Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Jeżeli nic się nie świeci to nie tryb awaryjny, jeżeli problem wystąpi ponownie otwórz maskę i zobacz w jakiej pozycji jest klapa gasząca (taka czarna gruszka na EGR) może ona się zacina. Spróbuj ręcznie popchnąć cięgno w stronę podszybia.
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola, coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy : "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak...
Witam Podczas uruchomienia wycieraczek pojawia się błąd P3101 , klapa gasząca V157, otwarta zwarcie do masy , sporadyczny. Jak wycieraczki pracują w trybie ciągłym autem szarpie, dusi się nie można jechać, wyłączam wycieraczki i auto śmiga bez problemu. Błąd typowo pojawia się tylko podczas pracy wycieraczek... Co sprawdzić ? masa ? Chyba tylko tak...
W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
Czyli ma t wpływ także na odpalanie? Pytam bo mam takie telepnięcie pojedyncze przy odpalaniu. Odnośnie tej dziurki. Piszesz że Ci pięknie gasiła czyli zamykała czyli co było w niej nie tak? Za szybko sie otwierała i nie wytrzymywała tych 3 sekund w pozycji zamknięty czy może zamykała się ale z minimalnym opóźnieniem. Masz może jakieś info jak ta gruszkę...
Czyli to nie jest coś na zasadzie silniczka krokowego? Nie potrzeba jakiegoś sterownika? Wystarczy zasilanie do otwarcia i zamiana biegunów do zamknięcia?
Nie napisałeś czy wtryski mają wysterowanie . Jeśli tak to może klapa gasząca ("przepustnica" jak zwał tak zwał) zawiesiła się przy gaszeniu w pozycji zamkniętej ?
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
Tu już powinna chodzić na stałe czyli bez sprzęgła. Masz jakieś problemy czy tylko tak pytasz?
MAP sensor sprawdzany z drugiego auta działa prawidłowo. EGR zaślepiony, ale została klapa gasząca Dodano po 4 Pierwszy pomiar to wpięta przepływka; 2. pomiar — wypięty kabel z przepływki
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Przytrafiła mi się podobna usterka - zablokowała się klapa gasząca w pozycji zamkniętej.
(diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) Matko boska.... Panowie, douczcie się, bo poziom tego forum leci na łeb, na szyję. Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka - cały czas przetłacza powietrze z wlojtu, do wydechu, co również jest pracą. W którym aucie typowa klapa...
Mylisz przepustnice z klapą gaszącą. W tym 1,7 crdi jest klapa gasząca która zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu zaplonu. Tak ona działa https://youtu.be/dwzaea_6d3A?feature=sha...
Wymiana na nową.
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Zerknij kolego jak zachowuje się klapa gasząca byc może jest z nią coś nie tak,ale pewnie jest tak jak koledzy podpowiadaja czyli dwumasa
Witam Mam pytanko do czego służy ten "Zawór regulacyjny przepustnicy", czy to coś takiego jak klapa gasząca w VW PD, czy coś do regulacji ilości powietrza w tym dislu. Chodzi mi głównie o to jaki ma to wpływ na prace motoru jak zawór jest odcięty(uszkodzony). Czy normalnie to jest ten zawór w pozycji zamkniętej czy w otwartej, wtym aucie jest otwarty...
to jest obudowa zaworu EGR i klapy gaszącej, znajdziesz go zaraz na wlocie kolektora ssącego, sprawdzenie proponuję przez zdjęcie rury powietrza doładowanego z obudowy EGR i sprawdzenie w jakiej pozycji jest klapa gasząca - może się przycinać i ograniczać przepływ powietrza a przy wyższym ciśnieniu powietrza z turbiny może dopiero wskakiwać na prawidłową...
dziękuję :D bardzo Witam kolegów ponownie, problem ciężkiego odpalania powrócił. ale pojawia się tylko wtedy jak auto stoi na górce lub pod górkę. Wymieniłem zaworek na filtrze paliwa, pompę paliwa w baku i nic. Wygląda tak jakby cofało się paliwo. Musi chwilę pokręcić aby załadować mu ropę do wtrysków. Już nie wiem na co mam patrzeć. EGR wporządku,...
