Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Bardzo prawdopodobne że klapa nawiewu się zacięła najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić działanie klap mieszalnika nawiewu czy pracują poprawnie
Gdzie znajduje się klapa nawiewu (Mode Door, Recirculation, Intake) w Nissan X-Trail T30, T31, T32, T33? Szukam dokładnego umiejscowienia klap w module HVAC za deską rozdzielczą.
Po rezystorze widać ze to klima manualna. Działanie Wentylatora raczej nic nie ma wspólnego z klimą.. Do sprawdzenia bezpiecznik (nie ten 5A) tylko ten do wentylatora (chyba 20A lub 25A) no i sam wentylator... Bład tyczy się Sterownika klimy ze nie ma czasem nie odpowiada... silniczek klapy to pewnie klapa do obiegu wewnętrznego.
Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
To sprawdzić trzeba jeszcze raz, bo zdaje się masz problem z obiegiem powietrza, moze klapami, szczególnie recyrkulacji, czyli jak nagrzewnica nie oddaje ciepła, to musisz sie do niej dostać i zobaczyc w czym problem. Moze byc tak, ze podczas jazdy, gdzie jest samoczynny nawiew poprzez ruch auta, a klapa jest nastawiona na pomijanie nagrzewnicy, tak...
Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Lata temu szczotki do takiego wstawiałem, tam dociska sprężynka i zarazem przewodzi.Więc kupujesz byle jaką, papierek i gotowe.Pamiętam że działało to kilka kolejnych lat.Gorzej jak potencjometr wytarty.
Jak już pisałem nie wiem gdzie jest opornik w ibizie z reguły jest gdzieś pod konsolą. z reguły idą do niego 3 lub cztery dość grube przewody z panelu sterowania. poszukaj ich przy panelu i dalej po przewodach. W starszych autach wyglądały podobnie jak ten który wymieniałeś w golfie w nowszych czę sto są wieksze. Poszukaj na allegro takiego opornika...
Po wyjęciu schowka pasażera klapę i regulację obiegu wewnętrznego masz na wierzchu,gdyby obieg był cały czas na wewnętrzny to parowałyby szyby.
Robiłem to w a4 ale trzeba wyciągnąc nawiew
W tym przypadku zamyka się klapa dolotu z zewnątrz i jednocześnie klapa obiegu wewnętrznego. W nowszym rozwiązaniu mechanizm obiegu wewnętrznego nie pozwala na jednoczesne zamknięcie obu klap.
Smar silikonowy, teflonowy, coś z tej kategorii.
A jak sprawdzić, czy sam silnik pracuje? Można na krótko jakoś 12 V podłączyć? Zdemontowałem czujnik temperatury jak i nawiew aby jakoś je przetestować. W warunkach pokojowych wydaje się, że czujnik temperatury pokazuje prawidłowo (wg tabeli rezystancji dla 25 stopni). Ciężko jest przetestować w środku lodówki dla 3 °C. Nie wiem też czy to przypadłość...
Ciepłe leci tak samo z obu stron Jak ustawię nawiew na zimne powietrze, bez włączania klimy, to leci takie same chłodne powietrze ze wszystkich kratek. Jak przestawiam pokrętło z zimnego na ciepłei odwrotnie, to słychać jak pracuje nastawnik (klapa)
Witam nie grzeje mi jedna strona nawiewu na wprost po stronie pasażera , rozebrałem plastiki i schowek , ale od strony schowka pracuje klapa zamykająca górna i jak zmienię na nawiew kabiny , ale jak zmienię pokrętło z zimnego na ciepłe to tylko działa silniczek dolny po stronie pasażera a po stronie kierowcy brak reakcji ,sprawdziłem na nowym silniczku...
Jest na pokładzie climatronic? Jak jest, to diagnoza komputerowa powinna coś podpowiedzieć. Napotykałem przeważnie na uszkodzenia serwomotorów sterowania klapami nawiewów. Najczęsciej V158 oraz V159. Jeden po lewej stronie środkowej konsoli, a drugi po prawej.
Witam Peugeot 307 2002r. klima ręczna, nwiew nie działa na żadnej prędkości 1-4. Problem z nawiewem, przeczytałem chyba wszystko co jest na elektrodzie na ten temat, ale dalej nie wiem. Bezpiecznik F18 40A ok napięcie na nim jest, wentylator sprawdzony ok, pokrętło/regulator nawiewu sprawdzony, rezystor nawiewu wyjąłem, sprawdzony ok. Kompletny brak...
