04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Dzisiaj skanowałem innym programem i wyskoczyły mi błędy takie jak Silnik klapy nawiewu wentylacji, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu odmrażanie, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu na nogi, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu lewego, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu prawego, przerwa w obwodzie...
A ja obstawiam stycznik służący do kalibracji silnika sterującego klapami nawiewu.
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
Uszkodzony silnik od klapy nawiewu lub sama klapa ale obstawiałbym na silniczek częsta przypadłość
Tym razem mam problem z klimatyzacja która niestety nie chodzi. Niedawno wymieniałam chłodnice klimatyzacji i była spr szczelność i nabijana. Teraz wyszedł mi taki błąd. http://obrazki.elektroda.pl/9151192900_1... Dodano po 1 Teraz gdzie tego szukać w aucie ? Pod kierownica czy od pasażera ?
Jak dostać się do silnika klapy nawiewu powietrza w Sharanie 1.9 TDI 2001 r. z klimą manualną. Prawdopodobnie jest bardzo dużo rozkręcania? Czy ktoś ma jakieś rysunki z etki czy coś podobnego?
polecam wstawkę z forum pt klimatyzacja - opisane wszystkie rozwiązania stosowane w vag, warto poszukać i sobie pobrać. w załączniku jpg z umiejscowieniem tego sterownika (silnika) klapy centralnej. Brak nawiewu na klapie centralnej wynika z uszkodzenia tego elementu - pozostaje wymiana, nieraz wystarczyło rozebranie i czyszczenie styków. Kupa roboty...
01809 - Silnik nastawczy klapy temperatury lewy V158 00710 - Silnik nastawczy klapy rozmrażacza szyby i nawiewu na nogi 01274 - Silnik klapy obiegu wewnętrzny/zewnetrzny V71 https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... Dodano po 9 Czynnik jest czy nie było sprawdzane.?
25b - Footwell / defroster flap motor (V85), czyli silnik klapy nawiewu na nogi i szybę (V85) mam ten sam problem; klima dziala, ale ten błąd cały czas jest na nowo
Witam Wygląda, że zablokowała się klapa rozdzielania nawiewu na szybę/na twarz. Możesz mieć także uszkodzony silnik tej klapy lub jego zasilanie. Pozdrawiam
Pierwsza za filtrem kabinowym, przed silnikiem nawiewu.
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
Sprawdź czy węże na wejściu do nagrzewnicy są gorące - przy grodzi od strony silnika. Może też być silniczek klapy nawiewu - jeśli masz climatronica.
Użytkuje ceeda od dobrych paru lat i w końcu zebrałem się, żeby zdemontować silnik klapy nawiewu. Zachowywał się dokładnie tak, jak opisał to bolekf2 tzn. działał w pełnym zakresie, ale przy przełączaniu na nawiew na korpus nie wykonywał całego skoku, a co za tym idzie ustawienie nawiewu na korpus mi nie działało. Tak przynajmniej myślałem, dopóki po...
Witam , chciałbym się podwiesić pod temat i proszę kolegów o radę.Jaki skaner będzie dobry do O1 1,9 ALH 2004r wersja Rider i do O2 2.0 BKD 2006r wersja Elegance.Zależy mi głównie na odczycie i kasowaniu błędów,ale nie tylko silnika lecz i innych podzespołów w tych autach.Czy Skaner V-SCAN VAG5053 ITS będzie w stanie sobie z tym poradzić?Biorę pod uwagę...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Jaki to model A4: B5, B6 czy B7? Ale prawdopodobnie jest to unieruchomiona klapa nawiewu, a powodem może być silnik klapy lub potencjometr, który podaje informację do sterownika o stopiu otwarcia klapy. Najlepiej przeprowadzić diagnozę VAG.
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
witam mam taki problem do dnia wczorajszego wszystko bylo ok a dzisiaj wsiadam do auta i nie chodza nawiewy szyba-srodek-nogi slychac tylko jakies bzyczenie w silniczkach nie dziala takze regulacja temperatury ale z ta temperatura jest taka sprawa ze wlaczylem na najnizsze i leci zimne bo bylo tak ustawione dzien wczesniej ale gdy biore na cieple nie...
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Witam. Aleksander 01 co to znaczy przez klapkę obiegu zamkniętego? W którym miejscu się on znajduje? Dzięki za odpowiedź Klapa jest zamontowana na tunelu powietrza dolotowego. Szukaj nad nogami pasażera.
