Może mamy silniki klasy S3 po prostu albo i gorzej. Silniczek jest nawinięty aluminiowym drutem, jest niedoszacowany - 1.1kW to jego moc elektryczna, czyli w praktyce na wale ma połowę tego. Silnik Wiefamel o mocy 1.1 kW ma prąd znamionowy bodaj 11A. Grzanie się, jest normalne przy długotrwałej pracy, nawet bez obciążenia. No mój ma miedź...chyba....
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Jest to tylko luźna uwaga, ale silniki w Polarach (indukcyjne) też grzały się tak że parzyły, a chodzą kupę lat :) Istotne jest to czy nie jest przekroczona dopuszczalna temperatura (określona przez klasę termiczną izolacji - litera np. cl. F). To czy parzy czy nie jest mniej ważne.
Już wiele lat temu elektroniczne sterowanie silnikami elektrycznymi przekształciło samochody z systemów czysto mechanicznych w wyrafinowaną kombinację czujników, mikrokontrolerów i innej elektroniki. Projektanci branży motoryzacyjnej szybko przyjęli nową technologię i poszerzyli swoją wiedzę z zakresu elektroniki. Wraz z pojawieniem się pojazdów elektrycznych...
Jeżeli silnik ma sześć wyprowadzeń, to tak. Bo teraz silniki, zwłaszcza małej mocy mają tylko trzy i takiego się raczej nie da. Trzeba by było te dodatkowe trzy wyprowadzić. Jeśli ma trzy wyprowadzenia to one są na 400V czyli gwiazda i nie do takiego falownika.Pozdrawiam. Kto powiedział, że trzy wyprowadzenia to musi być gwiazda?? Przecież równie dobrze...
Kontrola, diagnostyka oraz wyszukiwanie potencjalnych usterek w ruchomych częściach systemów oraz linii produkcyjnych może zostać ułatwiona dzięki kompleksowemu zestawowi do wyszukiwania i usuwania uszkodzeń silników i sterowników. * Multimetr i urządzenie do pomiaru izolacji w jednym Fluke 1587 FC * Tester kolejności faz Fluke 9040 * Elastyczne cęgi...
hmm ok w takim raze przewodu N nie podłanczam. Oto jakie dane znalazłem dla silnika 1 silnik 6-biegunowy, moc: 1.5kW (2KM), prędkość obrotowa: 945 obr/min, prąd: 6.6A (230V), 4.0A (380V), 3.8A (400V), sprawność: 75%, współczynnik mocy: cosø 0.76, krotność prądu rozruchowego Ir/In: 4.5, krotność momentu rozruchowego Mr/Mn: 2.0, moment bezwładności:...
No i "łocynk amelinium siem nie złapie" ; cytując klasyka. Ale zrobi zwarcie blach, a one są od siebie oddzielone(lakierem)izolacją.
Witam. To jeszcze ja swoje 3 grosze: 1. Wszystko zależy od stanu izolacji. Co prawda ten silnik ma izolację klasy B (do pracy z przemiennikami zalecana jest co najmniej klasa F) ale widziałem stare silniki (z lat 30-ych) pracujące z falownikami. 2. Jeżeli przewidywana jest praca z prędkościami mniejszymi niż 0,4 znamionowej obowiązkowo wymuszone chłodzenie....
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam. Koledzy buduje tracker pod moduły Pv. Część rzeczy pochodzi ze złomowiska. Przy ostatniej wizycie znalazłem ten mechanizm ze zdjęć. W sieci nie wiele mogę wyszukać. Jest to jakiś rodzaj silnika + mechanizm do sterowania zaworami wodnym. Tak to zrozumiałem. W górnej części gdzie jest ten wskaźnik jest chyba sterownik na 24v.Ten motor jest na 400v.....
W obwodzie z którego zasilasz wykonaną przez siebie kosiarkę powinna znajdować się różnicówka o prądzie zadziałania 30ma gdyż silnik jest wykonany w 1 klasie izolacji.Kosiarki w wykonaniu fabrycznym posiadają 2 klasę izolacji i wskutek tego nie posiadają przewodu ochronnego PE
Przedstawiam przeze mnie zbudowana cewkę Tesli. Zainspirowany konstrukcjami innych kolegów postanowiłem, że zbuduję własną Teslę. Założeniem przed budową urządzenia było przesyłanie prądu elektrycznego na odległość bez użycia kabli. Jeszcze ten etap nie doczekał się realizacji, ale kto wie może w niedalekiej przyszłości nawinę drugie uzwojenie wtórne...
jeśli chodzi o przekroj to liczysz w "najcieńszym" miejscu.Przy takim nawinięciu jak proponujesz powinno działać, tylko pomyśl ile "naprzekładasz" się drutu przez środek rdzenia i czy emalia to wytrzyma. Do tego nawijanie uzwojeń na karkasie klasycznego rdzenia ma jeszcze jedna zaletę-zapewnia izolację uzwojeń od rdzenia...
