Witam całe forum 😁. Amianowicie jak każdy przychodzący tutaj z problemem również i mnie to spotkało 😅. Więc tak bez owijania w bawełnę. Fiat jeździł i odpalał zawsze tylko na gazie, pewnego dnia postanowiłem pojechać 70 km od miejsca zamieszkania na przejażdżkę, około 20 km, Fiat nagle zaczął szarpać po czym zapaliły się kontrolki [Check...
hm a moze kolega podłączył odwrotnie klemy ?
śmiało można odłączyć akumulator :) Dodano po 17 śmiało można odłączyć akumulator :)
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
Może być jeszcze inna możliwość. Odepnij w ogóle sondę, zdejmij klemę żeby zapomniał wartości adaptacyjne i pojeździj w trybie awaryjnym (bez sondy) czy będzie tak samo.
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Na klemach mierzyłem. Zrobię, jak mówisz. A na postoju miałem na myśli, że zapłon wyłączony.
Brak napięcia w instalacji tj. rozładowany akumulator brak przejść klemy masy itd.
W ciągu roku robiłem dwa auta, w których gościom udało się wsadzić odwrotnie akumulator, z czego jeden to 4letnie Seicento z klemami i czopami w idealnym stanie, ot wziął aku z innego auta i wsadził tak, żeby kable dostały.:D:D
Być może. Jeśli akumulator był podpięty... Ogólnie, to tylko z największą ostrożnością i w wyjątkowych wypadkach podpina się krokodylki na włączonym w auto akumulatorze! Krokodylki muszą mieć izolacyjne osłonki na części innej niż dotykająca klem a przewody prostownika w idealnym stani. A i tak z akumulatorem trzeba zawsze "z głową".
Pierwsze co to sprawdz akumlator, klemy, mase akumlatora.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
A klemy akumulatora czyściłeś?
Sprawdź klemy na akumulatorze. Albo aku rozładowany.
przeczyść klemy oraz podłaczenie do alternatora
Kabel, który idzie od alternatora do klemy akumulatora nie powinien mieć bezpiecznika.
Witam,sprawdż plusową klemę na aku, połączenie masy silnika Pozdr.
Brak masy i upaliło linkę. Masa do poprawki ,najlepiej nowy kabel z klemy na silnik i linka sprzęgła do zmiany.
Tak, to możliwe. Sprawdź czy przy klemach akumulatora nie odpadł niechcąco jakiś przewód, tak sie niestety nieraz zdarza. No i sprawdź SWR.
Podmień akumulator na inny. Jeśli napięcie w chwili rozruchu spada poniżej określonej wartości może być taki objaw , Dlatego jeśli odpali akumulator przez jakiś czas się podładuje i trzyma napięcie i odpala a jak trochę postoi może tracić parametry i tak w kółko. Jakie napięcie na klemach w chwili odpalania z kluczyka?
Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) Może od prób oczyściły się klemy i jest lepszy styk elektryczny.
RobertLodz09 masz racje, tylko wtedy przekonam się jak mają dobrze świecić światła w seicento. Żaróweczki od postojówek w5w też zmienię obie. Instalacje robiłem nową w tamtym roku, przewód 2,5mm2 i porządne przekaźniki(odpowiednik 541). Podstawki pod przekaźniki pochodza od malucha. Plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masę wziąłem z karoseri( niestety...
klemy na włączonym silniku 14,40. To teraz wykonaj pomiar na włączonych światłach.
Odepnij klemy od akumulatora na 15-30 minut i będzie problem z głowy !
Witam, Akumulator po wyjęciu z samochodu pokazuje, że jest 12,64 V. Model to chyba centra 40Ah - naklejka zgineła, ale takie ładowali podobno w Seic 900. Podłączony do prostownika produkcji ZSRR - na klemach pokazuje ze idzie 15,9 V - no i trochę bąbelkuje - na amperomierzu prostownika jest prawie 4 A. Czy tak kontynuować? Czy coś źle robię?
Jutro zamierzam przeczyścić całą instalację od urządzenia sterujacego systemem wtryskowo - zapłonowym do "klemy" akumulatora. Zauważyłem, że im wyższa temperatura(na zewnątrz) tym lepiej odpala. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Po włączeniu świateł , na pracującym silniku ,przy nie działającym liczniku , pomierz napięcie na klemach akumulatora! Następnie na pracującym silniku i wyłączonych światłach - opisz te pomiary! Takie same pomiary zrób na plusowej śrubie alternatora! Mam nadzieje ,że wiesz jak to zrobić.
zgadzam sie z vvaldkiem to typowy brak masy. Weź tali jeden z przewodów rozruchowych ( taki do "pożyczania prądu") zapnij na klemę minusową i do korkusu silnika powinien zapalic.
Czołem. Ojciec dziś chciał zmierzyć w swoim seicento prąd ładowania akumulatora. Najpierw na wyłączonym silniku zetknął końcówki czujnika - multimetru z klemami akumulatora i ... prawie stopił jego kabelki. Okazało się, że źle podłączył przewód plusowy do czujnika ( w inne miejsce) czym spowodował zwarcie. Moi mili - czy oprócz ewentualnego uszkodzenia...
