Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. Reset zegara to brak podtrzymania.
Witam Chciałbym zrobić przekaźnik z podtrzymaniem napięcia na cewce. Mam dodge charger z 2020r, potrzebuję zrobić taki układ, że w momencie jak mam wciśnięty hamulec i włączony kierunkowskaz w danej lampie to chciałbym aby hamulec nie świecił. Mogę podać napięcie zasilania na cewkę przekaźnika z kierunkowskazu ale napięcie zanika przez co stop mruga....
Jak użyć napięcia z kierunkowskazu do sterowania przekaźnikiem? Wybór przekaźnika, tranzystor NPN, dioda zabezpieczająca i kondensator.
Musisz dorobić układ podtrzymania przekaźnika tak aby halogeny nie mrugały Ci w rytm kierunkowskazów, schemat na forum znajdziesz bez problemu. Następnie musisz rozdzielić linie zasilania halogenów bo oryginalnie sterowane są jednym plusem. Czy nie lepiej kupić gotowy moduł?
Witam kolegów, trafiłem na ten temat dość przypadkowo bo osobiście buduję układ z tej czeskiej strony tak jak kolega "silver_mc", jednak zasada działania tych układów jest analogiczna. Mam pytanie odnośnie podłączenia, a mianowicie: 1. czy układ, piny L i P należy wpiąć pomiędzy manetkę, a przerywacz (wydaje mi się że w tym miejscu nie będą podawane...
Witajcie Mam taki problem ze swoim motocyklem. Nie posiadam oryginalnego modułu kierunkowskazów tylko jakieś 3 pinowe przerywacze polskie. Wszystko pięknie tylko one działają w momencie kiedy trzymam przycisk. Co zrobić żeby wytworzyć jakieś podtrzymanie, żeby np kierunkowskaz działał do ponownego naciśnięcia guzika bądź przez kilka sekund ?? Pozdrawiam...
Jeszcze jedna alternatywa: https://obrazki.elektroda.pl/3857978600_... Kondensator C, o pojemności nie za dużej - takiej zaledwie, żeby podtrzymać zasilanie scalaka przez 0,5-1 s, czyli czas między pulsami migacza. Do wyjścia podłączyć można dowolną kombinację tranzystorów sterujących i ich obciążeń.
Witajcie. Tajemniczo zatytułowałem, ale to chyba meritum zagadnienia. Chodzi mi po głowie usprawnienie działania kierunkowskazów (które to występuje seryjnie w nowszych i droższych autach). Do rzeczy: Mignięcie jednym cyklem kierunkowskazów jest zwykle mało wyraźne na drodze, co nierzadko stwarza niebezpieczeństwo. Wydumałem więc, żeby zaaplikować układ,...
Witam, Jak w temacie, planuję samodzielnie skonstruować swego rodzaju "alarm". Działanie następujące - otwieram drzwi, mam kilka sekund na wyłączenie alarmu, w przeciwnym razie zostanie uruchomiona syrena + ewentualnie kierunkowskazy. Zamierzam kupić syrenę i wykorzystać włącznik światła wewnętrznego przy drzwiach. I teraz pytanka. 1) W jaki sposób...
Z jakich okolic jesteś? może warto byłoby go rozebrać i przepatrzeć... Nie wiem w jakiej jest kwocie i czy byłoby to opłacalne.. bo może własnie wykrywać przeszkodę i go odcina lub traci kalibrację np. przez brak podtrzymania zasilania pamięci...
Wiem, że dostanę złotą łopatę, ale jak ma zostać przerywacz i chcecie mieć pływające, to zasilanie kierunka puścić przez diodę, a za diodą dać odpowiedni kondensator żeby podtrzymał napięcie zanim przerywacz znów załączy.
Na przód też są lampy z podtrzymaniem, ale na dynamie w piaście nie zaszaleje. Kolega pisał że chce kierunkowskazy i klakson. Ja też miałem dynamo w piaście i strasznie broniłem się przed akumulatorkiem. Teraz nawet jak by padł mi silnik to akumulatorek i tak zostanie. Mam dowolną opcje ze światłami i mogę podłączyć wszystko co jest na 12v. Jeżdżę na...
