Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Samochodu też nie odpalasz kluczykiem w stacyjce. Bo rozrusznik pobiera kilkaset amperów! Jak to MUSI być zrobione? Pośrednio(właśnie na zasadzie stycznika/przekaźnika/elektromagnesu).
Charakterystyka jest dokładnie taka jak na rysunku. Z oznaczeń wynika, że musi być możliwość kilku nastaw, w odpowiednich przedziałach charakterystyki. Tak wyglądają ch-tyki dużych wyłaczników, na prądy kilkaset amper i w górę.
Bezpieczeństwo. W przypadku zwarcia wewnątrz wzmacniacza przepali się bezpiecznik i nic złego się nie dzieje. W takiej samej sytuacji ,gdyby nie było bezpiecznika, prąd płynący mógłby osiągnąc nawet kilkaset amperów (tyle może dać akumulator samochodowy) i płynąłby tak długo aż nie przepali najsłabszy element w szeregu. Szkody we wzmacniaczu byłyby...
Domyślam się ze jest to na pewien sposób zgrzewarka Tak wiec moje podstawowe pytania: 1 Z czego ma być wykonana ta elektroda?? 2 Jaki prąd ma na niej występować?? itp 3 Jaka moc transformatora it Witam . Jest to zgrzewarka punktowa at1 - z miedzi at2 - prąd kilkaset amper przy napięciu ok. 3V at3 - min. 1.5 - 2 kW Oczywiście są to wartości orientacyjne...
Transoptor steruje tranzystorem odcinającym zasilanie stabilizatora. Zapewne autorowi zależało na tym aby odcinać napięcie wyjściowe zaraz po zaniku wejściowego jakie zadanie spełnia transoptor wpięty do "+" mostka Graetza i sieci. Jest podłączony równolegle do diody, dostaje napięcie jednopołówkowo wyprostowane, nie filtrowane przed kondenator. Zapewne...
Po stronie wtórnej masz kilkaset amperów prądu zwarciowego, przewód 2,5mm natychmiast odparuje.
Znajomy ma w warsztacie samochodowym spawarkę która ma „opcję rozruchową” i daje 160A przy 12V – jest to stanowczo zbyt mało (w praktyce podpięcie tego wynalazku do samochodu niewiele daje). Wartość prądu rozruchowego to kilkaset amper (zresztą to jest to co na akumulatorze pisze – oczywiście zależy od przyjętej normy DIN, SAE...
Do kolegi czesiu. Faktycznie w niektórych sieciach nie uziemia się punktu neutralnego sieci. Przykładowo w Niemczech sieć 110kV ma punkt neutralny uziemiony przez dławik (kompensacja składowej pojemnościowej prądów zwarć doziemnych). Dzięki temu wartości prądów zwarć jednofazowych są niewielkie - maksymalnie kilkaset amperów (w Polsce przy bezpośrednio...
Zdajesz sobie sprawę, że te 2 metry kabla będą rozpraszały 300W mocy? Stopi się izolacja... A jeśli zastosujesz grubszy kabel to pójdzie kilkaset amperów i będziesz miał ognisko z zasilacza. Żeby nie spalić przetwornicy ani przewodu, musiałbyś użyć kilkudziesięciu metrów kabla o przekroju miedzi z 10mm^2, który będzie służył jako dużej mocy rezystor...
bawiłem się z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi i nie nadają się one do pracy cyklicznej Nie właściwe/zbyt głębokie rozładowanie/za mocne ładowanie. Zwróć uwagę na pracę akumulatorów w pojazdach, kilkaset amper poboru przy rozruchu a następnie ileś kilometrów przejechane z ładowaniem. Jest to praca cykliczna. Jakość/trwałość obecnych akumulatorów jest...
Witam Po błyskawicznych golach Czechów spojrzałem jednym okiem na forum W dalszym ciągu stopienie cyny realne, wówczas "owijka" niewiele pomoże. Niech koledzy nie przesadzają. Jakim prądem należało by obciążyć przewód 6mm2 (nawet o zmniejszonym przekroju na odcinku kilku mm do 3mm3) aby osiągnął temperaturę topnienia LC-60. Zapewne kilkaset amperów...
