klapy nagrzewnicy w 407
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
To że jest przejście przez nagrzewnice nie musi oznaczać że prawidłowo oddawane jest ciepło. To że silniczek zmienia swoją pozycję nie musi oznaczać że klapka również to robi, np ze względu na uszkodzenie mechaniczne klapki.
Sznur na te obramówki ale na klapy to ten sznur mi się nie widzi. [/u]
U kolegi raczej nie ma tego filtra, do tego nie ma on nic do rzeczy, nawet, gdyby był zapchany na amen, po prostu nie ciągnąłby świeżego powietrza, tylko działałby jak na "obiegu wewnętrznym powietrza". Do sprawdzenia linki sterujące klapami nagrzewnicy. O ile pamiętam, po wyjęciu wkładu schowka powinna być widoczna dźwignia zamykająca nawiew na szybę....
wypodpinałem na podstawie zdięć z forum ale nic z tego, buczy zaczęło się dymić , mentylator tak jak by chciał się kręcić ale nie mógł, jednym słowem klapa
Chyba rozumiem co masz na myśli: wstawić diodę w szeregu z motorkiem, żeby sterownik nie mógł zamykać klapy ? Ale trzeba przyjąć, że nie musi mieć ona możliwości otwierania w każdej chwili, czyli dochodzi jeszcze układ co to zrobi.
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Witaj. Wyjmij sobie radio i zobacz na linke która idzie od tego pokrętła do klapy nagrzewnicy
Witam, szukam silniczka nie w cenie nowego, i zastanawia mnie bo mam z nr.6q0907511 a w sprzedaży są np. 6q0907511 A, 6q0907511 B i 6q0907511 B. Czy gdybym kupił np. B i przerzucił z niego bebechy do mojego, głównie chodzi nn i o to co w nich się psuje tj. Potencjometr. Wrzucę 2 zdjęcia, czym się różnia z zewnątrz.
Nie. Płyn przez nagrzewnice przepływa stale a ciepło zimno zmienia silniczek klapy ciepło zimno.
Peugeot 407 i problemy z ogrzewaniem = silniczki sterowania klapami lub klapy nagrzewnicy. pełno informacji w sieci o tym. A nagrzewnica grzeje oczywiscie ?
To dlaczego Ci ubywa skoro twierdzisz, że maszyna powinna wykryć? Skoro nabiło i ucieka to znaczy że maszyna nie wykryła nieszczelności i napełniła. Moim zdaniem nie ma co tu drążyć. Napełniłeś układ i źle działa. Pojedź do innego warsztatu, sprawdź ilość czynnika. Jak ubyło to szukaj nieszczelności a jak nie ubyło to szukaj usterki w sterowaniu klapami...
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
a węże są twarde przed odkręceniem korka, zimne powietrze może lecieć przez nieszczelne klapy przy nagrzewnicy
Może być uszkodzone sterowanie klapami nagrzewnicy a może klasycznie nagrzewnica do wymiany.
Przez tą gąbkę nie leci powietrze a uszczelnia ona klapę przełanczającą nadmuch przez nagrzewnicę albo bezpośrednio z wentylatora.
Zerwana linka/uszkodzone ciegno do sterowania klapa w nagrzewnicy.
To sprawdzić trzeba jeszcze raz, bo zdaje się masz problem z obiegiem powietrza, moze klapami, szczególnie recyrkulacji, czyli jak nagrzewnica nie oddaje ciepła, to musisz sie do niej dostać i zobaczyc w czym problem. Moze byc tak, ze podczas jazdy, gdzie jest samoczynny nawiew poprzez ruch auta, a klapa jest nastawiona na pomijanie nagrzewnicy, tak...
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
Nie moge otworzyc klapy mieszalnika nagrzewnicy, zerwana linka czy jest mozliwosc otwarcia tej klapy bez demontazu calego kokpitu?.
dlaczego nie pachnie brzydko gdy używam klimatyzacji lub samego nawiewu??? Bo jak nie używasz klimy to nie masz wilgoci w tunelach, czyli czegoś, co jest pędnikiem dla tego śmiecia który masz w tunelu. Jak włączasz klimę, zamyka się klapa nagrzewnicy, nagrzewnica się rozgrzewa a wilgoć z parownika, który jest na samym czele nawiewu robi resztę.
