Witam, jestem nowy na tym forum i sporo wiem, to nie znaczy "mamo chwalą nas wy mnie a ja was". Vectra 1,9 cdti 150KM, FIAT M-jet, SAAB 9-3 te same silniki i bolączki. Nie wliczając okresu w których w/w auta nie posiadały DPF i klap zawirowania. Dzięki tej pseudo ekologii bez przerwy auta się psują, przełączając się w tryb awaryjny no i zatruwają zamiast...
Witaj mam ten sam problem w 211 320 cdi też mi podszarpuje przy małych obrotach i przy lekkim przyspieszeniu i słyszę jakby klekotanie zaworu albo wtryskow robiłem rozrzad skrzynie i klapy wirowe nie pomogło ja myślę że mogą być to wtryski ale nie jestem pewny może ktoś miał podobny problem i to rozwiązał to było by miło wiedzieć
Witam, usuwał ktoś klapy wirowe w silniku astry 1.6 16v xep, bo u mnie po wyjęciu klap silnik, zanim się rozgrzeje, kręci tylko do 2.5 tys, potem przy 60 stopniach kręci do 3 tys, a przy 90 dopiero do 4 tys coś, ale nie do końca. Ktoś miał taką przyczynę? AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów lub kontrolki ostrzegawcze na desce rozdzielczej? Brak...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
Wtryski lecą w D5 u Ciebie 1 najprawdopodobniej do wymiany - dlatego ta nierówna praca 5 sekund po odpaleniu. Ten silnik odpali nawet na jednej świecy żarowej. Tak jak pisał ktoś wyżej klapy wirowe nic nie mają do gaśnięcia - chyba, że się któraś urwała i ... Jeśli to silnik 185 km to może być również problem z "hydropopychaczmi" i ich pękającymi zbyt...
Trzeba go podpiąć pod bardziej profesjonalny tester. Jeśli wyświetlacz informuje o usterkach, to błędy są. Błędy mogą mieć status "sporadyczny" i nie występować w chwili czytania błędów. Błędy sporadyczne mogą nie zapalać kontrolki check engine, ale odcinać silnik już tak. Sterownik doskonale wie, że EGR jest zaślepiony. Trzeba go wyprogramować. Zepsute...
Klapy wirowe bym zostawił, o ile są w dobrym stanie i nie mają luzów, dobrze wyczyścić z nagaru. Ja używałem płynu VOIGT BRUDPUR 1:1 z wodą i działa cuda, a sam koncentrat jest tani i skuteczny. Później wszystkie elementy ruchome smarowałem olejem silnikowym za pomocą strzykawki.
Czy w tym silniku są tzw klapy wirowe i kanał EGR może już być w kolektorze całkowicie zarośnięty? Przy remoncie merivy 1,6 miałem dużo do wyczyszczenia...Patrz zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/9103065800_...
Właśnie tu jest problem bo nic nie wyskakuje a iskry nie ma na wszystkich 4 świecach i są zalane mocno masa jest przykręcona do pokrywy j głowicy tak jak była wyczyściłem to i cisza bezpieczniki sprawdziłem wszystko jest okej jedynie zielony przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ma lekko przypalony jeden styk od minusa zrobiłem mostek...
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
Witam. Posiadam Opla Astrę GTC 1.6 benzyna z 2006 r. W ostatnim czasie mechanik robił mi remont silnika. Planowana głowica, honowany blok, nowe tłoki, nowe zawory, nowe sprzęgło, wyrzucone klapy wirowe i zastąpienie ich aluminiowymi zaślepkami, nowy rozrząd, nowy zbiorniczek na płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki nowe, nowy wentylator chłodnicy oraz...
Witam ponownie odnośnie sterownika edc17c08. Wywaliłem klapy wirowe i na desce błąd. Jak w olsie odszukać switch mapy od klap?
