Myślałem o obejmach plastikowych Nie dawaj zadnych opasek bo klapy temperatury z klapami mieszalnika mijaja sie na kilka milimetrow i jak dasz za duzo to bedzie sie blokowac lub w najgorszym przypadku peknie gorna klapka mieszalnika . Powodzonka ;-) Dzięki za info z turbo bo nie wiedziałem że tak można. Dla potomnych sklep na ebay.co.uk - turbocharger-systems...
Na zdjęciu nagrzewnicy z prawej strony widać biały ślad poxipolu w miejscu, w którym rozcinałem obudowę. Acha, zdjęcia Peugeota 407, ale nagrzewnica jest identyczna https://obrazki.elektroda.pl/5562108200_... https://obrazki.elektroda.pl/5023140500_...
Szukam klapki mieszalnika powietrza do Opla Zafiry A. Gdzie najlepiej kupić: dealerzy, sklepy internetowe, Allegro, OLX, czy szroty? Jak sprawdzić kompatybilność części?
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Klima napewno nie grzeje bo nie ma takiej funkcji. Jak już to przestawia Ci się klapa od mieszalnika i dlatego tak jest. Trzeba podejrzeć w parametrach jak są ustawione klapy kiedy masz efekt grzania. I jakiegoś czujnika temperatury wewnętrznej jeśli występuje.
Popękane klapy mieszalnika ciepło zimno.
To gratuluję. A serio? Dostań się do napędu klap mieszalnika i sprawdź co się zacięło, czy jakieś cięgno nie spadło, czy silniczek napędu klapy pracuje. Jak będziesz miał fart to tylko pół deski rozbierzesz. Jak niefart to całą.
Witam, wczoraj odebrałem C5 z serwisu po wymianie klap mieszalnika. Niestety niby taka drobnostka a trzeba wyciągać całą deskę. Mam super mechanika u siebie i nawet chciał się podjąć ale rzucił mi taką cenę że szczękę podnosiłem z podłogi. Wybrałem się do Serwisu Peugeota w Warszawie i za 1000zł brutto wymienili klapy, nabili klime nowym czynnikiem...
Oczywiście silniczek nadaje się do wymiany bo nic nie dzieje się bez przyczyny i trzeba nowy silniczek bo czasami znowu klapa nam padnie bo silniczek nie domaga. Nic z tych rzeczy. Silniczek jest dobry. Ciężko chodzi bo to silniczek krokowy o małym momencie za to z przekładnią o bardzo wielkim przełożeniu. Przyczyną pękania osi klap jest wadliwa klapa...
Nie moge otworzyc klapy mieszalnika nagrzewnicy, zerwana linka czy jest mozliwosc otwarcia tej klapy bez demontazu calego kokpitu?.
Nie działa silniczek klapy mieszalnika . Panel , kable , silniczek , w najgorszym wypadku ukręcona ośka w klapie mieszalnika :cry:
Bardzo prawdopodobne że klapa nawiewu się zacięła najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić działanie klap mieszalnika nawiewu czy pracują poprawnie
Jesli zmiany temperatury hi - lo na silnej dmuchawie sa slyszalne to raczej klapy mieszalnika powietrza ok. Mozna dostac sie do rurek nagrzewnicy od spodu, boku deski z lewej strony i wymacać czy są gorące obie.
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
"Wilgoć sama wchodzi do auta" To nie jest tak. Powietrze wchodzące do samochodu przez kratki nie wylatuje od razu przez inne kratki. Dostaje się najpierw pod tapicerki ,potem trafia na elementy poszycia i tam się skrapla. Najzimniejsze miejsce w aucie to tylne nadkola ,dlatego one najszybciej gniją,tak samo jak progi przez które ta woda wydostaje się...
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
Zostają Ci próby grzebania zagiętym drucikiem, może uda Ci się zahaczyć i wydobyć ten kawałek, ewentualnie jak nie masz klimy, to po zdemontowaniu schowka i wentylatora, uda Ci się wsadzić rękę w tunel. Jeśli na siłę kręciłeś pokrętłem od temperatury, mogłeś połamać klapę mieszalnika temperatury, i zdjęcie kokpitu i wymiana klapy i tak cie nie ominie.
