Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Jestem w posiadaniu Mercedesa 107 cabrio, mam problem z zegarami. Gdy włączam kierunkowskaz, to razem z kierunkowskazami odnoszą się również obroty silnika. Zwarcie jest na pewno w zegarach, ponieważ gdy przekładam zegary do innego auta, to występuje ta sama wada. Gdy pożyczę zegary od znajomego, to wtedy wszystko działa prawidłowo. Co może wytwarzać...
Jest taka możliwość wystarczy wypiąć kostkę i zewrzeć odpowiednie piny
Cały układ kierunkowskazów jest moją konstrukcją/pomysłem (światła dziennie LED są oryginalne). Pomarańczowe diody led zostały dodane dodatkowo, aby zrobić z nich kierunkowskaz sekwencyjny jak przedstawione na powyższym przykładowym filmie. Normalnie nie ma tam żadnych innych diod jak tylko białych do jazdy dziennej. Układ zasilania działa następująco......
Używając cytowanej nomenklatury działa niepostronnie ;). Raczej manetka. nie łączy czarno/białego z paskami zielonymi z czarno/białym bez pasków. Spróbuj zewrzeć je na krótko na włączonej stacyjce jak zacznie mrugać to manetka 100%.
Problem leży w lewej lampie... przedniej! Popraw masę lub na próbę wyjmij żarówkę i zobaczysz, że wszystko wróci do normy. I jeszcze jedno. Pamiętaj, że za każdą próbą musisz wyłączyć i włączyć zapłon.
Trzba by sprawdzić zasilania główne w skrzynkach i bezpieczniki przy aku wszystkie i w kabinie. Jeśli wszystko będzie ok odpięc klemy z bateri i zewrzeć je na 15 minut w celu rozładowania kondensatorów, czasem pomaga.
Witam Zepsuł mi się już trzeci taki przełącznik (czy wyłącznik), objawy zawsze te same: przedni prawy kierunkowskaz w ogóle nie miga, a tylny miga słabo z bardzo dużą częstotliwością. Najczęściej ma to miejsce podczas upalnych dni - teraz cały czas ciepło i auto mam praktycznie nie do użytku. Może miał ktoś kiedyś podobny problem ? Da się ten przełącznik...
...a pod którym fotelem szukać tego złącza ?
Drugą niewiadomą dla mnie są dodatkowe 3 kable w gnieździe które nie są podłączone do wtyku lecz w samej obudowie. To jest mikrowyłącznik rozłączający światła przeciwmgłowe w aucie w momencie podpięcia przyczepy. Bez przyczepy kierunkowskazy w aucie działają bez zarzutu. A czy oświetlenie przyczepy działa prawidłowo przy innym aucie?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
To podepnij na krótko przewód z akumulatora pod skrajne obydwa styki przełacznika kierunkowskazów , zobaczysz co ci robi zwarcie. Powinny obydwie strony zaswiecić , ew nie zaswiecą jak jest zwarcie.
Mówimy o kierunkach ledowych 12V 1W-prąd jaki pobierają (mierzony miernikiem) przy zasilaniu 12V to: 50mA. Czyli 0,6 wata :) ak kierunkowskazy były w oryginale Czyli spadek napięcia nie powinien być większy niż do 9..10V. Podobnie wzrost ponad 14V też zapewne nie występował. W takiej sytuacji: - sprawdziłbym stan instalacji (podłączając żarówki na...
Czy przyczyną może być zwarcie włączony kierunkowskaz w prawo i naciśnięciu hamulca robi zawarcie. To nie zwarcie tylko brak masy w prawej lampie z tyłu
Kolego przeczytaj jeszcze raz co ci napisałem i zrób tak jak piszę a nie odłączaj tylko wycieraczkę.Spróbuj,dasz radę:D
Przerywacz kierunkowskazów zmieniony ?
Brak odpowiedniej masy w tym reflektorze. Najszybciej i najprościej dołączyć dodatkową masę do przewodu brązowego we wtyczce.
