Chodzi Ci o silnik klap wirowych ?? Jeżeli tak to on nie ma bezpiecznika, leci bezpośrednio ze sterownika, a tam pewnie jakimś tyrystorem.
Jak dla mnie owy przypadek kolegi ,,procsa,,wydaje mi się raczej dziwny ,wiele tych gwiazd i nie tylko , lata bez kalp wirowych i to całkiem przyzwoicie zaraz po tzw operacji , nawet z parametrem lepszym jak przed ich demontażem . Moim zdaniem jest coś nie tak , z montażem kolektora , złym lub nie prawidłowym odpowietrzeniem układu paliwa ( powietrze...
Jak zmienia się przepływ powietrza po dyganiu klapami. W sensie wartości podawanej z przepływki? Przy klapach zamkniętych / otwartych?
Mechanik powinien sprawdzić błędy oraz wykonać test elementów wykonawczych. Będzie wyraźnie widać czy zostają klapy wysterowane.
Witam serdecznie wszystkich. Mam mały problem i zwracam się z prośbą o udostępnienie waszej wiedzy. Mianowicie potrzebuje dowiedzieć się jaką nazwę ma gniazdo do tej wtyczki 1J0998724. potrzebuje ją do regeneracji tego typu nastawników a nie mam pojęcia czy i gdzie można je dostać.
Zaślepiłem, sprawdziłem, przejechałem się i błędu nie złapał tak więc to jest już wykluczone. Zaślepiłem też podciśnienie do zaworu klap i też błędów nie ma. Jeżeli jest poprawa to niewielka. W dalszym ciągu auto nie ma tego przyspieszenia co kiedyś. Kiedyś coś było odkręcane od turbo i wylała się z tego masa syfu która blokowała turbinę, ale nie bardzo...
Witam serdecznie jest ktoś w Bydgoszczy lub w kuj-pom kto pomoże z modyfikacją programu chodzi o programowe usunięcie klap wirowych itp. Pacjent to Astra 1.9 CDTI 16V 150KM 2009rok, sterownik EDC16C39. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi w temacie lub jeśli wygodniej prywatna wiadomość.
Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc, naprowadzić jak wyłączyć klapy wirowe w sofcie / mapie silnika lub mi je wyłączyć? EGR wyłączony, ale potrzebuje też wyłączyć klapy wirowe (Swirl FLAP VSA) w załączniku oryginalny plik, i zmodyfikowany EGR off. Robione MPPS 13. Mercedes W11 2.7 CDI , 2003r EDC16C2 (EDC16C31?) HW 281011332 SW 1037366547 fabrycznie bez...
Jeżeli masz kłopot z klapami profesjonalnie je dla ciebie wyłączę Pozdrawiam
Dysponuję programatorem eeprom, mogę sczytać wsad bezpośrenio z kości i tak samo zapisać wątpię abyś taki programator posiadał Kość 95160 (ST), nie rozumiem w czym problem żeby ją sczytać. Kolego zostaw to jak ci jezdzi. Ti si iz sarajef. Jesam jarane. Moram riješiti jer vozilo prebacuje u režim rada safe mode. Nie chcę tego tak zaostawiać, bo często...
Samochód po zaślepieniu klap wirowych, czyszczeniu całego układu i wymianie czujnika przepływu powietrza ( pasujący z Bosha ale o innych numerach) samochod kręci się do końca ale totalnie bez mocy.
Witam. Sytuacja z autem wygląda następująco, jakieś 1,5 roku temu został zrobiony chiptuning, wyprogramowany został EGR, klapy wirowe i DPF, ale DPF-u nikt fizycznie nie wyciął i auto przejeździło tak z ponad rok czasu, aż DPF tak się zatkał że auto zgasło w czasie jazdy. W związku z tą sytuacją DPF został wyprany, turbina zregenerowana bo dostała po...
