witam, jestem tutaj nowy,więc proszę o wyrozumiałość :) problem polega na tym ,że po odpaleniu silnika slychac jakby stukanie z dmuchawy jakby cos nie do konca sie przelaczylo czy ustawilo w odpowiednim miejscu .... kolejnym problemem jest brak oswietlenia w bagazniku (zarowka sprawna) czytalem ze moze cos w zamku klapy bagaznika zeby tam sprawdzic?
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
przy okazji wymiany filtra porozglądaj się po wlocie,czy przypadkiem nie wpadł jakiś "paproch" pod klapy obiegu wewnętrznego.
Skoro jak sam twierdzisz ze cos wpadło do systemu klap sterujących nawiewami a z płynem i jego temperatura jest oki....to szukaj w klapach ....linkach..ich napędach ....pokrętłach nieraz niestety bez wyjęcia całej nagrzewnicy sie nie da..
Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
Poddać diagnostyce układ sterowania klapami w dyfuzorze.
Uszkodzone klapy nawiewu/serwomotory.
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Krzysztofvmax nie pisz,że jest tam silniczek krokowy bo go tam NIEMA!! Jest tam zwykły silnik z przekładnią.Jeśli reaguje to pewnie jest zablokowana w jakiś sposób klapa.Sterowanie jest bezpośrednio na płycie z pokrętłami nawiewów.
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia na wyjściu według tego pinout: Pierwsza wtyczka: 1 - 12V...
tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić: Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią. Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza i jest rozprowadzane przez różne klapy do poszczególnych dysz nawiewu. Kiedy ogrzewanie...
Jaka może być przyczyna i Obadaj czy ci linka się z pokręteł nie wypięła lub przy klapie, w nogach pasażera, dostęp od dołu.
witam. posiadam astre h z18xe. mam problem gdyż zaczęły się chłodniejsze dni i zauważyłem że z nawiewu leci chłodne powietrze a jazda jak jest zimno tylko z podgrzewanymi siedzeniami nie wystarcza, dodam iż w lipcu wymieniałem sprężarkę klimatyzacji na nową i potem filtr kabinowy(może jego źle wsadziłem ale nie pozaginał się nigdzie w srodku i wszedł...
Witam wszystkich ! Mam taki problem: Wymieniałem ostatnio silniczek klapy obiegu wewnętrznego (taka otwierana półkula za schowkiem pasażera) w mojej astrze. Podczas operacji testowania wyciągnąłem wtyk wentylatora nawiewu (ten silniczek jest na nim zamontowany) i niechcący włączyłem zapłon. Chwilę przed tym testowałem wentylator na wszystkich biegach...
Zgadzam się, że nie ma krańcówek, ale nie zauważyłem w moim silniczku żadnego sprzęgła ciernego. Jest ośka silnika ze ślimakiem, dalej ślimacznica i przekładnia zębata złożona z kilku plastykowych kółek zębatych napędzająca dźwignię. Silniczek cały czas pracuje w jedną lub drugą stronę, aż napotka opór, to pracuje "na zwarciu" i wtedy się grzeje. Przez...
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Do elektrozaworu idzie od wiązki czarnoniebieski-czarnożółty takie same kable jak do silniczka klapy. Ale do nagrzewnicy jeszcze idą dwa kable czarne i jest wtyka czerwona. I nie wiem do czego to jest a te kable są powiązane z LM2904M. Który jest na płytce sterownika nawiewu. Może zapomniałem dodać że nagrzewnica jest z klima manualną.
Zdejmij panel z pokrętłami i szukaj odczepionej linki przy pokrętle ciepło-zimno, względnie drugi koniec przy klapie.
Miałem podobny problem. Silniczek działał odwrotnie. W pozycji obiegu wewnętrznego był zamknięty a przy obiegu zewnętrznym otwarty. Zmieniłem biegunowość kabli zasilających klapy i teraz wszystko działa prawidłowo.
Do klap jest jeden silnik z krzywką i krańcówką do wykrywania pozycji zero, plus pieruńskie długie i łożyskowane w milionie miejsc dźwignie z plastiku. Jak się przytrą te łożyskowania to silnik ma ciężko (a i tak ma mocną przekładnie) to sterownik jak nie znajdzie "zera" to wywala błąd i z regulacji nici. Ja rozbierałem ten system dźwigni i smarowałem...
Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
Cześć. Pacjentem jest Opel Astra 1 F `97 kombi 1.4 benzyna by Gliwice PL. Dziś walczę z oświetleniem kabiny, światełko nad lusterkiem. Przekopałem forum i kilka innych stron, nie rozwiązałem problemu, doradźcie uwagami. To co zrobiłem oczywiście przy włożonym kluczyku na pozycji 1: - sprawdziłem żarówkę nad lusterkiem, jest przejście na mierniku czyli...
Sprężarka bezsprzęgłowa ma zmienną wydajność, sprężarka tradycyjna - stałą. Sprężarkę bezsprzęgłową można włączać i wyłączać w dowolnym momencie, sprężarkę tradycyjną powinno się załączać wyłącznie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Sprężarka tradycyjna w automatycznej klimie chodzi cały czas - temperatura nawiewu ustalana jest przez klapy mieszające,...
Nie wiem jak jest w Astrze bo nigdy nie rozbierałem, ale żeby mieć zimny nadmuch trzeba zasłonić nagrzewnicę i do tego służy cięgno regulacji, które prawdopodobnie nie domyka do końca klapy zimnego nawiewu. Część powietrza idzie obok nagrzewnicy gdy nie domknięta jest klapa, lub nieszczelna i ogrzewanie jest słabe. Proponuję zakupić nową nagrzewnicę...
A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka). Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint? Wiem, że mam system BEHR. 1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę,...
Jak padł ci ten silniczek to mam taki info na pw.Dodam jeszcze ze te typy tak maja (to jest bardzo hermetyczne auto) a sterowanie ta klapa uzależnione jest od położenia pokretła nawiewu (sa tam microswitch w srodku )
Koledzy, wielkie dzięki za szybką reakcję. I za materiały - przeszukiwałem net przez parę dni i na nie nie trafiłem, a tutaj od ręki:) Póki co studiuję co tam napisali. Dodam, że moje webasto jest już zamontowane od paru dni i działa i z pilota, i z zegarka, silnik i nagrzewnica ciepłe. Brakuje kropki nad "i" - czyli uruchomienia nawiewu z ciepłym powietrzem....
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti