Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Dalszy ciag tematu. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się na czwartek na czyszczenie przepustnicy. Wg słów tego mechanika główna przyczyna jest przepustnica. Zadziwiające jest tylko to iż nie ma żadnych błędów - op com nic nie pokazuje. Zastanawiam się jeszcze czy aby to nie te klapy wirowe?
Okazało się że to były klapy wirowe. One powodowały taki dziwny dźwięk. Pozdrawiam
Witam, usuwał ktoś klapy wirowe w silniku astry 1.6 16v xep, bo u mnie po wyjęciu klap silnik, zanim się rozgrzeje, kręci tylko do 2.5 tys, potem przy 60 stopniach kręci do 3 tys, a przy 90 dopiero do 4 tys coś, ale nie do końca. Ktoś miał taką przyczynę? AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów lub kontrolki ostrzegawcze na desce rozdzielczej? Brak...
W diagnostyce komputerowej pokazywalo coś z podciśnieniem. Klapy wirowe jak to sprawdzić?
Klapy wirowe w tym silniku dają tyle co nic.Czy one będą czy nie to nic nie zmieni.Złap za siłownik i zobacz czy odbija.Dojdziesz po białym wężyku.Jak odbija to nie mogą być zamknięte.Jak blokują się to pewnie dolot zawalony syfem co jest normalne w tych wozach..Klap nie musisz wyłączać byle był wpięty zawór.
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
coś tu mi sie widzi ze klapy sie rozsypały
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Że też nie wywaliło w innym miejscu nieszczelności? Np. na klapach wirowych czy co? Chłopaki widzę zakleili klejem do szyb. Działa to działa, nie ma co drążyć.
Witam, Nie znalazłem posta opiekującego ten problem, a mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka service i auto traci moc oraz obroty nie mogą przekroczyć 3200. Czasem też auto po prostu gaśnie podczas jazdy, czuć tylko zryw wszystkie zegary opadają oraz włącza się kontrolka trakcji oraz migający service, przy czym po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie...
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Egr usunięty jak i klapy wirowe. Zostały sondy. Na jednej napięcie jest zmienne średnio 5.4v a na drugiej stałe 1.24. https://obrazki.elektroda.pl/9778475200_...
Masz może porównanie jakie są różnice między całkowitym zaślepieniem a takim z otworem ? U mnie w Opel Astra G rok 2003 Z17DTL po całkowitym zaślepieniu EGR (bez nawiercania zaślepki, bez wyprogramowywania w ECU) auto wpadało w tryb awaryjny i traciło moc. Co z klapami wirowymi ? Gdzieś czytałem że ktoś wypiął dźwignię od sterowania a klapy otwarte...
Klapy wirowe... daruj sobie albo napraw sam. Tam się wyrabia i spada łącznik ale w ASO jest to dostępne jako całość. http://forum.opel24.com/topic/16134-astr...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Śmiało możesz zostawić otwarte. To są klapy wirowe,mają za zadanie wytważać zawirowania powietrza w cylindrze co ma poprawić spalanie.Podobno.Nie kombinuj z nimi zbytnio bo ci coś odleci podczas jazdy i kuku.
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
Nie nie pisz o innym ciśnieniu pompy,po prostu mogą być wtryski uszkodzone i tyle.Jak kupiłeś z kolektorami to zobacz przy okazji czy klapy wirowe pracują prawidłowo lub odłącz gruszkę opaską ,,trytką,,zabezpiecz klapy w pozycji otwartej i zobacz wtedy co z mocą.Wymień dla pewności wtryski ale wiąże się to z kosztami bo powinieneś wymienić od razu podkładki...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Silniki Fiata w Oplu są ogólnie ok vectra c i zafira b czy astra h nie miały większych problemów bo to silniki Z19DT Z19DTH czy Z19DTL (wiadomo dwumasy , egry , czy klapy wirowe ale to chyba wszystkie diesle). Silnik A20DTH ,A20DTJ itp czyli Insignia A i Zafira C ogólnie jeżdzą tylko ta nieszczęsna uszczelka smoka oleju która twardnieje (przez dolewanie...
Na temat palenia szkoda pisać bo było milion razy.Jak 101 to musi być DTH ogółem żadnych rewelacji nie ma,ale w miarę idzie,natomiast DTL to porażka 84km przy dwóch litrach 16v ?(tam niby chodziło o napełnianie cylindrów ,16v klapy wirowe itp)ten silnik to nie wypał .Dodajmy jeszcze sobie VP44 (w sumie jak w DTH) i mamy padlinę,miałem jednego drugim...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Już powoli tracę cierpliwość do tego silnika... Zrobiony twinport, łączenia poradnicy z klapami wirowymi, same też bez większych luzów, zrobiona płukanka + wlanie po 50ml nafty do każdego cylindra, wymieniony olej na gm 5w30 dexos2, pomierzone ciśnienia w cylindrach i odpowiednio od rozrządu 10,4(tutaj powierzenia cylindra porysowana bo poprzedniemu...
