Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Wymiana na nową.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
EGR nie zaślepiłem. Nie dałem rady. Jedna śruba chyba prędzej się urwie niż ją ruszę. Narazie to pominąłem i szukam dalej no i znalazłem ... Rura na wejściu do IC jest luźna na tyle, że wydziela się z niej olej. Jeżeli leci olej to tym bardziej powietrze więc pewnie wpływ na osiągi jest ale to było na długo przed opisywanym problemem bo jest tam maź...
Tu już powinna chodzić na stałe czyli bez sprzęgła. Masz jakieś problemy czy tylko tak pytasz?
Mam problem z płytą Amica. Płyta zaczęła "strzelać" pokrętłami do regulacji płomienia. Pokrętła są z dużym hukiem wyrzucane w powietrze (dolny kołnierz sprężyna i pokrętło), czasem jedno pokrętło czasem więcej - ostatnio 3 wyleciały. Używam gazu z butli i po założeniu nowej butli dalej wyrzuca pokrętła czyli to jest problem w płycie. Problem występuje...
Witam, płyta (PPCG40SVZPZT LUB PFCG40ZPZT - takie symbole znalazłem na instrukcji) jest nowa i przystosowana do propan-butanu (dysze wymienili w sklepie), ale niestety bardzo dziwnie się zachowuje od jakiegoś czasu (Użytkowana 1miesiąc, kłopoty od tygodnia). Mianowicie są kłopoty z odpaleniem palnika, bo trzeba pokrętło przytrzymać dłużej niż do tej...
Witam Mam problem z piecykiem gazowym na mieszkaniu... Model ARISTON CLAS 24/28 CLAS24FF, CLAS28FF, CLAS24CF,któryś z tych instrukcja jest ogólna jak ja czytałem.... Nie mam pojęcia jak zmniejszyć ciśnienie bo nabiłem przypadkowo za dużo tzn 3 z kawałkiem a powinno byc pomiędzy 1 do 2 i teraz cieknie woda z otworu pod piecykiem a i z rurki obok tak...
Po przejściu z propan-butanu na gaz ziemny mam istotny problem z użytkowaniem kuchenki. Z początku, nie wymieniając niczego w samej kuchence, był problem z zapłonem. Praktycznie iskra umożliwiała zapłon tylko jednego, najmniejszego palnika. Po zmianie dysz na inne, nowe, sytuacja się zmieniała. Iska umożliwia zapłon trzech palników. W międzyczasie pojawił...
Witam, Czy był ktoś z Was w podobnej sytuacji? Chodzi mi o to czy można wymienić w płycie gazowej króciec, który oryginalnie jest za duży i szuflada, która znajduję się pod tą płytą jest skutecznie blokowana w taki sposób, że nie można jej nawet do połowy wsunąć. Czy jest możliwość wymiany tego wejścia gazu na jakiś inny np na kolanko? nie mam na myśli...
Mam problem z jednym palnikiem gazowym kuchni Wirhpool ,nie mogę go załączyć ,kiedy przyciskam iskrownik zapala gaz i jest Ok! ale kiedy puszczę palnik gaśnie,Dopiero jak go przytrzymam z minutę to się zapali i nie gaśnie.Co mam zrobić,proszę o radę
https://obrazki.elektroda.pl/6102031100_... Rano robiłem śniadanko i kończąc nie da się zakręcić gazu z jednego palnika, w innych te pokrętła chodzą leciutko a tutaj nawet milimetr nie chce się odkręcić? Wie ktoś jak to naprawić
Mam podobną sytuację i podobny problem był w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Jest różnica potencjałów i wyłącza się różnicówka, która jest sprawą dyskusyjną w blokach z lat 70-tych, gdzie do mieszkania dochodzą kable starego typu i trzeba w skrzynce mostkować 0 z 0-roboczym wbrew temu, co uczą w szkołach elektrycznych......
Witam. Jak w tytule po włączeniu zapłonu pika jakby brak gazu a jest i zapalone są 2 zielone diody. Przełącza na gas i zaraz gaśnie. Potem problem z odpaleniem na Pb. Wcześniej padła mi pompa paliwa i trzy dni odpalałem awaryjnie gazem czwartego dnia już nie zapalił. Temp. powietrza była powyżej 10 stopni. Wstawiłem pompę paliwa no ale problem z gazem...
Witam. Ostatnio pojawił się problem z zamalym ciśnieniem w kotle. Poczytalem w internecie i przekrecenie jednego zaworka mialo zalatwic sprawe. Problem w tym że nie moge go odkręcić. Probowalem wszystkiego i nie wiem co zrobić. Dodatkowo od jakiegos czasu cieknie z jednego węża. https://obrazki.elektroda.pl/9222186100_... https://obrazki.elektroda.pl/5287217000_...
Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem) pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce) drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek...
Witajcie, kupiłem nową kuchenkę palnikową z zabezpieczeniem Gasmaster 1-13SRBP i nową butlę 5 kg. Przy zapalaniu i trzymaniu pokrętła kuchenka się pali, ale jak puszczę pokrętło, to gaśnie. Co może być przyczyną? Butla nowa, dzisiaj nabita. AI: Czy kuchenka była instalowana przez profesjonalistę, czy samodzielnie? Czy były robione jakieś regulacje podczas...
Witam, mam problem z gazem w moim samochodzie. Po odpaleniu, jak jest zimny na benzynie chodzi dobrze, po nagrzaniu się (gaz ustawiony na 45 stopni) i przełączeniu się na gaz auto dławi się na postoju i z tłumika, słychać takie "prychanie". Przy jeździe auto szarpie na gazie powyżej 3 tys. obrotów i odcina gaz, przy 5 tys a na benzynie jest wszystko...
