Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika
Może też być klapa mieszalnika powietrza na nagrzewnicy
Szukam klapki mieszalnika powietrza do Opla Zafiry A. Gdzie najlepiej kupić: dealerzy, sklepy internetowe, Allegro, OLX, czy szroty? Jak sprawdzić kompatybilność części?
Dwie na trzy sztuki, uszkadzają się klapy, mieszalnika(pękają) ciepło/zimno.
Bardzo prawdopodobne że klapa nawiewu się zacięła najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić działanie klap mieszalnika nawiewu czy pracują poprawnie
Na zdjęciu nagrzewnicy z prawej strony widać biały ślad poxipolu w miejscu, w którym rozcinałem obudowę. Acha, zdjęcia Peugeota 407, ale nagrzewnica jest identyczna https://obrazki.elektroda.pl/5562108200_... https://obrazki.elektroda.pl/5023140500_...
Myślałem o obejmach plastikowych Nie dawaj zadnych opasek bo klapy temperatury z klapami mieszalnika mijaja sie na kilka milimetrow i jak dasz za duzo to bedzie sie blokowac lub w najgorszym przypadku peknie gorna klapka mieszalnika . Powodzonka ;-) Dzięki za info z turbo bo nie wiedziałem że tak można. Dla potomnych sklep na ebay.co.uk - turbocharger-systems...
Popękane klapy mieszalnika ciepło zimno.
Uważam iż masz problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno. Trzeba by tam zajrzeć, zdemontować schowek, może coś będzie widać, jak nie to demontaż kokpitu i tunelu nagrzewnicy.
Napraw lepiej sterowanie klapą mieszalnika zamiast poprawiać konstruktora
A co z klapą mieszalnika? Sprawdzałeś jak się zachowuje przy zmianie temperatury?
Klima napewno nie grzeje bo nie ma takiej funkcji. Jak już to przestawia Ci się klapa od mieszalnika i dlatego tak jest. Trzeba podejrzeć w parametrach jak są ustawione klapy kiedy masz efekt grzania.
Nie moge otworzyc klapy mieszalnika nagrzewnicy, zerwana linka czy jest mozliwosc otwarcia tej klapy bez demontazu calego kokpitu?.
Nie działa silniczek klapy mieszalnika . Panel , kable , silniczek , w najgorszym wypadku ukręcona ośka w klapie mieszalnika :cry:
Zweryfikować zawór rozprężny i działanie klapy mieszalnika. Czy to za trudne dla serwisów?
Problem z klapami mieszalnika, albo uszkodzone czujniki temperatury wnętrza
wina użytkowania. otóż. Nie można w tym samym czasie zmieniać temperatury i kierunku nawiewu bo wtedy ośki na klapach mieszalnika pękają A to dobre! W takim razie dlaczego te klapy z zestawu naprawczego nazywają się "wzmocnione" ? ;) Panowie z ASO robią tzw. "pijar" - to nie oryginalne klapy do kitu, to użytkownik popsuł. A jakże...
Jesli zmiany temperatury hi - lo na silnej dmuchawie sa slyszalne to raczej klapy mieszalnika powietrza ok. Mozna dostac sie do rurek nagrzewnicy od spodu, boku deski z lewej strony i wymacać czy są gorące obie.
To nie kwestia czujnika. A klapy sterujące powietrzem pracują ok? Może któraś jest nie domknięta? Zgodzę się z tą teorią, bo miałem dwa takie przypadki (nie szczelne klapy mieszalnika powietrza) Golf mk2 i passat b3. Ale w tamtych autach nie było znaczenia czy stały czy jechały(cały czas letnie powietrze) a w tym przypadku jest znaczenie. Także jak...
Klapa mieszalnika mogła się ułamać na przykład, może być również za mało czynnika w układzie klimatyzacji itd itp...
Zacząłbym od VAG-a, ale watro sprawdzić serwo sterujące klapą mieszalnika powietrza. Wystarczy wyjąć schowek. pozdro
Zawsze mnie irytowało po co sa klapy mieszalnika zakrywającego nagrzewnice . Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W uno zaworek wyśmienicie sie sprawdza podobnie jak klapy w VW.