Co na tabliczce znamionowej silnika oznacza symbol: Δt/to = 75/40˚C Moim zdaniem chodzi o klasę izolacji. Oznacza dopuszczalny przyrost temperatury o 75°C w stosunku do temperatury otoczenia, dla temperatury otoczenia nieprzekraczającej 40°C Pozdrawiam.
Stosowanie w zewnętrznych roletach silników elektrycznych z komutatorami to nie jest dobry pomysł. Aby zmieniać kierunek obrotów trzeba stosować co najmniej pięć przewodów (uziemienie i oddzielne przewody do wirnika i stojana) plus sterowanie krańcówkami. W typowych przekładniowych mechanizmach z silnikami na 230V AC jest to wykonywane przy pomocy czterech...
Skoro maszyna została zbudowana w pierwszej klasie ochronności (kabel 3 żyłowy z żyłą ochronną) to należy przyłączać ją do gniazda z działającym stykiem ochronnym (podłączonym odpowiednio bolcem). Czy maszyna rzeczywiście ma przebicie pokażą pomiary rezystancji izolacji.
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Jeśli dobrze zrozumiałem chcesz sterować anteną zamocowaną np: na dachu domu przy pomocy właśnie tego silnika. Moim zdaniem można to wykonać prościej. Z budowy silnika wynika, że może on być napędzany prądem zmiennym i wówczas prąd obciążenia będzia dużo mniejszy i problem sterowania robi się łatwiejszy. Jeśli napięcie zasilania silnika wynosi 24V=...
Nie zgodzę się z przedmówcą masaże podwodne tzw. tangentory są zasilane tylko 3fazami bez zera gdyż silnik jak i pompa są skutecznie odizolowane od obudowy i pacjenta tak samo z wirówkami które to silniki też są skutecznie odizolowane od pacjenta i obsługi i są w drugiej klasie izolacji.
Witam. Pacjent: dziesięcioletnia kosiarka elektryczna Mesko PK 40-3 1500W. Wymieniłem w niej spalony silnik na mniejszy 1100W. Chcę zabezpieczyć nowy silnik przed uszkodzeniem. Tym bardziej, że jest słabszy. Jakie zastosować zabezpieczenia? Zastanawiałem się nad zabezpieczeniem termicznym. Podaję tabliczkę znamionową silnika. Czy z tej tabliczki znamionowej...
Witam Od pewnego czasu szukam mozliwie najprostszego ukladu sterownika unipolarnego silnika krokowego. Moj silnik ma nastepujace parametry: - silnik 2 fazowy z krokiem 7,5º, - podwyższony moment do 0,03 Nm, - temperatura pracy 0 ~ +40ºC, - klasa izolacji B, - tryb pracy: unipolarny, - napięcie: 12 V, - prąd: 0,24 A, - rezystancja: 50 Ohm,...
Możesz, tylko musisz zainstalować obce chłodzenie do silnika. Takie rzeczy się robi. Skontaktuj się z dystrybutorem silników PROMOTOR czy i jakie dodatkowe chłodzenia zainstalować. Przy napędach z falownikiem to niewielki koszt. Zapomniałbym dodać. Jeśli silnik ma pracować z falownikiem to uzwojenia powinny być wykonane w klasie izolacji F lub H .
Koledzy Szukałem na forum oraz w sieci, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam regulator Honeywell t6360. chciałbym zastosować go jako regulator obrotów silnika. w instrukcji czytam..... "T6360A1079 Honeywell T6360 Termostat pomieszczeniowy Pomieszczeniowy termostat naścienny. Do zastosowań z regulacją zaworów gazowych, strefowych, pomp cyrkulacyjnych,...
Dzięki za odpowiedz, tak też myślałem ale wolałem się upewnić. W odniesieniu do klasy izolacji silnika mam obawy co do tego jak zachowa się silnik w czasie dłuższej eksploatacji, w sensie przebiegów napięciowych czy po jakimś czasie nie dojdzie do mikro uszkodzeń uzwojeń a w końcowym efekcie uszkodzenia silnika. Niestety filtry do poprawy sinusoidy...
Pobór 460 A występuję przy 45 i 46Hz i są duże wahania prądu na wskazaniach z falownika trudno określić o ile się zmieniają się wartości prądu. Prąd znamionowy silnika przy połączeniu w trójkąt to 558A. Silnik zbytnio nie jest przystosowany do pracy z falownikiem, ma tylko klasę izolacji uzwojeń F (łożyska nie są izolowane). Proszę o przesłanie więcej...
W ramach webinariów IEEE PELS dostępne jest nowe seminarium autorstwa Baoxing Chena, dotyczące izolatorów galwanicznych w aplikacjach zasilaczy. Abstrakt: Izolatory galwaniczne stosowane są w wielu aplikacjach układów zasilających, nie tylko zasilaczy AC/DC i sterowników silników, ale także w nowocześniejszych urządzeniach, takich jak inwertery stosowane...
