To klasyczny układ zapłonowy, nie powinno być problemów.
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
Szukam schematów ideowych dla klasycznego układu zapłonowego, nie chodzi mi o bardzo szczegółowy i dokładny tylko poglądowy następujących układów: 1. układ zapłonowy wyposażony w mechanicznie sterowany przerywacz i rozdzielacz (z regulatorem odśrodkowym i regulatorem podciśnieniowym) 2. tranzystorowy układ zapłonowy sterowany mechanicznie 3. elektroniczny...
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Przewód oporowy był koloru niebieskiego i szedł wraz z wiązką po ścianie grodziowej na prawą stronę malucha, aż do cewki. Złączka normalnego, miedzianego przewodu z oporowym była za obudową dmuchawy po lewej stronie. W ostatnich "wypustach" malucha z klasycznym układem zapłonowym stosowano dodatkowy kabel z 2 szeregowo połączonymi diodami 3A pomiędzy...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
UNIWERSALNOŚĆ UKŁADU MA POWODOWAĆ MOŻLIWOŚĆ ZASTOSOWANIA WE WSZYSTKICH STARYCH MODELACH AUT I MOTOCTKLACH Z KLASYCZNYM UKŁADEM ZAPŁONOWYM
PostWysłany: 03 Lut 2009 11:16 Temat postu: Re: Jak oszukać projektor (wlasna lampa) INFOCUS Mam możliwość dostać projektor pod lampę UHP 200W, -czy na oryginalnym zasilaniu mogę podpiąć żarnik metalohalogenkowy 200W i czy jego żywotność nie spadnie drastycznie? Nie ma 200 watowych lamp metalohalogenkowych 70 ,150 ,250. Druga trudność to zmieszczenie...
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go ( bez odpalania ), po dwóch minutach zorientowałem się że moduł zapłonowy jest gorący jak patelnia. Przypuszczam, że jest to efekt podobny do tego jaki występował w klasycznych układach zapłonowych. Gdy zapłon był włączony a silnik nie pracował, to cewka zapłonowa robiła się gorąca, gdy cały czas przez nią płynął...
"Lepsiejszy" i estetyczniej zmontowany "nadajnik iskrowy" to klasyczny układ zapłonowy świetlówki - ze "starterem" i dławikiem. Też go słychać w radiu.
Przy klasycznych układach zapłonowych nie było problemu, a przy przekształtnikowych zawsze pojawiają się jakieś szczegóły. Najrozsądniejsze rozwiązanie, to; skontaktować się z działem technicznym producenta M.A (Moduł Awaryjny) i podać symbol oprawy oświetleniowej jaką chcesz spiąć z modułem. Powinni ci przesłać gotowy schemat. Czasami się zdarza, że...
To nie takie rzadkie zjawisko i występujące u samego Philipsa (brązowienie i topienie się plastiku wokół elektrody). Jest to związane z silnym wzrostem temperatury wokół zużytej skrętki, na której skończył się emiter. Gdy emiter wyparuje z katody, wzrasta napięcie w obszarze katody (powiększa się ciemnia Crookesa - obszar, gdzie jony dodatnie są przyspieszane,...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Takiej cewki nie znam, ale jeśli współpracuje z klasycznym układem zapłonowym z przerywaczem, to parametry jej mieszczą się w wartościach przeciętnych i są prawidłowe.
w jaki sposób załącza ten sterownik świetlówki i jak daleko jest od nich oddalony. A świetlówki maja klasyczny układ zapłonowy czy tez elektroniczny?
Ja biore zasilacz 5v (4A) przewody kondensator na ok 200n i robie połączenie z zasilaczem(klasyczny układ zapłonowy) w cewie świeca i sprawdzam wizualnie. Pozdrawiam
Witam! Z książki ,,sam naprawiam - vw golf/jetta mk1" wyczytałem, że cewka klasycznego układu zapłonowego (przerywacz) w vw golfie mk1 z 79 roku musi mieć stałe zasilanie 9v. 1. Czy tak samo jest w układzie z czujnikiem halla, że cewka pod niego zasilana jest 9 V czy może ma być zasilana napięciem 12V bez żadnego opornika (patrz poniżej)? Kolejną bardzo...
Na Jawie co prawda się nie znam, ale jest taki uniwersalny parametr klasycznych układów zapłonowych, jak kąt zwarcia styków przerywacza. Zmniejszenie przerwy zwiększa ten kąt, a tym samym ilość energii wydzielonej (zmarnowanej) w cewce zapłonowej.