Sprawdź tam gdzie nie jest dobrze. Przy typowym braku masy, inne światła migają w rytm kierunkowskazu. To wygląda jakby ze świateł postojowych zasilała się żarówka kierunkowskazu. Może jest jakieś zwarcie między przewodami. Trzeba to przedzwonić podając zasilanie na poszczególne żarówki.
Sprawdziłeś bezpiecznik? Zapewnie jest spalony. Usuń zwarcie, załóż nowy bezpiecznik (przy testach podłącz zamiast bezpiecznik żarówkę np. H4 55W - jak będzie zwarcie to będzie świecić), powinien zacząć działać.
Pin 13 na 16-pinowej kostce czarnej.
To nie moduł, tylko albo ustawienia, albo zużycie. Skuter na podstawowym wyposażeniu powinien jechać szybciej. A przepalanie bezpiecznika kierunkowskazów świadczy o zwarciu w tym obwodzie. W ogóle masz tam więcej niż jeden bezpiecznik?
Tam nie ma cudów. Zasilanie na żarówkę idzie z włącznika świateł lub z przełącznika kierunkowskazów. Jeżeli po wyłączeniu zapłonu przełączysz włącznik kierunkowskazu tak jak do skrętu w lewo to bez kluczyka w stacyjce załączy sie lewa strona świateł. Skoro włączniki świateł podmieniane to zostaje przełącznik kierunkowskazów lub zwarcie przewodów. Zdejmij...
Tak, jednostka 90 koni, montowany w kilku samochodach grupy vag, audi sam naprawiam pdf powinien pasowac. :> Tam beda schematy. Czy bedziesz w stanie je odczytac ? Bo prawdopodobnie poszlo ecu i licznik. Stad moga byc twoje bledy plus modul komfortu.
Jeśli spada na minus to oznacza to słabe lub brak ładowania przez alternator w momencie włączenia kierunkowskazu najprawdopodobniej dochodzi do zwarcia i ładowanie spada co sygnalizowane jest w taki właśnie sposób, ale gdzie są bezpieczniki? ? Powinno je spalić najpierw.
Jak masz rozładowane aku to przerywacz kierunkowskazów może sie dziwnie zachowywać zależnie od konstrukcji.
Czy konieczna będzie wizyta w serwisie ? To nie jest pytanie do nas, a do ciebie. Znasz się na elektryce? Umiesz dokonać podstawowych pomiarów i je zinterpretować? Co już sprawdziłeś?
Najlepiej znajdź kable w progu, i dla bezpieczeństwa wepnij się przez diody prostownicze, min 1 A.
Może być zwarta wiązka w przelotce lewych drzwi.
1. Przycisk PASS, to przycisk monostabilny, więc jeśli będziesz chciał zostawić włączone awaryjne, to chyba zapałką będziesz blokować. 2. Musisz zrobić tak, by zewrzeć ze sobą obie strony kierunkowskazów równocześnie pilnując, by nie były zwarte ze sobą na czas normalnej pracy. A to, skąd zasilisz układ, to już twoja sprawa. 3. Schemat elektryczny motocykla...
Jeśli na awaryjnych jest dobrze to znaczy że zwarcia nie ma w lampach. Jeżeli bezpiecznik pali się od razu po przekręceniu zapłonu to przełącznik kierunkowskazów wtedy nie bierze udziału. Zwarcie musisz mieć gdzieś przed przełącznikiem. Ps. Nie miałeś przypadkiem zapiętego wstecznego biegu przy włączaniu zapłonu ?
Niestety wszystko! Działa. Po za tym jednym: deska rozdzielcza i kierunkowskazy
Albo zwarcie,albo padł przerywacz. Drugi kierunkowskaz działa?
W przełączniku nie ma z czego się zrobić Zwarcie.