Firma Promotor działa na rynku od 1993 roku. Zajmujemy się dystrybucją silników elektrycznych i urządzeń związanych z ich zastosowaniem, przede wszystkim wyłączników elektromagnetycznych. Wieloletnie doświadczenie na rynku krajowym i zagranicznym pozwala oferować wyroby o wysokiej jakości po konkrencyjnej cenie. Prowadzimy również doradztwo techniczne...
Wilgotne środowisko odpada, za dużo elektroniki w tym siedzi. Co do długości kabla konkretów Ci nie podam, ale u mnie w firmie do napędu o mocy 200kW podłączony jest kabel o długości około 50 metrów. Kabel powinien być ekranowany, bo wyższe harmoniczne lubią siać po innych urządzeniach. Silnik powinien być o lepszej klasie izolacji niż zwykły, oraz...
Nie czytam i nie wyciągam wniosków, tylko oczekuję odpowiedzi na pytanie Wymieniam silnik w rolecie/ silnik z PE/,obudowa podłączona do PE/. Połączenia w kostce w obudowie lub przewody złączone zaizolowane izolacją. Nowy silnik w 2klasie/ bez PE/. I pytanie, co robimy z podłaczeniem PE do obudowy? Krótko i na temat. Dodano po 1 Nie prezentuję żadnego...
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Szukasz podręcznego, zintegrowanego, wielofunkcyjnego miernika silników elektrycznych? Przedstawiamy nowy miernik Megger Baker MTR105 . Najbardziej wszechstronny, wielofunkcyjny, podręczny miernik silników elektrycznych i generatorów. Megger połączył wszystkie najbardziej pożądane funkcje testerów silników elektrycznych w unikalnym i innowacyjnym,...
Tyle że stopień wyjściowy falownika raczej w każdym przypadku będzie galwanicznie połączony z siecią, a nawet gdyby miał izolację, Jeżeli chodzi o falowniki do silników indukcyjnych asynchronicznych to tak. Falowniki zapewniające izolację byłyby drogie i wielkie, do tego byłby problem z bezpieczeństwem a raczej z użyciem typowych zabezpieczeń instalacyjnych....
Witam. Przedewszystkim uzwojenie musisz wsypać (włożyć) tak samo jak w uszkodzonym (trzeba zrysować schemat uzwojeń).Następnie założyć izolację żłobkową np estrofol 0,25mm Klasa izolacj B-130C,może pracować i w F-155C).Przewód nawojowy DNE155 lub DNE180).Po uzwojeniu silnika przed impregnacją należy go wysuszyć w suszarce w temperaturze około 50 - 100C....
Witam. O jakie silniki Ci chodzi jednofazowe z kondensatorem pracy czy trójfazowe a może komutatorowe? Jezeli masz na ten temat wiadomości to OK. Natomiast jeżeli nie masz podstaw teoretycznych i żadnej praktyki to niestety sprawa bedzie kłopotliwa. Silniki można przezwajać w oparciu o dane uszkodzonego: - typ silnika . - moc znamionowa, - prędkość...
Witam. Do przewijania silników niezbędne jest (dotycz klasy izolacji B): Obecnie często występuje KLASA F (155C) 1.Przewody nawojowe w klasie ciepłoodporności 180 (DNE180). 2.Izolacja żłobkowa klasa B-130C (polestrowa o grubości 0,25mm) 3.Lakier impregnacyjny Izofenyl 4.Suszarka 5.Koszulki OsE fi 1mm,3mm 6.Nici do obwiązywania czół (torlenowe) 7.Elektromagnes...
Witam. Są to silniki "komutatorowo-indukcyjne"(dwa silniki w jednym). Jeden to silnik indukcyjny klatkowy z kondensatorem pracy a drugi to szeregowy prądu przemiennego tzw uniwersalny. Zbudowane są z dwóch uzwojeń jedno to wielobiegunowe 2p=12 lub 2p=16 par biegunów (uzwojenie najczęściej w układzie gwiazdy) dla obrotów wolnych (prania) a drugie dwubiegunowe...
Klasa izolacji określa maksymalną temperaturę długotrwałą jaką może mieć dane uzwojenie. Chodzi o to że jeżeli przekroczysz dopuszczalną temperaturę, to radykalnie skracasz czas życia danej izolacji. Skrajnym przypadkiem jest spalenie izolacji.
silnik jest czeskiej produkcji- Palicka podobno najsilniejszy w swojej klasie i nowy wcale nie jest tani, wiec gra jest warta świeczki. Z tego co zrozumiałem serwis chcąc uzyskac 12V musze zwiekszyc średnice drutu zwojowego. tylko mozesz mi doradzic jaka byłaby dobra średnica, w oryginale było 0,8mm wraz z izolacja. jak bedzie wyglądac sprawa z mocą...