Przy wymianie nagrzewnicy nie oberwałeś takich mat z gąbki na klapie mieszalnika? Pozostawiając po nich dziury?
Zostają Ci próby grzebania zagiętym drucikiem, może uda Ci się zahaczyć i wydobyć ten kawałek, ewentualnie jak nie masz klimy, to po zdemontowaniu schowka i wentylatora, uda Ci się wsadzić rękę w tunel. Jeśli na siłę kręciłeś pokrętłem od temperatury, mogłeś połamać klapę mieszalnika temperatury, i zdjęcie kokpitu i wymiana klapy i tak cie nie ominie.
Wg mnie to pompa. W sezonie letnim nie grzało Ci się auto na postoju? Jeśli jest ruch w zbiorniczku to nie bardzo. Dwa węże gorące świadczą o tym, iż nie ma odbioru ciepła, co za tym idzie, jest problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno.
Zacznij od sprawdzenia dotykiem przewodów do nagrzewnicy. Jeden gorący, drugi na być troszkę chłodniejszy. Analogicznie sprawdź przewody, które idą do chłodnicy. W Twoim przypadku może byc: nagrzewnica, klapa mieszalnika powietrza. Bardzo dobrze, że wentylator się kręci, to znaczy że termostat się otwiera, ale 10 minut to stanowczo za długo.
co Ty gadasz!!!??? Ja mam dom 250m2 podpiwniczony, 14 pomieszczeń + garaż rok budowy 1999 czyli dość nowy i ocieplony. Jak Ty to chcesz grzać ???? elektrycznie ? Stacje trafo bym musiał postawić, a 12 pieców (łazienek nie liczę) średnio 2000 zł za piec. Mnie ogrzewanie w górach wynosi około 2500 za sezon czyli początek października do końca marca. Piszesz...
w kratkach wentylacyjnych zaobserwowałem kawałki gąbki czarnej nie wiem czy mam się martwic tym Nagrzewnica do demontażu i gąbki do naprawy. Nie będzie ciepła jak nie naprawisz, uszczelnisz gąbek na klapach mieszalnika powietrza. Przy okazji zamontuj nową nagrzewnicę, nie jest droga.
To gratuluję. A serio? Dostań się do napędu klap mieszalnika i sprawdź co się zacięło, czy jakieś cięgno nie spadło, czy silniczek napędu klapy pracuje. Jak będziesz miał fart to tylko pół deski rozbierzesz. Jak niefart to całą.
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
A może coś w mieszalniku jest niesprawne i nie otwiera klapy do ciepłego powietrza do końca? Sprawdzali czy wszystkie klapy w mieszalniku pracują prawidłowo?
Takie panele baaardzo rzadko się psują. Przyczyną będzie raczej uszkodzony silniczek regulacji temperatury Silniczki jak się psują to raczej już nie działają a nie jak im się podoba działają tylko na całym zakresie. Diagnostyka vag-em jak najbardziej wskazana bo to może być wina czujnika temperatury i sterownik nie wie jak ustawić klapę mieszalnika.
tam nie ma zaworu tylko włączanie ogrzewania odbywa się przestawieniem klapy w mieszalniku (nagrzewnicy) - jeśli węże gorące to właśnie tam bym szukał
Projekt ciekawy i przydatny w starszych autach :) jednak z racji iż właśnie jest to starsze auto to wspominając słowa kolegów sprzęgło też jest starsze i lepszym chyba rozwiązaniem było by nie wyłączanie sprężarki a ustawieniu nadmuchu na minimum jeśli zadana temperatura będzie osiągnięta aby utrzymać zadaną temperaturę sterując wspomnianymi klapami...
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Można domniewywać, że bezpieczeństwo będzie zachowane poprzez obudowy i brak dostępu do ruchomych części, np. zamknięty klapą mieszalnik - ale tu też dochodzą dodatkowe elementy sterowania/zabezpieczenia. Nie można domniemywać, a dodatkowe elementy sterowania/zabezpieczenia warunkują istnienie układu podstawowego i bez ich znajomości nie można rozpatrywać...
