Witam całe forum 😁. Amianowicie jak każdy przychodzący tutaj z problemem również i mnie to spotkało 😅. Więc tak bez owijania w bawełnę. Fiat jeździł i odpalał zawsze tylko na gazie, pewnego dnia postanowiłem pojechać 70 km od miejsca zamieszkania na przejażdżkę, około 20 km, Fiat nagle zaczął szarpać po czym zapaliły się kontrolki [Check...
hm a moze kolega podłączył odwrotnie klemy ?
Witam ponownie. Z tego wnioskuję,że nie ma potrzeby odłączania klem.Jednak przed chwilą pożyczyłem sobie mądrą książkę pt."Fiat Seicento" Józefa Zembowicza i tam na stronie 48 pisze,cytuję:"p.3- odłączyć zaciski instalacji elektrycznej samochodu od biegunów akumulatora ;p.4-podłączyć przewody urządzenia do ładowania przestrzegając zgodności biegunów;p.5-włączyć...
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
Może być jeszcze inna możliwość. Odepnij w ogóle sondę, zdejmij klemę żeby zapomniał wartości adaptacyjne i pojeździj w trybie awaryjnym (bez sondy) czy będzie tak samo.
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony.
Brak napięcia w instalacji tj. rozładowany akumulator brak przejść klemy masy itd.
W ciągu roku robiłem dwa auta, w których gościom udało się wsadzić odwrotnie akumulator, z czego jeden to 4letnie Seicento z klemami i czopami w idealnym stanie, ot wziął aku z innego auta i wsadził tak, żeby kable dostały.:D:D
Być może. Jeśli akumulator był podpięty... Ogólnie, to tylko z największą ostrożnością i w wyjątkowych wypadkach podpina się krokodylki na włączonym w auto akumulatorze! Krokodylki muszą mieć izolacyjne osłonki na części innej niż dotykająca klem a przewody prostownika w idealnym stani. A i tak z akumulatorem trzeba zawsze "z głową".
Pierwsze co to sprawdz akumlator, klemy, mase akumlatora.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Sprawdź klemy na akumulatorze. Albo aku rozładowany.
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
A klemy akumulatora czyściłeś?
przeczyść klemy oraz podłaczenie do alternatora
Kabel, który idzie od alternatora do klemy akumulatora nie powinien mieć bezpiecznika.
Witam,sprawdż plusową klemę na aku, połączenie masy silnika Pozdr.
Brak masy i upaliło linkę. Masa do poprawki ,najlepiej nowy kabel z klemy na silnik i linka sprzęgła do zmiany.
Tak, to możliwe. Sprawdź czy przy klemach akumulatora nie odpadł niechcąco jakiś przewód, tak sie niestety nieraz zdarza. No i sprawdź SWR.
Podmień akumulator na inny. Jeśli napięcie w chwili rozruchu spada poniżej określonej wartości może być taki objaw , Dlatego jeśli odpali akumulator przez jakiś czas się podładuje i trzyma napięcie i odpala a jak trochę postoi może tracić parametry i tak w kółko. Jakie napięcie na klemach w chwili odpalania z kluczyka?
Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) Może od prób oczyściły się klemy i jest lepszy styk elektryczny.
RobertLodz09 masz racje, tylko wtedy przekonam się jak mają dobrze świecić światła w seicento. Żaróweczki od postojówek w5w też zmienię obie. Instalacje robiłem nową w tamtym roku, przewód 2,5mm2 i porządne przekaźniki(odpowiednik 541). Podstawki pod przekaźniki pochodza od malucha. Plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masę wziąłem z karoseri( niestety...
klemy na włączonym silniku 14,40. To teraz wykonaj pomiar na włączonych światłach.
Odepnij klemy od akumulatora na 15-30 minut i będzie problem z głowy !
Witam, Akumulator po wyjęciu z samochodu pokazuje, że jest 12,64 V. Model to chyba centra 40Ah - naklejka zgineła, ale takie ładowali podobno w Seic 900. Podłączony do prostownika produkcji ZSRR - na klemach pokazuje ze idzie 15,9 V - no i trochę bąbelkuje - na amperomierzu prostownika jest prawie 4 A. Czy tak kontynuować? Czy coś źle robię?
