Egr usunięty jak i klapy wirowe. Zostały sondy. Na jednej napięcie jest zmienne średnio 5.4v a na drugiej stałe 1.24.
Klapy wirowe... daruj sobie albo napraw sam. Tam się wyrabia i spada łącznik ale w ASO jest to dostępne jako całość.
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Dzień dobry, opisując cały problem od początku. Zleciłem mechanikowi wymianę kolektora ssącego z wersji z klapami wirowymi na wersję bez klap wirowych. Po odbiorze samochodu nie było żadnego błędu, po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu samochodu pojawiło się auto z kluczykiem. Wróciłem do warsztatu i dowiedziałem się, że problemem jest uszkodzona przepustnica...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Witam, mam taki problem ze swoją Astra: Silnik chodził jak Diesel, oprócz tego zadnych innych objaw, wstępna diagnoza : Klapy wirowe w koletorze. Mechanicy usuneli klapy, złożyli kolektor po 2 miesiacach było ok. pozniej wystąpił następujący problem : Błąd P1113 ( błąd klap )którego nie da sie usunąć, samochód zaczął strasznie szarpać , nie ma mocy,...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Nie nie pisz o innym ciśnieniu pompy,po prostu mogą być wtryski uszkodzone i tyle.Jak kupiłeś z kolektorami to zobacz przy okazji czy klapy wirowe pracują prawidłowo lub odłącz gruszkę opaską ,,trytką,,zabezpiecz klapy w pozycji otwartej i zobacz wtedy co z mocą.Wymień dla pewności wtryski ale wiąże się to z kosztami bo powinieneś wymienić od razu podkładki...
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Witam, kupiłem samochód we wrześniu od tamtego czasu przejechałem 10 tysięcy km samochód to opel astra H 1,6 twinport 105 km 77kW 2005 rok benzyna+gaz Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej. Terkot jest na luzie a gdy dodaje gazu to jest głośniej i częściej pukanie Ale na 4-5 biegu już tego nie słychać nie wiem może...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Witam, Nie znalazłem posta opiekującego ten problem, a mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka service i auto traci moc oraz obroty nie mogą przekroczyć 3200. Czasem też auto po prostu gaśnie podczas jazdy, czuć tylko zryw wszystkie zegary opadają oraz włącza się kontrolka trakcji oraz migający service, przy czym po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Auto jeździło na przepływomierzu "MTM" i problem był taki, że na IV i V biegu (przy większym obciążeniu), zaświecała się kontrolka MIL i silnik na chwilę tracił moc, nie dało się przekroczyć 4000-4200rpm. Obecnie testów na drodze nie było, ale jest oryginalny przepływomierz, natomiast zastanawia mnie zachowanie EGR. Po przegazowaniu, przez ok 1 minutę,...
Na temat palenia szkoda pisać bo było milion razy.Jak 101 to musi być DTH ogółem żadnych rewelacji nie ma,ale w miarę idzie,natomiast DTL to porażka 84km przy dwóch litrach 16v ?(tam niby chodziło o napełnianie cylindrów ,16v klapy wirowe itp)ten silnik to nie wypał .Dodajmy jeszcze sobie VP44 (w sumie jak w DTH) i mamy padlinę,miałem jednego drugim...
Lepiej by było jak byś podał numery tych błędów,app sensor to czujnik pedału gazu,koło aku to są zawory sterowania egr i klap wirowych jeszcze jeden koło sprężarki ,posprawdzaj wszystkie wężyki założone na nie czy są szczelne.przydało by się sprawdzić ile pompa vacum daje, min0, 8bar.Kontrolka nawet do zera stopni nie musi się palić a problemy z odpalaniem...
Witam! Może ktoś podpowie, w tym silniku widać, jak się spojrzy tak w dół tak poniżej świec żarowych, cięgno łączące te cholerne "klapy wirowe" Cięgno spadło.... Nie widzę żadnego mechanizmu poruszającego tym cięgnem..... A te klapki 3 obracają się a jedna nie Ewentualnie jak powinne być ustawione klapki na pełne otwarcie? Może jakieś sugestie Dodano...
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Dziś sprawdziłem wszystkie zaworki podciśnienia są OK klapy wirowe, dzieją sprawnie, kolektor ssący wyczyszczony, EGR sprawny, Przepływka też wężyki i gumki podciśnienia OK. KONTROLKA CHECK dalej się zaświeca, ręce mi opadają, ma ktoś jakiś pomysł
Dalszy ciag tematu. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się na czwartek na czyszczenie przepustnicy. Wg słów tego mechanika główna przyczyna jest przepustnica. Zadziwiające jest tylko to iż nie ma żadnych błędów - op com nic nie pokazuje. Zastanawiam się jeszcze czy aby to nie te klapy wirowe?