Klapa gasząca czyli przepustnica :-) Dynamiczne czyli?
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Witam, posiadam problem z Fiatem Ducato 3.0 Euro 5. Mianowicie nie działa mi klapa gasząca, została ona kupiona nowa, oryginalna i tylko czasem przy gaszeniu kiwnie, a co któreś zgaszenie zamknie się, jak trzeba. Czy miał ktoś podobną usterkę? Czy ma ktoś może opis kostki sterownika EDC17CP52? AI: Czy sprawdzałeś błędy w sterowniku (np. za pomocą komputera...
Klapa gasząca a wygląda jak przepustnica i występuje pad obydwoma określeniami https://obrazki.elektroda.pl/6569700700_...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Witam, wymieniłem termostat. Mam teraz pełne 90 stopni. Okazało się, że ten mieszek od klapy gaszącej był dziurawy. Podmieniłem na inny i klapa gasząca zaczęła działać :) Po wciśnięciu jej ręcznie silnik gaśnie :) Zamontowałem także nowy filtr powietrza. Pozdrawiam. Dzięki za radę.
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Klapa gasząca się zacina ;)
Jak nie gada na plaku to masz po pierwsze masz problem mechaniczny. Siwy dym przy odpalaniu i brak reakcji na plak to raczej słaba kompresja lub zatkany dolot/wydech. Pierwsze najprostsze to klapa gasząca do sprawdzenia. EGR jak jest czy nie zablokowany w pozycji otwartej. Wydech nieraz można rozpiąć by sprawdzić czy nie zatkany. Do pomiaru kompresji...
Jak odłączenie EGR likwiduje wszystkie bolączki to albo masz nie ten lub niesprawny przepływomierz ewentualnie dużą dziurę za turbo lub klapa gasząca żyje własnym życiem.
Czy silnik posiada klape gaszącą? ( nie znam się za bardzo na oplach ) Bardzo podobne objawy miałem w polo 1.4 tdi i winna była uszkodzona klapa gasząca - była przymknięta.
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
Zobacz czy klapa gasząca działa. Jeśli jest zamknięta to nawet na plaka nie zapali.
https://obrazki.elektroda.pl/6796387400_... 42 - przekaźnik świec żarowych 61 - EGR N18 62 - zawór turbosprężrki N75 81 - klapa gasząca N239 114 - zawór początku wtrysku 120 - shut-off Trochę mi się nie podoba, że trzy szwankujące układy sąsiadują pinami.
Witam. Mam problem z Seat Toledo silnik 1.9 tdi 2005 rok. Auto jeździło normalnie, aż któregoś dnia odpaliło i po sekundzie zgasło i tak sie dzieje do tej pory. W samochodzie przy przekręceniu kluczyka pojawiają sie tylko kontrolki ABS, hamulca ręcznego, immobilizera i oleju, żadna inna kontrolka się nie zapala. Kontrolka ABS świeci sie cały czas, a...
Myślisz, że ktoś w necie będzie wiedział? owszem - klapa gasząca się nie zamyka bo pewnie usterka elektryczna elektrozaworu N239 lub dziura w wężyku podciśnienia tego elektrozaworu, dziura w membranie siłownika sterującego klapą gaszącą lub zatarta sama klapa z powodu zarośniętego nagarem prześwitu wewnątrz obudowy EGR - jak słusznie zasygnalizowali...
Klapa gasząca chodzi prawidłowo. Podczas regeneracji wymuszonej na postoju zawartość sadzy przy temperaturze spalin 200-300 stopni spada, a wraz ze wzrostem temperatury spalin zaczyna rosnąć. Wczoraj z 5 g spadło do 3,5 g, a potem urosło do 10 g i tak już zostało. Regeneracja w tym silniku zaczyna od temperatury spalin 240 stopni i powoli idzie w górę...
