Witam, Ford Mondeo MK3 1,8 DURATEC 2006rok Sprawdzałem prace klapek w kolektorze poprzez odłączenie wężyka sprzodu przy chłodnicy, klapki wyraźnie klekoczą, chcę więc na jakiś czas je zablokować, aby to zrobić musze zaslepić ten wężyk który nakłąda się na króciec kolektora przy chłodnicy, jak to najłatwiej i najbezpieczniej zrobić ? Nałożyć taśmę PVC...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
witam czy wystarczy wymienić sam siłowniczek czy i klapki w kolektorze pozdrawiam
Proszę o pomoc posiadam ml 3.2 b/g uszkodziła mi sie pompa jeździłem na samym gazie odpalałem z plaka po czym pękł kolektor ssący kupiłem używkę nowe uszczelki wymieniłem też pompę paliwa paliwa i sie zaczęło paliwo ciągnie zapali i gaśnie nie wiem co sie stało mam pytanie jeśli odpalam silnik klapki w kolektorze ssącym powinny byc otwarte czy zamknięte...
Nie wiem dokładnie jak działa ten układ, ale się domyślam że sygnał o położeniu klapki brany jest z rezystancji. Na płytce są dwie ścieżki po których porusza się taki mały "mostek" ze szczotkami, powoduje on zmianę rezystancji, i to właśnie jest przetwarzane na sygnał położenia klapki. Pomierzyłem rezystancje, zmienia się liniowo w zależności od położenia,...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
Mozna gotowe, ale trzeba zamawiac, jesli chce sie konkretny rozmiar. Ja kombinuje polaczenie zaluzji z termostatem mechanicznym (silownikiem), aby nie uzywac elektryki. Zaluzje moga byc tez dobrym zabezpieczeniem przed gradem, czyli moga spelniac 2 funkcje, a jesli byly by to zaluzje-klapki, to ich otwarta pozycja zmniejszy przeplyw powietrza (wiatru)...
W nocy, na zimnym silniku bez problemu przełącza się automatycznie na "ciepłe" powietrze znad kolektora. Tylko dla czego jeśli jest upalnie i silnik gorący to nie domyka klapki na "ciepłym" wlocie powietrza tylko zatrzymuje się w połowie skoku?
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
A coś lepiej słychać z którego miejsca po otwarciu maski bo nagrywanie jak teraz to woła o pomstę do nieba? Ściągniesz pokrywę zaworów to zobaczysz naciąg łańcuszka i górny ślizg bo bocznych to raczej nie dojrzysz ale górny ci też już wiele powie. Do tego kolektor dolotowy ściągnąć i sprawdzić klapki wirowe bo nie wiem czy coś wyczaisz na wyłączonym...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Podciśnienie w kolektorach benzynowych jest mniejsze niż w dieslach. Czy w takim razie dąży się do zmniejszenia do minimum zawirowań? Czytałem o polerowaniu kolektorów na wysoki połysk celem swobodnego ruchu cząsteczek powietrza, węże prowadzi się optymalnie aby po drodze było jak najmniej "zakrętów". Z kolei I zasada termodynamiki mówi, że przyrost...
Przy obecnych cenach energii chyba nikogo nie trzeba przekonywać o celowości wykorzystywania tej ogólnodostępnej - słonecznej. Prezentowany kolektor wspomaga ogrzewanie. Powstał zgodnie z zasadą "coś z niczego", bo chyba trudno o prostsze i tańsze rozwiązanie. Budowa zajęła łącznie kilkanaście godzin pracy. Koszt ok. 100zł, głównie na kołki rozporowe,...
Mniej więcej tak ma być. Te klapki mają za zadanie skrócić kolektor ssący, aby szybciej przepływało powietrze z filtra do komory spalania. Zamulenie wynika z innej przyczyny lub to tak zaprojektowane aby być eko.
dokładnie tak. powinny być 4 grzybki, opaska i klapka.
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
Witam i dziękuję za pierwszą podpowiedz.O klapkach zasłaniających wloty powietrza myślałem również,ale nie mam pomysłu jak to zrobić,żeby działały niejako automatycznie po ustaniu pracy nadmuchu.Jedyne co przyszło mi do głowy to na wylocie ciepłego powietrza do pomieszczenia to jakieś klapki które po ustaniu ruchu powietrza po prostu opadną pod wpływem...
