Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
2 rzeczy do sprawdzenia: ciśnienie paliwa (nawet jazda z manometrem na długim wężu celem obserwacji) i przepływomierz (zacina się klapa spiętrzająca)
Witaj ja tez mialem tego rodzaju problem. Problemy robil sensor ktory reguluje praca klapy powietrza. milego dnia
Przytoczyłem cytat ,,W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca". To iż w omawianym silniku jej nie ma , to inna rzecz.
klap nie trzeba usuwać w programie. szarpie ci silnik ? spada moc dławi się czy coś innego się dzieje ?
Tak, zazwyczaj problem w klapie.
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Nie powinno się dławić ciągu na kominie. Masz może ruchomą klapę z przodu pieca, przy popielniku?
Nie mam przepustnicy, są klapy w kolektorze i tzw. nastawnik.
A nie cieknie Ci olej z pod uszczelniaczy wtryskiwaczy, albo może korek nie był poprawnie dokręcony? Jak zwarło coś w hybrydzie to klapa. Można spróbować to naprawić ale...... ,może to być ciężka sprawa.
A czemu nie, skoro po wypięciu go wszystko jest ok? Warto sprawdzić czy wartości odczytywane pokrywają się mniej więcej z oczekiwanymi. a temu nie, że odłączenie MAF powoduje przejście ECU w tryb Asmod , czyli kalkulacji masy powietrza na podstawie innych danych, np ciśnienia doładowania. Deaktywowany jest też wówczas EGR, oraz klapy zawirowania, jeśli...
Z mojego doświadczenia, jeśli krokówka jest winna, to raczej falują obroty biegu jałowego. W Twoim przypadku bardziej pasuje to pod sporą ilość "lewego" powietrza. Do sprawdzenia: -klapa wybuchowa za przepływomierzem -gumowy przewód (to kolano) do kolektora. Na zdjęciach jest klejony taśmą, a to nie są drogie rzeczy i warto go wymienić. Nawet w ASO...
Witam wszystkich. Problem z S-Max. 2008, 140 km, 2.0 TDCi. Podczas jazdy auto zgasło. Wymieniłem filtr paliwa i od tego czasu nie pali. Tzn. na 4 sekundy odpali i gaśnie. Odłączyłem klapę gaszącą i trochę lepiej odpala. Wydobywa się mega dużo białego dymu. I tak jakby coś go dławiło. AI: Czy sprawdzałeś kody błędów za pomocą komputera diagnostycznego?...
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
No i klapa tv dalej się jąka-dławi przy starcie dziwne tylko bo zaczyna próby startu po ok 30 sekundach i się dławi, a z czasem pojawia się nawet wizja ale tylko na sekundę na żarówkę nie chce odpalić ( wymienione hybryd elektrolity po wt. opornik 0,27ohm ) no i brak mi koncepcji czy może tak obciążać trafo WN bo na żarówkę nie startuje tylko skwierczy...
Nie przepływomierz tylko podciśnienie w kolektorze ssącym. Jak wyjąłeś klapę to jeszcze bardziej zakłóciłeś pracę układu zapłonowego.
Witam. Mam problem w kociołkiem takim jak w temacie.Kondensacyjny kociołek S.D. o mocy 29 kW.Kocioł od początku zapalał się dość gwałtownie.Aczkolwiek nie za każdym razem.Gdy nastąpi żądanie grzania wszystko włącza się jak trzeba,wentylator wchodzi na wysokie obroty (powinien? w innych kotłach startuje raczej od niskich),elektroda zapala i...przy otwartej...
Zobacz czy klapa w przepływce chodzi swobodnie i bez zacięć. A kod silnika to nie PF tylko 2E.
Czy na wolnych obrotach chodzi równo czy kolebie silnikiem. Jeśli tak to prawdopodobnie masz nieszczelność dolotu. Do sprawdzenia guma pod klapą spietrzającą i połaczenie gumowe z przepustnicą.
Bo pracą układu benzynowego steruje właśnie klapa przepływomierza. Całe powietrze jakie dostaje się do silnika musi przez niego przepłynąć.
Brak silnikowi paliwka.Sprawdz ciśnienie paliwa filtr siatkowy na pompie w zbiorniku.Zajrzyj do przepływomierza pod kątem zatarć klapy,no i czujnik temp.płynu jego opór w całym zakresie temperatur oraz jego masę.
