Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauważyłem to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdjęciu , auto się przydusza, jak to puszczę to wydobywa się zza silnika chmurka spalin aż gryzie w oczy. Nie mogłem zdiagnozować dokładnie skąd ona się wydobywa. EDIT: Znalazłem miejsce nieszczelności. Znajduje się ono na rurze wychodzącej z turbo...
Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służy dzwignia przy elektromagnesie gaszenia silnika Hatz 3L41C? Mam jeszcze pytanie co może być przyczyną braku możliwości wyłączania silnika kluczykiem. Sprawdziłem elektromagnes sprawny .Po podłączeniu "na krótko" słychać że strzela. Czy jest gdzieś bezpiecznik, czy może przekaźnik który by odpowiadał za...
Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Mam czujnik gazu propan - butan, muszę zrobić wyprowadzenie sterowania aby móc załączyć wentylacje zasilaną silnikiem 3-fazowym automatycznie po wywołaniu alarmu przez czujnik . Dioda cały czas ma napięcie, myśle że może z zasilania na głośnik jednak tam jest małe napięcie w czasie alarmu....
witam chciałem zrobić proste sterowanie do pieca czyli temp mniejsza niż 40 klapka od popielnika sie otfiera a jezeli większa niż 40 klapka sie zamyka ograniczając dopływ powietrza chciałem zastosować silnik od wycieraczek i całe sterowanie zrobić przy pomocy krańcówek i termostatu oraz przekaźników mam tylko problem gdzie podłączyc krańcówki zmiane...
Założyłem zamiennik marki Abakus/Loro. Działa bez zarzutów, wygląda solidnie a ile pochodzi to czas pokaże. Co ciekawe - klapka po zamknięciu układa się prostopadle do kanału, czyli zamyka się praktycznie szczelnie. Pomimo tego silnik gaśnie tak lekko i płynnie, że chyba się bardziej nie da. Także jeśli bardzo szczelnie to też nie dobrze to może (przynajmniej...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Witam. Mam problem w aucie Toyota Verso 2017 rok 1,6 d4d silnik bmw n47c z przepustnicą. PRzepustnica cały czas działa jak klapa gaszaca tzn kiedy auto jedzie przepustnica jest caly czas otwarta na 85% i sie przymyka w czasie gaszenia silnika na 13% i tak jest cały czas ale wtedy wyskakuje błą zbyt duzo powietrza za uboga mieszanka. Raz na jakiś czas...
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
Witam. Ni stąd ni zowąd coś się stało w mojej Audi A3 8l 2000r 1,9 TDI 90 Km. Silnki ALH. Nagle przy próbie ruszania auto się zadławiło i zgasło. Odpaliłem bez problemu, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto się dusiło i bardzo mocno kopciło na siwo. Dojechałem do domu z prędkością max 50 km/h. Zauważyłem, że przy gaszeniu szarpie silnikiem i klapa...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Klapa gasząca ma być całkowicie otwarta podczas pracy silnika i zamykać się podczas gaszenia auta. Za N75 nie sprawdzisz. Przed trzeba.
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
może być wiele przyczyn np. klapa do gaszenia silnika zamyka się bardzo szybko odcinając powietrze i jeżeli jest tam nagar z resztkami oleju a często tak jest przykleja się. Wiadomo silnik bez powietrza nie zapali, należy sprawdzić czy działa prawidłowo jak gasisz silnik słychać takie klapnięcie.Pod czas uruchamiania silnika powinna się otworzyć.
Wyłącznika uderzeniowego w tym TDI raczej brak Klapa gaszenia otwarta, lekko chodzi, jak zamknę to silnik kręci znacznie szybciej, jakby bez kompresji poza tym dosyć czysto w tej rurze. Myślę że trzeba by sprawdzić coś do sterowania początkiem wtrysku bo pompę napędza rozrząd więc tłoczyć musi tylko może nie wie gdzie i kiedy ma lać a wtryski już sterowania...
Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów. Sytuacja się trochę zmieniła. Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać. Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym Powodem zmiany sytuacji...
Takie "bulgotanie" podciśnień po zgaszeniu to raczej normalka. Klapa gaszenia chodzi?
A gdzie tam masz pompę?109 jest od gaszenia tak pokrótce. pompy są aż dwie : jedna w baku a druga to pompa tandem, bardziej niż przekaźnik zasilający zestyk 30 wygląda mi to na winę kostki stacyjki gdyż gdyby nawet przekaźnik zasilający sterownik silnika się zawiesił to klapa gasząca i tak spowodowałaby zgaśnięcie silnika a skoro nie dostaje ona sygnału...
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
Witam Kolegów i zwracam się z prośbą o pomoc. Citroen C3 1.4hdi wtryski Siemens. W czasie gaszenia silnik szarpie(twardo gaśnie). Okazało się, że nie działa klapa gasząca(przepustnica EGR) Podmieniłem na sprawną i to samo.Teraz wrzucę co wyszło po podłączeniu do Lexii : Testowanie przed uruchomieniem: EGR-pracuje. Klapa(przepustnica EGR)- pracuje ;wszystkie...