Część, co dokładnie oznacza błąd P0001-75. Błąd da się skasować, auto jeździ normalnie, po kilku kilometrach błąd powraca, uruchamia się tryb awaryjny, obroty do 3500 rpm. Ciśnienie paliwa podczas jazdy i na postoju w normie (takie, jak żądane). Różne korekcje wtryskiwaczy -0,77; 0; +0,1; +0,77. Saab 9-3 2009 1.9 tid 150KM, przebieg 250kkm. Czy ten...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Witam, jak coś to kupuj po lifcie, lepiej idzie 150 KM ale troszkę bardziej awaryjny np. klapy wirowe. Poza tym całkiem przyzwoite auto, dużo miejsca w środku.
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do...
Egr usunięty jak i klapy wirowe. Zostały sondy. Na jednej napięcie jest zmienne średnio 5.4v a na drugiej stałe 1.24.
Klapy wirowe. No tak, niszczą silnik.
Klapy wirowe... daruj sobie albo napraw sam. Tam się wyrabia i spada łącznik ale w ASO jest to dostępne jako całość.
Te klapki to tzw klapy wirowe.Mają na celu zamiszać powietrze zanim wpadnie do gora.A ten syf to się zawsze tam zbiera ,musisz wyczyścić i już .A kto jest temu winien ?Nie ,tego nie napiszę.Da radę bez blokad.Ale czy ty dasz radę to nie wiem.Napinacz jest hydrauliczny ,śruba jest z tyłu gdzieś koło alternatora chyba 19 .Potrzebny długi klucz nasadowy...
To po kolei... W tym silniku (wersja EC2005) jednak klapy wirowe są. Nie wiem co to znaczy "przepustnica która jest częścią układu EGR, ale jak na mój gust to przepustnica i EGR są zupełnie oddzielnymi "układami". Przepustnica gasząca chodzi, nawet zaglądałem do niej, bo ponoć często zębatki się wyszczerbiają. Są w idealnym stanie. Autocom nie potrafi...
Witam, jestem nowy na tym forum i sporo wiem, to nie znaczy "mamo chwalą nas wy mnie a ja was". Vectra 1,9 cdti 150KM, FIAT M-jet, SAAB 9-3 te same silniki i bolączki. Nie wliczając okresu w których w/w auta nie posiadały DPF i klap zawirowania. Dzięki tej pseudo ekologii bez przerwy auta się psują, przełączając się w tryb awaryjny no i zatruwają zamiast...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Pierwszy raz się odzywam ogólnie. Od jakiegoś czasu przeszukuję forum szukając informacji na temat modyfikacji ECU (ale nie mapy ...) wyłączenia EGR, DPF i "klap wirowych" A dlaczego ponieważ mam sterownik ECU16CP34 , 3D0907401 i drugi z literką A. Udało mi się odczytać wsad ale wyłącznie z tego z literką A (odczytuję MPPS-em) natomiast ten drugi który...
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Dzień dobry, opisując cały problem od początku. Zleciłem mechanikowi wymianę kolektora ssącego z wersji z klapami wirowymi na wersję bez klap wirowych. Po odbiorze samochodu nie było żadnego błędu, po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu samochodu pojawiło się auto z kluczykiem. Wróciłem do warsztatu i dowiedziałem się, że problemem jest uszkodzona przepustnica...
Naprawione napoczatku wina była bezpiecznika pod maska od nastawnika klap wirowych wymieniłem bezpiecznik na nowy samochod działał poprawnie przez jeden dzien na następny dzien wyskoczył mi błąd 2015 prawdopodobnie spalił się sterownik:( na ebayu znalazłem baypass jakiś rezystor który się podłącza zamiast nastawnika wszystko działa poprawnie Dodano...
Tak. Jeden idzie do ECM a drugi to prawdopodobnie plus po zapłonie. Możliwe że idzie przez ten sam bezpiecznik co przepustnica a nie żadne klapy wirowe. Bezpiecznik F8 w skrzynce pod maską. Kawałek probówki i diagnoza 5 min. Sprawdź jeszcze czy na grubych kablach went jest prąd. Do tego oscyloskop albo ciągłość drugiego cienkiego kabelka do ECM. Można...