Zwarcie zwarciu nierówne. Dokładnie. Prąd zwarcia zależy od IPZ i może wynosić kilkaset amperów albo kilka tysięcy amperów (pod kreskę zdolności łączeniowej np. 6kA). W drugim przypadku katowanie aparatu takim prądem na pewno skraca jego żywotność w tych 23 latach przynajmniej 50x doznały pełnego zwarcia W mojej obecnej instalacji użytkowanej od 27...
prostownik może duży ale pewnie nie da kilkaset amper i dlatego odpala się z drugiego aku a to że mocno rozładowany aku obciąża alternator to owszem prawda tyle że i tak alt nie powinien się spalić a że się tak czasami dzieje to wyniika z produkowanej tandety w nowszych samochodach
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Czyżby? Czy naprawdę musi pierdyknąć kilkaset amperów w ułamku sekundy, żeby uchronić od porażenia? Mógłbyś rozwinąć. Please.
Wysokonapięciowe falowniki mają lepszą sprawność, są nieco tańsze, płyną mniejsze prądy (bliżej kilkudziesięciu amperów a nie kilkuset). Same baterie wysokonapięciowe są droższe, bardziej skomplikowane, do tego trudniejsze do budowy jeżeli potrzebujesz niewielkich pojemności. Niskonapięciowe falowniki mają nieco gorszą sprawność, są nieco droższe, prądy...
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
To wiem, tylko rozrusznik potrafi kilkaset amper pociągnąć a ja muszę mierzyć miliampery.
ale ty nie rozumiesz.. przez kabel 35 mm^2 mozna puscic kilkaset amper.. :sm7:
Najlepszym rozwiązaniem chyba będzie akumulator samochodowy tam możesz pobrać kilkaset amper :) .Ale to juz twój wybór
Do rozżarzenia drutu 4mm zapewne potrzeba kilkaset amperów, natomiast jakie napięcie się na nim odłoży to zależy już od długości tego drutu. Jak piszesz 6cm to napięcie mogło wynieść najwyżej kilka woltów.
Może mi kolega wyjaśnić dlaczego miałbym się obawiać? Byłbym wdzięczny, bo póki co naprawdę nie rozumiem, skąd wzięło się to kilkaset amperów...
A co to za silniki (szeregowe ?) i jakie moce mają że nie da się tego włącznikiem stykowym ogarnąć. Przecież rozruszniki z dużych dieslów mają po kilka KW, a ich praca polega na ciągłym wlączaniu, prąd udarowy to kilkaset amper, nawet ponad 1000A...
Regulacja 667+ amperów, kilkaset MOSFETów załatwi sprawę.
Jeśli macie jakieś konstruktywne pomysły w sprawie usprawnienia zgrzewarki to będą mile widziane. :) Zamienić te dwa kołki którymi można by przepuszczać kilkaset amperów w trybie ciągłym na jeden zespół z dwoma wymiennymi końcówkami o rozstawie tych kilku milimetrów. Później zamontować w jakimś uchwycie wiertarskim i wyjdzie porządna zgrzewarka. http://www.youtube.com/watch?v=YIR3Sd91Y...
W dawnych urządzeniach z zasilaczami liniowymi bezpieczniki chroniły przed zwarciem i przeciążeniem, musiały być dosyć dokładnie dobrane. We współczesnych z zasilaczami impulsowymi przed przeciążeniem i zawarciem zabezpiecza sam zasilacz, bezpiecznik ma tylko przerwać zasilanie, kiedy spalą się półprzewodniki w przetwornicy. Dlatego współcześnie bezpieczniki...
Weż pod uwagę, że może to być kilkaset amperów. Kiedyś w ciężarówkach /lata 60-70/ były takie, ale do ich wyłączenia używano specjalnej klamki typu sztorcowa 12.
Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .
Wiecie co to takiego "pętla zwarcia" ? Otóż mierzy się rezystancję obwodu i nie zależnie od grubości kabla dostosowuje się bezpiecznik. Jeśli bezpieczniki nie należą do zbyt szybkich to przy zbyt dużym bezpieczniku, rezystancja wewnętrzna akumulatora, kabla, wszystkich połączeń, itd. może być zbyt duża by zadziałał bezpiecznik. Ot i cała filozofia......
Wyjaśniając "strzelanie" różnych bezpieczników na tym samym obwodzie: prąd zwarcia w zależności od instalacji wyniesie kilkaset amperów, tak duży prąd popłynie parę milisekund ale ten czas wystarczy żeby wywalić szybkie eski, czy to będzie 16 czy nawet 32A
Urządzenie służy do ładowania akumulatora w unieruchomionym aucie z innego auta. Nie jest to kabel rozruchowy bo kable rozruchowe powinny wytrzymać kilkaset amper prądu rozruchowego. To urządzenie nie przechowuje też energii.
Po podłączeniu do prostownika na odpowiednio ustawionych wartościach ładuje się jak normalny-sprawny akumulator,czyli na samym początku 13A a potem spada do 8A Zdziwisz się jak przyjdzie do rozruchu i będzie musiał dać kilkaset amper :) .