Zapewne klapki w kolektorze...
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Witam Wyskakują mi na was-ie trzy błędy, teraz już statycznie: Sonda lambda 1, rząd 1 Sygnał mieszkanie.anki za bogatej Statycznie 09236 P2414 002 Rząd 1, sonda 1 Napięcie za niskie / nieosiągnięte Statycznie 12597 P3135 001 Klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte Statycznie Dodam, że wymienione...
Tak, ma instalację gazową 10 letnią. Kolektor rozebralem i przepustnica w całości, te klapki w środku też w całości (4 sztuki na dolotach) tak twinport to jest.Wygląda na aluminium(nie sprawdzałem magnesem) , ale po kolorze tak wygląda i dość mocno zniekształcone sa te odłamki( więc muszą być miękkie). Jutro sprawdzę magnesem i zdjęcia zrobię. Dodano...
Prosze o opinię i pomoc. Otóż borykam sie z problemem z nastawnikiem klap kolektora dolotowego w audi z silnikiem 3.0. po odłączeniu cięgna od nastawnika klapek kolektora ssacego - zaraz po włączeniu zapłonu silniczek ( nastawnik ) porusza się w górę i w dół. jednak po założeniu cięgna na nastawnik i "przygazowaniu" nastawnik w ogóle się nie rusza....
Witam ma ktos schemat podlaczenia kolektora ssacego do w203 2.0 silnik m111 podczas jazdy staracil sile i buczy jakby lapal lewe powietrze po wyjeciu widac urwany jeden waz podcisnienia od klapek to moze byc przyczyna ?
W przypadku montażu instalacji gazowej w astrach z tymi silnikami (mam na mysli 8 zaworowe) zawsze wykonujemy standardową sprawe. Otoż nie wiem czy dobrze sie rozumiemy bo w filtrze powietrza jest termostat klapkowy który steruje skąd silnik ma ciągnąć powietrze. Ona jest podłączona rurkami podcisnieniowymi do układu wtrysku benzyny a głownym przewodem...
Rozumiem że klapki zamykają dolot podczas włączonego ssania. Czy nieszczelność przy kolektorze wydechowym może zwiększyć spalanie?
Witam serdecznie. Mam problem na którym zatrzymała się dzisiaj moja praca. Otóż właśnie jestem w trakcie montażu instalacji gazowej do samochodu Fiat Brava 1.6 16v 103KM na układzie MPI. Cały problem polega na tym iż nie mogę sobie poradzić z odłączeniem listwy wtryskowej, nie wiem czy odłączyć jej zasilanie, czy masę (środkowy pin w kostce), najlepszym...
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
Zastanawiam sie czy uchylenie klapki przeplywomierza (vectra A) jest w jakis sposob proporcjonalne do podcisnienia w kolektorze ssacym ? Zastanawiem się jak zmierzyc chwilowe obciazenie silnika a to jak wiadomo jest wprost proporcjonalne do podcisnienia w kolektorze. Takie mechaniczne czujniki maja np stare lady samary.
świece wymieniłem jakieś 2000 km temu a kabli jeszcze nie wymieniłem bo akurat nie mieli na sklepie a jeszcze odnośnie tych klapek na pokrywie filtra to jest taka jedna ale jak strzeli to i tak wyrywa obudowe z zaczasków.
Na allegro znalazłem element wyglądający na ten który jest wskazany na powyższym diagramie. I jest to czujnik ciśnienia. Z czujnikiem ciśnienia ma tyle samo wspólnego co z korowodem. To jest elektrozawór tak jak napisał OWIK do sterowania klapkami w kolektorze dolotowym.
zdejmij cięgna przyucz ,i zostaw otwarte klapki, albo koszta jak powyzej
Witam ,po przeczytaniu 30-40 stron tego forum jestem już przekonany do "samoróby" niestety 300 stron forum nie ogarnę przez co mogę coś pominąć . 300 stron tego tematu to nie jest znowu tak wiele, mnie się udało przeczytać coś około w tydzień, przyjemna lektura. Zamiast czytać 300 stron tego forum wystarczy zrozumieć te 30 z załącznika. Tak, właściwie...
