W przerywaczu jest rezystor pomiarowy,zazwyczaj jest to taki płaskowniczek albo grubszy drut oporowy.Wstawić w jego miejsce dobrany rezystor stały. A tak swoją drogą-ta przeróbka jest bezpieczna?Kierunkowskaz swieci w wystarczającą intensywnością?
Schematu nie mam tylko z pamięci: Biało żółty to +12V Czerwony +12V stały przez bezpiecznik 7A Różowy +12V stały zasilanie kierunkowskazów przez bezpieczni 15A Czarny to masa 2 przewody fioletowe to bl.zapł. 2 żółte to kierunkowskazy Zielony to syrena (do zielonego) Niebieski to syrena (niebieski) Biały 20,21 to syrena (biały) Brązowy to zasilanie modułów...
No właśnie, problem jest z tym niesamowity. Ja mam do tego dopięty moduł który mryga mi trzy razy kierunkowskazami i robi się to mało bezpieczne. Elektronicznie napewno da się to rozwiązać, bo powiem szczerze, że nie chce mi się tego demontować, taśm i reszty… Czekamy kto z elektroników może takie coś rozwiązać 🤷
W moim iveco znowu popaliły się styki od tego modułu pod kierownicą nowa kosztuje 540zł już raz wymieniłem na nową, czy da się to jakoś obejść albo założyć tradycyjną od tego starszego daily bo jeżdżąc w dzień nie widać czy migają mi kierunki a w mieście taka jazda jest trochę nie bezpieczna. Proszę o jakieś porady i z góry dziękuję.
Schematu chyba do tego się nie uświadczy, znalazłem tylko opis blokowy w dość niskiej rozdzielczości. EDIT: Zamykam temat, bezpieczniejszym wyjściem jednak jest modyfikacja samych żarówek.
Żarówka 12V z samochodu i dwa kabelki, albo jeden. Najfajniejsze są te z głównych świateł, np H4 ma nawet dziurki, pewnie po to, aby przetkać sobie przez nie kabelki :) Moc może przyduża, ale nie powinieneś ubić bezpiecznika - mimo wszystko bezpieczniejsza byłaby jakaś od pozycji, kierunkowskazów, stopu... To najprostszy wykrywacz napięcia, świeci-nie...
Tak kierunkowskazy były w oryginale, przerywacz jest na 90% elektroniczny - jeśli da się to jakoś sprawdzić zrobię to. Wklejam zdjęcie całej elektroniki, pomijając cewko-moduł ale w nim raczej przerywacz nie jest schowany. A kierunki działały w miarę dopóki miałem oryginalne kierunkowskazy jak i żarówki ale niestety parkingi w miejscach publicznych...
Witam, może zamiast podtrzymywać prąd lepiej sterować cewką przekaźnika bezpośrednio z manetki kierunkowskazu, tam sygnał jest trwały, to znaczy nie jest przerywany. Czy takie zmiany są w ogóle bezpieczne, zgodne z przepisami, itd ? Pozdrawiam
Wiki też ma błędy więc powiedz mi gdzie mam postojowe (nie mylić z awaryjnymi) wiec światła postojowe pozycyjne służą to określenia pojazdu w nocy w miejscu w miarę bezpiecznym. Światła awaryjne |(kierunkowskazy wszystkie naraz) oznaczają zepsułem się stwarzam zagrożenie. Natomiast każdy normalny jeździ na światłach mijania i to podkreślam!! Jeżeli...
A czy kolory przewodów takich jak wyłączniki drzwi, kierunkowskazy i zamki w drzwiach są dalej zachowane dla wersji po liftowej?
-> kazi Nie stosuj akumulatora NiCd w systemie, w którym będzie on stale ładowany - zamordujesz go w tydzień. Poprawny rozwiązaniem jest użycie akumulatora żelowego 12V (lub 2 sztuk 6V połączonych szeregowo). Układ zasilania buforowego wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/39_12082943... Gdzie: D1 to dioda izolująca dodatkowy akumulator, żeby...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
NE555 wymaga zasilania min. 5V Tutaj masz schemat z zasilaniem 7.2V: http://www.youtube.com/watch?feature=pla... Jakoś jednak nie jestem przekonany czy to będzie bezpieczne dla rowerzysty. Widoczność tego w słońcu będzie raczej mizerna.