Potrzebuje prosty przekaźnik do sterowania światłami coś na wzór kierunkowskazów. Otóż po podaniu impulsu na wyjście przekaźnika załącza on żarówkę (ok 20W) w tryb migania ( czestotliwość migania około 60-90x na minutę) na czas około 10-15sekund. Zasilanie 12V (myślałem nad dwoma przekaźnikami - jeden z podtrzymaniem czasowym + drugi przekaźnik od kierunkowskazów-...
Witam ponownie, bo moje pytanie zostało zignorowane: Ok, żółty przewód odpowiada za nasłuch i podtrzymanie lewego kierunkowskazu, zielony przewód prawego kierunkowskazu, są to plusy, a gdzie zatem wpina sie przewód pomarańczowy? Ważne pytanie bez odpowiedzi zostało także to o typ zastosowanych mosfetów. Nie podoba mi się zejście dyskusji na jakieś puste...
Należy zrobić tzw. podtrzymanie . Styk manetki kierunku musi uruchomić oprócz świateł także przekaźnik zwłoczny ( lub układ elektroniczny ) , który na okres około 3 sek nie spowoduje zaniku napięcia na kierunkowskazy . Wymyślić nietrudno , lecz powpinać fachowo w samochodzie aby czegoś nie uszkodzić lub aby zwarcia czy pożaru nie było , to już nie takie...
Miałem na myśli tradycyjne połączenie równoległe. http://images.elektroda.net/59_131868678... Dodano po 58 A jaki dobrać kondensator w celu sekundowego podtrzymania napięcia dla kierunkowskazu pod przekaźnik ?
Weź przekaźnik na 12V i podłącz go pod przewody niebieski i zielony.To jest zasilanie silników, które trwa ok sekundy. Z przekaźnika, poprzez diody separujące zasilasz kierunki lewe i prawe. Równolegle z przekaźnikiem podłącz duży kondensator, odfiltruje on impulsy dociągające i wydłuży jego podtrzymanie, jeśli sterownik zamka takie na koniec cyklu...
Masz dobry układ, ma to szansę działać, tylko testy robisz za wolno i za łatwo się zniechęcasz :P Dzisiaj mijałem takiego płynąco-kierunkowskaźnika i miałem wrażenie, że cykl migania jest raczej standardowy, a zapalanie się i podtrzymanie świecenia mieściło się w zwykłym czasie "ON", po którym następował zwykły czas "OFF". Przecież to nie ma się zapalać...
Witam i proszę o pomoc. Pewnego ranka w mojej Alhambrze 1,9 TDI 1999 rok zabrakło kierunkowskazów, awaryjnych, oświetlenia kabiny, centralnego zamka, podtrzymania świateł drogowych, ogrzewania tylnej i przedniej szyby. Byłem u elektryka coś pomieszał w skrzynce bezpieczników i wszystko było OK przez dwa dni i znowu to samo. Podobno w skrzynce bezpieczników...
Witam. Nie wiem czy to brak znajomości tematu czy zasady działania układu elektrycznego w pojeździe przez konstruktorów tego typu gadżetów z kraju ryżem płynącego. Liczy się zysk. Wystarczyło umieścić timer podtrzymujący zasilanie na cykl. Walczyłem ostatnio z podobną przypadłością w Mercedes, klient wymyślił dzienne plus „płynący kierunkowskaz”...
2 diody prostownicze, przekaźnik DPDT, kondensator do podtrzymania, jedna dioda na lewą stronę włącznika, druga na prawą, wspólny punkt do cewki przekaźnika, w ten sposób będzie dało się rozpoznać że któryś z kierunkowskazów jest załączony i przełączyć zasilanie lampy, jedynie ciekawym zadaniem może okazać się (doświadczalne) dobranie kondensatora podtrzymującego...
Po pierwsze, szkoda AVR, a taki projekt, gdzie wystarczy zapewne NE555 Po drugie w miejscu gdzien wpinasz się w instalację przed przyciskiem zwierającym do masy zastosuj dwie diody podobnie jak to jest w przypadku podwójnego zasilania: http://obrazki.elektroda.pl/2215646200_1... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
akumulator w skuterze jest tylko po to aby podtrzymać pracę kierunkowskazów, światła stopu i zapewnić rozruch...ładowanie nie jest na tyle silne aby skompensować ubytek mocy związany z pracą sprzętu rtv, neonami itp "dodatkami".W najlepszym przypadku będziesz po niedługim czasie odpalał motorek z "kopa" co zaowocuje szybkim zużyciem zębnika i naprawą...