Ten lewy nastawnik zaworu egr, to widzę że chodzi tu o nastawnik klap kolektura ssącego. Był wywalony bezpiecznik, po wymianie tego bezpiecznika, nastawnik zaczął się palić. Niestety nie udało się go uratowac. Obudowa byla pęknięta w w środku jakas ciecz. Teraz nastawnik wymienię, a klapy wirowe idą do śmieci, zastąpione zestaw zaślepek z allegro :)
Opel Signum 1.9 cdti 150 KM 2005 r przed lift Witam, szukam podpowiedzi jak wyłączyć z ECU klapy wirowe i EGR. Klapy i cięgno usunąłem fizycznie rok temu, lecz ostatnio sporadycznie wyrzuca mi błąd nastawnika, który pracuje luźno na aucie. EGR obecny fizycznie, solenoid sprężynuje i ogólnie zawór jest czysty, ale zdarza się że raz na jakiś czas dostanę...
O ile sam zawór jest diagnozowalny. Stąd pytanie.
Klapy wirowe w tym silniku dają tyle co nic.Czy one będą czy nie to nic nie zmieni.Złap za siłownik i zobacz czy odbija.Dojdziesz po białym wężyku.Jak odbija to nie mogą być zamknięte.Jak blokują się to pewnie dolot zawalony syfem co jest normalne w tych wozach..Klap nie musisz wyłączać byle był wpięty zawór.
Witam wszystkich Posiadam opla Insygnia 2.0 cdti Wymieniłem kolektor ssący ponieważ ciekną płyn chłodniczy dodam że silnik zjadł 2 klapy wirowe więc turbo też zregenerowane Po odpaleniu chodzi ładnie tylko podczas dodawania i odpuszczania gazu dziwnie rechocze tak jakby w kolektorze ssącym jest to intensywny dźwięk ponieważ podczas jazdy przy odpuszczęniu...
W kolektorze ssącym są klapy wirowe , które tak wskrócie wyrabiają się ,dostają luzu i potrafią się urwać .Często wyrabia się też sama dżwignia tych klap napędzana silnikiem ,który jest przy kolektorze widać to od dołu kolektora zobaćz czynie spadła..
Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc, naprowadzić jak wyłączyć klapy wirowe w sofcie / mapie silnika lub mi je wyłączyć? EGR wyłączony, ale potrzebuje też wyłączyć klapy wirowe (Swirl FLAP VSA) w załączniku oryginalny plik, i zmodyfikowany EGR off. Robione MPPS 13. Mercedes W11 2.7 CDI , 2003r EDC16C2 (EDC16C31?) HW 281011332 SW 1037366547 fabrycznie bez...
Możliwe że klapy wirowe mają duże luzy na sworzniach i tam jest nieszczelność kolektora - wtedy należy wymienić kolektor (protezy w zaspawywanie , zaślepianie nie mają sensu bo po czasie i tak się zemści ..)..
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa w211 2.7 cdi. Sedan. Mam problem ze spalaniem. Z tego co wiem taki silnik nie powinien palić dużo około 8 litrów na 100 km. Moje spalanie przekracza 10l na 100km Ostatnio wlałem 20 litrów i przejechałem na tym 150 km i nie jeździłem w mieście. Auto było serwisowane w serwisie Mercedesa do 2018 roku i z tego co widzę...
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
jak patrzysz na silnik to sztanga ma byc w lewo jak cos to nowy moge załatwic za dobrą kase GM
Podjadę dziś do elektryka żeby głębszą diagnostykę zrobić, sondę może wymienię ale musze numer sprawdzić zanim zamówię miną ze 3dni, dam znać co na diagnostyce wyszło błędów od klap nie było więc nie wiadomo, a na lecących wtryskach jeżdżę od 2 lat ipoza problemami z odpalaniem w zimie silnik chodzi równo. Klapy wirowe wydają się dobrym pomysłem jest...
To po kolei... W tym silniku (wersja EC2005) jednak klapy wirowe są. Nie wiem co to znaczy "przepustnica która jest częścią układu EGR, ale jak na mój gust to przepustnica i EGR są zupełnie oddzielnymi "układami". Przepustnica gasząca chodzi, nawet zaglądałem do niej, bo ponoć często zębatki się wyszczerbiają. Są w idealnym stanie. Autocom nie potrafi...
Ja miałem 2.2hdi z tym problemem Klapy wirowe w kolektorze ssacym Dodano po 3 Aaa ty masz plastikowy kolektor?
Witam, Nie znalazłem posta opiekującego ten problem, a mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka service i auto traci moc oraz obroty nie mogą przekroczyć 3200. Czasem też auto po prostu gaśnie podczas jazdy, czuć tylko zryw wszystkie zegary opadają oraz włącza się kontrolka trakcji oraz migający service, przy czym po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie...