Witam, Problem polega na tym, że co jakiś czas w trakcie jazdy przestają działać kierunkowskazy (w tym sygnał dźwiękowy i kontrolka). Po przejechaniu pewnego odcinka znowu zaczynają działać, a najlepiej po przejechaniu po wybojach. Nie działają wtedy również światła awaryjne (był na forum podobny temat, ale wtedy działały awaryjne). Jednocześnie działają...
Potrzebowałem schematu prostego przerywacza do skutera i ten schemat kolegi mongoł2000 ma jeden ale za to duży minus. Ma kilka minusów ale największy to możliwość bezpiecznej pracy do co najwyżej 8V. I chociaż układ pracuje nawet przy 12V to minuty życia tranzystorów są policzone. Można tu zastosować multiwibrator ale pracujący przy niższym napięciu.
Wszelkie bajery w stylu HID/Xenon nie mają nic wspólnego z prawdziwymi żarówkami, czy more raczej palnikami ksenonowymi, stosowanymi w prawdziwych reflektorach ksenonowych. Muszę jednak przyznać, że ostatnio widziałem żarówki a'la ksenony, które nie były pomalowane na niebiesko a pokryte taką przezroczystą, mieniącą się warstwą (jak żarówki do kierunkowskazów).
Witam. Posiadam skuter w którym obecnie nie posiadam akumulatora, poszedł na reklamacje. Bez niego nie działają mi kierunkowskazy a jażdząc po mieście są mi niezbędne. Posiadam akumulator z wkrętarki 12v z ogniwami Ni-Cd. Czy można podłączyć go bezpośrednio pod instalację skutera. Chodzi mi o to czy nie zostanie uszkodzony. Dodam że kierunkowskazy led...
Witam. Mam z tym tematem doświadczenie w prawdzie nie w samochodzie a w traktorku typu SAM. Silnik fiat 126p 600cm3, alternator z fiata 125p nowszy model (9 diodowy) W sumie to taka sama instalacja jak w aucie poza zbędną elektroniką. No i do sedna. Po zdjęciu klem a akumulatora na pracującym silniku pierwsze co poszło to żarówki kontrolek. Zadziałały...
(...) ktory pin na kostce za co odpowiada? (at)ElektrodaBot AI: Czy masz dostęp do schematu elektrycznego, który pokazuje funkcje każdego z 15 pinów w tej wtyczce? nie AI: Jakie masz doświadczenie z przeróbkami elektrycznymi w samochodach? Czy czujesz się pewnie, wykonując takie modyfikacje samodzielnie? tak Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Możliwe...
Jest prostsza sposób który zazwyczaj działa. Odłączyć przewody i poprzez żarówkę od kierunkowskazu podłączyć każdą świecę po kolei do plusa akumulatora. Sprawdza się wtedy bez wykręcania i innych kombinacji w sposób całkowicie bezpieczny dla świec na jakie napięcie by nie były.
Samego użycia procka nie ma się po co czepiać. Jednak wolałbym skoczyć do sklepu po coś tańszego niż projektować płytkę pod Atmegę 8, a sądzę iż autor tematu utrzymuje warsztat z kieszonkowego i drobnych robót jak każdy. (at)qwerty67 - da się to zrobić na 2 scalakach, w technikum robiliśmy taki migacz na jako zadanie - 2 bramki CMOS jako generator +...
Ja wlasnie czekam na jakiegos frajera z diodowymi stopami zrobionymi w garazu. Jak wjade mu w tylek, udowodnie ze mial zmienione swiatla STOP na niehomologowane i zrobie sobie nowy przod z jego OC. Piekna sprawa. Przemysl te sprawe bo mozna sie przejechac na czyms takim w kwestii niezachowania bezpiecznej odleglosci.A gosciu Ci powie ze on wcale nie...
Oszczędności są wymierne. Ja myślę, że te oszczędności używania dziennych zamiast mijania są minimalne, ale to nie znaczy że jestem za światłami "mijania". Natomiast dużo ważniejsze są inne sprawy związane ze światłami dziennymi: 1) W moim np. samochodzie po włączeniu świateł mijania nie widać nic na desce rozdzielczej (przyciemnia się). 2) Odłyśniki...
Witam. Zakupiłem sobie niedawno przezroczyste/chromowane reflektory + migacze do auta no i ... klapa. W prawym migaczu zbiera się woda i zaparowuje go od środka. Co jakiś czas muszę ją dosłownie wylewać przez odpowietrzacz. Czy użycie przezroczystego silikonu wzdłuż połączenia klosza z czarną tylną osłoną jest bezpieczne (sprawdzałem powierzchnię tylną...