Nagrzewnica grzeje bardzo dobrze. Problem polega na regulacji temperatury w kabinie tzn nie można ustawić temperatury pośredniej, działa tylko na max ciepło i na max zimno. Jest to sterowanie elektryczne i albo otworzy całkowicie klapę przy nagrzewnicy albo ją całkowicie zamknie ale częściowo nie chce. Potencjometr rozbierałem i nie zauważyłem nic niepokojącego....
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Nie działają wszystkie klapy nagrzewnicy, brak wskazań (pojawia się i znika) czujnika temperatury w zderzaku.
Witam wszystkich,czy ktoś dysponuje materiałem jak wymienić klapy powietrza w nagrzewnicy Citroen C5
sa linki, ale raczej sie nie zaplatały bo są METALOWE zobacz czy linka rusza sie swobodnie i jej ruchu nie blokuje instalacja od radia (zobaczysz to po wyjeciu radia) ew panel tez odkrec i odczep linke z pokretla, sprawdz czy pokretlo bedzie chodzic swobodnie bez linki pewnie cos blokuje klapy w obudowie nagrzewnicy
Może też być klapa mieszalnika powietrza na nagrzewnicy
W212 nie ma zaworu na podszybiu i żadnych czujników Jest kilka czujników ..... 1. Czujnik temperatury wnętrza pojazdu 2. Czujnik temperatury parownika 3. Czujnik temperatury lewy nawiew 4. Czujnik temperatury prawy nawiew 5. Czujnik temperatury przód lewy na nogi 6. Czujnik temperatury przód prawy na nogi W Twoim przypadku raczej spadło plastikowe...
Obstawiam otwartą klapę w nagrzewnicy
Klapy w nagrzewnicy sterowane elektrycznie chyba że masz pokrętła
Klapy nawiewu .
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Temperatura 70 stopni przy pracy na biegu jałowym, na mrozie jest normalna - silniki tdi są wysoko sprawne. Uszkodzona klapa dyfuzora w obudowie nagrzewnicy - dużo roboty z demontażem. Zaszlamioną nagrzewnicę płucze się ciśnieniem z wodociągu - albo ją przetka, albo rozsadzi (i tak by była do wymiany).
Na początek do sprawdzenia klapy w nagrzewnicy, do w220 potrzebujesz MB Star diagnosis.
System jest diagnozowalny, więc w czym problem? Jeśli wykluczona nagrzewnica, to prawdopodobnie uszkodzone sterowanie klapy.
Witam. Mam problem z regulacją klapy nagrzewnicy, wyleciała mi taka biała dźwignia, która jest między silniczkiem, a korpusem, i jak można ją założyć, tak bez rozbierania deski, ma ktoś jakiś patent. Pozdrawiam.
Przyczyną było kółko które steruje otwieraniem klapy od nagrzewnicy, coś powoduje że przy otwarciu na maxa silniczek nadal próbuje je obrócić i kółko nie wytrzymuje naporu
Mógł zaciąłć się siłownik pneumatyczny otwierający klapę na lewą stronę albo rozszczelnił się obwód podciśnienia sterujący klapami nagrzewnicy. Pompka pod siedzeniem jest od centralnego zamka. Siłowniki nagrzewnicy sterowane są podciśnieniem z serwo.
Popękane klapy mieszalnika ciepło zimno.
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
A no widzisz. Nie mam danych do twojego auta ale prawdopodobnie masz dysze dławiącą (nie masz zaworu rozpręznego) jak jest "zalepiona" to możesz mieć takie objawy i należy ją wymienić na nową. Nie wiem jak w ciągnikach bo nie robie ale w osobówkach to są grosze. Co do klap w nagrzewnicy to musisz mieć jakaś klapę mieszającą. Co z tego że Ci powietrze...
[quote="sunrise84"]Sprawdź czy po stronie dolotowej jest wszystko szczelne bo to właśnie bywa często powodem problemów z obrotami. Napisał że podciśnienie ok. "Następnie odpalić samochód i opryskać cały układ dolotowy. Jeżeli w którymś miejscu silnik zacznie zwiększać obroty to znalazłeś nieszczelność." A jeżeli jest uszkodzony zawór/klapa nagrzewnicy...
On się samo-poziomuje, trwa to do 15min po zamknięciu, podobnie jest z nagrzewnicą, po 15min zamyka klapy dolotu powietrza dopiero po takim czasie elektronika w tym aucie "idzie spać"
Witam W passacie b6 wymieniałem potencjometry(czujniki położenia) w silniczkach klap nagrzewnicy/nawiewów. Cześć wyrzucała błąd np v159 i v158, część terkotała a część wymieniłem na zapas żeby za jednym rozbieraniem to rozwiązać... i może niepotrzebnie... Wymieniłem wszystkie 7 potencjometrów w całym aucie, nie trzeba wyciągać wszystkich silniczków,...
linki które sterują klapami w nagrzewnicy są całe i działają prawidłowo ?
