numer który Ci podałem jest numerem dolnej części kolektora (część z klapami, siłownikiem oraz potencjometrem) do VW Bora z 2005 roku z silnikiem o oznaczeniu: BAD a w czym problem?.. Dodano po 42 oczywiście jest to numer katalogowy... a ten nie zawsze jest tożsamy z numerem części (ten który widnieje na danym elemencie)
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Czy wpływa to na pracę silnika? Zapala ,,kranik,, :) Dodano po 2 OK, rozumiem. Poczytaj na forum Audi, jest tam opisana cała naprawa tej usterki bez potrzeby wymiany kolektora, mi się nie chciało bawić w to, poza tym to było auto klienta i nie mam w zwyczaju naprawiać takich aut np. Poxipolem
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Pod kolektorem ssącym jest przewód gumowy w kształcie litery U, łączy kolektor ssący poprzez zawór powietrza dodatkowego z filtrem. Sprawdź ten przewód gumowy i ten zawór. Sprawdź czy pozioma klapa wewnątrz urządzenia jest ustawiona zgodnie z instrukcją.
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
To oznacza tylko jedno. TOTALNA KLAPA ;/ . Biorę młotek i ide na górę :P.
Dzięki, kolego, za zainteresowanie, wpiszę tu skopiowany tekst z innego forum, gdzie to pisałem. Napiszę, co do tej pory zrobiłem: rozrząd, luzy w normie, rozrząd nowy i pompa wody, filtr powietrza i oleju nowy, uszczelka pod kolektor prostokątna nowa i pod kolektor te trójkątne też nowe, map sensor nowy, sonda lambda przed katalizatorem nowa, za katalizatorem...
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Kompresji nie mam jeszcze jak zmierzyc ale przez kolektor zasysa bardzo dobrze. Klapa za intercoolerem otwarta, pasek rozrzadu caly, brak podejrzanych dzwiekow mechanicznych. Ze starych bledow ktore byly w pamieci to: P1120 Niesprawnosc wlotowego zaworu dawkującego, P201 P202 P203 P204 przerwa w obwodzie wtrsykiwaczy. Po skasowaniu nic sie nie pojawia...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Ponieważ potrzeba zwiększonej wentylacji nie zawsze pokrywa się z potrzebą przygotowania ciepłej wody i na odwrót, postanowiłem, że połączę wyrzutnię rekuperatora z czerpnią pompy ciepła, ale zrobię dolot dodatkowego powietrza do czerpni pompy ciepła oraz zamontuję dwie klapy zwrotne. Pierwsza klapa zwrotna byłaby na przewodzie od wyrzutni rekuperatora,...
Klapy kolektora do sprawdzenia
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Klapy kolektora??
No to problem z klapami kolektora ...zdaje się
Część, Mam przypadek z samochodem jak w temacie. Ogólnie auto bardzo zadbane ale ma jeden poważny problem, z którym nie mogę sobie poradzić i szczerze mówiąc skończyły mi się na niego pomysły. Mianowicie szarpie silnikiem podczas równej jazdy. Czyli np 4 bieg,70km/h czy 3ci bieg i 50 km/h, równa płynna jazda i samochód dostaje tzw "żabki". Odkąd pojawił...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
uszkodzenie motoru sterujacego klapa kolektora ssacego v157 mozna go sprawdzic za pomoca vaga silnik pracujacy na wolnych obrotach wchodzisz w 01 silnik potem 03 test zewnetrzny tam znajdujesz zadany silnik klapy i testujesz
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części,...
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
Witam. Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów...
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
04120 Silnik klapy drugiego kolektora - dolna granica nie została osiągnięta. 05715 nie jest równoznaczny z p1653.
Ciśnienie zbadane tak w okolicach 3 bar nawet trochę lepiej /// no ale pojawiło się coś jeszcze jedno po południu podłączyłem kompa i wyszedł nagle błąd 65535 - system OK (jeśli usterka ciągle istnieje sprawdzi moduł sterujący i odpowiednie przewody ) po wbiciu tego błędu na WORKSHOPADATA zmieniło mi definicje na --wewnętrzne usterka jednostki sterującej...
klapa sprawdzona i chodzi poprawnie kolektor tez jest czysty nawet wydech zdjety bo przypuszczal ze moze gdzies zatkany
https://obrazki.elektroda.pl/3085699700_... https://obrazki.elektroda.pl/2476147300_...
