np: Buczenie. A co do zmiany kierunków to zwyczajnie zamień fazy. Poczytaj. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam.Wystarczy obrócić wirnik o 180 stopni.
Gorzej , to silnik synchroniczny, i jak piszesz już jest zepsuty rozrusznik nadający kierunek wirowania.
Nie znajdziesz na tabliczce żadnej informacji jaka kolejność faz jaki da kierunek wirowania silnika. Ty musisz wiedzieć jakiego kierunku wymaga przekładnia czy maszyna. Więc powoli po jednym silniku i sprawdzasz. Dowiedz się też czy przeciwny kierunek nie doprowadzi do uszkodzenia urządzenia. Ale jeśli jesteś mechanikiem a nie elektrykiem to lepiej...
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Za pewne odkręca się ją zgodnie z kierunkiem wirowania silnika podczas pracy ;), a zakręca przeciwnie do obrotów silnika. Inaczej odkręcała by się podczas normalnego działania.
wirnik nadal będzie się kręcił w tą samą stronę co przed obróceniem go ale ośka wirnika będzie wystawała z drugiej strony silnika a tym samym obroty będą zmienione. przecież jeśli patrzysz na silnik to wałek kręci np. w prawo wentylator w lewo więc jeśli obrócisz wirnik to wałek będzie miał takie obroty jak wentylator a wentylator takie jak wałek. przecież...
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Jeżeli wychodzą 3 wyprowadzenia i jest to silnik 400V, to L1, L2 L3 - to te żyły ze zdjęcia (kolejność dowolna, zmiana kolejności powoduję zmianę kierunku wirowania silnika), PE do obudowy, N nie ma. Widzę że silnik jest w nie najlepszym stanie, przed przyłączeniem należało by zrobić pomiary chociażby rezystancji izolacji. Pamiętaj o odpowiednich zabezpieczeniach...
Czy jest tam kondensator.Jezeli tak to wystarczy przepiąć kondensator na drugi przewód i powinno byc ok.
W linku z postu (at)wojtek9007 jest takie samo podłączenie jak na zdjęciach z postu #4, czerwone na zasilanie, niebieskie na kondensator. Taki układ wyprowadzeń silnika i rezystancje z postu #11 wskazują, że bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń nie powinien się zmienić kierunek wirowania silnika, chyba że nastąpiło zwarcie pomiędzy uzwojeniami,...
do trzeciego białego podłączone są dwa przewody uzwojeniowe. Te dwa druty najlepiej odłączyć od przewodu i wyprowadzić na zewnątrz jako dwa oddzielne wyprowadzenia, a przewód do którego te druty były dołączone również przedłużyć i wyprowadzić na zewnątrz. Wtedy będzie można ustawić dowolny kierunek wirowania.
Generalnie silniki komutatorowe są budowane jako szeregowe lub równoległe. Szeregowy: Zasilanie podłącz pod jedną ze szczotek i jedno uzwojenie. Drugą szczotkę połącz z wyprowadzeniem drugiego uzwojenia. Drugie końce uzwojeń powinny być połączone razem i prawdopodobnie to połączenie jest wewnątrz silnika wykonane fabrycznie. Równoległy: Jedną szczotkę...
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Odpowiem Ci tak :silnik komutatorowy bo o taki Pytasz który jest przewidziany dla częstej zmiany kierunku wirowania posiada odpowiednio zaprojektowane uzwojenie oraz ułożenie szczotek względem stojana. Iskrzenie które zauważyłeś jest tego przykładem iż silnik ten nie był konstruowany na inny kierunek wirowania. Po dłuższej pracy ulegnie uszkodzeniu...
Bardzo dobry pomysł, zrealizowałem przerzutnik D w środowisku LabView i ładnie wykrywa kierunek. Dziękuję bardzo za podpowiedź. Pozdrawiam
Aby jednym falownikiem napędzać dwa silniki, należy zbudować układ zasilania spełniający następujące uwarunkowania: Układ zasilania każdego silnika z sieci poprzez odpowiednie zabezpieczenie silnikowe, stycznik,silnik. Układ zasilania falownika z sieci poprzez zabezpieczenie, stycznik, falownik, z falownika dwa styczniki po jednym dla każdego silnika....
