Wymiana na nową.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Mechanikiem może i jest a elektromechanikiem czy elektrykiem samochodowym to już nie do końca. Fakty wróżą klapę gaszącą.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Zobaczymy ,może ktoś się wypowie. Dziękuję za odpowiedzi
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Strzelaj przewody zgodnie ze schematem c ECU do przepustnicy.
Witam Podczas uruchomienia wycieraczek pojawia się błąd P3101 , klapa gasząca V157, otwarta zwarcie do masy , sporadyczny. Jak wycieraczki pracują w trybie ciągłym autem szarpie, dusi się nie można jechać, wyłączam wycieraczki i auto śmiga bez problemu. Błąd typowo pojawia się tylko podczas pracy wycieraczek... Co sprawdzić ? masa ? Chyba tylko tak...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Mylisz przepustnice z klapą gaszącą. W tym 1,7 crdi jest klapa gasząca która zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu zaplonu. Tak ona działa https://youtu.be/dwzaea_6d3A?feature=sha...
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Po 2009 lepiej nie robic po obd bo przy wgraniu można się zdziwić.
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
To jest zawór od klapy gaszącej?
Sprawdź klapę gaszącą czy się nie zacięła
Wyraźny opis błędu masz, a nie wiem czego szukasz. Sprawdzić wiązkę od przepustnicy do komputera, to Ci odpowiedz ta, czy dalej szukać masz.
Masz załączony tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele. Zapchany DPF, zbyt wiele nieudanych prób przepalenia DPF, brudny EGR, niedziałające świece żarowe, źle działająca klapa gasząca.... Można wymieniać bez końca. Żółta kontrolka silnika się świeci? Podepnij auto pod komputer, sprawdź błędy i wklej je tutaj, to będziemy wiedzieli coś więcej.
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
Przytrafiła mi się podobna usterka - zablokowała się klapa gasząca w pozycji zamkniętej.
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
Czyli to nie jest coś na zasadzie silniczka krokowego? Nie potrzeba jakiegoś sterownika? Wystarczy zasilanie do otwarcia i zamiana biegunów do zamknięcia?
Ok czyli rozumiem, że jak wyłączam auto kluczykiem to sterownik wyłącza sterowanie klapą już zanim ta zdąży zadziałać? Czy coś kręcę? Może to głupie pytania, ale nie znam się na elektronice i próbuję to zrozumieć.
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Ale jak przymykam tą klape to auto nie gaśnie ani sie nie przydusza. Na schemacie pneumatycznym opisane jest coś jako ZAWÓR REGUACJI PRZEPUSTNICY nie jako klapa gasząca.
Czyli ma t wpływ także na odpalanie? Pytam bo mam takie telepnięcie pojedyncze przy odpalaniu. Odnośnie tej dziurki. Piszesz że Ci pięknie gasiła czyli zamykała czyli co było w niej nie tak? Za szybko sie otwierała i nie wytrzymywała tych 3 sekund w pozycji zamknięty czy może zamykała się ale z minimalnym opóźnieniem. Masz może jakieś info jak ta gruszkę...
Jeśli nie ma opisu, to powinno być bez znaczenia, ale zawsze możesz sprawdzić i chyba nie trzeba tłumaczyć jak.
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Witam - warto podpiąć vag i odczytac błędy- tak na szybko to sprawdź pompę vacum z tyłu silnika czy nie ma wycieków paliwa, czy krućiec podciśnienia nie ma luzu w korpusie pompy.oraz obwód zaworu EGR i klapy gaszącej to wymaga demontażu zaworu EGR ale na pewno te czynności przybliżą rozwiązanie problemu. Mam ten sam model i silnik i właśnie tutaj były...
Wyczyścić przepustnicę zwaną też klapą gaszącą chodzi o sterowanie pod czarną pokrywą.
Pierwsze jeśli się da trzeba zajrzeć do filtra paliwa czy jest paliwo. Jak kręcisz dłużej to czy wskazówka obrotomierza się podnosi (czy czasem nie padł czujnik na wale). Dwa najlepiej komputer i sprawdzenie błędów. Potem weryfikacja czy parametry pracy są ok przed odpaleniem jak i w czasie odpalania. Można podczas odpalania delikatnie (tak z 1-2 sekundy...
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii. Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet...