Może to samo jak się porównuje RD 80LC (chłodzone wodą). Model MX ma silnik chłodzony powietrzem i klasyczny układ zapłonowy (więc inny jest schemat elektryki).
"Kaseton zamontowany na zewnątrz" myślę, ze tu kryje się odpowiedź -świetlówki z klasycznym układem zapłonowym marnie pracują w niskich temperaturach -stąd problemy jeśli muszą to być świetlówki i muszą być na zewnątrz to zastosuj elektroniczne dławiki -sprawdzają się dużo lepiej w zmiennych temperaturach
tam się daje snuber RC, ale tylko w spawarkach zwykłych, ale nie w TIG-ach. Snuber RC daje się na wyjściu prostownika przed dławikiem a nie za. Poza tym nie jest to TIG HF tylko zwykła spawarka MIG/MAG, MMA z opcją TIG LIFT. W zwykłych spawarkach MMA warystor na wyjściu jest całkowicie bez sensu gdyż tam nie ma kontroli napięcia. Tu go dałem tylko...
jeżeli masz stary samochód z klasycznym układem zapłonowym to możesz sie pobawic tym pudełkiem , ma funkcje prostego multimetru , miernika obrotów silnika ,test diód alternatora , a w sumie to antyk z przeszłosci
Witam Dokładnie tak jak napisał "KwoiteK". Przeciętnie zaplon następuje przy 120V - osobiscie sprawdzone na kilku egzemplarzach. "avatar" - nie transformatorek tylko DŁAWIK, i pełni on dokładnie taką samą rolę jak w dławik w klasycznym układzie zapłonowym.
Nie, w klasycznym układzie zapłonowym (z przerywaczem) w silniku 4-cylindrowym występują 2 impulsy (iskry) na obrót wału korbowego, obrotomierz z Łady jest wyskalowany do takiej właśnie częstotliwości impulsów. Ale ty masz cewki zintegrowane z driverami (na oko z VW), nie podłączysz się do ich uzwojenia pierwotnego. Ten układ z diodami w Twoim przypadku...
W swoim ETZ250 mam klasyczny zapłon ze stykiem, co nie przeszkadza w zastosowaniu bardziej skomplikowanego układu zapłonowego. Generalnie zależałoby mi głownie na układzie z regulacją kąta zapłonu w funkcji obrotów, czyli w pełni wykorzystać to co oferuje elektronika, nawet z mikrokontrolerem. Tak czy inaczej, profilaktycznie, woziłbym ze sobą klasyczny...
Lecz nie mam jak go spr bo nie wiem jak podłączyć cewkę. Kolego aby coś naprawić lub sprawdzić musisz chociaż znać podstawy tego jak to działa. Na początek oglądnij sobie jak działa klasyczny układ zapłonowy [url=https://www.youtube.com/watch?v=OML...
Przy starszych autach (klasykach) też można się nieźle przekręcić. Mam takiego jest to UAZ 469b. Wypadał mi czasem zapłon, różnie czasem częściej, czasem rzadziej, czasem nie chciał palić, czasem się rozkraczył na drodze. Klasyczny układ zapłonowy jest prosty jak konstrukcja cepa - przepatrzyłem wszystko co tylko można. Nic. Wymieniłem klasyczny zapłon...
Tak starter el. nadaje się do zasilania jednej świetlówki na jednym stateczniku. Jak miałem oprawy z klasycznym układem zapłonowym, owszem robiłem próbę jeden starter el. i klasyczny tlący. Nawet działało to. Pytanie jaki sens jest stosować dwie świetlowki na jeden statecznik toż to tragedia. Wszystko jest fajnie jak są sprawne obydwie lampy, schody...
Z tego, co pamiętam, to znaki na kole zamachowym oznaczają zapłon na pierwszym cylindrze. I aparat ustawia się tak, by palec rozdzielacza wypadał na pierwszym cylindrze. Choć w sumie wszystko jedno jak ustawisz aparat zapłonowy, bo przewody na kopułce możesz poprzepinać. Zasady ustawiania zapłonu są jednakowe w autach z klasycznym układem zapłonowym...
Sądzę, że najlepiej podejdzie 6 diodowy alternator z UAZa 469. Trzeba go tylko wymienić razem w parze z regulatorem. UAZ nie ma kontrolki, więc wszystko będzie działało jak trzeba. Sprawdź sobie schematy z pierwszych UAZów, jak jest to wszystko podłączone. Tylko jedna uwaga, kiedy silnik nie pracuje a zapłon jest włączony, to cały czas idzie pełny prąd...
