Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
Założyłem zamiennik marki Abakus/Loro. Działa bez zarzutów, wygląda solidnie a ile pochodzi to czas pokaże. Co ciekawe - klapka po zamknięciu układa się prostopadle do kanału, czyli zamyka się praktycznie szczelnie. Pomimo tego silnik gaśnie tak lekko i płynnie, że chyba się bardziej nie da. Także jeśli bardzo szczelnie to też nie dobrze to może (przynajmniej...
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Wymiana na nową.
Jak z placka nie idzie to nie masz rozrządu. Albo klapa podciśnieniowa od gaszenia ci stoi masz ją.
(diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) Matko boska.... Panowie, douczcie się, bo poziom tego forum leci na łeb, na szyję. Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka - cały czas przetłacza powietrze z wlojtu, do wydechu, co również jest pracą. W którym aucie typowa klapa...
Tak za dużo samostartu ok ale dla czego na plaku ani nie zipnie a rozrusznik kręci poprawnie nie rzęzi ani nie zgrzyta A co z wspomnianą Klapa gaszenia
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
No to skoro to klapa to co za problem wyeliminować zawór odpina podciśnienie od zaworu i wężyk zaślepia żeby nie ciągneło powietrza. Trzeba sprawdzić czy klapa jest cały czas otwarta ale jak się nie mylę to powinna być a podczas gaszenia zawór dostaje impuls i zamyka klapę na czas gaszenia i ponownie ją otwiera.
Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.
Kolego RNIC dot pierwszego: zgadza się wałek nie wygląda za ładnie, ale krzywki od wtrysków w maksymalnym wychyleniu mają identyczne wymiary, krzywki od zaworów również takie same. Myślisz, że przez to gaśnie? dot drugiego: Pompki są aktualnie z 2.5 tdi i objaw jest taki, że odpala i gaśnie, ciężko odpala, ciężko dochodzi do 900 obr/min i jak je osiąga...
Kolego zdecyduj się czy klapa gaszenia czy zawór egr.
W razie awarii przepustnicy zmotoryzowanej centralka redukuje osiągi silnika, aby uniknąć jego możliwego uszkodzenia (chodzi po prostu o ochronę dpf) ponadto działa to jak klapa gaszenia w zwykłym jtd. Do sprawdzenia czy na kostce przepustnicy jest tam + i masa. I czy po przekładce pinologia się zgadza..
Dobra. Wczoraj udałem się do garażu (niestety sam więc był problem z diagnozą). 1. Odpiąłem wężyk od gruszki, podłączyłem drugi który zasysałem ustami - czuć wyraźny opór i ustami nie byłem wstanie wciągnąć całego cięgna, może z 1cm. Zamiast ust użyłem strzykawki (chyba 20-stka), zasysa i sztanga się cofa może 1/3 całego ruchu, zostawiam ja w takim...
Witam. Mam problem w aucie Toyota Verso 2017 rok 1,6 d4d silnik bmw n47c z przepustnicą. PRzepustnica cały czas działa jak klapa gaszaca tzn kiedy auto jedzie przepustnica jest caly czas otwarta na 85% i sie przymyka w czasie gaszenia silnika na 13% i tak jest cały czas ale wtedy wyskakuje błą zbyt duzo powietrza za uboga mieszanka. Raz na jakiś czas...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Dodam ze dzieje sie tak od usunięcia filtra cząstek stałych ,po za tym wszystko reszte jest bez zarzutu.Czy klapa gaszenia nie jest powiązana z filtrem cząstek stałych ,i nie została odłaczona wraz z filtrem? Prosze o jakąś podpowiedż
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Sprawdź masę powietrza podczas rozruchu czy się może klapa gaszenia nie blokuje.
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
Klapa gaszenia zablokowana!
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Klapa dzisiaj sprawdzona lusterkiem, ładnie się zamyka i otwiera i wszystko gra jak powinno. Na 10 gaszeń auta, no. 5 razy łagodnie ładnie zgaśnie, 5 razy zatelepie, ale nie delikatnie że nie ma różnicy, tylko konkretnie, czuc że w środku całą budą zatrzęsie. Brak pomysłu co dalej.. niby nie przeszkadza to w użytkowaniu, jednak irytuje. Auto normalnie...
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Klapa gasząca ma być całkowicie otwarta podczas pracy silnika i zamykać się podczas gaszenia auta. Za N75 nie sprawdzisz. Przed trzeba.
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
"Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
A to że telepie ci silnikiem podczas gaszenia to ma związek z podciśnieniem bo klapa gasząca nie zamyka się a powinna , ale z tego co teraz piszesz wynika że bankowo masz wytarte wężyki ,one wycierają się najczęściej w tych zaczepach i podczas drgań powoli się ścierają to znana przypadłość , najlepiej jak byś zakupił sobie z 2 metry wężyka 3,2mm jak...
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Do wkręcenia czyli mniejszy skok gruszki zmniejszenie zakresu tak ? Dodano po 1 A powiedz mi czy ten EGR i klapa gaszenia ma jakiś wpływ jeśli to wszystko jest zaślepione ale z sterownika nie wyrzucone Dodano po 1 A sorki źle przeczytałem zwiększyć zakres położenia geometri
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Witam. Mam taki problem i nie umiem sobie z nim poradzic. A mianowicie, gdy samochód jest wyłączony wentylatory chłodnicy (obydwa) włączają się i wyłączaja. Większy wentylator wymieniłem na nowy, bo stary był w środku wypalony i na wyłączonym silniku chodził cały czas. Dodatkowo cały czas dochodzi pisk z klapy gaszącej (v157). Jak wentyltor się załączy...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Oczywiście, klapa gaszenia jest sprawdzona, wyczyszczona i działa.
Takie "bulgotanie" podciśnień po zgaszeniu to raczej normalka. Klapa gaszenia chodzi?
egr steruje klapa, która pracuje w czasie gaszenia auta, gdy gasisz klapa się zamyka gdy odpalasz klapa sie otwiera. Na plaku chodzi tyle co mu się plaka psiknie potem zdycha wraz z końcem psikania Plakiem .
Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Aby zobaczyć jak działka nastawnik turbiny a zarazem w jakim zakresie pracuje sztanga można zrobić test elementów wykonawczych, pierwsza pozycja to klapa od gaszenia druga zaś od sterownika turbiny i wtedy sterownik rusza sztangą ok 10-15 sekund w pełnym zakresie.
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
klapa gaszenia silnika elektrozawór gaszenia klapka gaszenia
wyciek hydrofor ułożyć ziemi instrukcja obsługa agregat
electronics zasilacz tester diagnostyczny
Wymiana licznika VW T4 1.9 TD - zielona płytka Brak sygnału na telewizorze podczas korzystania z Netflixa