Tyle to sam wiem, pytam o te klapy wirowe. I czy ktoś zna inne przypadki przez co jeszcze samochód może tyle więcej palić. Dodano po 57 Dawkę paliwa na zimnym silniku komputer pokazuje 13 mm3 na skok
Po pierwsze i najważniejsze to szukaj egzemplarza bez DPF, wiadomo o co chodzi. Co się zaś tyczy samego silnika to jego największą bolączką jest 'wynalazek' Fiata pt. klapy wirowe w kolektorze ssącym produkowanym przez firmę Pierburg. Przed 2007 r. klapy były 'ruszane' przez siłownik przy pomocy listwy, która lubi się urywać co skutkuje tym, że klapy...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
Witam, mam auto które zaczęło doprowadzać mnie do nerwicy. AUDI A4 (B7) 2006r. z silnikiem 2.0TDI o oznaczeniu BRE i mocy 103kW (140KM). W samochodzie zapalił się Check Engine, auto zaczęło tracić moc na autostradzie. Błędy P0403 i P0408. Szybka diagnoza i wymiana EGR'a. Stary miał wytarte koła zębate i nie poruszał w ogóle klapą EGR'a. Wstawiłem jakiś...
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
Podjadę dziś do elektryka żeby głębszą diagnostykę zrobić, sondę może wymienię ale musze numer sprawdzić zanim zamówię miną ze 3dni, dam znać co na diagnostyce wyszło błędów od klap nie było więc nie wiadomo, a na lecących wtryskach jeżdżę od 2 lat ipoza problemami z odpalaniem w zimie silnik chodzi równo. Klapy wirowe wydają się dobrym pomysłem jest...
nie musisz wierzyć. ja ten problem mam z głowy. A mógł byś trochę jaśniej z tymi świecami bo za cholerę nie kumam mówisz o DTH?A z tym EGR to namieszaliście strasznie ,niektórzy głupoty wypisują,nie lepiej zaślepić na stałe?można bez problemu pod obudową klap wirowych i przy okazji wywalić cały ten syf z ssącego i klap .
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Nie nie pisz o innym ciśnieniu pompy,po prostu mogą być wtryski uszkodzone i tyle.Jak kupiłeś z kolektorami to zobacz przy okazji czy klapy wirowe pracują prawidłowo lub odłącz gruszkę opaską ,,trytką,,zabezpiecz klapy w pozycji otwartej i zobacz wtedy co z mocą.Wymień dla pewności wtryski ale wiąże się to z kosztami bo powinieneś wymienić od razu podkładki...
Witam wszystkich Mam pytanie - czy ktoś wymieniał kolektor ssący w fiatowskich 1,9jtd wersje z klapami wirowymi na wersje bez klap (150km na 140km) Pozdrawiam
Witam wszystkim. Mam problem z powracającym błędem P2196 sygnał mieszanki za bogatej. Wymieniłem już EGR na nowy, jak i cięgno z silniczka klap wirowych na kolektorze ssącym bo miałem błędy P2006, P2004 i P 2015. Wyczyściłem cały kolektor ssący bo było w nim pełno nagaru. Zrobiłem adaptacje przepustnicy, EGRa i silniczka klap. Teraz mam problem z błędem...
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Jak w temacie, jest to moje pierwsze w życiu audi, kupiłem je z zapalonym checkiem, od początku był słaby, jednak poprzedni wlasciciel sugerował, ze ma to związek z klapami wirowymi w kolektorze, ponieważ takie błędy mu się pojawiły. Bez namysłu wysłałem kolektor wraz z kompem do firmy z okolic Rzeszowa - klapy usunięte fizycznie i z kompa, bledy zniknęły....
