeregowo z uzwojeniem zasilającym diodę od +26V. Kierunek uzwojenia dobierzesz doświadczalnie- zamienisz końcówki miejscami. W przypadku braku zmian sprawdź jeszcze impuls SSC.
Jedno uzwojenie wtórne? Dodano po 1 TEZ10 - wersja z jednym uzwojeniem wtórnym. Ew. sprawdź kierunek zwojów w uzwojeniu wtórnym. Całość rysowałem w oparciu o to: https://www.tme.eu/pl/Document/4c0bfef1b...
Cześć, zastanawiam się, czy kierunek prądu na uzwojeniu wtórnym przedstawiony na tym obrazku jest poprawny? https://obrazki.elektroda.pl/2358247600_... Czy według reguły Lenza prąd na drugim uzwojeniu nie powinien być w drugą stronę? Przez co generowałby strumień przeciwny do tego generowanego przez 1?
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Witam Przekładnik prądowy służy do "przetworzenia wielkości "prądu>Np. maksymalnemu prądowi 100 A na stronie pierwotnej będzie odpowiadało 5 A na stronie wtórnej. Jeżeli w uzwojeniu pierwotnym wymusimy prąd o określonym kierunku to w tym samym kierunku popłynie prąd w uzwojeniu wtórnym. Zmiana kierunku wymuszenia wywoła odwrotny kierunek w uzwojeniu...
Pierwsze załączenie spowodowane jest prądem bazy od strony rezystora M22/1W. Tranzystor zaczyna przewodzić i rozpoczyna się przepływ prądu kolektora w uzwojeniu pierwotnym. W tym samym czasie w uzwojeniu wtórnym (po stronie w. n.) indukuje się napięcie o kierunku wynikającym z zaznaczoneych początków uzwojeń. Zatem w fazie rozpoczynania przewodzenia...
Tak najprościej, do kondensatora uzwojenie rozruchowe nawijane jest tylko w jednym kierunku, zaś w uzwojeniu rezystancyjnym część zwojów jest nawinięta w przeciwnym kierunku. Takie uzwojenie nie może pracować na stałe, a więc i kondensator nie może być podłączony.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Jest jeszcze inna możliwość zmiany kierunku obrotów. Jesli to silnik z magnesami to się nie da . Ale jeśli w silnku występuje uzwojenie wzbudzenia. to przełączając kierunek prądu w uzwojeniu, zmieniamy kierunek wiriwania. Prąd płynący w uzwojeniu wzbudzenia jest wielokrotnie mniejszy od prądu w uzwojeniu wirnika.
Najprościej to zrozumieć chyba w następujący sposób: Napięcie w uzwojeniu wtórnym indukuje się w tym samym kierunku co w uzwojeniu pierwotnym. Jeżeli w uzwojeniu pierwotnym napięcie jest w kierunku kropki (początku uzwojenia) to w obu wtórnych też pojawi się w kierunku kropek.
Witam Nie ma specjalnych różnic, oprócz konstrukcyjnych. Trafo toroidalne ma okrągły rdzeń i to wszystko. Dowijałem kiedyś takie trafo i nie było żadnych problemów (tylko kierunek nawijania musi być zgodny z istniejącym uzwojeniem). Pozdrawiam
uzwojenie pierwotne zrobiło wrzery , zwarcie do rdzenia na 3/4 mm w dwóch miejscach .Czy można to przeszlifować w tych miejsach i to wystarczy czy trzeba później pomalować farbą izolacyjna lub zostawić tak jak jest bez szlifowania . Można prosić jaśniej? Chcesz powiedzieć, że masz zamiar szlifować uzwojenie pierwotne??? A tak w ogóle - masz transformator...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Nie początki, bo każde uzwojenie ma 2 początki (tak jak każdy kij ma dwa końce :P) Ważne, że są nawinięte w tą samą stronę - w obydwu przypadkach prąd zaindukowany we wtórnym uzwojeniu będzie miał ten sam kierunek. Pozdrawiam, GSM
2. Czy możliwe jest żeby transformator podłączony po stronie pierwotnej międzyfazowo, po stronie wtórnej do dowolnego urządzenia generował moc bierną pojemnościową? Moc bierna polega na tym: - w części okresu kierunek napięcia w uzwojeniu pierwotnym tego trafa jest zgodny z kierunkiem prądu. Zobaczysz to na oscyloskopie. W odbiorniku kierunek prądu...
