Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
szukacie klapek fakt ale nikt nawet nie wie czy przewody wodne wchodzocę do kabiny od silnika się nagrzewają.Są dwa i jeden ma być gorący drugi jest na powrocie z nagrzewnicy i jeśli też jest gorący to nagrzewnica jest zamulona. a jeśli zimny powrotny to można wtedy szukać czy klapka się otwiera albo czy wogóle nagrzewnica ma drożność. Jednak przykro...
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
No i sprawa po woli się wyjaśnia. Po prostu wadliwy silniczek V158 co chwila robił mnie w jajo. Włączyłem ponownie VCDS chciałem zrobić ten test co mi na początku polecono. W moim aucie są w klimatyzacji 08, jest co innego w bloku pomiarowym 01. https://obrazki.elektroda.pl/3064466500_... https://obrazki.elektroda.pl/9515214200_...
tylko pytanie co steruje ta prawa strona ? jaka klapka. Wg schematu sa tylko klapki regulujace nawiej na nogi , szybe i twarz jak juz pisalem wczesniej. http://hyundai.epcdata.ru/i30/37445/elec... Pod drugim linkiem sa opisy do tych klapek co prawda do samochodu KIA: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/...
nagrzewnica jest napewno dobra bo jak ją czyscilem to mialem wszystkie kanały czyste i jeszcze jedno weze do nagrzewnicy obydwa są gorące czy to moze byc cos ze sterowaniem cieplym powietrzem jak sie dostac do tych klapek co otwierają cieple i zimne powietrze
A gdzie te klapy są nagrzewnica czyszczona normalnie ma obiekt a co do klapek to jak przełączam na zimne to mocniej wieje a jak na ciepłe to słabiej dodam że chłodnica jest zimna. Może być Uszczelka uszkodzona pod glowica
Po pierwsze sprawdź poziom płynu chłodniczego, następnie jak będzie ok to przede wszystkim .leży sprawdzić czy jest dobrze odpowietrzony układ chłodzenia bo to on jest najczęstrzą przyczyną takiego działania. Jak odpowietrzyć układ można sprawdzić wszedzie na internecie. jak co to wytłumacze. Następnie jeśli to nie pomoże trzeba wiedzieć jakie masz...
Jeśli nagrzewnica ci cieknie gdzieś to nabicie klimy nic nie da ( nic nie wykaże). Co do klapek nie wiem nie rozbierałem tego nigdy to się nie wypowiem.
Po pierwsze układ chłodzenia w MK3 , jest układem ciśnieniowym , za co odpowiedzialny jest korek zbiorniczka wyrównawczego - do sprawdzenia , nagrzewnica ma być drożna ( sprawdzić wężem ogrodowym tak jak pisał kolega ) jeśli na dywaniku jest ślad płynu to na pewno nie jest szczelna , a następny krok to sprawdzenie szczelności klapek odpowiedzialnych...
Uszkodzony mikrostyk przy lewym pokrętle zime ciepłe (jest on odpowiedzialny za załączanie zaworów nagrzewnicy) przy jego uszkodzeniu nagrzewnica cały czas pracuje (można to sprawdzić dotykając wężów wychodzących od zaworów) wtedy na pozycji auto( bo klapki nagrzewnicy są zamknięte) jest ok a na pozostałych dmucha ciepłe pomieszane z zimnym. To chwilowe...
Po pierwsze nie bzdury!!!!!!!!! serwis powiedzial,ze do wymiany nagrzewnica a jak chcesz wiedziec to bylem juz (umowiony na wymiane) ale sprawdzili mi jeszcze Chlodnice klimy jakims urzadzeniem, ktore piszczalo i w jednym miejscu zaczelo glosno piszczec.Fachowiec od Klimy pokazal mi jedna malenka plamke i powiedzial,ze w tym miejscu jest rozczelniona...