Witam, który silnik będzie lepszy tzn mniej awaryjny d4d 126km czy JTD 150 km? Samochodem będę dojeżdżał do pracy 30 km w jedną stronę, nie w mieście... Takie coś jak klapy wirowe w jtd od razu wywalę, więc się tym nie przejmuje, ojciec ma D4D ale bodajże 90km bez turba, straszny dupowóz, mógłby ktoś doradzić?
Skrzynia manualna. Oryginalny fabryczny soft.Farycznie bez DPF-a, klapy wirowe są.
A klapy wirowe masz czy je usunąłeś fizycznie?
Rurę od turbo sprawdzałem z 6 razy jest cała. Mam wyłączone klapy wirowe dźwigienka nie działa jest wyłączona. Klapy zostały usunięte z kolektora 2 lata temu.
Witam. Posiadam mercedesa 2.7 cdi. Problem jest z dźwiękiem który wydobywa albo z silnika albo skrzyni bo nie wiem. Otóż na gdy skrzynia jest na P i auto stoi silnik wtedy niezależnie od obrotów chodzi idealnie. Gdy przełączam na D to już silnik zaczyna inaczej pracować i inny dźwięk słychać. Ale największy problem jest podczas jazdy. Od 2000 obrotów...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
Rozumiem że klapy wirowe sprawdzone działają? Po odpięciu przepływu wyraźne pogorszenie pracy silnika? Ja obstawiam zablokowany zawór w pompie
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
https://obrazki.elektroda.pl/9870321200_... Witam, mam problem z doładowaniem na zimnym silniku Saab 9-3 2.2tid, dopiero po kilku lekkich przegazówkach jedzie jak rakieta, wszystko wysprawdzane: turbo, gruszka, zawór podciśnienia, intercooler, wszystkie przewody, żadnych błędów, tylko widzę jest zaślepiony EGR i założony emulator,...
A klapy wirowe pracują w pełnym zakresie?
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Witam. Problem polega na tym że auto na wolnych obrotach drży a turbo załącza się przy 3tys obrotów. Koło pasowe nowe z tłumikiem drgań, klapy wirowe wycięte i wycięty jeden katalizator. Przy rozpędzaniu załóżmy na 3biegu wskazówka dochodzi do 3tys jest takie jakby sprzęgło na chwilę się ślizlo czyli słyszalny wzrost obrotów i wtedy zaczyna turbo pompować....
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;) Mam układ ogrzewania postojowego silnika. Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Witam serdecznie wszystkich mechaników. Mam pytanie odnośnie błędu P0400(5B) czy ktoś spotkał się z takim błędem na forum nie mogę nic znaleźć. W samochodzie został wyczyszczony cały dolot tzn. klapy wirowe zawór EGR przepustnica nie pomogło błąd został da się go usunąć ale powraca po przekroczeniu 2 tys obrotów co skutkuje dalszym Nie wkręcaniem się...
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Może być ,rozbierz kolektor i wyczyść klapy wirowe bo czasami są tak zabite sadzą, że prawie przelotu nie ma. Szczelność przewodów od turbiny do sprawdzenia.
Witam wszystkich. Mam taki nietypowy problem po odpaleniu silnik równo pracuje i wkręca się na obroty natomiast przy włączeniu pierwszego biegu i próbie ruszenia silnik gaśnie również jak skręcę kierownicą do oporu też gaśnie. Nadmienię że wymieniłem pompowtryskiwacze po regeneracji i wymieniłem egr na nowy klapy wirowe w kolektorze ssącym są wyczyszczone...
Jeśli nie ma DPFu ani katalizatora (?) to będzie dymił, jeśli zapchał DPF to pewnie problem z wtryskami, czyli usunąłeś skutek a przyczyna pozostała. W kolektorze masz zarówno klapy wirowe jak i przepustnicę (klapę gaszącą). Oglądałeś w ogóle ten kolektor w środku?
