To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
klapy nagrzewnicy w 407
Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma. Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica. Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień...
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Witam temat trochę odgrzewany ale może ktoś miał taki przypadek, pacjent to scania r 420 2005r.Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4 biegu silniczek wymieniony na nowy na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów , jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786 oznacza awarie klapy recyrkulacji powietrza zatarty silniczek lub przewody...
Witam. Ponieważ nie znalazłem rozwiązania w istniejących tematach mojego problemu z ogrzewaniem w samochodzie SEAT LEON mk1 1.9, tdi (ASV) z 2000 r. postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami z naprawy tej usterki z innymi. Samochód wyżej wymieniony jest wyposażony w climatronic który do pewnego czasu pracował bez uwag. problemy pojawiły się podczas...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Sprawdziłem silnik na nagrzewnicy otwiera i zamyka klapy więc to nie to. Może jakieś inne sugestie? Może ten układ trzeba odpowietrzyć ?
VCDS i patrzysz czy silniczki zmiany temperatury widzą skrajne położenia i płynnie przechodzą. Jezeli tak, to jak wyżej napisane możesz wykręcić je i ręczne placami obrócić klapę zmiany temperatury bo może się zdarzyć że silnik pracuje i vcds widzi ale trybik spadł z klapy i jej nie przestawia.Tak ostatnio miałem w octa 3 i szczerze to nie mam pojęcia...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
Witam wszystkich. Buduję auto typu kit car i chciałbym w nim zastosować nagrzewnicę od audi TT wraz z panelem sterującym. 880869 . Panel ten jest połączony z nagrzewnicą grubą wiązką kabli. W nagrzewnicy znajdują się przeróżne zawory, klapy czujniki czy choćby silnik wentylatora. Problem polega na tym, że w nagrzewnicy są jeszcze dwa gniazda z całą...
Czy ktoś ma pomysł jak się za to zabrać? Wywalić ten cały tunel i gdzieś na szrocie kupić drugi, wcześniej sprawdzając, czy klapy pracują jak powinny. Tam, nagrzewnica musi być szczelnie włożona w tunel, inaczej powietrze będzie ją skutecznie omijać i grzać nie będzie. Przerabiałem to i wymiana nagrzewnicy nie dawała efektu, albo ciekł płyn ze złączy...
Problem rozwiązany. Silnik od klapy obiegu zamkniętego miał pęknięty tryb w środku. Po naprawie klapa działa, a i parowanie szyb znikło (bo można ustawić teraz obieg otwarty).
Zgadzam sie z przedmówcą. Skoro nie ma wycieku, a płyn ginie, to już go powoli po prostu silnik "przepala". Nie dymi Ci na biało? No cóż - jeszcze płyn znika w małych porcjach, więc nie widzisz pary wodnej. W jakim stanie masz kolego termostat tak w ogóle? Rozumiem, że wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperaturę pracy, a ogrzewania niet. Mozesz...
Obiekt sterowania to nagrzewnica o mocy 4kW z oporowymi elementami grzejnymi i przepływie powietrza wymuszonym działaniem wentylatora napędzanego silnikiem elektrycznym prądu stałego. Schemat poglądowy przykładu obiektu przedstawiono na rysunku poniżej. Podstawowe elementy nagrzewnicy wykorzystanej jako obiekt sterowany przykładowym programem to: pulpit...
No niby cały czas rozchodzi się o wyłączenie całkiem tej klimy, żeby dogrzewanie miały jakiś sens, nie myślisz ? Nie widzę akurat tego motorka klapy, ale z pewnością nie jest to silnik krokowy, bo interfejs motorka klapy jest dwu przewodowy. Akurat składam kilka podobnych, bo trzeba a myślałem, że znajdziemy wspólny język. Czego akurat teraz pisanie...
Może to się wyda nieprawdopodobne ale przyczyna tkwi w wewnętrznym obiegu powietrza. Uszkodzony mechanizm silniczka do wyłączania i włączania obiegu powietrza wew. lub zewn. Cały czas nadmiernie otwarta pokrywa dopuszczająca powietrze z zew. i nadmierne schładzanie nagrzewnicy i w konsekwencji silnika. Innej możliwości nie ma cały układ chłodzący rozebrany...
Witam! Mam problem z ogrzewaniem w swoim autku. Audi 90 b3 PS 115KM pb+lpg Co było robione: -nowa nagrzewnica (bo myślałem, że stara się zamuliła) -nowy termostat (na w razie co) -nowa chłodnica (bo ciekła) -nowa pompa wody (bo rozrząd) -zaklejone klapy metalowe ciepło-zimno Jak kupiłem auto to wystarczyło przejechać ~3km i z kratek leciało ciepełko...
Nie sadzisz, ze sa to informacje zupelnie sprzeczne? W gruncie rzeczy, nie wiadomo, o co ci chodzi. Już tłumaczę. Im wyższa ustawiona temperatura, tym zimniejszy nadmuch Pierwszy cytat został zaczerpnięty przez kolegę z drugiego akapitu. Być może zabrakło tam słowa, że chodzi o zmianę temperatury nawiewu globalną , czyli realizowaną przez panel sterujący...
No dobra. Sprawa załatwiona. Może napisze mały tutorial co i jak zeby następnym razem ktos nie mial problemów 1. Wyciągamy prawą kratkę nawiewu 2. Wyciągamy boczek od strony drzwi 3. Odkręcamy rolkę zwalniającą - potrzebny torx 15. Tam nie widać śruby i ze wzgl na drzwi dopiero w lusterku zobaczyłem czymto sie w ogole odkręca. Ostrożnie zeby srubka...
