Wymiana na nową.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Tu już powinna chodzić na stałe czyli bez sprzęgła. Masz jakieś problemy czy tylko tak pytasz?
Sprawdź na włączonym laptopie - w podstawie jest czujnik który reaguje na pole magnetyczne. Najlepiej ustaw sobie żeby po zamknięciu klapy gasił się ekran, tak najszybciej znajdziesz czujnik ruszając magnesem po obudowie.
Mechanikiem może i jest a elektromechanikiem czy elektrykiem samochodowym to już nie do końca. Fakty wróżą klapę gaszącą.
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
A może jakąś uniwersalną przepustnice wsadzić i zasilanie podać z tego samego obwodu który na pompę paliwa idzie ?? Sam się nas tym zastanawiam bo wkurzające to jest przy gaszeniu.
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Witam pacjent jak w tytule.. 3 różne przepustnice podstawiałem.. Na dwóch oryginalnych błąd od razu po przekręceniu zapłonu: -P0122 Potencjometr przepustnicy zwarcie z masą Na jakimś nowym zamienniki bodajże pierburga, w testach ruszy się 3x staje i wywala błąd; -P2111 zacina się w polozeniu otwartym. Podstawiałem drugie ecu i to samo.. Znalazłem mase...
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Jeżeli sterownik silnika jest na podszybiu, a raczej jest to sprawdź czy pracujący mechanizm wycieraczek nie ociera się lub nie przetarł wiązki sterownika silnika.
to tzw klapa gasząca można to odpiąć jak są problemy ale ma to za zadanie złagodzić wyłączanie silnika. Kolego z postów dwa wyżej, wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł.
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Po 2009 lepiej nie robic po obd bo przy wgraniu można się zdziwić.
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Przepustnica to w Diesliu to w sumie klapa gasząca. Powinna być otwarta całkowicie
Wyraźny opis błędu masz, a nie wiem czego szukasz. Sprawdzić wiązkę od przepustnicy do komputera, to Ci odpowiedz ta, czy dalej szukać masz.
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.
EGR nie zaślepiłem. Nie dałem rady. Jedna śruba chyba prędzej się urwie niż ją ruszę. Narazie to pominąłem i szukam dalej no i znalazłem ... Rura na wejściu do IC jest luźna na tyle, że wydziela się z niej olej. Jeżeli leci olej to tym bardziej powietrze więc pewnie wpływ na osiągi jest ale to było na długo przed opisywanym problemem bo jest tam maź...
Ok czyli rozumiem, że jak wyłączam auto kluczykiem to sterownik wyłącza sterowanie klapą już zanim ta zdąży zadziałać? Czy coś kręcę? Może to głupie pytania, ale nie znam się na elektronice i próbuję to zrozumieć.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
W trzecim poście o to pytałem. Zaraz się okaże, że zablokowana klapa gaszenia.
Mylisz przepustnice z klapą gaszącą. W tym 1,7 crdi jest klapa gasząca która zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu zaplonu. Tak ona działa https://youtu.be/dwzaea_6d3A?feature=sha...
Masz załączony tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele. Zapchany DPF, zbyt wiele nieudanych prób przepalenia DPF, brudny EGR, niedziałające świece żarowe, źle działająca klapa gasząca.... Można wymieniać bez końca. Żółta kontrolka silnika się świeci? Podepnij auto pod komputer, sprawdź błędy i wklej je tutaj, to będziemy wiedzieli coś więcej.
To jest zawór od klapy gaszącej?
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
Sprawdź klapę gaszącą czy się nie zacięła
Jeśli nie ma opisu, to powinno być bez znaczenia, ale zawsze możesz sprawdzić i chyba nie trzeba tłumaczyć jak.
Witam - warto podpiąć vag i odczytac błędy- tak na szybko to sprawdź pompę vacum z tyłu silnika czy nie ma wycieków paliwa, czy krućiec podciśnienia nie ma luzu w korpusie pompy.oraz obwód zaworu EGR i klapy gaszącej to wymaga demontażu zaworu EGR ale na pewno te czynności przybliżą rozwiązanie problemu. Mam ten sam model i silnik i właśnie tutaj były...
Czyli to nie jest coś na zasadzie silniczka krokowego? Nie potrzeba jakiegoś sterownika? Wystarczy zasilanie do otwarcia i zamiana biegunów do zamknięcia?
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Przytrafiła mi się podobna usterka - zablokowała się klapa gasząca w pozycji zamkniętej.
Kup od silnika BAY. To był praktycznie AMF ale z euro4 bo zmieli pompowtryskiwacze na nową wersję ,dołożyli chłodnicę EGR i zamiast klapy gaszenia wleciała przepustnica sterowana elektronicznie.
Słuchaj jak wciagasz powietrze ustami czy to strzykawką ma byc lekki opór ale ciegno ma sie schować w tej gruszcze jakies 5 cm a nie tylko 1cm. Wyglada na to że gruszka jest zasyfiona albo cos ze spreżyną. Wymontuj ta gruche, rozbierz ją delikatnie aby nie uszkodzic membrany i zobacz co sie dzieje w środku ze sprężyną. Dokładnie wyszstko oczyść z oleju...
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Witam, Winny jest zacięty w pozycji otwartej zaworek podciśnienia na przepustnicy (klapie gaszącej). Wystarczy odpiąć wężyk, jak zapali, wtedy zaworek wymienić.
Wyczyścić przepustnicę zwaną też klapą gaszącą chodzi o sterowanie pod czarną pokrywą.
