A ja zacząłbym od przepustnicy (mycie).
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
Dwumas raczej odpada, ale demontowalem klapki kolektora i ich jeszcze nie wyprogramowalem byc może to może mieć winę?
No tak. To jeszcze sprawdź kolektor czy np serwo nie dziurawe lub jego połączenie. Bo chyba idzie na czwarty gar. Klapki w kolektorze dobre?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Zapewne klapki w kolektorze...
Krociec możesz zabezpieczyć taśmą. Wężyk nie nasuwaj na niego tylko wkreć do wężyka kawałek śruby że 2 cm uszczelnienie wystarczające i pewne że nic nie wlezie do środka. Dodatkowo możesz owinąć taśma.
Mniej więcej tak ma być. Te klapki mają za zadanie skrócić kolektor ssący, aby szybciej przepływało powietrze z filtra do komory spalania. Zamulenie wynika z innej przyczyny lub to tak zaprojektowane aby być eko.
Odłącz mechanicznie klapki w kolektorze.
dźwigienka zaworka po dodaniu gazu powinna się poruszać otwierając klapki kolektora dolotowego,sprawdź dokładnie co dzieje się z tą cienką rurką koło odmy.Skoro nie pokazuje błędów to nie problem z elektryką szukaj lewego powietrza
Podłączyłem komputer i wyskoczył mi błąd nie prawidłowo działająca klapka kolektora, jak skasuj błąd to i tak po jakimś czasie zapali się check.Mam pytanie jaki będzie koszt naprawy tego?
kompresja sprawdzona jest ok rozrząd wymieniony dziś dwa miesiące temu były poprawiane klapki kolektora dolotowego + wymiana wszystkich uszczelek a możesz podpowiedzieć jak sprawdzić zawory ?
A nie będzie to może jakaś klapką przy kolektorze lub jakaś membrana?
Czym najlepiej wkleic klapki od gazu w kolektor
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
witam czy wystarczy wymienić sam siłowniczek czy i klapki w kolektorze pozdrawiam
Ten samochód ma także klapki w kolektorze ssącym. Także do sprawdzenia.
Klapki w kolektorze ssącym i wyczyść EGR.
Klapki w kolektorze ssącym są wszystkie
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
A sprawdzałeś czy przypadkiem klapka gasząca w kolektorze nie została zablokowana w pozycji zamkniętej ? bo normalnie ona ma być otwarta i tylko po wył zapłonu dostaje sygnał na elektrozawór i na kilka sekund ją zamyka więc silnik gaśnie potem podciśnienia zanika i klapka gasząca ma się otworzyć ale czy ona się otwiera to ty musisz sprawdzić , to widać...
witam czy przypadkiem się nie urwała klapka w kolektorze ssącym bardzo łatwo to sprawdzić bardzo częsty przypadek pozdrawiam
Prościej już się nie da. No ale dobrze Zobacz tu może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pytania 1 do 3 masz odpowiedz tu na rysunku 10 http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... Zwróci uwagę ze mały prąd bazy wpływa do emitera. Ale ten sam prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu od kolektora do...
Nie lepsza druga górka z momentu niż klapki w kolektorze? :D To na pewno też mało odczuwalna różnica o ile faktycznie jest.
Klapki w kolektorze ssącym lub ich sterowanie.
x3 2.0d 150 km to jest minimum, najlepiej 3.0 d, 3.0 pb, 4.4 pb na pb będzie drogo ale przyjemnie może być z sekwencja, musisz na pewno sprawdzić w serwisie napęd xdrive pękają kolektory, klapki kolektora lubią sobie wpaść do środeczka, w dieslu okolice 170 - 200 tyś km mogą pojawić się pierwsze oznaki dwumasy, zawieszenie bardzo wytrzymałe na oryginałach....