Wystarczy ,że wycięty jest FAP i kat i po odpaleniu puści Ci lekko niebieskawy dym, więc nie koniecznie zawsze są to korby. Miałem 2 szt. RHR i zazwyczaj problem z szarpaniem opisanym jak wyżej to była wina EGR - a dokładniej jego zalepienia plus klapy w mieszalniku powietrza dolotowego.
Witam kolegów Pacjent skoda superb rok 2008/9 nie działa sterowanie ogrzewaniem z lewej strony (od kierowcy ) tzn . nie można zmienić temperatury i leci cały czas zimne powietrze. Podejrzewam uszkodzenie silniczka mieszalnika z lewej strony . Potwierdzić będę mógł jak autko dojedzie do mnie . Profilaktycznie chciałbym Was zapytać jaki jest tam dostęp...
Pewnie nie wiele to pomoże ale mogę wrzucić rysunek z etosa. http://obrazki.elektroda.net/16_12260923...
A jakie w dotyku sa przewody do nagrzewnicy? Może klapa w mieszalniku ciepło/zimne w kulki leci.
Dzięki za info. Dodano po 51 I jeszcze jedna rzecz jak wyciągałem deskę wyrwałem kable z czujnika w kratce w tej pod szyba. Jak to podłączyć?:/ Dodano po 11 I jeszcze pytanie odnośnie klap w mieszalniku powietrza, wszystkie klapy zaklejać?
Zgadzam sie z przedmówcą. Skoro nie ma wycieku, a płyn ginie, to już go powoli po prostu silnik "przepala". Nie dymi Ci na biało? No cóż - jeszcze płyn znika w małych porcjach, więc nie widzisz pary wodnej. W jakim stanie masz kolego termostat tak w ogóle? Rozumiem, że wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperaturę pracy, a ogrzewania niet. Mozesz...
Nie ma zadnego zaworu tylko klapa miksera(mieszalnika) powietrza cieplego/zimnego.Po prawej stronie,od spodu masz serwo sterowania klapa cieple/zimne(czarna wtyczka5przewodow))Odpytac climatronic o zapisane usterki i zobaczyc odczyty bierzace,zrobic test elementow wykonawczych
wywalasz deskę rozdzielczą i masz nagrzewnicę w całej okazałości albo karkołomna metoda - wydostać nagrzewnicę po kawałku od dołu - miód robota na mrozy!! jak już ją wydostaniesz to przy okazji sprawdź klapy w mieszalniku powietrza czy gąbki są całe tzn czy nie ma dziur instalację elektryczną z deski lepiej jest odłączyć od tablicy bezpieczników
Hallooo czy jest tu ktoś..? Coś zdechł temat a klimatyzator się niestety nie chce sam naprawić. Rozebrałem dziś wszystkie obudowy itd dobrałem się do motoreduktorów sterujących klapami itp... Wydaje mi się, że problem tkwi w głównej klapie mieszalnika ciepłego i zimnego powietrza. Jadą co dołu, czyli 14 > 15 > 16 > 17 *C nic się nie dzieje, chłodzi...
sonda lambda - centralka ma swój nie zależny taki jak daje sonda lambda uruchamiasz silnik pracuje on na bęzynce i pracuje orginalna sonda w momecie przejścia na gaz centralka odcina sygnał z sondy a podajae swój tak że komputerek w twoim aucie jest pipipi i jest ok silniczek krokowy pozwala ustalać wartość a raczej ilość gazu potrzebnego do pracy silnika...
W myśl przepisów BHP i dostosowania urządzeń do wymogów bezpieczeństwa UE, mieszalnik musi być definitywnie zamknięty i jak sprawdzić mieszankę? Dlatego w firmie gdzie pracuję korzystamy wyłącznie z wilgotnościomierzy, ponieważ klapy w nowych mieszalnikach są zamknięte na klucz który, podczas pracy mieszalnika, jest włożony do wyłącznika głównego szafy...
Witam wszystkich, od kilku dni próbuję rozwiązać problem z brakiem ogrzewania w aucie jak w temacie. Nagrzewnica szczelna, wyczyszczona oraz układ odpowietrzony niestety brak pożądanego efektu. Z nawiewu leci letnie powietrze. Wydaje mi się po przeczytaniu kilkunastu wątków na różnych forach, że problem tkwi w klapach sterujących. Znalazłem podobny...
tutaj znajduje sie schemat jak rozebrać autko aby sie dostać do dmuchawy i tych wadliwych oporników, a tutaj jest opis jak to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/30_11493663... Wlot powietrza do przewietrzania i ogrzewania wnętrza kabiny znajduje się pod szybą przednią. Wpadające powietrze trafia do rozdzielacza i jest rozprowadzane przez różne...