Wygląda to na słabą masę - jak płynie kilkaset amperów do rozrusznika to spadek na tej masie podnosi potencjał masy z zero na kilka volt... Pozdr.J.
Do zgrzewania są potrzebne dość duże prądy - kilkaset amper - nie przesadzaj wystarczy 20 A i elektrody grafitowe , nagrzewaja metal punktowo i moga zgrzac
To zastosować jakiś stycznik sterowany napięciem 24V. Gratuluje kolejnego pomysłu. Zamienić tyrystor na jednorazowy stycznik, który spali sobie styki przy pierwszym użyciu. Stycznik na kilkaset amper przekroczyłby budżet wielokrotnie i rozmiary urządzenia...
BM się pali, bocznikujący styczniczek zaczyna przewodzić ten prąd. Nie rozumiem Napięcie na styczniku sytuacji awaryjnej wzrośnie od praktycznie zera do jego napięcia nominalnego, i skąd te kilkaset amperów. A stycznik rozłączający cały obwód ma mieć odpowiednią zdolność wyłączania i w tym głowa projektanta. Dlatego wspomniiałem o 160A styczniku w...
Nakłanianie osoby niewykwalifikowanej do przeróbki instalacji elektrycznej poprzez inną niewykwalifikowaną osobę powinno być ścigane z urzędu a portal upowszechniające takie treści też należałoby co najmniej upomnieć. Czy takie banalne czynności jak montaż lampy, gniazdka, wtyczki, może wykonać osoba której nie znamy? Czy to będzie bezpieczne? Oto historia...
Cześć, Panowie, powiedzcie, co robię źle? Zobaczcie co mi zgrzewarka robi z elektrodami: https://obrazki.elektroda.pl/4462755300_... Żeby jeszcze chociaż zgrzewała ale kurcze nie zgrzewa. Blaszka niby rozgrzana do czerwoności ale zgrzewu nie ma. W dodatku coś takiego z elektrodami się robi. Trzeba znacząco podnieść napięcie wyjściowe...
Jak kolega zmierzył ten amperaż? Po drugie może i się nie znam na urządzeniach rozruchowych ale wydaje mi się, że prąd jaki trzeba czerpać to kilkadziesiąt jak nie kilkaset amper a nie 15 czy 20A więc ten transformator, który posiadasz się nie nadaje. Na prostownik do ładowania akumulatorów tak ale na rozruchowy na pewno nie.
Na przewodniku od strony ziemi jest "zero" napięcia a nie prądu. Prąd jest wymuszany napięciem fazowym 230V (lub międzyfazowym 320V) od strony zasilania obwodu. Podobnie jest z akumulatorem w samochodzie. Od strony misusa jest "zero" napiecia a prąd jest niekiedy kilkaset amperów.
I wstawić opornik, który ograniczy prąd, żeby te 80mA nie przepaliło od razu nowych diod. Jak się okaże, że prąd jest dużo mniejszy od dopuszczalnego (20mA), będzie można go zmniejszyć. Pewna rzecz w układzie tej latarki mi się nie podoba: brak opornika szeregowego z kondensatorem 2,2uF - to powoduje, że przy podłączaniu do sieci ładuje się on przez...
bo chyba mienika szlak nie trafil: Przy takim połączeniu jest to bardzo możliwe. Próbujesz zmierzyć prąd zwarciowy akumulatora, który może wynosić kilkaset amper. Chcąc zmierzyć pobierany prąd, musisz odłączyć jeden przewód od akumulatora i w szereg włączyć miernik(pomiędzy odłączonym przewodem, a zaciskiem akumulatora) Sądy miernika masz podłączone...
Moim zdaniem takie połączenie kondensatorów to nie jest połączenie symetryczne bo symetryczne połączenie byłoby wtedy gdy każde wejście i wyjście z każdego pojedynczego kondensatora byłoby równej długości a dopiero wtedy każdy kondensator się równo rozładuje. Raczej takie łączenie kondensatorów i trafa na raz nie jest dobrym pomysłem więc raczej albo...
