Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Jak już pisałem nie wiem gdzie jest opornik w ibizie z reguły jest gdzieś pod konsolą. z reguły idą do niego 3 lub cztery dość grube przewody z panelu sterowania. poszukaj ich przy panelu i dalej po przewodach. W starszych autach wyglądały podobnie jak ten który wymieniałeś w golfie w nowszych czę sto są wieksze. Poszukaj na allegro takiego opornika...
W Lexusie IS 220d nie działa ogrzewanie po stronie kierowcy. Czy to uszkodzony serwomotor klapy air-mix, problem z nagrzewnicą czy płynem chłodniczym? Jak zdiagnozować usterkę?
Jedyne wytłumaczenie to brak połączenia klapy z jej osią(urwana,ukrecona) Klapy nie widać bo jest wewnątrz obudowy nagrzewnicy.Zdejmij cięgno z dźwigni klapy i poruszaj ręką,powinna w pewnym momencie opaść pod własnym ciężarem,w innym wypadku ukręcona/urwana oś Dodano po 1 Skoro przewody nagrzewają się to oznacza że nie działa siłownik elektryczny ,...
Zerwana linka/uszkodzone ciegno do sterowania klapa w nagrzewnicy.
Klapa ciepło zimno pracuje ?
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie?
Robiłem to w a4 ale trzeba wyciągnąc nawiew
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Klapa ciepło - zimno działa, czy stoi w miejscu? Sprawdź cięgno przy pokrętle, może odpadło.
Kolego przeczytałem i nie wspomniałeś o najważniejszej sprawie, czy wyłączana jest sprężarka klimatyzacji czy też klapa ciepło zimno się przestawia. I czy wykonałeś nastawy podstawowe w kanale 0.
W tym modelu łamie się ośka od klap ciepło-zimno.
W sprawie dolotu: Klapa ciepło zimno zrobiona, poklejona jak fabryka. Założyłem nawet zwężkę w dolocie zimnego powietrza takiej średnicy jak jest fabrycznie, a której nie miałem. Oczywiście musiałem deczko skorygować LPG.
Skoro stwierdzisz , że klapa ciepło - zimno działa prawidłowo to musiałeś dojść do samego wymiennika, a jeżeli tak to sprawdź ręką czy cały się nagrzewa. Ja jednak myślę, że jednak się szczelnie nie domyka. Taka moja sugestia. Pozdrawiam.
przyczyn może być wiele zawór rozprężny klapa nie reguluje ciepło zimno na pokrętle
witam jak masz kilimatronic to są klapy sterujące powietrzem na silniczkach i któraś klapa się urwała miałem to w 407 ale to nie są klapy u góry deski tylko na dole są dwie co dają na lewo i prawo- zimno ciepło
Panowie mam pytanko przerabiam w terenówce ogrzewanie niestety musiałem przenieśc nagrzewnice. Wczesniej ciepło zimno było sterowane za pomocą klapy teraz ze wzgledu na przeróbki nagrzewnica jest w głownym kanale miedzy wentylatorem a klapami nie ma teraz mozliwości sterowania klapa wiec jestem zmuszony zastosować zawory na przewodach do nagrzewnicy...
Witam szanowne grono osób Mam taki problem trzy miesiące temu w mojej szkodzie padła uszczelka pod głowicą było robione wszystko rozrząd uszczelniacze zaworów wszystkie uszczelki Gdy kupiłem auto to lekko falowalo teraz zrobiło się tak że gdy zimno na dworze to auto jeździ normalnie a gdy ciepło to szarpie i brak mocy jak by paliwa nie dostawał była...
Jeśli wyjmowałeś klimatronic mogła się wypiąć któraś z kostek sterujących klapą ciepłe-zimne powietrze . Włącz zapłon bez odpalania silnika i ustaw temperaturę max zimno a puzniej max gorąco . Powinieneś usłyszeć przesuwającą się klapę.Jeśli nic nie słychać wykręć klimatronic i sprawdź połączenia wszystkich kostek.
Pewnie nie wiele to pomoże ale mogę wrzucić rysunek z etosa. http://obrazki.elektroda.net/16_12260923...
Bo nie działa klapa ciepło/zimno która nie ma nic wspólnego z płynem i termostatem.
Proszę o pomoc w naprawie ogrzewania peugota 806 z klimatronikiem. Oto historia choroby: Samochód kupiłem w VIII 2013. Gdy pojawiły się pierwsze chłodne dni okazało się, że jest problem z ogrzewaniem kabiny, a ustawienie klimatronika na grzanie (np. na 20st C) powoduje "strzelanie" pod deską rozdzielczą samochodu. Uznałem, że jest to strzelanie zaciętej...
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Przez nagrzewnicę płyn chłodniczy płynie cały czas skoro ci nie grzeje no to klapa ciepło, zimno nagrzewnicy jest uszkodzona. Lub jej sterowanie.
Obstawiam jeden z poniższych elementów: 1. Nagrzewnica 2. Zablokowana/uszkodzona klapa ciepło-zimno bądź problem z jej wysterowaniem 3. Problem z obiegiem na nagrzewnicę - tutaj może pomóc odcięcie webasta i skrócenie drogi płynu chłodzącego do nagrzewnicy.
Tak , jak podlaczysz pod komputer wyjdą bledy w climatronicu i prawdopodobnie bląd silniczka klapy ciepło- zimno V68. I on bedzie do wymiany.