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Ale jak przymykam tą klape to auto nie gaśnie ani sie nie przydusza. Na schemacie pneumatycznym opisane jest coś jako ZAWÓR REGUACJI PRZEPUSTNICY nie jako klapa gasząca.
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Witam mam pytanie.w primerze P12 1.9dci mam nie podpięty przewód podciśnienia,z elektrozaworu klapy gaszenia,klapa podpięta,ale od strony kostki jest trzeci przewód i gdzie go wpiąć? (at)ElektrodaBot
Jednak do VAGa najlepiej sprawuje się VCDS. C0C66 C0C65 C02B3 według pewnej strony znalezionej przez google te kody OBD można przetłumaczyć na kody hex: 4C66 - Engine Intake manifold-V157 4C65 - Engine valve collector admission - V157 Interruption / short circuit to mass 42B3 - radiator fan control a short circuit to ground ?? (mało informacji) Czyli...
niema tam małych zaworów zwrotnych na wężach podciśnienia ? czy masz tam klapę gaszącą która podczas pracy sama przez przypadek się nie przymyka przez uszkodzoną membranę ?
Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii. Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet...
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
Pierwsze jeśli się da trzeba zajrzeć do filtra paliwa czy jest paliwo. Jak kręcisz dłużej to czy wskazówka obrotomierza się podnosi (czy czasem nie padł czujnik na wale). Dwa najlepiej komputer i sprawdzenie błędów. Potem weryfikacja czy parametry pracy są ok przed odpaleniem jak i w czasie odpalania. Można podczas odpalania delikatnie (tak z 1-2 sekundy...
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
Zerknij kolego jak zachowuje się klapa gasząca byc może jest z nią coś nie tak,ale pewnie jest tak jak koledzy podpowiadaja czyli dwumasa
Klapa gasząca czyli przepustnica :-) Dynamiczne czyli?
Kiedy zwarły się dwa kable? Na postoju, czy podczas pracy silnika? Te klapy gaszące wyrzucają błąd P1125, jak są zalane olejem, następuje tam zwarcie. Wyczyściłeś elektronikę z oleju? Olej też jest pod płytką, więc trzeba to rozebrać na czynniki pierwsze. Wiąże się to z rozlutowaniem starych połączeń.
Z opisu wynika że uszkodzony jest zawór od klapy gaszącej i to tak że puszcza zamyka klapę gasząca. Zaślep wąż który idzie do vac z n239 i sprawdź różnice.
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Czasami stosowane również są żaluzje odciążające przy instalacji gaszenia gazem. W momencie uruchomienia gaszenia klapy się otwierają na krótki czas w celu wypuszczenia powietrza zastępowanego gazem gaszącym. Po chwili klapy ponownie są zamykane. Taka ciekawostka :)
W Twoim przypadku są 3 rzeczy do sprawdzenia : 1. Przekaźnik 109 2. Klapa gasząca 3. Poduszki pod silnikiem. O ww. podzespołach i ich sprawdzaniu znajdziesz wszystko w google, wystarczy tylko trochę własnej inwencji i dowiesz się o co biega.
Ja zacząłbym od najprostszego , czyli EGR i klapy gaszenia , może się coś zacina .
Sprawdzę dziś kompresję i tą klapę gaszącą, tylko mam problem z jej zlokalizowaniem. Ona jest gdzieś przed turbiną, czy już za?
to jest obudowa zaworu EGR i klapy gaszącej, znajdziesz go zaraz na wlocie kolektora ssącego, sprawdzenie proponuję przez zdjęcie rury powietrza doładowanego z obudowy EGR i sprawdzenie w jakiej pozycji jest klapa gasząca - może się przycinać i ograniczać przepływ powietrza a przy wyższym ciśnieniu powietrza z turbiny może dopiero wskakiwać na prawidłową...
Brak zasilania klapy gaszącej?
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Witam, wymieniłem termostat. Mam teraz pełne 90 stopni. Okazało się, że ten mieszek od klapy gaszącej był dziurawy. Podmieniłem na inny i klapa gasząca zaczęła działać :) Po wciśnięciu jej ręcznie silnik gaśnie :) Zamontowałem także nowy filtr powietrza. Pozdrawiam. Dzięki za radę.
Tak tutaj należy sprostować ze w benzynie ten element nazywamy przepustnicą a w dieslu klapa gaszącą a chodzi o to samo tyło pełnią inną rolę. Taka ciekawostka po angielsku występuje jedna nazwa throttle body dla obu silników. Co do dwumasy często spotykałem vany gdzie jest zwykle koło natomiast ten sam silnik w osobówce i już na dwumasie jedzie
Zawór egr, klapa gasząca, rozwarstwiony wąż od turbo. itd
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Mam to samo, wymieniłem turbine, elektrozawory sterowania turbiny, wyprogramowałem egr i klapę gaszącą. . SaFree rozwiązałeś problem ?
Tam nie ma przepustnicy ani klapy gaszącej. Przed turbo bywało tak że czasem brakowało mocy i zacinał się na kręceniu do 3 tys rpm, po puszczeniu gazu i znowu wciśnięciu już było ok.
klapa gasząca klapa gasząca skoda dioda gasząca
matiz obroty silnika gazie berlingo światłami mijania przekrój przedłużacza
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Firmware sources for H.264 AHD DVRs: Hikvision, Dahua, XiongMai, SecurityCamCenter Philips Mobilo Plus HR85xx – jak rozebrać odkurzacz, lokalizacja śrub, demontaż silnika