Jutro zamierzam przeczyścić całą instalację od urządzenia sterujacego systemem wtryskowo - zapłonowym do "klemy" akumulatora. Zauważyłem, że im wyższa temperatura(na zewnątrz) tym lepiej odpala. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Po włączeniu świateł , na pracującym silniku ,przy nie działającym liczniku , pomierz napięcie na klemach akumulatora! Następnie na pracującym silniku i wyłączonych światłach - opisz te pomiary! Takie same pomiary zrób na plusowej śrubie alternatora! Mam nadzieje ,że wiesz jak to zrobić.
zgadzam sie z vvaldkiem to typowy brak masy. Weź tali jeden z przewodów rozruchowych ( taki do "pożyczania prądu") zapnij na klemę minusową i do korkusu silnika powinien zapalic.
Przeczyść klemy i sprawdź czy śruby do alternatora są dobrze dokręcone.
Czołem. Ojciec dziś chciał zmierzyć w swoim seicento prąd ładowania akumulatora. Najpierw na wyłączonym silniku zetknął końcówki czujnika - multimetru z klemami akumulatora i ... prawie stopił jego kabelki. Okazało się, że źle podłączył przewód plusowy do czujnika ( w inne miejsce) czym spowodował zwarcie. Moi mili - czy oprócz ewentualnego uszkodzenia...
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
czyli odpinać ten komputer czy nie?jutro będę działać podam wyniki. Odepnij ale pamiętaj by przy odpinaniu stacyjka nie była przekręcona . Przedtem możesz odłączyć ujemną klemę z akumulatora. Do pomiaru podłączysz
Witam. Może na początek przegląd instalacji elektrycznej a szczególnie masy pojazdu oraz klemy na akumulatorze może w tym problem a nie w sofcie. Pozdrawiam
Możesz sprawdzić klemy, ale też sprawdź też wszystkie masy "główne" czyli do karoserii, do silnika, do sterownika silnika.
Spaliła się cała wiązka czy tylko przewód "+"? "+" idzie z klemy do rozrusznika i dalej do alternatora, do klemy jest też dokręcony cieńszy przewód który idzie do głównych bezpieczników i dalej do kabiny.
Ja mam Punto i też pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,4mA. Też akumulator mi się rozładowuje. Winny okazał się sam akumulator gdzyż nie trzymał dostatecznie prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem go na noc w aucie z odłączonymi klemami. W południe poszedłem odpalić i klapa. Akumulator znowu padł. Czeka mnie...
Według mnie to niekoniecznie jest problem z akumulatorem. Mam Punto 1, miałem też zaniki napięcia, ale objawiało się to tylko po postoju. Wieczorem wszystko działało, a rano nie świeciły się nawet kontrolki. Wystarczyło przyłożyć prostownik do akumulatora i po kilku minutach auto zaczynało normalnie "gadać". Wymieniłem akumulator i problemy ustąpiły....
Ostatnio miałem podobny problem. Sprawdź czy rozrusznik działa "na krótko". Jeśli nie działa no to wiadomo. Natomiast może to też być wina prądu który nie dochodzi do rozrusznika. Wyczyść dokładnie wszystkie złącza, klemy. A jeśli to nie pomoże no to może szczotki, sprawdź też opór na komutatorze.
Jeżeli było spawane bez odpiętej klemy to definitywnie uszkodzone ECU. Świadczą o tym błędy RAM ROM i mikroprocesor. Ecu bez immo kupisz w cenie ok 100zł.
Radzę poczyścić wszystko począwszy od klem akumulatora, przez wszystkie połączenia, aż do alternatora. Masy też, do silnika i nadwozia. Porządne czyszczenie połączeń potrafi zdziałać cud.
CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator? Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie? Pozdrawiam Janusz
A na moje oko do sprawdzenia jest połączenie klem z akumulatorem i sam rozrusznik. Podstaw jeszcze na próbę inny sprawny akumulator. Czy będzie w porządku czy nadal podobne objawy.