W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
nie podejdzie, bo turbo idzie z BMS-a, które jest skierowane do góry. Musiałbym zostawić turbo, kolektor dolotowy, EGR i klapę gaszącą z bay/amf, żeby pasowało, co jest bez sensu, bo osprzęt ma być z BMS, żeby to jeździło.
Zerknij kolego jak zachowuje się klapa gasząca byc może jest z nią coś nie tak,ale pewnie jest tak jak koledzy podpowiadaja czyli dwumasa
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
niema tam małych zaworów zwrotnych na wężach podciśnienia ? czy masz tam klapę gaszącą która podczas pracy sama przez przypadek się nie przymyka przez uszkodzoną membranę ?
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
Klapa gasząca czyli przepustnica :-) Dynamiczne czyli?
Z opisu wynika że uszkodzony jest zawór od klapy gaszącej i to tak że puszcza zamyka klapę gasząca. Zaślep wąż który idzie do vac z n239 i sprawdź różnice.
Kiedy zwarły się dwa kable? Na postoju, czy podczas pracy silnika? Te klapy gaszące wyrzucają błąd P1125, jak są zalane olejem, następuje tam zwarcie. Wyczyściłeś elektronikę z oleju? Olej też jest pod płytką, więc trzeba to rozebrać na czynniki pierwsze. Wiąże się to z rozlutowaniem starych połączeń.
Nic nie piszesz czy climatic czy climatronic,skoro elektromagness to wysteruj z reki i zobacz czy smiga,jak dziala to napraw sterowanie sprezarki i po wszystkiemu
to jest obudowa zaworu EGR i klapy gaszącej, znajdziesz go zaraz na wlocie kolektora ssącego, sprawdzenie proponuję przez zdjęcie rury powietrza doładowanego z obudowy EGR i sprawdzenie w jakiej pozycji jest klapa gasząca - może się przycinać i ograniczać przepływ powietrza a przy wyższym ciśnieniu powietrza z turbiny może dopiero wskakiwać na prawidłową...
Sprawdzę dziś kompresję i tą klapę gaszącą, tylko mam problem z jej zlokalizowaniem. Ona jest gdzieś przed turbiną, czy już za?
Witam, wymieniłem termostat. Mam teraz pełne 90 stopni. Okazało się, że ten mieszek od klapy gaszącej był dziurawy. Podmieniłem na inny i klapa gasząca zaczęła działać :) Po wciśnięciu jej ręcznie silnik gaśnie :) Zamontowałem także nowy filtr powietrza. Pozdrawiam. Dzięki za radę.
Brak zasilania klapy gaszącej?
No to jak nie ma dwumasy to co się dziwisz że są wibrację miedzy 1600 a 2100 rpm. Tam jest 250 Nm już od 1500 RPM to musi wibrować bez dwumasy (jeśli chodzi o wibracje w częstotliwości odpalania cylindrów). Właśnie po to jest dwumas by nie był wibracji. Co do telepania przy gaszeniu to typowy objaw nie działania przepustnicy w roli klapy gaszącej.
Tam nie ma przepustnicy ani klapy gaszącej. Przed turbo bywało tak że czasem brakowało mocy i zacinał się na kręceniu do 3 tys rpm, po puszczeniu gazu i znowu wciśnięciu już było ok.
Zawór egr, klapa gasząca, rozwarstwiony wąż od turbo. itd
Klapa gasząca się zacina ;)
Nie, tam nie było żadnej klapy gaszącej, tylko EGR
Mam od kilku lat problem z Polo 1.4 TDI, rocznik 2002. Auto, kiedy jest temperatura powyżej 0 do ok. 10 stopni, ma problem z odpalaniem. Zapalam go i gaśnie, po kilku razach zapali, ale wchodzi na obroty silnika 500 i tak się "zastanawia", potem wskakuje już na normalne obroty i działa normalnie, chyba że go zgaszę zimnego i kolejny raz odpala podobnie,...
Przepustnice lub klapę gaszącą musisz mieć zobacz też na egr bo jedno z drugim współpracuje
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Iluż to ja znam "mehanikuf"którzy twierdzą że w dieslu jest przepustnica, nie mylić z klapą gaszącą. w starych mercedesach była przepustnica wykorzystywana do zmian podciśnienia, które poruszało membraną w pompie wtryskowej, do której była zamocowana listwa regulująca dawkę paliwa.
Klapa gasząca, przy egr się znajduje.
