Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wiązka w przelotce tylnej klapy.
Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.
Tak, włożyłem bezpiecznik F19/10A. Tablica mi świeci i radio mi gra. To już z górki ;) Odepnij jedną lampę, włącz pozycyjne. Szkodnikiem jest instalacja przedniej lub tylnej. Może oprawka/kostka/płytka ma wilgoć? Ew. przetarcie kabla lub osłabienie wiązki na przelotce do klapy.
Sprawdź przewody w przelotce klapy,pękają.
Kombi po lifcie. http://obrazki.elektroda.pl/1310271300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9236984500_1...
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Lapa nie przykręcana jest? To tapicerka do zdjęcia i od wewnątrz.
Przelotka między budą, a klapą. Tam tkwi problem.
tzn co chca ci wymienic? cały kolektor ssacy? czy tylko zawór sterujacy klapami?
tak wygląda orginalny centralny zamek w mojej astrze sedan: https://obrazki.elektroda.pl/8867218600_... https://obrazki.elektroda.pl/4797538400_... https://obrazki.elektroda.pl/7441295900_... po prostu bolec wchodzi i blokuje możliwość wciśnięcia przycisku otwarcia klapy tylniej
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Sprawdziłeś przelatkę między klapą a karoserią?
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Witam. Który rocznik tej Astry ?
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
To przecież byłby ciągle sygnał otwarcia klapy.
Witam. Jaki dobrać siłownik centralnego zamka do klapy bagaznika Astry F 94r? Zestaw chce kupić uniwersalny na pilota na 4 drzwi ale nie mam pojecia jaki dokupić do klapy. pozdrawiam-kralex
Jak problem nie rozwiązany to mogę pomóc.
Co jakiś czas nie odblokowuje mi się rygiel tylej klapy bagażnika w moim Oplu Astra J i wobec tego nie mogę zamknąć klapy. Pomaga odblokowanie rygla przez naciśnięcie przycisku otwierania tylnej klapy na desce rozdzielczej. Natomiast nie działa naciśnięcie przycisku otwierania klapy na pilocie do otwierania drzwi. Czy ktoś może wie jak ten problem rozwiązać?
Powinny być zamontowane w tej części otworu gdzie nie ma klapy.
No to cudów nie ma, musi być klapa przymknięta. Może przeskoczyła na zębatce.
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Mam Astrę Kombi F (I) Zmieniam głośniki, narazie wiem tyle że 165mm srednica, a głębokość montażowa 51mm (szystko max.) Co polecacie? Polecam zestaw głośników Powebassa Bk6 jak je zmieścić w astrze1 (F) tutaj masz opis z fotkami http://www.powe.pl/astra.html. Pakowanie płaskich tanich głośników mija się z celem tak jak napisał norbert.s wyżej, basu...
nie mam drzwi tylnych , chyba że masz na myśli klapę bagażnika
Kupiłem go z syntetykiem bo jak spuszczal to jak woda.. a wlal mi polsyntetyk bo jest gesciejszy i żeby luzy trochę uszczelnić. Stuka szybciej jak dodaje gazu i jest to głośniejszy dźwięk lecz jak zdejmuje nogę z gazu to wolniej stuka i ciszej i to czy stoję czy jadę na luzie. Im mniej obrotów tym ciszej. Tak posprawdzał luzy zaworowe luzy na sworzniach...
90 procent pęknięta wiązka, 10 - wyłącznik ... a ja stawiam 90% na uszkodzony mikroswitch (wyłącznik) klapy. Wymieniłem ich już kilka w Astrach III i Zafirach B.
P2279 intake air leak EGR, klapy
Witam, uszkodziłem swoją klapę w Astra H hatchback 5 d, i chcę ją wymienić. Dokonałem już zakupu używanej innej klapy. Klapa ta jest z wiązką elektryczną, ale muszę przyznać, że nie wiem dlaczego ta wiązka jest taka długą. Co najmniej metr wiązki odchodzi od klapy i jest ona zakończona wtyczką i końcówką wężyka spryskiwacza. Ale gdzie się wpina tą wiązkę?...
A nie przytrzasnąłeś klapą czegoś? Kiedyś szarpałem sie z klapą w astrze h, a okazało się, że klient przytrzasnął wykładzine.