EGR nie zaślepiłem. Nie dałem rady. Jedna śruba chyba prędzej się urwie niż ją ruszę. Narazie to pominąłem i szukam dalej no i znalazłem ... Rura na wejściu do IC jest luźna na tyle, że wydziela się z niej olej. Jeżeli leci olej to tym bardziej powietrze więc pewnie wpływ na osiągi jest ale to było na długo przed opisywanym problemem bo jest tam maź...
Witam, Panowie, może podpowiecie co może być nie tak... Pacjent A6C6 2009r. 3.0tdi, elektryk zakładał mi dodatkowe zabezpieczenia odcięcie "zapłonu" i odcięcie OBDII. Auto pali jeździ normalnie, jest jeden błąd na kompie który stale wyskakuje 001674 przekaźnik zasilający ECM (J271) P068A -000- rozłącza za wcześnie. Objaw mam taki, że auto nie gaśnie...
Jak auto trzęsie przy gaszeniu to od nowa bym prześledził wszystkie wężyki i czy dobrze połączone , wychodzi na to że klapa gasząca nie bangla tak jak trzeba .
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Brak paliwa albo klapa gasząca szaleje.
W dodatku, przy uchylonej przepustnicy, efekt hamowania silnikiem jest pomijalnie mały (dlatego w dieslach, które przepustnicy nie mają, efekt hamowania silnikiem praktycznie nie występuje, no chyba że w tych nowszych, z przepustnicą/klapą gaszącą). Jakiś tam efekt występuje bo jednak opór samego układu korbowego i układu rozrządu też jest. Do tego...
Czy to cofanie się powietrza powoduje taki charakterystyczny odgłos "tu-tu-tu-tu" (https://m.youtube.com/shorts/ggTEtjTzJQ... czy może być też bezobjawowe? Bo nic takiego nie słyszę. Klapa gasząca jest otwarta w pełni, jak nawet zdejmę z niej wężyk podciśnieniowy nic się nie zmienia. Kolektor rzeczywiście był zawalony nagarem po dach (zostało może 1/3...
EGR oraz klapa gasząca do weryfikacji/wyczyszczenia/wymiany. Daj znać jak rozwiążesz temat.
Klapa gasząca już działa :-) na zimnym silniku przed usterka też działała a jak silnik sie nagrzał to przestawała i turbo przeładowywało wszystko wróciło do normy po wymianie czujnika cisnienia doładowania i temperatury 038 906 051 C więc myślę że ten czujnik też ma wpływ na klapę gaszącą . Przerabiałem już n75 n18 wszystkie węże podcisnienia a okazało...
Witam. Auto to VW Passat B5FL 2.0 TDI 136KM - oznaczenie silnika - BGW. Co jakiś czas wyświetla się komunikat "motorstorg verkstadt" i pulsuje kontrolka świec żarowych. Na komputerze pojawia się błąd: ----------------------------------------... 1 Fault Found: 19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3102 -- 000 -- No Signal Freeze Frame: RPM:...
Witajcie zwracam się z takim problemem, golf 5 1.9 bkc gaśnie raz na ile z reguły dojeżdżając do świateł jak obroty spadają , kręcąc nie odpala lub za którymś razem placzek od razu ale nie wiadomo na jak długo już nie mam pomysłu co robić dalej, kiedyś jak zgasł klapa gasząca czy tam zawirowania skleiła się z obudową, klapa usunięta, egr zaślepiony,...
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
klapa gasząca jak się ma??