Poza głupkowatym założeniem o ognisku w odległości jednego metra, zrobiłeś jeszcze głupsze, że ma byc ognisko idealne . To chyba Ty robisz głupkowate prowizorki trackerów ze skaczącym silnikiem od wycieraczek i coś takiego wymysliłeś-widać gdzieś idealne ognisko na tych symulacjach mojego zwierciadła parabolicznego? Oczywiście nie będzie, bo przy takim...
Mam pytanie do znawców czy ta ''czerwona'' wahliwa panewka klapek ma się poruszać czy ma być na sztywno w tym kolektorze? Bo klapki się poruszają i prawie całkowicie zamykają ''okno'' .
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Sprawdź działanie turbo, zawór do klapki za turbo, katalizator.
Prosiłem o zdj jak to jest przewiercone i zamontowane. Napisałem, że gaz będzie wymagał poprawki / modyfikacji. Rozwiązania na tacy nie podam bo po pierwsze nie mam takowego potwierdzonego na 100%, że zadziała i będzie ok a dwa pracuję nad tym tematem kilka lat od problemów z korektami i dziwnymi błędami po uwalone silniki a na te ostatnie trzeba aut...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Co to za głupi opis tego błędu i czym to podłączone było? Z tego co wiem to 1.9 nie było klapek w dolocie . Uszczelka wymieniona, dpf wyczyszczony, turbina po regeneracji a kontrolki dalej świecą. To podłącz czymś normalnym i odczytaj błędy.Albo zastanów się jaki masz silnik.Potem napisz.
Nowy kompletny kolektor plastykowy z nastawnikiem firmy pierburg. Znalazłem na forum ze problem też występował po wymianie na nowe części, jedni usuwali programowo inni montowali detal ograniczający pracę klapek.
A klapka gasząca nie zacięta czy co? Jakieś problemy z powietrzem. A po zdjęciu dolotu przed egr też gaśnie?
Napisał że szczelność dolotu sprawdzana, a przepustnica nie otwiera się raczej 1/4 po odpaleniu. A nawet jak ,to nie ma możliwości całkowitego braku podciśnienia nie wspomnę już o hamulcach. Jak coś ciągnie to albo ze skrzyni korbowej, (to i korek by zasysało),Evap, oringi na wtryskach ,klapki wirowe,albo jak jest egr to też coś tam wpada. Tak czy tak...
Kupiłem blokadę nie sypią się inne błędy więc klapki są jeszcze w miarę mało tam miejsca może uda się założyć bez wyjmowania kolektora
Kupiłem drugi kolektor.
Czym najlepiej wkleic klapki od gazu w kolektor
nagralam filmik jak pracuje auto po odpaleniu na biegu jalowym, po kilku sekundach slychac jak silnik sie dlawi jakby mial zgasnac . :( kolega ktory naprawial znajomym samochod sprawdzil klapki w kolektorze i mowi ze wszystkie sa na miejscu, sprawdzil tez rozrzad, pompe wody i kable , mowi ze dobrze wszystko. Kidu22 dodaje tu zdjecia ktore zrobilam...
witam wszystkich ,jestem tu pierwszy raz mam takie pytanie :czy ktos moze wie jak sprawdzic modul sterowania klapkami w kolektorze ssacym w mercedes ml 270 cdi.mam go wymontowanego,po podlaczeniu zasilania piszczy i stuka przez chwile potem tylko piszczy.klapki po zdemontowaniu kolektora byly otwarte,tu drugie pytanie w jakiej pozycji powinny sie znajdowac,z...
Witam, Od dłuższego czasu w samochodzie był problem, że na zimny silniku samochód początkowo nie chodził równo i dopiero po rozgrzaniu się wszystko było ok. W tej sytuacji wreszcie postanowiłem coś z tym zrobić. Mechanik zdiagnozował podłączając pod komputer, że był dość duży kąt odchylenia na rozrządzie dochodziło do -50 a nawet -100 i w tej sytuacji...
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Wężyki sprawdziłem,po prawej jak na schemacie--- ---wszystkie połączenia ok żółty (VAC) z żółtym (VAC) do trójnika -potem do trójnika przy pompie próżniowej i dalej na trójnik przy filtrze paliwa , jedna odnoga do nagrzewnicy druga do zaworu elektromagnetycznego turbiny żółty (VAC) a z (OUT) idzie do turbiny.MUSZĘ ZAZNACZYĆ IŻ CZYTAJĄC POŁĄCZENIA NA...
