A jak sprawdzić, czy sam silnik pracuje? Można na krótko jakoś 12 V podłączyć? Zdemontowałem czujnik temperatury jak i nawiew aby jakoś je przetestować. W warunkach pokojowych wydaje się, że czujnik temperatury pokazuje prawidłowo (wg tabeli rezystancji dla 25 stopni). Ciężko jest przetestować w środku lodówki dla 3 °C. Nie wiem też czy to przypadłość...
Witam, odgrzebuję trochę temat bo mam podobny problem. U mnie sterowanie temperaturą działa w 9 przypadkach na 10 ale czasem po prostu silnik ruszający klapą od mieszania ciepłe/zimne się nie rusza. Zazwyczaj pomaga wymuszenie self-testa (przytrzymanie przycisku off i nawiew na nogi przez 2 sekundy a następnie auto) a czasem wystarczy pojeździć temperaturą...
Podłącz auto pod komputer Vcds,wchodzisz w klimatyzację i robisz test elementów wykonawczych może się któraś klapa przycina lub silnik od klap jest uszkodzony
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
A ja obstawiam stycznik służący do kalibracji silnika sterującego klapami nawiewu.
jeżeli klapa jest sterowana elektrycznie to silnik będzie gdzieś z boku jezeli nic podobnego nie widisz pod schowkiem obejrzyj jeszcze z drugiej strony nad nogami kierowcy może tam coś znajdziesz. bezpieczników nie sprawdzaj bo jezeli działa na 4 biegu to jest dobry. A zawalony pyłkowy nie spali opornika. W polo z tego okresu jest on (pyłkowy) nad nogami...
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Witam ponownie. Cały nawiew razem z chłodnicą klimy wyjęty, niestety nie było to takie proste jak koledzy pisali , w tym modelu trzeba było ściagać wycieraczki , odciągać czynnik i odkręcać chłodnicę.I dopiero udało się to "cholerstwo"wyciągnąć z podszybia. No ale do rzeczy. Tryby są oczywiście wyrobione , nie ma żadnych krańcówek nie ma żadnych czujników...
Klapa jest tu i tam. Przełącza nawiew omijając, lub kierując przepływ powietrza przez grzejnik nagrzewnicy. Jak się nie domyka zamykając zimne, to może wiać ciepłym wraz z niedomkniętym zimnym. W manualu, z pokrętłami i z linką, może pęknąć mocowanie pancerza linki x2, coś przy klapce. Elektryczny klimatronik, silniczek, ale za dużo nie widziałem o...
Witam mam pytanie chodzi o audi a 4 b5 1,8 t 1995 bez quatro , problem polega na tym że od 2 dni stuka coś w silniku znajomy powiedział ze to panewki ale nie jestem pewien ponieważ to nie jedyny problem z samochodem , mam także problem z grzaniem się silnika do czerwoności po lewej stronie na dole aż klapa jest gorąca dzieje się tak jak przytrzymam...
Dzisiaj skanowałem innym programem i wyskoczyły mi błędy takie jak Silnik klapy nawiewu wentylacji, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu odmrażanie, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu na nogi, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu lewego, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu prawego, przerwa w obwodzie...
Panel powinien mieć 3 gniazda: T5- wentylator nawiewu, T18- silniki klap i czujniki i T16- zasilania i komunikacja. Na pewno nie masz wtyczki T16? Jeżeli auto bez klimy to tylko wtyczki T5 i T16.
Uszkodzony silnik od klapy nawiewu lub sama klapa ale obstawiałbym na silniczek częsta przypadłość
polecam wstawkę z forum pt klimatyzacja - opisane wszystkie rozwiązania stosowane w vag, warto poszukać i sobie pobrać. w załączniku jpg z umiejscowieniem tego sterownika (silnika) klapy centralnej. Brak nawiewu na klapie centralnej wynika z uszkodzenia tego elementu - pozostaje wymiana, nieraz wystarczyło rozebranie i czyszczenie styków. Kupa roboty...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
Tym razem mam problem z klimatyzacja która niestety nie chodzi. Niedawno wymieniałam chłodnice klimatyzacji i była spr szczelność i nabijana. Teraz wyszedł mi taki błąd. http://obrazki.elektroda.pl/9151192900_1... Dodano po 1 Teraz gdzie tego szukać w aucie ? Pod kierownica czy od pasażera ?