Najlepszy do takiej szarpanej pracy byłby silnik dźwignicowy - z zasady jest przeznaczony do pracy przerywanej i nawrotnej A softstart raczej wytrzyma, pod warunkiem że będzie odpowiednio dobrany mocowo (na pewno ograniczy prąd rozruchowy - czyli grzanie silnika w tych brutalnych warunkach) - a.. i jeszcze izolacja powinna być w klasie 140C (chyba F)
Niestety żaden warsztat mi nie pomógł, kazali zmieniać opony, jedni twierdzili, że to wina komputera, inni że przepustnicy. Wpadłem więc na pomysł że rozbiore przepustnice i zobacze jak działa , czy jest zabrudzona, bo auto bardzo dziwnie reagowało na dodawanie gazu. Po naciśnięciu gazu na maksa, silnik sie strasznie powoli rozkręcał. Jak zdjąłem obudowe...
Witam! To prawda o smarowaniu niektórych silników ale w tym przypadku mamy silniki Siemesa są one nasmarowane fabrycznie nawiasem mówiąc produkowane w Czechach i tańsze od produkowanych w kraju. Tu masz trochę danych o silniku większym: 1LG4207-4AA60 niskonapięciowy IP55, klasa izolacji F temperatura pracy od −20°C do +40°C 4 biegunowy, 1465 obr/min...
Silnik trójfazowy indukcyjny klatkowy (o ile to wszystkie parametry z tabliczki) 3~ - silnik trójfazowy 0,18kW - moc 0,18kW (180W - watów lub 0,18 kilowata) 1,1/0,65 - prąd znamionowy [A] odpowiednio dla połączenia w trójkąt / gwiazdę 1380 rpm - prędkość znamionowa 1380 obr/minutę 220/380 - napięcie znamionowe [V] odpowiednio dla połączenia w trójkąt...
Witam, ostatnimi czasy podjąłem sie zadania którego celem jest zaprojektowanie a w dalszej części zbadanie silnika klatkowego który mógł by pracować w temperaturze otoczenia 100 stopni Celsjusza. Problem jest o tyle poważny gdyż sama temperatura otoczenia jest już duża a gdy dodamy do tego prace pod obciążeniem albo rozruch temperatura rdzenia wzrośnie...
Jestem narazie w fazie projektowania, więc wszystkie uwagi i rozwiazania mile widziane. Jesli chodzi o obroty to myślałem to rozwiazać na zasadzie zatrzymania i zmiany obrotu , ale być może jest to błedne myslenie. Silnik ten bedzie pracował w układzie wyciagarki . Bedzie też w nim tylko jedna prętkość obrotowa. silnik jest zakupiony jest to silnik...
Vegeta_1906 napisał: Co do pieca też się nie zgadzam, ja grzeję silniki na trafo 3~ 48V i przy odpowiednim spięciu Napisz proszę jak to robisz, że potrafisz utrzymać temperaturę uzwojeń na poziomie odpowiednim dla klasy izolacji i jednocześnie potrafisz wysuszyć lakier na tychże uzwojeniach. Oczywiście zdajesz sobie sprawę z tego, że gdy przekroczysz...
Witam. Posiadam silnik 1 fazowy firmy Basel SEh 71-4B i chce go podlaczyc tak aby mogl pracowac przy obr 800-1000 obr/min oraz obroty zmienialy kierunk tzn. lewo/prawo. Czy jest to mozliwe czy tez musze dobra jakis inny sinik 3 fazowy. dane katalogowe: informacje podstawowe klasa izolacjiF wielkość mechaniczna71 rodzaj pracyS1 stopień ochronyIP 54\IP...
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
Witam czy moze mi któs pomóc w zabezpieczeniu silnika 7,5KW przed skutkami zwarć, zanikiem faz, przepięciami albo w inny prosty sposób. Silnik odpalany jest z włacznika gwiazda/trójkat. oto pozostałe dane silika: rodzaj pracyS1 klasa sprawnościEFF2 stopień ochronyIP 55 system chłodzeniaIC 411 klasa izolacjiF parametry eksploatacyjne moc znamionowa [kW]7.5...
Dziękuję kolego za fachową odpowiedź. wiem że to zabrzmi troszkę prostacko, ale czy wytłumaczyłbyś mi o co chodzi w tych klasach ochrony?? klasa ochrony izolacji, to pewnie chodzi o zwoje silnika, i lepsza jest A ale ta na wody i płyny? no i czy taki silnik jest ok?? Witam! Proszę poczytać;[url=]Link. Adam. :wink:
Nie podlączałeś przewodu neutralnego? Silnik Twój ma tylko 3 wyprowadzenia faz i na tabliczce także symbol gwiazdy więc ma pracować tylko w gwiazdę i nie da się połączyć w trójkąt, teraz będzie połączony w gwiazdę (zdjęcie 2) o ile w przewodach masz 3 fazy i o ile na przewodach wcześniej nie masz przełącznika gwiazda/trójkąt, ale aby dopełnić połączenia...