Podczas zapalania gazu w jedmym palniku po jego zapaleniu iskrownik podje przez dłuższy czas iskre, nie wyłancza się jak się dzieje w przypadku trzech pozostałych. Nawet po odłączeniu i podłaczeniu ponownym zasilania elektrycznego iskra dalej jest podawana.
Witam, chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał może taki przypadek lub wie co mogło być przyczyną gdy zablokowała się klapka przy dmuchawie.? Dokładnie trochę się zgoła i zablokowała. Chodzi o tą klapkę co jest zaznaczona w załączniku. Jest to kocioł uniwersalny. Palone akurat było trocinami. Z góry dzięki za informację. Pozdrawiam...
Witam, mam problem, dostałem spalinową pilarkę łańcuchową AL-KO KB 4001, niesprawną. Po jej otwarciu nie mam pojęcia, czy te cięgna gazu są dobrze podłączone. Przycisk na górze rączki (przycisk zezwolenia) do niczego nie jest podłączony. A od gaźnika u dołu idzie jakieś cięgno, które też nie jest podłączone, ale jak się próbuje je pociągnąć to nie wykonuje...
Witam chcę poznać opinie co może być przyczyną gasnącego przełącznika LPG w aucie zaraz po odpaleniu samochodu.Wsyzstkie kable bezpieczniki sprawdzone a mimo to gdzieś ten prąd gubi lub za mało go pobiera co mogłoby być jeszcze ewentualną przyczyną Załączam poniżej zdj komputera od LPG jeżeli coś to da https://obrazki.elektroda.pl/3683741200_...
Witam. Zacięła mi się jedna zapalarka elektryczna na jednym palniku. Po podłączeniu do prądu cały czas próbuje odpalić gaz, nie można jej wyłączyć. W czym może być problem?
Witam mam pewien problem. otoz kiedy jest zimno na dworze i kiedy uruchamiam auto wszystko ok, do czasu kiedy przełącza sie na LPG (instalacja LO GAS) Kiedy chce ruszyc z mniejsca juz na gasie (nie na benzynie) to auto sie dlawi. dzieje sie tak tylko kiedy auto jest zimne i zmienia na gas. Jesli auto dobrze zagrzeje wszystko chodzi ok. bez problemu...
Witajcie. Jak w opisie posiadam płytę gazową Whirlpool AKM 268/IX. Sprawa była taka, że zabrudził mi się kurek gazu średniego i nie zawsze chciał aktywować iskrownik. Więc go wyczyściłem, odkurzyłem i (tu właśnie chyba popełniłem największy błąd) psiknąłem WD-40. Iskrownik zaczął działać prawidłowo lecz problem pojawił się, w tym, że spod kurka ulatnia...
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
to tzw klapa gasząca można to odpiąć jak są problemy ale ma to za zadanie złagodzić wyłączanie silnika. Kolego z postów dwa wyżej, wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł.
W Twoim przypadku są 3 rzeczy do sprawdzenia : 1. Przekaźnik 109 2. Klapa gasząca 3. Poduszki pod silnikiem. O ww. podzespołach i ich sprawdzaniu znajdziesz wszystko w google, wystarczy tylko trochę własnej inwencji i dowiesz się o co biega.
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Sprawdź na włączonym laptopie - w podstawie jest czujnik który reaguje na pole magnetyczne. Najlepiej ustaw sobie żeby po zamknięciu klapy gasił się ekran, tak najszybciej znajdziesz czujnik ruszając magnesem po obudowie.
Mechanikiem może i jest a elektromechanikiem czy elektrykiem samochodowym to już nie do końca. Fakty wróżą klapę gaszącą.
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Witam.Posiadam opla vivaro silnik 1.9dti Mam pytanie czy ta jednostka posiada przepustnice lub klapę gasząca? . Mam objaw taki że jak gaszę auto to zatrzęsie silnikiem.Poduszki wszystkie mam sprawne a przepustnicy nie mogę znaleść . Egr wyczyszczony sprawny. Dwumasy raczej te jednostki nie posiadają.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Jeżeli sterownik silnika jest na podszybiu, a raczej jest to sprawdź czy pracujący mechanizm wycieraczek nie ociera się lub nie przetarł wiązki sterownika silnika.
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Witam pacjent jak w tytule.. 3 różne przepustnice podstawiałem.. Na dwóch oryginalnych błąd od razu po przekręceniu zapłonu: -P0122 Potencjometr przepustnicy zwarcie z masą Na jakimś nowym zamienniki bodajże pierburga, w testach ruszy się 3x staje i wywala błąd; -P2111 zacina się w polozeniu otwartym. Podstawiałem drugie ecu i to samo.. Znalazłem mase...
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Po 2009 lepiej nie robic po obd bo przy wgraniu można się zdziwić.
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Nie napisałeś czy wtryski mają wysterowanie . Jeśli tak to może klapa gasząca ("przepustnica" jak zwał tak zwał) zawiesiła się przy gaszeniu w pozycji zamkniętej ?
klapa gasząca klapa gasząca skoda dioda gasząca
system audio instrukcja obsługa pralka bosch buczy wirowania kontrolka engine
zawód elektryk polski filtr dyskryminatora
Rozrusznik po naprawie – klika wielokrotnie, uruchamia się za setnym razem – styki solenoidu, szczotki, regeneracja Akumulator nowy, rozrusznik po naprawie tyka i nie kręci – spadki napięcia, styki elektromagnesu, szczotki