Może to zabrzmi głupio, ale kiedyś uznałem, że pada mi akumulator, a wystarczyło przeczyścić łącze klemy-czopy akku...Inna sprawa, że kiedyś faktycznie mi padł akumulator - jedna z cel siadła, więc trochę prądu było, niby wszystko działało, ale nie starczyło na rozruch.
A tak z praktyki znajomych, 2 przypadki nic, w dwóch jednym popaliło żarówki, w trzecim ecu - może prze to że swiarla nie były włączone - wszystkie pięć to próba podmiany aku na pracującym silniku, na wolnych obrotach. Przykład mój - Yaris i niedokręcone klemy - wariacja elektroniki i silnika, resety zegarów i radia, jechać się nie dało ale nic nie...
Reasumują dotychczasowe kombinacje--- do zacisku B+ podłączony jest kabel do rozrusznika przekrój 6mm2, dalej kręcony na zacisku rozrusznika z akumulatorem. Ze stacyjki wychodzi kabel 1,5mm2 poprzez kontrolkę z żarówką 2W podłączony jest do zacisku D+ alternatora. Przy uruchomionym silniku w każdym zakresie obrotów żarówka świeci, napięcie na zacisku...
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Witam. W wyżej wymienionym aucie nagle zapalila sie kontrolka check engine. Auto posiada LPG.Dodam ze silnik pracuje prawidlowo na lpg jak i na benzynie tylko swieci ta kontrolka. Wiem ze przyczyn moze byc wiele ale od czego proponujecie zacząć? Zdjecie klemy na kilkanascie minut nie przynioslo efektu nawet na chwile.
Witam. Mam problem w seicento 900 z lewym kierunkowskazem. To znaczy gdy auto stoi w miejscu na zapłonie po włączeniu lewego kierunkowskazu świeci bez przerywy i wydaje dzwięk zwarcia który dobiega z bezpieczników. Ale gdy nie włączę żadnego kierunkowskazu po wciśnięciu hamulca zapala mi się i świeci kierunkowskaz. I nie zabardzo wiem co mam robić ściągałem...
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
Witajcie. Nie wiem jak już ugryźć ten problem. Naprawiałem koledze prostownik ponieważ miał zwarcie. Zwarcie usunięte. Gdy podłączam żarówkę 24 V wszystko jest w porządku. Natomiast gdy podłączam prostownik do akumulatora prąd od razu skacze do 8 A (maks skala na amperomierzu) Akumulator normalnie eksploatowany i samochód normalnie na nim jeździ. Sprawdzałem...
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
Cb z gniazda zapalniczki zasilają amatorzy. Pozostali podłączają radio do klem akumulatora. Samo radio na odsłuchu raczej nie powinno być źródłem twoich kłopotów. Co innego przy nadawaniu. P.S. W Fiacie Seicento nie do pomyślenia!
Akumlator możesz sprawdzic podczas pracującego silnika miernikiem prądu - (ustaw na prąd stały), podłączając do klem akumlatora zgodnie z biegunami pradu +/- jeśli alternator dobrze ładuje to wskazania ładowania akumlatora powinne wachać się od 13.9 V-14.4 V.
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
W sklepach zajmujacych sie sprzedaza akumulatorow dobiara ci odpowiedni model, musi byc odpowiednich gabarytow, klemy plusa i minusa jak wiesz sa po roznych stronach w samochodach, wazny tez jest prad rozruchu i miedzy innym cena cie interesujaca. Pozdrawiam.
Witam:) Seicento 1.1 suit dziś chciałem na głupa sprawdzić który przekaźnik jest od pompy paliwa w seicento mam takie dwa w komorze silnika obok ECU pod osłoną wyciągnąłem najpierw jeden przekręciłem zapłon kontrolki zaświeciły układ podał paliwo i zapaliłem później wyciągnąłem drugi ( i włożyłem z powrotem ten pierwszy) kontrolki tym razem zapaliły...
