No to problem z klapami kolektora ...zdaje się
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
uszkodzenie motoru sterujacego klapa kolektora ssacego v157 mozna go sprawdzic za pomoca vaga silnik pracujacy na wolnych obrotach wchodzisz w 01 silnik potem 03 test zewnetrzny tam znajdujesz zadany silnik klapy i testujesz
Witam proponuje sprawdzić silnik klap lub same klapy czy nie są zacięte.
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
To jest błąd drugiej klapy zawirowań w kolektorze dolotowym.
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Witam. mam wielki problem z moim vw passat b6 2.0 tdi a mianowicie z kolektorem ssącym w którym są klapy wirowe. Do sterowania klap mam taki zaworek 191 906 283 A ale nie daje znaku życia ale jak podam masę to otwiera klapy ale są cały czas w tej pozycji. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję Mariusz
przepustnicy, czytaj, klapy gaszącej. Ostatnio czyściłem kolektor w A3 1,9 TDI, było tego syfu z 0,5cm
Zobacz czy klapa gasząca w kolektorze dolotowym jest otwarta.
Klapa kolektora dolotowego nie jest na silniczku. Jest sterowana pod ciśnieniem.
To może miał kiedyś ten DPF, a teraz ktoś go opróżnił :-), a co do rolet należało by sprawdzić czy nie ma za dużego luzu i nie przechodzi poza zakres regulacji silnika. Bardzo podobnie działa to jak klapy w kolektorze np w A6 2,7 tdi, gdy jest za duży luz osiowy i silnik przeciąga ramię poza zakres regulacji to wywala błąd, kiedyś spotkałem się z takim...
Hmmm zablokowana klapa EGR znajduje sie przy kolektorze ssacym . Sprawdz sobie to .
nie podejdzie, bo turbo idzie z BMS-a, które jest skierowane do góry. Musiałbym zostawić turbo, kolektor dolotowy, EGR i klapę gaszącą z bay/amf, żeby pasowało, co jest bez sensu, bo osprzęt ma być z BMS, żeby to jeździło.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Dzięki. Znalazłem taki opis-19561- zawór klapy w kolektorze ssącym, przerwa lub zwarcie zmasą. zastanawiam się czy dobry bo w aucie ta klapa jest uchylana siłownikiem podciśnieniowym.
klapy chamujące te w kolektorach ssących pracują mogę się założyć że nie
Witam jest problem z Elementem wykonawczym przełączania kolektora ssącego. Kod usterki według VAG 19559 kod OBD p3103. Miałem już podobny problem i zatarta była klapa dolotu i kod błędu był inny proszę o przybliżenie przyczyny.
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
O nowe pytaj w niemczech. 300 eujro za szt. jak mnie pamięć nie myli.I na 99% mają na miejscu :D Tam jest taka mała tulejeczka która się wyrabia.Dobry tokarz powinien to ogarnąć.Tylko klapy muszą być ok.
Byłem u dwóch innych mechaników i obaj stwierdzili ze przepustnica do wymiany. Błędy faktycznie były od klapy gaszącej. Czy po wymianie przepustnicy trzeba robić adaptacje?
Błędy sporadyczne od EGR i kolektora dolotowego. Na dzień dzisiejszy brak błędów w ECU. Ciśnienie sprężania równe na wszystkich cylindrach. Podmienione zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia na szynach wtryskowych. Podmieniona pompa wysokiego ciśnienia. Usunięte katalizatory. Przeprogramowany komputer silnika. Sprawdzone klapy w kolektorach dolotowych....
jakbys miał kolektor zapchany,niedostawałby powietrza tylko same paliwo to mialbys dymy z rury na calego. Kolega wyzej dobrze prawi,sprawdz co podstawowe. jeszcze zobacz czy ci sie otwarła klapa(przepustnica)na samym poczatku kolektora bo moze ty niemasz sprezania tylko nawet niepiszesz.
W silniku BMM nie występuje kolektor z klapami, odpowiednikiem tego jest tutaj przepustnica. Auto zostało sprawdzone na innych 2 testerach, oryginalnym Delphi i Leoscan i dalej to samo.