Nie nie pisz o innym ciśnieniu pompy,po prostu mogą być wtryski uszkodzone i tyle.Jak kupiłeś z kolektorami to zobacz przy okazji czy klapy wirowe pracują prawidłowo lub odłącz gruszkę opaską ,,trytką,,zabezpiecz klapy w pozycji otwartej i zobacz wtedy co z mocą.Wymień dla pewności wtryski ale wiąże się to z kosztami bo powinieneś wymienić od razu podkładki...
Ostatnio Q7 robiłem , co prawda nie temat palenia, ale klapy wirowe a konkretnie połamały sie trybiki w servomotorach. Właśnie aku nie bylo zbył mocne, Bosch S6 miał 8 miech. i napięcie w granicy 11.8-12V po nocy ale palil odrazu mimo to aku i tak w ten sam dzien daliśmy nowy bo juz sterowniki łapały błąd zasilania. A to A6 nie jest przypadniem z lat...
Silniki Fiata w Oplu są ogólnie ok vectra c i zafira b czy astra h nie miały większych problemów bo to silniki Z19DT Z19DTH czy Z19DTL (wiadomo dwumasy , egry , czy klapy wirowe ale to chyba wszystkie diesle). Silnik A20DTH ,A20DTJ itp czyli Insignia A i Zafira C ogólnie jeżdzą tylko ta nieszczęsna uszczelka smoka oleju która twardnieje (przez dolewanie...
Witam, powiedzcie mi, panowie, W211 OM642 V6 diesel 190 KM. Zaślepiłem klapy wirowe (urwała się dźwigienka od nich), nie zdążyłem jeszcze wyprogramować tego ze sterownika. Czy może mieć to cały czas jakiś negatywny wpływ, że silniczek nadal pracuje, ale klapy są zaślepione? Czy nie muszę go wyprogramowywać? Dodano po 10 A do tego będę walczył ze sterownikiem...
Witam, Moje Bravo 2 1.9jtdm 150km gaśnie podczas jazdy..problem polega na tym że auto czasami gaśnie na schodzeniu obrotów( dojazd do skrzyżowania,wciśniete sprzegło). Po zgaśnieciu nie zawsze odpala za pierwszym razem,tzn.trzeba wyjąć kluczyk,włożyć odpala i jedzie jak rakieta. Sytuacja wystepuje nie zależnie od temperatury np. odpalam, jade 2min ,skrzyżowanie...
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Ok. Co z zaworem klapy wirowej? Co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? Czemu temperatura cpf jest -40 C ?
Rozrząd założyłem nowy jest ok , klapy wirowe zaślepiłem. Rozrusznik kręci dobrze . Ciśnienie przy starcie jest 0.87 MPa i przy rozruchu wzrasta bardzo szybko do 30 i trochę ponad . Ma być 30 tak pokazuje op- com . Wtryski na wolnych obrotach mieszczą się -0.90 jeden +1,3 coś tak . Pompa paliwa doprowadzenia paliwa chodzi. Ciśnienie na szynie w czasie...
Witam problem z audi A4 2.0 143KM z 2008 w automacie skrzynia multitronic a mianowicie. Auto kupione z uszkodzonymi wtryskami, wtryski wymienione auto działa lecz jest pewien problem gdy wciskam gaz powoli to auto ładnie się rozpędza ma moc i wszystko działa bez problemu lecz gdy wdepnę gaz do podłogi to do 3tyś obr. jest ok po czy auto zwalnia praktycznie...
Na temat palenia szkoda pisać bo było milion razy.Jak 101 to musi być DTH ogółem żadnych rewelacji nie ma,ale w miarę idzie,natomiast DTL to porażka 84km przy dwóch litrach 16v ?(tam niby chodziło o napełnianie cylindrów ,16v klapy wirowe itp)ten silnik to nie wypał .Dodajmy jeszcze sobie VP44 (w sumie jak w DTH) i mamy padlinę,miałem jednego drugim...
Witam, posiadam Astre h 2004r benzyna i gaz z silnikiem 1.6 16v twinport o oznaczeniu Z16XEP. Problem w niej jest taki, że silnik nierówno pracuje, słabo wkręca się na obroty, pod obciążeniem (np. na 1 biegu pod lekką górkę, a nawet na prostej powierzchni) słychać metaliczne stukania, brakuje jej mocy. I tu się pojawia problem. Jeszcze pół roku temu...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Po pierwsze i najważniejsze to szukaj egzemplarza bez DPF, wiadomo o co chodzi. Co się zaś tyczy samego silnika to jego największą bolączką jest 'wynalazek' Fiata pt. klapy wirowe w kolektorze ssącym produkowanym przez firmę Pierburg. Przed 2007 r. klapy były 'ruszane' przez siłownik przy pomocy listwy, która lubi się urywać co skutkuje tym, że klapy...