Kolego, bez urazy ale nikt normalny nie bierze sprzętu do stania w korkach, który na luzie ledwo chodzi. Tak,wszyscy wiemy o zjawisku "okapcania" świec zwłaszcza na klasycznym układzie zapłonowym,ale jeśli poziom paliwa, droznosc dysz, skład mieszanki jest prawidłowy to nie musi być wina lewego powietrza a takiej blachostki jak zuzyta przepustnica czy...
....Co może być przyczyną namiętnie palącej się cewki ?... Szybkość narastania prądu w uzwojeniu pierwotnym oraz wartość tegoż prądu. W klasycznych układach zapłonowych oporność uzwojenia pierwotnego cewki wynosi 3,17÷3,43 Ω. W cewkach przeznaczonych do zapłonów elektronicznych oporność uzwojenia pierwotnego wynosi ≈ 0,8Ω lub nawet...
Tyle tylko, że pozostawisz najbardziej zawodny element klasycznego układu zapłonowego - przerywacz. Jeśli ma to być konkretna poprawa, to trzeba zainstalować cały układ elektroniczny. W proponowanym prze ciebie rozwiązaniu przerywaczowo - elektronicznym, sprawdzi się każdy wzmacniacz iskry. Nie musi to być koniecznie wspominany moduł z vw. Bez problemu...
a na przewodzie bez plusa po stacyjce pojawia się impuls zapłonu. W 90 przypadkach na 100 impulsem cewki jest plus. Tak? Od kiedy? Więc niby jak działają klasyczne układy zapłonowe z przerywaczem? I dużo nowsze elektroniczne? OBOWIĄZKOWO wyjaśnij!
Cześć ! Mam w swoim samochodzie ( DAIHATSU 1000 ) założony modół od poloneza. Oryginalnie był tam klasyczny układ zapłonowy ze zwykłymi stykami przerywacza. Problem rozwiązałem w ten sposób , że wejście modułu jest na stałe "podciągnięte" przez rezystor ( ok. 300 om /2W ) do plusa zasilania , natomiast styki zwierają je do masy. Układ pracuje 4 lata...
Te testy były jednakowe dla wszystkich szkół? Nikt nie pisał ze miał inną wersje wiec wydaje mi sie ze tak. Co do sprzetu przed 20 lat to na takim byliśmy uczeńi gaźniki,klasyczny układ zapłonowy, prądnice. Dodano po 29 Czyli jak Nawet Przykładowo Przekaźnik Jest Dobry to lepiej wziąść ? Tak :)
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Proponowałbym przyjrzeć się wszystkim elementom układu zapłonowego. Najlepiej po ciemku otworzyć maskę przy pracującym silniku. Jak układ jest niesprawny takie doświadczenie daje ciekawe efekty wizualne. Bardzo dawno temu, za czasów mojego Fiata 125p, za głowę się złapałem i następnego dnia wymieniłem przewody zapłonowe w obawie o pożar silnika. Szczęśliwie...
Miernik elektroniczny głupieje w pobliżu układu zapłonowego (obojętnie, czy klasycznego z przerywaczem, czy cdi). ładowanie możesz sprawdzić mierząc napięcie akumulatora zaraz po zgaszeniu silnika i po dłuższym postoju (np rano, po nocy), ewentualnie przedłużyć kable do miernika, >2m i dodatkowo kondensator elektrolityczny dużej pojemności podpięty...
Skoro był komputer to po co się go pozbywałeś - masz oryginalny czujnik i komputer to po prostu go podłącz. Nie podłączysz sterowania wtryskiem ale sterowanie zapłonem będzie działało - tak się robi kiedy zakłada się instalację LPG II generacji do silnika z wtryskiem. Nie bój się komputerów - one nie gryzą. Przerywaczowe układy zapłonowe wymarły śmiercią...
Dobrze kombinujesz z tą energią, ale nie chodzi o wygładzenie prądu lecz o stworzenie szeregowego obwodu LC, w którym nastąpi przeładowanie rezonansowe, co zaowocuje wyższym napięciem na cewce. W klasycznym układzie zapłonowym, po rozwarciu styków przerywacza, też powstaje obwód szeregowy - popatrz dobrze na mały rysunek po lewej stronie. Tak więc,...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
To wszystko zależy jaka to śruba. Na jakim zakresie obrotów pracuje. To bez znaczenia, jeśli zostaje ta sama, silnik od Poloneza dokręca się do 7 tys obr, czyli każdy inny o zblizonej mocy będzie się nadawał - może być nawet słabszy jeśli ma mniej palić (łódka będzie wolniej pływac). Generalnie rozglądałbym się za np. Oplem - silniki stoją pionowo,...