Jak dostać się do silnika klapy nawiewu powietrza w Sharanie 1.9 TDI 2001 r. z klimą manualną. Prawdopodobnie jest bardzo dużo rozkręcania? Czy ktoś ma jakieś rysunki z etki czy coś podobnego?
Witam Wygląda, że zablokowała się klapa rozdzielania nawiewu na szybę/na twarz. Możesz mieć także uszkodzony silnik tej klapy lub jego zasilanie. Pozdrawiam
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
01809 - Silnik nastawczy klapy temperatury lewy V158 00710 - Silnik nastawczy klapy rozmrażacza szyby i nawiewu na nogi 01274 - Silnik klapy obiegu wewnętrzny/zewnetrzny V71 https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... Dodano po 9 Czynnik jest czy nie było sprawdzane.?
Problem rozwiązany. Należało wymienić silnik klap nawiewu. Koszt silnika 70 zł używany, wymiana 250 zł. Pozdrawiam.
25b - Footwell / defroster flap motor (V85), czyli silnik klapy nawiewu na nogi i szybę (V85) mam ten sam problem; klima dziala, ale ten błąd cały czas jest na nowo
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
Termostat silnika nie ma tu nic wspólnego , jak jest zużyty to silnik będzie się dłużej nagrzewał. Wpisz sobie w googla to znajdziesz zdjęcia gdzie taki silniczek klapy jest.
(at)szyper86 (at)psauzman problemu nadal nie rozwiazalem bo w lato nastala cisza, a teraz jakos nie mam czasu, Problemem jest silnik klap nawiewu, ktory nie potrafi sie odpowiednio ustawić i cały czas przeskakuje. Nowy kosztuje ok 250zł ewentualnie można wymienić sam potencjometr za 15zl. Żeby sie do niego dostać to trzeba odkręcic schowek pasażera.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
U mnie bez względu na prędkość jest bez zmian, więc to raczej nie to samo... Co do temperatury wnętrza, to przy ustawionej temp. na "auto" po jakimś czasie zmienia się moc dmuchawy, więc raczej "czuje", jaka jest temp. na bieżąco. Dla pewności mogę się podłączyć. A może bardziej w kierunku silników klap nawiewu? Ktoś umie się wypowiedzieć na ten temat?
Pierwsza za filtrem kabinowym, przed silnikiem nawiewu.
Gościu co ją nabijał .... zajmuje się tylko nabijaniem. To jak byś na stacji benzynowej chciał silnik naprawić :) sprawdź ten filtr, sprawdź czy klapa zimne/ciepłe działa i sprawdź ciśnienia. Jak ktoś do mnie przyjeżdża to ciśnienia i wylot na kratce sprawdzam za free. co do rurek to przy zaworze rozprężnym 1 powinna być ciepła (nie gorąca) a druga...
Witam. Aleksander 01 co to znaczy przez klapkę obiegu zamkniętego? W którym miejscu się on znajduje? Dzięki za odpowiedź Klapa jest zamontowana na tunelu powietrza dolotowego. Szukaj nad nogami pasażera.
Napięcie referencyjne odnosi sie do 5v zasilających potencjometry silników klap nawiewu ( + i - ) .Masa nie jest masą nadwozia. Ostatnio miałem przypadek braku tej masy na pedale gazu ,więc jakiś geniusz połączył go z masą z silniczka od klimy ( był najbliżej) . Ale się działo. Może to podobny przypadek. Bo wygląda to na problem w instalacji.
Klapa rozdziału, silnik klapy rozdziału, instalacja silnika, panel sterujący...
Sprawdź czy węże na wejściu do nagrzewnicy są gorące - przy grodzi od strony silnika. Może też być silniczek klapy nawiewu - jeśli masz climatronica.
Jaki to model A4: B5, B6 czy B7? Ale prawdopodobnie jest to unieruchomiona klapa nawiewu, a powodem może być silnik klapy lub potencjometr, który podaje informację do sterownika o stopiu otwarcia klapy. Najlepiej przeprowadzić diagnozę VAG.
Musisz to zdiagnozować na dobrym kompie, jeżeli żaden silnik regulacji klap nie jest uszkodzony to można zrobić adaptacje (lub kalibracje) różnie to nazywają, i powinno być OK.