Witam, Problem polega na tym, że wymieniali mi zbiornik paliwa i zastanawiam się czy wszystko dobrze podłączyli auto jest z gazem, paliwo dochodzi ale wtryskiwacz go nie podaję.(Przed wymianą poza tym, że kapało z zbiornika wszystko było ok) I tu pojawia się moje pytanie czy paliwo dochodzi prawidłowym wężykiem zaznaczam go czerwonym kółkiem na foto(według...
Witam, Mam problem rano wsiadlam w auto dojechalam bez problemu do celu po godzinie przejechalam bez problemu w inne miejsce po zalatwieniu sprawy auto padlo. Otóż przekrecam stacyjke zaplon sie zapala przekrecam aby odpalic nic sie nie dzieje jedynie slychac jakies trzaski pod maską godzina sie kasuje. Proba odpalenia przez kable nic nie daje auto...
Cześć W Sejcie ale 0,9 miałem taki przypadek. I również na pych zapalał bez najmniejszego protestu. U mnie okazało się, że rozrusznik jest tak skorodowany wewnątrz, że mimo iż kręci silnikiem to pobór prądu ma tak ogromny (podczas rozruchu drastycznie spadało napięcie na klemach aq), że elektronika/automatyka nie chce zadziałać i silnik nie zapala....
Moja wina nie sprecyzowałem mojej wypowiedzi dokładnie, bo przy przepływie prądu zawsze jest spadek. A wraz z rosnącym obciążeniem większy. Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, gdy na wyjściu alternatora i na klemie akumulatora występowało to samo napięcie. Oczywiście nie mam na myśli spadków ponad 1-1,5V lub więcej. Różnice były małe czasem nawet...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Jaka przyczyna powstania błędu? Można spróbować odłączyć klemę akumulatora na godzinkę ale wątpię czy pomoże . Do tego potrzebny program MULTIECUSCAN (nie wiem już teraz czy wersja darmowa obsłuży czy zarejestrowana) . Do tego interfejs o ile pamiętam VAG-com kkl plus przejściówka łącząca trzeci pin złącza OBD z siódmym pinem interfejsu tzw typ 2 -...
... lub innymi słowy do ochrony elektroniki samochodu przed skokami napięcia (nawet kilkaset V) powstającymi w momencie wyłączania zasilania cewki przekaźnika. Także ta dioda jest ważna i powinna tam zostać (o ile już jej nie przepaliłeś). Ma być paskiem (katodą) w stronę plusa (przewodu sterującego). Dodatkowy bezpiecznik na przewodzie zasilającym...
No też podejrzewałem rozrusznik, ale w takim razie dlaczego cały czas świeci się kontrolka od alarmu przy kierownicy? Nijak nie mogę jej wyłączyć, wcześniej takich problemów nie miałem. A tykać nie próbuje rozrusznik, tylko chyba ten taki prostokątny moduł przy którym jest mała skrzynka z bezpiecznikami, po przeciwnej stronie niż akumulator. Dodam jeszcze,...
Zdejmij klemę z akumulatora i włącz między klemę a trzonek akumulatora miernik uniwersalny z nastawą na amperomierz i zobacz co się dzieje.Odłącz radio.Może radio pobiera znaczny prąd na czuwaniu podtrzymując pamięć zakodowanych stacji radiowych.Zródłem rozładowywania akumulatora może być także przebita jedna dioda w alternatorze lub za duży pobór prądu...
Najlepsza metoda jest jednak z wyjmowaniem bezpieczników.Wyjmuj bezpiecznik i po kolei mierz prąd ,ale nie w gniazdach bezp. tylko tak jak przedtem przy akumulatorze,czy jest pobór prądu (wypnij jedną klemę i w szereg włącz amperomierz)Jeżeli po wyjęciu bezpiecznika prąd nie popłynie,to już masz zlokalizowany obwód,który "kradnie" prąd.Wtedy możesz...
...Musiałem mierzyć na zakresie 10A bo komputer dużo bierze jak poleci prąd i miernik mi głupiał więc nie są one super dokładne. Powinieneś najpierw dotknąć klemą do słupka, żeby wszystko się aktywowało i przeszło w stan czuwania a dopiero później rozłączyć klemę przy wpiętym w szereg amperomierzu. Przy podłączaniu akumulatora przez chwilę płynie prąd...