Witam! Czas pracy silnika 1 sekunda, a jaka przerwa (postój) silnika? Jaka temperaturowa klasa izolacji silnika? Ile czasu upływa po podaniu sygnału hamowania (bez podania prądu stałego)? Dodano po 10 pełnego do zatrzymania Dodano po 48 do pełnego zatrzymania
Witam, Witam Mam silnik od cyrkularki 1.1KW. Przykładając próbówkę do obudowy silnika świeci się lampka czy to jest normalne czy coś jest nie tak z silnikiem ???? Proszę o szybką odpowiedz z góry dziękuję :) skoro obudowa jest metalowa i nie ma ona oznaczenia II klasy izolacji - (oznaczenie w postaci dwóch kwadratu wpisanego w kwadrat), oraz jest ona...
Pierwszy post tak więc witam wszystkich. Do rzeczy. Spalony silnik i postanowiłem sam go przewinąć po usłyszeniu w najbliższym zakładzie kwoty 500 zł. Ostatni raz robiłem coś takiego na zajęciach praktycznych w szkole 14 lat temu i był to jedyny kontakt z przewijaniem silników i stąd prośba o pomoc. Rozkręciłem popatrzyłem co i jak tam jest i tak: -żłobków...
Witam. silnik od zakupu chodził prawie przez 6 lat bezawaryjnie do czasu aż zatarły się łożyska i silnik się spalił. Czy pomieszczenie silnika zanim spalił się pierwszy raz nie było przebudowywane? Jaki jest obieg powietrza w silniku; czy przy pierwszym remoncie nie "pokombinowano coś" z wentylacją silnika? Jaką klasę izolacji stosuje firma remontowa,...
A kolega słyszał coś o klasach izolacji, silnika lub silnikach, które są specjalnie produkowane i przystosowane do pracy z falownikami. Tak o klasach izolacji coś słyszałem, ale żeby ta konkretnie nadawała się do falownika a tamta nie to już nigdzie się nie doczytałem. Więc konkrety kolego z padaniem źródła, z jakiego to wiozłeś. Dla twojej wiadomości....
Tak jak pisałem, od napięcia zależą obroty. 14V mu nic nie zrobi o ile prąd i obroty mu nie zaszkodzą a na dłuższą metę raczej zaszkodzą. Szybko polecą łożyska i będzie się grzał. Co do temperatury uzwojeń to emalia na drucie nawojowym jest wykonana w pewnej klasie izolacji, która określa jej dopuszczalną temperaturę pracy. Oczywiście ty nie jesteś...
Witam. Falowniki powinny mieć moc conajmniej taką jak silniki. Pytanie czy konieczna jest regulacja predkości, bo jeśli nie to montowanie falownika nie ma sensu. Jest jeszcze jeden aspekt tzn. klasa izolacji silnika do falownika powinna być F. Jeśli jest inna to czasem moga się pojawić problemy.
idzie do czegoś co zdaje mi się jest potencjometrem przepustnicy, gazu? i jest umiejscowione na prawej głowicy tuż nad łańcuchem rozrządu. Prawdopodobnie patrzysz na silnik wykonawczy tempomatu. Potencjometr przepustnicy (a włąściwie potencjometr klapy spiętrzającej) jest zamontowany bezpośrednio na jej osi. Przepustnica ma tylko wyłącznik sygnalizujący...
Przewody były uszkodzone powierzchownie ,izolacja tylko delikatnie podcięta przez zgnieciony pas górny,zdjąłem starą taśmę izolacyjną aż do rozgałęzienia ,przejrzałem i na nowo zaizolowałem .
Witam. Myślę zrobić sobie nawijarkę do drutu. Prędkość początkowa z wyliczeń to jakieś 286 obr/min,a przy nawiniętym 57 obr/min. Silnik wybrałem sobie ten [url=]Sh 80X-8C. Znamionowo ma prędkość 680 obr/min i klasę izolacji F. Chodzi mi o to czy silnik przy mniejszych obrotach nie będzie się grzać. A jak będzie to do ilu stopni? Pozdrawiam.
Chciałbym zobaczyć taką kartę gwarancyjną - poważnie. Od 20 lat pracuje z silnikami i takowej nie widziałem? Rozumiem że taki czujnik to może być dodatkowe zabezpieczenie, ale zamiast? Izolacje klasy F to 155 stopni! Jak to się ma do pobieranego prądu? A założenie rozruchu x1,1 dla silników 3f klatkowych asynchronicznych jest normą. Dlatego będę się...
Witam Zacznę od samego początku by lepiej zobrazować sytuacje jaka mnie spotkała. Wybrałam się w ten weekend nad morze upały wzmogły chęć zamoczenia się w słonej wodzie . Przejechaliśmy raptem kilka kilometrów i klima przestała działać . Moja wina nie serwisowałem jej w tym sezonie ,bez klimatyzacji dam radę pomyślałem otwierając okna . Po następnych...