Kiedyś w autkach montowane były amperomierze, ktoś napisze jak wpinane były bo w szukaj nic nie znalazłem. amperomioesz wpina sie zazwyczaj miedzy aku a reszta samochodu np do plusa :) tylkomusi miec dosc duuzy zakres , w impulsie to nawet kilkaset amper moze pujsc
36Ah oznacza ze pobierajac prad 1A po 36 godzinach nastapi rozladowanie akku albo pobierajac 36A rozladowanie nastapi po 1 godzinie. Oczywiscie mowa tu o sprawnym akku. Ten zasilacz raczej nie zastapi akku z akku idzie wycisnac chwilowo kilkaset amper (np. przy rozruchu silnika). Pozdrawiam.
o jakich prądach (rząd wielkości) jest mowa w przypadku zwarcia uziemienia i fazy? Zależy od zabezpieczeń jakie są po drodze. Jak zewrzesz fazę z podstacji to i kilkaset amper jak nie więcej. Kolega (elektryk z "dziada - pradziada") wymieniał pod napięciem tablicę rozdzielczą i spadły mu na zaciski fazowe kombinerki. Wyparowały. Do dziś ma twarz pokancerowaną...
Oscyloskop jest tak projektowany by elementy obudowy (więc i złącza wyjściowe) były na PE Każde urządzenie jest tak projektowane. Na tym polega SWZ. Dotyczy to tylko opcji uszkodzenia samego oscyloskopu. Tylko przed tym. Także pralki i lodówki. Tak jest w każdym odbiorniku 1 klasy. SWZ to ochrona przy dotyku pośrednim. Taką ochroną jest też separacja....
No właśnie twój pomysł z racji prądu kilkaset amperów jest właśnie żartem. Czy to jest niewykonalne? Czy można użyć do tego np. tyrystora albo MOSFETa, którym generator będzie sterował? Ps. Ale dałeś z tym czasem impulsu i prądami...jeszcze szcękę z podłogi zbieram... :) Mam nadzieję, że już poskładałeś :) No tak, to jakie czasy są do osiągnięcia?
Bo co taki mały piorunek (kilka tysięcy amperów dla pioruna to nic, to taki mały kundelek. Rasowy piorun ma kilkaset tysięcy amperów i więcej) taki pikuś, może zrobić tak dobrze zabezpieczonej osobie? Jak to co? Nic. W końcu dziewczyna ma dobrze "zaekranowany" pokój i uziemiony do kaloryfera.
Czy ta wyciągarka musi być na 12 V tzn czy zasilanie jest pobierane z auta? Nie mam pojęcia jaki prąd pobiera rozrusznik ale patrząc na akumulator to prąd rozruchu to nawet 400A więc trzebaby przerobić ten schemacik http://www.elektroda.net/dla_domu/schema... zastosować elmenty końcowe na kilkaset amper ale czy...
Jeśli dostawca daje PEN, nie zmuszam nikogo do robienia wysp TT. Ale jeśli w danej sytuacji nie ma przewodu PEN, o tym możemy dyskutować, robić na siłę jakiś podział, czy zrobić TT. Ta ochrona poprzez RCD nie wie, że jest dodatkowa i zawsze pierwsza zadziała :) Dlatego tyle wątków o „wywalającym” RCD, dziwnej sytuacji i anomalii :lol: I...
Działa prawidłowo ;] Zacznijmy od tego że powinieneś kupić szybki bezpiecznik np B16 A :) Po drugie. Bezpiecznik 16 A ma wyłączyć zasilanie gdy prąd przekroczy 16 A, Jak robisz zwarcie to jaki prąd płynie ? Chwilowo kilkaset amper !!!! I czy Ty masz 16 A , czy w bloku jest 32 A , to i tak nie wiadomo które wywalą bo płynie np 300 A !!!!!
Zwróć uwagę na dokładne dokręcanie klem na trzonkach akumulatora.Instalacja samochodowa jest niskowoltowa więc przy uruchamianiu rozrusznika pobór prądu z akumulatora wynosi kilkaset Amper w zależności od mocy rozrusznika i może nastąpić łuk między trzonkiem akumulatora a niedokręconą klemą i może nastąpić wybuch zgazowanego akumulatora a w konsekwencji...
Jakie to ma znaczenie skoro prąd który pobiera rozrusznik w momencie startu to nawet kilkaset amperów. Prąd ładowania którym potem jest "traktowany" akumulator po starcie silnika to i tak ułamek prądu rozruchowego a to ten prąd rozruchowy jest destrukcyjny dla płyt akumulatora. Te 30A prądu ładowania przez krótki czas po starcie nie zaszkodzi żadnemu...
Budowałem baterie z 18650 i nigdy więcej- do pojazdów EV to jedyne zdaje się wyjście ale do domu? nawet takie niewielkie dla roweru elektryycznego czy hulajnogi to mnóstwo zabawy z obsługą i szukaniem któreż to ogniwo odmawia współpracy po pozostawieniu roweru na słońcu. Jestem przekonany że smart grid tak ale nie na 18650. przeanalizujmy dla przetwornic...