Wiedziałem, że bedzie taka odpowiedź jak ostatnia :-) Z pracy wyszedłem i do autka a tu lipa. Na szybko docisnąłem klemy i tylko tyle. Jutro miałem rano to robić jak pisałem. Ale też stawiam na padnięty akumulator lub za mało ma wody/ Jutro się przekonam jak on wygląda. Na razie dzięki za odpowiedzi. Napiszę jutro co było.
Właśnie wróciłam z serwisu, w którym nota bene w zeszłym roku wymieniałam akumulator. Tak - to wina akumulatora. Wstawili mi zastępczy na kilka dni, żeby tamten sprawdzić, bo jest na gwarancji. Ale ponoć napięcie spada, więc raczej tylko o akumulator chodzi. We wtorek dadzą odpowiedź. Ale mimo wszystko mam stresa, że jutro rano go nie odpalę. To na...
Witam sprawdz stan połączeń klem na aku,przykrecenie masy do silnika,przewód prądowy do rozrusznika,możesz sprawdzic rozrusznik na krótko zewzyj kluczem 2 sruby które wystają z cewki jak ruszy to może być cewka jak nie to szczotki w rozruszniku
Ta adaptacja o której piszesz to jest adaptacja koła fonicznego na wale, ale ona dotyczy IAW 49F/59F, czyli Seicento 1.1 MPI / Punto mk. 2. IAW 16F się resetuje jak zdejmiesz klemę nim puści przekaźnik zasilania, czyli w ciągu 90 sek. od wyłączenia zapłonu, chodzi tylko o wywołanie błędu sumy kontrolnej EEPROM, bo w tym czasie ECU kopiuje sobie ustawienia...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd ma być b. mały tzn. mniejszy od 1 mA lub żaden (ideał). można...
Rocznik 98, przejechane 67tys. Po rozruchu silnik pracuje poprawnie (takie sprawia wrażenie), po czasie ok 30s-3min gasnie silnik. Przy próbie ponownego rozruchu, rozrusznik kręci, ale nie ma iskry na swiecach. Za pierwszym razem problem ustąpił po przejrzeniu bezpieczników (myslę że był to przypadek), auto przez 2 tygodnie było w pełni sprawne. Po...
Zgadzam sie z kolegami powyżej ... Żadna pompa paliwa nie lubi pracy na sucho ...Ale radzę najpierw wymianę filtra paliwa na nowy , jeśli dobrze pamiętam znajduje się on po lewej stronie tuż za fotelem kierowcy ( oczywiście na zewnątrz samochodu ) jest na tzw. szybko - złączach , więc nie będziesz miał problemów z demontażem . Jeśli wymiana filtra nie...
weź sobie żarówkę od migacza z oprawką i kablami, jeden kabel do masy - najlepiej dłuższym kablem podłącz do klemy - w akumulatorze, a drugi kabel najpierw do plusa akumulatora żeby sprawdzić czy świeci wogóle, potem rozbierz obudowę kolumny kierowniczej i włącz zapłon i wtykaj w kostce po kolei w każdą dziurkę w której wchodzi do kostki kabel i ma...
Najlepiej 12V "wziąć" z PLUSOWEJ klemy akumulatora , zaopatrując się w zestaw kabli do wzmacniacza. Jak zakupisz taki kabel to WARTO uzbroić go w BEZPIECZNIK (dawany w zestawie) w odległości około 30cm od wspomnianej klemy . Co do masy możesz jej "poszukać" w dogodnym miejscu karoserii bagażnika (sugeruję jedna ze srub od np. pasów bezpieczeństwa)....
Osobiście nie inwestował bym w instalację LPG. Został bym przy tym co jest a w razie braku możliwości podłączenia się do sterownika założył bym register i ustawił auto na analizatorze spalin nawet, jeżeli co jakiś czas trzeba by było zdjąć klemę i zresetować sterownik PB. Dodano po 2 A co do tego wskaźnika nikt nie ma pomysłów? W tego typu instalacjach...