Witam. Więc zacznę od tego, że dzisiaj rano leciało mi tylko gorące powietrze. Po zmniejszeniu temperatury na panelu brak zmiany. Później coś się ruszyło i teraz za to leci mi tylko zimne. Dodam, że przewody wszystkie ciepłe, chłodnica ok. Podejrzewam klapę w mieszalniku powietrza. Tylko ja ją sprawdzić i się do niej dostać, gdyż silniczek działa? Zębatka...
Rzetelna diagnostyka (stacją do obsługi klimy jak i komputerowa) powinna sporo powiedzieć o kondycji elementów klimy, ciśnienia LP/HP, temperatury i położenia klap mieszalnika, ilość czynnika w układzie- ja bym od tego zaczął.
0) Wszystko co ponizej dotyczy ukladu klimatyzacji automatycznej (z wyswietlaczem i przyciskami, nie z pokretlami) 1) Sonda temperatury wnetrza znajduje po prawej stronie obok gornego lewego rogu schowka, za kratka wytloczona w desce. Trzeba sie do niej dostac od tylu. 2) Sonda ma specyficzna konstrukcje - maly wiatraczek wciaga powietrze z kabiny,...
"Rozbrój" kratki centralnego nawiewu i podejrzyj czy się rusza i w jakim stanie jest klapa mieszalnika powietrza... z opisu wynika, że albo jej nie ma albo jest zablokowana w środkowej pozycji - 50% zimnego i 50% ciepłego. W tym aucie nie ma zaworu na nagrzewnicę, więc obieg płynu jest przez nią cały czas. Odpowietrzniki są dwa - jeden na chłodnicy,...
Zdejmij węże z nagrzewnicy (pod maską) i zapodaj wodę z węża ogrodowego raz w jeden króciec, potem w drugi, powtórz czynność aż przestanie z nagrzewnicy wylatywać syf i przepływ wody będzie miał mały opór (nie wiem jak ci to wytłumaczyć więc jesteś zdany na własne wyczucie). Dziwne jest tylko to że obydwa węże do nagrzewnicy są gorące. Wskazuje to na...
Ja to widze tak: podajnik gipsu zasypuje na wagę wiszącą (zbiornik zawieszony na tensometrze + elektronika wagi np: ASIX) z klapą zrzutową do mieszalnika. To zapewni stałą ilośc gipsu (a przynajmniej dużą powtarzalność). Na rurze wody licznik z impulsatorem i elektozawór. Sterowanie na PLC+panel z recepturami dla różnych mieszanek. Natomiast obciążenie...
Napisz jaką masz Klimatyzację? Manual czy Automat? I jakie są zamontowane rotomotory? - Może nie trzeba będzie wymieniać klapki Mieszalnika . Witam wszystkich. Właśnie szukam informacji o demontażu deski rozdizelczej - w moim citroenie c5 FL z 2006 leci tylko chłodne powietrze. Motoreduktor został sprawdzony jest sprawny. Pozostaje mi więc chyba tylko...
po zdjęciu deski da się to zrobić tzn można odłączyć od całej nagrzewnicy sam mieszalnik powietrza (tam gdzie są klapy) ale trzeba mieć zwinne palce albo kombinować narzędzia żeby rozpiąć zapinki operacja ma sens jeśli chcesz zaoszczędzić na napełnianiu klimy ale nie jest niewykonalna poszukaj jeszcze w necie bo nie jestem pewien na 100% czy to ten...
Dzieki,troche rozjasniliscie mi panowie ten temat.Zatem wszystko w"rekach"klapy od mieszania powietrza...Pytanie mam jeszcze jedno,czy mieszalnik powietrza bedzie sie nadawal od modelu ze sterowaniem pokretlami czy koniecznie musi byc od klimatronika?