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Robiłem kiedyś A3 1,9TDi w którym ilość nagaru była taka, że zablokowało klapę gaszącą, przyjechał na lawecie bez kompresji, myślałem że strzelił rozrząd, a tu niespodzianka. Po rozebraniu egr i klapy w kolektorze zobaczyłem otwór, który miał z Φ1,5cm, reszta to był nagar :D
Są zestawy pomijające EGR, plusy to: - czystszy kolektor dolotowy - nieco lepsza dynamika Minusy: - brak klapy gaszącej (telepanie silnika po zgaszeniu) - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy).
Klap nie sprawdziłem bo byłem sam. Przepustnice postaram się wypiąć jutro. Dziś późno zacząłem z tym wszystkim a jutro nie idę już do roboty Dodano po 3 Rozumiem że klapy wirowe sprawdzone działają? Po odpięciu przepływu wyraźne pogorszenie pracy silnika? Ja obstawiam zablokowany zawór w pompie Obawiam się że z klapami będzie wszystko ok. Bo zanim wymieniłem...
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
opcja 1: wymienić siłownik klap opcja 2: wyprogramować w/w
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Witam! Pacjent: VW PASSAT 2.0 TDI 140 KM BKP 2008r. Objawy: Czasami nie zbiera się na obroty, słaby i strasznie kopci na czarno gdy występuje usterka. Podczas owej usterki ewidentnie turbina nie doładowywuje powietrza, nadmieniam, że nie za każdym razem się nie może zebrać na obroty. Sprawdzone zostało turbo, podciśnienia OK, przepływomierz OK, pompowtryski...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
W sterowniku jedynie blad klapy w kolektorze dolotowym wartosc dolna nie osiagnieta. Czy ten czujnik temp paliwa moze powodowac niemoznosc uruchomienia silnika ? Kiedy silnik pracuje temp paliwa jest w normie.
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Witam serdecznie. Jestem tu pierwszy raz i nie bardzo wiem jak otworzyć nowy temat odnośnie schematu bezpieczników ale do Altei xl 1.9 Tdi z 2007 r. mam taki problem ze po wyłączeniu silnika włącza mi się jakby wentylator bo wyjęciu jednego z bezpieczników w komorze silnika wentylator nie działa, nie wiem jaki to nr bezpiecznika wg schematu dla Altei...
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Witam . po przeczyszczeniu kolektora i przepustnicy nawet nie sprawdzam ciśnienia bo samochód odpalił na dotyk. a więc przyczyną była zawieszona klapa przepustnicy. temat uważam za zamknięty. Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie no i przede wszystkim za pomoc.pozdrawiam
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Witam! Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 KM 98 r. Przy podłączeniu do VAG-a wyskakuje mi taki błąd: 1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY Zawór N18, N75 oraz przepływomierz zostały sprawdzone i są ok. Może ktoś spotkał się z taką usterką? Czym może być spowodowany taki błąd? Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Kolego RNIC dot pierwszego: zgadza się wałek nie wygląda za ładnie, ale krzywki od wtrysków w maksymalnym wychyleniu mają identyczne wymiary, krzywki od zaworów również takie same. Myślisz, że przez to gaśnie? dot drugiego: Pompki są aktualnie z 2.5 tdi i objaw jest taki, że odpala i gaśnie, ciężko odpala, ciężko dochodzi do 900 obr/min i jak je osiąga...
Czy Q5 czy A6 to już sam zdecyduj. Q5 3.0 tdi będzie lepiej dopchane niż 2.0 tdi A6 (no chyba że indyvidual:) ). 3.0 tdi droższe w utrzymaniu eksploatacyjnie i pod względem usterek. Silnik może eksplodować już przy 180000km i nic na to nie poradzisz. Chyba że olej co 15000 i dpf off. Wtedy silnik pożyje. przy 2.0 tdi wiadomo układ paliwowy może polecieć...
Nie sądzę że klapa domykania w kolektorze ssącym (tak to się nazywa)od turbiny się uszkodziła. One po prostu czasem się psują i pala przy tym bezpiecznik. Olej w silnikach turbodoładowanych zawsze jest w granicach rozsadko w układzie dolotowym.
Da się to w jakiś sposób sprawdzić/wykluczyć? Bo nie mogę znaleźć części o takich nr, które ja posiadam. I już chciałem składać auto z powrotem (oczywiście kolektory, klapy, przepustnice, kolanko-wyskrobane i wyczyszczone) tylko znajomy zauważył, że ta osłona jest trochę ciemniejsza z jednej strony... Dodano po 55 No właśnie śmierdzi, ale myślałem,...