Jeśli chodzi o naprawe alternatora to poszukaj w starych tematach było o tym sporo. I czy w ogóle można pomagać odpalać inne samochody kablami,czy to jest bezpieczne? Tak ale jest kilka zasad: klemy nie mogą być zdejmowane aku. odpalający nie powinien być mniejszy od odpalanego aku. odpalany nie może być uszkodzony a jedynie rozładowany po złączeniu...
Witam! Kupiłem dziś fiata seicento z w/w alarmem i niestety jest on niesprawny. Alarm nie reaguje na pilota (zero reakcji) jedynie po otwarciu drzwi dioda na desce zaczyna się świecić i po zamknięciu gaśnie. Po odpięciu klem od akumulatora też nic się nie dzieje. Czy ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam!
Witam Napisałeś "Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku" - miałeś fart - mogło być po elektronice w samochodzie z układem zapłonowym w szczególności. A jak by regulator dał 20V KATASTROFA. Lepiej drugi raz tego nie próbuj !!!. W czasie normalnej pracy silnika na akumulatorze powinno być 14,1 -...
Czy doładowując akumulator przy pomocy prostownika trzeba koniecznie odłączyć go od instalacji samochodu ? Czym grozi nie odłączenie i dlaczego ? Wiadomo przy krótkich miejskich trasach w obecnej porze roku akumulator "ma biedę". Wiesz, jak nie robisz do pracy 300metrów to biedy nie ma. A miałem taką panią co tyle zimą dojeżdżała Seicento. Szyba przednia,...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
ładowanie 13,9 na światłach To nie jest za niskie ładowanie, jednak na dolnej granicy. Słabo ładuje i słabo odpala. Zacząć trzeba od przewodów. Potrzebujesz miernika. Odpal, zapal światła, daj mu chwilę żeby pochodził. Ustaw miernik na 20 V DC, jedną igłę przyłóż do dodatniego słupka akumulatora (nie do klemy), a drugą do najgrubszego zacisku na alternatorze...
Witam Mam Fiata Seicento poj. 899cm3. z instalacja lpg. zdaje się że komputer gazowy jest tam VIOLA elpigazu. Kilka razy z różnych przyczyn musiałem odłączać klemy z akumulatora. Zawsze po tej sytuacji samochód nie chciał pracować na gazie, aż go rozgrzałem na benzynie do takiej temperatury że załączał się wentylator w tedy wszystko wracało do normy....
Witam serdecznie, mam zapytanie na temat rozrusznika: OBJAWY: - rano odpalił bez problemu - potem gdy chciałem zapalić przygasły kontrolki i słychać dziwne pstryknięcie - zdjąłem klemy, wyczyściłem, wziąłem drugi akumulator, popukałem w rozrusznik - bez efektu - przy próbie z popychu samochód blokuje się (staje dęba) - przy próbie zapalenia z holu (na...
Witam, mam problem ze swoim samochodem. Jest to Fiat Seicento 99r 900 benzyna+gaz. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, i został wymieniony filtr powietrza. Uszczelka założona jak należy, filtr również. I mój problem polega na tym, że na biegu jałowym mam obroty na początku 1200, potem wzrasta do 1500, czasem 1700; Próbowałem zresetować komputer,...
Krokóweczka pewnie czarna jak smoła i ma przywieszki-odkręcić dwie śrubeczki wypucować na cacy jakimś penetrantem-tylko nie baw się trzpieniem-po włożeniu wyczyszczonej odepnij klemę na 10 min. jak zapniesz trzeba ze 3 razy właczyć zapłon do momentu aż zgaśnie lampka kontroli wtrysku i wyłaczy się pompka-potem odpal niech pochodzi aż załączy się wentylatorek...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Więc tak: - pompa paliwowa pracuje (tzn: słychać ja z tyłu po przekreceniu kluczyka w stacyjce) - wysuszyłem "pudełeczko" od LPG - dodatkowo sprawdziłem wtyczke od czujnika polozenia wału (była sucha, nie widać zeby dostała się tam woda) - sciagnołem klemy z akumulatora na pare minut ...i nadal nic. Po podłączeniu "pudeleczka" zauwazylem ze nawet po...