A ja bardzo szczerze, polecam vectre c hatchback 1.9 cdti ja mam 2007r. Mam 4 osobową familję. Bagażnik jest potężny, w nie jeden kombiak mniej wsadzisz. Miejsca w środku jest, nawiew na tylni rząd siedzeń. Jak Ci np wtrysk padnie, to komplet używanych sprawdzonych na stole probierczym, w pełni sprawnych i za 400zł znajdziesz. Dodatkowy atut, że jest...
A klapy w dolocie ? Wersja bez klap wirowych.
Witam ponownie odnośnie sterownika edc17c08. Wywaliłem klapy wirowe i na desce błąd. Jak w olsie odszukać switch mapy od klap?
Prądy jeżeli są symetryczne na każdej fazie wskazują, że silniki pracują na jałowo (nie mają obciążenia), dlatego nie mają prawa się grzać musisz sprawdzić czy nie są błędnie połączone sprawdź na tabliczce na jakie napięcie są silniki i czy odpowiada to połączeniu (gwiazda lub trójkąt). następną kwestią jest to czy jest odpowiednie chłodzenie silnika...
Auto jeździło na przepływomierzu "MTM" i problem był taki, że na IV i V biegu (przy większym obciążeniu), zaświecała się kontrolka MIL i silnik na chwilę tracił moc, nie dało się przekroczyć 4000-4200rpm. Obecnie testów na drodze nie było, ale jest oryginalny przepływomierz, natomiast zastanawia mnie zachowanie EGR. Po przegazowaniu, przez ok 1 minutę,...
Znalazłem dzisiaj chwilkę zadzwoniłem po klienta właśnie zdiagnozowałem iż przyczyną jest silniczek który otwiera klapę mieszającą. Dla tych którzy może kiedyś będą z tym mieli problem to po wyciągnięciu schowka jest bardzo dobry dostęp. Jeżeli jeszcze ktoś by miał rozpiskę napięć na wtyczce od tego silnika byłbym wdzięczny są tam cztery przewody .Sam...
Na temat palenia szkoda pisać bo było milion razy.Jak 101 to musi być DTH ogółem żadnych rewelacji nie ma,ale w miarę idzie,natomiast DTL to porażka 84km przy dwóch litrach 16v ?(tam niby chodziło o napełnianie cylindrów ,16v klapy wirowe itp)ten silnik to nie wypał .Dodajmy jeszcze sobie VP44 (w sumie jak w DTH) i mamy padlinę,miałem jednego drugim...
Lepiej by było jak byś podał numery tych błędów,app sensor to czujnik pedału gazu,koło aku to są zawory sterowania egr i klap wirowych jeszcze jeden koło sprężarki ,posprawdzaj wszystkie wężyki założone na nie czy są szczelne.przydało by się sprawdzić ile pompa vacum daje, min0, 8bar.Kontrolka nawet do zera stopni nie musi się palić a problemy z odpalaniem...
P0400 (pewnie (5) ) to błąd układu krytycznego 2 czyli problem z zasilaniem silnika w powietrze więc problem może być z egr (najczęściej), ale również z przepływką, klapami wirowymi i wszystkim co jest związane z zasilaniem w powietrze.
Witam! Może ktoś podpowie, w tym silniku widać, jak się spojrzy tak w dół tak poniżej świec żarowych, cięgno łączące te cholerne "klapy wirowe" Cięgno spadło.... Nie widzę żadnego mechanizmu poruszającego tym cięgnem..... A te klapki 3 obracają się a jedna nie Ewentualnie jak powinne być ustawione klapki na pełne otwarcie? Może jakieś sugestie Dodano...
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
pokazuje błąd P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pompą, proszę o sugestie.Pozdrawiam. W/w błędy niczego nie przesądzają.Zaprowadź auto do kogoś kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić połączenie kostki od czujnika...