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
Witam Serdecznie Mam problem z Audi A4 B7 3.0 TDI 150 KW . Samochód nie jedzie do 2000 tys obrotów potem już jest lepiej jak by dostał nitro . W samochodzie wymieniłem ostatnio klapy w kolektorach , ale niestety nie pomogło . Zrobiłem Logi : http://vaglog.com/log-001_003_004_Ti0eLu... http://vaglog.com/log-008_010_011_EbBW3.... http://vaglog.com/log-001_003_004_gL60AN...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
(at)falubaz1 Możesz jaśniej :)? Klapy gaszące są w kolektorach (po sztuce na cylinder) a klapki sterowania strumieniem powietrza to gdzie? Ta jedna duża w wężu tuż przed intercooler'em? Również była wyczyszczona naftą itp.
W takim razie nie działa Ci klapa gasząca, że telepie silnikiem - albo nieszczelny wężyk podciśnieniowy idący do siłowniczka poruszającego dźwignią obrotu klapy gaszącej albo niesprawny elektrozawór N239, albo nieszczelna membrana siłowniczka lub złamana jego dźwigienka. Jeśli chodzi o tą klapę to chodzi dobrze EGR wyczyszczony, jak EGR nie jest zaślepiony...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Mój Passat B6 2,0 TDI 170 KM. Problemem jest, że wkręca się tylko na 3000 obr. Zapaliła się kontrolka czek, dpf, świece żarowe. Komputer wykazał elektrozawór klap kolektora i go wymieniłem. Bez zmian, co robić?
Wylatuje dolot czyli plastikowa rura do turbo i kolektor dolotowy z egr i klapą. Najlepiej zdemontować też rurę od turbo. Po tym zabiegu masz dostęp do śrub kolektora wydechowego. Niestety spływ oleju i wspornik muszli odkręcisz tylko od dołu. Z doświadczenia czyszczenie nie skutkują długotrwała bezawaryjną pracą. Przeważnie w mechanizmie jest sporo...
Witam mam problem z dymieniem passata b6 2.0 tdi 170km bmr na bialo raczej na niskich obrotach dodam tylko ze oleju plynu nie bierze filtra dpf nie posiada jest usuniety programowo w 2013r byly wymienione wszystkie pompowtryskiwacze w serwisie na nowe Zastanawiam sie czy może byc to wina zle ustawiongo rozrządu ew klapy kolektora ssaczego ponieważ przy...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Klapa gasząca znajduje się wewnątrz wlotu powietrza do obudowy zaworu EGR, przed kolektorem ssącym, musisz zdjąć wąż gumowy z wlotu obudowy EGR i zobaczysz w jakiej jest pozycji, musi być otwarta czyli ustawiona we wlocie poziomo : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... a to co opisujesz na pompie wtryskowej to jest to elektrozawór N109 - po...
Tu kolego jest dolot już po turbo i intercoolerze. Zresztą wyżej masz kolano i srebrny zawór EGR z klapą gaszącą i prosto w kolektor. Rura do turbo idzie z filtra przy ścianie grodziowej potem turbo. Z turbo strona pasażera pod kołem na wale do intercoolera pod podłużnicą pasażera.
W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. . Jak to w Dieslach nie ma przepustnicy skoro jest przykłady: VW https://allegro.pl/oferta/przepustnica-0...
Może niech autor poda symbol silnika bo chyba tylko 3 modele TDI 90KM miały turbo zmienną geometrię (AHH/ALH/ANU) Chyba, że było więcej to nie wiem, aż tak obcykany nie jestem. Dla turba z klapą upustową zaworek N75 jest zdaje się inny niż dla zmiennej geometrii (ale jest) Dawno tego wynalazku nie oglądałem bo dziś mało kto to ma. Dodano po 9 Tu jest...
Witam, chciałbym odgrzać kotleta. Pacjent Passat B6 2.0tdi 170KM BMR 2007rok produkcji (Siemens) W aucie było zrobione: -Uszczelnienie wtryskiwaczy -Nowy Rozrusznik -Świece żarowe wraz ze sterownikiem -olej, filtr paliwa, filtr oleju, filtr powietrza -Nowa Pompa Tandem -Sprawdzona wydajność pompy wstępnej. Auto miało usterkę pompy tandem, ropa w zbiorniku...
witam, w zeszłym tyg kupiłem golfa IV 1.9TDI 110km 1999r. w którym nie działał ABS. Wymieniłem tarcze i klocki po czym podjechałem do mechanika bo gdy sam sprawdziłem vagiem usb pokazało mi błąd: 1276Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi mechanik skasował 150zł i powiedział że instalacja była uszkodzona, przerwana. wczoraj naprawił...
przyczyn może być kilka : zacinająca się przepustnica powietrza doładowanego tzw. "klapa gasząca" - jest ona we wspólnej obudowie z zaworem EGR, trzeba zdjąć wąż gumowy idący do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej przykręconej do wlotu kolektora ssącego (wąż gumowy montowany jest na szybkozłączce) i sprawdzić czy jest w pozycji otwartej tak jak na foto...