Witam Mam problem z wyskakującym błędem i świecąca się kontrolką MIL. Pacjent to e60 3.0d, wyskakuje błąd: 4501 System EGR, sterowany MAF, zbyt duży przepływ EGR - nieciągły Dodam że auto ma usunięty dpf, wyłączony egr i zrobiony program oraz usunięte klapki z kolektora. Wszystko było dobrze a od jakiegoś czasu mnie męczy ten błąd i żółta kontrolna,...
Temat podnoszę bo auto to samo. Około miesiąca temu urwał się "grzybek" zaworowy podczas jazdy. Efekt taki że zniszczyło głowice denko tłoka i porysowało gładz cylinda czyli silnik rok po remoncie na śmietnik ;/ Zamontowałem uzywany sprawny. Po odpaleniu w okolicach 3000-4000rpm zaczyna "walić" jakby w silniku. Bardzo wystarszony ustaliłem jednak że...
Widze że kolejna E60 po magikach - przerabiałem podobny temat - auto odsyłane od serwisu do serwisu - pierwsze co należałoby sprawdzić, to czy poprawnie usunięto filtr z programu - niestety dużo jest "podblokowców w klapkach" którzy myślą że pewien program w lewej wersji poprawnie usuwa filtry. Generalnie w Twoim przypadku ciężko wróżyć z fusów - najlepiej...
Witam, temat jak widzę stary jak świat, ale mój przypadek może komuś przyniesie pomoc:) U mnie było dosłownie tak samo, też mam 1.5 i instalację BEDINI. I też mi szarpał zimny i pozmieniałem dosłownie wszystko co sugerowali ludzie na forach. U mnie winowajcą okazał się zawór podciśnienia przy kolektorze - ten co otwiera klapki w VGISie. Zimny silnik...
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
Temat jak widzę stary ale nadal aktualny. Usunięcie tego problemu wymaga trochę samozaparcia i konsekwencji. Najpierw trzeba wymienić świece jeżeli ich przebieg jest już ponad 10tys km. Następnie zdiagnozować cewki zapłonowe i w razie nawet najmniejszej usterki wymienić na nowe. Następnie zdjąć obudowę Filtra powietrza i sprawdzić wszystkie łącza i...
Temat jak widzę stary ale nadal aktualny. Usunięcie tego problemu wymaga trochę samozaparcia i konsekwencji. Najpierw trzeba wymienić świece jeżeli ich przebieg jest już ponad 10tys km. Następnie zdiagnozować cewki zapłonowe i w razie nawet najmniejszej usterki wymienić na nowe. Następnie zdjąć obudowę Filtra powietrza i sprawdzić wszystkie łącza i...
A masz tzw "klapki" na kolektorze ssący? Masz plastikowy czy aluminiowy kolektor? Jeśli aluminiowy to bezwzględnie muszą być założone klapki upustowe jak jest instalacja LPG
Masz ból głowy przez moją wypowiedź? Sam się zdziwiłem - gdy zobaczyłem to lata temu akurat przy tym silniku - jak jeszcze pamiętasz w oryginalnym przeplywomierzu masz dwa przewody który jeden jest podgrzewany A drugi zimny na skutek tego ten właśnie ''C ieplejszy'' częściej jest przepalony nie dający po zdjęciu kostki zmiany wlasnie w pracy silnika...
Coś jak zgrzytanie albo grzechotanie Jeśli silnik jest wyposażony w tak zwane klapki wirowe kolektora ssącego, a któraś z klapek (prawdopodobnie mocowanie na osi klapki) jest wyrobiona to słychać przez chwilę, najczęściej podczas przyspieszania grzechotanie, to takowe klapki trzeba jak najszybciej wymienić. Oczywiście przyczyn grzechotania może być...
wskazania w vcds sa prawidłowe jeżeli chodzi o recyrkulacje spalin. Blad ten P2279 wyskoczyl w momencie "usunięcia" dpf. I teraz nie wiem czy to jest niefortunny zbieg okoliczności, czy jednak nie. Jedno co mnie zastanawia to taka sprawa, jak wymieniałem doloty w audi 3.0tdi problem z klapkami, to w tym silniku na postoju dodawanie gazu skutkowało ruszaniem...
