Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Zrób diagnistyke. Odczytaj błędy. Problemów może być wiele. Klapy w kolektorze, egr, przepływomierz itp
Witam. Mam pytanie odnosnie demontazu kolektora zeby pozbyc sie problemu z klapami wirowymi. Moje pytanie jest takie : czy trudno jest to zrobic i moze ktos ma wskazowki ? Pozdrawiam
Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR
Jakoś nikt nie napisał o padających klapach zawirowujących w kolektorach ssących- w razie awarii całość do wymiany- dotyczy 150KM 16V
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
pokazuje błąd P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pompą, proszę o sugestie.Pozdrawiam. W/w błędy niczego nie przesądzają.Zaprowadź auto do kogoś kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić połączenie kostki od czujnika...
klapa sprawdzona i chodzi poprawnie kolektor tez jest czysty nawet wydech zdjety bo przypuszczal ze moze gdzies zatkany
warsztat samochodowy specjalizujący się turbinami, podpieli pod komputer i powiedzieli że turbina jest w 100% sprawna i że "chyba" coś jest z pompą paliwową.. a może to być bezpiecznik od pompy? Tak, bezpiecznik pompy. Nie wiem kto ci to diagnozował, ale był cienki, bo jeżeli turbina dmucha to zobaczył bym na dawkę paliwa (oczekiwana i rzeczywista...
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
Może być ,rozbierz kolektor i wyczyść klapy wirowe bo czasami są tak zabite sadzą, że prawie przelotu nie ma. Szczelność przewodów od turbiny do sprawdzenia.
witam gość z kompem w końcu dotarł. Pokazało 3 błędy ,2 jakieś nieznane ,a trzeci to " Drallklape" i majster też nie wie co to jest .sprawdzę jeszcze klapy w kolektorze ssącym bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.Zmieniłem już nawet filtr paliwa (napewno nie zaszkodzi) Pozdrawiam
To niech se ojciec naprawi autko. Zaręczam ci, że na wolnych obrotach tam dmuchawka dmucha conamniej 1 bar, zaś samochód płynnie ciągnie od samego dołu. Po 200kkm masz tak zawalony kolektor, że miejscami zapałka się nie przeciśnie, albo klapy zawirowania są zaciętę w pozycji półotwartej
Jak czyściłeś przepustnicę? Ściągałeś czujnik klapy gaszącej na przepustnicy? Bo błąd dotyczy właśnie jego. Albo skończył się właściwy czujnik. Prze lutowanie go nic nie zaszkodzi. Czy EGR chodzi płynnie(cofa się na właściwą pozycje)?
Jednak okazało się sprzęgiełko od klap wirowych w kolektorze. Problem rozwiązany.
Co do samego kolektora i klap - to polecam: https://youtu.be/7AT789XgAo8
To było tak że zaślepiłem kolektor ssący usunąłem klapy wirowe później zaślepiłem EGR i odpiąłem wtyczkę, 8 miesięcy auto jeździło normalnie a odcina była przy 5.5 tysiąca obrotów czyli wszystko idealnie, oczywiście do tej pory nie wylogowałem z komputera EGR ani klap wirowych, czy jest duże prawdopodobieństwo że to przez to że nie wylogowałem tych...
Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia. Czy ktoś może podzielić się informacją czy jest jakiś program, którym można we własnym zakresie zmienić zakres pracy EGR i wielkość dawki paliwa? Dlaczego upierasz się na zmianę i przestawianie czegokolwiek w elektronice. Najpierw zrób tak jak...
Witam mam problem z Opel Vectra 1.9 DTH 150 KM . Mianowicie auto traci moc , raz przyspiesza normalnie zwolnię chce przyspieszyć ponownie i auto już nie ma mocy , na jakąś chwilę auto ma moc z powrotem nie ma reguły kiedy to nastąpi jest to losowe . Raz po prostu jest moc przez chwilę raz nie ma . Auto wyświetla tylko jeden błąd P2279-11 . Co jest zrobione...
Egr jest nowy sprawny a przepustnica jak by zamykala to chyba by bylo brak mocy a tu jest reszta oki klapy w kolektorze tez sprawne tzn ruszaja sie. Jeszcze mam pytanko podcisnienie na zaworze regulujacym turbo ile powinno byc? Bo za zaworem jest tule samo jak na vacum pompie czyli gdzies 0.9 i na zaworku od klap w kolektorze tez jest 0.9 a z tego co...
Sprawdz na początek zawór steryjący klapami zawirowania w kolektorze ssącym jak i sam siłownik.Błąd ten odnosi się do wartośći rzeczywistego startu wtrysku,który może sugerować usterkę pompy.Jednak logika sugeruje żeby zacząć od mniej kosztownych podzespołów.Pozdrawiam.
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi...
Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu...
co to za Vectra DTI? znaczek na klapie robi swoje
Przepływomierz leci nawet klapy nie pomagają. Najlepszym wyjściem jest sekwencja. Nawet stag 200gofast. Przerabiam zawsze na sekwencje i żaden klient nie narzekał. za późno na sekwencje zamówiłem IIgenracje bingo s4. Nigdy nie robiłem sekwencji... nie wiem nawet jak w tym kolektorze te dziury wiercić...
Jeżeli czyściłeś egr to warto by wyczyścić jeszcze kolektor ssący i klapy tam również są takie skamieliny. Jeżeli chodzi o kwestię naprawy pompy to pierwsze co wrócił bym do mechanika u którego to robiłem, tylko nie wiem czy ty przejechałeś Powiecie pompa - wykluczyć nie można choć regenerowałem ją jakieś 20 kkm temu: wymieniany był wałek oraz sterownik....