A masz tzw "klapki" na kolektorze ssący? Masz plastikowy czy aluminiowy kolektor? Jeśli aluminiowy to bezwzględnie muszą być założone klapki upustowe jak jest instalacja LPG
Klapki w kolektorze ssącym do czyszczenia.Sprawdź szczelność intercolera i dolot do turba.
Coś jak zgrzytanie albo grzechotanie Jeśli silnik jest wyposażony w tak zwane klapki wirowe kolektora ssącego, a któraś z klapek (prawdopodobnie mocowanie na osi klapki) jest wyrobiona to słychać przez chwilę, najczęściej podczas przyspieszania grzechotanie, to takowe klapki trzeba jak najszybciej wymienić. Oczywiście przyczyn grzechotania może być...
To jest M47N czy M47?? Klapki na kolektorze tylko nie pamiętam czy w tym silniku są. Sprawdził bym jeszcze turbo i wtryski
Dzień dobry. Problem z samochodem jak w temacie czyli nieregularne spadki mocy. Na przykład przy podjeździe pod górę, wyjeździe na rondo itp. W momencie gdy zredukuje bieg, wtedy ma moc do odpuszczenia gazu. Gdy znowu nacisnę żeby przyspieszyć, auto ma przysłowiowego muła. Podmieniłem przepływkę na używaną-bez zmian, takie same odczyty. Sprawdziłem...
Moc wróciła,powodem braku mocy były pourywane klapki w kolektorze ssącym.
Poważna sprawa wbrew pozorom. Klapki w kolektorze ssącym odmawiają współpracy. Na koniec wpadają do komory i jest głowica do roboty. Radzę nie zwlekać.
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
Jak dla mnie to klapki wirowe w kolektorze dolotowym miałem podobnie ale komputer prawdę ci powie
Hey czy jest mi ktoś w stanie wykodować mi dpf egr i klapki w kolektorze ? Zafira b CDTI z19dth ? Wykodowalem już dpf i egr ale przy jeździe ze stalą prędkością wywala błąd nieszczelność w układzie dolotowym bo nie umiem wykodować klapek 😔 Pomocy
Mam szczelny piec BEZ CUGU, więc nic do komina nie powędruje. To po prostu piec o wymuszonym cugu - dmuchawa sterowana komputerem oraz sterowana klapka wylotu spalin. Pozdrawiam :)
Klapa kręta?pewnie chodzi ci o klapki w kolektorze dolotowym.Po pierwsze podłącz go pod jakis tester i zobacz kluczowe parametry pracy.
Zajrzyj jeszcze do kolektora ssącego czy nie jest zaklejony są tam też klapki i sprawdź stan DPF. Jeśli tak gaśnie możliwe że EGR jest stale otwarty i silnik dusi się spalinami
Zdemontuj kolektor, wyczyść lub wymień klapki a nastawnik zostaw w spokoju.
cały czs był podłaczony do in stalacji, ładowany na samochodzie. Później ja sam go odłączałem. klapa gaszenia może byc raczej tylko pzred kolektorem ssacym. odkręcałem ją całkowicie. także niema ona znaczenia. Jakies klapki w kolektorze też ma, ale działają, można nimi poruszać
Wydaje mi się, ze moja usterka ktora w aucie sie pojawila ma scisly zwiazek z glowna awarią, czyli zassaniem klapki sterujacej geometria kolektora. Klapka zassana, przemieliła 3 cylinder, uszkodzila 4 zawory oraz tlok. Zostalo to wymienione, naprawione, ale dalej pozostał muł. Dodam ze przed usterką nie bylo mowy o dlawieniu, brakach mocy, auto jechalo...
Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
Z bmw odradzam Tobie silniki 2,0 ze względu na ich awaryjność (wpadające klapki z kolektora ssącego do wnętrza silnika) i paliwożerność. 3,0 ma świetne osiągi jednak spalanie mocno odbiega od samochód z rodziny VAG
Witam. A podłączałeś pod komputer? Najczęsciej przyczyna takiego stanu mogą być przyblokowanie klapki w kolektorze dolotowym lub zawór EGR. Ewentualnie może być uszkodzony czujnik obrotów pompy wtryskowej ale to wymaga dokładnej diagnostyki. Pozdrawiam
Wyczyść zawór EGR i klapki na kolektorze ssącym i powinno mu pomóc,jest troszke roboty ale pomaga.Na 10 aut pomogło 9 w 1 przepływomierz siedział.
Klapki w kolektorze w porządku, wszystkie uszczelki dolotu wymienione oraz uszczelki wtryskiwaczy. Powietrza nigdzie nie ciągnie. Wie ktoś może w którym bloku pomiarowym są wartości przepływomierza i doładowania (zadane i rzeczywiste). pozdrawiam
Witam. Ostatnio jadąc samochodem BMW E60 530d o mocy 231 KM z roku 2006, nagle stracił moc. Nic wcześniej na to nie wskazywało. Na zimnym silniku jest dobrze, ale na ciepłym nagle odcina. Gdy zgaszę samochód i odpalę go przez chwilę, wkręca się na obroty, po czym łapie "muła". Sprawdziłem wiązki od map sensora oraz sam map sensor, ale błąd wyskakuje...
Witam wszystkich Jak w tytule Passat 2009 2.0 CR-TDI EDC17CP14 ECU TriCore 1796 Mam problem z wgraniem pliku do pamieci flash Plik zostal zczytany galletto v54 usuniete zostaly egr i klapki kolektora podczas ponownego wgrywania wyskoczyl blad OTP sector not writable Posiadam Kess i KTag lecz zaden z nich nie radzi sobie z tym problemem czytalem na innych...
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Wiec tak kolektor ssacy w tym silniku ma podwojny kanał do kazdego cylindra i na jednym kanale jest wolny przelot a na drogim sa klapki. Pod kolektorem znajduje sie sterownik klapek ktory za pomoca plastikowego ciegla steroje klapkami i to własnie ciegielko jest uszkodzone poprostu sie nie zapina wyrobiło sie i spada dlatego też słyszałem dziwnie pracujące...
Klapki poruszają się, są to zawory jednokierunkowe. Służy to zniwelowaniu zjawiska odbicia od zaworu i cofania powietrza. Alfa też stosowała podobny wynalazek.
Jezeli chodzi o silnik to sprawdz klapki na kolektorze ssacym. Nie wiem czy sam dasz rade, bo wyjecie takiego kolektora wcale nie jest latwe. Sa punkty serwisowe co tym sie zajmuja. Klapki mozesz kupic uzywane ze szrotu lub z ogloszenia. Nastepna sprawa to kiedy zawor EGR. Ta czesc potrafi bardzo czesto po paru latach zapchac sie nagarem i traci moc....
Nie, za przepustnica. Klapka ta rozdziela kolektor na dwa kanały. Jest zamontowana od boku, widać ją jak zdemontujesz odme.
Nie wiem dokładnie jak działa ten układ, ale się domyślam że sygnał o położeniu klapki brany jest z rezystancji. Na płytce są dwie ścieżki po których porusza się taki mały "mostek" ze szczotkami, powoduje on zmianę rezystancji, i to właśnie jest przetwarzane na sygnał położenia klapki. Pomierzyłem rezystancje, zmienia się liniowo w zależności od położenia,...
Takie wahania air mas sensor na biegu jałowym są nie realne, nawet jak byś miał nieszczelny dolot, bo turbo przy wolnych praktycznie nie ładuje, .Więc sprawdź ciśnienie , najlepiej manualnie na dolocie i zobacz czy też skacze. Nie pamiętam czy masz klapki w kolektorze, może jak są to one robią problem,. Pozdrawiam.