Dzisiaj sprawdzę z tymi poduszkami a zawieszenie sanek sztywno wszędzie nie wybite jeszcze myślę ściągnąć kolektor i wyczyścić klapy i egr
Witam, usuwał ktoś klapy wirowe w silniku astry 1.6 16v xep, bo u mnie po wyjęciu klap silnik, zanim się rozgrzeje, kręci tylko do 2.5 tys, potem przy 60 stopniach kręci do 3 tys, a przy 90 dopiero do 4 tys coś, ale nie do końca. Ktoś miał taką przyczynę? AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów lub kontrolki ostrzegawcze na desce rozdzielczej? Brak...
Witam. Mam pytanie - chciałbym wygłuszyć 4 drzwi a Opel Astra g (II). Jakich mat użyć? Czy opłaca się wygłuszać klapę? W bagażniku ma grać sub więc nie wiem? Jak tak to czym? Z góry dzięki za porady
Nie słychać żeby te klapy były bardzo rozklekotane więc nie powinno być kłopotu z dojechaniem do mechanika.
Pokaż o którym świetle mówisz... albo tak jak pisze przedmówca masz naderwany przewód w przelotce albo ktoś coś namotał i podpiął to pod krańcówkę klapy.
Olej to. Rurki które szły do tego zaślep.Zobacz tylko w jakiej pozycji jest klapa rozdziału powietrza.
Jest jeszcze błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania
Uszkodzone klapy nawiewu/serwomotory.
A przyczyna pewnie w przelotce wiązki jest (połamane przewody z auta do klapy).
Klapa od obiegu wewnętrznego powietrza. Po lewej stronie masz cięgno do sterowania tą klapą.
Jak się dostać do tego przewodu? Odpinając mocowanie gumowej osłony przewodów. http://forum.opel24.com/topic/55571-astr...
Czy wtedy wymienia się cały kolektor ssący, czy wystarczy go i klapy wyczyścić?
Zamek jest oryginalny, fabryczny...Cztery drzwi + klapa bagażnika
Kolego a przy składaniu głowicy opróżniłeś hydraulikę z oleju bo jak nie to nie uzyskasz ciśnienia na cylindrach, zawory będą podparte i klapa.
Wiązka jest przecięta? Kolega opamp niepotrzebnie postawił "?" Przełamana wiązka na przelotce do klapy.
Opel astra g2 1.6/16 nie działa obrotomierz ,nie wskazuje szybkości, paliwa i temperatury, po za tym wszystkie kontrolki działają dobrze działa tez licznik km. zdemontowałem licznik ,sprawdziłem kostkę jest ok. czasem na zimnym silniku działa wszystko ale po kilku km ,znów klapa.
Z tego co pamiętam to nie ma oddzielnego do klapy. Jest ńa sterowana z głównej centralki. Jeżeli w klapie nic nie słychać podczas naciskania otwierania ,to prawdopodobnie pękł przewód w przelotce gumowej pomiędzy klapą a kabiną. Żeby dostać się i otworzyć ją od środka trzeba, wejść do bagażnika od środka. Gdy dostaniemy się już do klapy bagażnika, na...
Przepusty do sprawdzenia, zwłaszcza w klapie
coś tu mi sie widzi ze klapy sie rozsypały
dokładnie pospawdzaj podcisnienia kolanka gruszke podcisnienia przy klapach
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
Kolego może być problem z zakodowaniem pilota po spalonym module.Sama wymiana modułu to pół sukcesu musisz zdiagnozować przyczynę jego spalenia(przelotki kablowe drzwi,klapy)
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Nie wiem jak jest w oplu ale w clio miałem pęknięty wewnątrz izolacji przewód łączący tylną klapę z resztą pojazdu.
Spróbuj tak żeby nie wyciągać tych blaszek do końca bo ciężko je potem włożyć i najlepiej weź kogoś do pomocy żeby ci klapa na głowę nie spadła ;)
Znalazłem przyczynę. Zwarcie wiązki przewodów które wchodzą w tylną klapę bagażnika.
Okazało się że to były klapy wirowe. One powodowały taki dziwny dźwięk. Pozdrawiam
dzieki za i nformacje byly pomocne... swiatło w bagazniku dziala po podlaczeniu kabelka we wtyku zamka klapy i krańcówkę
Przelotka pomiędzy samochodem a klapą,przewód brązowo-biały,ale problem. :D
Sprawdź przewody między klapą, a karoserią. Może któryś jest złamany.
