Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
EGR jest raczej za klapą, przynajmniej w nowszych konstrukcjach. I klapa nie tylko gasi ale też właśnie ogranicza powietrze by więcej z EGR szło, jak i przy wypalaniu DPF. Ale odmy na ogół są przed klapą/przepustnicą. A farba za olejem też nie przepada ;)
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Sprawdź na włączonym laptopie - w podstawie jest czujnik który reaguje na pole magnetyczne. Najlepiej ustaw sobie żeby po zamknięciu klapy gasił się ekran, tak najszybciej znajdziesz czujnik ruszając magnesem po obudowie.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.
W trzecim poście o to pytałem. Zaraz się okaże, że zablokowana klapa gaszenia.
Wymiana na nową.
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Kup od silnika BAY. To był praktycznie AMF ale z euro4 bo zmieli pompowtryskiwacze na nową wersję ,dołożyli chłodnicę EGR i zamiast klapy gaszenia wleciała przepustnica sterowana elektronicznie.
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Witam mam pytanie.w primerze P12 1.9dci mam nie podpięty przewód podciśnienia,z elektrozaworu klapy gaszenia,klapa podpięta,ale od strony kostki jest trzeci przewód i gdzie go wpiąć? (at)ElektrodaBot
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Ja zacząłbym od najprostszego , czyli EGR i klapy gaszenia , może się coś zacina .
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Czasami stosowane również są żaluzje odciążające przy instalacji gaszenia gazem. W momencie uruchomienia gaszenia klapy się otwierają na krótki czas w celu wypuszczenia powietrza zastępowanego gazem gaszącym. Po chwili klapy ponownie są zamykane. Taka ciekawostka :)
Egr w zaden sposob nie zgasi silnika. A ten silnik nie ma klapy gaszenia.
Witaj! Szukaj w przewodach - prawdopodobnie masz przełamany przewód. Pozdrawiam Miro.Nasz
Klapa gaszenia zablokowana!
Sprawdź masę powietrza podczas rozruchu czy się może klapa gaszenia nie blokuje.
Witam a co dzieje się z klapą gaszenia ?.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
W razie awarii przepustnicy zmotoryzowanej centralka redukuje osiągi silnika, aby uniknąć jego możliwego uszkodzenia (chodzi po prostu o ochronę dpf) ponadto działa to jak klapa gaszenia w zwykłym jtd. Do sprawdzenia czy na kostce przepustnicy jest tam + i masa. I czy po przekładce pinologia się zgadza..
Sorki to nie PRZEPUSTNICA tylko klapa gaszenia.
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Dodam ze dzieje sie tak od usunięcia filtra cząstek stałych ,po za tym wszystko reszte jest bez zarzutu.Czy klapa gaszenia nie jest powiązana z filtrem cząstek stałych ,i nie została odłaczona wraz z filtrem? Prosze o jakąś podpowiedż
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Witam.Posiadam opla vivaro silnik 1.9dti Mam pytanie czy ta jednostka posiada przepustnice lub klapę gasząca? . Mam objaw taki że jak gaszę auto to zatrzęsie silnikiem.Poduszki wszystkie mam sprawne a przepustnicy nie mogę znaleść . Egr wyczyszczony sprawny. Dwumasy raczej te jednostki nie posiadają.
http://img528.imageshack.us/my.php?image... i odpiołem ten wężyk co idzie z zaworu do klapy gaszenia i z rurą włożoną w klapę gaszenie normalnie odpala nie kopci ma moc.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
No to skoro to klapa to co za problem wyeliminować zawór odpina podciśnienie od zaworu i wężyk zaślepia żeby nie ciągneło powietrza. Trzeba sprawdzić czy klapa jest cały czas otwarta ale jak się nie mylę to powinna być a podczas gaszenia zawór dostaje impuls i zamyka klapę na czas gaszenia i ponownie ją otwiera.
Oczywiście, klapa gaszenia jest sprawdzona, wyczyszczona i działa.
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Takie "bulgotanie" podciśnień po zgaszeniu to raczej normalka. Klapa gaszenia chodzi?
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
No nie róbcie takich chec, gdyby to była wina klapy gaszenia to silnik zachowywał by się inaczej.
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
Mam problem z CZ. Przy otwieraniu drzwi pilotem otwiera się dodatkowo klapa bagażnika. Jak gaszę silnik i otwieram drzwi po jeździe to klapa tez się otwiera. Poproszę o jakieś sugestie. Czy to mikrostyk do wymiany w zamku klapy czy może coś innego?