Klapa rozdziału, silnik klapy rozdziału, instalacja silnika, panel sterujący...
W aucie jest prawdopodobnie funkcja dławienia powietrza wlotowego, która działa po przekroczeniu pewnej prędkości. Klapa powinna przymknąć się częściowo ale ta funkcja działa nieprawidłowo. Do wyjęcia schowek pasażera, będą widoczne klapy i silniki sterujące po prawej stronie.
Zielony-G89;czujnik temperatury świeżego powietrza Zielony z białym i fioletowy z żółtym-Potencjometr silnika klapy obiegu wewnętrznego zielony z białym-potencjometr silnika klapy obiegu wew.
Mam oto taki błąd w VCDS dotyczący klimatyzacji, nie wiem za bardzo za co to odpowiada nawiew jest klimatyzacja działa, przejmować się tym? z każdego nawiewu wieje.
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana. To zmień serwis, w parametrach rzeczywistych widać jak klapy zmieniają położenie. Co do wentylatora, to jest tak, że silnik dmuchawy zmniejsza obroty podczas przestawiania klap nawiewu po to aby pęd powietrza ich nie blokował
Witam, od pewnego czasu posiadam problem z panelem klimatyzacji w mojej audi a4 b5 2.8 quattro z 1995r(taki posiadam panel) http://obrazki.elektroda.pl/3687281500_1... Nie da się nastawić poziomu nadmuchu oraz temperatury, sterownik miał czyszczone styki chwile chodził ale znów ma problem, po nagrzaniu silnika sam nastawia sobie nadmuch...
Bo usunięcie błędów nie naprawia usterki. Co tam jest, klima automatyczna? To do sprawdzenia klapa i silnik sterujący.
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
Gościu co ją nabijał .... zajmuje się tylko nabijaniem. To jak byś na stacji benzynowej chciał silnik naprawić :) sprawdź ten filtr, sprawdź czy klapa zimne/ciepłe działa i sprawdź ciśnienia. Jak ktoś do mnie przyjeżdża to ciśnienia i wylot na kratce sprawdzam za free. co do rurek to przy zaworze rozprężnym 1 powinna być ciepła (nie gorąca) a druga...
Żeby po 3-4 miesiącach wykończyć silnik dmuchawy i klapy sterujące nawiewami. Brawo. Wielu przed Tobą myślało podobnie. Jeżeli 2 granaty odpalone jednocześnie + wymiana filtra kabiny nie pomoże to już tylko agresywna chemia którą stosują specjaliści.
Ford Focus 1.6 tdci - sprężyna sprzęgła pod pedalem, w serwisie wymiana bodajże 300zl. Jak bylo o desce rozdzielczej to peugeot 407 - silniczki i sterowanie klapami nawiewu. Nie zależny serwis od 1200zl.
Problem rozwiązany. Należało wymienić silnik klap nawiewu. Koszt silnika 70 zł używany, wymiana 250 zł. Pozdrawiam.
Panel/sterownik climatronic, klapy nawiewów, szczotki silnika dmuchawy, czujnik termiczny, tak na szybko to najczęściej padające elementy ale są też inne możliwości, zrób jakąs diagnostyke tego climatronika (bo to climatronic jak rozumiem??)
przy lewej nodze pasażera masz całe sterowanie klapami. Jaki silnik? Jak diesel może uszkodzony mały termostat.
Z drugiej strony jeśli masz jakąś propozycję lub chcesz poligon doświadczalny to mogę przekazać, w razie czego pin we wtyczce potrafię przełożyć. No to przekaż - 375 zł z wysyłką i zaprogramowaniem .. na 95% powinno działać! Sama konstrukcja piekarnika nie ulegała jakiejkolwiek zmianie. Poza tym dziewicze testy odbyły się już na piekarniku IKEA (Whirlpool)....
W warunkach przydomowych udało się sprawdzić -ciśnienia wysokie i niskie 3 bar, po załączeniu kompresora bez zmian - podłączenie pod komp nie wykazało błędów klimatyzacji, klapy i silniki nawiewu działają prawidłowo - wtyczki przy kompresorze wpiete - pwm na tym etapie nie mam czym sprawdzić
(at)szyper86 (at)psauzman problemu nadal nie rozwiazalem bo w lato nastala cisza, a teraz jakos nie mam czasu, Problemem jest silnik klap nawiewu, ktory nie potrafi sie odpowiednio ustawić i cały czas przeskakuje. Nowy kosztuje ok 250zł ewentualnie można wymienić sam potencjometr za 15zl. Żeby sie do niego dostać to trzeba odkręcic schowek pasażera.