Użytkuje ceeda od dobrych paru lat i w końcu zebrałem się, żeby zdemontować silnik klapy nawiewu. Zachowywał się dokładnie tak, jak opisał to bolekf2 tzn. działał w pełnym zakresie, ale przy przełączaniu na nawiew na korpus nie wykonywał całego skoku, a co za tym idzie ustawienie nawiewu na korpus mi nie działało. Tak przynajmniej myślałem, dopóki po...
nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana. To zmień serwis, w parametrach rzeczywistych widać jak klapy zmieniają położenie. Co do wentylatora, to jest tak, że silnik dmuchawy zmniejsza obroty podczas przestawiania klap nawiewu po to aby pęd powietrza ich nie blokował
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Dzień dobry, Ktoś potwierdzi, że wymiana silnika klapy recyrkulacji w 1P to ściąganie deski?
witam mam taki problem do dnia wczorajszego wszystko bylo ok a dzisiaj wsiadam do auta i nie chodza nawiewy szyba-srodek-nogi slychac tylko jakies bzyczenie w silniczkach nie dziala takze regulacja temperatury ale z ta temperatura jest taka sprawa ze wlaczylem na najnizsze i leci zimne bo bylo tak ustawione dzien wczesniej ale gdy biore na cieple nie...
Witam , chciałbym się podwiesić pod temat i proszę kolegów o radę.Jaki skaner będzie dobry do O1 1,9 ALH 2004r wersja Rider i do O2 2.0 BKD 2006r wersja Elegance.Zależy mi głównie na odczycie i kasowaniu błędów,ale nie tylko silnika lecz i innych podzespołów w tych autach.Czy Skaner V-SCAN VAG5053 ITS będzie w stanie sobie z tym poradzić?Biorę pod uwagę...
W aucie jest prawdopodobnie funkcja dławienia powietrza wlotowego, która działa po przekroczeniu pewnej prędkości. Klapa powinna przymknąć się częściowo ale ta funkcja działa nieprawidłowo. Do wyjęcia schowek pasażera, będą widoczne klapy i silniki sterujące po prawej stronie.
Problem jest natepujacy. Podczas "zabawy" w stanie serwisowym ulegly spaleniu 2 stabilizatory napiecia. Sa to stabilizatory zasilajace 4 wzmacniacze operacyjne, ktore z kolei steruja silnikami klap nawiewu, temp,itd. Zniszczone sa tak mocno ze z trudem odczytalem symbole z ich obudow-L4940V85, napiecie 8,5V. Nogi na wejsciach mozna powiedziec-odparowaly....
Zielony-G89;czujnik temperatury świeżego powietrza Zielony z białym i fioletowy z żółtym-Potencjometr silnika klapy obiegu wewnętrznego zielony z białym-potencjometr silnika klapy obiegu wew.
Ty chcesz zadawać potencjometrem i żeby silnik podążał, czy sprzęgnąć potencjometr mechanicznie z reflektorem i zrobić z niego sprzężenie zwrotne? W niektórych samochodach klapy nawiewów są na krokówkach i mniej więcej tak działają, ale ja gotowych sterowników nie znam i też bym robił na "arduinie".
Ta kostka jest od silnika regulacji temperatury V 68 musicz wymontować wycieraczki i podszybie to dostaniesz się do niego. Przewody idą bezpośrednio do sterownika te od silnika to D2 i D10 oporność 20-100 Ohm. Dwa silniki od klap nawiewu masz wewnątrz V85 D3 i D11 oraz V70 to styki D4 i D12
Silnik klap z lewej strony. Dostęp pod kierownicą. Czujnik świateł cofania: dostęp od góry.
Od grupy 011 zaczynają się chyba silniki klap z ich potencjometrami. Grupa 012 to V158, gr. 013 to V159 itd. Tam są informacje o ich skrajnych wartościach położenia, wartości zadane jak i ich obecne położenie w stosunku do wartości zadanych. Jak pokręcisz temperaturą i nawiewem, będziesz mógł zaobserwować zakres pracy potencjometrów.
klapa nawiew czujnik silnik klapa nawiew silnik klapa nawiew passat
ciśnienia oleju vectra synchronizacja modemu niska wydajność prądowa
Fiat Ducato P1206-22 – błąd DPF, przekroczony 1. poziom zatkania, objawy i diagnostyka Philips EP3551 – głośny hałas przed mieleniem i po parzeniu kawy – czyszczenie, smarowanie, odpowietrzenie