Zatarty silnik. Problemy z masą. Zdemontuj silnik, spróbuj odpalić na krótko z akumulatora i sprawdź, czy porusza się normalnie. Połącz klapę z nadwoziem jakimś dodatkowym przewodem o większym przekroju.
u mnie była winna wiązka kabli tylnej klapy,zwarcie w osłonie gumowej,astra kombi
Zdejmij panel z pokrętłami i szukaj odczepionej linki przy pokrętle ciepło-zimno, względnie drugi koniec przy klapie.
W astrze wystarczy rezystor 5-8 Ohm wstawić w obwód silnika klapki i jest ok, nie trzeba żadnych układów tworzyć.
Ewidentnie przelotka od karoserii do klapy.
Witam, zatrzaśniętą tylną klapę otworzyłem od wewnątrz śrubokrętem (szerokim) i okazało się, że to za mało. Po naoliwieniu zatrzasku i zamknięciu klapy nie mogłem jej otworzyć. Po następnych próbach otworzenia zatrzasku za pomocą klamki w klapie (bez opuszczania klapy) to samo, brak efektu. Próby zamykania i otwierania przez kluczyk to samo.
Da się zrobić, ale nie lepiej kupić Ci zamiennik wkładki zamka wraz z innym kluczykiem i pobawić się z przekładaniem zapadek w taki sposób, aby dopasować je do oryginalnego kluczyka? Mi się wydaje to lepszym rozwiązaniem nowy zamiennik i trochę cierpliwości.
Podciśnienie sterujące klapą zima-lato w obudowie filtra powietrza. Zastąp to pęknięte kolanko kawałkiem gumowego wężyka Φ3,2mm
przewody podcisnieniowe posprawdzaj i gruszkę przy klapach czy szczelna
Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny biegną donikąd :-) Nie podłączasz ich. Klapa i wlew działają ze wszystkim, jak są do wszystkiego podłączone.
Dalszy ciag tematu. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się na czwartek na czyszczenie przepustnicy. Wg słów tego mechanika główna przyczyna jest przepustnica. Zadziwiające jest tylko to iż nie ma żadnych błędów - op com nic nie pokazuje. Zastanawiam się jeszcze czy aby to nie te klapy wirowe?
Klapy wirowe... daruj sobie albo napraw sam. Tam się wyrabia i spada łącznik ale w ASO jest to dostępne jako całość. http://forum.opel24.com/topic/16134-astr...
Tyle razy poruszane że połamane przewody w gumowej przelotce pomiędzy karoserią a klapą bagażnika.P
Może być centralka , zamek kierowcy lub wiązka karoseria -drzwi karoseria-klapa . Do sprawdzenia .
Moduł pewnie padnięty,jest w prawym progu.Próbówką wszystko zdiagnozujesz jak poczytasz o zasadzie działania zamka sterowanego masą.Sprawdź też przewody w przepustach oraz tylnej klapie.
A te klapy to gdzie się znajdują ?
Wloncznik znajduje sie od przodu skrzyni biegow,czasami wystarczy odkrecic jego i zdjac podkladke uszczelniajaca i ponownie go wkrecic mam nadzieje ze skrzyni biegów wyciagac nie trzeba?:) do tego zabiegu.. jutro musze sie tym zajac bo wczoraj tylowalem w ciemno, i malo nie rozbilem sobie zderzaka z tylna klapa wlacznie..
Właśnie mam problem z namierzeniem tej wtyczki chyba google trochę oszukało jutro dobiorę się do modułu REC w bagażniku i w auto dacie jest schemat wyjść na zamki drzwi i kierunki tył a z przodu auta znajdę zasilanie przednich kierunków module UEC. Z tego co internet mówi to sterowanie jest masą ale i tak moduł podepnę jako sterowanie bezpośrednio siłownikami...
A więc problem ze sterowaniem klapy zimne/ciepłe.Silniczek,zacięta klapa,ecu.
Obstawiam że silniczek klapy obiegu zewn/wewn wentylacji.
Kolega ma rację, na początek użyj zwykłej żarówki. Podłącz ją do dwóch długich przewodów. Jeden przytknij do masy samochodu a drugim dotknij do jednego z przewodów z lampki, potem do drugiego. Jeśli przy którymś z dwóch przewodów żarówka zaświeci, brakuje masy i do rozebrania jest krańcówka klapy.