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń silnika nie ma możliwości zmiany kierunku jego wirowania.
uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa każdego rozrusznika reszta zależy od rozwiązań konstrukcyjnych. I sam widzisz Kiciusiu. I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania.
Witam Na zajęcia potrzebuję wykonać układ ( na stycznikach ), który będzie zmieniał cyklicznie kierunek wirowania (obrotów) silnika 3 fazowego ; czyli startujemy od pracy " w prawo " - przerwa - praca " w lewo " . Do zbudowania układu powinniśmy wykorzystać : styczniki z możliwością dołożenia styków pomocniczych , przekaźnika(ów) czasowych (ANIRO MPC-A07-208...
Witam, wyłączniki krańcowe powinne sterować cewkami styczników/przekaźników, Ty wpiąłeś je w tor silnoprądowy, tak się nie robi, takie rozwiązanie nie wróży im długiego życia (oczywiście wszystko zależy od prądu). No właśnie, a dodatkowo styki powinny być raczej NC. No i przydałaby się blokada przed jednoczesnym załączeniem obu styczników kierunkowych....
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Mam taki silnik DPC 100-2/16 ET9-A. Mam go podłączonego dla obrotów 2800obr/min. Napięcie 230V podaje na zaciski 3-2. Kondensator 32uF na zaciski 6-2 Ale chcę żeby się obracał w druga stronę. Czy ten model ma taką możliwość, jeśli tak to co musze zmienić w tym połączeniu. Dla pomocy dołączam schemat uzwojeń i wyprowadzenia na kostce.
Czy mozna tak wyregulowac obciazniki w silniku zeby samoczynnie jechala fo przodu? Żadnymi obciążnikami nic nie regulujesz. To czy będzie się poruszać do przodu czy do tyłu zależy od kierunku wirowania silnika.
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
Wstaw zdjęcie tego silnika, bo mam wątpliwości czy można w nim zmieniać kierunek wirowania.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Jaki charakter ma obciążenie silników, czy silniki przed zmianą kierunku wirowania będą jakoś wyhamowane.
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
Tak. Początek i koniec jednego z nich wyznaczy kierunek wirowania.
To jest malutki silnik trójfazowy, może opłacałoby się dokupić równie mały falownik zasilany jednofazowo, silnik połączyć w trójkąt- masz i łatwą zmianę kierunku wirowania, i regulację prędkości. V.
To jest efekt niedotartych szczotek w silniku. Na pewno głośniej pracuje silnik w kierunku przeciwnym do kierunku wirowania ponieważ w tą stronę silnik wykonuje znacznie mniej obrotów. Z czasem dźwięk ten powinien zmaleć w miarę docierania szczotek.
Witam Posiadam falownik micromaster siemens 440, którym oprócz regulacji obrotów chciałbym zmieniać kierunek wirowania silnika. Zmianę kierunku obrotów silnika chciałbym uzyskać na dwóch zewnętrznych przyciskach. Wciskam przycisk , który uruchamia falownik, a następnie silnik, gdy puszczam silnik zatrzymuje się. Następnym przyciskiem w drugą stronę....
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Oczywiście, że sprawdziłem kierunek wirowania silnika, był zgodny z zaznaczoną strzałką na obudowie Pytanie czy był zgodny z poprawnym kierunkiem wirowania wentylatora. Może założyli zły wirnik, albo dali zły silnik. Ale to już powinno się na logikę dać określić. Podejrzewam że nie masz już możliwości sprawdzenia bo wszystko poszło na zwrot?