Co waszym zdaniem Naszym zdaniem to nie potrafisz problemu poprawnie opisać. Jak silnik nie wkręca się na wysokie obroty, to jak może mieć "odcinę"? Maluch zresztą niczego takiego nie miał - obroty max ograniczone były przepustowością gaźnika i wydolnością klasycznego układu zapłonowego z przerywaczem mechanicznym. Nie rozumiem jak można mieć problemy...
Jakim układem można zastąpić klasyczny układ zapłonowy świetlówki ? Znalazłem kilka schematów zimnych startów do świetlówek ale i tak one wymagają dławika a ja che się tego elementu pozbyć bo jest ciężki, o przystosowaniu elektroniki ze świetlówek kompaktowych chyba też nie ma co mówić bo lampy mają moc 140watt i długość 2m ! Dłąwiki do takich lamp...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
Witam. 2G11 jest tylko oznaczeniem cokołu i nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować klasyczny balast i układ zapłonowy. Pzdr.
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Każda komutacja prądu powoduje generowanie zakłóceń. Im większe prądy i im większa i szybsza ich zmiana tym więcej zakłóceń. Nie zawsze można zmniejszyć prąd, ale często można zmniejszyć prędkość jego zmian. Oczywiście kosztem strat na elementach przełączających. Takimi klasycznymi, źródłami zakłóceń są samochodowe układy zapłonowe, silniki i prądnice...
Witam po Świętach. Odkręciłem lecz nie CAŁKOWICIE. Jak się z tym gwintem mocowałem, czułem opór i odgłosy kruszenia szkła. Na gwincie zostały kawałki szkła Wstawiłem takiego Phillipsa ze starych zapasów ale klosz do niego spasować......hmmmm....no nie wiem. Może taka żarówka wisieć bez klosza w łazience? Na razie wisi i świeci ;-) https://obrazki.elektroda.pl/5071048800_...
Będąc małym chłopcem który miał motorower i sobie sam go naprawiał i przy nim majsterkował sam zauważyłem że gdy nie ma kondensatora lub jest uszkodzony to na "platyknach" iskrzy się bardzo mocno i nie idzie ujechać w takim stanie. Mnie ta wiedza wystarczała przez dłuższy czas a nawet gdyby ktoś wtedy mi wytłumaczył to wtedy tak jak robicie to tutaj...
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
Witam, Chociaż podaj typ tej lampy. A teraz to napięcie to ile wynosi? pewnie będzie w zakresie od 150 V do 250 V jak to było w klasycznym układzie zapłonowym ksenonowej lampy błyskowej z mechanicznym zestykiem synchronizacyjnym w aparacie fotograficznym (na klisze). :arrow: zięb , poszukaj na Forum, ponieważ już o tym było. Potrzebny jest szybki przekaźnik...
Cześć ! z tego co widzialem w podobnych ukladach tego typu zawsze byl jakis czujnik przekazujacy info o predkosci obrotowej i on tez musi byc na odpowiedniej wysokosci np kola pasowego z alternatora czy istnieje cos bez tego??? ciezko powiedziec nie znam nic co by dzialalo w inny sposob chcac dokonac pomiaru tego parametru ale kolega moze miec racje...
jeżeli chodzi o opla to na ebay widziałem gażniki pod ten motor - dwa podwójne w cenie po przeliczeniu ok 7000 zł niemcy wykręcają na tych gażnikach troche ponad 240 kucy ale chyba wymieniają wałki oraz pewnie obróbka głowicy dodatkowo trzeba dorobić mechaniczny układ zapłonu też nad tym myślałem ale żeby to dobrze zrobić trzeba zainwestować - już sama...
Tam jest tyle syfu, że nie ma prawa działać. Trzeba zrobić układ formujący impulsy. Popatrz na schematy elektronicznych układów zapłonowych do klasycznego aparatu i coś wymodź. Jest tu, na Elektrodzie dość duży temat o układach zapłonowych, poszukaj.
T5 wymagają innych układów zasilających jak T8. Nie spotkałem klasycznego statecznika indukcyjnego ze starterem neonówkowym do T5 i wcale mnie to nie dziwi. Zwykle napięcie zapłonu T5 o podobnej mocy jest większe ~2. krotnie w stosunku do T8. Tam gdzie są ruchome wirujące części nie należy stosować klasycznych układów zapłonowych do świetlówek lecz...