A co to ta ośka klap zawirowań? Ona też do wymiany? Czy wystarczy wymienić gruszkę? Montowałem oryginał, używany wytrzymał niewiele ponad miesiąc i znów brak mocy, jak się rozpędzi to jedzie,ale na początku straszny muł jest. Dodano po 1 Przepraszam ośka klap wirowych.
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Coś z podciśnieniem to niemiarodajne pojęcie bo może chodziło o opony.(oczywiście żartuję)ale przy diagnozie staraj się operować bardziej precyzyjnym językiem.Klapy wirowe znajdują się w kolektorze dolotowym z boku kolektora znajduje się gruszka podciśnieniowa z cięgienkiem zobacz czy cięgienko nie spadło i czy porusza się razem z klapami (jeśli cięgno...
Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Możesz spróbować zrobić taki test, o ile uda Ci się uruchomić silnik. Siłownik klap wirowych i MAP Sensor widać tutaj: Tutaj filmik z wymiany MAP sensora (jest pod "rynienką" z przewodami i normalnie go nie widać): [youtube][/youtube]
Śmiało możesz zostawić otwarte. To są klapy wirowe,mają za zadanie wytważać zawirowania powietrza w cylindrze co ma poprawić spalanie.Podobno.Nie kombinuj z nimi zbytnio bo ci coś odleci podczas jazdy i kuku.
Witam, posiadam Astre h 2004r benzyna i gaz z silnikiem 1.6 16v twinport o oznaczeniu Z16XEP. Problem w niej jest taki, że silnik nierówno pracuje, słabo wkręca się na obroty, pod obciążeniem (np. na 1 biegu pod lekką górkę, a nawet na prostej powierzchni) słychać metaliczne stukania, brakuje jej mocy. I tu się pojawia problem. Jeszcze pół roku temu...
Już powoli tracę cierpliwość do tego silnika... Zrobiony twinport, łączenia poradnicy z klapami wirowymi, same też bez większych luzów, zrobiona płukanka + wlanie po 50ml nafty do każdego cylindra, wymieniony olej na gm 5w30 dexos2, pomierzone ciśnienia w cylindrach i odpowiednio od rozrządu 10,4(tutaj powierzenia cylindra porysowana bo poprzedniemu...
dlaczego miały tutaj miejsce tego typu zajścia jak w moim przypadku i o co poszło. Chodzi ci o brudny dolot ? To cena za ekologię ,a właściwie za brak tlenków azotu. A zę map się popsuł to się popsuł. Trochę od syfu w kolektorze, a trochę od starości. Więc co? Czujnik oraz generalne sprzątanie pod maską? Jeszcze zapytam bo na innym forum ktoś napisał...
Że też nie wywaliło w innym miejscu nieszczelności? Np. na klapach wirowych czy co? Chłopaki widzę zakleili klejem do szyb. Działa to działa, nie ma co drążyć.
Witam wszystkich, podepnę się pod temat wypadającego zapłonu w samochodzie Opel Astra H 1.6 (mój to: Twinport Z16XEP 105 KM 2004 r.). Pojawia się często, przeczytałem wiele postów na różnych forach i zdaję sobie sprawę, że nie ma prostej recepty na usunięcie tej usterki. Moje auto użytkuję od 6 lat z instalacją LPG i zachowuje się bardzo dobrze, padającą...
Klapy wirowe w tym silniku dają tyle co nic.Czy one będą czy nie to nic nie zmieni.Złap za siłownik i zobacz czy odbija.Dojdziesz po białym wężyku.Jak odbija to nie mogą być zamknięte.Jak blokują się to pewnie dolot zawalony syfem co jest normalne w tych wozach..Klap nie musisz wyłączać byle był wpięty zawór.
Witam serdecznie jest ktoś w Bydgoszczy lub w kuj-pom kto pomoże z modyfikacją programu chodzi o programowe usunięcie klap wirowych itp. Pacjent to Astra 1.9 CDTI 16V 150KM 2009rok, sterownik EDC16C39. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi w temacie lub jeśli wygodniej prywatna wiadomość.
Samochód po zaślepieniu klap wirowych, czyszczeniu całego układu i wymianie czujnika przepływu powietrza ( pasujący z Bosha ale o innych numerach) samochod kręci się do końca ale totalnie bez mocy.
Silniki Fiata w Oplu są ogólnie ok vectra c i zafira b czy astra h nie miały większych problemów bo to silniki Z19DT Z19DTH czy Z19DTL (wiadomo dwumasy , egry , czy klapy wirowe ale to chyba wszystkie diesle). Silnik A20DTH ,A20DTJ itp czyli Insignia A i Zafira C ogólnie jeżdzą tylko ta nieszczęsna uszczelka smoka oleju która twardnieje (przez dolewanie...