Witam.To mój pierwszy raz na forum i ogromny problem z ogrzewaniem w moim samochodzie V/A.Opis auta:2.0 benzyna z gazem,klimatyzacja rocznik 1991,hatchback.Auto słabo grzeje. Wymieniłem nagrzewnicę na nową,nowy termostat oraz rezystor dmuchawy. Termostat działa prawidłowo,ponieważ przy ok.92 st.Spada temperatura,bo otwiera się duży obieg. Wentylator...
Może być przypadłość nowych Cors- ukręcona dźwignia nie porusza klapą natomiast widzisz poruszającą się dźwignie i w błędach 0.
Witam, nagrzewnica raczej ok i klimatronik je nie uruchamia. Klimatronik uruchamia klapkę/zapadkę, która reguluje przepływ powietrza przez nagrzewnice i możliwe że to właśnie je nie otwiera.
Witam, mi to wygląda na problem z klapką ciepłe/zimne powietrze.
na początku raz grzało raz nie wiec wymieniłem silniczek sterujący klapko nagrzewnicy. Nic to nie dało. Jeden przewód do nagrzewnicy był ciepły drugi nie ale na wysokich obrotach grzało wiec wymieniłem pompę wody. Później jeszcze termostat i korek od chłodnicy. A wczoraj nagrzewnice i nic to nie dało. Nawet dorobiłem odpowietrznik na powrocie z nagrzewnicy....
Jak dostać się do tych klapek i nagrzewnicy?
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Czy możliwe jest aby w przeciagu kilku dni uciekla czesc czynnika? Jak coś jest nieszczelne to ucieknie. W nowszych V70 II gen pomagała czasem kalibracja klapek nagrzewnicy. Najprościej będzie pojechać na weryfikację stanu czynnika w układzie i się okaże czy to nieszczelność czy nie.
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Do wszystkich "majstrów" świata. Problem został rozwiązany przez serwis Mercedes Benz w Lesznie (wielkopolska) Duda Cars. Przyczyną nie był żaden czujnik. Podczas eksploatacji auta odłączyła się plastikowa prowadnica mieszająca ciepłe powietrze z zimnym (dotyczy klimatyzacji strefowej). Plastikowy element łączący silnik z klapkami - regulujący otwarciem...
Ściągnij jeszcze klapkę która widać na filmie. Tak żeby było widać wnętrze komory spalania. Pokaż stan palnika i nagrzewnicy.
Sprawdź poziom płynu i w razie potrzeby uzupełnij. Ja raczej obstawiam klapkę w nagrzewnicy.
Za dwa tygodnie auto będzie naprawiane. Wytypowano zatkaną nagrzewnicę lub tę kurtynę lub klapkę. Naprawa to koszt 1700–2000 zł. Trzeba zdjąć deskę rozdzielczą i tunel.
Problemem były szczotki i mocno zużyty komutator. Próba wlutowania szczotek zakończyła się spaleniem jakiegoś zabezpieczenia więc poleciał używany silniczek. Problem z ogrzewaniem był związany z połamaną klapką sterującą ogrzewaniem, janusze kiedyś ją kleili w dość dramatyczny sposób (ale działający parę lat) wymontowałem skleiłem ponownie, w planach...
pokrętło sprawdzone linki też, rozebrałem całą deskę i linka chodzi .A wiesz może coś bliżej o tej klapce przy nagrzewnicy ? co steruje ciepło zimno,czytałem że mogła się zablokować w jednej pozycji. Wie ktoś coś więcej na ten temat?
A jak ktoś wymieniał nagrzewnicę sprawdzał stan klapek??
Właśnie dzisiaj to robiłem, u mnie wiało w miarę ciepłym tylko na szybę. Wszystkie klapki były dziurawe, jedynie ta od szyba/nogi była cała bo nie ma dziur hehe. Udało się zakleić od przodu bez demontażu całego tego modułu z klapkami/nagrzewnicą. Zdjąć podszybie było prosto, założyć trochę gorzej, ale bez problemu ogólnie. Jedną klapkę od zewnątrz/wewnątrz...