Wzmocnienie definiujemy jako stosunek prądu kolektora do bazy β=Ic/Ib Ale sam tranzystor niczego nie wzmacnia on tylko otwiera drogę dla tego dużego prądu kolektora. Zobacz na ten rysunek http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... http://obrazki.elektroda.net/79_12210688... Mały prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu...
Przepraszam, że tak późno odpisuje..........życie. Ja w swoim W023 miałem takie objawy przy zapieczonych klapkach kolektora dolotowego (ssący).Kolega Gringo ma racje najlepiej podpiąć pod kompa sprawdzić na podglądzie parametrów pracy silnika. Lub poprostu sprawdzić --najlepiej z zdołu silnika czy w ogóle klapki (cięgło od klapek) chodzi.
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
Witam, temat jak widzę stary jak świat, ale mój przypadek może komuś przyniesie pomoc:) U mnie było dosłownie tak samo, też mam 1.5 i instalację BEDINI. I też mi szarpał zimny i pozmieniałem dosłownie wszystko co sugerowali ludzie na forach. U mnie winowajcą okazał się zawór podciśnienia przy kolektorze - ten co otwiera klapki w VGISie. Zimny silnik...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
GLE 450 AMG rok 2016 Numer silnika 276821 30 ..... Skrzynia biegów 725034 00 ..... Przebieg 120.000 km Link do nagrania z pracy silnika https://filmy.elektroda.pl/44_1617397274... https://files.fm/f/a22tndsvj Kupiłem go w styczniu. Jest tam wsadzony silnik AMG, chyba ten sam co w późniejszych rocznikach AMG 43. Przy zakupie było słychać już problematyczny...
Witam po wymianie czujnika położenia wału korbowego nic bez zmian,wymieniłem czujnik rozrządu i też nic i na koniec wymieniłem całą listwe z dwoma czujnikami auto chodzi jast ok acha i musiałem rozruszać te klapki w kolektorze bo niechciały nawet drgnąć. widać czujniki na listwie powodują to że wyłancza silnik. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc:D
Drodzy forumowicze. Mam mały problem z moją BEAtką :) Mały ale mnie dręczy. Otóż ogólnie jeździ dobrze, tylko do 2300 obrotów jest jakiś mulisty. Silnik słychać jakby lekko klekotały zawory. Szczgólnie jest tak jak jest zimny. Powyżej 2500 obrotów budzi się w nim życie. Ale razem z tym życiem ubywa paliwa. Spalanie w mieście wychodzi mi 12l. (na głównym...
Zamiast tego silnika mozna wsadzic reduktorek z zaworkiem regulowanym recznie. Mozna takie kupic od byle instalacji za jakies 4pln. Jesli jest ten klapkomikser, to obejrzyj to dokladnie - ta opaska musi naprawde dobrze przylegac w kazdym miejscu. Jesli da sie klapke odlaczyc od miksera, to tez mozna wyjac na probe. Zawsze jeszcze guma od klapki do kolektora...
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Rozumiem że klapki zamykają dolot podczas włączonego ssania. Czy nieszczelność przy kolektorze wydechowym może zwiększyć spalanie?
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Wymieniłem komplet czyli przepustnica, chłodniczka EGR, metalowy, podciśnieniowy grzybek oraz ten plastikowy również. Praca straszna. Do tego czyszczenie kompletnego dolotu, kolektory rozebrane w mak, klapki wyjęte wyczyszczone, nasmarowane w miejscach obracających się. Wszystko zrobione tak jak być powinno, żaden mechanik by się tak z tym nie bawił....
Ok sprawdzę wszystko we wtorek i dam znać jak poszło,a przy okazji klapki wyczyszczę w ssącym kolektorze.
Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
Kolego z pewnością mówimy o EDC16 :) Wszystko fajnie tylko np. miedzy 100, 120, 150KM mamy duże różnice (przepustnice elektryczne, EGR, klapki w kolektorze...), podobnie jak miedzy Vectra a Astra/Zafira (czujniki temperatury zewnętrznej, CIM>ECU>rozrusznik). I żeby nam wszystkim poprawić humor dochodzi jeszcze kwestia z FAP/bez FAP :) Zapomniałem dodać...