Witam, od paru dni w Fiacie Linea rodziców z powyższym silnikiem podczas gaszenia silnika występuje jego telepanie, co może być tego przyczyną? Wyczytałem że e samochodach grupy VAG zazwyczaj jest to klapa gasząca, ale tu jej nie widzę, nie mogę też znaleźć przepustnicy. Za wszelkie podpowiedzi z góry dzięki. Zapomniałem dodać że czasami po odpaleniu...
No właśnie kolego to jest wykres z pracującego silnika najprawdopodobniej przey próbie uruchomienia silnika vag stracił komunikację, ja wszystko ustawiłem przed uruchomieniem silnkka. Obrotomierz normalnie wskazuje obroty Dodano po 5 I byly na pracujacym Dodano po 5 Uszkodzony był elektrozawór od klapy gaszenia prawdopodobnie uszkodzona jest membrana...
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Program się zawiesza ? W oryginale był 555 i 4 potencjometry i nic się nie zawieszało. Przerwa w podawaniu paliwa przy rozgrzanej przystawce = cofanie ognia do zasobnika z trocinami, to nie wymysł tylko normalna rzecz. Sterowników było na przestrzeni lat pewnie z 10 typów. Ciekawe czy jeszcze leży u mnie DTR gdzie wszystko opisano. Ja miałem styczność...
Problem dotyczy 1. aby wlaczyc alarm: czasami wlacza sie razem z centralnym a czasami trzeba drugi raz nacisnac z pilota aby sie alar. zalaczyl tak samo przy rozbrajaniu 2. gdy alarm zacznie wyc baardzo ciezko jest go wylaczyc dopiero drugi cykl dzwiekowy lub zamkniecie drzwi rozwiazuje problem -> brak reakcji na pilota 3. wkladasz klucz do stacyjki...
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Miałem kiedyś AHF. Obstawiam u Ciebie uszkodzony elektrozawór klapy gaszącej silnik N239.
Odgrzeje temat. Efekt mam podobny, przypuszczam że to klapa gasząca silnik. Czy po wymianie trzeba ją adaptować vagiem, jeżeli tak to jaka procedura.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Mam problem z CZ. Przy otwieraniu drzwi pilotem otwiera się dodatkowo klapa bagażnika. Jak gaszę silnik i otwieram drzwi po jeździe to klapa tez się otwiera. Poproszę o jakieś sugestie. Czy to mikrostyk do wymiany w zamku klapy czy może coś innego?
Ja bym tego nie kupował, albo zmieli napęd pompy oleju, przy okazji zabijając turbinę i panewki, albo będzie nieustająca walka z klapą gaszącą. Do udanych silników TDI grupy VW można zaliczyć 1,9 (110 i 130 kM), 5 cylindrowy, rzędowy 2,5 oraz 3,0 V6 Jako porażkę należy traktować 1,9 90kM, 2l oraz absolutny zwycięzca 2,5 V6
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Witam! Mam problem z moim Scudo. W momencie gaszenia strasznie szarpie silnikiem. Podciśnienie sprawdzone, klapa gasząca sprawna, zaworek elektromagnetyczny sterujący klapą gaszącą również działa na krótko (po podaniu 12V napięcia otwiera się i zaciąga strzykawkę). Na wtyczce dochodzącej do zaworu stale jest 8V napięcia - podczas gaszenia również nic...
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
2001 to możesz go bez problemu wyciąć tylko po co jak wystarczy odłączyć wężyki i je zaślepić, no i przede wszystkim go wyczyścić, jeżeli klapa się zacina to zacznij od czyszczenia. Jak usuniesz klapę gaszącą silnik może się "telepać" przy gaszeniu, po za tym za jakiś czas po wizycie na stacji diagnostycznej jak szybko go wyciąłeś tak szybko będziesz...
Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Mnie za to dziwi to, co ktoś tu napisał, że diesel słabo hamuje silnikiem. Jeżdżę astrolotem 1,7cdti tym najsłabszym z17dtl, nie zauważyłem żeby hamował silnikiem jakoś gorzej, niż większość benzynowych jakimi jeździłem, nawet bym zaryzykował stwierdzenie, że hamuje dużo lepiej. Bo być może tak jak pisał tzok, w hamowaniu u Ciebie bierze udział klapa...
Brak paliwa albo klapa gasząca szaleje.
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Egr w zaden sposob nie zgasi silnika. A ten silnik nie ma klapy gaszenia.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
klapa gaszenia gaszenia silnika szarpanie silnika gaszenia
polar pompa pralki denon bezpiecznik termiczny otwieranie garaż pilot
viessmann vitodens wyciek viessmann vitodens wyciek
Ustalenie biegunowości urwanych przewodów ładowarki DC – pomiar multimetrem, polaryzacja, kolory LG – komunikat "Your device is corrupt" na smartfonie, naprawa firmware KDZ, LG UP, G6, G7, Velvet