Jak wezmę na pozycję ,,LO'' to słychać pyknięcie w cewce na podszybiu i raczej się on zamyka bo w lato przewody do nagrzewniczki były zimne. Gdyby zawór nie reagował wtedy raczej nie były by przewody przy samej nagrzewnicy gorące. Przydałby się jakiś schemat klapek w nagrzewnicy, bo może jest uszkodzone coś w środku ale nie wiem jak to sprawdzić bez...
Ty i Bóg wiecie co to za kangoo... Wypnij linkę od klapy ciepło/zimne, ręcznie steruj klapką, jeśli nadal zimno to nagrzewnica do wymiany.
Witam serdecznie. Posiadam Mercedesa Sprintera z 2013 roku 2.2 Cdi 130 km z klimatyzacją i mam dziwny problem. Otóż kiedy latem używam klimy to potrafi dmuchać zimnym a za chwile gorącym powietrzem żeby za chwile znowu chlodzic. Dodatkowo jeżeli ustawie na panelu temp na 20 stopni to i tak leci ciepłe choć na dworze +30. Panel od temperatury był podmieniany...
Witam, Odgrzewam temat bo może komuś się to przyda, ostatnio przerabiałem tą usterkę. Zamiast rozbierać całą deskę można wyciąć fragment nagrzewnicy, naprawić klapkę i wszystko pokleić. Całą naprawę opisałem(link w załączniku) Pozdrawiam Więcej info.: http://p407coupe.blogspot.com/2015/04/us... Post edytowałem
Jakby było coś z pompą to wlot i wylot do nagrzewnicy nie byłby gorący,zobacz wnętrze nagrzewnicy ,sterowanie klapką.
Masz uszkodzony opornik wentylatora. jest obok wentylatora pod schowkiem. Co do niegrzania są 2 opcje zapchana nagrzewnica i nieszczelna konsola nagrzewnicy klapek, przez co powietrze nie leci przez nagrzewnce.
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
Linka w nim nie sterowała, a dokładnie w zaworze pęknięta była ośka która zamyka i otwiera klapkę wpuszczającą płyn do nagrzewnicy.
Na 99% nagrzewnica
Przez nagrzewniczke przepływa woda/płyn cały czas niezależnie czy w kabinie masz ustawione "na zimno czy na ciepło". Sprawdź ręką czy oba przewody pod maską dochodzące do nagrzewniczki są jednakowo ciepłe,jeśli nie zapowietrzona nagrzewnica,Jeśli mają podobną temperaturę spadła Ci linka otwierająca klapkę "ciepło-zimno".
Zapchana nagrzewnica, sterowanie klapką lub zaworem ciepło/zimno nie działa. Najbardziej typowe powody zimna w samochodzie.
Czegoś tu nie rozumiem. Miałeś klimatornika a teraz masz manuala - więc skąd masz wyświetlacz jak powinny być 3 pokrętła? W klimatroniku ruchem klapek w nagrzewnicy sterują silniczki, w manualu linki sterowane z 3 pokręteł. Odnoszę wrażenie że sam chyba nie wiesz jaką masz klimatyzację. Chyba taniej było wymienić czujnik niż przerabiać to wszystko.
Sam miałem problem z mieszalnikami (pękały ich osie - motoreduktor obradał samą osią, klapka stała w miejscu- stąd problem z niemożnością regulowania temp nawiewu/miejscem wylotu powietrza. Nie trzeba rozszczelniać klimy jak ktos ma trochę zdolnosci manualnych. Nie trzeba nawet demontować nagrzewnicy. Trzeba tylko górną część rozkręcić i można się dostać...
To zainteresowałbym się jak trzyma się grzejnik w obudowie, przepływ powietrza przez grzejnik jest utrudnione, bo powietrze musi przepychać się przez żeberka. Każda większa szczelina, dziura, niedomknięta klapka, to luźny, swobodny przepływ powietrza obok grzejnika, i powietrze z tego skorzysta. Przy ujemnych temperaturach ustawienie w okolicach 1/3...