Przewód brązowy z klapy do punktu masowego za światłami, jeśli mnie pamięć nie myli. Zawsze możesz pociągnąć nową masę przewodem 2.5 - 4 mm^2 z klapy do auta.
W Astrze G jest przekaźnik , który wyłącza oświetlenie wnętrza po ok .30min. w przypadku włączenia oświetlenia na ciągłe ,np. nad drzwiami tylnymi ,lub gdy klapa tylna jest otwarta.
Kolego może spróbuj sam naprawić ta klapa kosztuje 199zł.Zobacz to http://astra-h.ru/zaslonka.html
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Dziękuję, to pomogło. Czasem tak jest, że jak się chce na szybko to coś nie wyjdzie. Temat już można skasować, chyba że mogę o coś zapytać jeszcze to chciałem zapytać, czemu czasem przy otwieraniu tej klapy tylnej albo wariuje centralny zamek albo tak po prostu ma, że otwieram klapę i zaraz sie centralny włącza i zamek zamki w drzwiach automatycznie...
Cześć. Masz prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór. Jeżeli uda Ci się uchwycić moment gdy ogrzewanie dobrze działa , wypnij wtyczkę z elektrozaworu albo przetnij jeden z dwóch kabli, które do niego dochodzą ( pod nogami pasażera). W modelach po 2000 roku nie ma już tego zaworu , całe sterowanie realizowane jest klapami. powodzenia.
To masz pęknięty przewód od spryskiwacza pomiędzy klapą a nadwoziem.
Taką astre mój szfagier miałi przyznam że całkiem fajnie to latało, choć pod koniec zaczęła wywalać CE i osłabła, taką sprzedał. Nowy właściciel wymienił cewki(kabli nie szukaj bo ich nie ma) i ponoć fajnie śmiga. Ale, auto rwało na zimach czyli 14stki, letnie 16 cali i klapa.
To zostało sprawdzone na samym początku i jest ok, trzeszczenie słychać w kabinie a nie na zewnątrz. Łączniki stabilizatora dziś wymienione na nowe, jeden to ręką został odłączony czyli ta kolka została a plastik zszedł . Były do wymiany ale trzeszczenie nadal jest przy skręcie w lewo kierownicą. Dziwna sprawa bo żona kręciła kierownicą a ja patrzyłem...
witam dziś pokazał mi sie problem w samochodzie Astra II 2.0DTI 2000r - szyby bardzo parują nawet na max nawiewie, filtry sa ok dlatego wydaje mi sie ze to kwestia sterowania klapy która przełącza powietrze z zewnątrz/wewnątrz. Co prawda żarówka na przycisku świeci sie ale nie słychać żeby ta klapa sie zamykała i otwierała. Czy ona jest sterowana bezpośrednio...
Witam. Majstry mam do was pytanie. Zanim je zadam od razu napiszę ,że prześledziłem trochę różne tematy. Otóż z tego co wyczytałem EZ klap nie jest zamienny z EZ Turbo. Problem w tym ,że wedle oznaczeń u mnie w Astrze wszystkie EZ są takie same jak ten od klap zawirowań. EGR i klapy mam odłączone, tzn mam emulator. A co z Turbo? Jakie powinny być objawy...
.....zaczyna mnie nudzić odpowiadanie na tego typu porady. Mam oryginalnie zamontowane radio i nie zamierzam go demontować, kolego. Dużo mniej czasu zajmie mi zdjęcie wyłożenia tylnej klapy.
:) wszystko się da... Tylko pamiętaj o polaryzacji anteny :) a właśnie że się nie da. Bo w astrze III klapa przy otwieraniu zachodzi w dół i każdy kabel przerwie ;)
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
Najczesciej padaly przewody dochodzace do klapy poszukaj bo masz zwarcie
sprawdź przelotki w tylnych słupkach i przewody w przelotce klapy. Klapa czasem lubi mieszać w centralnym
Kupiłem, wymieniłem a zamek dalej martwy... Może choć jest jakiś sposób na podłączenie klapy bagażnika żeby nie otwierać od środka?
astra klapy siłownik klapy astra zamek klapy astra
radio grzać końcówka radia wojskowe saeco touch wyświetlacz
Radiolinia MikroTik LHG 2, Ubiquiti NanoStation M2 na 50m przez drzewa – dobór sprzętu i montaż Nissan Qashqai J11 – podłączenie kabli żaluzji chłodnicy: piny, kolory, AGS, LIN