Sprawdź hamulec wydechowy. Jak się zacina, to dławi przepływ spalin co ma ujemny skutek na ciśnienie doładowania i stąd ten błąd. Najlepiej odłacz i zaślep rurkę powietrza do siłownika a samą klapę zablokuj w pozycji otwartej drutem
Auto gdy gaśnie nie przerywa nie dławi się, odłączyłem klapę gaszącą dla prób dalej to samo. Wiązki posprawdzane wszystko wygląda dobrze. Kąt synchronizacji wałka na 0, pompowtryski w okolicach 0 mg/str dawkują. Czujnik wałka rozrządu może spowodować że auto gaśnie ale w tym przypadku by nie było błędu w sterowniku i od razu po odpaleniu by działał...
Strzał rzeczywiście nie mógł uszkodzić przepływomierza, nie zauważyłem wcześniej że masz założoną klapę anty-wybuchową. A czy do tych 3000 obr czasami nawet nie chce się wkręcać, czy tylko się dławi ale wkręca się bez problemów?
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Czy ktoś może mi pomóc w wyjaśnieniu działania układu hydraulicznego? Układ podawania paliwa miału do pieca węglowego. https://obrazki.elektroda.pl/9234822500_... Co wiem? 10 i 11 to są siłowniki dwustronnego działania sterujące podajnikiem paliwa do zasobnika. Zawory 3 i 4 to zawory 4/3 z cewkami zasilanymi 24VDC. Sterują kierunkiem...
Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp. Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy...
AMD w takim budżecie? Przecież ta karta się z czasem będzie dławić. To już lepiej wyjdzie kombinacja przeze mnie podana. Poza tym to co podałem to procesor wystarczy jeszcze na następną generację kart a tu wymieni kartę to procesor będzie klapa.
klapa,sztuczne zasilanie podane na pin 10 gdyby nie ogr.prądu w zasilaczu,zagotowałoby tą kość.Pozostanie pewnie szukanie elementów przy kości,coś go dławi ale jeszcze nie znalazłem.Powrócę do niego za kilka dni z racji mojej nieobecności.Pozdrawiam.
Jakie jest podciśnienie w układzie ssącym? Mówiąc po prostu: objawy wskazują na nieszczelny układ ssący silnika (fałszywe powietrze). Tak zachowuje się silnik (ale z większym nasileniem objawów) jak spadnie tzw. "kalosz". Ale oczywiście możliwe są inne przyczyny - może już ktoś tam regulował "rzutem na taśmę" wszystkie możliwe śrubki, może gaz wystrzelił...
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
To nie zaworki wtryskiwacza. Przy dużym wypływie z przelewu byś nie mógł odpalić zimnego. Ciepły by palił od strzała. Przy dużych ilościach paliwa na przelewie pompa nie może nabić ćisnienia z powodu wolnych swoich obrotów, a ma ich tylko 75/min w czasie rozruchu. Nie miałem problemu z dyszami wtryskiwacza w tym modelu. (at)78db78 po jakim przebiegu...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Tiguan 2.0 TDI CFFB 2010r. Auto przechodziło w tryb awaryjny i szarpał podczas jazdy. Założyłem NFR z IC, zaadoptowałem i do listopada było ok. Pojawił się nowy objaw, na zimnym silniku czuć było dławienie i błędy EGR (o dziwo reklamacja w IC uznana), na początku grudnia założyłem oryginalny z ASO i 3 dni było ok. Podmieniłem też elektrozawór sterujący...
Tu klapa gasząca jest w pełni elektryczna do tego sterowana cyfrowo lub co najmniej sygnałem PWM małej mocy i pełni rolę przepustnicy (przymyka się na małych obciążeniach by zapodać więcej spalin z EGR). U mnie szalała i dławiła silnik i teraz mam ją odłączoną. Podejrzenia pada na nią albo przepływomierz ale bez danych lub testu ciężko coś stwierdzić...
Rozumiem, chodzi mi o dobranie średnicy dławika zależnego od obciążenia, ale również o to, że przy wyłączaniu WOMu ciśnienie na koszu tarczek będzie spadało dużo wolniej niż bez dławika. A to, moim zdaniem, może powodować ich ślizganie/ zużywanie. Pewnie jakimś wyjściem mógłby być dławik jednokierunkowy z kulką śrutową - widziałem taki w belarce od...
No tak. Ten siłownik klapy rozruchowej, jak pisałem nazywa się fachowo "pull-down". Jest jedno lub dwu stopniowy. Dwustopniowy jest w gażnikach 2E3 (w temperaturach poniżej -10 stopni otwiera się na dwa stopnie).