Witam! Prąd 90A jest za mały dla rozruchu diesla, ale jeśli będziesz dysponował 1 sprawnym stale naładowanym akumulatorem o pojemności 100Ah, to ruszysz wszystko. Taki akumulator ma prad rozruchowy kilkaset amper (widziałem nawet w charakterystyce 900A)! A jak będziesz łączył prąd z alternatora z silnikiem "uwiązanym" do sieci? Długi kabel sieciowy...
I tu właśnie jest kłopot. Niedostatek informacji. Co ma źródło zasilania wspólnego z ograniczeniem prądowym? A to ma że sieć elektroenergetyczna a dla ciebie po prostu gniazdo w ścianie jest w stanie w krótkim impulsie podać nawet kilkaset amperów. Inwerter ma szybkie zabezpieczenia i po przekroczeniu prądu znamionowego po prostu się wyłączy albo spali....
Różnica polega na innym palniku i różnym napięciu i prądzie roboczym. TIG to około 60V napięcia jałowego i prąd do kilkuset amperów. Plazma kilkanaście amperów i napięcie około 200V. Więc przeróbka raczej trudna, a na pewno nie opłacalna.
Chodzi mi o to czy może wiesz jak to jest że bezpiecznik w tym urządzeniu sprawdza się jako zabezpieczenie przeciw uszkodzeniu płytki a i wytrzymuje natężenie podczas startu silnika? Płytki to on raczej nie zabezpieczy pewnie jest na kilkaset amperów i ma zabezpieczyć przed pożarem na wypadek uszkodzenia kondensatorów, przez krótki czas bezpiecznik...
A jaki jest maksymalny prąd którym można rozładowywać akumulator 80 Ah ? A jak przy okazji panel mi daje prąd przy dobrym słońcu coś około 10 A ? Akumulatory służą przeważnie do zasilania rozruszników silników w różnych pojazdach. Impuls prądowy w pierwszej chwili rozruchu wynosi kilkaset amperów, często ta wartość jest podawana jako widoczny parametr...
Witam. Jeśli zawsze działa główne zabezpieczenie, to instalacje jest źle zaprojektowana. Brak jest selektywności wyłączenia. W moim przekonaniu tester niewiele jest warty. Jeśli będzie zamieniony przewód fazowy z neutralnym, to "urządzenie" jest jednokrotnego zadziałania i na dodatek może być niebezpieczne. Przypadkowe wciśnięcie przycisku żółtego spowoduje...
Z tego co wiem w pociagach sa silniki pradu stalego. Jesli nawet sa gdzies inne stosowane to zdajesz sobie sprawe z poboru mocy takiego silnika ? Tym bardziej zasilanego z jednej fazy... Do czego Ci to ? Zgadza się. Sieć trakcyjna kolejowa ma 3kV prądu stałego. Rozruch takiego silnika odbywa się przez bocznikowanie rezystorów. Pobory prądu przy rozruchu...
Obawiam się że kolega nie ma na tyle wyobraźni jaka gruba powinna być masa z akumulatora do silnika przy tak ogromnym prądzie rzędu kilkuset amperów jaki występuje w czasie kręcenia rozrusznikiem. A wystarczy tylko jedno miejsce słabsze jak słaby zacisk przy klemie, czy już stary łącznik elastyczny od karoserii do silnika. SławeK
Napisałem Ci, aby w kabinie umieścić dodatkowe złącza do podładowania/wpomożenia rozruchu. Rozważ wstawienie dodatkowego aku, ewentualnie sprawdzenie, czy w miejsce starego nie zmieścisz większego. Dużo większego... proponujesz taka wajche na 300 amper wcale duże nie są - widziałeś wyłącznik masowy od ciągnika? Jak nie macie nic madrego do powiedzenia...
Witam Moje pytanie dotyczy PLC i odporności na zakłócenia. Potrzebuję sterować kilkoma łącznikami w rozdzielni elektrycznej. Algorytm nie jest skomplikowany ale wybrany sterownik MUSI być odporny na zakłócenia, a zakłóceń jest w okolicy bardzo wiele (kilkaset amper w szynach, drobne iskierki od kilku kiloamper łączeniowych). Ponieważ żadne dezyzje jeszcze...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Ze schematem i w ogole ze zrobieniem takiego rozruchu może być problem bo jak sam wiesz podczas odpalania samochodu rozrusznik pobiera sobie kilkaset Amper prądu więc zrobienie urządzenia na własną rękę o takim prądzie to nie jest takie proste. Chyba najlepszym pomysłem będzie kupienie takiego rozruchu lub podjechanie jakimś "mocniejszym" samochodem...