Proszę o pomoc w naprawie ogrzewania peugota 806 z klimatronikiem. Oto historia choroby: Samochód kupiłem w VIII 2013. Gdy pojawiły się pierwsze chłodne dni okazało się, że jest problem z ogrzewaniem kabiny, a ustawienie klimatronika na grzanie (np. na 20st C) powoduje "strzelanie" pod deską rozdzielczą samochodu. Uznałem, że jest to strzelanie zaciętej...
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter ... Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy. Mam ten sam model samochodu - fabia 1.2 AZQ z 2004 r. Objawy bardzo podobne. Dziś wyjąłem siłownik, rozebrałem i okazuje się, że siedzi w nim potencjometr, który bardzo łatwo dostać - a kosztuje ok. 20 zł (np. na Allegro). https://obrazki.elektroda.pl/7013488800_...
Witam, Szanownych Forumowiczów! Otóż mam problem jak powyżej Seat Altea Klimatronik szaleje. Jak autko zimne jest ok, steruje prawidłowo nadmuchem (prędkością obrotową i w ogóle wszystko wydaje sie działać prawidłowo), jak tylko silnik nagrzeje się do ok. 80-90 stopni to już zaczynają falować nagle obroty wiatraka nagrzewnicy i przełacza co chwila nawiewami,...
Jeli silniki klap działaja poprawnie to masz zapchaną nagrzewnice.
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Temperatura 70 stopni przy pracy na biegu jałowym, na mrozie jest normalna - silniki tdi są wysoko sprawne. Uszkodzona klapa dyfuzora w obudowie nagrzewnicy - dużo roboty z demontażem. Zaszlamioną nagrzewnicę płucze się ciśnieniem z wodociągu - albo ją przetka, albo rozsadzi (i tak by była do wymiany).
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Zrobiłem dziś płukankę nic Na kompie silnik ma 90stopni Nagrzewnice wyciągnąłem i drożna Klapy ciepło zimno działają A gdzie mówisz jest ten zawór od krótkiego obiegu ???
Panowie widzę, że przerabialiście temat a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Gdzie w 407 znajduje się silnik dmuchawy i jak go wymienić? Bardzo dziękuję z góry za odpowiedź
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Nagrzewnica. Szukaj silników sterujacych klapami.
Było uszkodzone sterowanie klapy to znaczy wyrobił się kwadrat na klapie i silnik sterował a klapa stała w miejscu
Sprawdź czy węże na wejściu do nagrzewnicy są gorące - przy grodzi od strony silnika. Może też być silniczek klapy nawiewu - jeśli masz climatronica.
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Peugeot 407 i problemy z ogrzewaniem = silniczki sterowania klapami lub klapy nagrzewnicy. pełno informacji w sieci o tym. A nagrzewnica grzeje oczywiscie ?
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
Temat odpuszczony na lato powrocil zimą, zupelnie nie grzeje 2 błędy od silnika V71 i klapy V158 , faktycznie sie zacina, po odpięciu i sterowaniu klapą ręcznie powoetrze leci zimne lub bardzo zimne, nagrzewnica gorąca, nagrzewnica elektryczna padnięta, ale to osobny temat, jakby powietrze nie przeplywalo przez nagrzewnicę.
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
Nagrzewnica,problemy w układzie chłodzenia,silniki i cięgna klap,sterownik klimy.Wybierz sobie.
Mi zależy na ogrzaniu silnika to jest mój priorytet mam klimatronika więc na nagrzewnice idzie cały czas gorący płyn klapy powietrza ustalają ciepło zimno w kabinie
Jak nie dmucha to filtr przeciwpyłkowy do wymiany(można wyjąc na razie a założyć jak się zrobi cieplej). Po pierwsze popatrzył bym jak jest reduktor wpięty. Powinien być w szereg i tak żeby woda z silnika szła na nagrzewnicę i później wracała przez reduktor. Jak temp silnika ok to sprawdź te klapy ciepło zimno. Jak nagrzewnica nowa i węże parzą to musi...
Jak się zmienia to przyjmujemy, że klapa działa, może nie do końca poprawnie (w pełnym zakresie) ale działa. Może być ukręcona ośka, nie pamiętam dokładnie tej konstrukcji, wtedy silniczek będzie się ruszał, klapa będzie stała w miejscu. Wtedy będzie błąd silnika i nie przejdzie testu położenia krańcowego klap.
Diagnozowałeś samochód poprzez komputer? Możliwy uszkodzony, lub zablokowany silnik klapy zimno/ciepło. Temperatura przy wlocie/wylocie wymiennika ciepła (nagrzewnicy) od strony komory silnika OK?
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Witam - po dacie ostatniego postu sadze ze sobie poradziles - ale jak nie - to napisze - moze komus inemu sie przyda:) - ja mialem takie same objawy - chcialem wymieniac nagrzewnice (koszt ok 1000zł !! z wymiana ) ale podpowiedziano mi zeby nagrzewnice przeplukac wezem ( do jednego krućca podlączasz waz z kranu, do drugiego ok 1,5 m weza odprowadzajacego...
Tak jak pisze (at)balonika3 - klapy do sprawdzenia. Oprócz tego wyjmij filtr kabinowy i nawet ręką zobacz czy parownik jest mroźny (lepiej jakbyś użył termometr, wtedy mamy konkret). Jeżeli parownik mroźny to pozostają klapy (zerwane ząbki i nie domyka prawidłowo). Albo sprawdź tak - rano na zimnym silniku powinno lecieć zimne powietrze z nawiewów (nagrzewnica...
klapy nagrzewnicy silnik nagrzewnicy silnik klapy
głośniki studyjne czujnik kocioł dietrich kotły
piszczący monitor samsung piszczący monitor
Podłączenie czujnika wilgoci do wentylatora dwubiegowego Problem z ekranem dotykowym: rejestracja dłoni zamiast rysika