Może jednak zrób osobno masę na tym kufrze. Bynajmniej wspólną dla pozycji i kierunkowskazów a z tym stopem to najpierw zbadaj czy sterowany czasem nie jest masą jak już wspomniał kolega powyżej bo wtedy będziesz musiał podać "(+)" a nie podłączyć masę do tego przewodu światła stopu.
Może równolegle do kondensatora (powinien być od 500 do 1000uF do takich cewek, wystarczy na 16V) podłączyć żarówkę (taką od kierunkowskazu w samochodzie, 21W/12V) - kondensator przyśpieszy narastanie prądu po włączeniu, żarówka pozwoli na przepływ prądu stałego o natężeniu bezpiecznym dla cewki, i rozładuje kondensator po wyłączeniu prądu. Cewki szeregowo,...
Płynie Z akumulatora PRZEZ bezpiecznik DO stacyjki. Nawet jak nie mam kluczyka w stacyjce, dopiero stacyjka daje na poszczególne odbiorniki prąd. Stacyjka sprawdzona. Jest to fabryczne rozwiązanie. Rurkowe i ceramiczne ciężej dostać na stacji benzynowej, wolałbym pozostać przy płytkowych, których wszędzie pełno. Prąd płynie zależnie od włączonych odbiorników....
Zauwazyłem dzis dziwną rzecz podczas jazdy (Astra G 1.4 z 2003r.) . Co kilka minut, i szczególnie na nierównowściach odzywał mi sie immobiliser (tzn. krótki sygnał podobny do tego, który słychac przy wyłaczeniu immobilisera). Na równej nawierchni raczej go nie słychać. Zadnych innych ibjawów nie ma, zadna kontrolka się nie pali, silnik zachowuje moc,...
Witam. Chciałbym sobie w motocyklu Honda hornet 600 2001r. zrobić światła awaryjne. Chciałbym to wykonać na oryginalnym przerywaczu, żeby modzenia było jak najmniej (chyba prościej jest? No chyba że prościej jest na drugim przerywaczu to zrobić), chce ingerować w elektryke najmniej jak to tylko możliwe. Zarówki mają po 21W, przerywacz ma chyba 50W,...
Witam posiadam taki model http://intermodel.pl/product_info.php?pr... . Mam jedynie inną karoserię z kloszami , ale to akurat teraz nie jest ważne . Postanowiłem przygotować się do rajdu nocnego modeli rc . Potrzebne jest mi oświetlenie (nie dozwolony montaż latarek ani niczego tego typu) Najpierw chciałem kupić ale jak zobaczyłem cenę modułu...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Po małej wojnie jaka wybuchła temat ucichł. Aktualnie nabyłem Mińska 125 wersja z akumulatorem. Niestety instalacja ma małe problemy i planuje ją przerobić. Czy jest możliwe (i sensowne) podłączenie wszystkich cewek na akumulator (odpowiedniej pojemności) a następnie zasilanie z niego kierunkowskazów, świateł mijania, stop itp. Na niskich obrotach światła...
THX za odzew, Mój samochód to model 2019 - pierwsza rejestracja 02/08/2019 (Niemcy), a plik załącznika do mojego postu pochodzi niby z modelu 2015. Dokonałem pewnych eksploracji w samochodzie, odkryłem nie podłączone wyjście (pojedynczy purpurowy przewód z gniazdem bezpiecznikowym, który rozdziela się na 2, każdy z nich jest zabezpieczony diodami -...
Czy dobrze rozumiem to do tej diody podłączonej do SCL podłączamy sygnał z przerywacza? Tak, ale nie bezpośrednio (bo w ten sposób natychmiast uszkodzisz układ scalony), a poprzez diodę, albo kondensator i opornik. A jeszcze bezpieczniejsza wersja: od przerywacza opornik 510R, po drugiej jego stronie diody (zwykłe 1N4001, albo podobne), jedna paskiem...
Zrobiłem dziś jedną lampe, na krótko działa elegancko, w poniedziałek zrobie drugą, zamontuje do skutera i wstawie fotki jak to wygląda i ocenicie czy jest to bezpieczne ;p Tylko mam pytanie. Miałem przylutować diody ( te które musiałem usunąć z przedniej części żeby zrobić miejsce pomarańczką) z tyłu lampy (aby pozostałe działały), przypadkowo zlutowałem...