Chcesz mieć mostek na bipolarnych? OK, spoko:] Ale zmień założenia z 20A na 1-2A. A w zabawkach masz silniczki które podczas samego rozruchu (!) biorą poniżej 1A, podczas normalnej pracy są to setki mA. Bardziej profesjonalne zabawki- modele- z silnikami z prawdziwego zdarzenia biorą kilkadziesiąt, czasem nawet kilkaset amper i jak myślisz na czym są...
Witam Jaki będzie odpowiedni przewód na silnik 11kw ,czy 4x2,5mm wystarczy? Wróżki wyjechały na wakacje. Może jakieś dane z tabliczki? Np. In? Un? Prąd rozruchowy może mieć wartość nawet 10xIn (często to jest kilkaset amper, a nie kilkanaście). Przy ciężkim (długim rozruchu) jest to poważne obciążenie dla sieci. Mniej jak 4mm2 to raczej bym nie dawał....
Silniki wciągarek samochodowych mają moc znamionową od jednego do kilku kilowatów. Są to zwykle silniki szeregowe lub szeregowo-bocznikowe. Prąd pobierany przez te silniki, w zależności od obciążenia może wynosić kilkadziesiąt amperów, a w fazie rozruchu kilkaset amperów. Oczywiście, że nie można zasilać silnika wciągarki z przetwornicy. Można natomiast...
...jak ktoś woli konkrety to mikrokontrolery AVR teoretycznie mogą być zdyskwalifikowane). ... Dziwna teoria, stosuje mikrokontrolery AVR w urządzeniach w przemyśle, w układach, gdzie w odległości kilkudziesięciu centymetrów biegną szyny prądowe (nawet kilkaset amper), styczniki przełaczają (włączają dosyć spore silniki), napięcie zasialania całego...
i prosze nie piszcie ze sie nie da Bert To jak wiesz lepiej że się da to po co zakładasz watek na forum? Grzałka zasilana z sieci ma kilkaset - kilka tysięcy watów, co przy napięciu 220V daje załóżmy poniżej 10A płynącego prądu. Grzałka podobnej mocy, zasilana z instalacji 12V będzie pobierała kilkadziesiąt, kilkaset amperów prądu. W którychś niemieckich...
Niemożliwe aby zabezpieczenie nazwane cytuję: prądowe miało zabezpieczyć przed odwrotnym podłączeniem biegunów akumulatora. I to testowanie - lepiej kolego nie chwal się tym czego jak widać nie rozumiesz. Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora nastąpi zwarcie przy którym popłynie prąd rzędu kilkuset amper a ten kit - zabezpieczenie doskonale znam i...
Panowie, te 35A mostki ( te w pełnometalowych obudowach) nie wytrzymują przeciążeń, sam wiem z doświadczeń że potrafił odejśc do krainy elektonicznego nieba ładując baterię kondensatorów złożoną z 10 elektrolitów 10000uF. Ale to jest zupełnie normalne. 10*10000uf = 100000uF, prąd ładowania takiej baterii w zależności od przyłożonego napięcia może wynieść...
Popatrz na fotografię u góry drugiej strony: widzisz płaskownik i śrubę? To jest element do mocowania na szynie pradowej, czyli tamtedy przechodzi mierzony prąd, prawdopodobnie to jest przekładnik na kilkaset amper. Przekładniki na mniejsze prądy będą miały odpowiednio mniejsze wyprowadzenia. Zamawiasz przekładnik w/g katalogu i dostajesz go w takim...
Chyba żaden ze wskazanych przez Ciebie, jeżeli mają rzeczywiście takie prądy wyłączalne (choć myślę, że mają większe...). Załóż normalny bezpiecznik instalacyjny (wtedy na pewno będzie miał właściwą zdolność wyłączeniową) lub wyłącznik. Małe bezpieczniki są niepraktyczne przy dużych prądach - gniazda się wypalają. Zdolność wyłączeniowa informuje o dopuszczalnym...
Skoro autor zastanawia sie nad tulejką to jego stycznik nie jest przewidziany na kilkaset amper (przy takich prądach raczej tylko oczka i złącza mają stosowną konstrukcję). Większość mniejszych styczników z połączeniami śrubowymi ma śruby zabezpieczone przed wypadnięciem co uniemożliwia przykręcenie oczka. Jeśli autorowi przyszło by kiedyś wymieniać...