Zrobiłem sobie model akumulatorka z kartonu i przymierzyłem do roweru dziewczyny, muszę tylko cofnąć delikatnie tylny błotnik na mocowaniu i ustawię go idealnie pionowo. Tak nawiasem, myślę, że to idealne miejsce do mocowania akumulatorów w rowerze. Tu zdjęcie: Co powiecie na taki Akumulator żelowy 12V 1,3Ah AGM + ŁADOWARKA? (via allegro) Parametry...
Silnik kołnierzowy przeciwwybuchowy, moc 3KW, izolacja klasy E, napięcie robocze 380V, cosf 0,835,klasa ip 44, obroty znamionowe 1400.
Dla maszyn elektromagnetycznych (a więc silników i prądnic), Fizyka mówi: U=n*( (dφ/dt) ), gdzie U = wyindukowane napięcie, n - ilość zwojów na cewce, φ - strumień objęty cewką, dφ/dt - szybkość zmiany strumienia, [/dt] - odwrotność obrotów. Strumień = przekrój magnetowodu * indukcja. Jeśli nie zmieniamy kształtu, ani materiału magnetowodu,...
Problem mam jeszcze tylko z doborem zabezpieczenia, bo myślałem nad wyłącznikami termicznymi między falownikiem a silnikami po jednym do silnika, ale tak jak w dyskusji pojawił się pomysł o bezpiecznikach topikowych tak więc co będzie lepsze? I jeszcze mam problem bo zabezpieczenie jest między falownikiem a silnikiem i jak powiedzmy termik wyskoczy...
Tak widziałem zwęglony lakier i inne izolacje w żłobkach - setki razy podczas przezwajania. Nie każde zwęglenie przewodzi prąd - może być tylko czarny (zmieniony) kolor lakieru Klasyczny skrót - wystarczy ale gdy zwęgli się lakier to najpierw zwęgli się dodatkowa izolacja - tkaniny, taśmy, kołki , sznurki itp.To wystarczy by telepało całym zezwojem...
Chyba, że zostawił jakiś luźne przewódy blisko blachy i napięcie indukuje się przez pojemność. Przy czułym wskaźniku, (próbówce) może zaświecić. Przy metalowej obudowie i urządzeniach drugiej klasy izolacji, konieczny jest zachowanie pierwotnej konstrukcji i połączeń oraz pomiaru izolacji zasilanie obudowa. To nie są żarty, tylko zagrożenie porażeniem...
Zmiana konfiguracji odbywa się na przełaczniku. Ze zdjęc to nie wynika.. bo musiałby byc widoczny przełacznik z boku a nie tylko z góry.. Bzdury piszesz silnik jest połączony w gwiazdę .Gdyby było jak piszesz to z przełącznika do silnika dochodziłoby 6 żył zasilających obydwa końce uzwojeń byłyby wyprowadzona na przełącznik . Szczerze to ten silnik...
Ile waży?:shocked!: 16 kilo? Normalnie cuda na kiju ci importerzy z ChRL potrafią klepać na tych tabliczkach znamionowych. Ten silnik ma maksimum 3 kW. I to przy pomyślnych wiatrach. I jeszcze jedno. Są tacy niekumaci że nie potrafią klientowi napisać jak ma go podłączyć, ale jakimś cudem znak CE sobie nadali. I następny kwiatek: klasa izolacji: IP44...
Ręki to nie utrzymasz nawet przy temperaturze powierzchni 60°C, a silnik ma klasę izolacji F, czyli odporną na temperaturę 155°C... Owszem, wygląda na to, że pracuje w przeciążeniu, ale jak potrafi cały letni dzień przelatać i żyje, to może tak źle nie ma. Inna rzecz, że pełne obciążenie dostaje, jak kompresor zaczyna dobijać do max. ciśnienia. Jak...
Chodzi mi o to, że największe koło mogę zmieścić w obudowie na 16cm średnicy, ale przy małym kole na silniku i 1400 obrotach silnika nie bardzo osiągnę te obecnie najniższe obroty, dlatego nie wiem, czy dla falownika ma to jakieś znaczenie, czy wyjściowe obroty wiertarki będą miały 200/400/600 obr /min. Tutaj: znajduje się przykładowa tabelka, gdzie...
Silniki mają klasę izolacji E a do falowników zaleca się klasę F. Ale przy tak małych mocach ich trwałość raczej będzie porównywalna z falownikiem jak i bez, chyba że pracują z wymagającym obciążeniem i mają tedencję do nagrzewania się.
Wiem o tym, jednak nie rozumiem dlaczego ten czujnik po przekroczeniu temperatury 59 stopni utrzymywał rezystancję 350 ohm a potem powoli rezystancja zaczeła rosnąć wraz ze wzrostem temperatury, choć na początku gwałtownie malała Naniosłem zmierzone dane na wykres - wyliczyłem srednią dla każdego stopnia Celsjusza (między najwiekszą i najmniejszą progową...