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Witam, kupiłem samochód we wrześniu od tamtego czasu przejechałem 10 tysięcy km samochód to opel astra H 1,6 twinport 105 km 77kW 2005 rok benzyna+gaz Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej. Terkot jest na luzie a gdy dodaje gazu to jest głośniej i częściej pukanie Ale na 4-5 biegu już tego nie słychać nie wiem może...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Witam wszystkich, podepnę się pod temat wypadającego zapłonu w samochodzie Opel Astra H 1.6 (mój to: Twinport Z16XEP 105 KM 2004 r.). Pojawia się często, przeczytałem wiele postów na różnych forach i zdaję sobie sprawę, że nie ma prostej recepty na usunięcie tej usterki. Moje auto użytkuję od 6 lat z instalacją LPG i zachowuje się bardzo dobrze, padającą...
Witam, posiadam Astre h 2004r benzyna i gaz z silnikiem 1.6 16v twinport o oznaczeniu Z16XEP. Problem w niej jest taki, że silnik nierówno pracuje, słabo wkręca się na obroty, pod obciążeniem (np. na 1 biegu pod lekką górkę, a nawet na prostej powierzchni) słychać metaliczne stukania, brakuje jej mocy. I tu się pojawia problem. Jeszcze pół roku temu...
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Dzień dobry, opisując cały problem od początku. Zleciłem mechanikowi wymianę kolektora ssącego z wersji z klapami wirowymi na wersję bez klap wirowych. Po odbiorze samochodu nie było żadnego błędu, po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu samochodu pojawiło się auto z kluczykiem. Wróciłem do warsztatu i dowiedziałem się, że problemem jest uszkodzona przepustnica...
W moim typie silnika Z16XE bez klap wirowych kolektora okazało się, że wystarczy kolektor uszczelnić na nowo, chociaż nie ma tam co zbytnio stukać. Wszystkie wnętrzności przegrody ciasno siedzą, przegroda też, ale po wymianie uszczelnienia przegrody ustało, jak ręką odjął.
Samochód po zaślepieniu klap wirowych, czyszczeniu całego układu i wymianie czujnika przepływu powietrza ( pasujący z Bosha ale o innych numerach) samochod kręci się do końca ale totalnie bez mocy.
Silnik Z19 DT 8V 120km 1.9 JTD Fiata stosowany w wielu modelach Punto, Dablo, Stilo, Croma , Astra H , Zafira B jest wersja DTH 16V150m lecz tu na dzień dobry wymienić kolektor na taki bez klap wirowych. Ogólny dostęp części.
Witam serdecznie jest ktoś w Bydgoszczy lub w kuj-pom kto pomoże z modyfikacją programu chodzi o programowe usunięcie klap wirowych itp. Pacjent to Astra 1.9 CDTI 16V 150KM 2009rok, sterownik EDC16C39. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi w temacie lub jeśli wygodniej prywatna wiadomość.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
...tylko jak olej wypływający z osi klap wirowych miałby dostać się do wnętrza "gruszki"?
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
Miałbym do wyoutowanie dpf i egr (fizycznie osunięte już) i jeszcze czekam na rozprawę z kluczem i młotkiem z klapakami wirowymi ale też trzeba by wyprogramować je potem wtym moim A1.7DTS - to samo wyprogramowania tych bajerów przez obd ile by wyniosło? Nie wiem czy konieczne jest wyprogramowanie sąd lambda i po co się to robi?
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
dlaczego miały tutaj miejsce tego typu zajścia jak w moim przypadku i o co poszło. Chodzi ci o brudny dolot ? To cena za ekologię ,a właściwie za brak tlenków azotu. A zę map się popsuł to się popsuł. Trochę od syfu w kolektorze, a trochę od starości. Więc co? Czujnik oraz generalne sprzątanie pod maską? Jeszcze zapytam bo na innym forum ktoś napisał...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Możesz spróbować zrobić taki test, o ile uda Ci się uruchomić silnik. Siłownik klap wirowych i MAP Sensor widać tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/8878145600_... Tutaj filmik z wymiany MAP sensora (jest pod "rynienką" z przewodami i normalnie go nie widać): [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Lepiej by było jak byś podał numery tych błędów,app sensor to czujnik pedału gazu,koło aku to są zawory sterowania egr i klap wirowych jeszcze jeden koło sprężarki ,posprawdzaj wszystkie wężyki założone na nie czy są szczelne.przydało by się sprawdzić ile pompa vacum daje, min0, 8bar.Kontrolka nawet do zera stopni nie musi się palić a problemy z odpalaniem...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Tzok napisał (Obecnie testów na drodze nie było, ale jest oryginalny przepływomierz, natomiast zastanawia mnie zachowanie EGR. Po przegazowaniu, przez ok 1 minutę, EGR Pulse Ratio jest ok 25% (i słychać prace elektrozaworu), po tym czasie EGR Pulse Ratio spada do 1% i zawór milknie. Gdy zawór EGR jest wysterowany w tych 25% to przepływomierz wykazuje...
klapa wirowy aster klapa wirowy akumulator
seicento klema otwieranie centralnego zamka awaryjne klawiatura zalać spirytus
płytka spawarki naprawa płytka spawarki naprawa
Case 7250 - Zamiana biegów wstecznych i wysokich Jak odwiesić zawieszoną sekcję w pompie wtryskowej Bosch?