Czy za każdym razem ciężko pali, czy tylko zimny po dłuższym postoju? Masz możliwość podłączenia pod vaga i odczytania parametrów? Klapa gaszącą chodzi lekko, nie przycina się?
Klapa gasząca już działa :-) na zimnym silniku przed usterka też działała a jak silnik sie nagrzał to przestawała i turbo przeładowywało wszystko wróciło do normy po wymianie czujnika cisnienia doładowania i temperatury 038 906 051 C więc myślę że ten czujnik też ma wpływ na klapę gaszącą . Przerabiałem już n75 n18 wszystkie węże podcisnienia a okazało...
Jaki miałbyś pomysł na wymianę komputera. Jestem w stanie to fizycznie zrobić, przełożyć wiązkę, podłączyć zgodnie ze schemat elementy wykonawcze i zasilanie. Tylko czy komputer powiedzmy od VW golfa 4 poprzez CAN prawidłowo będzie komunikował się z licznikiem i wskazywał parametry ? Co z takimi elementami jak klapa gasząca?
Sterownik zaraz się zorientuje, że EGR nie działa i utnie moc. Nie w tym silniku i nie w tym sterowniku. Tam sobie można do woli zaślepiać EGR i nie będzie to skutkować żadną utratą mocy. Zaślepienie EGR spowoduje spowolnienie nagrzewania się silnika i nic poza tym. Usunięcie klapy gaszącej spowoduje tylko nieprzyjemne telepnięcie silnikiem podczas...
Jeśli chcesz mieć pewność, że niemożność uruchomienia silnika leży po stronie przekaźnika zasilającego zestyk "30" to musisz popatrzeć czy przed nieudaną próbą odpalenia zapala się na moment i gaśnie kontrolka świec żarowych (jeśli się nie zapala to wina leży po stronie przekaźnika zasilającego sterownik silnika ale nie popularną 109 jak w starszych...
Szum może być z kiepskiego nowego visko, zobacz czy przy tej przegazówce wentylator nie zapierdziela jak szalony 😀 Oczywiscie im więcej na minus to silnik będzie twardziej pracował ale nic mu się nie stanie to już kwestia gustu, byle by spaliny w gardło nie gryzły. Po logach dziur nie widać może minimalne nieszczelności, egr możesz sprawdzić,...
Mam to samo, wymieniłem turbine, elektrozawory sterowania turbiny, wyprogramowałem egr i klapę gaszącą. . SaFree rozwiązałeś problem ?
Przewód podciśnienia z EGR nie z klapy gaszącej dla jasności
Może klapa gasząca.
Zobacz czy klapa gasząca działa. Jeśli jest zamknięta to nawet na plaka nie zapali.
Znaczy się silnik pracuje nie równo czy tylko na obrotomierzu coś się dzieje odczyt błędów i test licznika jak się zachowuje wskazówka. Przepustnicy nie znajdziesz w tym silniku co najwyżej klapę gaszącą.
A więc powróżmy.Zacięta klapa gasząca.
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się przepustnica/klapa gasząca kolektora, która zacinała się w różnych pozycjach. Po wymianie, błąd się już nie pojawia. Dpf został "wyprany" i wszystko działa.
Patrzyłem jak to było w EDC15+ (LEON 2005 ARL), że miałem wartości ustawione na nieosiągalne, żeby załączył się zawór EGR, nie złączy się, czyli nie wywali błędu przez wykrycie braku zmniejszenia przepływu powietrza przez przepływomierz. Zdemontowałem całkowicie chłodnicę EGR, EGR zaślepiłem (potem przerobiłem, bo lała), ale zostawiłem dla klapy gaszącej....
Nie miałem w życiu do czynienia z tym autem i nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale to nie przypadkiem klapa gasząca?
Jeżeli to się dzieje zaraz po wyłączeniu silnika i po kilku sekundach ustaje, to może to być tzw. klapa gasząca. Mechanizm zamyka dostęp powietrza i wyłącza w ten sposób silnik. Możliwe, że słychać jeszcze takie popiskiwanie przez te parę sekund. Po tym czasie sterownik otwiera klapę i odgłosy znikają.
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
klapa gasząca skoda klapa gasząca problemy dioda gasząca
pralka candy zapchana pacifica czujnik jakie playstation polecacie
lutownica arduino lutownica arduino
Oznaczenia kabli na prądnicy SHL M17 Gazela Struktura pliku MIDI: nagłówek i ścieżki