maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
numer który Ci podałem jest numerem dolnej części kolektora (część z klapami, siłownikiem oraz potencjometrem) do VW Bora z 2005 roku z silnikiem o oznaczeniu: BAD a w czym problem?.. Dodano po 42 oczywiście jest to numer katalogowy... a ten nie zawsze jest tożsamy z numerem części (ten który widnieje na danym elemencie)
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Witam. Potrzebuję pilnie porady. W Mercedesie w203 c200 2.2 cdi urwała się klapa w kolektorze ssącym. Czy po usunięciu wszystkich klap auto będzie chodziło normalnie? Czy ktoś już usuwał klapy z kolektora ssącego w Mercedesie 2.2 cdi? Ja usuwałem już klapy w Bmw 2.0d i w 3.0 d. Auto chodzi idealnie a Mercedes nie wiem. Pilnie potrzebuję porady.
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Witam wszystkich. Szukam informacji na temat mojego błędu ale nic nie mogę znaleźć. Jest to problem ze skrzynią biegów tiptronic. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym tj. pracuje na jednym biegu i nie da się zmienić tipem. Info z Vag. Komponent: AG6 09L 2.0 TFSI USA 0030 Błąd: 001546 - Sterownik P060A - 006 - wewnętrzna kontrola procesora. Stan błędu:...
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
Klapa spiętrzająca rozdzielacza paliwa - krzywa i się wiesza. Sprawdź dobrze czy nie bierze lewe powietrze - dolot kolektora ssącego po przepustnicy oraz "gumiak" pod zespołem rozdzielacza / może być pęknięty/. Masz założone na kolektorze zawory antywybuchowe?
Witam jest problem z Elementem wykonawczym przełączania kolektora ssącego. Kod usterki według VAG 19559 kod OBD p3103. Miałem już podobny problem i zatarta była klapa dolotu i kod błędu był inny proszę o przybliżenie przyczyny.
Witam! Prowadzę zakład montażu instalacji gazowych w samochodach i miałem przypadki jakie opisujecie z BMW E-36 . Nie montowałem tzw. zaworu "stop", natomiast pomagała dokładna regulacja systemu zasilania gazem. Ważne jest miejsce zamontowania reduktora tzn. jego odległość od miksera . Chciałbym jednak przestrzec przed zbytnim lekceważeniem "strzałów...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Witam. Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów...
jakie objawy przy próbie odpalenia silnika ? jeśli nie zapala się nawet na chwilę kontrolka świec żarowych to silnika nie odpalisz, trzeba wtedy wyjąć przekaźnik nr 109 (oznaczenie 109 jest napisane na przekaźniku), następnie trzeba go rozebrać i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej i ponownie włożyć sprawdzając czy po przekręceniu kluczyka...
Omega A, C20NE, gaz na śrubkę. Dzisiaj rano miałem przygodę. W czasie ruszania z kolejnych świateł wystrzelił mi gaz w kolektorze, wysadzając bezpiecznik. Guma nie była zerwana, tylko przesunięta więc ją poprawiłem, jakoś zapaliłem i pojechałem dalej. Na najbliższej zatoczce zatrzymałem się żeby zobaczyć co i jak. Strasznie trzeba było się nakręcić...
Można naprawić. To audi, a nie wartburg żeby coś wywalać.
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
opcja 1: wymienić siłownik klap opcja 2: wyprogramować w/w
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
witam czy wystarczy wymienić sam siłowniczek czy i klapki w kolektorze pozdrawiam
Witam Auto jak w temacie, problem z klapami zmiennej długości - zablokowane na tulejkach tuż za ramionami uruchamiającymi. Czy istnieje możliwość skutecznego rozebrania i uruchomienia ich, czy może demontaż nie zmieni zbyt charakterystyki auta. Kolektor do tego silnika jest szalenie trudny do zdobycia a stary został rozerwany przez eksplozję.
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Witam proponuje sprawdzić silnik klap lub same klapy czy nie są zacięte.
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
Lecz nie ustanie.Klapy luźne,tak to wygląda.Ja nie rozbierałem tego,bo to nie interesowłlo klienta,ani powiem szczerze mnie.Przestało klepać to git jedziemy dalej.
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
klapa kolektora ssącego silnika wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy
vista audio vestel 17mb11 winda instrukcja
Jak odświeżyć Smart TV: Samsung, LG, Sony Scania EMS 135 – zbyt niskie ciśnienie paliwa, objawy i diagnostyka kodu usterki