W twoim przypadku tak jest ale czy zawsze AC jest zamienne z DC? Ale ja nigdzie nie napisałem że AC jest zamienne z DC. Niektóre wkładki NH00 mają wpisane napięcie zarówno AC jak i DC. Co prawda nie zawsze bezpośrednio na obudowie, ale wystarczy ze strony producenta pobrać kartę charakterystyki. Tu też ostrzeżenie - nie wszystkie wkładki NH00 mają...
Widzę dwie możliwe przyczyny, albo zasilanie "nie wyrabia" i spada napięcie, albo zakłócenia powstające przy zapalaniu łuku zakłócają jakieś urządzenie, spawarka musi być odporna na ten ekstremalny poziom zakłóceń który generuje łuk elektryczny, ale przetwornica, albo regulator w alternatorze już nie koniecznie. Przydało by się pomierzyć, czy występuje...
Auto z silnikiem Diesla potrzebuje kilkaset amperów ! Akumulatory do nich mają prądy rozruchowe ponad 500A większe silniki nawet 700-800A. Można sobie wyobrazić spadek napięcia. A które radio będzie działać przy napięciu 6-10V , to normalne że wyłącza się. A prawdą jest że niektóre auta odłączają radio i inne odbiorniki na czas rozruchu dla łatwiejszego...
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Zadanie jest takie: na samochodzie serwisowym o instalacji 12V trzeba zamontować układ baterii do awaryjnego odpalania pojazdów zarówno 12V jak i 24V. Zadanie obejmuje oczywiście również sensowne rozwiązanie układu ładowania. Stan obecny: Dwie baterie 12V są łączone równolegle (12V) lub szeregowo (24V) przy pomocy standardowego przełącznika trójkąt/gwiazda...
Nie bardzo rozumiem skąd takie wnioski. Układy TTL są układami projektowanymi do budowy złożonych urządzeń cyfrowych. Wadą ich w stosunku do serii układów CMOS jest większy pobór prądu, ale przy spawarce na kilkaset amperów nie jest to żaden mankament. Zalety to: -Małe oporności wejść i wyjść przez co nie są wrażliwe na zakłócenia radioelektryczne....
Kidys w TV byl taki program ze lepiej zostawic swiatlo wlaczone niz wylaczac co pare minut. I wlasnie mowili ze takie wlaczanie i wylaczanie wiecej pradu sie zuzyje niz jak sie zostawi zarowke w spokoju. Chciałbym ten program zobaczyc. Jesli swiecenie zarowki przez kilka minut jest tak samo energochłonne co zapalenie w ciagu 0,5s (czas przykładowy)...
Przecież ograniczając prąd rozładowania zmniejszysz napięcie na wyjściu co może się odbiornikom "nie spodobać". Przecież pisałem, że odbiornikiem jest zasilanie łódki, a więc silnik, którego obroty są sterowane napięciem. Najlepszym ogranicznikiem jest bezpiecznik. I to może być najlepsze (bo najprostsze) rozwiązanie. Nawet zwykły sieciowy nadmiarowo-prądowy......
Zmyślne, po co ja się zastanawiałem jak opóźnić włączenie, jeśli można po przeciążeniu zablokować na stałe, do wyłączenia zasilania. Soft-start przez czterokrotne podwyższenie częstotliwości, nie bardzo rozumiem, czyżby indukcyjność rozproszenia miała by ograniczyć prąd ładowania kondensatorów wyjściowych? Nie podoba mi się brak soft startu dla ładowania...
Kalkulatory oczywiście są tylko to prosty wzór długość-przewodność(miedzi)-przekrój, wygoogluj sobie. Tylko po co? To nie kabel energetyczny i nie ganiasz tam kilkudziesięciu czy kilkuset amper na setki metrów. RPI bierze kilkadziesiąt mA (trochę zgaduję). Istotne są w tym przypadku prądy impulsowe, których nie powinno się prowadzić po długich kablach....
więc jeśli będzie uszkodzony (tranzystor końcowy będzie wysterowany i tym samym będzie przewodził, bo powiedzmy układ regulatora się np. wzbudza) to właśnie obwód kontrolki może się zamknąć przez ten regulator i kontrolka będzie się świecić. Rozbolała mnie głowa.. Skoro auto odpala normalnie (rozrusznik pobiera podczas rozruchu kilkaset amper), to...
Bo należy zrobić układ zwierania akumulatorów dwubiegowy. Najpierw zwieramy osobnym przekaźnikiem (np. 70A-owym, w obudowie jak zwykły, tylko styki robocze ma szersze 9,5mm) poprzez rezystancję rzędu 0,1 oma. Po jakimś czasie np. 1 minuty załączasz swój przekaźnik wciągarkowy, który zwiera obie baterie bezoporowo. Taki układ jest konieczny bo jak masz...