Mój piec ma specjalny mieszalnik powietrza gorącego i zimnego . Jest to po prostu klapa z blachy sterowana termobimetalem. Raczej jest nimożliwe, żeby się poparzyć. Co do głośności- w moim odczuciu jest duzo cichszy od zwykłego PC-ta. W nocy gdy się włączy, nie przeszkadza.
Instalacja w Lagunie II jest przygotowana pod klimatronik i manual. Ta 3 wtyczka z grubymi kablami jest właśnie dla manuala. Laguna II do czerwca 2001 (początek produkcji) miała inne silniki sterowania klap mieszalnika . Silniki te posiadały potencjometry dla określenia położenia klap . Można je rozpoznać po 5 przewodach na podłaczeniu. Laguna po czerwcu...
Witam samochodzik ja wyżej, silnik 2.0 HDI 136 KM. Samochód jeździł bez problemowo do momentu odcinania paliwa po przekroczeniu 4000 obr/min. błąd jaki wykryto to "nieszczelność w układzie paliwowym". Test przelewowy wtrysków-OK wtryski zdemontowane sprawdzone na maszynie -OK jak zapewniał właściciel samochodu filtr wymieniany, a jednak po wyjęciu filtra...
Potrzebujesz: Kranu z bieżącą wodą. Węża średnicą pasującego do króćców nagrzewnicy (tj. 16 mm). Kompresora. Na samym początku sprawdź temperaturę węży do nagrzewnicy i czy jeden nie jest wyraźnie chłodniejszy podczas pracy na wolnych obrotach i czy po wprowadzeniu na obroty temperatury wyrównują się. Ściągasz węże z króćców nagrzewnicy podłączasz do...
Odgrzewam temat. Zrobiło się ciepło ale problem nie znikł. Po odpaleniu nawet na upale zimnego silnika przez dwie trzy sekundy go potelepie. Mniej dymu, w zasadzie niemal od razu zaczyna równo pracować... Nie dawało i to jednak spokoju. Przypadkiem okazało się, że mój sąsiad ma Lexie i wczoraj zrobiliśmy skan auta... Oto co pokazało: https://obrazki.elektroda.pl/8634482600_...
Sprawa wygląda tak. Auto do tej pory działało prawidłowo więc nie wiem czy mieszalnik mógłby być problemem. Jest założony za przepustnicą. Na wtrysku nie jest bo jest to wielopunkt. Parownik nowy. Tomasetto 100HP Stożek założyłem, dołożyłem także na rurę z dolotu klapę antywybuchową która średnicą lekko zwęża dolot więc myślę że dolot ma dobre podciśnienie...
Witam1 elementu ktory mnie najbardziej interesowal na zdjeciach niestety nie ma.chodzi mi o doprowadzenie (mieszalnik ) gazu do kolektora. Jest to bardzo istotny element.Ponadto widze ze jest odlaczony silownik od klapy powietrza.Ciekawe co z rurka od kolektora.Zrob brakujace zdjecia.Pozdrawiam.Stefan.
Witam ... wyczyszczenie mieszalnika - kanałów to sporo roboty, nie oszczędzaj czasu i swojej pracy, musisz wyczyścić WSZYSTKO, miejsce osadzenia nagrzewnicy, samą nagrzewnicę, klapy etc, być może jeżeli są jakieś uszczelnienia - np gąbkowe - trzeba wymienić.
Dzięki kolego Strumien swiadomosci swia problem rozwiązałem dzięki Twoim poradą, po pierwsze silniczek od mieszalnika zimne-ciepłe nie otwierał klapy nawiewu ciepłego powietrza, jak palcami przytrzymałem go to nie miał siły obrócić zębatką prawdopodobnie do wymiany ( klapka narazie ręcznie przestawiona na ciepło) i po drugie nagrzewnica po wyjęciu i...
https://obrazki.elektroda.pl/2399589000_... Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu...
Sprawdź odczyty z ID oraz TD. Ponadto w zespole dozowania są 4 mylary foliowe należy sprawdzić czy się nie odkleiły. Sprawdzić czy mieszalnik nie jest zatarty (wewnętrzna ośka). Na tej podstawie można podjąć dalsze kroki. Co do przełączników klapy dwa są połączone szeregowo odłączają laser. Trzeci jest niezależny. Zawsze można je spróbować zewrzeć....