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
Nie pamiętam jakie jest mocowanie jeśli pasuje to ok. ewentualnie sprawdź podłączenie na złączce silnika i sprawdź ruchy rewrsyjne przed wirowaniem żeby nie było tak że ruchy są w jednym kierunku a zaczyna wirować w drugim Pozdrowienia
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń, nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania tego silnika, chyba że jest możliwość obrócenia stojana ale nie znając budowy tej szlifierki trudno mi się tu wypowiadać. Poza tym zmiana kierunku wirowania w szlifierce, może stwarzać zagrożenie, ze względu na kierunki gwintów na wale silnika i tendencję do...
no tak mało precyzyjnie przepraszam zmiana obrotów to oczywiście zmiana kierunku wirowania :) silnik mocy 0,3 KW wiec maleństwo,co do odp powyższych kolegów to chyba już mam problemik rozwiązany dzieki nim oczywiście.pozdrawiam i dziekuje
Zmiana kierunku wirowania silnika http://obrazki.elektroda.pl/5480382200_1... Przejrzyj internet
Tylko, że przełączanie przewodów silnika, czy kombinowanie z obracaniem "stojana", może wywołać zmianę kierunku wirowania silnika, a skoro maszyna pracuje prawidłowo i obraca się we właściwym kierunku, to tutaj nic nie kombinuj. Tym bardziej, że turbina wentylatora jest odśrodkowa z prostymi łopatkami i pompuje powietrze od wewnątrz do zewnątrz, niezależnie...
ATS to rozwiazanie bez sensu. Tu potrzebny jest przekaźnik nadprądowy (OK, jest) i dwa przekaźniki czasowe oraz dwa styczniki. Pierwszy do ,,sprawdzenia" czasu zacięcia ( po wzroście prądu) a drugi pomiędzy stycznikami w przód i w tył. Musi być opóźnienie pomiędzy zmianą kierunku obrotów choćby ze względu na bezwładność mas wirujących. Falownik zaś...
Witam! Będzie pewnośc że silnik będzie kręcił się w prawidłowym kierunku. Nie piszmy takich rzeczy. Nie zawsze bowiem musi być to prawda. To, że w gnieździe czy w gniazdach ujednolicimy kierunki wirowania nie oznacza, że każde urządzenie czy silnik doń przyłączony będzie wirował w tym samym kierunku. Dwa identyczne urządzenia wpięte do tego samego gniazda...
Dysponujesz wyraźnym opisem podłączenia zasilania jednofazowego do zacisków U2 i V2. Do nich podłączysz L i N, jeśli zamienisz L z N , to zachowasz pracę silnika b.z. O kierunku wirowania decyduje sposób połączenia, przedstawiony na schemacie, aby zmienić kierunek wirowania, należy dokonać odpowiednich zmian połączeń. http://obrazki.elektroda.pl/7714460100_1...
jak chce zmienic kierubek wirowania to zmieniam kierunek podłączenia jednego uzwojenia względem drugiego? Sam sobie odpowiem. Tak. Tak zrobiłem i wszystko działa, mogę zmieniać kierunek wirowania silnika. Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Układ bardzo prosty, masz uzwojenia rozruchowe i to ich podłączenie decyduję o kierunku wirowania silnika. Jutro przysiądę i rozrysuje Ci schemat jak to podłączyć.
Patrząc po schemacie i po zdjęciu podłączenia to wszystko jest podłączone i to poprawnie. A jak chcesz zmienić kierunek wirowania to od tego jest przełącznik który jest podpięty tymi 6 białymi konektorami.
Kierunek wirowania silnika zmienia się w sterowaniu falownika, Dobry Człowieku. :D Przeczytaj sobie instrukcje dowolnego falownika.
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
kurka siwa... dzieki (at)quarz za identyfikacje... Proszę, a cała przyjemność po mojej stronie ... :D wiec maly update prosby :) czy posiada ktos jakies materialy odnosnie sterowania takim silnikiem? zarowno wyszukiwarka forumowa jak i wojek google za wiele nie wie :/ zasypuje wynikami wylacznie falownikow a to jednak nie do konca o takie rozwiazanie...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Witam! >Aby zmienić kierunek wirowania silnika jednofazowego z kondensatorową fazą pracy należy zmienić kolejność faz< Jesteś pewien? A nie przełącza się kondensatora? Cześć!