Czy radio lub wiatraczki(niewiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? Nie wiem jakie masz radio. Jednak większość samochodowych odbiorników ma dwa kable zasilające. Jeden jest odłączany po odcięciu zapłonu (wyjęcie kluczyka ze stacyjki), ale drugi jest pod napięciem także po wyłączeniu i opuszczeniu auta. Radio może...
Jeśli cała instalacja do wymiany, to należy zacząc od podstaw. 1. Lokalizacja akumulatorów – najlepiej w schowku pod środkową ławką. Łódź stabilna i równo obciążona,, a co ważne przewody nie za długie i małe spadki napięcia. 2. Łódź plastikowa, a więc nie ma masy. Dlatego ciągniemy przewód ‘’-‘’ od akumulatora rozruchowego...
zdejmowanie klemy w tych samochodach nic nie pomoze jak sie zapala na pracujacym silniku pomaranczowa kontrolka to znaczy ze cos jest nie tak z ukladem wtrysku i trzeba zglosic sie do serwisu, najlepiej aso jak jest blisko, ceny nia sa wcale takie wysokie ale przynalmniej kod bledow odczytaja poprawnie i powiedza co dalej z tym robic, a w innych serwisach...
nie mam w tym samochodzie centralnego (wersja fun ehhh) i chce zalozyc wraz z alarmem. mam juz rozmieszczone czujniki i syrenke a jutro zabieram sie za podlaczenie. centralny to kolejna modyfikacja seryjnego auta i tu zaczynaja sie schody. wiem ze fabryczne (na allegro 190 zl) to komplet wraz z zamkiem, a te uniwersalne to cosik mi podpadaja. pytalem...
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
witam w piatek po 3 dniowym postoju odpalilem samochod przejechalem 20km po czym samochod zgasilem i stal sobie 6 godzin. Wsiadam do samochodu przekrecam kluczyk kontrolki swieca no to krece dalej i w pewnym momencie rozrusznik przestal krecic probuje jeszcze raz rozrusznik nie kreci w ogole jakby go nie bylo odczekalem chwile probuje znowu rozrusznik...
A ja mam ten sam problem w Pandzie (tej starej) wyposażonej w silnik 1,0Fire na wtrysku jednopunktowym WEBER MARELLI IAW 6F.SH czyli w sumie zestaw podobny jak w Seicento 900 lub 1100. W każdym razie NIE Bosch. Mam tam instalację Landirenzo LC-01. Witz w tym, że wieszają mi się obroty na 1000 - 1500rpm zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Szlag mnie...
Pamiętam to jak dziś pierwszy alarm i centralny w Seicento u Kuzyna montowałem w 1998roku w niedziele, podłączyłem wszystko, po jakiś 6 godzinach włączam syrenke z własnym zasilaniem, którą to w bagażniku zamontowałem na przewodzie 4-ro żyłowym. Wyje cały czas po włączeniu stacyjki, dowiedziałem się że należało odłączyć przeodzik brązowy trigger "-"...
Witam. Mam problem ponieważ mój akumulator 12v 44AH nie trzyma. Gdy naładuję akumulator po kilku dniach samochodu nie da się odpalić nawet jak jest odłączona klema od Akumulatora. Akumulator nie ma zwarcia w celi ma 12V. Czy da się go jakoś odsiarczyć, bo podejrzewam że jest zasiarczony. A jak się da odsiarczyć to czym, i jak. Z góry dziękuję i pozdrawiam...
klema inteligentna klema pirotechniczny uszkodzona klema
ekspres bosch wyczyść zaparzacz dorobić pilot whirlpool wyjąć grzałka
arduino canbus schemat podłączenia silnika pralki
Pilot Blu-ray Sony Panasonic Samsung – opóźniona reakcja, lag, diagnostyka IR/RF Kärcher HDS - Przyczyny braku grzania wody