Witam Mam nietypowy problem do rozwiązania. Mój tato w wyniku choroby stracił lewą rękę :( By mógł jeździć zaopatrzyłem go w auto jak w temacie z tiptronikiem. Do pełni szczęścia brakuje mi możliwości obsługi kierunkowskazów i świateł drogowych (długich) prawą ręką. Tato oczywiście jest twardy i już sobie radzi ale włączanie lewej manetki prawą ręką...
Witam . Mam pytanie odnośnie podpięcia diód pod akumulator 12v . Chce je podpiąć pod akumulator w skuterze , narazie mam podpięte ok. 11 i chce jeszcze podpiąć 2 lub 1 , akumulator oprócz diod obsługuje cala elektronikę skutera ( światła , kierunkowskazy , świeca , itp.) . Czy jak podepnę jeszcze dwie diody to nic mi nie padnie z przeciążenia?? . Narazie...
Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi. W woli wyjaśnienia. Przeróbka polega na tym że muszę w aucie usunąć stop i migacz na jednej żarówce i zrobić je oddzielnie(Z Ameryki na Europe). Tak więc wszystko chcę zrobić przy module świateł nie ingerując w wiązce pojazdu. Polega to na zasymulowaniu dwóch odciętych żarówek opornikiem, żeby moduł nie...
u mnie wiem że jest moduł od gniazda przyczepki A co z nim zrobiłeś? Jak został i nie ma zasilania - spalony bezpiecznik - to nie będzie lewego kierunku w gniazdku. Co do postu wyżej: ciężko jest mi sobie wyobrazić istnienie bezpiecznika TYLKO LEWEGO (i tym samym osobno prawego) bezpiecznika kierunkowskazów. 1) Spotyka się bezpiecznik kierunkowskazów...
ale jak to ??? wystarczy, ze zamiast odcinania rozrusznika odetnę zapłon i auto stanie w przypadku braku autoryzacji. Po co tu jakiś dodatkowy przekaźnik ? Zlodziej wylaczy silnik dopiero po wjezdzie do dziupli a wtedy to już troche za pozno na blokade rozrusznika. chodzi tylko o to czy technicznie jest to do zrobienia tak jak mowie-zadnych dodatkowych...
Gdy polącze to z kierunkami nie powinno się nic zespsuć jezeli ten kabel to nie ten ? Jak to sprawdzić ? Mniejszą żarówką, syrenkę odkryłeś ? Też może być na tym przewodzie, kolorystyka przewodów nie jest jakoś odgórnie nakazana. Ja bym zobaczył w centralce pod co jest podłączony ten przewód, jak pod przekaźnik, to skąd bierze mu się zasilanie tego...
Praktyczność tego urządzenia jest najważniejsza i bardzo dobrze Moje stanowisko jest zupełnie inne, Przez 80 lat auta jeździły i nikt nie doświetlał sobie zakrętów. Poza tym: 1. Jeżeli ten system ma działać tylko przy niewielkich prędkościach (jak niektórzy piszą do 40km/h) to znaczy, że zastosowanie będzie głównie w mieście. Po co doświetlać sobie...
Otóż problem z długimi, polega na tym, że raz są, a częściej ich niema. Przykład włączam światła, czyli dźwignia kierunkowskazu światła się zapalają, ale po puszczeniu gasną. (tutaj włącznik we włączniku heh, przestawił się na pozycje ON) Ale światła nie świecą, czasami włączają się na drugi dzień i wszyscy mi migają żebym wyłączył światła, czasami...
Na specjalną prośbę kolegi J-bol, który zj...... mnie poprzez PW, że nie podałem mu dokładnego miejsca położenia przewodów kierunkowskazów z tolerancją do paru centymetrów, informuję go, że w tym roczniku przewody te znajdują się w wiązce na ściance grodziowej kabina/komora silnika, po stronie pasażera, poniżej plastiku znajdującego się na tej grodzi,...
takie zarowki na ledach (w tym miejscu powinno być słowo "już") widzialem w sklepach , moze lepiej kupic ? ..co prawda nie w polsce ale napewno sa sklepy z wysyłką przetestowałem chyba wiekszosc dostepnych na rynku zółtych ledów gotowych do wstawienia w kierunkowskazy zamiast zarówki-były i takie 9-diodowe ale zadne z nich nie dawały jasnosci nawet...