No i ostatnia wersja tego co robiłem, ponad miesiąc działa świetnie u mnie w aucie. Mam trochę problem z tym "komfortem" kolegi na Attiny 13. Testuję go na biurku. Mianowicie po przytrzymaniu "ręcznym" dźwigni migacza dłużej niż 3 mignięcia, układ ponownie generuje "podtrzymanie" kolejnych 3 mignięć. Czyli, gdy wyłączę ręcznie dźwignię w trakcie czwartego...
Próbowałeś odpiąć czujnik wstrząsu ? No nie wiem co jeszcze ? Możesz sprawdzić (jak da radę) podłączenie kierunkowskazów do centralki . Przeważnie wcinka w obwód włącznika świateł awaryjnych . Stara syrena z podtrzymaniem też ma swoją żywotność - u mnie cuda prądowe też się działy . Jaki Tobie zamontował ? A w pilocie nie blokujesz przypadkowo przycisku...
Cza włączenia wycieraczek powinien być tak dobrany aby wyłącznik krańcowy zdołał podtrzymać pracę silnika. Na pewno musi to być pełna sekunda albo nawet 1.5
Czyli działanie ma być takie: 0V - nic nie świeci; 60Hz - świeci światło pozycyjne; 1Hz - świeci światło pozycyjne i miga kierunkowskaz? Najprościej można by było zrobić tak: do sterowania światłem pozycyjnym kondensator 100uF, do niego dioda od sygnału wejściowego (katoda do kondensatora), równolegle do diody (albo do kondensatora, wszystko jedno)...
Tak jak napisałem: po podaniu impulsu z przełącznika kierunkowskazów, układ generuje 3 błyski. PO załączeniu przełącznika w pozycję stabilną kierunkowskazy migają cały czas do momentu przestawienia dźwigni w położenie neutralne. Wtedy podtrzymania błysków nie ma. I do tego jest chyba potrzebny jakiś dodatkowy styk, który będzie informował moduł o pozycji...
Na końcu można by dodać jakiś reseter, który szybko rozładuje kondensator ;-) Wtedy będzie pracować nawet bez przerywacza. Może kolejny tranzystor po większej ilości diod w szeregu, by czas świecenia całości był nieco dłuższy. Tylko trzeba by go jakoś na chwilę podtrzymać, by nie wyłączył się zaraz po tym jak napięcie zjedzie poniżej poziomu, który...
Witam serdecznie. Mam następujący problem: Zakładałem zamek centralny w swojej Hondzie (2 siłowniki i kierunkowskazy podłączone do centralki). Zasilanie wziąłem z podtrzymania radia, a masę ze specjalnej śrubki pod deską rozdzielczą. Po podłączeniu wszystkiego (zamka centralnego oraz radia) wysiadł bezpiecznik oznaczony jako BACK-UP (7,5A). Z tego co...
https://obrazki.elektroda.pl/8226411800_... https://obrazki.elektroda.pl/3588653600_... https://obrazki.elektroda.pl/4804965200_... Witam i proszę bardziej doświadczonych elektroników o sprawdzenie czy nie palnąłem jakiegoś babola na przedstawionym schemacie. Wymyślone przeze mnie ustrojstwo ma pełnić...
Witam mam taki problem, mianowicie w hyundai;u nie działają mi kierunkowskazy, po przełączeniu manetki obok kierownicy nic się nie dzieje, natomiast jeżeli przytrzymam przycisk z awaryjnych to mrugają (dodam, że muszę go trzymać, aby mrugały, jeżeli przycisnę go i puszczę to raz mrugną i nic więcej się nie dzieje, tak jakby nie było w nim podtrzymania)...