Zdarza się, że klapa gasząca zacina się mechanicznie, powodem jest nagar w dolocie, odłącz na próbę wężyk od siłownika klapy i go zaślep, silnik powinien pracować normalnie, mieć moc, jedynie przy gaszeniu będzie wyczuwalne szarpnięcie Tu masz rozrysowany schemat podciśnień [url=https://workshop-manuals.com/skoda/...
hi tak to crp3 -ale kwestia ciśnienia paliwa na listwie jest rozwiązana -ta klapa gasząca tego nie sprawdziłem - i jeszcze czy on może mieć dpf? czy to nie była opcja,czy montowano go w każdym aucie ? samochód stoi w Anglii,nie jest priorytetem i ma mały budżet na naprawę,jest robiony z doskoku w wolnych czasie bardziej jako hobby - żadnej kasy z tego...
Wystarczy sprawdzić czy sztanga zostaje wciągnięta przy odpaleniu.A czy wraca wystarczy zdjąć wężyk.Jak klapa gasząca działa to raczej ten magazyn podciśnienia sprawny.Ale się bawicie z tym sprawdzaniem.
Odgrzeje temat. Efekt mam podobny, przypuszczam że to klapa gasząca silnik. Czy po wymianie trzeba ją adaptować vagiem, jeżeli tak to jaka procedura.
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
Witam po raz kolejny. Trafic 2,5 2007r. posiadam sporadyczny bład df151. clip pokazuje opis-przekaznik główny wyłączony za wcześnie. Samochod ma moc,przyspiesza normalnie tylko podczas gaszenia nie działa klapa gasząca i gaśnie jak robur;-) po spieciu przekaźnika na krótko gaśnie płynnie z klapą ale wtedy clip wyrzuca opis-przekaźnik główny wyłączony...
Klapa gasząca ma być całkowicie otwarta podczas pracy silnika i zamykać się podczas gaszenia auta. Za N75 nie sprawdzisz. Przed trzeba.
Tak, gruszkę można sprawdzić. A klapa gasząca chodzi dobrze? - odnośnie rzucania silnikiem podczas gaszenia. Sprawdź czy nie stoi w jednym położeniu i czy działa jej sterowanie.
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
Tu klapa gasząca jest w pełni elektryczna do tego sterowana cyfrowo lub co najmniej sygnałem PWM małej mocy i pełni rolę przepustnicy (przymyka się na małych obciążeniach by zapodać więcej spalin z EGR). U mnie szalała i dławiła silnik i teraz mam ją odłączoną. Podejrzenia pada na nią albo przepływomierz ale bez danych lub testu ciężko coś stwierdzić...
Wróć do początkowych ustawień. Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe. Czy klapa gasząca nie lata luzno. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie albo zmienna geometria nie chodzi płynnie. No jeszcze wypadało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy podaje prawidłowe wartości ora z wydech czy nie blokuje go coś.
Odpalałeś kiedykolwiek diesla na plaku ? Paliwa może nie być , świece mogą nie grzać a silnik będzie i tak chodził tak długo jak będzie miał plaka. Pod warunkiem że: ma kompresję, rozrząd dobrze złożony, nie jest zamknięta klapa gasząca jeśli występuje w tym silniku, EGR jest zamknięty, drożny wydech!! Tym się zajmij w pierwszej kolejności aby zagadał...
A to że telepie ci silnikiem podczas gaszenia to ma związek z podciśnieniem bo klapa gasząca nie zamyka się a powinna , ale z tego co teraz piszesz wynika że bankowo masz wytarte wężyki ,one wycierają się najczęściej w tych zaczepach i podczas drgań powoli się ścierają to znana przypadłość , najlepiej jak byś zakupił sobie z 2 metry wężyka 3,2mm jak...
Chyba sobie jaja robisz kolego, jak aku ma 12,7V to już jest dobrze. Napięcia jakie podałeś to dla pracującego silnika raczej. Na plaku musi chodzić, jeśli nie chce, to coś z rozrządem, wydechem, albo klapa gasząca zamknięta. Aku jest dobre, do każdej próby odpalenia zawsze jest w pełni naładowane. Sprawdzaliśmy na innym sprinterze napięcie sterujące...