Jako jeden z tych co nie wiedzą ..., przypuszczam, ze Kolega też do nich należy, ale jeszcze o tym nie wie. quote="kkknc"]Do wyjścia uzwojenia podłączasz tylko jedna diodę 400V/10A i to jest fabrycznie rozwiązane. Służące do ładowania akumulatora. Z tym że ma to uzupełniać tylko straty spowodowane rozruchem silnika z elektrycznego startera.[/quote]...
http://obrazki.elektroda.pl/4727602500_1... YikeBike to obecnie najmniejszy na świecie, składany rower elektryczny, który da się złożyć lub rozłożyć w 15 sekund - tak przynajmniej twierdzi firma, produkująca tą nowość. Urządzenie ma zasięg 10km i może osiągać prędkość maksymalną 23 km/h. Rower wykorzystuje najnowszą technologię konstrukcyjną...
najpierw zajechał drogę niebieskiemu, który uciekał w lewo, zapewne jechał powoli a przed zawróceniem jeszcze zwolnił, czym sprowokował niebieskiego do wyprzedzenia go, nie szkodzi że miał włączony kierunkowskaz, sygnalizować można manewry dozwolone. Na rysunku nie można niestety oddać skali czasu. Czerwony nie zajechał drogi niebieskiemu. Jechał już...
Na Zachodzie wszystko jest lepsze, chleb pożywniejszy a trawa bardziej zielona. Kłopot w tym, że maja dwujęzyczna percepcja nie przyjmuje takiej bajki. Może dlatego bardzo dobrze potrafię się zainstalować w nowej rzeczywistości, bez złudzeń i zbędnego stresu. Byłby bardzo daleki od doradzania tak pochopnie decyzji o zmianie rzeczywistości. Wiem jak...
http://obrazki.elektroda.pl/2006403900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2689872500_1... Chińska firma Livall oficjalnie rozpoczęła produkcję swojego pierwszego produktu, gadżetu ubieralnego który jest także pierwszym tego rodzaju gadżetem w skali światowej – rowerowego smart kasku Livall Bling. Podczas trwającej...
Ciekawość to pierwszy stopień do piekła :D - tak się kiedyś mówiło. Ale w sumie czemu mam nie zaspokoić twojej ciekawości. PIN chcę mieć, bo chcę kupić sobie Opcom i wprogramować zapasowy kluczyk którego sprzedawca niestety również nie dostarczył. Poza tym myślałem o dodaniu tempomatu - gałka kierunkowskazów i świateł w wersji z funkcją tempomatu kosztuje...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Dzień dobry chciałbym się dowiedzieć od doświadczonych elektryków jakie są zasady prawidłowego montażu autoalarmów. Wiem ze tematów na forum jest wiele ale większość porad opiera się na zasadzie" weź czerwony przewód z centralki zamka i podłącz do do alarmu". A mi głownie chodzi o to: 1. w jaki sposób wyszukiwać przewody sterujące centralnym zamkiem....
W zalaczniku jest tylko część schematu dotycząca zasilania, kierunkowskazow i centralki.
Witam. Jeśli masz odwagę zmostkuj bezpiecznik i szukaj dymu. Może nie tak .Zamiast bezpiecznika podłącz żarówkę reflektorową dwoma przewodami,jak zwarcie ,to świeci mocno,gdy OK zgaśnie.
Najprościej takie usterki sprawdza się wpinając w kostkę przełącznika żarówkę min 21W na kablach (tu lepiej zda egzamin H7) i odpina po kolei wiązki obserwując świecenie. Szkoda palić kolejne przełączniki i przerywacze
Kolego przeczytaj jeszcze raz co ci napisałem i zrób tak jak piszę a nie odłączaj tylko wycieraczkę.Spróbuj,dasz radę:D
Raczej nie szukaj, są zintegrowane z BSI i niekoniecznie są to przekaźniki (coś mi świta że były tam klucze tranzystorowe, ale w sumie to nie pamiętam ;) ) Jeżeli awaryjne działają, to elementy wykonawcze (niezależnie czy to są przekaźniki czy co) działają, bo są te same dla awaryjnych i dla kierynkowskazów -> to już nie te czasy żeby był osobny przerywacz...
też bym sie przyjrzał wł.awaryjnych.
Jedynie kto ci pomoże to mechanik z diagnostyką tam jest BSI wiec bez podpięcia się nie obejdzie.