Nawet jeśli producent to spartolił, to urzędnicy klepneli papiery nie oglądając lampy na oczy i formalnie jest "dobrze" jak poprawisz i na oko będzie lepiej, to formalnie będzie "źle". Podtrzymanie przekaźnika - najprościej dioda i kondensator, ale ma to wadę że w chwili załączania pobiera duży prąd ładowania kondensatora z obwodu kierunkowskazów, problem...
W schelu 75 nie ma możliwości podłączenia dodatkowej lampy poprzez zaciski na płytce, jedyne co możesz zrobić to podpięcie dodatkowej lampy lub przekaźnika pod żarówkę napędu, wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć dodatkową lampą , czy tylko powiadomienie o ruchu bramy czy dodatkowe oświetlenie. Można zastosować przekaźnik z podtrzymaniem czasowym,...
Witam, mam pytanie odnośnie mojego problemu (ale najpierw go przypomne): Problem polega na tym, iż samoczynnie włącza się (tylko podczas jazdy) prawy kierunkowskaz, który miga sobie od 1 do kilku razy i po kilku mignięciach kierunek się uspokaja. Z moich obserwacji wynika, iż najczęściej kierunek włącza się przy wyższych obrotach silnika. W momencie,...
Więc jak stoisz, to Cię nie widać. Dlatego kupiłem synowi lampki z podtrzymaniem. Też nad tym myślałem, ale każdy dodatkowy układ potrzebuje na swoje działanie energii (moje źródło prądowe też), a do dyspozycji są tylko 3 W, dlatego z tego zrezygnowałem, bo uważam, ze do tego żebym był widoczny, doskonale nadają się elementy odblaskowe. Uważam natomiast,...
Zamontowane są ledy, a nie żarówki i kierunkowskazy działają poprawnie. Ledy powinny chyba mieć mniejsze zapotrzebowanie niż żarówki. Kontrolki na desce nie ma, jako wskaźnik są tylko te diody w przełączniku kierunkowskazów. Skoro kierunkowskazy działają poprawnie, to czy te światła awaryjne wykorzystują ten sam przerywacz co kierunkowskazy, czy do...
A gdyby zrobić to całkiem analogowo? Wystarczy chyba podtrzymać napięcie podawane na przerywacz. Tak całkiem poglądowo: http://obrazki.elektroda.net/1_118772206... c1 i r3 dobieramy tak, żby podtrzymać t2 włączony na jakąś sekunde. r2 i c2 tak, żeby t1 załączył się np po dwóch sekundach rozłączając t2. W ten sposób przy krótkim cyknięciu przełącznikiem...
Hej! Na początku chcę przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post na forum:) Teraz do rzeczy: Mam e90 z 2006 roku z dokładanym oryginalnym poliftingowym ksenonem z led ale bez AHL. Kilka dni temu lewy przedni migacz w mojej betce przestał działać. Wyjąłem kierunek, podpiąłem napięcie pod piny i jakież było moje zdziwienie bo kierunkowskaz zaświecił...
Witam simson sr 6v elba brak przerywania kierunku świeca się cały czas który element w tym układzie odpowiada za przerywanie sygnału co I jak zrobić żeby było tak jak powinno( nie kupię nowej bo musi być podtrzymany 100% org https://obrazki.elektroda.pl/8947719800_... https://obrazki.elektroda.pl/4237814500_... https://obrazki.elektroda.pl/1081223800_...
jaki powinien być pobór prądu w takim samochodzie? rozumiem elektronika, podtrzymanie itp na pewno więcej niz w starych konstrukcjach ale ile mA jest wartością graniczną ? pytam bo dziś rano aku padł nie wiem czemu bo palił w największe mrozy bosch service sprawdził wszystko i mówi ze jest ok z ładowaniem i upływnością ale miernik pokazuje 0.16 A a...
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie nakładały się na siebie dwa niekorzystne zjawiska: bardzo mały opór zimnego włókna żarówki i histereza przełączania kontaktronu. Co to oznacza w praktyce? otóż jeśli nawet przepali się nam 2 żarówki kierunku i zostanie tylko jedna to przy włączeniu kierunkowskazów kontaktron załączy nawet ta jedna dobra żarówka. Potem...