witam mam problem potrzebuje sie zabrać do rozbiurki deski rozdzielczej by sie dostac do klapek dmuchawy i nagrzewnicy gdyż nie działa mi ogrzewanie :) jesli macie jakies materiały to podeslijcie z góry dziekuje:)
Nie to napewno nie rurki stawiam na regulacje klapek wlotu powietrza od nagrzewnicy poprostu moga byc nie uchylane tak jak powinny i nie zamykaja ci wlotu pow od nagrzewnicy
Masz trzy opcje zafajdaną nagrzewnice, uszkodzoną klapkę mieszalnika i wygląda jak ser szwajcarski, lub klapka nie działa prawidłowo, nastawnik klapki lub blokowanie się klapki.
przewody dochodzące do nagrzewnicy jak i odchodzące gorące. Nie wiem jak wygląda regulacja ogrzewania w tym samochodzie, ale w megance lub corolli w takim przypadku sprawdziłbym działanie klapek kierujących powietrze na nagrzewnicę lub jej pomijanie - prawdopodobnie jest tylko lekko uchylona i nie działa.
Witam. Mam problem z klimatyzacją. Sterwnik 'niby' chodzi (tzn. pojawiają się ikony na wyświetlaczu, reaguje na przyciski poprawnie) ale nie steruje dmuchawą ani silniczkami klapek w nagrzewnicy. Dmuchawę sprawdziłem- po podaniu napięcia na kabel 10.1 (schemat) chodzi. Porozłączane jest jeszcze kilka rzeczy pod maską, ale to nie powinno mieć znaczenia....
Są 2 opcje , m,asz niedożną nagrzewnice lub właściwe klapki się nieprzestawiają. Sterowniki klapek są po prawej stronie obok nóg pasażera.
Tez mam problem z takim jeep-em.Tylko u mnie slabo grzeje.Nagrzewnica sprawdzona jest drozna przewod zasilaacy bardzo goracy i to tyle...Regulacja zimno cieplo polega na sterowaniu klapki wewnatrz obudowy nagrzewnicy za pomoca silniczka krokowego.Klapka ta zamyka badz otwiera nawiew cieplego lub zimnego powitrza lub tez miesza.Wiec przylaczam sie do...
Dzięki za podpowiedź i opisy. Pokażę je elektrykowi. Coś mi się wydaje,że ja mam do wymiany tzw moduł komfortu albo coś jest nie tak z całym panelem tym do regulacji nadmuchu i z włącznikami. Oprócz tego,że nie zapalają się (czasem TYLNE zapalą się po 30sek na 1 sek) tylne i środkowe lampki to jeszcze nie działa ogrzewanie tylnej szyby (jak włączam...
przejrzałem wątek i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie na jakiej zasadzie działa ten stycznik przy świecy. Rozumiem że jak świeca się nagrzeje do odpowiedniej temperatury to ta śrubka się przesunie i naciśnie na stycznik ? Mam dwa styczniki pod tą klapką do których przylegają dwie śrubki (jedna mniej druga bardziej wkręcona) Który odpowiada za co ?...
Ewu86 o jakie sprzęgiełko chodzi? Mam ten sam problem i kombinuje juz od dluzszego czasu, rozbieram, czyszcze, przeglądam i nic. Z tego co wiem i widzialem u siebie to klapką od powietrza z nagrzewnicy steruje silniczek wraz z potencjometrem do ktorego dochodzą sygnały elektryczne, więc nie wiem o jakie "sprzegiełko" chodzi ? mogłabyś dokładniej opisać?
Mam pytanie czy gąbka na klapce jest tylko na części wlotowej zimnego powietrza, czy również na wylotowej z nagrzewnicy? Klapka jest łamana z osią pionową po środku. W moim Golfie nie znalazłem żadnych śladów istnienia gąbki na klapce - jedynie wysypała się pokruszona jak dostawałem się do nagrzewnicy. Mam jeszcze jedno pytanie, czy na drugiej klapce,...
Climatronic czy climatic ? Diagnostyka do zrobienia zanim zaczniesz rozbierac i wymieniac po kolei lub to co komus pomoglo - nie znaczy ze Tobie pomoze. Moze byc czujnik temp albo przepustnica na wyjsciu z nagrzewnicy.