Lublin I ma dwa przerywacze,jeden może być uszkodzony.
Skontroluj gniazda zarowek. Moze zrobilo sie tam male akwarium. Sprawdz tez czy pod dywanem nie ma potopu. Moglo zezrec kable.
Ale silnik uruchamia sie? Rocznik samochodu ?
Sa to 100% przyczyny. Musisz jeszcze raz rozebrac to, przejrzec dokladnie i starannie zlozyc po naprawieniu usterek.
czy przerywacz to ta płytka która znajduje się w środku skrzynki z bezpiecznikami ? Niestety tak. Na zewnątrz jest jedynie element wykonawczy - czyli przekaźnik.
Najczestsza przyczyna to przerywacz , badz manetka w ostatecznosci.
Tak,przepaliły się i zwierają plus z minusem. Może nie wszystkie naraz ,trzeba sprawdzić.
Jako bezpieczny prąd ładowania przyjmuje się 1/10 pojemności akumulatora. Czyli dla 10Ah będzie to 1A. I tyle mniej więcej pewnie daje układ ładowania (w praktyce pewnie więcej jak aku jest mocno rozładowany). Gazowanie akumulatora to to bulgotanie podczas ładowania - zachodzi elektroliza i nie tylko. To gazowanie najmocniej zachodzi podczas ładowania...
Nic tylko trzeba wpiąć żarówkę np. 21 W lub 60/55 W w miejscu bezpiecznika i szukać obwodu występowania usterki i miejsca zwarcia.
Masz zwarcie, robiło się na czujniku świateł cofania, po prostu kable idące do czujnika przecierały się o spodnie oblachowanie.
Zawieź do dobrego elektryka. Tam trzeba trochę specjalistycznej wiedzy, nie masz problemu z bezpiecznikami. Przekaźniki mechaniczno/elektryczne też to nie są.
To jest nr.30 a jak jest dobry obstawiam przełącznik awaryjnych do wymiany.
Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie włącznika zespolonego ponieważ po włączeniu kierunku już bez zwarcia żarówka znowu świeci i słuchać jakby przerywacz nie mógł się wyzwolić. Za mały prąd płynie przez żarówkę, jak już będzie siedział normalnie bezpiecznik to powinno działać.
Opisy bezpieczników do 206 są na stronie. http://www.autogenius.info/peugeot-206-f...
Hella na pewno ma takie rozwiązanie w jednym z modułów: https://obrazki.elektroda.pl/2452472400_... Swoją drogą, gdzieś kiedyś natrafiłem na różne dziwne rozwiązania, m.in. do DDRowskich samochodów (Trabant 6V?). W ciężarówkach są stosowane bardziej rozbudowane przerywacze kierunkowskazów, gdzie są dwa obwody kierunkowskazów, lub trzy...
Zwarcie w oprawie, w wiązce...
Miałem podobny problem w swoim 5720, u mnie wadliwy okazał się czujnik temperatury paliwa. Odepnij kostkę od czujnika i sprawdź, czy nadal pali bezpiecznik. https://obrazki.elektroda.pl/5706227700_...
Czy kierunkowskazy w samochodzie działają? Doceniam Twoją wypowiedź, bo zadałeś prawidłowe pytanie. Czy autorowi tematu ktoś zakładał hak, czy już z takim kupił?
Wstaw pomiędzy plus zasilania a te kierunkowskazy MOCNĄ żarówkę taką od przedniej lampy tego ciągnika . Wtedy będziesz mógł bezpiecznie bez przepalania bezpieczników ( ZAMIAST bezpiecznika jest ta żarówka ) znaleźć uszkodzenie - prawdopodobnie masz przetarty kabel . Jak tak podłączysz to póki żarówka będzie świeciła to masz zwarcie w układzie . Trzeba...
Trzeba sprawdzić włącznik świateł awaryjnych,przerywacz i bezpieczniki F2-5A , F39-15A, czasem włącznik potrafi żartować np.po dziecięcych zabawach nie przełączy dokładnie lub się zatnie, powodzenia
Przełącznik kierunkowskazów jest razem z włącznikiem świateł awaryjnych cyka pod maską w skrzynce bezpieczników jak się włączy awaryjne bądź prawy kierunkowskaz lecz nie czuć tego na żadnym przekaźniku kupiłem więc całość myślałem że gdzieś może scalone z płytką i nic to nie pomogło dodam tylko że rączka nówka ze stanów zamienników nie ma skrzynka używana...