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
Nowe nie znaczy sprawne, oprócz nagrzewnicy nowy silniczek klapy temperatury nawiewu v58 był źle poskładany fabrycznie
Obleciała ci gąbka z klapy mieszającej i tyle.
Temperaturą sterują klapy w nagrzewnicy.
Musisz dokopać sie do obudowy nagrzewnicy i sprawdzić jak są klapy sterowane mechanicznie czy elektrycznie, potem przekręcaj pokrętłem ciepło-zimno i patrz, co się dzieje czy jest sterowanie czy go nie ma.
cześć panowie jak zwykle ten sam problem ciepłe powietrze ,płukałem nagrzewnice i nic nie pomogło myśle ze winne są klapy od nagrzewnicy napewno spalil sie silniczek bo one są sterowane elektronicznie.
Pytanie, czy naprawdę wentylator w kabinie zwalnia, czy zamyka Ci klapy w nagrzewnicy...
Musisz się dostać do serwa i sprawdzić czy nie zacięła się czasem klapa w nagrzewnicy. Może być też uszkodzone serwo. Przydało by się je wyciągnąć i zobaczyć czy działa bez klapy. Widać je od strony nóg pasażera po wyjęciu schowka. Na rysunku masz pokazane serwa. Chodzi o to od dołu bliżej ściany grodziowej. http://obrazki.elektroda.pl/7844612700_1...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam, miałem ostatnio podobny problem w jednej z hond , w sterowaniu klapą która zasłania nagrzewnice ciegno chodziło ale plastik sie wyrobil i klapa sie nie przesuwała. Sprawdz dokladnie czy te zółte plastiki od spodu ruszają sie razem z mocowaniami.
A nie jest na obiegu wewnętrznym? Wtedy słabiej dmucha. Do sprawdzenia klapy przy nagrzewnicy,w szczególności tą od ciepłego.
ZDEJM SCHOWEK Z PRAWEJ STRONY ZOBACZ CZY PRZESTAWIAJĄ SIE KLAPY PRZY NAGRZEWNICY A NA POCZA TEK SPRAWDZ JEZELI JEST FILTR PYŁKOWY {JEZELI JEST} TO ZNAJDUJE SIE NA PODSZYBIU Z PRAWEJ STRONY AUTA TRZEBA ZDJĄC WYCIERACZKI T PLASTIK POD NIMI
(...) masz się dostać do lewego silnika temperatury i fizycznie poruszać klapą???A nagrzewnica elektryczna z tego co kojarzę działa przez chwilę gdy sinlik zimny. (...) Usunąłem zbędne fragmenty Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.
To szczęście że leci ciepłe-zime mamy przecież.. :D :D :D A tak serio to napewno masz cały czas otwartą klapę na nagrzewnicę tak jak napisał kolega powyżej.Powodów tego faktu może być kilka i najlepiej sprawdzić to "namacalnie" w samochodzie.
A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny? Dokładnie. Sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy sa gorące. I czy działa klapa puszczająca powietrze przez nagrzewnicę. Możliwe, że jest zablokowana i dlatego masz brak ogrzewania.
Nie tak jak mówisz. Wpada Ci powietrze prosto z dworu do kabiny. Jest specjalna klapa, która przekierowuje je na nagrzewnice gdzie się nagrzewa. Mieliśmy podobny przypadek. U nas leżała nagrzewnica. Grzało tylko 10% powierzchni nagrzewnicy.
Musisz jeszcze zienic nagrzewnice najlepiej chyba ze pozmieniasz silniczki sterujące klapami w nagrzewnicy i kawałek instalacji razem z nimi. mechanicznie powinno być wszystko oki.
UV nie przyspiesza tego procesu? Oczywiście, że tak, ale np. gąbki, którymi oklejone są klapy wewnątrz zespołu nagrzewnicy w życiu słońca nie widziały a się rozpadają, gąbka pod tkaniną podsufitki również. Pamiętam jak parę(naście) lat temu jeździły jeszcze Fiaty palio/siena/brava, miały klamki zewnętrzne drzwi pokryte właśnie jakąś imitacją gumy,...
Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem alhambry 2004 r 1.9 tdi 116 km od chwili zakupu borykam się z bardzo słabym przednim nawiewiem, dmuchawa pracuje na najwyższych obrotach ( słychać aż huczy) mimo to z nawiewow nie wydobywa się praktycznie nic. Poprzedni właściciel zmieniał silnik dmuchawy na 7M2 819 021D. Czy jest to odpowiedni silnik...
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
witam! w audi z climatronik zdarza sie ze siada silniczek klapy otwierania ciepłego powietrza, sprawdż czy rzeczywiście otwiera.. trzeba wyjąć schowek pasażera i wtedy wszystko widac jak na dłoni. Poza tym.. nagrzewnica moze byc zatkana...
Tylko w takim razie podczas diagnostyki climatronic powinien to wykryć, a jak mam sprawdzić te klapy ? wyczyścić nagrzewnice czy po odkręceniu schowka coś mi się uda zauważyć ??
Sprawdziłem silnik na nagrzewnicy otwiera i zamyka klapy więc to nie to. Może jakieś inne sugestie? Może ten układ trzeba odpowietrzyć ?
Auto mam kilkanaście lat nikt nigdy tam nie grzebał i nic nie wkładał. Tak więc ingerencję osób trzecich zdecydowanie wykluczam. Obie poduszki są całe i zdrowe, na swoim miejscu. Kilka lat temu je demontowałem (konieczność zdjęcia deski wymiana okładzin w klapach klimatronika + wymiana nagrzewnicy). Żarówka w liczniku na swoim miejscu ciągle świeci...
Wpinasz się w układ do powrotu z silnika - to idzie na pompe pieca. Wyjście pieca idzie na nagrzewnice w kabinie. Pamiętaj żeby dobrze odpowietrzyć układ. W tym celu odpal samochód, nagrzewnicę ustaw na max i doprowadź do normalnej temperatury pracy. Jeżeli masz odpowietrzniki na przewodach, to oczywiście należy z nich skorzystać. Gdybyś miał sytuację,...
Sprawdź, termostat, poziom płynu i czy układ jest odpowietrzony, należy sprawdzić jeszcze czy w chwili przełączania z zimnego na ogrzewanie pracują klapy przy nagrzewnicy.
Węze do nagrzewnicy cieple? Ramie klapy po lewej stronie nagrzewnicy sie przesuwa razem z pokrętlem? Jest tam klima?
tam nie ma zaworu tylko włączanie ogrzewania odbywa się przestawieniem klapy w mieszalniku (nagrzewnicy) - jeśli węże gorące to właśnie tam bym szukał
A Webasto już założone? Dowiedz się w jaki sposób regulowana jest temperatura ogrzewania, czy przez klapę, czy przez zawór przed nagrzewnicą. Jeżeli przez zawór, może powstać problem z obiegiem wody, gdy zawór będzie zamknięty, lub częściowo przymknięty.
To jest klima przy silniku, ty masz problem w zespole nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9352809000_... Linka, zębatka, dźwignia kręcąca klapą... Czy to ta klapa ciepło/zimno nie wiem, dalej widać inną linkę. To jeśli tak masz, to pokrętło kręci linką, linka zębatką/ślimakiem i dźwignia rusza się razem z klapą w nagrzewnicy...
Miałem tak w mondeo tylko starszym, nie wiem czy ci to pomoże, zablokowała się klapa nad nagrzewnicą. Tam sterowanie było manualne i po rozebraniu i złożeniu klapka pracowała prawidłowo.
Ustawił kolega obieg powietrza maksymalnie na ciepłe podczas odpowietrzania? Bez znaczenia G4 nie ma żadnego zaworu na obiegu tylko klapy mieszające, nagrzewnica zawsze jest gorąca..
niemozesz sie polaczyc z klimatronokiem bo go niemasz ,a w manualu pokreciolki + linki steruja klapami w nagrzewnicy moze spadlo krores zabezpieczenie.....
Witam, posiadam Peugeot 508 rok 2012 140 KM, chciałbym odpowietrzyć układ ponieważ od strony pasażera słabo grzeje ogrzewanie, auto rozgrzane do 75 stopni odpowietrznik przy termostacie popuszczany i nadal problem. Nagrzewnica nowa termostat nowy klapy sprawdzone. Przy wejściu do nagrzewnicy jeden wąż gorący drugi natomiast mniej. Wentylator nie chce...
Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą... I po co , sciągasz wodziki z serwomotorów i ruszasz ręką i widzisz czy lekko chodzi.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
to sprawdź jeszcze linki z drugiej strony - przy klapach, ewentualnie nagrzewnica jest już zakamieniona i nie oddaje całego ciepła tak jak powinna mimo że jest przejście i wejście i wyjście są gorące.
Wydaje mi się, że termostat masz w porządku, nie napisałeś, czy kiedy go sprawdzałeś to był otwarty i nie chciał się zamknąć, czy na odwrót. Jeżeli był zamknięty to prawdopodobnie i tak się nie otworzy po zalaniu wrzątkiem ponieważ wrzątek zdąży ostygnąć do temp. ok 88stC a przy takich temperaturach termostaty dopiero zaczynają się otwierać. Jeżili...
Jeżeli powrót z nagrzewnicy jest gorący to obstawiam sterowanie klapami.
1. Elektrozawory o ile są (przykład bmw) 2. Klapy nadmuchu (zacięta, adaptacja) 3. zatkana połowa nagrzewnicy(tak, to się zdarza)
Witam, Szanownych Forumowiczów! Otóż mam problem jak powyżej Seat Altea Klimatronik szaleje. Jak autko zimne jest ok, steruje prawidłowo nadmuchem (prędkością obrotową i w ogóle wszystko wydaje sie działać prawidłowo), jak tylko silnik nagrzeje się do ok. 80-90 stopni to już zaczynają falować nagle obroty wiatraka nagrzewnicy i przełacza co chwila nawiewami,...
Trzeba zdjąć deskę i wytargać cały moduł nagrzewic, po demontażu rozebrać i zalepić metalowe klapy (bodaj 3) oraz wstawić NOWĄ nagrzewnicę. Tu masz widok klapy: http://obrazki.elektroda.net/14_12861389...
Jedynie trzeba zaobserwować czy otwiera się klapa ciepłego powietrza przy nagrzewnicy. Ale i zawór może także nie działać poprawnie, jeżeli był założony nowy to prawie można go wykluczyć jednak nie jest to takie jednoznaczne że wymienione na nowe czy inne załatwi całkowicie sprawę może być zmyłka.
Sprawdzić klapę nogi/szyba w obudowie nagrzewnicy. Źle podłączony reduktor LPG lub brudna nagrzewnica.
Witam. Ja posiadam Zafirę z 2000r i problem taki pojawił mi sie zaraz jak to autko zakupiłem , to podobno usterka nagminnie występująca w tych modelach. Nie jest to przyczyna klapki , bo klapa jest regulowana linką podczepioną pod pokrętło regulacji ogrzewania. Największy problem to elektrozawór nagrzewnicy który jest umieszczony w moim przypadku z...
Może być zanieczyszczona nagrzewnica ,klapa zimne/ciepłe (sterowanie)lub jej silnik.Z tego co wiem zaworka w nagrzewnicy nie ma.
Klapa działa, nagrzewnica ciepła nowa, podciśnienie od silnika jest, obieg zamknięty jest to powinno być dobrze. Chyba że źle poskładaliście rury co przenoszą ciepłe powietrze do kratek i wieje gdzieś za deską rozdzielczą
Sprawdź, czy dobrze linki od klap pozakładałeś. Jak nie linki to coś z samymi klapami musi być, skoro nagrzewnica jest gorąca
Mój sposób który mnie jeszcze nie zawiódł to - -ściągasz węże od nagrzewnicy od strony ściany grodziowej -w końcówki nagrzewnicy zakładasz swoje węże -do nagrzewnicy wlewasz gorącą wodę z kwaskiem cytrynowym i pozostawiasz na jakiś czas -płuczesz nagrzewnicę wodą pod ciśnieniem -Nie raz trzeba zużyć 10 kwasków cytrynowych i operację powtarzać (wszystko...
Problem rozwiązany . Kupiłem na złomie kompletną nagrzewnicę z iveco z analogowym sterowaniem ogrzewaniem .
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika
Najprawdopodobniej niedomagają klapy powietrza w nagrzewnicy. W moim czasami muszę przekręcić raz, dwa razy z minimum na maksimum temperatury. Widocznie gdzieś się blokuje , ale na razie nie chce mi się tam grzebać.
silnik klapy nagrzewnicy płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy
kontrolka termostat świecić sterowanie rolet zewnętrznych wartość skuteczna napięcia tętnień
blaupunkt telewizor modernizacja instalacji elektrycznej
Jak wyjąć fiszbinę z suszarki Bosch? Jak wyjąć głośnik z kolumny Grundig Box 650?