Przy analizie obwodów magnetycznych stosuje się tzw. regułę prawej ręki - zaciśnięte palce wskazują kierunek prądu w uzwojeniu , wyprostowany kciuk kierunek strumienia magnetycznego . Wyznaczyć początek uzwojenia i analiza.
Na zamieszczonym schemacie widać, że przetwornica jest przeciwsobna, kierunek prądu będzie się zmieniał, jednak na wtórnym uzwojeniu powinna być możliwość wyboru kierunku dla każdego napięcia. Napisałem o tym. Moja wypowiedż dotyczyła problemów ogólnych w przetwornicach impulsowych. Nie każda jest w wykonaniu przeciwsobnym. Problem dość gruntownie...
Wygląda że przetwornica jest niewydolna. Pozostało sprawdzenie kierunku uzwojenia rozmagnesowującego i jego diody. Pozdrawiam
Typowe transformatory są zwojowane w taki sposób, że na 1V napięcia przypada 2,5 zwoja. W Twoim przypadku dobrze byłoby dowinąć 3 zwoje na uzwojenie wtórne, które raczej jest na zewnątrz, zwracając uwagę na kierunek nawijania zwojów. Musisz zachować taki sam kierunek zwojowania jaki jest na uzwojeniu, które przedłużasz. Grubość drutu powinna być dobrana...
(at)ElektrodaBot jakie powinno być napięcie na elektrodach zgrzewarki i jaką można przyjąć gęstość prądu w miedzianych uzwojeniach transformatora
Omg mógłbyś dać trochę wyraźniejsze zdjęcie ?Ułatwi to sprawę ;) I niebaradzo rozumiem stwierdzienia "w którą stronę jest uzwojenie nawijane",bo można tylko dookoła :P Ale chyba razumiem co masz na myśli,nie ma to większego znaczenia (zakładając że wiem co masz na myśli,bo w przeciwnym razie to niewiem czy zadziała :) )
Może nie zachowałeś (pomyliłeś) kierunek nawijania którejś z cewek z jednym uzwojeniem w stosunku do pozostałych? Zwróć uwagę, że patrząc tak jak teraz na rysunek to transformator na górnych cewkach nad rdzeniem ma końce zwrócone na zewnątrz a w dolnych cewkach końce cewek są zwrócone do wewnątrz patrząc od środka rdzenia czyli tak jakby od jego pionowej...
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
Witam . Zrobiłbym to tak - skleił rurkę z papieru ( o średnicy wewnętrznej takiej jak pręt ferrytowy ) na niej nawinął bym 90 zw. Skleił drugą rurkę - tak żeby mogła się przesuwać po uzwojeniu 90 zw . na niej 7 zw . Dlatego tak że może się okazać że lepiej będzie działało w trochę innym miejscu . Tak było zresztą to rozwiązane w dawnych odbiornikach...
proponuję dać diodę prostowniczą w kierunku zaporowym na uzwojeniu pierwotnym przekaźnika.
Trochę mnie dziwi, że w tym układzie oporniki przy bazach tranzystorów są mniejsze, niż przy kolektorach (o ile dobrze odczytałem): R1=1k8 przy kolektorze, R3=0k9 przy bazie T1; R2=R4=0k3 przy bazie i kolektorze T2. Zwykle robi się tak, że oporniki przy bazach są wielokrotnie większe, niż przy kolektorach. Napięcie jest ograniczone przekładnią i napięciem...
Co do kierunku nawijania - dalej tak jak do odczepu - nadal w tym samym kierunku - gdybyś zmienił kierunek to przyjmując że uda Ci się go nawinąć idealnie to napięcie na takim uzwojeniu powinno wynieść 0V (początek i koniec uzwojenia) Co do użycia cieńszego drutu (mniejszy przekrój) to ilość zwojów się nie zmieni, ale prąd jaki będziesz mógł wykorzystać...
