Witam, jestem nowy na tym forum i sporo wiem, to nie znaczy "mamo chwalą nas wy mnie a ja was". Vectra 1,9 cdti 150KM, FIAT M-jet, SAAB 9-3 te same silniki i bolączki. Nie wliczając okresu w których w/w auta nie posiadały DPF i klap zawirowania. Dzięki tej pseudo ekologii bez przerwy auta się psują, przełączając się w tryb awaryjny no i zatruwają zamiast...
Witaj mam ten sam problem w 211 320 cdi też mi podszarpuje przy małych obrotach i przy lekkim przyspieszeniu i słyszę jakby klekotanie zaworu albo wtryskow robiłem rozrzad skrzynie i klapy wirowe nie pomogło ja myślę że mogą być to wtryski ale nie jestem pewny może ktoś miał podobny problem i to rozwiązał to było by miło wiedzieć
Witam, usuwał ktoś klapy wirowe w silniku astry 1.6 16v xep, bo u mnie po wyjęciu klap silnik, zanim się rozgrzeje, kręci tylko do 2.5 tys, potem przy 60 stopniach kręci do 3 tys, a przy 90 dopiero do 4 tys coś, ale nie do końca. Ktoś miał taką przyczynę? AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów lub kontrolki ostrzegawcze na desce rozdzielczej? Brak...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Płynu nie ubywa, przelewy robiłem. https://obrazki.elektroda.pl/8942702900_... https://obrazki.elektroda.pl/7144577500_... url] I jest błąd klap wirowych. Dodano po 1 Wiem, że wtryski leją, ale powinno na czarno dymić przy budowaniu, a tu nic. Dodano po 52 https://obrazki.elektroda.pl/9891781500_...
Wtryski lecą w D5 u Ciebie 1 najprawdopodobniej do wymiany - dlatego ta nierówna praca 5 sekund po odpaleniu. Ten silnik odpali nawet na jednej świecy żarowej. Tak jak pisał ktoś wyżej klapy wirowe nic nie mają do gaśnięcia - chyba, że się któraś urwała i ... Jeśli to silnik 185 km to może być również problem z "hydropopychaczmi" i ich pękającymi zbyt...
Trzeba go podpiąć pod bardziej profesjonalny tester. Jeśli wyświetlacz informuje o usterkach, to błędy są. Błędy mogą mieć status "sporadyczny" i nie występować w chwili czytania błędów. Błędy sporadyczne mogą nie zapalać kontrolki check engine, ale odcinać silnik już tak. Sterownik doskonale wie, że EGR jest zaślepiony. Trzeba go wyprogramować. Zepsute...
Klapy wirowe bym zostawił, o ile są w dobrym stanie i nie mają luzów, dobrze wyczyścić z nagaru. Ja używałem płynu VOIGT BRUDPUR 1:1 z wodą i działa cuda, a sam koncentrat jest tani i skuteczny. Później wszystkie elementy ruchome smarowałem olejem silnikowym za pomocą strzykawki.
Czy w tym silniku są tzw klapy wirowe i kanał EGR może już być w kolektorze całkowicie zarośnięty? Przy remoncie merivy 1,6 miałem dużo do wyczyszczenia...Patrz zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/9103065800_...
Właśnie tu jest problem bo nic nie wyskakuje a iskry nie ma na wszystkich 4 świecach i są zalane mocno masa jest przykręcona do pokrywy j głowicy tak jak była wyczyściłem to i cisza bezpieczniki sprawdziłem wszystko jest okej jedynie zielony przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ma lekko przypalony jeden styk od minusa zrobiłem mostek...
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
Witam. Posiadam Opla Astrę GTC 1.6 benzyna z 2006 r. W ostatnim czasie mechanik robił mi remont silnika. Planowana głowica, honowany blok, nowe tłoki, nowe zawory, nowe sprzęgło, wyrzucone klapy wirowe i zastąpienie ich aluminiowymi zaślepkami, nowy rozrząd, nowy zbiorniczek na płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki nowe, nowy wentylator chłodnicy oraz...
Witam ponownie odnośnie sterownika edc17c08. Wywaliłem klapy wirowe i na desce błąd. Jak w olsie odszukać switch mapy od klap?