Może masz zamieniony początek z końcem uzwojenia rozruchowego -to tylko zmieni kierunek wirowania
O kierunku wirowania silnika jednofazowego decyduje kierunek nawinięcia cewki rozruchowej. Dla zmiany kierunku wirowania trzeba zamienić kolejność faz ( LiN) na uzwojeniu rozruchowym,( coś jak w silniku trójfazowym- przełącznik lewo-prawo). Watomierz należy włączyć w uzwojenie robocze- tam nic się nie zmienia, kierunek przepływu prądu będzie zawsze...
Najczęściej jest tak, że jeśli kierunek wirowania silnika ma wpływ na poprawną pracę napędzanej maszyny, to na silniku lub urządzeniu umieszczona jest strzałka wskazująca prawidłowy kierunek wirowania.
Raczej filozofi przy podpięciu nie będzie. Nie bybym tego taki pewien. Zrób fotkę listwy zaciskowej urządzenia. Kolejnośc faz ma znaczenie w kwestii kierunku wirowania silnika. Dlatego dobrą praktyką jest montaż wyłacznika L-0-P przed gniazdem. A do linki stosuje się tulejki do tego celu przeznaczone.
Da się zrobić, ale nie na samym przełączniku. Dodatkowo dochodzi kwestia opóźnienia (tak aby nie od razu silnik zmienił kierunek wirowania).
W załaczniku jest schemat podłączenia silnika 2- biegowego na rózne prędkości oraz ze zmianą kierunku wirowania.
Hmmm, W zasadzie to najgorsza sprawa jest dla silników indukcyjnych - zanik jednej fazy przy włączaniu nie pozwoli na rozruch (brak momentu rozruchowego) i można spalić silnik a podczas pracy jeszcze nie jest tak źle, gdyż silnik ma już nadany kierunek wirowania, niemniej silnik jest osłabiony. Są proste układy wykrywające zanik fazy. Z kolei obniżenie...
Podobno właśnie ma być licznik energii elektrycznej i zmiana kierunku wirowania silnika jednofazowego. Oczywiście to są tylko domysły.
W urządzeniu silnik zasilany jest napięciem wyprostowanym napięciem sieci, odpowiednio łączonym przez przekaźniki w celu zmiany kierunków wirowania.
Dzieki Rysiu "Aby zmienić kierunek wirowania silnika należy połączyć Z2 z U2 oraz Z1 przez kondensator C z U1 lub Z2 z U1 oraz Z1 przez kondensator C z U2. " Czy ktoś może to wytłumaczyć łopatologicznie?
Jeśli z korpusu silnika wyprowadzone są dwa przewody i silnik jest zasilany prądem AC to zmiana kierunku wirowania jest niemożliwa bez ingerencji do wnętrza przy założeniu, że jest to silnik komutatorowy. Prościej będzie zastosować inny silnik (tak jak pisałeś 12V DC).
Tyle, że w automacie potrzebna była zmiana kierunku wirowania, a tu potrzebny tylko jeden kierunek.
Jeżeli Chcesz zmienić kierunek obrotów w tym konkretnym silniku ,musisz się dostać do uzwojenia i odszukać drugi koniec uzwojenia pomocniczego. Trzeba będzie rozłączyć istniejące połączenie i wyprowadzić na zewnątrz ten odłączony koniec uzwojenia. Wówczas będzie możliwość zmiany kierunku wirowania tego silnika gdy będziesz mógł przez układy połączeń...