No to jak nie ma dwumasy to co się dziwisz że są wibrację miedzy 1600 a 2100 rpm. Tam jest 250 Nm już od 1500 RPM to musi wibrować bez dwumasy (jeśli chodzi o wibracje w częstotliwości odpalania cylindrów). Właśnie po to jest dwumas by nie był wibracji. Co do telepania przy gaszeniu to typowy objaw nie działania przepustnicy w roli klapy gaszącej.
Masz problem z komunikacją licznika z sterownikiem ecu. Abs do przekodowania lub wymiana pompy z afn. W silniku masz problem z zaworem klapy gaszenia n239 Nieprawidłowy sygnał z czujnika hamowania Komunikacja z airbag
Ten dźwięk to prawdopodobnie klapa przepustnicy.
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
8do1 6i3do2 7do9 4do10 lub zamienić 6z7-chodzi o zawór zamykający klapę przy gaszeniu
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Błędów zero wtryski testowane komputerem i to nie jakąś zabawką a obiaw jest cały czas tyle że gdy wcisniemy sprzeglo auto zgasi się płynnie a jak bez sprzęgła zgasze to będzie słychać jak by coś się obijalo czyli wychodzi że tam jest przyczyna w dwumasie co do klapy gaszenia jak to sprawdzić?
A sprawdzana była prosta rzecz jak działanie klapy gaszenia? Czasami niesprawny elektrozawór od niej potrafi sporo namieszać. Efekty mogą być j/w.
Do wkręcenia czyli mniejszy skok gruszki zmniejszenie zakresu tak ? Dodano po 1 A powiedz mi czy ten EGR i klapa gaszenia ma jakiś wpływ jeśli to wszystko jest zaślepione ale z sterownika nie wyrzucone Dodano po 1 A sorki źle przeczytałem zwiększyć zakres położenia geometri
Na początek porządna diagnostyka. Ja stawiam na klapę od gaszenia. Spróbuj w momencie jak nie będzie chciał zapalić zobaczyć w jakiej pozycji jest ta klapa wystarczy zdjąć wąż i będzie widać.
Mało powietrza. Po pierwsze: zobacz, czy klapa gaszenia i zawór nią sterujący działają jak należy. Po drugie: zmierz wartość podciśnienia przed N75 oraz upewnij się, że działa on jak należy.
sprawdzałeś tą klapę od gaszenia jest na przewodzie dolotowym
(diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) Matko boska.... Panowie, douczcie się, bo poziom tego forum leci na łeb, na szyję. Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka - cały czas przetłacza powietrze z wlojtu, do wydechu, co również jest pracą. W którym aucie typowa klapa...
Mechanikiem może i jest a elektromechanikiem czy elektrykiem samochodowym to już nie do końca. Fakty wróżą klapę gaszącą.
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Powinni ale nie wiesz czy to dobrze zrobili pare razy spotkalem sie z przypadkiem Odkreć do połowy 2 srubki i zobacz czy ma delikatny opór jak ja docisniesz czy bez oporu dochodzi prosty podstawowy myk zeby sprawdzic Bo napewno nie żadna przepustnica czy klapy gaszenia lub cos pod dekielkiem zaworowym
albo Tobie n75 robi psikusy Może Psikusy może też robić klapa gaszenia , serwo.... i długo będziemy bredzić. Pomiary podciśnienia z vacupompy zrobione? Działanie elektrozaworów , siłowników , serwa hamulcowego wykonane? Sygnał z przepływomierza sprawdzony?
Gasisz przez odcięcie paliwa czy to w pompie czy to na wtryskach a w zasadzie to jest klapa gasząca więc trzeba szukać sterowania tymi elementami. Czytałeś cały post czy tylko to że nie gaśnie? Wytłumacz jak ma się Twoja teoria do zapalonych kontrolek nawet po zduszeniu silnika? To że nie gaśnie jest skutkiem braku możliwości wyłączenia zapłonu i to...
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Szum może być z kiepskiego nowego visko, zobacz czy przy tej przegazówce wentylator nie zapierdziela jak szalony 😀 Oczywiscie im więcej na minus to silnik będzie twardziej pracował ale nic mu się nie stanie to już kwestia gustu, byle by spaliny w gardło nie gryzły. Po logach dziur nie widać może minimalne nieszczelności, egr możesz sprawdzić,...
cały czs był podłaczony do in stalacji, ładowany na samochodzie. Później ja sam go odłączałem. klapa gaszenia może byc raczej tylko pzred kolektorem ssacym. odkręcałem ją całkowicie. także niema ona znaczenia. Jakies klapki w kolektorze też ma, ale działają, można nimi poruszać
Zerknij kolego jak zachowuje się klapa gasząca byc może jest z nią coś nie tak,ale pewnie jest tak jak koledzy podpowiadaja czyli dwumasa
Przepustnicą powietrza określiłem klapę do gaszenia. Zdarzyło mi się, że to ustrojstwo się zacinało i silnik reagował podobnie jak w temacie.