Sprawdź podłączenie masy w lampie na błotniku.
W tych chryslerach psuły się moduły pod maską. Ten moduł odpowiada praktycznie za wszystko w samochodzie. Trzeba dokładnie zobaczyć czy z BCM'u wychodzi zasilanie na kierunkowskazy.
witam czy macie może schemat skrzynki od sterowania pod maską 9 wiem że jest pod lewą lampa)
Sprawdź złącze, sprawdź masę. Przydała by się diagnoza BCM.
Przez rok uczyłem się budowy samochodu autonomicznego w projekcie budowy autonomicznej Hondy Acura Acura ma tak zbudowany CAN BUS , że umożliwia zdalne podłączenie autopilota, który potrafi skręcać kierownicą, startować silnik, zatrzymywać, zwiększać, zmniejszać prędkośc ( skrzynia automatyczna), włączać światła, kierunkowskazy, czyli zastępuje kierowcę...
inaczej Motronic: czy to jedynka z liftem czy przed czy dwójka czy trójka z liftem czy przed taki jest stan na dzień dzisiejszy
2007 rok już miał w module BCM, a on znajduje się przy bezpiecznikach.
Witam, winowajcą okazała się kostka stacyjki, po wymianie wszystko działa.
W 99% tych aut uszkodzenie jest w wyłączniku awaryjnych.
Poszukaj tego raczej na grupie wyznawców marki Saab, tam powinni mieć wiedzę na temat takich zagwozdek.
Peugeot 407 ma typowy problem z kierunkowskazami, jest to problem z masą w tylnych lampach, trzeba sprawdzić połączenia kostek w lampach tylnych, czasemwystarczy czyszczenie a czasem popalone kostki
Dziękuję za pomoc. Okazało się że zwarcie jest na kostce przełącznika awaryjnych. Ktoś błędnie podłączył radio do kostki, wykorzystując lewy kierunkowskaz (zielono-czarny przewód) jako masę. Ja naprawiłem antenę i na obudowie pojawiła się czysta masa co powodowało zwarcie.
Nie ma bezpiecznika. Wkładasz właściwe żarówki na swoje miejsca i ma działać. Uszkodzić się nic nie powinno przez zwarcie.
Problem w samochodzie marki Opel Corsa C (2003). Dzisiaj wymieniłem lampę na nową. Po kilku godzinach jazdy nagle przestały działać mi wszystkie kierunkowskazy. Oczywistym podejrzeniem były spalone bezpieczniki. Wymieniłem bezpieczniki F3 (od świateł awaryjnych) i w dalszym ciągu nie działało. Po dłuższej walce wymieniłem bezpieczniki F11 (wielofunkcyjny...
-zasilanie przerywacza -klawisz awaryjnych -wajcha kierunkowskazów -instalacja Tyle do sprawdzenia.
Mam problem z prawym kierunkiem nie działa na desce mruga tak jak by była spalona żarówka, wszystkie sprawdzone i są ok, Bezpiecznik też dobry i prąd też w nim jest. I już niewiem co może być może miał ktoś podobny problem i pomoże?
Witam potrzebuję pomocy :) mam samochód Seat Alhambra 1998r. 1.9 tdi problem polega na tym ze przepala się bezpiecznik od kierunkowskazów. Jeżeli włączę lewy kierunkowskaz jest ok a jak prawy to od razu przepala bezpiecznik i słychać jak pstryka sam przerywacz. Manetka od kierunków ok , kable i kostki przy lampach sprawdzone wszystko ok. Gdzie szukać...
Trzeba by znaleźć symbol tego alarmu i instrukcję. Możliwe że spalił się bezpiecznik od zasilania kierunków w alarmie.
Problem rozwiązano, odłączono na parę minut akumulator i wszystko wróciło do normy. Usterka wyglądała tak: nie świeciły sie światła cofania i kontrolki kierunkowskazów (kierunkowskazy działały) Pozdrawiam
bezpieczna ładowarka transmisja bezpieczna napicie bezpieczna
zwarte górne klucze układzie ferrantiego małe obroty wentylatora
czujnik obecności telewizor zaciemnienie ekranu
Samsung TV nie wyszukuje kanałów 50 i 51 - przyczyny Sterownik Somfy SGS 400 - kontrolki nie świecą