Wentylator - dmuchawa powinna działać cały czas , a temperatura jest regulowana klapami nawiewu. Coś się dzieje z silnikiem dmuchawy , może zaciera się na łożyskach. Trzeba dostać się do niej i sprawdzić czy lekko się obraca. Druga możliwość to opornica lub coś z panelem klimatronic-a . Najlepiej jak byś podjechał do kogoś kto odczyta błędy , będzie...
Udało mi się zrobić test climatronica i wyskoczyły mi dwa błędy: 4FA i 318 więc je skasowałem i na razie nie wyskakują. Dodam, że podczas testu ładnie dmucha na szybę lecz normalnie nie mogę tej funkcji włączyć, czyli silnik od sterowania klapą nawiewu jest raczej sprawny. Czy w takim razie jest to wina panelu? Bo przecież po naciśnięciu przycisku powinna...
Witam serdecznie. Mam problem z klimatronikiem a mianowicie Od jakiegoś czasu brakuje nawiewu na szybę Wszedłem do menu serwisowego i wyświetliły się dwa błędy odnoszące się do zużytych szczotek silnika dmuchawy i zacinajacej się klapy nawiewu na przednią szybę. Najlepsze jest to ze jak włączę nawiew na szybę i zgasze auto po ponownym uruchomieniu nawiew...
Nic nie daję zmiana położenia na zimne. Teraz to już leci ciepłe tylko z dolnych nawiewów.
U mnie bez względu na prędkość jest bez zmian, więc to raczej nie to samo... Co do temperatury wnętrza, to przy ustawionej temp. na "auto" po jakimś czasie zmienia się moc dmuchawy, więc raczej "czuje", jaka jest temp. na bieżąco. Dla pewności mogę się podłączyć. A może bardziej w kierunku silników klap nawiewu? Ktoś umie się wypowiedzieć na ten temat?
Klimatronic migające 3-diody na panelu .Proszę o wskazówki i pomoc . MARIO. Dodano po 1 Renault 2002r, silnik 2,2DCI , brak nawiewu i sterowania klapami wnętrza.Co może być . Brak błędów (LUNCH CLIP . Prosze o pomoc.
Podłącz auto pod komputer Vcds,wchodzisz w klimatyzację i robisz test elementów wykonawczych może się któraś klapa przycina lub silnik od klap jest uszkodzony
Sprawa wyjaśniona. Winowajcą okazał się wypięty silnik sterujący klapami. Uszkodzenie mechaniczne, niestety nie do zdiagnozowania VAG iem.
Dobra, zrób tak, najpierw przepłucz nagrzewnicę jak nie pomoże to komp i ustawienia podstawowe klimy, a jak to nie pomoże to rozbiórka i czyszczenie silników (potencjometrów) od klapy.
Może pomogą te obrazki:-)- silnik i potencjometry to dwa oddzielne podzespoły
Tak jak pisze (at)balonika3 - klapy do sprawdzenia. Oprócz tego wyjmij filtr kabinowy i nawet ręką zobacz czy parownik jest mroźny (lepiej jakbyś użył termometr, wtedy mamy konkret). Jeżeli parownik mroźny to pozostają klapy (zerwane ząbki i nie domyka prawidłowo). Albo sprawdź tak - rano na zimnym silniku powinno lecieć zimne powietrze z nawiewów (nagrzewnica...
Bez przesady z różnicą wysokości, to są kilkunastocentymetrowe różnice. Parownik ma to do siebie, że ze względu na średnice kanałów i umieszczone w środku sprężynki ogranicza przepływ płynu, dodając spadek temperatury na nim podczas mrozów może zabraknąć energii w wężu do rozgrzania nagrzewnicy do odpowiedniej temperatury. Już nie wspomnę o autach w...
Kiepski nawiew to na początek zatkany filtr kabiny, potem klapy czy padający silnik. A że zimno to raczej bąbel powietrza w przewodach...