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Przeczyść klemy i sprawdź czy śruby do alternatora są dobrze dokręcone.
czyli odpinać ten komputer czy nie?jutro będę działać podam wyniki. Odepnij ale pamiętaj by przy odpinaniu stacyjka nie była przekręcona . Przedtem możesz odłączyć ujemną klemę z akumulatora. Do pomiaru podłączysz
Witam. Może na początek przegląd instalacji elektrycznej a szczególnie masy pojazdu oraz klemy na akumulatorze może w tym problem a nie w sofcie. Pozdrawiam
Możesz sprawdzić klemy, ale też sprawdź też wszystkie masy "główne" czyli do karoserii, do silnika, do sterownika silnika.
Spaliła się cała wiązka czy tylko przewód "+"? "+" idzie z klemy do rozrusznika i dalej do alternatora, do klemy jest też dokręcony cieńszy przewód który idzie do głównych bezpieczników i dalej do kabiny.
Ja mam Punto i też pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,4mA. Też akumulator mi się rozładowuje. Winny okazał się sam akumulator gdzyż nie trzymał dostatecznie prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem go na noc w aucie z odłączonymi klemami. W południe poszedłem odpalić i klapa. Akumulator znowu padł. Czeka mnie...
Według mnie to niekoniecznie jest problem z akumulatorem. Mam Punto 1, miałem też zaniki napięcia, ale objawiało się to tylko po postoju. Wieczorem wszystko działało, a rano nie świeciły się nawet kontrolki. Wystarczyło przyłożyć prostownik do akumulatora i po kilku minutach auto zaczynało normalnie "gadać". Wymieniłem akumulator i problemy ustąpiły....
Ostatnio miałem podobny problem. Sprawdź czy rozrusznik działa "na krótko". Jeśli nie działa no to wiadomo. Natomiast może to też być wina prądu który nie dochodzi do rozrusznika. Wyczyść dokładnie wszystkie złącza, klemy. A jeśli to nie pomoże no to może szczotki, sprawdź też opór na komutatorze.
Jeżeli było spawane bez odpiętej klemy to definitywnie uszkodzone ECU. Świadczą o tym błędy RAM ROM i mikroprocesor. Ecu bez immo kupisz w cenie ok 100zł.
Radzę poczyścić wszystko począwszy od klem akumulatora, przez wszystkie połączenia, aż do alternatora. Masy też, do silnika i nadwozia. Porządne czyszczenie połączeń potrafi zdziałać cud.
CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator? Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie? Pozdrawiam Janusz
A na moje oko do sprawdzenia jest połączenie klem z akumulatorem i sam rozrusznik. Podstaw jeszcze na próbę inny sprawny akumulator. Czy będzie w porządku czy nadal podobne objawy.
Może to zabrzmi głupio, ale kiedyś uznałem, że pada mi akumulator, a wystarczyło przeczyścić łącze klemy-czopy akku...Inna sprawa, że kiedyś faktycznie mi padł akumulator - jedna z cel siadła, więc trochę prądu było, niby wszystko działało, ale nie starczyło na rozruch.
A tak z praktyki znajomych, 2 przypadki nic, w dwóch jednym popaliło żarówki, w trzecim ecu - może prze to że swiarla nie były włączone - wszystkie pięć to próba podmiany aku na pracującym silniku, na wolnych obrotach. Przykład mój - Yaris i niedokręcone klemy - wariacja elektroniki i silnika, resety zegarów i radia, jechać się nie dało ale nic nie...
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Reasumują dotychczasowe kombinacje--- do zacisku B+ podłączony jest kabel do rozrusznika przekrój 6mm2, dalej kręcony na zacisku rozrusznika z akumulatorem. Ze stacyjki wychodzi kabel 1,5mm2 poprzez kontrolkę z żarówką 2W podłączony jest do zacisku D+ alternatora. Przy uruchomionym silniku w każdym zakresie obrotów żarówka świeci, napięcie na zacisku...
Witam. W wyżej wymienionym aucie nagle zapalila sie kontrolka check engine. Auto posiada LPG.Dodam ze silnik pracuje prawidlowo na lpg jak i na benzynie tylko swieci ta kontrolka. Wiem ze przyczyn moze byc wiele ale od czego proponujecie zacząć? Zdjecie klemy na kilkanascie minut nie przynioslo efektu nawet na chwile.
Witam. Mam problem w seicento 900 z lewym kierunkowskazem. To znaczy gdy auto stoi w miejscu na zapłonie po włączeniu lewego kierunkowskazu świeci bez przerywy i wydaje dzwięk zwarcia który dobiega z bezpieczników. Ale gdy nie włączę żadnego kierunkowskazu po wciśnięciu hamulca zapala mi się i świeci kierunkowskaz. I nie zabardzo wiem co mam robić ściągałem...
klema pirotechniczny klema inteligentna uszkodzona klema
kondensator kosiarki zwarcie avensis ręczny internet radiowy instalacja
ubiquiti unifi unifi konfiguracja
Opel Astra H – demontaż wzmacniacza m.cz. Premium Sound, CD40, CD70, lokalizacja, procedura Błąd P1700 w Oplu Astrze Easytronic - Diagnostyka i Rozwiązania