Napięcie musi się zgadzać, a maksymalny dopuszczalny prąd obciążenia musi być co najmniej równy, ale może być większy (transformator będzie mniej obciążony). Natomiast ważną rzeczą może być kierunek uzwojeń. Bo, skoro są 4 piny, to zakładam, że są dwa uzwojenia wtórne. Przy jednym uzwojeniu nie miałoby to znaczenia. Ale przy dwóch może to być ważne.
Odwrócić kierunek uzwojenia rozruchowego.
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Jest to odbiornik "refleksowy", z natury rzeczy aby uzyskać dużą czułość pracuje na granicy wzbudzenia. Ważny jest kierunek podłączenia cewki L2, oraz jej odległość od cewki L1. Jeżeli gwiżdże zwiększyć odległość pomiędzy cewkami, a nawet odwinąć jeden lub dwa zwoje z cewki L2. Doczytałem, że cewki są nawinięte na wspólnym karkasie, to błąd, bo niema...
Witam! Silnik ma 2 uzwojenia. Jeśli oba uzwojenia mają taką sama oporność, to "pierwsze' końce uzwojeń łączysz razem a między 'drugie' końce uzwojeń włączasz kondensator. Sieć łączysz do punktu wspólnego uzwojeń (końce "pierwsze"), i do KTÓREGOKOLWIEK "drugiego" końca uzwojeń. Widzisz trójkąt: dwie cewki i kondensator między nimi jako trzeci bok. Z...
Nie zmienisz łatwo obrotów w tym silniku.Trzeba by zmienić kierunek nawinięcia cewki, do której podłączasz zasilanie.
Ilustracji nie mam ale myśle że chodzi ci o następujący układ: Stojan prądnicy jak w normalnym generatorze synchronicznym z dołączonym kondensatorem równolegle do zacisków uzwojenia (przyjąłem że chodzi o jednofazową). wirnik składa się z dwóch części, głównej synchronicznej z uzwojeniem wzbudzenia i pomocniczej asynchronicznej z uzwojeniem, o liczbie...
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
Prawdopodobnie wystarczy nieco podnieść napięcie zasilania pionu. Przy tego typu usterkach (bywają tez po wymianie trafopowielacza) dowijam 1/2 lub 1 zwój szeregowo z uzwojeniem z którego zasilany jest pion. Kierunek dobieram doświadczalnie. Jeżeli zapierwszym razem pogorszy się to zamieniam miejscami końce dowiniętego kabelka.
Dla tej mocy transformatora, ilość zwojów na volt powinien mieścić się około 3-4 zw/volt. Ważny i to bardzo jest kierunek dodatkowego uzwojenia a także odpowiednie podłączenie nowego uzwojenia do istniejącego, aby nowe było pod względem kierunku kontynuacją zwojową istniejącego. Zakładając, że mamy 3,5 zw/V to pierwotne ma 3,5x220=770 zwojów. Aby wykonać...
Jeżeli to silnik komutatorowy, to należy zmienić kierunek prądu w uzwojeniu stojana lub w wirniku ( tylko w jednym z nich). Jeżeli to silnik indukcyjny (z kondensatorem w szereg z jedną fazą), to należy zmienić kierunek prądu w jednym z uzwojeń. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Mogło być tak podpięte jeżeli na prądnicy też zmieniono kierunek przepływu prądu w uzwojeniu wzbudzenia.
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Nie da się zmienić obrotów, bez ingerencji w wyjścia w uzwojeniu silnika( w środku).
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Ok, wylutuj jedną końcówkę D404 i zmierz ją na zakresie diody w obu kierunkach
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
A zauważyłeś, że to trafko ma dwa kierunki nawijania na jednym uzwojeniu? I przy wylucie należy być ostrożnym!
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Może z tym silnikiem to nie takie głupie rozwiązanie. Ale wszystkie wiertarki które oglądałem mają 2800 obr. Nie jestem w stanie umieścić takiej dużej przekładni. Czy możliwe że te białe kabelki które rozpoznałem jako kondensator to uzwojenie rozruchowe ?? Czy możliwe żeby kondensator był zainstalowany wewnątrz silnika? Jak w takim razie sterować kierunkiem...