Mechanik "do którego już nie jeżdżę" Naprawił problem i było piekło :) okazało się właśnie, że zimne powietrze z zewnątrz wlatywało do układu grzania, a gorące uciekało na zewnątrz. Wasz sposób rozumowania jest jakiś niezwykły i nie pojęty w tej części galaktyki. A jak niby chciał byś żeby to działało? :D :D :D Jak leci letnie powietrze to albo jest...
Sprawdź czy węże od nagrzewnicy są ciepłe. Jeśli tak to mozliwe, że to wina klapek ciepłe/zimne.
Węże od nagrzewnicy sa gorące jesteś 100% pewien, a czy czasami wyjście nie jest letnie. kiedy ja zamkne leci zimne a kiedy otwore minimalnie ciepłe powietrze wtedy sprawdź temperaturę węży. Czy na wyższych obrotach nie leci cieplejsze powietrze? Sprawdź klapkę która steruje powietrzem na nagrzewnice czy nie wypadła z ośki.
sprawdź czy węże od nagrzewnicy są gorące na gorącym silniku, zresztą ja by był zapowietrzony to by się przegrzewał, gotował i ostatecznie wywalił uszczelkę pod głowicą więc raczej nie to nie wiem jak jest w takiej nowej zafirze ale podejrzewam że są silniczki od klapek nawiewów i któraś dźwigienka któregoś silniczka pękła i Ty sobie ustawiasz temperaturę,...
Naprawiał może ktoś ten sterownik? Widzę że jest na L272M. Mam problem z zaworem nagrzewnicy i z klapką wlotu powietrza. Siedzą tam dwa L272M co sterują jak wyżej. Nie wiem do czego użyty jest LM2904N?
jak klapki ok i nagrzewnica gorąca to tak jak pisze kolega zostaje sprawdzic filtr przeciwpyłkowy masz go pod deską os strony pasażera odkecasz jedną sróbke przesuwasz klapkę i wyciągasz filtr w dół.
demontowałem schowek i sprawdzałem silniczek przestawiał klapkę
Miałem podobny problem.Albo grzało na maxa albo wcale.Jak podniesiesz kabinę.z lewej strony nagrzewnicy odkręć taką klapkę,tam jest taka kostka na kilkanaście albo kilkadziesiąt pinów.U mnie jeden był wyrwany.Połączyłem go,pozostałe popsikałem kontaktem i działa do dzisiaj.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Zrobie zdjęcie i Wam pokażę później. Tak, poci się najwięcej z lewej strony jak się patrzy na silnik. Czyli wszystko wskazuje na to, że to uszczelka pod głowicą...Kurde, a miesiąc temu wydałem 350zł.na wymiane nagrzewnicy i klapek zrobienie, a teraz to :-( . Ja wlasnie krotkie trasy robie raczej. Kilka razy dziennie ale krotkie tak do 10-15km.max.
Brak wentylacji, może zapchany filtr jeśli jest, włączony obieg wewnętrzny lub problem z klapką od tego obiegu, może wyciek z nagrzewnicy. Może napisz coś więcej?
Witam, posiadam Peugeot 508 rok 2012 140 KM, chciałbym odpowietrzyć układ ponieważ od strony pasażera słabo grzeje ogrzewanie, auto rozgrzane do 75 stopni odpowietrznik przy termostacie popuszczany i nadal problem. Nagrzewnica nowa termostat nowy klapy sprawdzone. Przy wejściu do nagrzewnicy jeden wąż gorący drugi natomiast mniej. Wentylator nie chce...
Kolego jeśli to jest astra g to filtr pyłkowy znajduje się za schowkiem w kabinie. Trzeba zdemontować schowek. Jak go zdejmiesz to wtedy na zespole dmuchawy tam gdzie nagrzewnica znajdziesz taką klapkę przykręcaną na 3 śruby do tego musisz mieć kluczyk chyba 5.5 najlepiej nasadowy. A astra f miała chyba na podszybiu
Niech wepnie reduktor szeregowo z nagrzewnica, zamiast rownolegle jak to gazmeni zwykli robic Nagrzewnica jak rozumiem zimna...? Bo jezeli ciepla to problem w klapce rozdzialu.
ten wlacznik powinien byc wcisniety!!! a diody czerwona sygnalizuje prace elektrody zapłonowej natomiast zielona prace palnika wszystko znajduje sie po lewej stronie(u dolu) pod uchylna klapka.Jesli chodzi o turbinke to przedmiot(gruszka znajdujaca sie na rurze wodnej dochodzacej do nagrzewnicy wychodza z niej 2 lub 3 przewody poszukaj a najlepiej zrob...