Wsypanie uszczelniacza często powoduje po jakimś czasie awarię uszczelki głowicy, ponieważ zatykają się wykonane w niej otwory do przepływu płynu chłodzącego, co jest przyczyną pogorszonej cyrkulacji i przegrzewania się pewnych stref głowicy. Niewielka nieszczelność nagrzewnicy jest możliwym powodem takich objawów, ale bardziej stawiam na zamkniętą...
"Wilgoć sama wchodzi do auta" To nie jest tak. Powietrze wchodzące do samochodu przez kratki nie wylatuje od razu przez inne kratki. Dostaje się najpierw pod tapicerki ,potem trafia na elementy poszycia i tam się skrapla. Najzimniejsze miejsce w aucie to tylne nadkola ,dlatego one najszybciej gniją,tak samo jak progi przez które ta woda wydostaje się...
Dotyczy: MB Vito 110 CDi r.p. 2002 Witam, zamontowaliśmy do sam. MB Vito klimatyzację - orginalną, dostarczoną nam przez klienta. Do tej pory montowaliśmy takie zestawy ale w wersji ze sterowaniem manualnym. Teraz trafił się nam klimatronik. Szczerze mówiąc taki wariant widziałem pierwszy raz. Do rzeczy, przed montażem sterowanie "ciepło/zimno" odbywało...
Witam kolegów, Nie znam dokładnej zasady pracy tego mieszalnika i nie udało mi się znaleźć w necie nic konkretnego. Problem z temperaturą ogrzewania występuje na wszystkich ustawieniach nadmuchu po prawej stronie, łącznie z tyłem i turbo-ogrzewaniem przedniej szyby. Najbardziej prawdopodobne byłoby unieruchomienie którejś klapy. Jednak w zależności...
Oczywiście, że można założyć pełny wtrysk LPG do silnika Spi. Tyle że nie będzie to prawdziwe Mpi, bo wtryski nie będą się otwierały tak jak byłoby to we wtrysku wielopunktowym benzyny. Motowałem niedawno takie zestawienie w pasku 2.0L(jednopunkt) i chodzi bez problemów. Jeżeli zdecydujesz się na wtrysk to sterownik Stag 300, a reduktor wystarczy tomasetto...
Oczywiście zgadzam się z Tobą w pełni tu nie ma co polemizować. Jeszcze wracając do pełnego otwarcia klapy przepływki przy lpg http://obrazki.elektroda.pl/5920292300_1... Przepływka w m20 podaje sygnały do komputera, jak widać przy pełnym otwarciu będzie sygnał o maksymalnym otwarciu przepustnicy. Czy to nie zaburzy jakiegoś spalania...
Kompensację wyprowadziłem z "tylnej" ścianku reduktora wężem w dolot pomiędzy przepływkę a blosa. Podciśnienie na jałowym się zmienia wtedy i silnik chodzi w miare spokojnie, tak to strasznie trzęsło całym silnikiem na jałowym bo zbyt bogato. Ograniczenie na parowniku czy śrubce przelotowej uspokoi ale podczas jazdy brakuje tego gazu.. Co do strzału,...
Nie wiem czy temat jest dalej rozwijany. Ostatni post Mardaw napisał o podejrzeniu zapychających się rurek doprowadzających gaz do reduktora. Miałem podobny problem (międzyinnymi z wysokimi obrotami) w jednym z samochodów, czepiałem się wszystkiego oprócz rurki i wielozaworu. Panowie i co się okazało zapchana rurka ( z kilku mm średnicy została może...
:arrow: teodor76 Chyba niezbyt uważnie przeczytałeś poprzednie posty. Przewodów zapłonowych w tym aucie nie ma. Co do świec zapłonowych to się zgadzam że trzeba je wymienić na oryginalne - są dwu-elektrodowe Boscha. :arrow: melon2020 Co to jest LPi ?. Kiedyś coś o tym czytałem, ale może rozwinął byś ten temat?. Jeżeli chodzi o wtrysk gazu w fazie lotnej,...
Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać? Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny. Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie. Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy...