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
Klapka gasi wzorcowo (książkowo) :-)
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Sprawdź działanie klapy gaszącej, szczelność wężyków od podciśnień oraz prawidłowość podłączenia akumulatora podciśnienia. Przy gaszeniu silnika klapa ma się zamykać!
Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola, coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy : "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak...
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
Jak jest bez zasilania zawór gruszki powinien być w pozycji spoczynkowej atm-out, zacina się trzpień w środku lub filterek atm zapchany na amen jeśli jest. Można zawory zamienić miejscami czasem (egr,klapa gaszenia, itp) jeśli są takie same. ominąć ten elektrozawór i podpiąć wężyki bezpośrednio głupi pomysł , bo po to jest zawór aby sterował ciśnieniem
Zacieła sie klapa od gaszenia i silnik kreci jałowo( jak by sie rozrząd urwał) Klapa jest koło zaworu EGR .
Było nie widać ale już ok. Podciśnienie w tamtym miejscu ok. Pytanie co na wejściu N75 (tu nas interesuje podciśnienie przy pracy turbo). A to że spada po zgaszeniu nas nie interesuje bo wtedy jedynie przydaję się do zamykania klapy gaszącej i ona je przy gaszeniu zużywa.
Witam, Panowie, może podpowiecie co może być nie tak... Pacjent A6C6 2009r. 3.0tdi, elektryk zakładał mi dodatkowe zabezpieczenia odcięcie "zapłonu" i odcięcie OBDII. Auto pali jeździ normalnie, jest jeden błąd na kompie który stale wyskakuje 001674 przekaźnik zasilający ECM (J271) P068A -000- rozłącza za wcześnie. Objaw mam taki, że auto nie gaśnie...
Witam, mam problem klapką gaszącą i jej zaworem sterującym N239. Auto szarpie przy gaszeniu. Klapa gasząca nie zamyka się przez co przy gaszeniu silnik twardo gaśnie trzęsąc się. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że 2 kable idące do zaworu N239 są przetarte. Zlutowałem kabelki ale okazało się, że klapa dalej się nie zamyka. Sprawdziłem wszystkie...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
egr steruje klapa, która pracuje w czasie gaszenia auta, gdy gasisz klapa się zamyka gdy odpalasz klapa sie otwiera. Na plaku chodzi tyle co mu się plaka psiknie potem zdycha wraz z końcem psikania Plakiem .
Witam, czy problem z Iveco rozwiązany? Również borykam się z błędem 028b Jeszcze nie, podejrzewam przepustnicę, teraz jeżdżę z odłączoną i błędu b28 nie ma, tylko jest błąd przepustnicy TVA- brak sygnału. Lepiej jeździ z odłączoną, niż z podłączoną zepsutą. Wyprogramuję EGR-a, i jak się uda to też przepustnicę. Nie będzie klapy gaszącej i będzie telepać...
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Sterownik zaraz się zorientuje, że EGR nie działa i utnie moc. Nie w tym silniku i nie w tym sterowniku. Tam sobie można do woli zaślepiać EGR i nie będzie to skutkować żadną utratą mocy. Zaślepienie EGR spowoduje spowolnienie nagrzewania się silnika i nic poza tym. Usunięcie klapy gaszącej spowoduje tylko nieprzyjemne telepnięcie silnikiem podczas...
Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów. Sytuacja się trochę zmieniła. Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać. Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym Powodem zmiany sytuacji...
Wyłącznika uderzeniowego w tym TDI raczej brak Klapa gaszenia otwarta, lekko chodzi, jak zamknę to silnik kręci znacznie szybciej, jakby bez kompresji poza tym dosyć czysto w tej rurze. Myślę że trzeba by sprawdzić coś do sterowania początkiem wtrysku bo pompę napędza rozrząd więc tłoczyć musi tylko może nie wie gdzie i kiedy ma lać a wtryski już sterowania...
klapa gaszenia silnika komora gaszenia gaszenia przekaźnika
chrysler diagnostyka oleju skrzyni biegów voyager części żelazka
kodowanie kluczyka vagiem odblokowanie telefonu motorola
Audi A1 1.0 TFSI – kolory kabli modułu wentylatora chłodnicy J293, pinout, schemat Blaupunkt BS43F2012NEB – aktualizacja firmware OTA i USB, instrukcja, wersja v1.0.47