Witam, Posiadam Vectre 1.8 16v z instalacją BRC 2 generacji z komputerem JUST. Naszczęście nie doszło u mnie do powrotu iskry i wybuchu gazu poza komorą spalania ale ostatnio byłem u mechanika i pokazał mi kolektor taki sam jaki jest w moim samochodzie tylko po wybuchu gazu nie tam gdzie trzeba. Był cały popękany a samochód, z którego go wyjął, pracował...
A ja bardzo szczerze, polecam vectre c hatchback 1.9 cdti ja mam 2007r. Mam 4 osobową familję. Bagażnik jest potężny, w nie jeden kombiak mniej wsadzisz. Miejsca w środku jest, nawiew na tylni rząd siedzeń. Jak Ci np wtrysk padnie, to komplet używanych sprawdzonych na stole probierczym, w pełni sprawnych i za 400zł znajdziesz. Dodatkowy atut, że jest...
A ja stawiam na sprawdzenie podciśnienia a następnie podmiana elektrozaworu od turbo lub sprawdzenie jego działania testerem. Ten elektrozawór od klap i egr można usunąć programowo i nigdy więcej syfu w kolektorze jak i brak dtc P0400 + P1110 :)
Saab to jedna z niewielu nieskundlonych europejskich marek. . Bardzo dobre silniki JTD. Sam sobie przeczysz. Akurat silniki fiata są dobre, ale tanio z dieslem nie będzie. Klapy w kolektorach w 150-konnej wersji padaja już przy 80-100kkm. Co do skundlenia, to jesteś w błędzie, bo był mariaż z GM ( opel) współpraca z FIAT-em, chińskim Auto Benjing,...
Skoro dalej pokazuje egr to go sprawdź - wykręć go, wciśnij grzyb i zatkaj króciec który idzie do pompy vacum. Puść grzyba - jak wróci to egr zwalony, jak będzie w miejscu a na palcu z króćcem poczujesz ssanie to jest ok. Jeśli masz vacumetr pomierz podciśnienia: na wężu od egr, na zaworach od klap w kolektorze i turbinie. Schemat podłączenia oraz prawidłowe...
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
Witam a ja bym proponował sprawdzenie klap zawirowania w kolektorze ssącym czy działają prawidłowo miałem podobny problem po puszczeniu gazu auto przechodziło w tryb awaryjny ,a olej w układzie dolotowym bierze się z reguły z odmy
Okazało się, że odpowiedzialny za brak mocy był jakiś zaworek, nie pamiętam jaki, ale mniejsza o to. Pompa wakum wymieniona, tak samo jak EGR i siłownik klap kolektora (pęknięta membrana), podciśnienia sprawne ale nadal wyskakuje Check. Samochód ogólnie zdaje się jeździć prawie ok, nie licząc zapowietrzającej się pompy wtryskowej i problemów z odpalaniem...
Te elektrozawory na dole to jeden idzie na siłownik klap kolektora a drugi na zawór pompy powietrza dodatkowego.Podciśnienie pobierają zaraz z ssącego od dołu.Dalej,z zaworu egr przewód idzie bezpośrednio do ssącego ,regulator ciśnienia paliwa idzie do obudowy przepustnicy (z tyłu)ale nad przepustnicą.Evap wchodzi za przepustnicą i obok niego idzie...
Krótko-Tech 2 i kontrola -kontrola EGR i patrzeć na wskazanie przepływomiera -kontrola klap zawirowania -i regulacji doładowania (patrzeć na wskazanei sensor barometru) Poza tym sprawdzić czy vacum daje te 0,8bara Te czyszczenie EGR to pic na wode, nic to nie da jak nie ściągniecie dekla i porządnie wyczyścicie, podobnie jak kolektor. Ja już widzę że...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Witam Na wstępie silnik: 1.8 benzyna 16V rok97 X18XE Niedawno wymieniłem silnik (gotowy z głowica, blokiem bez osprzętu dookoła) osprzęt założyłem swój który chodził na starym silniku (pompa wspomagania kolektory itp itd). Wszystko podłączone na swoim miejscu jak należy. Problem jest przy odpalaniu, szarpie silnikiem, nierówno pracuje, a jak dodam gazu...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Opel vectra c silnik z18xe Problem polega na tym, że auto jak zimnie to na wolnych obrotach faluje, lekkie strzały, przydławia sie po dodaniu gazu. Odpalając na gazie jest w porzadku mimo ze nie idealnie, robiąc autokalibracje sterownika gazu, tez faluje. Na benzynie wstarczy przejechac 2km i zapala sie kontrolka awarii silnika (bład złego składu mieszanki),...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Witam wszystkich zainteresowanych, posiadam Vectre B w dizelku 2.0 82KM z roku '97. Oczywiście z przybyciem mrozów zaczęły się problemy z odpalaniem, auto z rana odpalam na plaka później przez cały dzień pali bez zarzutu co sugeruje zapewne nieszczelność w układzie paliwowym. Około 1,5 roku temu miałem podobny problem i po sprawdzeniu całego układu...
klapy kolektora regulacja klapy kolektora silniczek klapy kolektora
windows wybudzeniu wykrywacz metal monet turbo diesla benzyny
klaudia2 przestrojenie budowa wykrywacza metali
Sony STR-DB1080 – brak strojenia stacji FM/AM, typowe usterki, naprawa, kondensatory, głowica Alps ECOSTIM ultradźwięki – ciągły sygnał dźwiękowy, alarm, brak sprzężenia, diagnostyka