Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Geometria się prawdopodobnie przycina, ewentualnie coś z n75, temat poruszany wiele razy, poszukaj, a ten wypięty wężyk jest od klapy gaszącej.
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
Jaki miałbyś pomysł na wymianę komputera. Jestem w stanie to fizycznie zrobić, przełożyć wiązkę, podłączyć zgodnie ze schemat elementy wykonawcze i zasilanie. Tylko czy komputer powiedzmy od VW golfa 4 poprzez CAN prawidłowo będzie komunikował się z licznikiem i wskazywał parametry ? Co z takimi elementami jak klapa gasząca?
Jaki kod silnika? Błąd wskazuje na problem z klapa gaszącą. Niektóre TDI maja osobno na dolocie klapy, a w niektórych rolę ta pełni przepustnica.
To jest zawór od klapy gaszącej?
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Gdzie tu jest przepustnica? ja widzę EGR i klapę gaszącą.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Może klapa gasząca.
A więc powróżmy.Zacięta klapa gasząca.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Zainteresuj się klapą gaszącą.
Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii. Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet...
Sprawdź klapę gaszącą czy się nie zacięła
miałem oktawie też nie działała klapa gasząca, problem był w sofcie podnoszącym moc
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Sprawdź klapę gaszącą.
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
Strzelaj przewody zgodnie ze schematem c ECU do przepustnicy.
Pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Tylko coś go dusi jakby w dolocie. Nie ma tam klapy gaszącej ?
Czy silnik posiada klape gaszącą? ( nie znam się za bardzo na oplach ) Bardzo podobne objawy miałem w polo 1.4 tdi i winna była uszkodzona klapa gasząca - była przymknięta.
klapa gasząca się przycina ??
Klapa gasząca, przy egr się znajduje.
Wyczyścić przepustnicę zwaną też klapą gaszącą chodzi o sterowanie pod czarną pokrywą.
Dobra a klapa gasząca otwarta ?
podaj napięcie na N109 bezpośrednio z + akumulatora i odpal silnik a skoro przekaźnik 109 jest sterowany to przerwa musi być pomiędzy nim a N109 i pamiętaj o odłączaniu przewodu "na krótko" od N109 aby zgasić silnik bo u Ciebie nie ma klapy gaszącej.
A gaśnie "miękko" czy zatrzęsie? Zobacz jak się zachowuje klapa gasząca.
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Przewód podciśnienia z EGR nie z klapy gaszącej dla jasności
Parametrów bieżących, ciśnień itp. Klapa gasząca nie zamknięta?
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Odnośnie problemu z tematu to dobrze byłoby podać oznaczenie silnika gdyż silniki o mocy 90 KM w tych samochodach były również na pompowtryskiwaczach a wtedy już dochodzi również możliwość zacięcia się klapy gaszącej.
Proponuję przyjrzeć się wężykom podciśnienia i zweryfikować podłączenie. Na próbę możesz odłączyć wężyki od egr i klapy gaszącej.
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Miszczuniu, a klapa gasząca przypadkiem się nie zamknęła?
Układ z klapą gaszącą ? Jak się zachowuje?
klapa gasząca ale na postoju jest wporządku
Czy za każdym razem ciężko pali, czy tylko zimny po dłuższym postoju? Masz możliwość podłączenia pod vaga i odczytania parametrów? Klapa gaszącą chodzi lekko, nie przycina się?
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Ta turbina jest ze zmienną geometrią i ją sie czyści jakie błędy wyszły po diagnostyce klapy gaszące pracują prawidłowo???
Objawy wskazują na zamkniętą klapę gaszącą we wlocie obudowy zaworu EGR.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
autko działa, właśnie ta klapa gasząca się zacieła! wielkie dzięki za pomoc!!!
Wina po stronie klapy gaszącej, dzięki za pomoc. Temat zamykam :)
Sprawdzę dziś kompresję i tą klapę gaszącą, tylko mam problem z jej zlokalizowaniem. Ona jest gdzieś przed turbiną, czy już za?
Zobacz czy klapa gasząca w kolektorze dolotowym jest otwarta.