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
Żeby była. To taki mechaniczny przepływomierz powietrza, sterujący ilością podanego do silnika paliwa w funkcji obciążenia silnika. Przy pracy na LPG niepotrzebnie dławi dolot i "rusza" mechanizmem regulatora na sucho. Zastanowiłeś się gdzie wciśniesz ten klapomikser? Przy jego zastosowaniu i wywaleniu klapy z urz. wtryskowego uniemożliwisz sobie pracę...
po zmianie kabla problem niestety nie ustąpił - próbowałem na dwóch kablach i dwóch wejściach HDMI w TV. Inny komputer działał OK, więc zakładam, że tu leży problem i jakoś muszę się z tym zmierzyć. Muszę przyznać, że pomimo iż jest to mocny sprzęt, to jakoś dziwnie "dławi" się na filmikach z YT jak jest podłączony do TV i ustawione jest klonowanie...
sprawdz czy dziala podgrzewacz paliwa (tzw. "jeż" pod gaznikiem-powinien grzac do temp. plynu chlodzacego ok.60*C,jezeli nie to albo walniety jeż albo czujnik temp. ktory nim steruje (idzie sprawdzic miernikiem)) sprawdz tez uklad podcisnieniowy,tzn.: -szczelnosc rurki podcisnieniowej do pompki przyspieszacza podcisnieniowego zaplonu i szczelnosc samego...
Wczoraj siedziałem troszkę przy aucie i zauważyłem, że klapa rozdzielacza bardzo ciężko chodzi i jeżeli nacisnę ją i zsynchronizuje pedał gazu to auto wejdzie na obroty ale jak puszcze klapkę to ja cofa do wolnych obrotów i go dławi... PS. Auto jest z roku 77 i ma tylko przekaźnik pompy paliwa, wtrysk rozruchowy (sprawny) regulator ciśnienia paliwa...
wymień moduł podciśnienia wtrysku i będzie ok.miałem to samo.jest to czarnya skrzyneczka wielkości 2/10 cm. przed wycieraczką od strony kierowcy oczywiście pod klapą.Wychodzi z niego jeden przewód powietrzny a wchodzą 3 kable.Koszt w sklepie hahaha 250 zł.ja kupiłem na schrocie za 50 .Co ważne miałem wsadzone od opla
Kolego jestem po wymianie nagrzewnicy ale jak rozebrałem wszystko to klapa zimne ciepłe była dziurawa naprawiłem wszystkie i wymieniłem nagrzewnice która i tak nie była stara ok.2 lata ta nowa szybciej się napełniała wodą i dla pewności włożyłem nową wydatek 35zł .Walczyłem długo dławiłem wloty do parownika bo mam gaz ale bezskutecznie na pierwszym...
Nie ponieważ ja się kompletnie nie znam na mechanice, obecnie poszukuje jakiś książek czy wskazówek na temat czyszczenia gażnika. Ale chciałbym się spytać o coś innego. Wczoraj musiałem jechać moim maluszkiem około 100 km w podroż, znajomy mi podpowiedział że te szarpanie jego może być od przegrzewania silnika, dorobiłem sobie zaczep przed podrożą do...
Jeszcze nawet nie zdążyłem zastosować jakiejś porady a auto odmówiło posłuszeństwa. Rano odpaliło jak zwykle a po 8 godz narzeczona chciała odpalić to klapa. Myślałem że to wina akumulatora i próbowałem odpalić na przy podłączonych kablach do aku drugiego odpalonego auta jednak silnik tylko kręci nie odpala. czasem wydawało się że już załapie ale nic...
Witam. Jeszcze raz. Klasyczny mikser multek ma dwie zwężki którymi podaje gaz: małą (ok.11mm średnicy) i duża (u mnie 34mm). Małą przelatuje to co silnik zassie przez kanał biegu jałowego (dławiony zaworem biegu jałowego) i duży główny przez który przelatuje to co zassie przez klapę przepustnicy. To psuję jego charakterystykę. Cel jest jeden - poprawić...
dysza dławiący dławiący silnik zawór dławiący
volvo silnika licznik 93s56 parrot ustawić
podnośnik koszowy podnośnik koszowy
Mercedes A 1.6 W168 - Nierówna praca silnika i brak mocy Cztery gwiazdki na dekoderze i brak reakcji na pilota - co robić?