Pisałem ze były uszczelnione nawiewy przez mechanika więc może uszkodzony silnik przestawiania klapy mieszającej. Ile to mniej wiecej kosztuje robocizna i ogólnie ten silnik?
Witam! Jak w temacie - Evasion 2,0HDi z roku 2000. Problem z klimatronikiem jest taki, że albo grzeje na maxa albo w ogóle. Innymi słowy z nawiewów leci albo max gorące albo max zimne powietrze. Rozbierałem latem, sprawdzałem. System ma 3 silniki krokowe które sterują klapami nawiewów oraz centralną klapą mieszającą zimne i gorące powietrze. Wszystkie...
Witam forumowiczów mam nastepujący problem dotyczący silników siłowników klapek nawiewu ogrzewania w audi a 3 8p a dokładniej klapa śrdkowa,klapa cyrkulacji i klapa dławiąca tam pojawiają sie usterki silniczki pracują jak by nie w całym swoim zakresie dodatkowo co jakiś czas słychać powtarzające się cykanie.Dodam iż wymiana potencjometrów nie przyniosła...
Uważam iż masz problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno. Trzeba by tam zajrzeć, zdemontować schowek, może coś będzie widać, jak nie to demontaż kokpitu i tunelu nagrzewnicy.
Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
Napięcie referencyjne odnosi sie do 5v zasilających potencjometry silników klap nawiewu ( + i - ) .Masa nie jest masą nadwozia. Ostatnio miałem przypadek braku tej masy na pedale gazu ,więc jakiś geniusz połączył go z masą z silniczka od klimy ( był najbliżej) . Ale się działo. Może to podobny przypadek. Bo wygląda to na problem w instalacji.
Silnik klapy - ( lub sam ptencjometr) słaby dostęp ale da się zrobić , dla sprawdzenia podłaczyć komp . a ta jazda do tyłu :)
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Pisz krótko i treściwie.Włączam filmik i widzę panel klimy to dalej nie oglądam.Skoro silnik chodzi to nagrzewnica zakamieniona na to wychodzi.Aby poruszać klapą silnik trzeba wykręcić.Jak nie wiesz ktora klapa od czego to odłącz jej silnik i zobacz w opisie błędu za co odpowiada bo zapewne błąd się pojawi.
Witam ponownie. Cały nawiew razem z chłodnicą klimy wyjęty, niestety nie było to takie proste jak koledzy pisali , w tym modelu trzeba było ściagać wycieraczki , odciągać czynnik i odkręcać chłodnicę.I dopiero udało się to "cholerstwo"wyciągnąć z podszybia. No ale do rzeczy. Tryby są oczywiście wyrobione , nie ma żadnych krańcówek nie ma żadnych czujników...
silnik mix klapy moze nie domykać, z prawej strodu od dołu dojście..
Co do mikrostyku , to jest on integralną częścią zamka. Co do terkotania , to prawdopodobnie silnik krokowy klapy rozdziału powietrza przeskakuje wewnątrz siebie , dochodząc do skrajnego położenia (też integralna część silnika ) Więc pozostaje Ci żyć z tym lub wymienić obie części...:cry: :cry: :cry: Dodano po 1 "HAPPY NEW YEAR ":D :D
Panel klimatronica z GolfaV i Touran ma taki sam układ wtyczek jak Leon 1P, więc sądzę że sygnały są takie same: 20-stykowe złącze, T20c na schemacie przepływu prądu wtyk A : 1 - Fotosensor penetracji światła słonecznego 2 -G134- lub fotosensor penetracji światła słonecznego -G107-, sygnał2 - Nadajnik wysokiego ciśnienia -G65- 3 - Fotosensor penetracji...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Trzeba sprawdzić silnik od klapy ciepłe/zimne czy działa i w jakiej pozycji jest klapa. Z nawiewów leci powietrze? Może jest filtr zapchany.
Masz zacięty potencjometr w silniczku klapki regulującej nawiew Przyjrzyj ten temat:[url=http://forum.vw-passat.pl/thr...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Witam Panowie problem taki ze odpalamy samochód włączamy klimatyzacje klima się załącza włącza się sprezarka i wentylator czynnik chłodzący w układzie jest nabity prawidłowo, rury z czynnikiem są zimne, sprzęgło spręzarki sprawne nadmuch w kabinie jest a powietrze nie leci chłodne. Diagnostyka komputerowa wykazała błąd w klimie 603 - silniczek klapy...