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
To też CDI. Wszystko zależy od tego, co zastosujesz jako generator. Ale szukaj cewki do klasycznego lub elektronicznego bateryjnego układu zapłonowego, czyli typowo samochodowej. Ewentualnie motocyklowej, ale też od zapłonu bateryjnego, np z jawy 350, mz... Nie z motoroweru.
Sprawdź statecznik jeżeli jest to układ klasyczny , czyli statecznik i zapłonnik , czasami te niskiej jakości często się uszkodzają . Jeżeli masz układ na przetwornicy czyli stateczniku elektronicznym to przyczyną z reguły bywa utrata pojemności kondensatora wygładzającego najczęściej jest to 4,7uf do 10uf / 400VDC .Osobiście miałem taki problem też...
Świetlówki o rozmiarze T5, tzw. miniaturowe o mocach 4/6/8/13W bez problemu nadają się do pracy także z klasycznym układem zapłonowym (dławik i starter bimetaliczny). Do elektroniki są dedykowane te dłuższe rury T5 (14W, 21W i dłuższe). W tym o czym piszesz, sprawa leży w prądzie pracy świetlówek - jest on zbyt duży i elektrody świetlówek miniaturowych...
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
Tu masz klasyczny układ zasilania lampy 575HTI: http://obrazki.elektroda.net/93_12711878...
aparat masz czyli klasyczny układ zapłonu słuchaj znajdź przewód co idzie od cewki ale nie do aparatu tylko on idzie we wiązkę bo do cewki zapłonowej w klasycznym układzie zapłonowym idą dwa trzy przewody jeden to B+ czyli ten do stacyjki i tam powinno być względem masy samochodu 12V tyle co w akumulatorze po włączeniu zapłonu tyle powinno być drugi...
Jaki masz układ zapłonowy? "Klasyczny" z przerywaczem platynkowym pod magnetem, czy z impulsatorem i modułem? Ustaw przerwę na świecy na 0,40mm czyli taką dość małą. Jak wykręcisz świecę to jaki ma kolor? jest sucha/mokra(zalana) ??
Sprawa jest nieco skomplikowana. Długość iskry zależy od: - Napięcia. Dla małych napięć (powiedzmy do kilkunastu kV) można przyjąć, że jest 1mm/1kV dla elektrody "ostrzowej". Dla większych napięć jest coraz lepiej :D - Kształtu elektrod. Najgorsze pod względem długości otrzymanej iskry są elektrody płaskie. Najlepsze - ostrza. Chodzi tu o "koncentrację"...
Najprościej i najtaniej - załatw sobie cewkę zapłonową od jakiego starego samochodu z klasycznym układem zapłonem np. od syrenki :) i po sprawie - prościej się chyba nie da. Pzdr. SatServ
A cewkę masz jaką, pod elektroniczny układ zapłonowy czy klasyczny? Zmierz jej rezystancję pierwotną, ma mieć poniżej 1 om. Jak ma coś koło 3 omy to masz cewkę pod układ z przerywaczem, i nie nada się pod moduł. Zresztą na cewce powinna być zielona naklejka z napisem "electronic ignition coil", ewentualnie "TSZ zundanlage"
A co ma przerwa do ciepłoty,przerwę ustawia się stosownie do rodzaju układu zapłonowego-klasyczny przerywacz,mniejsza-elektronik,większa.A... postu dobrze pisze-warunki pracy i budowa sinika mają bezpośredni związek z parametrami cieplnymi świecy.
To jest układ zapłonowy klasyczny, przerywacz, kondensator. Przy dużych luzach wału nie ustawisz dobrze zapłonu, pomijając fakt że możesz mieć przedmuchy na simeringach wału. Dodano po 5 Gaźnik był czyszczony, ma luzy boczne na przepustnicy?
potrzebuję przerobić układ tak, aby iskra uderzała wtedy, gdy na wejściu pojawi się napięcie z czujnika halla 12V (b. mały prąd). myślałem nad zastosowaniem bramki logicznej not, która odwróciłaby mi sygnał. jakie są wasze propozycje??? a, może dało by się zmienić oporność R5 R6 i R7, tak, żeby wydzielało się na nich mniej ciepła?? W schemacie który...