Ten lewy nastawnik zaworu egr, to widzę że chodzi tu o nastawnik klap kolektura ssącego. Był wywalony bezpiecznik, po wymianie tego bezpiecznika, nastawnik zaczął się palić. Niestety nie udało się go uratowac. Obudowa byla pęknięta w w środku jakas ciecz. Teraz nastawnik wymienię, a klapy wirowe idą do śmieci, zastąpione zestaw zaślepek z allegro :)
Opel Signum 1.9 cdti 150 KM 2005 r przed lift Witam, szukam podpowiedzi jak wyłączyć z ECU klapy wirowe i EGR. Klapy i cięgno usunąłem fizycznie rok temu, lecz ostatnio sporadycznie wyrzuca mi błąd nastawnika, który pracuje luźno na aucie. EGR obecny fizycznie, solenoid sprężynuje i ogólnie zawór jest czysty, ale zdarza się że raz na jakiś czas dostanę...
O ile sam zawór jest diagnozowalny. Stąd pytanie.
Klapy wirowe w tym silniku dają tyle co nic.Czy one będą czy nie to nic nie zmieni.Złap za siłownik i zobacz czy odbija.Dojdziesz po białym wężyku.Jak odbija to nie mogą być zamknięte.Jak blokują się to pewnie dolot zawalony syfem co jest normalne w tych wozach..Klap nie musisz wyłączać byle był wpięty zawór.
Witam wszystkich Posiadam opla Insygnia 2.0 cdti Wymieniłem kolektor ssący ponieważ ciekną płyn chłodniczy dodam że silnik zjadł 2 klapy wirowe więc turbo też zregenerowane Po odpaleniu chodzi ładnie tylko podczas dodawania i odpuszczania gazu dziwnie rechocze tak jakby w kolektorze ssącym jest to intensywny dźwięk ponieważ podczas jazdy przy odpuszczęniu...
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Możliwe że klapy wirowe mają duże luzy na sworzniach i tam jest nieszczelność kolektora - wtedy należy wymienić kolektor (protezy w zaspawywanie , zaślepianie nie mają sensu bo po czasie i tak się zemści ..)..
Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc, naprowadzić jak wyłączyć klapy wirowe w sofcie / mapie silnika lub mi je wyłączyć? EGR wyłączony, ale potrzebuje też wyłączyć klapy wirowe (Swirl FLAP VSA) w załączniku oryginalny plik, i zmodyfikowany EGR off. Robione MPPS 13. Mercedes W11 2.7 CDI , 2003r EDC16C2 (EDC16C31?) HW 281011332 SW 1037366547 fabrycznie bez...
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa w211 2.7 cdi. Sedan. Mam problem ze spalaniem. Z tego co wiem taki silnik nie powinien palić dużo około 8 litrów na 100 km. Moje spalanie przekracza 10l na 100km Ostatnio wlałem 20 litrów i przejechałem na tym 150 km i nie jeździłem w mieście. Auto było serwisowane w serwisie Mercedesa do 2018 roku i z tego co widzę...
jak patrzysz na silnik to sztanga ma byc w lewo jak cos to nowy moge załatwic za dobrą kase GM
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
Podjadę dziś do elektryka żeby głębszą diagnostykę zrobić, sondę może wymienię ale musze numer sprawdzić zanim zamówię miną ze 3dni, dam znać co na diagnostyce wyszło błędów od klap nie było więc nie wiadomo, a na lecących wtryskach jeżdżę od 2 lat ipoza problemami z odpalaniem w zimie silnik chodzi równo. Klapy wirowe wydają się dobrym pomysłem jest...
To po kolei... W tym silniku (wersja EC2005) jednak klapy wirowe są. Nie wiem co to znaczy "przepustnica która jest częścią układu EGR, ale jak na mój gust to przepustnica i EGR są zupełnie oddzielnymi "układami". Przepustnica gasząca chodzi, nawet zaglądałem do niej, bo ponoć często zębatki się wyszczerbiają. Są w idealnym stanie. Autocom nie potrafi...
Ja miałem 2.2hdi z tym problemem Klapy wirowe w kolektorze ssacym Dodano po 3 Aaa ty masz plastikowy kolektor?
Witam, Nie znalazłem posta opiekującego ten problem, a mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka service i auto traci moc oraz obroty nie mogą przekroczyć 3200. Czasem też auto po prostu gaśnie podczas jazdy, czuć tylko zryw wszystkie zegary opadają oraz włącza się kontrolka trakcji oraz migający service, przy czym po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie...