Nie, jeśli masz poziom płynu w zbiorniczku. Wyciągaj dyfuzor i oklej gąbka klapkę kierownicy na nowo.
Obydwa węże są ciepłe, odpowietrzyłem, letniego powietrza też nie ma, tylko zimne. Sprawdzałem linkę, i klapkę otwiera. Nie wiem, koledzy, ale ta nagrzewnica chodzi mi po głowie, nie wiem czy to jest możliwe może częściowo jest zatkana.
1.Z tego co się orientuje to w modelu z klimatronikiem jest silniczek sterujący klapką nawiewu, sprawdz czy działa. 2. Nie wymieniaj nagrzewnicy, szkoda kasy, lepiej ją wyczyścic rozbierając ją. Odkręcamy 4 śrubki, wyjmujemy nagrzewnicę, rozbieramy szczyt, wyjmujemy spirale z rurek, składamy na czerwony silikon i gotowe.
Jeśli masz miejsce obok i nad akumulatorem, to wsadź sobie tam jakiś wiatraczek z nawiewu, jakiś kawałek przewodu wentylacyjnego z pcv, klapkę i możesz sobie wyprowadzić nawiew po obu stronach kabiny, a dodatkowo, w lecie mieć zimny nawiew, jak zamkniesz klapkę. A na zewnątrz niewiele będzie widać.
byc może masz uszkodzony silniczek krokowy od nagrzewnicy ( jesli tam są silniki) bądź odczepiła sie linkla i nieotwiera klapek,. pozdrawiam
moze padl ci zawor otwierajacy obieg do nagrzewnicy W tym modelu nie ma czegoś takiego - nagrzewnica jest gorąca cały czas. Temperaturę nawiewu reguluje się uchylając klapkę.
Tak obie rurki są właśnie gorące, ogólnie jest tak że gdy się tam dobrałem do nagrzewnicy to wieje do niej zimnym powietrzem, auto jest rozgrzane ale wieje zimnym, nagrzewnica jest gorąca także obieg też jest, gdy zamknołem ręcznie klapę z ciepłego na zimne to wtedy dmuchało do nagrzewnicy ciepłym powietrzem ale gdy tylko otworzyłem z powrotem klapkę...
To jeszcze powiedzcie czy któryś z kondensatorów opisany poniżej wydaje się podejrzany - wadliwy (z lewej opis kondensatora z prawej pomiar) Pomiary dokonane przy pomocy multi-function tester - TC1 n3p 22 16V - pomiar dał 23,57 µF Vloss 3,1% ESR 6,4 Ω n3p 22 16V - pomiar dał 22,93 µF Vloss 4,2% ESR 6,3 Ω n3p 10 35V - pomiar dał 10,19...
Jeden silniczek sterujący temperaturą, a drugi sterujący klapką obiegu wewnętrznego powietrza, a pompa wody wymieniona wraz z rozrządem
Ta gąbkanie jest dobrym rozwązaniem... Dostanie wody,zrobisie wilgotna i to samo.. Ja u znajomego zakleiłem tą klapkę grubą taśmą z mocnym klejem ;) Rozwiązanie proste, a problemów nie sprawia
Witaj sprawdż czy do panela dochodzi napiecie ,masz dwa przekazniki do panela klimatyzacji z symbolem sniezynki i wiatraczka sprawdz poprawnosc ich montażu no i sprawdz wszystkie bezpieczniki kontrolką a nie wzrokowo ,w Reni bezpieczniki są zalezne i spalenie jednego powoduje zanik napiecia na kilku innych,co do klimy to w nagrzewnicy od strony silnika...