Witam wszystkich chętnych w zagłębieniu się w temacie. Męcze problem nierównej pracy silnika Ojca jak jest zimny,mianowicie chodzi o to że po odpaleniu na wolnych obrotach silnik ma jakby zachwiania i coś stuknie (tylko jak zimny).Inaczej pracuje parę sekund równo i ma na 1sek.. szarpnięcie/zakołysanie silnika i tak w kółko.Przejadę się jakieś 2km albo...
witam, może to być wina pompy wtryskowej, lub wtrysków. czy robiłeś test przelewowy? Dodano po 5 .....aha jeszcze jedno: czy w twojej wersji są klapy wirowe? ( przeważnie były w 1.9 jtd o mocy 150km ale nigdy nie wiadomo co fiat tam wstawił u ciebie ) :-)
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
przepustnica lub klapa wirowa czym czytane co sprawdzone?
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
Saab 9-3 2.2dti 2000r utrata mocy,ciężki rozruch na zimno. Wiem ze podobne tematy były już wałkowane kilkukrotnie,mimo to nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy. A więc mój saab rozpędza się maksymalnie do 160km i więcej z niego się nie wydusi, nie zapala się u mnie jak u innych kontrolka silnika samochód w miarę przyspiesza , ale 160 km to jego...
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Witam mam astre h 1.6 z16XEP 2005 r. z którą miałem takie same problemy ale się uporałem piszę ponieważ morze komuś się przyda problemy które występowały to szarpanie przy ruszaniu, szarpanie w trakcie jazdy na 2 i 3 biegu na przełomie 1500 obrotów, szarpanie przy hamowaniu biegami i oczywiście paląca się kontrolka check engine(silniczek). Problemem...
Dzień dobry. Mam problem z 9-3 2007 1,9 cdti 150km. Auto zaczęło wolno schodzić z obrotów , później pojawil się stukot.Po chwili zaczął kopcić niebiesko biało . Sam wkręcał się na wysokie obroty (falował).Nie dało się wyłączyć silknika.Po kilunastu sekundach zgasł. Normalnie odpalił delikatnie kopcił. Dymienie ustało .Na niskich obrotach dojechałem...
Jeśli nie ma DPFu ani katalizatora (?) to będzie dymił, jeśli zapchał DPF to pewnie problem z wtryskami, czyli usunąłeś skutek a przyczyna pozostała. W kolektorze masz zarówno klapy wirowe jak i przepustnicę (klapę gaszącą). Oglądałeś w ogóle ten kolektor w środku?
Witam. Mam pytanie odnosnie demontazu kolektora zeby pozbyc sie problemu z klapami wirowymi. Moje pytanie jest takie : czy trudno jest to zrobic i moze ktos ma wskazowki ? Pozdrawiam
Witam mam problem od jakiegoś czasu z moją X3 2.0d w zakresie dość użytecznych obrotów tzn 1800-2200 rpm często zamula spada moc po przekroczeniu tych obrotów jedzie normalnie, ciągnie. Czasem wystarczy zdjąć nogę z gazu wcisnąć jeszcze raz i jedzie normalnie. Dziwny temat, auto mam od nowości 2007r ma najechane 96 tys km, i takie tematy się dzieją....
Dalszy ciag tematu. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się na czwartek na czyszczenie przepustnicy. Wg słów tego mechanika główna przyczyna jest przepustnica. Zadziwiające jest tylko to iż nie ma żadnych błędów - op com nic nie pokazuje. Zastanawiam się jeszcze czy aby to nie te klapy wirowe?
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;) Mam układ ogrzewania postojowego silnika. Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
A co to ta ośka klap zawirowań? Ona też do wymiany? Czy wystarczy wymienić gruszkę? Montowałem oryginał, używany wytrzymał niewiele ponad miesiąc i znów brak mocy, jak się rozpędzi to jedzie,ale na początku straszny muł jest. Dodano po 1 Przepraszam ośka klap wirowych.