Wirowanie w drugim kierunku będzie, tylko moc silnika będzie bardzo mała w większości tego typu silnikach moc na wolnych 350W szybkie 750W
Myślę, że wszystko jest OK. Po lewej jest kolektor ssący, a po prawej wygląda na kolektor po stronie tłoczącej. Prawdopodobnie są tam zawory zwrotne. Zauważ, że strzałka na pompie nie znajduje się na bloku pompy, lecz na silniku tej pompy i najprawdopodobniej jest to strzałka określająca kierunek wirowania silnika, a nie kierunek tłoczenia. Szkoda,...
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki... Oczywiście, zamień szczotki miejscami. Silnik zmieni kierunek wirowania.
A dla mnie z tego co napisał kolega kkas12 wynika tyle, że ustalenie zgodnego kierunku nastepowania faz w gnieździe (czy innym miejscu przyłączenia) nie musi wcale oznaczać zgodnego kierunku wirowania silnika.
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Jeżeli stojan ma dwie cewki to jak są podłaczone ?? Jeżeli jedna z nich prze kondensator .. to brak przpływu prądu przez nią ( np przez niepewnie działający kondenstor ) ,może powodować zminę kierunku wirowania.
Gizmoń w twoim zadaniu napęd szlabanu M1 odpowiadał za opuszczanie i podnoszenie ? A jak tak to pewnie muszę dać dwa wyjścia na napęd aby zmieniać kierunki wirowania silnika lewe i przwe obroty tak ?
Witam serdecznie! Czy mozliwa jest zmiana kierunku wirowania silnika serwo rexroth-bosch z kartą poprzez zamianę przewodów A2 z A3 tak jak w popularnym silniku trojfazowym zamiana fazy v z w ?? czy konieczna jest zmiana obrotów ze środowiska programującego Indradyn?? proszę o odpowiedz
Czy w tym przypadku zwykła zmiana przewodów między kondensatorem a N lub L1 wystarczy? Tak prosto się nie da, można spróbować odwrócić stojan silnika i kierunek wirowania się zmieni.
Teraz już jest jaśniej. Brak jeszcze jednej informacji. Czy mają być tylko te dwa mikrostyki (o których pisałeś - lewo - prawo), czyli włączają zasilanie oraz zmieniają kierunek wirowania silnika, czy też dopuszczasz jeszcze zwykły wyłącznik, który będzie włączał i wyłączał zasilanie?
O co tu chodzi ? Jeżeli Kolega chce zmienić kierunek wirowania tego silnika, musi ODWROCIĆ końcówki któregoś z uzwojeń (rozruchowego lub roboczego).
Witam . Kondensatory dobiera się ze wzoru C = ( 60 do 70 ) P gdzie C- pojemność kondensatora w µ F , P - moc silnika w kW . Stosuje się tu kondensatory papierowe / blokowe / z krajowych dawnych typów to KBG -MN , BM , MPHP . Musisz na tabliczce znamionowej odczytać jak silnik ma być połączony czy w /gwiazdę / , czy w / trójkąt /. Jeżeli w / gwiazdę...
Jak już dowiedziałeś się (#2), to o co pytasz jest dopuszczalne, ale nie zdziw się jak uzyskasz w tych dwóch przypadkach różne kierunki wirowania.
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Może i się mylę ale tramwaj to całkiem inna bajka. Zmiana kierunku wirowania silników trakcyjnych dokonywana jest za pomocą ręcznie napędzanego nastawnika kierunku przez przełączenie kierunku przepływu prądu przez uzwojenia silników. Sterowanie odbywa się na przekaźnikach, stycznikach oraz rezystorach.
Jest jeszcze układ "zabezpieczający" przed zwarciem międzyfazowym uniemożliwiający ( w teorii) załączenie dwóch styczników na raz. Styki pomocnicze styczników odpowiednio połączone stanowią blokadę elektryczną. W ten układ wpięte są też styki pomocnicze bezpiecznika i termika. Brak blokady mechanicznej i zwłoki czasowej potrzebnej na pewne rozłączenie...
