Uszkodzone klapy nawiewu/serwomotory.
Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
Jak padł ci ten silniczek to mam taki info na pw.Dodam jeszcze ze te typy tak maja (to jest bardzo hermetyczne auto) a sterowanie ta klapa uzależnione jest od położenia pokretła nawiewu (sa tam microswitch w srodku )
Co do mikrostyku , to jest on integralną częścią zamka. Co do terkotania , to prawdopodobnie silnik krokowy klapy rozdziału powietrza przeskakuje wewnątrz siebie , dochodząc do skrajnego położenia (też integralna część silnika ) Więc pozostaje Ci żyć z tym lub wymienić obie części...:cry: :cry: :cry: Dodano po 1 "HAPPY NEW YEAR ":D :D
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Poddać diagnostyce układ sterowania klapami w dyfuzorze.
SNIKY a gdzie ten silniczek klapy obiegu kupiłeś i ile kosztował bo właśnie potrzebuje taki sam też mi padł :/ ???
przy okazji wymiany filtra porozglądaj się po wlocie,czy przypadkiem nie wpadł jakiś "paproch" pod klapy obiegu wewnętrznego.
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti
Miałem podobny problem. Silniczek działał odwrotnie. W pozycji obiegu wewnętrznego był zamknięty a przy obiegu zewnętrznym otwarty. Zmieniłem biegunowość kabli zasilających klapy i teraz wszystko działa prawidłowo.
Skoro jak sam twierdzisz ze cos wpadło do systemu klap sterujących nawiewami a z płynem i jego temperatura jest oki....to szukaj w klapach ....linkach..ich napędach ....pokrętłach nieraz niestety bez wyjęcia całej nagrzewnicy sie nie da..
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Nie. Zaraz by to było na forum oplorzy i od razu były by komentarze że będą sobie sami robic, a nie dadzą za tą robotę 50 zł elektrykom. Wiesz jak bym się czuł po czyms takim? Ja tyle biorę od każdego klienta za to i są zachwyceni że klapa nie stuka albo jej nie urywa. Gwarantuje ci że jak sam pomyślisz to dojdziesz do tego.
Jeżeli chodzi ci o klapę zamknietego obiegu to na pewno spalony silnik -często siadają ,a co do zaworu to stuka cały czas ?
Może być zamulona nagrzewnica, może też być niedomknięta klapa zimnego powietrza. Obstawiam że nie domyka regulacja temp. nawiewu i cały czas powietrze idzie obok nagrzewnicy. Może też być (liście i inne śmieci) zapchana nagrzewnica z zewnątrz.
witam. posiadam astre h z18xe. mam problem gdyż zaczęły się chłodniejsze dni i zauważyłem że z nawiewu leci chłodne powietrze a jazda jak jest zimno tylko z podgrzewanymi siedzeniami nie wystarcza, dodam iż w lipcu wymieniałem sprężarkę klimatyzacji na nową i potem filtr kabinowy(może jego źle wsadziłem ale nie pozaginał się nigdzie w srodku i wszedł...
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: http://obrazki.elektroda.pl/7538869800_1... otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia...
A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka). Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint? Wiem, że mam system BEHR. 1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę,...
Koledzy, wielkie dzięki za szybką reakcję. I za materiały - przeszukiwałem net przez parę dni i na nie nie trafiłem, a tutaj od ręki:) Póki co studiuję co tam napisali. Dodam, że moje webasto jest już zamontowane od paru dni i działa i z pilota, i z zegarka, silnik i nagrzewnica ciepłe. Brakuje kropki nad "i" - czyli uruchomienia nawiewu z ciepłym powietrzem....
Sprężarka bezsprzęgłowa ma zmienną wydajność, sprężarka tradycyjna - stałą. Sprężarkę bezsprzęgłową można włączać i wyłączać w dowolnym momencie, sprężarkę tradycyjną powinno się załączać wyłącznie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Sprężarka tradycyjna w automatycznej klimie chodzi cały czas - temperatura nawiewu ustalana jest przez klapy mieszające,...
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
Cześć. Pacjentem jest Opel Astra 1 F `97 kombi 1.4 benzyna by Gliwice PL. Dziś walczę z oświetleniem kabiny, światełko nad lusterkiem. Przekopałem forum i kilka innych stron, nie rozwiązałem problemu, doradźcie uwagami. To co zrobiłem oczywiście przy włożonym kluczyku na pozycji 1: - sprawdziłem żarówkę nad lusterkiem, jest przejście na mierniku czyli...
tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/30_11493663... Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią. Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza i jest rozprowadzane przez różne...
Zdejmij panel z pokrętłami i szukaj odczepionej linki przy pokrętle ciepło-zimno, względnie drugi koniec przy klapie.
Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
Jaka może być przyczyna i Obadaj czy ci linka się z pokręteł nie wypięła lub przy klapie, w nogach pasażera, dostęp od dołu.
Do klap jest jeden silnik z krzywką i krańcówką do wykrywania pozycji zero, plus pieruńskie długie i łożyskowane w milionie miejsc dźwignie z plastiku. Jak się przytrą te łożyskowania to silnik ma ciężko (a i tak ma mocną przekładnie) to sterownik jak nie znajdzie "zera" to wywala błąd i z regulacji nici. Ja rozbierałem ten system dźwigni i smarowałem...
Co samochód to inne doświadczenia. W mojej hodzie nie ma ksenonów, silnik 1,4 90km pali w mieście od 5,9 do 6,5 (zależy jak mam ciężką nogę, mojej żonie niestety pali dużoooo więcej:-). Trasa około 5l przy jeździe do 120 km/h. Tak jak napisałem wcześnie, samochód eksploatuje około 8 miesięcy i nic w nim nie robiłem poza wymianą filtrów i oleju. Co do...
aster klapa nawiew klapa nawiew aster nawiew
kompresor nieszczelny gniazdka angielskie regulator napięcia przewody honda
check engine ozonator powietrza
Daewoo Matiz 1999: Gaźnik czy wtryskiwacze? Opis przewodów kostki stacyjki Hyundai i30 1.4 benzyna 2011