Najprawdopodobniej oberwał przepływomierz powietrza,taka skrzynka na przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a kolektotrem ssącym.Trzeba sprawdzić czy wewnetrzna klapka sie nie zacina i czy nie ma jakiś nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem i czy obudowa samego przepływomierza nie jest gdzieś pęknięta. Jeśli nie to raczej przepływomierz...
Jeszcze nie , wyczytałem że to może być termostat powietrza. Przy filtrze powietrza , kieruje powietrze albo z nad kolektora (ciepłe) albo z zewnatrz zimne. Grzałem go suszarką aż parzył, i nie zamyka klapki (cały czas leci ciepłe z nad kolektora)
Test przelewowy zrobię jutro,nie wiem moze sie myle ale dziwi mnie dlaczego był taki nagły spadek napięcia i od tamtej pory stopniowo palił coraz gorzej a teraz w ogóle nie moge go zapalić kompletne zero.A gdzie jest ta klapka w tym kolektorze to sprawdzę.pozdr
Mocy ubędzie , strzelać w kolektor wcale nie musi.
Kupiłem blokadę nie sypią się inne błędy więc klapki są jeszcze w miarę mało tam miejsca może uda się założyć bez wyjmowania kolektora
Witajcie na tablicy Mercedes sprinter 2012 rok 2,2 cdi ambulans . Powstaje problem z ciśnieniem doładowania przy wysokiej temperaturze powietrza na zewnątrz zostało wymienione turbo wyczyszczony i sprawdzony przepływomierz. Podciśnienia w silniku wszystko jest ok wiem że przy tych silnikach lubiły puchnąć Intercoolery , Ale niestety u mnie tego nie...
Jeżeli chodzi ci o klapki anty wystrzałowe na kolektorze ssącym to mają dolegać szczelnie a co do reduktora OMVL to nie znam jego budowy.pozdrawiam
Witam ponownie, moglby mi ktos powiedziec w jakich zakresach obrotow dzialaja zaworki podcisnienia? dziwnym zjawiskiem dla mnie jest to ze klapki zawirowan w kolektorze ssacym nie dzialaja, caly czas sa w tej samej pozycji, sprawdzalem zaworek i nie zasysa powietrza odpowiadajacego za ich prace, co moze byc przyczyna i czy to jest prawidlowe zjawisko?...
Ja w sprawie mechanicznej jestem laikiem samochód oddawałam do 3 warsztatów a ostatnio sprawdzał mi je elektronik który pracuje pracuje w ASO VW i przepływomierz podmieniał na nowy orginalny vw i dalej były te objawy powymieniał uszczelki pod kolektorem posprawdzał sondy i mówił że to jest wszystko sprawne na 100% tylko mówił że ma problem z częściami...
Szczerze to kolektor i egr do czyszczenia bo kilo syfu tam pewnie. Inpą egr na 0 potem. W mechanizmie czesto spada ciegno z aktuatora i klapki latają luzem.
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
dla pewności - jest tam poprzeczka żebrowana przylegająca do kolektora ssącego oraz taka rurka. jedno i drugie jest połączone z (jak się domyślam) siłownikiem. czym mam poruszać aby rozruszać klapki? tym wężykiem czy tą zebrowana poprzeczką?
Panowie mam problem BMW E46 z silnikiem 2.0d m47 bodajże 150KM. Problem polega na tym że na biegu jałowym silnik drga, jakby stuka ale bardzo miękko nie metalicznie, drży jak durny przypomina to jakby nie pracował na wszystkie cylindry... Nie są to drgania wywołane kołem pasowym, nie jest to dwumasa bo po wciśnięciu sprzęgła nie ma żadnej zmiany, a...