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to stosujesz klasyczny regulator jak w odkurzaczu a zmianę kierunku wirowania uzyskujesz poprzez zmianę podłączenia szczotek względem uzwojeń stojana.
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
Czy rzeczywiście dla tranzystora IRLR8743PbF gdzie Rds=3,1m Ohma straty dla 25A przy 12 V wyniosą około 2W? Czy ma ktoś jakiś pomysł jaki inny element użyć do przełączania kierunku wirowania silnika? Pierwotnie myślałem o łączniku krzywkowym.
1 tak zwróciłem uwagę na kolejność początków i końców w uzwojeń silnika . 2 aby zmienić kierunek wirowania w gwieździe trzeba zamienić dwie fazy z sobą oraz dwa czujniki( wyprowadzone są tylko 3 fazy bez punktu neutralnego oraz 3 czujniki halla rozmieszczone o 120stopni) 3połączenie w trójkąt wykorzystuje aby zwiększyć prędkość obrotową silnika. Nie...
Konstrukcja pompki jest taka, że prawdopodobnie jest wewnątrz jakiś zaworek, lub zaworki, które powodują, że przy zmianie kierunku wirowania silnika ciecz jest pchana w odpowiednie wężyki. Też o tym nie wiedziałem, dopiero uświadomili mnie forumowicze "Octavii". W przypadku samochodu bez wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby jest stosowana inna pompka.
Można w tokarce dorobić gwint prawy lub lewy w zależności od kierunku wirowania silnika . Następnie wkręcić na śiłę . Na koniec dotoczyć do właściwych wymiarów oś . Przy dużych średnicach dodatkowo spawa się w koło.
Jak na razie działa wszystko bez problemów - wystarczyło zmienić prędkość na niższą (z 115200 na 14400;) ). Docelowo ten procesor ma sterować silnikiem BLDC a PC ma być używany jako terminal do zadawania prędkości i zmiany kierunku wirowania silnika.
To jest silnik 1-fazowy z wykorzystaniem kondensatora rozruchu zapewne masz takie oznaczenia: (Z1 Z2) uzwojenie główne oraz (U1 U2) pomocnicze jeśli niemasz tych oznaczeń to omomierzem sprawdź wartość rezystancjii to które będzie miało największą to będzie pomocnicze a to które mniejsze to będzie główne a później podłącz je wg tego schematu z wykorzystaniem...
Przede wszystkim trzeba wiedzieć jak jest rozwiązane sterowanie (co dokładnie odpowiada za zmianę kierunku wirowania silnika). Czy w samym silniku były odłączane jakieś przewody? Może tam jest coś zamienione. Najleprzy byłby schemat lub dokładny opis układu sterującego.
są poprowadzone bezpośrednio do kondensatora. Nie. Jeżeli już, bo Kolega- Pytający ,,plącze się w zeznaniach" :D to szary i czarny do niebieskiego i brązowego. Silnik w takim przypadku ma wewnętrzne połączenie uzwojenia z kondensatorem, a wyprowadzenia tego obwodu służą do zmiany (jak pisałem (!) kierunku wirowania).
Witam szanownych kolegów! Mam problem z silnikiem trójfazowym 7,5 kW Dostałem silnik do sprawdzenia z odpiętymi 6-cioma przewodami od przełącznika Y/Δ. Multimetrem wyznaczyłem uzwojenia silnika( oporność każdej 2 ohmy). Po podłączeniu do przełącznika Y/Δ wyznaczyłem metodą prób i błędów początki i końce uzwojeń. Gdy początki uzwojeń były zamienione...
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
kierunek wirowania kierunek wirowania wirnika kierunek wirowania prądu
instrukcje kosiarki rezystancja grzalki powermixer azusa
kierunek wirowania silnika kierunek wirowania silnika
Regulacja jasności podświetlenia zegarów Iveco Daily - metody i problemy Mercedes W203 automat – lokalizacja przekaźnika skrzyni biegów, Front SAM, bezpieczniki F46/F47