Jeśli chodzi o podłączenie pierwotnych uzwojeń, to podłączałem je tak jak w oryginale, czyli tak jak na fotografii, wychodząc z założenia, ze połączenia te są zgodne z kierunkiem nawinięcia. Natomiast kiedy dołączyłem jeszcze w szereg dwa uzwojenia po 20 zwoi każde, niezależnie od ich kierunku przyłączenia, zawsze efekt na wtórnym uzwojeniu był ten...
Wiem, że jest. Drugie uzwojenie w takim razie mogę nawinąć i mieć osobne napięcie nie stabilizowane? Możesz nawinąć, tylko podłącz we właściwą stronę, częściowa stabilizacja będzie, bo obciążenie dodatkowego uzwojenia wywoła większe wypełnienie po stronie pierwotnej. Ale spadek napięcia na diodzie i tym dodatkowym uzwojeniu już nie będzie skorygowany....
Do Wojtek 32 Zwóć uwagę, że na schemacie najprostrzej prądnicy boki ramki poruszają się w przeciwnych kierunkach natomiast przy uzwojeniu V w tym samym Dodano po 12 I tutaj tkwi sedno sprawy dotyczące kierunku indukowanego prądu
Zawsze uzyskujemy na wyjściu prąd/napięcie przemienne . Błąd podkreślony. Masz rację, mój błąd. Jeżeli weźmiemy pod uwagę na uzwojeniu pierwotnym prąd, którego kierunek zbocza narastanie/opadanie nie ulegnie zmianie to na uzwojeniu wtórnym będziemy mieli tylko prąd zmienny, ale nie przemienny. Problem leży tylko w tym, że transformator staje się bezużyteczny,...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Witam. NIE MA ELEKTROMAGNESÓW ODPYCHAJĄCYCH!!!.Każdy przyciąga(materiały ferromagnetyczne), chyba że jako materiał z którym ma pracować jest zwykły magnes, wtedy może odpychać lub przyciągać(zależnie od biegunowości magnesu i kierunku prądu w uzwojeniu ).Kolego podstawy fizyki!!! Pozdrawiam i powodzenia !!! Artur
Pomijając fakt, że silnik z taką usterką jest potencjalnie niebezpieczny, to po ustaleniu które uzwojenie ma przebicie na obudowę zmiana biegunowości na drugim uzwojeniu odwróci kierunek bez zwarcia. Zadziała to tylko w przypadku gdy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a rozruchowym i wszystkie zaciski uzwojeń są wyprowadzone. W skrócie; uzwojenie...
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
1. Jaki silnik, z magnesem stałym czy z uzwojeniem stojana. 2. Zmieniać obroty - kierunek czy prędkość ?
Zaporowy to jest przy stałym kierunku a tu masz przemienny i raz płynie tak raz odwrotnie a diodą regulujesz gdzie chcesz plus a gdzie minus bo tylko połówkę okresu bierzesz.
Odwinąć kilka zwojów może być problemem, bo uzwojenie może być zalane lub nie dostępne w inny sposób. Natomiast w celu obniżenia napięcia można nawinąć kilka zwojów i odpowiednio połączyć (kierunek) w szereg z wtórnym uzwojeniem. Jest to sposób nie niszczący i skuteczny.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Witam Aby zmienić kierunek wirowanie w jednofazowym silniku klatkowym, musisz zmienić kierunek przepływu prądu w uzwojeniu pomocniczym. Niestety do tego celu na tabliczce zaciskowej silnika musisz mieć cztery przewody. Ty masz tylko trzy. Ewentualne wyprowadzenie czwartego przewodu, raczej zleć jakiemuś autoryzowanemu zakładowi przezwajania silników....
(at)andrzej42 w jaki sposób chcesz zmienić częstotliwość? nic nie chcę zmieniać - zuważyłem fakt, że autor napisał o silnikach bezszczotkowych - może się myli, ale na razie nie mamy nic więcej. Nie wiemy nawet o ile chce to zmieniać. Wiem tylko, że takie rzeczy to się ,mogło udać kiedyś a teraz to może być ciężko - jak popali to będzie miał okazję...