:arrow: artur3554: w/g Ciebie na serio z powodu zablokowanych "kierownic" turbiny nie dało by się autem ruszyć, pominę już fakt, że w tym aucie jest turbina o stałej geometrii (to 1.9 TDI AHU). Klapy gaszącej (przepustnicy) też nie ma więc nie mogła się zaciąć. Przepływomierz nie jest podłączony do żadnego bezpiecznika ani przekaźnika tylko do sterownika...
przepustnicy, czytaj, klapy gaszącej. Ostatnio czyściłem kolektor w A3 1,9 TDI, było tego syfu z 0,5cm
Witam, sprawdz przekaźnik 109, rozbierz go i zobacz czy zimnych lutow nie ma. Dodano po 10 Jak sprawdzisz i bedzie ok, zerknij czy Ci sie klapa gaszaca nie zaciela. No to zabłysnąłeś... A pokaż mi w AFNie w B5 klapę gaszącą?
Jak auto trzęsie przy gaszeniu to od nowa bym prześledził wszystkie wężyki i czy dobrze połączone , wychodzi na to że klapa gasząca nie bangla tak jak trzeba .
Sprawdź klapę gaszącą , pewnie się nie otwiera :D.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Kolego a bezpieczniki przejrzałeś Klapa gasząca nowa założona czy używka Patrzyłeś czy działa
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Odłącz wężyk podciśnieniowy od klapy gaszącej,zaślep i przejedz się.
nie podejdzie, bo turbo idzie z BMS-a, które jest skierowane do góry. Musiałbym zostawić turbo, kolektor dolotowy, EGR i klapę gaszącą z bay/amf, żeby pasowało, co jest bez sensu, bo osprzęt ma być z BMS, żeby to jeździło.
Witam. Mam taki błąd : VCDS ........................................... 1 Fault Found: 19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 35-10 - Malfunction - Intermittent Readiness: 0 0 X X X ........................................... Proszę o pomoc : Czy to problem...
Po logach to tylko to, że turbo wstaje późno i przepływka trochę zaniża, ale powinien iść normalnie. Dolot i wydech nie przypchany? Klapa gasząca w jakiej pozycji?
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Zasilanie klapy gaszącej i pedał gazu by można jeszcze niewielkim kosztem sprawdzić. Podłącz kontrolkę pod zasilanie klapy i wyciągnij gdzieś w miejsce widoczne w czasie jazdy.
Znając życie chodzi o klapę gaszącą Ja bym ją rozebrał i wymył z oleju potencjometr
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Powinna zamknąć się klapa gasząca a nie egr.Zmień mechanika lub nie przekręcaj jego wypowiedzi.
Było nie widać ale już ok. Podciśnienie w tamtym miejscu ok. Pytanie co na wejściu N75 (tu nas interesuje podciśnienie przy pracy turbo). A to że spada po zgaszeniu nas nie interesuje bo wtedy jedynie przydaję się do zamykania klapy gaszącej i ona je przy gaszeniu zużywa.
Byłem u dwóch innych mechaników i obaj stwierdzili ze przepustnica do wymiany. Błędy faktycznie były od klapy gaszącej. Czy po wymianie przepustnicy trzeba robić adaptacje?
Odgrzeje temat. Efekt mam podobny, przypuszczam że to klapa gasząca silnik. Czy po wymianie trzeba ją adaptować vagiem, jeżeli tak to jaka procedura.
Może klapa gasząca zablokowana w pozycji zamkniętej. Gdzie tego plaka podajesz?
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Patrzyłem jak to było w EDC15+ (LEON 2005 ARL), że miałem wartości ustawione na nieosiągalne, żeby załączył się zawór EGR, nie złączy się, czyli nie wywali błędu przez wykrycie braku zmniejszenia przepływu powietrza przez przepływomierz. Zdemontowałem całkowicie chłodnicę EGR, EGR zaślepiłem (potem przerobiłem, bo lała), ale zostawiłem dla klapy gaszącej....
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Rzadki przypadek. Do tego jest klapa gasząca, wiec jak dostanie szału to i tak kluczykiem idzie go zgasić bez kombinacji. O ile ta klapa działa. A przypadek wcale nie taki rzadki.
http://obrazki.elektroda.pl/2951793600_1... Tylko to jest schemat ciśnieniowy bo w AGR podciśnienie steruje tylko uchylaniem się zaworu EGR i klapy gaszącej a przecież nie o nie Ci chodzi.
Napisz czy jak wejdzie na obroty to dymi na jasno. Jak tak to tak jak "T5" napisał olej z turba idzie do ssącego i nastepuje samozapłon oleju. Moze tak sie stać że jak klapa gasząca nie zadziała to go nie zgasisz.