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Żywica i płótno nie do końca zdaje egzamin. Ja kleiłem 2x żywicą i płótnem, aż w końcu przeszedłem na Poxipol. Całą oś oblepiłem dokładnie poxpiolem, i sprawdziłem czy nie bedzie nigdzie przeszkadzać. Wszystko było ok. KOlejna psrawa jest taka, że połamane klapy biorą się stąd, że włączamy nawiew na max-a, a potem wybieramy gdzie ma nam dmuchać. Klapa...
Udało! Klapa która przełącza nawiew na szybę blokowała się przez odkształconą uszczelkę. Nie obędzie się bez ściągania deski. Problem ten jest powtarzalny! Powodzenia
Witam Coś się popsuło (Mondeo MK3 2003 po lifcie) i nawiew wieje tylko na szybę, test klimy OK, schowek wymontowany, wymontowałem silniczki wszystkie kręcą się OK, ten pierwszy (z zębatką) bez problemu rusza klapą do przednich nawiewów (widać i słychać że działa) ale powietrze jakby do tej klapy nie docierało. Regulacja siły nawiewu działa OK Przycisk...
Dla potomnych. problem stanowiła klapa centralna cieplo/zimno. skubana pekla. Po zaspawaniu i wlozeniu ponownym wszystko dziala. dziekuje za porady Amen.
Musisz sprawdzić czy klapa szyba/nogi w obudowie nagrzewnicy przesuwa się gdy ustawiasz nawiew na szybę lub nogi.
Audi A3 8L 98r. Szukałem na forum, lecz nie znalazłem podobnego problemu. Od jakiegoś czasu nie działa mi nawiew w kabinie na żadnych prędkościach. Na początku, gdy przestawał chodzić, czuć było lekką spaleniznę. Pomyślałem, że to rezystor, kupiłem nowy i dalej nic. Wentylator w schowku sprawdziłem na krótko i działa, a klapa od sterowania obiegiem...
Klapy nawiewu .
Witam. Wygląda na to, że klapy się nie otwierają, a sterowane pewnie są panelem klimatronica i silniki krokowe nimi poruszają. Posprawdzaj kostki, przewody, czujniki temperatury wewnętrznej bo może są zakurzone i panel wariuje. Może od kogoś uda Ci się podmienić panel klimatronica. Może gdzieś coś pękło lub wyskoczyło lub obciera i nie odblokowuhe klapa...
brzmi jak serwosilniczek klap nawiewu.
przede wszystkim musisz sprawdzić czy jest obieg cieczy,na wężu jest specjalny otworek do kontroli i odpowietrzenia układu jeśli go częściowo ściągniesz aż się odsłoni to w czasie pracy silnika musi tam tryskać ciecz jeśli nie tryska to pompa wodna jest go kitu ( dotyczy pomp zamiennikowych po prostu mają za małe łopatki i na wolnych obrotach nie ma...
Tak, tylko mi sie wydaje, ze to ustawienie w zakresie 18-29 st. C nie jest automatyczne. Czyli że jeśli odpale auto w srodku nocy przy temp. -5 stopni i ustawię nawiew na 18st, to nie otworzy się od razu na max żeby było ciepło i w miarę ogrzewania się nagrzewnicy nie będzie stopniowo się przełączać położenie na coraz to zimniejsze. Wydaje mi się że...
Prawdopodobnie jakaś klapa się odczepiła od cięgna, lub siłownika (zależy co tam masz) i pęd powietrza ją zamyka.
Masz po części rację. W ten sposób dojdziesz do dmuchawy, zespołu rezystorów. Chodzi mi o klapę a dokładnie o dostęp do silniczka który steruje klapą obiegu powietrza (dopływ powietrza z zewnętrz)
A ja obstawiam stycznik służący do kalibracji silnika sterującego klapami nawiewu.
temat rozwiązany spadła linka wystarczyło wyjechać panelem środkowym i porobić pare patentów. dzięki wszystkim za pomoc :)
Klapa obiegu jest na stałe już ustawiona w obieg otwarty bo dopadł mnie problem siłownika więc to nie ma na układ wpływu. Filtr powietrza niedawno wymieniony. Wentylator niby na wszystkich biegach słychać że pracuję.
mi sie wydaje ze da sie przelozyc klimatronika... ... klimatronik jedynie steruje wszystkimi klapami nawiewu i temp nawiewu powietrza..... nie bedzie jedynie klimatyzacji.. ale da sie to oszukac.... ew. tez dolozyc. z drugej strony kiepski z cziebie mechanior z koro pytasz o takie rzeczy....