Witam. Ponieważ nie znalazłem rozwiązania w istniejących tematach mojego problemu z ogrzewaniem w samochodzie SEAT LEON mk1 1.9, tdi (ASV) z 2000 r. postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami z naprawy tej usterki z innymi. Samochód wyżej wymieniony jest wyposażony w climatronic który do pewnego czasu pracował bez uwag. problemy pojawiły się podczas...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Problem masz z silnikiem klapy ciepłego/zimnego powietrza, sprawdź go ewentualnie podmień na drugi.
Układ sterowania pracą silnika(silnik1.9 TDI),dodatkowa nagrzewnica,układ klimatyzacji,ogrzewanie tylniej szyby,ogrzewanie przedniej szyby,ogrzewanie dysz spryskiwaczy,światłą zewnętrzne, Opis z instrukcji obsługi Odpiełem wiązke tylniej klapy,odpiełem zasilanie silniczków nawiewu przedniego i tylniego,wypiełem centralkę sterującą ,światła zewnętrzne...
Panel nawiewu jeszcze nie sprawdzony! Niby wszystko sprawne na pierwszy rzut oka, sterowanie klapami chodzi, kreski wiatraka zwiększają się i zmniejszają, temperatura zwiększa się i zmniejsza! Szczerze powiem nie wiem jak sprawdzić panel nawiewu? Co do mas (przynajmniej tych pod maską! Wszystkie wyczyszczone!). Kable idące od rezystora i do dmuchawy...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
a ja mam inny problem w D3, nie dmucha mi nawiew pełną mocą do środka tylko sobie szumi gdzieś pod dechą, muszę ustawić na level 12 żeby coś czuć, też błędy związane z jakimś silnikiem od jakiejś klapy...podejrzewam, że trzeba zwalic deche żeby się do tego dobrać :(
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
Zainstaluj podgrzewacz elektryczny płynu (230VAC) + zdalne sterowanie. Podłączysz wtyczkę na podjeździe, naciśniesz guzik na pilocie i po pół godzinie będziesz miał ciepły silnik i odmrożone wszystkie szyby. Ale to jeszcze chyba trzeba by jakoś uruchomić nawiew w aucie? Niektóre auta zamykają klapy nawiewu (przynajmniej te na szyby) po wyłączeniu zapłonu...
błędów nie ma. Jest kilka w sterowniku silnika, ale to nieistotne dla ogrzewania. Klimatyzacja działa dobrze, zarówno z przodu jak i z tyłu. Nawiewy działają, klapa sterująca ciepłe zimne działa, jedynie nie uruchamia się pompa i elektrozawór (na krótko, z akumulatora pompa działa, więc jest sprawna).
Problem jest natepujacy. Podczas "zabawy" w stanie serwisowym ulegly spaleniu 2 stabilizatory napiecia. Sa to stabilizatory zasilajace 4 wzmacniacze operacyjne, ktore z kolei steruja silnikami klap nawiewu, temp,itd. Zniszczone sa tak mocno ze z trudem odczytalem symbole z ich obudow-L4940V85, napiecie 8,5V. Nogi na wejsciach mozna powiedziec-odparowaly....
są bezpieczniki F3 F32 F21 jest moduł sterujący i silnik wykonawczy na klapie ciepło zimno i silniki sterujące klapami sprawdź czy po przekręceniu zapłonu na podanych bezpiecznikach jest napięcie ale raczej będzie jeśli wentylator działa. sprawdź co ci poda komputer. Układ jest diagnozowalny przez złącze diagnostyczne.
zamontuj kilka czujników temperatury w aucie(wyloty z nadmuchu,środek kabiny) - połącz to ze sterowaniem sprężarki - weź poprawke na temperaturę zewnętrzną (kolejny czujnik). Dołącz do tego jeszcze sterowanie nawiewem powietrza ciepłego i zimniego (kilka silników na klapach)Oczywiście do tego wszystkiego jakiś sterownik na procesorku. No i masz gotowy...
Jeżeli chodzi o soft to był przez ASO zmieniany język z DE na PL, czyli tylko DIM był programowany. Możliwe że VIDA się walnęła i źle zinterpretowała kod, bo nią były ściągane kody. Co do nawiewu. Jest jeszcze jakaś opcja, czy na 100% to jest awaria silnika klapy?