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
W takim razie nie działa Ci klapa gasząca, że telepie silnikiem - albo nieszczelny wężyk podciśnieniowy idący do siłowniczka poruszającego dźwignią obrotu klapy gaszącej albo niesprawny elektrozawór N239, albo nieszczelna membrana siłowniczka lub złamana jego dźwigienka.
Wystarczy sprawdzić czy sztanga zostaje wciągnięta przy odpaleniu.A czy wraca wystarczy zdjąć wężyk.Jak klapa gasząca działa to raczej ten magazyn podciśnienia sprawny.Ale się bawicie z tym sprawdzaniem.
Ok. podjadę do jakiegoś mechanika. Dodam jeszcze, że przy czyszczeniu EGR i klapy gaszącej, klapy były zapieczone ale nie wiem jaki czas, na co mam zwrócić uwagę? jak będę u mechanika.
Witam Do sprawdzenia klapa gasząca . Albo źle z regenerowane turbo . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... No i diagnostyka komputerowa, błędy . Pzdr
Olej pojawia się w turbo jak one nie pompuje np tak zwany notlauf , turbina się uszczelnia pracując , więc szukaj tych cieniutkich wężyków zwłaszcza w tych spinkach-zaczepach bo tam przeważnie się przecierają w VW to norma a jak pojedziesz do mechasa to zabulisz za wymianę turbo oni tylko czekają na jeleni i kasują , więc poświęc swojemu samochodowi...
Poczytaj " rozbieganie silnika TDI " Jest tego pełno , nawet filmiki na YT I kury we wsi przestaną się nieść zapewne do tego. Po to wymyślono klapy gaszące - po wyłaczeniu kluczyka, silnikowi zostaje odcięte powietrze. A bez tego nawet diesel zgaśnie.
N75 teoretycznie powinien być wpięty przed zaworem jednokierunkowym, aczkolwiek takie podłączenie nic nie zmienia, on jest tylko do podtrzymania podciśnienia do klapy gaszącej. Turbo wstaje późno, dawki ładnie się trzymają.
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Witam a co dzieje się z klapą gaszenia ?.
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
W takim przypadku najlepiej jest auto sprawdzić interfejsem diagnostycznym VAG-COM i w pierwszej kolejności sprawdzić czy i jakie zostały zapisane kody i opisy błędów a potem (jeśli żadne błędy nie będą wskazywać na tę akurat przypadłość) pozostaje diagnoza statyczna i dynamiczna oraz sprawdzenie układu zasilania w paliwo. Prawdopodobny błąd to błąd...
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
1. Kontrolka świec przy zapłonie 2. Czy kręci normalnie, czy jakby bez kompresji 3. Paliwo na wtryskach ad.1 Kontrolka ma mignąć każdorazowo przy przekręceniu zapłonu ( vag się łączy, więc to na 99.9% nie to) ad.2 słowo - klucz: klapa gasząca ad.3 Zawór STOP w pompie wtryskowej. Jak to posprawdzasz to się odezwij.
Jeśli chodzi Ci o sterowanie klapą gaszącą to albo zastosujesz sprawny N239 a jeśli nie to klapa nie będzie działać i będziesz miał telepotanie silnikiem podczas jego gaszenia.
Mam od kilku lat problem z Polo 1.4 TDI, rocznik 2002. Auto, kiedy jest temperatura powyżej 0 do ok. 10 stopni, ma problem z odpalaniem. Zapalam go i gaśnie, po kilku razach zapali, ale wchodzi na obroty silnika 500 i tak się "zastanawia", potem wskakuje już na normalne obroty i działa normalnie, chyba że go zgaszę zimnego i kolejny raz odpala podobnie,...
skoro wykluczyłeś N109 to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca znajdująca się w obudowie zaworu EGR - jeśli oczywiście ją masz bo nie wiem jaki konkretnie silnik posiadasz.
Kolega nie napisał o jaki silnik konkretnie chodzi ale w nowszych TDI EGR jak i klapa gasząca są sterowane elektrycznie. Napiszę tak : nigdy takiej podmianki jeszcze nie robiłem tj. N75 na N239 lub ten od chłodnicy spalin czyli N345. Te dwa ostatnie pracują w dwóch stanach : zamknięty lub otwarty i szczerze powiem, że jeśli podepnie się je pod wtyczkę...
klapa gasząca klapa gasząca skoda klapa gasząca problemy
izolacja bawełniana wideodomofon brama android kamera
blokada operator pralka głośno wiruje
Test wentylatora we wzmacniaczu Technics SU-A900 Przegrzanie wzmacniacza Technics SU-A900: skutki i rozwiązania