Przed zakupem zabierz ją do dobrego mechanika elektronika na oględziny, żebyś sie nie wpakował w jakąś kaszanke. Jesli chodzi o silniki w JTDM 1.9 to lepszy jest 120 konny. 2 zawory na cylinder i brak klap wirowych. Po lekkim ,,wirusie" ma naprawdę zadowalające osiągi. W silniku 150 KM czasem pękały głowice i kolektory wydechowe jak ktoś z zapchanym...
Ostatnio Q7 robiłem , co prawda nie temat palenia, ale klapy wirowe a konkretnie połamały sie trybiki w servomotorach. Właśnie aku nie bylo zbył mocne, Bosch S6 miał 8 miech. i napięcie w granicy 11.8-12V po nocy ale palil odrazu mimo to aku i tak w ten sam dzien daliśmy nowy bo juz sterowniki łapały błąd zasilania. A to A6 nie jest przypadniem z lat...
To moim zdaniem dobre opcje. CDTI 120/JTD 120 to na prawdę dobre, pancerne silniki Popieram 8 zaworów brak klap wirowych. W wersji z filtrem cząstek mogą być problemy, ale do ogarnięcia ;) Po małym dłubanku w ECU naprawdę fajnie jeździ.
Jak ja kocham vectry c.Pacjentka sciągnietana na holu po wpadnieciu w dołek pali bezpiecznik w skrzynce pod maską nr 15(zaraz po właczeniu zapłonu).Wg autodaty jest to bezpiecznik ecu ale pod jego linie podpiete sa: egr,przepustnica,map sensor,pierburg od sterowania turbo,czujnik stop,silnik klap wirowych i jeszcze pare elementow-wszystkie sprawdzilem,przepatrzałem...
Witam problem z audi A4 2.0 143KM z 2008 w automacie skrzynia multitronic a mianowicie. Auto kupione z uszkodzonymi wtryskami, wtryski wymienione auto działa lecz jest pewien problem gdy wciskam gaz powoli to auto ładnie się rozpędza ma moc i wszystko działa bez problemu lecz gdy wdepnę gaz do podłogi to do 3tyś obr. jest ok po czy auto zwalnia praktycznie...
Może być ,rozbierz kolektor i wyczyść klapy wirowe bo czasami są tak zabite sadzą, że prawie przelotu nie ma. Szczelność przewodów od turbiny do sprawdzenia.
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
1.9 JTDm w Lancii Delta seryjnie miał 190KM i 400Nm, więc raczej bym się tym nie martwił... i nie porównywał go do 1.9TDI. Przyjrzałbym się natomiast sterowaniu geometrii turbiny (VNT) i klap wirowych oraz stanowi kolektora dolotowego (czy nie jest zalepiony smołą).
A co powiecie na takie zestawienie: Volvo S40 2.0D, Fiat Croma 1.9JTD, Bravo 1.9MJET 2007 rok wersja sport, Seat Altea XL 1.9TDI? Bravo 1.9 Multijet najlepiej w wersji 120KM czyli bez klap wirowych. Z tego co kojarzę egzemplarze sprzedawane w Polsce nie posiadały DPF, także kolejny plus. Auto wygląda bardzo dobrze, rzekłbym ponadczasowo. Problemy może...
Wtryski lecą w D5 u Ciebie 1 najprawdopodobniej do wymiany - dlatego ta nierówna praca 5 sekund po odpaleniu. Ten silnik odpali nawet na jednej świecy żarowej. Tak jak pisał ktoś wyżej klapy wirowe nic nie mają do gaśnięcia - chyba, że się któraś urwała i ... Jeśli to silnik 185 km to może być również problem z "hydropopychaczmi" i ich pękającymi zbyt...