Chyba że chodzi jeszcze o jakas inna mase o ktorej nie wiem. Generalnie co moglem to juz posprawdzalem - ciekawe jest to cholerne odpalanie po czasie postoju - tak jakby cos sie rozladowywalo i wtedy zapala? Co myslicie - co jeszcze sprawdzic? Masę na skrzyni biegów - odkręć kabel masowy, który idzie do skrzyni z aku i przeczyść, co jeszcze sprawdzić...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam, samochód A4 B7 3.0 TDI Quattro (BKN) z 2005 roku. Po przejechaniu ~2 km, dotarciu na miejsce i pozostawieniu samochodu na wolnych obrotach po około 3 min postoju słychać było silne pojedyncze uderzenie (załącznik). Auto od razu zgaszone, obejrzałem dokładnie silnik (od góry) - nic niepokojącego nie zobaczyłem. Na osłonie silnika oraz na kostce...
Witam wszystkich. Mam taki nietypowy problem po odpaleniu silnik równo pracuje i wkręca się na obroty natomiast przy włączeniu pierwszego biegu i próbie ruszenia silnik gaśnie również jak skręcę kierownicą do oporu też gaśnie. Nadmienię że wymieniłem pompowtryskiwacze po regeneracji i wymieniłem egr na nowy klapy wirowe w kolektorze ssącym są wyczyszczone...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
Witam serdecznie! Dzisiaj przybrałem się do zaślepienia EGR'u w mojej 90-konnej besti (silnik AGR). Wyczyściłem EGR/dolot, wstawiłem grubą blaszkę przy otworze klapy gaszącej u dołu silnika (nie przy EGR'ze), wywaliłem klape gaszącą a EGR zostawiłem. Po odpaleniu silnika wszystko działa, problem pojawia się przy kilku tyś. obrotów. Słychać jakieś dźwięki...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Już to widziałem i wiele osób podmieniało te zawory i nie było problemu to raczej nie ma wpływu ale poszukam u kogoś sprawnego n18 i sprawdzę ale nie wydaje mi się że on jest problemem Dodano po 4 Dzisiaj podłączyłem zawór n18 od kolegi bez zmian czekam na gościa z kompem może on coś powie po sprawdzam go i dam znać Dodano po 1 Temat chyba rozwiązany...
witam mam problem z moja d3, samochod nie chce zapalic z kluczyka. Kręci, ale nie chce załapać na plaku odpali i po dodaniu gazu do 2-3tyś obrotów gaśnie, pod kompa podpinalem, czasami wyskoczy bład uszkodzony sterownik silnika ecu, kupilem drugi uzywany z takimi samymi numerami dzisiaj zawiozlem do w grania imo, wrocilem auto dalej nie odpala, i na...
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? DPF łatwo wykluczyć - odłącza się za kolektorem rurę do DPF i ma chodzić. Nie chodził. MAF nie wiem jak sprawdzić, dla mnie za krótko auto pracuje. Były też próby palenia plakiem, prosto w dolot, aby wykluczyć brak podawanego paliwa albo jego sposób. Wymontowane...
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Witam wszystkich. Głowica została wymieniona, mechanik twierdził ze wszystko jest ok. Może i było, może nie, w każdym razie tak jak pisałem wcześniej auto trafiło do mnie. Oczywiście na pierwszy ogień skrzynia, dwa błędy, dolna i górna granica adaptacji ciśnienia sprzęgła przekroczona, wiec adaptacja, błędy zniknęły, biegi przełączają się idealnie,...
Niestety mimo tego że piszą na aukcji nie zamontuje aluminiowej blokady nastawnika wychylenia klapek bez całego nastawnika gdyż śruba mocująca blokadę jest za długa i po od kręceniu zablokuje się o głowicę i na pewno nie zrobisz tego w 15 minut 🤣 2.0 TDI CR gdyż jestem bardzo słabe dojście do śrub.
Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł hamowania F – nieprawidłowy...
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
1. Poszukaj czy jakiś młotek nie założył MBC i fikuśny blow off. Jak znajdziesz MBC rodem z AlleDrogo usuń i załóż N75. Siedzi tam turbina K03 (bez S) i więcej jak 170-175 km z niej nie wyciągniesz nie skracając tragicznie jej żywotności. Po twoich opisach wnioskuję, że turbina wchodzi w zbyt wysokie obroty (zazwyczaj dzięki cukiereczkowi MBC) a kwestia...
No bo ja nie wiem co ten szymitsu pisze. Zablokowany całkowicie katalizator powoduje jeden charakterystyczny objaw- samochód odpala na kilka sekund po czym gaśnie. Próba rozruchu powoduje objaw dokładnie taki, jak by silnik nie sprężał; całkiem podobnie jak by miał wmontowane świece albo....zerwany napęd rozrządu. Bądź też uszkodzony bendiks. Zupełnie...
Witam serdecznie Jak w temacie silnik łapie notlaufy na różnych zakresach obrotów zależnie od biegów z tym że jak np. na 3 biegu równomiernie przyśpieszam to nic dię nie dzieje tyko przy mocnych przyśpieszeniach. Wszyscy na forach o to oskarżają N75 ale ja taki zawór mam przy sterowaniu EGR, wychodzą z niego 3 wężyki właśnie do EGR i do filtra powietrza...
Witam Od kupna moja polówka 1.4 TDI silnik BNV model 2007 ma cały czas wysokie obroty. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1449 obr/min. Odpala od pierwszego strzała, wszystkie lampki w normalnych czasach gasną prócz jednej. Cały czas pali się lampka sygnalizacji spalin. Po diagnostyce vag w pamięci jest tylko jeden błąd, który jak skasuję lampka gaśnie...
Dlaczego uważasz że nie mam pojęcia o problemie? Potrafisz uzasadnić? Miałem dawniej Golfa 3 TDI, wiedziałem dokładnie gdzie jaka część do czego służy, mógłbym silnik razem z pompą wtryskową, turbiną itd. rozkręcić na części i skręcić. Znam dokładnie zasady działania silników wysokoprężnych i benzynowych, różnice w ich zasilaniu, zasady pracy (jestem...
Auto nie odpala bo pompuje tyle powietrza i spalin przed odme do kolektora dolotowego. Witam posiadam skode z silnikiem ATD 1.9 TDI PD. Auto nie paliło. Po odpieciu rury dolotowej przy klapie na kolektorze silnik odpala lecz nie reaguje na gaz. W całym układzie dolotowym olej, który dostaje się tam odma. Jak odepne ódme i odpale silnik to przy 790obr...
Tu nie chodzi o quiz i klasówki.W tym silniku jest wiele pułapek,które potrafią wykończyć dpf. Odpowiedz koledze Bartolek "Tak, zaślepiaj, będzie ok" i nie twórz pobocznych dywagacji.Ja zalecam ostrożność z doświadczenia na kolektorze,klapie gaszącej i egr. I nie uczestniczę w egzaminach na spalinach.
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Witam, kupiłem samochód z uszkodzonym ukł. paliwowym(opiłki pompy).. Ogólnie łapał błąd słabego ciśnienia na szynie, ciężko palił. Po wymianie wszystkiego w ukł. paliwowym od zbiornika, pompka w baku, przewody, pompka wstępna, pompa wysokiego ciśnienia, szyna z regulatorem i czujnikiem po wtryskiwacze. Samochód ma ciśnienie i korekcje książkowe.. No...
Witam kupiłem golfa 5 1.9 tdi.I mam problem z jego uruchomieniem.Nie kręci rozrusznik.Nie ma sygnału wyzwalania elektromagnesu.Na krótko jak podaje 12v to kręci rozrusznik.Przy przekreceniu stacyjki do pozycji start słychac cykanie przekaźnika w kabinie.Czy moge prosić o info gdzie szukac usterki.W imo nie ma błedów.Vcds w sterowniku silnika pokazuje...
klapa kolektor klapa kolektor passat silniczek klapa kolektor
instrukcja scania mikrotik firewall filter monter elektronik
Identifying MQTT Topic for BK Device Publishing Jak zresetować hasło rejestratora: poradnik krok po kroku