Nie znalazłem tego znaczka podwójnego uziemienia, może dlatego, iż silnik jest cały pomalowany. Na tabliczce co do izolacji to pisało tylko że jest to klasa Isol B i IP 44 . Nie wiem co to oznacza ale dla spokoju uziemię. Dzisiaj go uruchomiłem śmiga jak trzeba :), kabelki były popękane i nie kontaktowało, mały bypasik i po kłopocie :D.
Witam Nie jestem pewien ale można poznać moim zdaniem po klasie izolacji. A powinno pisać na tabliczce no ale nie ma.
Transformator ze względu bezpieczeństwa przeciwporażeniowego powinien być wykonany w 2 klasie izolacji z uzwojeniami nawiniętymi na 2 oddzielnych karkasach.
Może to ta prądnica, w każdym razie bardzo podobna. Wkorzystana w zespołach prądotwórczych typu PAD 16-3/400 Typ prądnicy GC3ez74 Moc 20,0 kVA Napięcie 400/231 V Regulacja napięcia samoczynna Znamionowe natężenie prądu 29 A Rodzaj wzbudzenia samoczynne Zawartość harmonicznych <5% Klasa izolacji H Stopień zabezpieczenia IP21 Masa 265 kg
A z taką wersja sie ktos spotkał : "...do starych silnikow nie ma przeciwskazań do stosowania falowników ale przy takiej mocy nalezy zmienić łożyska na izolowane a przy okazji jak silnik bedzie otwarty to w uzwojenia mozna wstawić czujniki temperatury (jeżeli ich nie ma) łozyska muszą być izolowane bo prądy upływu z wirnika wypalają bierznie łozysk...
Witam! wielkość mechaniczna 500 zgodność z normami PN-EN 60034-1\EN 60034-1 system chłodzenia IC411 stopień ochrony IP55 klasa izolacji F (VPI) rodzaj pracy S1 parametry eksploatacyjne moc znamionowa [kW] 1000 prędkość synchroniczna [1/min] 1500 napięcie znamionowe 1 [V] 6000 moc znamionowa [HP] 1350 moment znamionowy [Nm] 6392 liczba biegunów 4 prędkość...
Do rozbiegania się mają tendencje silniki z uzwojeniem szeregowym. Do kontroli prądu wzbudzenia można zastosować tzw. dyskryminator okienkowy na dwóch wzm. operac. - pozwoli to na kontrolę i wyłączenie napędu zarówno przy zbyt małym jak i dużym prądzie wzbudzenia.(przerwa, skrót, zwarcia). Układ kontroli wzbudzenia najlepiej wyposażyć w osobny zasilacz...
No ma. Chodzi m.in. o wieksze nagrzewanie sie silnika przy sterowaniu falownikiem oraz inna klasa izolacji uzowjen/ smaru lozysk. Dodatkowo wieksze ryzyko bladzocych pradow w lozyskach wynikajaca z ogromnej stromosci narastania kwadratowego sygnaly PWM falownika (nawet kilka kV/ us). Sterowanie transformatorowe daje czysty sinus, o wiele zdrowszy i...
Witam. Swoje pytanie czerpie stąd, że na pewnej pralce metalowej z którą miałem doczynienia też było kilka razy powtarzane w instrukcji, aby podłączać do gniazda z bolcem. Czy jeśli silnik działa, a jego obudowa nie jest uziemiona to indukuje się na niej coś? Pralka była wykonana w I klasie ochrony , a to wymaga przyłączenia przewodu ochronnego. Jeśli...
Pomagasz i to bardzo, wiec kupie jakiś olejny lakier do drewna najlepiej do podlug, te izolacje są na 130 stopni wiec 140 termik odpada, pasowałby do nenu (klasa izolacji F 155stopi) Zastanawiam sie co to za cudo które zaznaczyłem na rysunku, nigdy to ustrojstwo nie działało czy było załączone czy nie silnik normalnie pracował. Teraz mam zamiar zamontować...
Właśnie jakim miernikiem? A najlepiej jak Byś miał cęgi i multimetr podłączysz razem i zobaczysz różnice w poborze prądu.Co do grzania, klasa izolacji oraz temperatura otoczenia. Jeżeli nie podano temperatury otoczenia, tzn. że silnik może pracować w otoczeniu o temperaturze maksymalnej 40°C. Klasa izolacji ma oznaczenie literowe i mówi o dopuszczalnej...
A wyłącznik termiczny na jaką temperaturę? Poszukaj w DTR, pytaj producenta. Jak mocno taki silnik może się nagrzać żeby mu to nie zaszkodziło? Masz podaną klasę izolacji, stąd możesz znać temperaturę maksymalną w uzwojeniu stojana, oszacowanie dopuszczalnej temperatury obudowy nie jest proste. Nawiasem mówiąc stan tej tabliczki zaciskowej zostawia...