Witam ponownie. Cały nawiew razem z chłodnicą klimy wyjęty, niestety nie było to takie proste jak koledzy pisali , w tym modelu trzeba było ściagać wycieraczki , odciągać czynnik i odkręcać chłodnicę.I dopiero udało się to "cholerstwo"wyciągnąć z podszybia. No ale do rzeczy. Tryby są oczywiście wyrobione , nie ma żadnych krańcówek nie ma żadnych czujników...
https://youtu.be/qWP-Y6rylI8?si=_Pe3ItmI... https://youtu.be/kCeIYYsr7tM?si=PPGam2xn...
"Temperatura po stronie pasażera indeksowana jest względem temperatury ustawionej przez kierowcę" - to jest inaczej sterowanie jednostrefowe (nota bene - to jest cytat z instrukcji producenta). Gdy pasażer na "swoim" pulpicie sterowania dokona jakiejkolwiek zmiany temperatury - system powinien automatycznie przejść na sterowanie dwustrefowe (a tak się...
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Tak musi być komputer climatronika bo u ciebie siedzi climatik masz sterowanie klapami nawiewu ręcznie a w climatroniku wszystko odbywa sie elektrycznie więc potrzebujesz cały panel silniczkami oraz sterownik climatronika resztę można dorobić czyli instalację
Zapewne tam jest silniczek do sterowania klapą.
wężyki albo są pozostałością po zamontowanych wcześniej dodatkowych wskaźnikach np. wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo boost) albo są to wężyki od sterowania klapami nawiewu wewnątrz kabiny.
Cześć Pawle. Poodpinaj serwa nawiewów i zobacz czy wywali błędy. Miałem meśka gdzie sterownik nie mówił o niesprawnym serwie ( może mój tester nie potrafił zapytać) a zacięta była klapa obiegu. Blokowało wszystkie klapy i klimę.
Przecież to typowa usterka w Stilonie i w Braveranie II. Pękanie, a raczej rozpadanie się plastikowego sprzęgiełka pomiędzy aktuatorem a mechanizmem sterowania klapkami, zapewne dlatego że w fabryce zostały potraktowane smarem, a ten typ tworzywa nie lubi produktów ropopochodnych. Element ten jest do kupienia za kilkanaście złotych. W rzadkich przypadkach...
Witam. Od pewnego czasu bardzo zaczęły mi parować szyby jedyne co pomaga to włączenie klimatyzacji i to tylko do chwili kiedy mam ją włączoną. Jeśli jadę bez klimy np w takiej pogodzie jak obecnie to czym mocniej włączam nawiew na szybę tym bardziej paruje. Obstawiam zacietą klapę zmiany obiegu z wewnętrznego na zewnętrzny. Przy wciśnięciu przycisku...
Witam, odgrzebuję trochę temat bo mam podobny problem. U mnie sterowanie temperaturą działa w 9 przypadkach na 10 ale czasem po prostu silnik ruszający klapą od mieszania ciepłe/zimne się nie rusza. Zazwyczaj pomaga wymuszenie self-testa (przytrzymanie przycisku off i nawiew na nogi przez 2 sekundy a następnie auto) a czasem wystarczy pojeździć temperaturą...
Jestem elektrykiem, montowałem od strony elektrycznej "klapę oddymiania". Po zadziałaniu oddymiania jedyne co może wymusić nawiew to człowiek. Otwiera okna lub drzwi. Pierwszy raz to montuję dlatego mam sporo pytań i wątpliwości. Szkoda Kolego, że na samym początku tego nie napisałeś. Klapa dymowa - tak. Przewietrzanie - tak ale na warunkach o których...
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Nie wiem jak jest w Golfie 4 ale może to będzie klapa otwierająca/ zamykająca nadmuch powietrza na parownik. Przy klimatronie komputer steruje jej otwarciem w zależności od zapotrzebowania na chłód. Dobrze kombinuje?? :> hmmm powiem ci ze może coś w tym być... dodam jeszcze ze zima w sumie gdy temp. na dworze spadała do ok 0 stopni strasznie szyby mi...
Mam taki problem ze klapa pod filtrem kabinowy ,jest caly czas zamknieta czy ktos mial taki z was problem.Dodam ze wszyskie pozycje pokretla ustawiajace nawiew dzialaja tylko z tylu pod nogami pasazera nie dmucha.
siłownik klapa nawiew klapa nawiew citroen silnik klapa nawiew
zmiana obudowy nokia układy scalone audio bolec bolcy
instalacja elektryczna szlabanu kopia zapasowa
Dahua IPC: automatyczne wyłączanie DST i NTP – konflikt z NVR, firmware, konfiguracja czasu Jak sprawdzić MOSFET 4407A miernikiem uniwersalnym?