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Okazało się że to były klapy wirowe. One powodowały taki dziwny dźwięk. Pozdrawiam
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
W serwisie Vw/Audi plus piny na sztuki z krótkimi przewodami albo autozłom.
Deomontaz rozrzadu,pompy cr,i mase innych elementow.Demontaz i montaz przy mojej wprawie to ok 4 godzin,ale jak niemiales z tym do czynienia to demontaz ci zajmie tzw.dniowke. Robiłem to chyba juz kilkadziesiat razy.
bo auto ma wiecej powietrza i chodzi normalnie a tak klapy się zamykają i brzkuje mu powietrza i kuleje odłącz je a w weżyk podciśnienia włóż śrubę i po sprawie
To jest częsta przypadłość Durateców HE. Proponuję zajrzeć do dolotu, przy dźwigni do klap wirowych jest uszczelniacz, który często nie trzyma i puszcza lewe powietrze. Te silniki mają też wadliwe sterowniki, puszczają kulki BGA pod prockiem. Najważniejsze, że trzyma ciśnienie. W sterowniku jest procedura adaptacji wolnych obrotów, ale to raczej nie...
A co to takiego te klapy wirowe?
Super, dziękuje za informację. Przepraszam, że tak ciągnę za język ale masz może jakiś tel kontaktowy albo jakiś kontakt przez forum lub coś podobnego? Co prawda znalazłem jakieś info że Pan prowadzi warsztat elektroniczny, ale jakbyś miał namiar na forum będę wdzięczny.
Samochód po zaślepieniu klap wirowych, czyszczeniu całego układu i wymianie czujnika przepływu powietrza ( pasujący z Bosha ale o innych numerach) samochod kręci się do końca ale totalnie bez mocy.
Klapy wirowe. No tak, niszczą silnik.
A gdzie szukać tego siłownika i czy to jest regulator klap wirowych?
EGR sprawdzony przepływka nowa pierburg czy mogą być przyczyną klapy wirowe?
W moim typie silnika Z16XE bez klap wirowych kolektora okazało się, że wystarczy kolektor uszczelnić na nowo, chociaż nie ma tam co zbytnio stukać. Wszystkie wnętrzności przegrody ciasno siedzą, przegroda też, ale po wymianie uszczelnienia przegrody ustało, jak ręką odjął.
Cześć Poleci mi ktoś kontakt do mechanika w Krakowie? W moim Oplu wszystkie objawy wskazuja na uszkdzony czujnik położenia klap wirowych. Jak uda mi się naprawić auto, wrócę do was
Na pewno odpadają wieczne kłopoty z głowicą, zaworami, chłodzeniem, smarowaniem, skrzynią biegów, sprzęgłem i i kołem dwumasowym , wtryskami i pompą wysokocisnieniową, układem zapłonowym, świecami żarowymi, odpalaniem zimą, klapami wirowymi, i dziesiątki innych Chyba jakimś ze szrotu jeździsz albo BMW po którym Niemiec płakał ze śmiechu, że udało się...
Witam mam problem z golfem 5 bkc wentylatory nie działają, kupiłem nowy duży że sterownikiem bo elektronik stwierdził że padł moduł sterujący... Zero zmian, kiedy odpinam czujnik temperatury też nie startują, idąc po kabelkach jeden przewód wchodzi do komputera głównego drugi to chyba plus który idzie do wentylatora i na klapę wirową, dodam że mam błąd...
VCDS jak dobrze pamiętam.
A klapy w dolocie ? Wersja bez klap wirowych.
Silnik Z19 DT 8V 120km 1.9 JTD Fiata stosowany w wielu modelach Punto, Dablo, Stilo, Croma , Astra H , Zafira B jest wersja DTH 16V150m lecz tu na dzień dobry wymienić kolektor na taki bez klap wirowych. Ogólny dostęp części.