Prawdopodobnie masz zwarcie na którejś z linii do żarówek po prawej stronie. Na początek odłącz po kolei wtyczki z lamp po prawej: przedniego reflektora, tylnej lampy i bocznego kierunkowskazu. Najczęściej zwarcia robią się właśnie w odbiornikach. Jak to nie pomoże, to pozostaje szukanie w wiązkach. Na szczęście wiązki przodu i tyłu mają osobne wtyczki...
Zwarcie przewodu zasilającego tylną prawą lampę (kierunkowskaz) do masy. Miejsce zwarcia to tył tylnego prawego nadkola. Rozwiązanie - wycięcie zwartego przewodu i ominięcie zwarcia nowym przewodem.
Obejrzyj gniazdo czy nic nie jest w nim uszkodzone,zwarte.
może i któryś był padnięty(nie wiem, bo to autko brata kolegi)ale teraz wszystkie są ok,może ktoś ma choćby częściowe schematy a dokładniej schemat dotyczący kierunkowskazów i wycieraczek pozdrawiam tulipan
których?Gdzie?
wygląda to na brak masy na lampach sprawdz na wtyczkach brązowy przewód mozesz też na próbe wpiąć mase z nadwozia bezpośrednio w lampe.
Przekręć kluczyk stacyjki "na kontrolki". Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki. Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego. Jednym kablem miernika do masy, drugim na nóżki bezpiecznika (w gnieździe). Na jednej nóżce napięcie będzie, na drugiej nie. Zacznij od tego dużego bezpiecznika 30A. Po pomiarze, włóż go na miejsce (bez niego zawsze na pozostałych...
Tak są ledowe i takie były. Po odłączeniu ledów dzieje się taka sama sytuacja jak z ledami. Zastanawiające jest to że odłącza dwie lampy jednoczenie.
Co do obrotomierza jako wskaźnika to możliwe ze to już jego kres działania...... - sprawa błędu 4-4, sprawdź czy kontrolka od zużycia klocków jest sprawna (W18) - sprawa kierunkowskazu sprawdź lub najlepiej podmień sterownik od wykrywania naczepy RP16 (ecu E46) z niego wychodzi sygnał kierunkowskazu prawego NA NACZEPĘ możliwe że robi on zwarcie, komunikuje...
To kowal a nie elektryk że przy podłączaniu radia spalił bezpiecznik.Aby to zrobić to trzeba naprawdę się postarać.Dał chociaż kostki przejściowe?Druga sprawa da się podłączyć aby grało po kluczyku a tak podłączone może rozładować akumulator
Tak,przepaliły się i zwierają plus z minusem. Może nie wszystkie naraz ,trzeba sprawdzić.
bezpiecznik nie za duży? Możliwe zwarcie do masy
Twoje zwarcie robią żarówki w drugiej lampie a dla kierunkowskazów lampy przednie i boczne też.
Skoro jest na 2 przewody to bardzo prosto da się sprawdzić. Wypnij go, a te 2 przewody (które wpinasz w niego) zewrzyj ze sobą. Wtedy po włączeniu kierunkowskazem powinny palić ciągłym światłem. Jeśli tak będzie, przerywacz jest spalony.
Przerywacz nie padnie! Jeżeli jest elektroniczny powinno być OK. Chyba, że ma układowe zabezpieczenie przed zwarciem w lampie kierunkowskazu. Wtedy na awaryjnych podziękuje za współpracę i nie będzie mrugał.
Zmień spaloną żarówkę od postojówki a kierunkowskaz grzecznie zgaśnie.
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
zewrzeć kierunkowskaz instalacja kierunkowskaz zewrzeć zewrzeć kierunkowskaz kontrolka
majestic radio 405nm laser zapala dioda protect
saeco wyświetlacz saeco wyświetlacz
Dym spod maski i zapach spalenizny w samochodzie - przyczyny i rozwiązania Renault Laguna 3 2.0dCi nie odpala po wymianie akumulatora i rozrusznika