Może to problem z klapami wirowymi? Kumaty mechanik i diagnostyka komputerowa w pierwszej kolejności.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Witam najprawdopodobniej masz nagar w kolektorze który powoduje blokowanie klap wirowych,trzeba by wyjąć kolektor i wymyć go porządnie.Jeśli klapy sterowane są podciśnieniem do sprawdzenia przewód od zaworu do gruszki.Ostatnia możliwość to wylogować klapy.Pozdrawiam
Oczywiście błędy skasowane :) zostaje tylko jeden z dpf Check znikł, po ruszeniu z miejsca czasami wyskakuje błąd z pompki drugiego cylindra lub 3 z 4 tez się zdarzył :/ nawet na tym pojedynczym błędzie ciężko ma z paleniem gdy jest wpięty czujnik temperatury paliwa. Po odłączeniu tego czujnika zapala błyskawicznie ! -Wiązka pompowtryskiwaczy sprawdzona...
Coś z podciśnieniem to niemiarodajne pojęcie bo może chodziło o opony.(oczywiście żartuję)ale przy diagnozie staraj się operować bardziej precyzyjnym językiem.Klapy wirowe znajdują się w kolektorze dolotowym z boku kolektora znajduje się gruszka podciśnieniowa z cięgienkiem zobacz czy cięgienko nie spadło i czy porusza się razem z klapami (jeśli cięgno...
Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Witam. Od 4 lat jestem użytkownikiem ZafiryB z silnikiem Z19DTH (oczywiście baza fiata) zrobiłem ok.50kkm. Większość po mieście, ale zdażały się trasy po 700km. Auto nigdy nie stanęło! Rok po zakupie wymieniłem kompletne sprzęgło gdyż powoli słychać było 2-masę, przy okazji wymieniony został olej w skrzyni na Fuchs Sintofluid i wlano go o 2 setki powyżej...
Myślę, że warto było by się przyjrzeć klapą wirowym w ukladzie dolotu - i to dość szybko. To silnik fiata starsza jednostka 1.9 mjtd miała regulacje zaworow mechaniczna tu norma euro5 wymusiła zmiane głowicy musisz sprawdzić czy masz hydrauliczna? Bo dół silnika został z 1.9jtd. Pozdrawiam.
Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo... W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym. Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu na filmiku widać poprawnie zamontowaną
U mnie podobnie było z zafirą z tym silnikiem i w końcu okazało się że na listwie sterującej klapami wirowymi wytarły się plastiki i ona spadła i spokojnie leżała na kolektorze dolotowym. Na allegro 60 zł mosiężne cudeńka do listwa, błąd wykasowany i Zosia śmiga jakby miała rok albo dwa. Taka duperela a wielu nie zauważyło. Zobaczcie u siebie czy wirowe...
Witam. W układzie imrc(sterownik klap wirowych) w fordzie 2,5 v6 układ załacza się po przekręcenie kluczyka w pozycję zapłonu, a powinien po otrzymaniu sygnału z komputera od silnika po przekroczeniu około 3800 obr/min. Dioda na multimetrze przewodzi w obu stronach: około 600 a odwrotnie 1600, gdzie drugi poprawnie działający układ pokazuje kolejno...
Do Griseg -są dwa nieprzyjemne zjawiska w moim BMW dudnienie i buczenie z kumulacją ok. 2 tys. obr/min niezależnie od prędkości pojazdu (dlatego wykluczam pozostałe elementy napędu i opony) oraz wibracje silnika po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obr/min (przy niższych obrotach drgania są ale da się z nimi jeździć). Samochód kupiłem z takimi usterkami -niestety...
Witam, Moje Bravo 2 1.9jtdm 150km gaśnie podczas jazdy..problem polega na tym że auto czasami gaśnie na schodzeniu obrotów( dojazd do skrzyżowania,wciśniete sprzegło). Po zgaśnieciu nie zawsze odpala za pierwszym razem,tzn.trzeba wyjąć kluczyk,włożyć odpala i jedzie jak rakieta. Sytuacja wystepuje nie zależnie od temperatury np. odpalam, jade 2min ,skrzyżowanie...
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...