Czy caly osprzęt silnika ktory byl przekładany byl czyszczony? Problemem w 2.2 byly również klapki w kolektorze dolotowym ktore miały za zadanie poprawiac napełnianie cylindra powietrzem poprzez zmianę kierowania pod różnym kątem powietrza do cylindrów a one sie poprostu zacierały i stawały w miejscu lub chodziły jak chciały. Sprawdź czystość tzw. "dyfuzora"...
Witam. W dniu dzisiejszym zdenerwowałem kolektor ssący i okazało się że 2 klapki przepustniczek razem z kawalkami prowadnicy zatrzymały się na wlocie do silnika. Na szczęście żaden kawałek nie wpadł pod zawory. Patrząc do komory zaworów wyraźnie widać że olej spływa po ich szyjkach co wskazuje na zużycie uszczelniaczy zaworów. Niestety czesci które...
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Wycierają się: potencjometr, dźwigienki i nastawnik, tulejki, klapki. Pierwsze możesz wymienić, resztę trzeba drutować. Albo wywalić 2000 pln na nowy kolektor.
wskazania w vcds sa prawidłowe jeżeli chodzi o recyrkulacje spalin. Blad ten P2279 wyskoczyl w momencie "usunięcia" dpf. I teraz nie wiem czy to jest niefortunny zbieg okoliczności, czy jednak nie. Jedno co mnie zastanawia to taka sprawa, jak wymieniałem doloty w audi 3.0tdi problem z klapkami, to w tym silniku na postoju dodawanie gazu skutkowało ruszaniem...
Temat podnoszę bo auto to samo. Około miesiąca temu urwał się "grzybek" zaworowy podczas jazdy. Efekt taki że zniszczyło głowice denko tłoka i porysowało gładz cylinda czyli silnik rok po remoncie na śmietnik ;/ Zamontowałem uzywany sprawny. Po odpaleniu w okolicach 3000-4000rpm zaczyna "walić" jakby w silniku. Bardzo wystarszony ustaliłem jednak że...
Witam. Ostatnimi czasy borykam się z problem przepustnicy w audi a4b8 2008 rok. Po wymianie starej przepustnicy na oryginalna z audi dalej pojawia się ten sam problem. Jaki może być problem , czy dlatego ze posiadam nie oryginalne sterowniki ? Zaznaczam ze w audi nie ma dpf, klapki na kolektorze wyłączone i zrobiony jest lekki chiptuning . Może ktoś...
Z tego co sie orientuje ten kod wskazuje na to ze jest to motorek umieszczony na kolektorze ssącym i jego zadaniem jest otwieranie i domykanie klapek ktore znajduja sie wewnatrz kolektora ,te klapki sa polaczone po przez ramiona wewnatrz,i powalaja na wieksza ilosc powietrza lub mniejsza.Wiec przyczyna moze byc nagar ktory sie osiadl lub spalony motorek...
witam!! ostatnio moja vitara 2,0 td (silnik mazdy) zaczęła ciężko palić. gdy włączam zapłon zamyka się klapka do gaszenia( ta w kolektorze dolotowym) i odcina paliwo któraś cewka. proszę o pomoc.. co może być przyczyną? dodam że wymiguje mi kod 12
Witam Mam problem z wyskakującym błędem i świecąca się kontrolką MIL. Pacjent to e60 3.0d, wyskakuje błąd: 4501 System EGR, sterowany MAF, zbyt duży przepływ EGR - nieciągły Dodam że auto ma usunięty dpf, wyłączony egr i zrobiony program oraz usunięte klapki z kolektora. Wszystko było dobrze a od jakiegoś czasu mnie męczy ten błąd i żółta kontrolna,...
demontaż klapki ustawienie klapki klapki przepustnicy
podtrzymać sekunda uzwojenie robocze honda civic termostat
Firmware v4.03.r11.851b024v.12001.128100.0000005 for Device Minia a dwutlenek ołowiu w farbach antykorozyjnych