"Kondziołki", to sobie może kolega pisać na komunikatorze lub z kolegami- tutaj jest forum techniczne i należy używać odpowiednich zwrotów (technicznych). Zanim zaczniesz cokolwiek robić, potrzebna jest informacja- czy urządzenie jest w I czy II klasie ochronności. Proszę też podać rezystancję izolacji silnika, zmierzoną np. induktorem (500V) w czasie...
Kol. fuutro -> rezystancję izolacji sprawdza się np. induktorem a nie multimetrem! Napięcie pomiarowe 500V, czas pomiaru 15- 30 sekund. Niemniej jednak, ciekawy jestem jak kolega zinterpretuje wyniki i co doradzi w kwestii II klasy ochronności i napięciu ok. 125V mierzone przez laika ... :|
Nie ma, smarowanie poprzez napełnienie komór łożyskowych. Oczywiście komory mają dekielki od strony zewnętrznej, od wewnątrz są tarczki wciśnięte na wał i wirujące wraz z nim. Brak uszczelnień na tarczkach wewnętrznych, zewnętrzne mają rowek na oringi lub sznurek gumowy o średnicy na oko 1,5mm. Na tabliczce oznaczenie pracy w trybie S3-40 (o ile dobrze...
Szpilki i nakrętki w tabliczce wyglądają na takie, które raczej nie widziały wilgoci. Zwłaszcza szpilki sniedzieja błyskawicznie, a jak jest nie wilgoć a woda - rdzewieją na amen. Nie dalej jak parę tygodni temu oglądałem osiem nowych niemieckich silników które pół roku postały na wieżach chłodniczych czekając lata i rozruchu i mimo deklarowanej klasy...
Po co mi wymieniać stare łożysko które ma luz na takie samo nowe z luzem Czym innym jest luz C3, a czym innym luz związany z zużyciem. Praktycznie wszystkie silniki o klasie izolacji F mają łożyska w C3 bo tam przyrost temperatury dochodzi do 105*C.
Powiedziawszy szczerze w moim mieście nie było zbyt wielu zakładów które chciały się podjąć przezwojenia na te graniczne 200 st.C., ale finalnie oddałem go do zakładu gdzie się tego podjęli. Dla ciekawskich, przezwojenie w tej klasie + dodatkowo umieszczenie dwóch termopar wewnątrz złobków wyniesie mnie około 300 zł, w innym zakładzie chcieli prawie...
Z gory odpowiem, ze odpowiedz nie moze byc jednoznaczna na tak postawione pytanie. Przypuszczam, ze chodzi Ci o izolacje przewodow nawojowych silnika, a wiec o izolacji nanoszonej na przewod poprzez jego lakierowanie. Zeby odpowiedz na to pytanie trzeba wiedziec jakiej klasy jest uzyta izolacja w silniku(trafo), potem znalezc dane tego przewodu w katalogu...
Na tym zdjęciu to nic nie widać, no może chyba C20, co na 22,5A silnika jest za mało... Zwłaszcza gdy teraz silnik wilgotny lub łożyska się zastały i zardzewiały... To raczej brak fazy czyli wywalenie bezpiecznika było skutkiem zaburzonego rozruchu... Sprawdź klasę izolacji uzwojeń silnika...
Regulator jest nieużywany , cena jaka mnie interesuje to 100zł + wysyłka ARW 1.5/1 transformatorowy regulator prędkości obrotowej Breve służący do regulacji prędkości obrotowej jednofazowych silników wentylatorowych, sterowanych napięciowo. Montowany w przemysłowych instalacjach wentylacyjnych lub grzewczych Do pięciostopniowego nastawu prędkości obrotowej...
NIE ! Drzwi i sterownik to odrębne urządzenia. Jeżeli producent sprzedaje drzwi ze sterownikiem, wówczas całość to urządzenie elektryczne To w końcu jak? Ja problemów nie mam. Jest coś takiego jak tabliczka, znamionowa. Tam jest jasno napisane czy to jest urządzenie elektryczne czy nie jest. Także czego dotyczy tabliczka znamionowa. Jest jeszcze coś...
Podejrzewam że dość atrakcyjnym uzupełnieniem materiału byłaby wypowiedź członka zespołu, lub "success story" dot. opisywanego systemu. Witamy! Na początek bardzo dziękujemy, za merytoryczne i ciekawe uwagi oraz pytania. Zapraszamy do dalszej dyskusji, a poniżej nasza odpowiedź: Elmodis to kompletne środowisko sprzętowo – programowe, które bazuje...
Frania była produkowana w klasie podwójnej izolacji Jak pamiętam silnik był mocowany na wkładkach izolacyjnych, jego metalowy korpus nie miał połączenia z "blacharką" pralki. Mocowanie silnika starego typu nowsze wykonanie V.