Klapy ciepłe /zimne do sprawdzenia. Mozna dac went na full i regulowac zmienia sie szum powietrza. W inmnym wypadku zapchana nagrzewnica.
Źle działająca klapa ciepło/zimno więc i ogrzewanie może dziwnie działać. Nie wiem jak u ciebie ale często klima przestaje działać jak złapie jakikolwiek błąd. Wykasuj błędy i pobaw się ustawieniami temperatury i nawiewów. I wtedy sprawdź błędy.
możesz sprawdzić to w swoim aucie - prawdopodobnie masz jeszcze 2 silniczki z potencjometrami mogą troszkę inaczej wyglądać ale elektrycznie są takie same podstaw ten od klapy w miejsce innego a trzymając go w ręce będziesz widział czy działa i oczywiście inny podłącz pod przewody do tego od klapy to będziesz wiedział czy sterowanie chodzi z innej strony...
Auta z grupy VW lubia gdy termostaty są oryginalne i wtedy masz pewność że to działa. Jeśli to nie pomoże i układ był płukany to nagrzewnica do wymiany. Rozumiem że silniczek nastawczy klapy ciepło/zimno sprawny ???
Mój sposób który mnie jeszcze nie zawiódł to - -ściągasz węże od nagrzewnicy od strony ściany grodziowej -w końcówki nagrzewnicy zakładasz swoje węże -do nagrzewnicy wlewasz gorącą wodę z kwaskiem cytrynowym i pozostawiasz na jakiś czas -płuczesz nagrzewnicę wodą pod ciśnieniem -Nie raz trzeba zużyć 10 kwasków cytrynowych i operację powtarzać (wszystko...
Zrobiłem dziś płukankę nic Na kompie silnik ma 90stopni Nagrzewnice wyciągnąłem i drożna Klapy ciepło zimno działają A gdzie mówisz jest ten zawór od krótkiego obiegu ???
Co za problem dać na zawór 12 V i wtedy zrobić pomiary. 12 atm na HP to dobry wynik (przy sprawnych wentylatorach) Zobacz czy klapa ciepłe/zimne zamyka się szczelnie. ale przy zatrzymaniu się temperatura szybko rośnie. Czyli tak jakby ciepło ze skralacza nie było odbierane
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
może gąbka na klapie ciepło-zimno się wykruszyła (klapa jest dziurkowana)
Uważam iż masz problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno. Trzeba by tam zajrzeć, zdemontować schowek, może coś będzie widać, jak nie to demontaż kokpitu i tunelu nagrzewnicy.
Popękane klapy mieszalnika ciepło zimno.
Ty i Bóg wiecie co to za kangoo... Wypnij linkę od klapy ciepło/zimne, ręcznie steruj klapką, jeśli nadal zimno to nagrzewnica do wymiany.
Tam nie ma zaworu tylko klapa ciepło zimno, a co nie grzeje?
Witam Miganie całego wyświetlacza świadczy o "poważnej" awarii climatronica np. - kompresora - wentylatora nawiewu - klapy zimne/ciepłe i to jest zapewne w twoim przypadku. Odczytaj błędy z panelu naciśnij na kilka sek. przy włączonym zapłonie ECON + obieg wewnętrzny, lub przeprowadź autodiagnozę: ECON + obieg wewnętrzny przy wyłączonym zapłonie następnie...
Jest jeszcze jedna opcja. Klapa ciepło zimno. Jeżeli nie działa bo połamało uchwyt od silniczka to będzie zimno. Ale najpierw info czy przewody do grodzi kabiny są gorące w obu kierunkach.
Nic nie kupiłem . Tylko pokazuję tą klapę ciepłe zimne powietrze.
silnik regulujący położenie klapy ciepło/zimno musisz sprawdzić.
Jestem po pierwszych testach tej nieszczęsnej klimatyzacji. Lewa strona chłodzi dobrze, prawa słabo. Co zauważyłem: wszystkie klapy i silniczki pracują płynnie, nic się na zacina. Czujnik temperatury lewy wskazuje np. 16 stopni, a prawy 27 i czuć, że z nawiewu leci ciepłe powietrze, czyli wskazuje dobrze. Ewidentnie miesza się ciepłe powietrze z zimnym...
Dwie na trzy sztuki, uszkadzają się klapy, mieszalnika(pękają) ciepło/zimno.
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Cały temat jest już opisany na forum.Wpisz klapa ciepło-zimno golf i znajdziesz , ale obawiam się że naprawa może być pracochłonna.
Witam, gdzie mogę znaleźć czujnik temperatury zewnętrznej oraz silniczek klap sterowania nawiewu ciepło-zimno w Fordzie Focusie mk 3 z 2011.
Nastawnik klapy ciepło-zimno.
Silniczek na klapie ciepło-zimno się zaciął. Najczęściej obywa się bez naprawy, wystarczy "ruszyć" go testerem. Na początek ściągnij klemę z akumulatora, są przypadki że pomaga.
Sprawdź silnik nastawczy klapy ciepłe zimne czy zmienia pozycję . Oraz poziom płynu czy nie jest dużo za mało . I jak wyżej węże .
ciepło zimno volvo układ ciepło zimno silniczek ciepło zimno
wymiana licznik scenic scenic bęben suszarka naprawa moduł sterować pralka amica
Migające kontrolki w ekspresie DeLonghi - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja hebla w Renault Trucks 2022