Witam, który silnik będzie lepszy tzn mniej awaryjny d4d 126km czy JTD 150 km? Samochodem będę dojeżdżał do pracy 30 km w jedną stronę, nie w mieście... Takie coś jak klapy wirowe w jtd od razu wywalę, więc się tym nie przejmuje, ojciec ma D4D ale bodajże 90km bez turba, straszny dupowóz, mógłby ktoś doradzić?
Skrzynia manualna. Oryginalny fabryczny soft.Farycznie bez DPF-a, klapy wirowe są.
A klapy wirowe masz czy je usunąłeś fizycznie?
Rurę od turbo sprawdzałem z 6 razy jest cała. Mam wyłączone klapy wirowe dźwigienka nie działa jest wyłączona. Klapy zostały usunięte z kolektora 2 lata temu.
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
Witam. Posiadam mercedesa 2.7 cdi. Problem jest z dźwiękiem który wydobywa albo z silnika albo skrzyni bo nie wiem. Otóż na gdy skrzynia jest na P i auto stoi silnik wtedy niezależnie od obrotów chodzi idealnie. Gdy przełączam na D to już silnik zaczyna inaczej pracować i inny dźwięk słychać. Ale największy problem jest podczas jazdy. Od 2000 obrotów...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Rozumiem że klapy wirowe sprawdzone działają? Po odpięciu przepływu wyraźne pogorszenie pracy silnika? Ja obstawiam zablokowany zawór w pompie
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
A klapy wirowe pracują w pełnym zakresie?
https://obrazki.elektroda.pl/9870321200_... Witam, mam problem z doładowaniem na zimnym silniku Saab 9-3 2.2tid, dopiero po kilku lekkich przegazówkach jedzie jak rakieta, wszystko wysprawdzane: turbo, gruszka, zawór podciśnienia, intercooler, wszystkie przewody, żadnych błędów, tylko widzę jest zaślepiony EGR i założony emulator,...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Witam. Problem polega na tym że auto na wolnych obrotach drży a turbo załącza się przy 3tys obrotów. Koło pasowe nowe z tłumikiem drgań, klapy wirowe wycięte i wycięty jeden katalizator. Przy rozpędzaniu załóżmy na 3biegu wskazówka dochodzi do 3tys jest takie jakby sprzęgło na chwilę się ślizlo czyli słyszalny wzrost obrotów i wtedy zaczyna turbo pompować....
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;) Mam układ ogrzewania postojowego silnika. Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Witam serdecznie wszystkich mechaników. Mam pytanie odnośnie błędu P0400(5B) czy ktoś spotkał się z takim błędem na forum nie mogę nic znaleźć. W samochodzie został wyczyszczony cały dolot tzn. klapy wirowe zawór EGR przepustnica nie pomogło błąd został da się go usunąć ale powraca po przekroczeniu 2 tys obrotów co skutkuje dalszym Nie wkręcaniem się...
Może być ,rozbierz kolektor i wyczyść klapy wirowe bo czasami są tak zabite sadzą, że prawie przelotu nie ma. Szczelność przewodów od turbiny do sprawdzenia.
Witam wszystkich. Mam taki nietypowy problem po odpaleniu silnik równo pracuje i wkręca się na obroty natomiast przy włączeniu pierwszego biegu i próbie ruszenia silnik gaśnie również jak skręcę kierownicą do oporu też gaśnie. Nadmienię że wymieniłem pompowtryskiwacze po regeneracji i wymieniłem egr na nowy klapy wirowe w kolektorze ssącym są wyczyszczone...
Jeśli nie ma DPFu ani katalizatora (?) to będzie dymił, jeśli zapchał DPF to pewnie problem z wtryskami, czyli usunąłeś skutek a przyczyna pozostała. W kolektorze masz zarówno klapy wirowe jak i przepustnicę (klapę gaszącą). Oglądałeś w ogóle ten kolektor w środku?
klapy wirowe astra astra klapy wirowe wirowe prądy
centralny podłączenie kierunków symbol piekarnik rejestrator napięcia akumulatora
Recydywa kierowców po utracie prawa jazdy za alkohol – statystyki Polska, NIK, alkolocki MAN RET S 5 04219-03 – błąd retardera, FMI=3, ZF Intarder, Voith, ograniczona funkcja