Pierwszą czynnością jaką zrobiłem w swoim odkurzonym po latach rowerze było wyrzucenie dynama i przejście na zasilanie z powszechnie dostępnych (nawet 12 lat temu) akumulatorów Li_Ion. Przy tej samej pojemności, w porównaniu z powszechnie stosowanymi Ni-Cr, NI-Mh czy żelowymi mniejsza masa i mniejsza objętość. Dodatkowo akumulator LiIon nie ma efektu...
Usuwając moduł czujki wstrząsowej, rezygnując z LED-ki niebieskiej, stosując kontaktron i magnes w stopce (lub moduł czujnika halla) prąd spadnie: 1. czyjka mikrofalowa < 3mA 2. czujka wibracyjna 0mA 3. odbiornik radiowy 6mA 4. procesor zależnie od uśpienia np. idle 2mA do około 15mA. Rezygnując z pilota spadnie o dalsze 6mA. W opisanym i zrobionym...
Sądzę że ze względy na prostotę rozwiązanie z przekaźnikiem jest najtrwalsze choć nie neguję mądrej elektroniki z tranzystorami. Prąd podtrzymania zależny jest od oporności cewki, im większa tym lepiej a iskrzenia styków praktycznie nie bierze sie pod uwagę w tak prostym układzie, ważniejsza jest obciążalność styków. Pracowałem ponad 10 lat na centralach...
Ze wzgledu na nie dopracowany alarm oraz zamontowany turbo timer w moim samochodzie zrobilem takie male urzadzenie majace usprawnic ich wspolne dzialanie, jednak nie zawsze dziala tak jak bym chcial. Urzadzenie ma podawac napiecie na przekaznik odcinajacy zaplon w momencie gdy zacznaja jednoczesnie mrugac kierunkowskazy oraz wlaczy sie syrena od alarmu,...
Witam. Otóż sprawa wygląda następująco: podczas jazdy samochodem, pewnego pięknego dnia, zawył alarm ( w woli sprostowania ASTRA 1. prosto z fabryki w gliwicach, tyle że przeszła przez dealera OPLA który w ramach Bonusu zamontował Radio i Alarm model OPL 150) po chwili zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik, alarm się wyłączył. Pojechałem dalej, stanąłem...
Witam. Dzisiaj wymieniałem w kolegi samochodzie (Astra F) sterownik (na pilota) modułu centralnego zamka. W oryginale w tym aucie centralny działał tylko po przekręceniu kluczyka w zamku. Ktoś kiedyś pewnie któryś z poprzednich właścicieli zamontował lub dał do zamontowania sterownik na pilota, aby zwiększyć komfort użytkowania tego wspaniałego samochodu....
Czesc, dzieki! mam jakis punkt zaczepienia. Glupie pytanie moze dotyczace migania kierunkami i domykania szyb: Zamykajac kluczykiem auto przekazuje "po masie" z wkladki sygnal ustrojstwu, ktore uzbraja alarm, pipnie, mignie czy co tam sobie ustawie vagcomem. Przytrzymujac dluzej kluczyk w pozycji zamykanie domykam szyby. Otwierajac kluczykiem auto podaje...
Efekt taki jak tutaj : https://youtu.be/iYqR1xWMWvM Właśnie z opisu tego filmu jest ten schemat który podałem w pierwszym poście Osoba opisująca filmik trochę ściemnia. Owszem układ jest zrobiony na 4017, w układzie podobnym do zalinkowanego schematu. A to że zapalają się diody w ten akurat sposób jest rezultatem zastosowania małych tyrystorów do sterowania...
Witam serdecznie Dziś brzydka pogoda i chciałem dodać coś od siebie, trochę się nasiedziałem zanim znalazłem interesujące mnie informacje na ten temat. A mianowicie chciałem dołożyć sterowanie z pilota do oryginalnego pneumatycznego zamka w audi A4. Układ na który się zdecydowałem to Bloker firmy Stig który posiada podtrzymanie impulsu masy na około...
podtrzymanie turbo podtrzymanie zapłonu podtrzymanie cewki
silvercrest odkurzacz rozdzielacz splitter buczenie glosnikach
problemy diagbox frezarka schematy elektryczne
Lokalizacja bezpiecznika F17 w Peugeot Partner 1.6 HDI 2013 Tryb serwisowy w telewizorze Samsung LE32R51BX