To nie kwestia czujnika. A klapy sterujące powietrzem pracują ok? Może któraś jest nie domknięta? Zgodzę się z tą teorią, bo miałem dwa takie przypadki (nie szczelne klapy mieszalnika powietrza) Golf mk2 i passat b3. Ale w tamtych autach nie było znaczenia czy stały czy jechały(cały czas letnie powietrze) a w tym przypadku jest znaczenie. Także jak...
Zawsze mnie irytowało po co sa klapy mieszalnika zakrywającego nagrzewnice . Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W uno zaworek wyśmienicie sie sprawdza podobnie jak klapy w VW.
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika
Witam kolegów Pacjent skoda superb rok 2008/9 nie działa sterowanie ogrzewaniem z lewej strony (od kierowcy ) tzn . nie można zmienić temperatury i leci cały czas zimne powietrze. Podejrzewam uszkodzenie silniczka mieszalnika z lewej strony . Potwierdzić będę mógł jak autko dojedzie do mnie . Profilaktycznie chciałbym Was zapytać jaki jest tam dostęp...
Przy wymianie nagrzewnicy nie oberwałeś takich mat z gąbki na klapie mieszalnika? Pozostawiając po nich dziury?
Dzięki kolego Strumien swiadomosci swia problem rozwiązałem dzięki Twoim poradą, po pierwsze silniczek od mieszalnika zimne-ciepłe nie otwierał klapy nawiewu ciepłego powietrza, jak palcami przytrzymałem go to nie miał siły obrócić zębatką prawdopodobnie do wymiany ( klapka narazie ręcznie przestawiona na ciepło) i po drugie nagrzewnica po wyjęciu i...
0) Wszystko co ponizej dotyczy ukladu klimatyzacji automatycznej (z wyswietlaczem i przyciskami, nie z pokretlami) 1) Sonda temperatury wnetrza znajduje po prawej stronie obok gornego lewego rogu schowka, za kratka wytloczona w desce. Trzeba sie do niej dostac od tylu. 2) Sonda ma specyficzna konstrukcje - maly wiatraczek wciaga powietrze z kabiny,...
Witam ... wyczyszczenie mieszalnika - kanałów to sporo roboty, nie oszczędzaj czasu i swojej pracy, musisz wyczyścić WSZYSTKO, miejsce osadzenia nagrzewnicy, samą nagrzewnicę, klapy etc, być może jeżeli są jakieś uszczelnienia - np gąbkowe - trzeba wymienić.
Może też być klapa mieszalnika powietrza na nagrzewnicy
Uważam iż masz problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno. Trzeba by tam zajrzeć, zdemontować schowek, może coś będzie widać, jak nie to demontaż kokpitu i tunelu nagrzewnicy.
Napraw lepiej sterowanie klapą mieszalnika zamiast poprawiać konstruktora
A co z klapą mieszalnika? Sprawdzałeś jak się zachowuje przy zmianie temperatury?
Zweryfikować zawór rozprężny i działanie klapy mieszalnika. Czy to za trudne dla serwisów?
Problem z klapami mieszalnika, albo uszkodzone czujniki temperatury wnętrza
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Zacząłbym od VAG-a, ale watro sprawdzić serwo sterujące klapą mieszalnika powietrza. Wystarczy wyjąć schowek. pozdro
Rzetelna diagnostyka (stacją do obsługi klimy jak i komputerowa) powinna sporo powiedzieć o kondycji elementów klimy, ciśnienia LP/HP, temperatury i położenia klap mieszalnika, ilość czynnika w układzie- ja bym od tego zaczął.
Dzięki za info. Dodano po 51 I jeszcze jedna rzecz jak wyciągałem deskę wyrwałem kable z czujnika w kratce w tej pod szyba. Jak to podłączyć?:/ Dodano po 11 I jeszcze pytanie odnośnie klap w mieszalniku powietrza, wszystkie klapy zaklejać?
Klapa mieszalnika mogła się ułamać na przykład, może być również za mało czynnika w układzie klimatyzacji itd itp...
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Pewnie nie wiele to pomoże ale mogę wrzucić rysunek z etosa. http://obrazki.elektroda.net/16_12260923...
Wg mnie to pompa. W sezonie letnim nie grzało Ci się auto na postoju? Jeśli jest ruch w zbiorniczku to nie bardzo. Dwa węże gorące świadczą o tym, iż nie ma odbioru ciepła, co za tym idzie, jest problem z klapami mieszalnika ciepło\zimno.