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Dzień dobry. Problem z samochodem jak w temacie czyli nieregularne spadki mocy. Na przykład przy podjeździe pod górę, wyjeździe na rondo itp. W momencie gdy zredukuje bieg, wtedy ma moc do odpuszczenia gazu. Gdy znowu nacisnę żeby przyspieszyć, auto ma przysłowiowego muła. Podmieniłem przepływkę na używaną-bez zmian, takie same odczyty. Sprawdziłem...
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Witam Dzięki za odpowiedź, jeśli chodzi o numery błędów, to przyznam, że nie spisywałem, ale to kwestia kilku km i się pojawią na nowo, więc podrzuce jakie tam pokazuje numery, bo dosłownie wczoraj skasowałem je po raz kolejny. Ogólnie moja sytuacja jest następująca, latem nawalił ślizg od rozrządy, przez co tłok uderzył w zawór i pękła sprężyna zaworowa,...
Dużo tych problemów...przerabiałem ten silnik i sprawdziłbym uszczelnienia wtrysków tzw. trawersy. Skoro był check engine trzeba by komputerem go przeczesać sterownik i zobaczyć błędy. Zawór egr - wyczyszczony ale czy sprawny? Jeśli egr zasyfiony to podobnie może być z klapkami w kolektorze...Miałem również problem z nierówną pracą silnika - problem...
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
cały czs był podłaczony do in stalacji, ładowany na samochodzie. Później ja sam go odłączałem. klapa gaszenia może byc raczej tylko pzred kolektorem ssacym. odkręcałem ją całkowicie. także niema ona znaczenia. Jakies klapki w kolektorze też ma, ale działają, można nimi poruszać
Dzisiaj wsłuchałem się w cykanie i na 100% dźwięk wydobywa się z kolektora dolotowego. Pamietam jak mechanik mówil mi że miał problem z klapkami w kolektorze. Czy to może mieć jakiś wpływ. Czy mogą sie one nie otwierać, blokować czy coś takiego przez co problemy z pracą silnika?
Jeseli mowisz o klapkach w kolektorze ssacym to sa takie jakby duze kulki z otworami przez ktore leci powietrze, przymocowane osiowo ze soba, calosc z plastiku. Z nimi sa zwykle problemy - albo sa zablokowane przez nagar i juz nie dzialaja, albo polaczenie miedzy nimi gdzies sie przerwalo, moga tez latac (przez co delikatnie drgac), ale jakos mimo tego...
Dzisiaj podpiąłem VCDS wywalił mi błąd: 7859 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 00 Dodano po 1 Właśnie wymontowałem sam sterownik od klap. Same kalpy chodzą bardzo lekko silniczek/sterownik wyczyściłem posmarowałem i złożyłem jak było. Przy okazji zdemontowałem i wyczyściłem przepustnice. Teraz chcę zrobić test przez VCDS Przepustnica...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Zamiast tego silnika mozna wsadzic reduktorek z zaworkiem regulowanym recznie. Mozna takie kupic od byle instalacji za jakies 4pln. Jesli jest ten klapkomikser, to obejrzyj to dokladnie - ta opaska musi naprawde dobrze przylegac w kazdym miejscu. Jesli da sie klapke odlaczyc od miksera, to tez mozna wyjac na probe. Zawsze jeszcze guma od klapki do kolektora...
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
Witam mam ten sam problem co kolega z postu wyzej. Mam W210 320CDI po lifcie i auto na wyzszych obrotach kopci jak parowóz, trzeba dodac ze tylko podaczas jazdy. Na postoju przy duzych obrotach na biegu jałowym jesy OK, ale podczas jazdy gdy wdepne pedał w podloe to lepiej nie ogladac sie za siebie bo jet poprstu CZARNO. Dodam własnie ze auto kopci...
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
Wyczyść zawór EGR i klapki na kolektorze ssącym i powinno mu pomóc,jest troszke roboty ale pomaga.Na 10 aut pomogło 9 w 1 przepływomierz siedział.
Klapki w kolektorze ssącym do czyszczenia.Sprawdź szczelność intercolera i dolot do turba.