IVECO DAILY 50 C 17 2005, prostokatne lampy, bus do przewożenia osób z dołożonym ogrzewaniem przedziału pasażerskiego non stop grzeje. Ogrzewanie nie reaguje na ustawienia pokrętła. Dołożone ogrzewanie jest wpięte szeregowo w obieg i ma dołożone webasto. Ogrzewanie przód i tył działały niezależnie z czego wynika, że w układzie nie ma zaworu regulującego...
Domyślam się, że to mogą być spore koszty ale mam dostęp do części więc może byłoby to dla mnie kwestią do przemyślenia. Problem w tym, że nie wiedziałbym jakie części szukać i co należałoby wymieniać. Jeśli możecie wskazać różnice między manualną w częściach i klimatronikiem będę wdzięczny. Pozwoliłoby mi to skompletować części pod podmiankę :))) Być...
Myślę że dostaje obce powietrze. Na tyle mało, że na ciepło pracuje, a na zimno za mocno zubaża mieszankę. Z opisu wnioskuję, że LPG jest na mieszalniku. To zabójstwo dla tego silnika. Oszczędność przy zakładaniu instalacji odbije się z nawiązką. Jedna z klap może się nie domykać. Taki wynalazek sprawdza się tylko w wc. niestety morały trzeba zostawic...
Witam. Jestem w trakcie regeneracji mieszalnika powietrza w swojej audi A4 B5. Po demontażu tunelu nawiewów, "rozpołowiłem" go w celu podklejenia klap nową pianką. Dodatkowo zainteresowałem się samą pracą wspomnianych klap - nie zacinały się, ale pracowały z małym/średnim oporem a oryginalny smar nałapał zanieczyszczeń i jest konsystencji modeliny....
Witam! Jeżeli chodzi o umieszczenie miksera w tym systemie "motronik" to musi on być tylko za przepływomierzem jeżeli umieścisz go za przepustnicą nie ustawi się właściwej mieszaniki na gazie ponieważ występuje w tym miejscu z duże podciśnienie które doprowadzi do zbyt intęsywnego wysysania gazu.Podciśnienie to powoduje klapa spiętszająca przepł.
Ps. czy pomalowanie na koniec lakierem bezbarwnym załatwi sprawę ? Nie rozpuści mi farby ? Nie, nie załatwi sprawy, bo poprzednia powłoka nie trzyma się podłoża. Zmyć do czysta poprzednią powłokę, odtłuścić, dać podkład do plastików, potem farba odpowiednia do podkładu. Kup sobie w mieszalni lakierów samochodowych cały zestaw.
Panowie nie zgodze sie z wami ze sie nie da tego zrobic, sam mam srebrny samochod (skoda octavia) i przygotowywalem ja do palowania paru elementow(malowal lakiernik) i lakier dobieralem po numerach a nie na podstawie elementow jedyne co to pani w mieszalni sprawdzala ziarnistosc dla pewnosci i jesli sie nie wie ze byl cieniowany tylni blotnik to nie...
Nie potrzebnie to wymieniałeś, nie pisałem nic o wymianie tych elementów układu. Sprawdź Ciśnienie panujące w układzie w momencie kiedy klima przestaje działać, jeśli się nie zmienią należy sprawdzić czy aby klimatronik nie podaje ciepłego powietrza, (regulacja klapami nawiewu) jeśli klapy nie zmieniają położenia a sprężarka dalej pracuje i leci ciepłe...
No czyli wg Ciebie na siłe strzału nie ma wpływu to czy wybuchnie butla czy dwie butle - nie obraź się ale będę Ci musiał chyba zacytować Waldemara Łysiaka który twierdzi, że "mądrość jest pochodną doświadczenia a nie wieku". Krótko mówiąc jeżeli mieszalnik przełoże bliżej przepustnicy, mieszanki będzie mniej automatycznie spowoduje to że siła wybuchu...
sterowanie mieszalnika klapy skoda klapy dolot
automatyka budynkowa pompa ciepła usterka kocioł junkers ceraclass
przyczepa kampingowa resetowanie baterii
Telewizor plazmowy nie włącza się - możliwe przyczyny Nissan P12 - Brak Kontrolki Immobilisera i Problem z Odpaleniem Silnika