Bardzo dziękuję Koledze manski za wyręczenie mnie w wytłumaczeniu działania. Niestety rano spieszyłem się do pracy i pozostawiłem temat na wieczór. Wcześniej ktoś z kolegów zwracał uwagę na diody po stronie wtórnej. Nie wszędzie na schemacie pooznaczałem elementy traktując to jako mniej ważne. Teraz przydałoby się. A zatem w chwili kiedy oba tranzystory...
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
Późno już jest i nie narysuję teraz tego. Wszystkie przewody przenoszą jednakowe natężenie. Serio :-) - a przynajmniej tak mi się wydaje o 2 w nocy :-) "Wszystkie" tyle samo nie mogą przewodzić bo masa będzie miała sumę pozostałych 2 Akumulator z całym zespołem wyciągarki masz połączony dwoma przewodami i tam natężenie prądu jest równe. OK? Skrzynka...
Przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałem. Krańcówka odcina zasilanie z kabla tylko dla kierunku "zwijanie" (do góry). Odcina jedeno z wyprowadzeń kondensatora połączony z uzwojeniem.
Oryginalne cewki są zalewane żywicą, więc nie można odwinąć i określić kierunku nawijania. Stare uzwojenia trzeba zniszczyć. Ja frezowałem.
Rozumię że jest to silnik jednofazowy. Taki silnik posiaga dwa uzwojenia jedno robocze o małej rezystancji podłańczane bezpośrednio do 230V i rozruchowe o większej rezystancji i to należy połączyć szeregowo z kondensatorem i take połączenie szeregowe należy również podpiąć do 230V. To wszystko, ma się kręcić. Gdyby okazało się że silnik kręci się w...
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Jak będzie na początku cewki, to elektromagnes go wciągnie a nie odepchnie. Tak? Proszę nie mylić zachowania magnesu w selenoidzie z rdzeniem stalowym. Magnes może być wciągnięty lub odepchnięty zależnie od kierunku przepływu prądu w uzwojeniu.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Silnik ten ma 1400 obr/ min.Musi mieć dwie pary biegunów w każdej fazie. Zakładając że ma 24 żłobki w stojanie to na każdą fazę ma ich 8 żłobków. Dwie pary biegunów w 8 żłobkach to na jedną parę biegunów przypada 4 żłobki, a na jeden biegun przypada 2 żłobki. Każdy biegun ma swój kierunek uzwojenia (od nas lub do nas) i 4 bieguny są tak nawinięte, że...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Co to za silnik ile przewodów? Przesyłam schemat, przy założeniu, że z silnika wyprowadzone są 3 przewody. W silnikach prądu stałego zmiana kierunku obrotów następuje przez zmianę kierunku prądu w uzwojeniu twornika. http://www.zsmosina.pl/publikacje/maleck... str 22 i 23. i [url=http://bezel.com.pl/index.php/maszy...
Nie jestem do końca pewny, czy to są diody. Oznaczenie jest 150C, ale nie ma zaznaczonej katody, co zawsze ma miejsce przy diodach. Te elementy nie przewodzą w żadnym kierunku. Bo to są transile ograniczające impuls na pierwotnym uzwojeniu transformatora WN dla ochrony jego izolacji.
Nie musi być nawijany dwoma grubościami ponieważ w sekcji do której dołączone jest jest obciążenie prąd jest przesunięty w fazie o 180 stopni (płynie w przeciwnym kierunku) i gęstość prądu w uzwojeniu jest praktycznie taka sama.
Teoretycznie można nawinąć kolejne zwoje w przeciwnym kierunku, i dołączyć je szeregowo z istniejącym uzwojeniem. Można, ale zwiększy to moc wydzielaną w uzwojeniu.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Nie każdy silnik może zmieniać kierunek obrotów, a dla różnych silników są na to różne sposoby - nie podałeś nawet, czy to silnik szczotkowy, czy indukcyjny, i ile przewodów ma wyprowadzonych. Silnik może mieć dwa uzwojenia z niezależnie wyprowadzonymi końcami i działać tak, że zmiana kierunku prądu w jednym z nich (poprzez zamianę podłączeń jego końców)...