Potencjał to ogólnie to, co moc. Volty razy ampery – potencjał. 😁 Wiesz, prad to taki pieron ze zawsze jak ma nawet miliampery to zawsze ma jakies volty i tez jak ma jakies volty, to zawsze ma jakies ampery. 😀 Wyładowania pioruna nie da się precyzyjnie określić liczbowo, dlatego najlepszym określeniem jest potencjał. Może to być kilkaset kilowoltów,...
(at)VoncentOlst Już ci wytłumaczono i dalej nic :cry: .....Nie tylko w Maluchach, ale i w innych samochodach posiadających zapłon klasyczny, zastosowano rezystor pracy zapłonu. Ma on dwa cele. Pierwszy - podczas pracy rozrusznika napięcie w instalacji spada, jako ze pobiera on z akumulatora i kilkaset amperów. By to skompensować, (obniżenie się energii...
Za bardzo nie chce robić jakieś elektrowni, tzn. że aż tyle elementów i tak samo nie wiem czy to w ogóle byłoby to wydajne. Ww aucie miałem akumulator 100Ah i czasami też brakowało mocy, zamierzałem już kupno dużego kondensatory, lecz plany się zmieniły. W jakiej kwocie kupię już coś pasującego do tego co mam? Chodzi mi o to, żeby nie kombinować i...
Teoretycznie to nawet dobrze wyglądają te diody ale w praktyce musiałyby w czasie rozruchu przewodzić prądy dochodzące do kilkuset amper a na złączu wydzielałaby się moc kilkaset watów no i jeszcze problem z instalacją do ładowania ich w aucie.
Szukam mocnego odkurzacza samochodowego. Nie ma takich. Zauważ, że moc typowego odkurzacza domowego to kilkaset watów, lub więcej. Przy 12 woltach musiał by pobierać prąd na poziome kilkudziesięciu amperów, a tego instalacja gniazda zapalniczki nie wytrzyma.
Zbudowany przez Ciebie prostownik nie może pełnić funkcji rozruchowej, ponieważ moc zastosowanego transformatora niewystarczająca , a podczas rozruchu rozrusznik, szczególnie w momencie włączenia, pobiera prąd rzędu kilkuset amperów (w zależności od mocy). Prostownik może pełnić jedynie funkcję wspomagania rozruchu.
o tyle większy pokazuje tylko 380 V. Pytanie, gdzie może tkwić problem? Połączenia między panelami, jakiś problem z wtyczkami? Dodam jeszcze, że stringi są podpięte do dodatkowego zabezpieczenia przepięciowego 1. A to nowa instalacja i od początku tak jest czy stara i się tak po prostu porobiło w pewnym momencie? 2. Patrząc na ten schemat okablowania...
Fale o tak małej częstotliwości (sieć ma 50 Hz) i o tak małych wartościach (w domu masz najwyżej kilkaset woltów i do kilkunastu amperów, a nie tysiące [V] oraz setki [A] jak np. w rozdzielniach i w pobliżu linii SN/WN), nie powodują niczego złego. Sama listwa nie jest groźna. Bardziej groźne są wyższe częstotliwości: telefonia GSM, komunikacja Bluetooth...
90% ogniw które płoną na YT to ogniwa Litowo-polimerowe które albo zostały przeładowane za wysokie napięcie albo uszkodzone mechanicznie powodując zwarcie. Z racji budowy te ogniwa są odporne na awarie przy zwarciu i wtedy są wstanie oddawac prądy kilkuset amper dlatego się grzeją i palą. To są bardzo niestabilne i nie posiadające żadnej osłony fizycznej.
Witam Obwód siłowy silnika zabezpieczony jest różnicówką 30mA. Czy prąd udarowy przy zwarciu jednofazowym na PE silnika przekracza 30mA do momentu wyłączenia różnicówki? (czyli 0.2s) Jakiej wielkości mogą to być prądy? Pozdrawiam Dodano po 4 Różnicówka pracuje w układzie sieci TN-S. Wiem, że prąd musi przekroczyć 30mA dla wyzwolenia różnicówki. Chodzi...
kilkaset amper pomiar amperów wzmacniacz amperów
ustawić zaworów ursus dziwny zgrzyt expected identifier
czarna lista gitara akustyczna
Docieplenie zasobnika 140l CWU – jak poprawić izolację klasy C? Wełna mineralna, PIR, efekty Stiga Estate – piszczący głośnik sygnalizacyjny po włączeniu koszenia, diagnostyka PTO, czujniki