Co do "zamułki", sprawdź czy masz klapki w kolektorze.
Witam po wymianie czujnika położenia wału korbowego nic bez zmian,wymieniłem czujnik rozrządu i też nic i na koniec wymieniłem całą listwe z dwoma czujnikami auto chodzi jast ok acha i musiałem rozruszać te klapki w kolektorze bo niechciały nawet drgnąć. widać czujniki na listwie powodują to że wyłancza silnik. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc:D
witam motor po remoncie, pierscienie, zawory, uszczelki, lancuch i sterta innych rzeczy. jest to ten smieszny silnik z tymi klapkami przy kolektorze ssacym- ktore zreszta wywalilem bo sie urywaly, jestem na etapie zamawiania zestawu naprawczego.po zdjeciu glowicy okazalo sie ze byly wypalone zawory. lpg sekwencja. nowe swiece. kable tez byly kiedys...
Z bmw odradzam Tobie silniki 2,0 ze względu na ich awaryjność (wpadające klapki z kolektora ssącego do wnętrza silnika) i paliwożerność. 3,0 ma świetne osiągi jednak spalanie mocno odbiega od samochód z rodziny VAG
zawór klapek w kolektorze dolotowym? kolory czarny i brązowo-zielony , odwiń trochę tej taśmy, minimum wysiłku.
Kolego z pewnością mówimy o EDC16 :) Wszystko fajnie tylko np. miedzy 100, 120, 150KM mamy duże różnice (przepustnice elektryczne, EGR, klapki w kolektorze...), podobnie jak miedzy Vectra a Astra/Zafira (czujniki temperatury zewnętrznej, CIM>ECU>rozrusznik). I żeby nam wszystkim poprawić humor dochodzi jeszcze kwestia z FAP/bez FAP :) Zapomniałem dodać...
To jest M47N czy M47?? Klapki na kolektorze tylko nie pamiętam czy w tym silniku są. Sprawdził bym jeszcze turbo i wtryski
Witam ! Silnik po remoncie to znaczy; -szlif wału + panewki nowe główne i korby -remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd -wszystkie uszczelki nowe -4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u -turbina po regeneracji -odma nowa Problemem jest ubywanie oleju . Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym....
witam czy przypadkiem się nie urwała klapka w kolektorze ssącym bardzo łatwo to sprawdzić bardzo częsty przypadek pozdrawiam
Udało się znaleźć.Winny był silniczek sterujący klapkami w kolektorze ssącym .Dawał błąd do sterownika i zaskakiwał błąd recylkulacji w cdif2.Wymiana na nowy i jest ok.;-)
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Witam . Miałem podobny problem i mechanicy rozkładali ręce a to była wina cylinderka podciśnienia który steruje klapkami w kolektorze ssącym, membrana miała niewielką dziurkę. Wymieniłem cylinderek za 120 zł i jest OK.
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Okazało się że membrana podciśnieniowa SWIR od sterowania klapkami w kolektorze ssącym gdzieś rozszczelniła się w środku,po wymianie ciśnienia się wyrównały . Dodano po 11 Ale auto pojezdziło 2dni i teraz nowy problem mi powstał.Wracając do domu samochód stracił moc zaczął przydymiać trochę ,nic się nie zapaliło żaden błąd. Zatrzymałem się maska w górę...
Witam. A podłączałeś pod komputer? Najczęsciej przyczyna takiego stanu mogą być przyblokowanie klapki w kolektorze dolotowym lub zawór EGR. Ewentualnie może być uszkodzony czujnik obrotów pompy wtryskowej ale to wymaga dokładnej diagnostyki. Pozdrawiam
Klapki w kolektorze ssącym lub ich sterowanie.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Bardzo proszę o pomoc od pewnego czasu auto nie ma mocy w przedziale od 2000-2800 praktycznie wskazówka na obrotomierzu prawie zatrzymuje się w miejscu, później wgniata w fotel. Im wyższy bieg tym jest to bardziej odczuwalne. Do tej pory wymieniony przepływomierz, podmienione sterowanie turbiny, usunięte klapki w kolektorze ssącym, wyczyszczony egr,...
Ten samochód ma także klapki w kolektorze ssącym. Także do sprawdzenia.