W Audi A6 C5 jest elektryczny podgrzewacz powietrza na 12V Do skód też są, kiedyś widziałem i myślałem, ale przy moich wtedy dystansach 2 x 3km, to bym zarżnął akumulator... Zadowalająco to dmucha oryginalny wentylator, ten raczej tylko wdmuchiwałby powietrze we wlot do nagrzewnicy, a te ogrzane grzejnikiem, raczej niezbyt energicznie wylatywałoby...
jeżeli masz predyspozycję do majsterkowanie to zrobisz to w godzine. najłatwiej zdemontować deskę , to tylko parę śrubek a ułatwia prace. Polecam sprawdzenie klapek bo te gąpki lubią się wysypać i wtedy dmucha wszędzie gdzie chce.
Naprawiałem te klapki od nawiewów przy okazji wymiany nagrzewnicy, wyjąłem, rozebrałem i wymyłem to całe pudło od ogrzewania, wywaliłem też parownik klimatyzacji a otwór w grodzi po przewodach od niej zaślepiłem, z klapek od regulacji nawiewu usunąłem kruszące się gąbki zamiast gąbek klapki owinąłem szarą szeroką taśmą, taką mocną, uniwersalną, nawet...
4 godzinę jadę ciągnikiem właśnie na rozkręconej na full klimie i nie jest zalodowaciały parownik. A jak działa regulacja temperatury? U mnie w samochodzie to jest tak, że powietrze przelatuje przez parownik a potem jest rozdzielane i cześć leci przez nagrzewnicę a druga część idzie bokiem. Potem ponownie się spotykają w komorze mieszającej gdzie jest...
Mieszalnik to ta owa blaszka pokryta gąbką jej zadaniem jest regulowanie obiegiem powietrza kanał ciepły (przez nagrzewnice) kanał zimny. Z wiekiem gąbka próchnieje wystarczy dotknąć a się posypie a nawet i sam podmuch z wentylatora rozerwie gąbkę. I nawet gdyby nagrzewnica była gorąca 100stC to i tak przy uszkodzonej klapce powietrze będzie zimne bo...
Witam. Widziałem już kilka podobnych tematów, w których opisany był ten problem i przyczyną może być: - niedrożna nagrzewnica lub wykruszona gąbka na klapce ciepło-zimno - uszkodzony termostat - uszkodzony czujnik temperatury - co niektórzy wymieniali rurki przed wejściem do nagrzewnicy, bo zaworek zapchany - zapowietrzony układ chłodzenia - niedobór...
Gąbka w klapce powietrza w mieszalniku - może się rozsypała a sama klapka to perforowana blacha, ciepła nie utrzyma.
Wiesz, jak ktoś nie dba, to normalka. Skoro masz prawie 90°C to dobrze. Jeśli oba węże zą gorące to znaczy, że zawór jest otwarty. Może być zasyfiona nagrzewnica z zewnątrz a wtedy pomoże jej wymontowanie i przedmuchanie sprężonym powietrzem radiatora z każdej strony. A może masz zamkniętą na stałe klapkę otwierającą i zamykającą przepływ powietrza...
kolego sterownik znajduje sie o obudowie nagrzewnicy . Z prawej strony pod kabiną . Z boku obudowy od strony silnika pod klapką na 5 śrubek . Ale z tego co piszesz to może też znaczyć że zgniły piny na tym sterowniku albo padł zawór sterujący przepływem wody
Miałem też jazdę z tym nowym espasem, wymieniałem klientowi klapkę środkowego schowka, niby klapka na wierzchu a trzeba było wypiep....ć całą górę kokpitu. Przy okazji roboty, ukazało się fajne miejsce zamontowania modułu nadwozia(sławetnego UCH) O ile pamiętam to trzeba chyba podnieść gumową nakładkę, pod nią zaślepkę plastikową i mamy kilka bezpieczników...