Urządzenie steruje silnikiem wentylatora nawiewowego w centrali ventus, jakiś czas temu centrala się wyłączała z powodu presostatu, czyli niedrożny filtr, pomimo wymiany filtra problem pozostawał , serwisant zmniejszył obroty na falowniku i problem rozwiązał, ale jak się okazało później, powodem była zamknięta klapa przeciw pożarowa, a. teraz jest otwarta...
Jakiś czas temu przestała mi działać dmuchawa nawiewu, potem przez jeden dzień działała i od tego czasu nie działa w ogóle. Sama klimatyzacja jest sprawna, kompresor działa, klapy kierunków nawiewu też się przestawiają. Klimatronik wskazuje błąd 18.1 czyli błędne napięcie na silniku dmuchawy powietrza, błąd stały. Podłączyłem dmuchawę na krótko do prądu...
Powietrze mi się wydaje jakby buchało ciepłym z silnika ogrzewaniem klapy te sprawy , bo jest za ciepłe nawet na pogodę która panuję, nawet jak jest chłodno to i tak leci bardzo cieple powietrze
Jeżeli to się dzieje zaraz po wyłączeniu silnika i po kilku sekundach ustaje, to może to być tzw. klapa gasząca. Mechanizm zamyka dostęp powietrza i wyłącza w ten sposób silnik. Możliwe, że słychać jeszcze takie popiskiwanie przez te parę sekund. Po tym czasie sterownik otwiera klapę i odgłosy znikają. to się nie dzieje zaraz po zgaszeniu tylko dlugo...
w większości aut, przełączanie kierunku nawiewu jest serowane podciśnieniem z silnika. Może spadł ci któryś z wężyków ?
Jeśli po wyłączeniu klimatyzacji w miarę rozgrzewania się silnika leci coraz cieplejsze powietrze z kratek nawiewu, to jest uszkodzone sterowanie ciepłym i zimnym powietrzem, albo klapa lub zawór ciepłego powietrza sie popsuły, nie wiem jak jest w primerze P11 w niektórych modelach są klapy przesłaniające nagrzewnicę, a w niektórych zawory zamykające...
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Miałem kolego ten sam problem, i wkurzony mnie zaparowane szyby przy -10 robił się szron. Ja najprościej w świecie odpiolem klapę nawiewu i uniosłem do góry oraz zabezpieczylem żeby nie opadala. U mnie chyba silnik podnoszenia tej klapy jest uszkodzony ponieważ nie reaguje na ten przycisk. Nie wiem czy jakaś inna przyczyna może go z automatu zamykać...
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti
Podłączasz Vaga lub Vcds wchodzisz w climatronic odczytujesz błędy jak będzie silnik od klapy to go wywali na dzień dobry ,robisz test climatronica i wiadomo co jest
możesz też mieć zaciętą klapę powietrza obiegu wewnętrznego lub włączony przycisk. Wyciągnij silnik dmuchawy i na włączonym zapłonie w pozycji nawiewu INNYM niż na szybę czołową naciskaj i zwalniaj przycisk obiegu wewnętrznego i patrz co się dzieje czy będziesz widział klapę obiegu wewnętrznego. A swoją drogą filtr kabinowy kiedy był wymieniany? Znajduje...
ad1. Albo masz nieszczelność, albo wakupompa jest zużyta i nie wytwarza wystarczającej ilości podciśnienia ad2. zrób nastawy podstawowe w klimatroniku, albo test elementów wykonawczych, niech każdy silniczek znajdzie swoje położenia krańcowe, wtedy okaże się czy klapa lub silnik się nie blokują. ad3. Chyba prościej będzie kupić kpl silnik tdi (wydech,...
Jezeli masz przy wentylatorze jakis silniczek to prwdpd do obiegu (wewnetrzny/zewnetrzny). Powinien ruszac klapa znajdujaca sie przed wentylatorem. Jak dobrze pamietam to stare A4 mialy silnik klapy reg temp nad srodkowym tunelem(podloga). Jeden z dwoch znajdujacych sie tam silniczkow.
klapa nawiew czujnik silnik klapa nawiew silnik klapa nawiew passat
schemat voltcraft kupie uklad montaż drzwi zmywarka
hulajnogi elektryczne problemy pomiary ładowarki
Programowanie słuchawki Codi APS 713 - krok po kroku Jak odblokować ekspres do kawy Siemens EQ.6 S300?