Zacznij od sprawdzenia dotykiem przewodów do nagrzewnicy. Jeden gorący, drugi na być troszkę chłodniejszy. Analogicznie sprawdź przewody, które idą do chłodnicy. W Twoim przypadku może byc: nagrzewnica, klapa mieszalnika powietrza. Bardzo dobrze, że wentylator się kręci, to znaczy że termostat się otwiera, ale 10 minut to stanowczo za długo.
A może coś w mieszalniku jest niesprawne i nie otwiera klapy do ciepłego powietrza do końca? Sprawdzali czy wszystkie klapy w mieszalniku pracują prawidłowo?
w kratkach wentylacyjnych zaobserwowałem kawałki gąbki czarnej nie wiem czy mam się martwic tym Nagrzewnica do demontażu i gąbki do naprawy. Nie będzie ciepła jak nie naprawisz, uszczelnisz gąbek na klapach mieszalnika powietrza. Przy okazji zamontuj nową nagrzewnicę, nie jest droga.
co Ty gadasz!!!??? Ja mam dom 250m2 podpiwniczony, 14 pomieszczeń + garaż rok budowy 1999 czyli dość nowy i ocieplony. Jak Ty to chcesz grzać ???? elektrycznie ? Stacje trafo bym musiał postawić, a 12 pieców (łazienek nie liczę) średnio 2000 zł za piec. Mnie ogrzewanie w górach wynosi około 2500 za sezon czyli początek października do końca marca. Piszesz...
tam nie ma zaworu tylko włączanie ogrzewania odbywa się przestawieniem klapy w mieszalniku (nagrzewnicy) - jeśli węże gorące to właśnie tam bym szukał
Wystarczy ,że wycięty jest FAP i kat i po odpaleniu puści Ci lekko niebieskawy dym, więc nie koniecznie zawsze są to korby. Miałem 2 szt. RHR i zazwyczaj problem z szarpaniem opisanym jak wyżej to była wina EGR - a dokładniej jego zalepienia plus klapy w mieszalniku powietrza dolotowego.
Takie panele baaardzo rzadko się psują. Przyczyną będzie raczej uszkodzony silniczek regulacji temperatury Silniczki jak się psują to raczej już nie działają a nie jak im się podoba działają tylko na całym zakresie. Diagnostyka vag-em jak najbardziej wskazana bo to może być wina czujnika temperatury i sterownik nie wie jak ustawić klapę mieszalnika.
Napisz jaką masz Klimatyzację? Manual czy Automat? I jakie są zamontowane rotomotory? - Może nie trzeba będzie wymieniać klapki Mieszalnika . Witam wszystkich. Właśnie szukam informacji o demontażu deski rozdizelczej - w moim citroenie c5 FL z 2006 leci tylko chłodne powietrze. Motoreduktor został sprawdzony jest sprawny. Pozostaje mi więc chyba tylko...
Projekt ciekawy i przydatny w starszych autach :) jednak z racji iż właśnie jest to starsze auto to wspominając słowa kolegów sprzęgło też jest starsze i lepszym chyba rozwiązaniem było by nie wyłączanie sprężarki a ustawieniu nadmuchu na minimum jeśli zadana temperatura będzie osiągnięta aby utrzymać zadaną temperaturę sterując wspomnianymi klapami...
Można domniewywać, że bezpieczeństwo będzie zachowane poprzez obudowy i brak dostępu do ruchomych części, np. zamknięty klapą mieszalnik - ale tu też dochodzą dodatkowe elementy sterowania/zabezpieczenia. Nie można domniemywać, a dodatkowe elementy sterowania/zabezpieczenia warunkują istnienie układu podstawowego i bez ich znajomości nie można rozpatrywać...
A jakie w dotyku sa przewody do nagrzewnicy? Może klapa w mieszalniku ciepło/zimne w kulki leci.
Nie ma zadnego zaworu tylko klapa miksera(mieszalnika) powietrza cieplego/zimnego.Po prawej stronie,od spodu masz serwo sterowania klapa cieple/zimne(czarna wtyczka5przewodow))Odpytac climatronic o zapisane usterki i zobaczyc odczyty bierzace,zrobic test elementow wykonawczych
sterowanie mieszalnika klapy skoda citroen klapy
volvo silnika modem simlock orange polar świeci serwis
inwerter hybrydowy interfejs diagbox
Lokalizacja przedniego radaru w Mercedesie W213 2019 Żywotność komputerów stacjonarnych – ile lat działa PC, kiedy wymiana?