Nagrzewaj i patrz co jakiś czas czy zaczyna puszczać :) trudno określić czas :) ja robiłem to nagrzewnicą pożyczoną od sąsiada :) ale też patrzyłem czy zaczyna klej puszczać i odchylałem klapkę podważając ją. :) Jeżeli robisz tylko testy ściągania klapki nie masz się czego obawiać. Jeżeli to operacja niepotrzebna lepiej robić to z wyczuciem i ostrożnie.
Witam Jeśli twoja Xanitia ma auto nawiew, to prawdopodobnie padł silniczek który steruje klapką od regulacji ciepłe/zimne powietrze. Druga opcja to coś nie tak z elektroniką sterującą, choć osobiście obstawiam silniczek. Trzeba by dobrać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy przy zmiane położenia suwaka od temeratury towarzyszy zmienia się położenie klapki....
Witam, śledzę temat od dawna. Chciał bym przerobić palnik zasilany olejem opałowym na palnik zasilany olejem przepracowanym. Posiadam zbyt mało punktów by podejrzeć wszystkie udane prace. Tak też po przeczytaniu 95 stron tematu troszkę mi się pokręciło to wszystko. Z natury jestem taki trochę pomysłowy Dobromir. Tak że powinienem sobie dać radę z tym...
Przyczyny mogą być dwie : zatkana nagrzewnica lub nie przesuwająca się klapa zmiany strumienia powietrza w nagrzewnicy. Ja sprawdzam to tak , nagrzewam silnik do 90stopni włączam ciepłe powietrze w środku i obserwuję węże in i out nagrzewnicy. jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana ma mały przepływ , jeśli...
Witam, Mam problem z Mercedesem 210 E240 98 rok. Nie działa lewa strona klimatronika ( strona kierowcy ). Nie jest to problem z zaworami pod maską bo to sprawdziłem. W momencie gdy włączę klimę to prawa strona chłodzi a z lewej strony leci nawiew o temperaturze zewnętrznej. Proszę o pomoc gdzie szukać. Z tego co wiem to chłodnica nie jest podzielona...
wiecie wczoraj zauważyłem że gdy włączę nadmuch na szybę to leci letnie powietrze a gdy wieje na mnie lub na nogi to zimne. Dodam iż gdy za każdym razaem gdy zmieniam płyn(nawet po kilku kilometrach) jest on brudny i tak jakby kamień w nim pływał A żeby dostać się do tych klapek trzeba rozbierać konsole dobrze mówię ??
Zrobiłem tak samo jak Ty tj. klapki metalowe gdzie była pianka odtłuściłem i zakleiłem zbrojoną szarą taśmą budowlaną a ranty i łączenia klapek doszczelniłem taśmą w formie pianki do uszczelniania drzwi/okien. Jak już masz to wszystko rozkopane to polecam wymienić nagrzewnicę profilaktycznie, koszt 35 zł a masz pewność, że będzie sauna w aucie. Temat...
Klapa jest tu i tam. Przełącza nawiew omijając, lub kierując przepływ powietrza przez grzejnik nagrzewnicy. Jak się nie domyka zamykając zimne, to może wiać ciepłym wraz z niedomkniętym zimnym. W manualu, z pokrętłami i z linką, może pęknąć mocowanie pancerza linki x2, coś przy klapce. Elektryczny klimatronik, silniczek, ale za dużo nie widziałem o...
Na początku prośba do moderatora o pozostawienie tego postu w tym miejscu, ponieważ wiąże się to z automatyką, a chłopaki w innym miejscu forum niestety mi nie pomogą. W samochodzie posiadam coś w stylu Thermotronic'a w połączeniu z klimatyzacją. Czyli mam pokrętło na którym można ustawić dokładną temperaturę np. 21*C. Problem polega na tym że nie mam...
klapek nagrzewnica sterować klapek samsung klapek naprawa klapek
volvo silnika historia połączenie zassać powietrza
schemat zasilacza ld7575 światło mijania scenic
Chlorowodorek aniliny jako topnik – zastosowanie, bezpieczeństwo, alternatywy lutownicze Mercedes W124 – pierścień zabezpieczający półosi napędowej RWD i 4MATIC