Przełącznik obowiązkowo należy wykorzystać 3 - pozycyjny - Lewo - Stop - Prawo . Przy użyciu 2 - pozycyjnego istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika, ponieważ on ma inercję obiegu i momentalną przemiana kierunku obiegu wywołuje katastroficzne zwiększenia prądu przez uzwojenia . Zmieniać kierunek obiegu można tylko po pełnym zatrzymaniu silnika,...
Jezeli masz 4 wyprowadzenia, tzn. ze to silnik bipolarny. Posiada dwa uzwojenia, tzn. dwa przewody (niech bedzie to 1 i 2) do jednego i dwa (3 i 4) do drugiego. Prąd w uzwojeniach musi zmieniac kierunek! Cykl pracy (w trybie pełnoskokowym) składa sie z czterech kroków, tj. krok1 - plus na 1, minus na 2; krok2 - plus na 3, minus na 4; krok3 - minus na...
Zmiana kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika nie następuje 60 razy na sekundę, lecz 50 razy na sekundę dla silników zasilanych z większości sieci energetycznych (nie uwzględniając falownika). Ponieważ te zmiany kierunku prądu w uzwojeniach stojana i wirnika następują równocześnie - nie ma zasadniczej różnicy w działaniu silnika komutatorowego...
Jest dokładnie jak napisałeś. Wyciągnąłem też czarne przewody i do jednego podłączone jest jedno uzwojenie, a do drugiego trzy. Odciąłem je i faktycznie teraz pomocnicze i robocze uzwojenie juz nie są połączone, a robocze nawinięte jest podwójnie. Super. Teraz kondensator podłączam szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i jak chce zmienic kierubek wirowania...
Witam, moze inne podejscie: - rozwaz to "jedno uzwojenie z odczepami" jako dwa uzwojenia gdzie poczatek drugiego jest koncem pierwszego i oba sa nawiniete w tym samym kierunku i polaczone szeregowo. Pozdrawiam
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę : "Układ Dahlandera 2 uzwojenia, 2 kierunki, 2 prędkości". Pozdrawiam Janek.
Po ponad półtora miesiącu udało mi się wszystko złożyć w jedną całość. Wynik testu jest następujący: Zmiana kierunku przepływu prądu wzbudzenia w uzwojeniu wzbudzenia prądnicy głównej powoduje, że przy zmianie kierunku wirowania wału prądnicy głównej (z obrotów lewych na prawe) wytwarza ona napięcie i działa prawidłowo!!! Wszyscy Ci którzy tak podpowiadali...
Odświeżam temat. Mam kolejny silnik 1 faza uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Chciałbym zmień kierunek obrotów. PS Poprzednie rady oczywiście trafione. https://obrazki.elektroda.pl/3863897000_...
Jeśli jest to silnik szeregowy to zamiana biegunów nie zmieni kierunku obrotów. Należełoby zmieniać bieguny tylko w jednej gałęzi tzn. w wirniku lub stojanie. Zmiana kierunku prądu w obydwu uzwojeniach nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. No chyba że jest to silnik z magnesami trwałymi- ale nie byłby to silnik szeregowy.
Obawiam się, że bez wymiany transformatora nie ruszysz z miejsca. Obstawiam zwarcia międzyzwojowe na uzwojeniu pierwotnym (jest jedno nie dwa jak piszesz). W ostatniej chwili "życia" przetwornicy uszkadza się tranzystor kluczujący. Zaczyna przewodzić ciągle a rezystancja jego złącza lawinowo spada do 0. Od tego momentu uzwojenie pierwotne (kilka zwojów...
Witam Szanownych Forumowiczów. Mam do podłączenia silnik prądu stałego zasilanego z wózka akumulatorowego napięcie 80V obojętnie jak zmieniam biegunowość nie zmienia się kierunek obrotów. pewnie muszę zmienić kierunek prądu w uzwojeniu wzbudzenia? nie wiem czy to silnik szeregowy czy bocznikowy...? narysowałem jak wygląda w puszce przyłączeniowej......
kierunek zwój uzwoić pierwotny wskaźnik kierunek wskaźnik kierunek zalać uzwoić
plastik przekładnia motorola wyświetlacz pasek czujnik oleju vectra
Mikrofala Samsung wyzwala bezpieczniki - przyczyny i rozwiązania Jak obliczyć moc wzmacniacza WS 432? Wzór i dane