Masz tam MAP-sensor czy przepływomierz objętościowy z klapą spiętrzającą - może miałeś "strzał" gazu w kolektor dolotowy i klapa się teraz zaciera....-sprawdź czy chodzi luźno.... Stara instalacja gazowa? No to tak prawie wtrysk sobie a gaz sobie...jest pewnie tylko emulator wtryskiwaczy bo emuatora sondy λ pewnie ze względu na oszczędności nie...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
sprawdź przepływomierz - może jest martwy i masz i masz właśnie takie efekty (zacięta klapa przepływki) - niestety jak strzelał czasami w kolektor to tak będzie. pozdrawiam
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
Mam problem z golfem 7 gti 2.0 cnta https://obrazki.elektroda.pl/6765953500_... Mianowicie wymienione świece cewki kompresja ok a dalej wywala mi wypadanie zapłonu Jest jeszcze błąd od klap w kolektorze sacym , czy to winowajca wypadania zapłonu ?
Witam, też mam E-36 z silnikiem 1,6 i mam właśnie wyżej opisaną sytuację dotyczącą samozapłonu silnika po wyłączeniu stacyjki. Silnik rzuca przez 2-3 sek. i nie nalezy to do przyjemnych rzeczy a wręcz denerwuje. Samo odpalanie na gazie tez jest problemem. Natomiast na benzynie odpala normalnie i po dodaniu gazu też bez problemu przełącza na gaz. W tym...
Jest przepływomierz. Znajduje się zaraz nad filtrem, jest w nim taka klapa która otwiera się pod wpływem zasysania powietrza przez kolektor ssący. I właśnie przez tą klapę reduktor od gazu musiał mieć podpięte podciśnienie. Założyłem już ''ala'' filtr stożkowy i odłączyłem podciśnienie od reduktora. I w końcu udało się ustawić gaz tak aby silnik płynnie...
Wie ktoś jak załącza się zawór podciśnienia sterujący klapkami zawirowań. Czy jest jakiś czujnik dzięki któremu ten zawór puszczą podciśnienie. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź! Jak od zaworu podciśnienia odlacze kostke i zamierze napięcie na niej to jest 10v. A jak z kostki wezmę tylko plus a druga strona dotknie masy to pokazuje ponad 12v...
Instalacja jest z silniczkiem krokowym wydaje mi się że "AUTRONIK" a co do przepływomierza to naj prawdopodobniej działa. Wykazał to komuter. Klapa osłaniająca przepływomierz (gorący drót) jest założona.
Witam! Żeby nie robić rzeczy niepotrzebnych to proponuję zmierzyć 2 punkty pomiarowe oczywiście minus miernika do minusa pondensatora elektrolitycznego po pierwotnej stronie czyli masa wejściowa: kolektor tranzystora mocy przetwornicy- ma być około 300V i na układzie scalonym sterującym zasilanie - ma być kilkanaście v. jak ne ma zasilania scalaka to...
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Guma cała, wszystkie korki siedzą, jest szczelna. Kolektor też odkręcałem przy głowicy i w połowie (nowe uszczelki). Klapa się nie zacina, chodzi płynnie. Tłoczek chodzi tak: po wciśnięciu palcem sam wraca (opada) szybciutko, nie zauważyłem żadnych skoków, zacięć. Regulatora ciśnienia nie mam drugiego więc odłączę i spróbuję zapalić. Mam tylko drugi...
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
klapa kolektor passat silniczek klapa kolektor silnik klapa kolektor
uszczelki lodówki satel integra rolety siemens kodem simlock
Błąd F04 w pralkach Siemens - przyczyny i rozwiązania Naprawa nieruchomej wskazówki prędkościomierza w Skoda Fabia II