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Że też nie wywaliło w innym miejscu nieszczelności? Np. na klapach wirowych czy co? Chłopaki widzę zakleili klejem do szyb. Działa to działa, nie ma co drążyć.
Naprawione napoczatku wina była bezpiecznika pod maska od nastawnika klap wirowych wymieniłem bezpiecznik na nowy samochod działał poprawnie przez jeden dzien na następny dzien wyskoczył mi błąd 2015 prawdopodobnie spalił się sterownik:( na ebayu znalazłem baypass jakiś rezystor który się podłącza zamiast nastawnika wszystko działa poprawnie Dodano...
Jednak okazało się sprzęgiełko od klap wirowych w kolektorze. Problem rozwiązany.
Motorek ten sam i sterowanie klapami wirowymi tak samo zrobione. Postaram się znaleźć inny materiał
Egr usunięty jak i klapy wirowe. Zostały sondy. Na jednej napięcie jest zmienne średnio 5.4v a na drugiej stałe 1.24. https://obrazki.elektroda.pl/9778475200_...
przepustnica lub klapa wirowa czym czytane co sprawdzone?
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Chodzi Ci o silnik klap wirowych ?? Jeżeli tak to on nie ma bezpiecznika, leci bezpośrednio ze sterownika, a tam pewnie jakimś tyrystorem.
Witam wszystkich specjalistów od wtryskiwaczy :) Moje x5 e70 3.0d M57N2 235hp 2008r od jakiegoś czasu drży na obrotach i nie pomogła regulacja obrotów, adaptacje przepustnicy, egr, klap.... Więc wywaliłem EGR, DPF, KLAPY WIROWE, wyczyściłem układ dolotowy do stanu jak nowy, naprawiłem sterownik świec żarowych, świece żarowe wymieniłem na nowe, odmę...
Witam wszystkich Mam pytanie - czy ktoś wymieniał kolektor ssący w fiatowskich 1,9jtd wersje z klapami wirowymi na wersje bez klap (150km na 140km) Pozdrawiam
Potrzebujesz silnika D5244T8 euro4 z klapami wirowymi To będzie pasować tylko z S40 C30 C70 V50 2005-2009 Z S60 I nie podjedzie bo inne mocowania, brak łapy w glowicy S80 I czymbardziej bo tam był tylko z euro3 Można próbować z V70 III , S80 II ...od 2007 do 2010 Tam był taki eu4 kod D5244T4 i D5244T5, napewno trzeba będzie zmienić cały osprzęt, miskę...
Dzisiaj przejrzałem jeszcze kostki przy silniku pod kolektorem ssącym i jedna z kostek czarna 10 pinów 8 kabli była zielona, wyczyściłem ją ale nadal to samo, kostka prawdopodobnie od silnika klap wirowych. Sprawdziłem też instalacje do komputera i wydaje się być wszystko ok, przekaźnik pod komputerem 216 też działa. Zamówiłem kolejny komputer, może...
Oczywiście źle ci podałem bo stukowe jest z tyłu silnika. To jest czujnik położenia klap wirowych. Wtyczka powinna iść raczej w wiązce z wtryskiwaczami. Czy błąd wywali po odpięciu to nawet nie wiem. Klapki ci działają oczywiście?
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
Może to problem z klapami wirowymi? Kumaty mechanik i diagnostyka komputerowa w pierwszej kolejności.
Niemieckie ASO zamieniło przewody do pompy albo paliwowe wejście z wyjściem i nie było powrotu paliwa do zbiornika. ( podobno) U mnie serwis ASO- po wymianie klap wirowych podłączył odwrotnie przewody od zaworu sterujacego gruchą turbo. Przez rok jeździłem do nich na utratę mocy, walczyli z problemem, nawet skrzynię wymienili(automat). Też mam problem...
klapy wirowe astra klapy wirowe usuniecie astra klapy wirowe
master szyby elektryczne automatyczne zamykania benzynę ekstrakcyjną
klimatyzacja blyss podłużnice samochodowe
Renault Kangoo 1.2 16V 2006 – lokalizacja części klimatyzacji, sprężarka, skraplacz, parownik HP ProBook 4431s BIOS 68SRR.bin – oficjalny plik, aktualizacja, recovery, SoftPaq SP60724