Odebrałem sterownik od elektronika. Poprawił ten mój lut i kilka innych, ale tak jak mówił nic to nie dało. Tzn na samym początku jak się coś nagle stało i silnik zaczął niedomagać (nie działała klapa gasząca, zawór egr, zawór podciśnienia, a po dodawaniu gazu silnik się dusił i bardzo kopcił na siwo) to zestaw błędów nie dał się wykasować, wskakiwały...
Dobra a klapa gasząca otwarta ?
Jeżeli to klapa gasząca to elektrozawór poprzez siłownik zamyka klapę gasząca odcinając dopływ powietrza do silnika i wtedy silnik spokojnie gaśnie - czyli tak to ma działać
Myślę że oringi na pompowtryskach są do wymiany.Sprawdź też czy klapa gasząca się nie przycina w pozycji zamkniętej.
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
klapa gasząca się czasami nie przycina w pozycji zamkniętej
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Kolego a bezpieczniki przejrzałeś Klapa gasząca nowa założona czy używka Patrzyłeś czy działa
samochód gaszę to auto przy gaszeniu się zatrzęsie ,takiego objawu nie ma gdy turbo działa brak podciśnienia,nieszczelnosc. Trzęsie jak klapa gasząca jest otwarta
Witam Do sprawdzenia klapa gasząca . Albo źle z regenerowane turbo . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... No i diagnostyka komputerowa, błędy . Pzdr
Klapa gasząca
Klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej i nie zmienia swojego położenia przy odpalaniu/gaszeniu. Na plaka nie próbowałem i wolałbym, żeby odpalił jednak sam, choć domyślam się, że mogłoby mu to jednorazowo pomóc. Raz pod maską usłyszałem po zgaszeniu dziwne dźwięki dobiegające z zaworu podciśnienia turbiny, ale na razie to błądzenie po omacku....
Podczas diagnostyki i kręcenia rozrusznikiem widać że obroty ma około 200obr/min. Dodatkowo jeszcze sprawdzę dziś czy na plaku pokazują się obroty na liczniku. Moduł świec żarowych działa prawidłowo, po włączeniu zapłonu na chwilkę zapala się spiralka na dece rozdzielczej i gaśnie. Po odłączeniu jednej świecy żarowej i po przeprowadzeniu testu wykakuje...
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
1. Kontrolka świec przy zapłonie 2. Czy kręci normalnie, czy jakby bez kompresji 3. Paliwo na wtryskach ad.1 Kontrolka ma mignąć każdorazowo przy przekręceniu zapłonu ( vag się łączy, więc to na 99.9% nie to) ad.2 słowo - klucz: klapa gasząca ad.3 Zawór STOP w pompie wtryskowej. Jak to posprawdzasz to się odezwij.
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Sprawdź jeszcze, czy klapa gasząca "nie chodzi luźno"
Łańcuszek nie przeskoczył? Klina na kole wałka rozrządu nie ścieło? Dolot drożny? Klapa gasząca nie zablokowana?
A było rozbiegnięcie czy tak sobie pękł wirnik. Jak klapa gasząca działa?
Miszczuniu, a klapa gasząca przypadkiem się nie zamknęła?
Tak więc koledzy klapa gasząca była czyszczona jakiś miesiąc temu .W niczym to nie pomogło. Wtyczka jest 4ro pinowa . 1. Czerwono/brązowy 2. Niebiesko/żółty 3. Biało/żółty 4. Czerwono/czarny Pin 1,2 ma 12V Pin 3,4 0V Dodam ,że nie zapala się żadna kontrolką świec żarowych .
klapa gasząca się przycina ??
klapa gasząca ale na postoju jest wporządku
klapa gasząca skoda klapa gasząca problemy dioda gasząca
netiaspot zrywa połączenie falownik silnika pralki electrolux rejestr pamięć
Dioda D3 na płytce Bosch Athlet 25,2 V - identyfikacja Schemat serwisowy Behringer PMP1000 - gdzie szukać?