Właśnie chodzi o to że chciałbym żeby nie było klasycznego dławika tylko układ zapłonowy (oczywiście w środku też jest mały dławik - widziałem w konstrukcjach na małe moce). Z wykonaniem dławika na zadane parametry nie ma w dzisiejszych czasach problemu. Chodzi mi o elektroniczny układ ( podobny do pracującego w świetlówkach kompaktowych) pracujący...
Na cewkę zapłonową są dwa sensowne sposoby: 1) klasyczny układ zasilany niskim napięciem z gromadzeniem energii w cewce - wysokie napięcie uzyskuje dzieki szybkiemu zanikowi prądu. 2) układ z gromadzeniem energii w kondensatorze (CDI) - kondensator ładuje sie do 200-300V po czym jest impulsowo rozładowany przez cewkę. Jako stacjonarnego generatora iskier...
Czy tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć Kolego Jack63. Nie wiem co chcesz mi imputować??? O tym połączeniu wiem od wielu lat i jest ono oczywiste, bo wynika z zasad działania klasycznego bateryjnego układu zapłonowego. Natomiast nie jest tak: jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki, co już wyjaśniłem wyżej a Ty potwierdziłeś:...
Marku, u Ciebie nie ma "typowej cewki" jak w przypadku klasycznego układu zapłonowego, gdzie pomógłby kondensator. Gwarantuję Ci, że odpowiednie kondensatory (z punktu widzenia producenta auta) znajdują się wewnątrz MODUŁU ZAPŁONOWEGO, który umieściłeś na zdjęciu. Dołożenie jakiegokolwiek "zewnętrznego" elementu spowoduje zakłócenia pracy tego modułu....
Sprawdź czy w oprawach masz elektroniczny układ zapłonowy, czy klasyczny. Przy tym drugim będziesz czekać kilka chwil zanim świetlówka osiągnie maksymalny strumień świetlny (zwłaszcza przy niskiej temperaturze). Przy tak krótkim okresie użytkowania ekonomicznym bezsensem jest zakup świetlówek LED (prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą). Do pracy (sprawdzenie...
Kolega Syzyf123 dał podstawę "prawną" :D do tego co ja napisałem w jednym zdaniu. Może było za krótkie. Sorrry. Napiszę tylko że masa silnika służy do zamknięcia szeregowego obwodu składającego się z uzwojenia wtórnego cewki WN, dwóch świec i dwóch szczelin "powietrznych" między elektrodami świec. Nie wiem czemu zwątpiłeś w naszą wiedzę elektroniczną?...
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Witam, Posiadam renault 5, silnik gaźnikowy, układ zapłonowy klasyczny z modułem tranzystorowym i aparatem zapłonowym. Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. Obecny moduł ma tylko 4 złącza : - + wejście z przerywacza aparatu zapłonowego wyjście do cewki Jaki...
Witam mam problem z wózkiem widłowy Nissan silnik o oznaczeniu a15, układ zapłonowy jest klasyczny z palcem rozdzielacza. Silnik trudno uruchomić, gdy się go jednak uruchomi strasznie nie równo pracuje, po 15 minutach gdy silnik się zagrzeje automatycznie gaśnie i nie da rady go uruchomić Dzisiaj zamówiłem kopulke, palec, przerywacz i mloteczek Jeśli...
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
Merytorycznie można to wytłumaczyć jako 2 sprzężone indukcyjnie układy rezonansowe LC, pierwszym jest kondensator w CDI i uzwojenie pierwotne cewki WN, a drugim jej uzwojenie wtórne i świeca (odstęp jej elektrod jest traktowany jako kondensator) Tyle teorii, czas na praktykę: do CDI można stosować cewki WN z układów klasycznych, z przerywaczem (uzw...
Witam Mam kłopot z Oplem Asconą 1,3N od pewnego czasu silnik przerywa winny napewno nie jest układ zasilania paliwem (całkowice przejrzany łacznie z myciem gaźnika bo było to pierwsze podejrzenie) Samochód zachowuje się tak jakby wczasie jazdy cyklicznie włączać i wyłączać stacyjkę przy czym bardzo żadko gaśnie zupełnie poprostu dławi się na okres ok2s...
Moim zdaniem, wszystkie te pomysły można stosować w starszych samochodach, z klasycznym przerywaczem w układzie zapłonowym, gdzie niema żadnej zaawansowanej elektroniki. Nie zaryzykował bym podłączenia czegoś takiego do nowszych samochodów ze względu na przepięcia, i ryzyko uszkodzenia dosłownie "wszystkiego", łącznie z np. przerywaczem kierunkowskazów,...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
efekty moga byc duzo lepsze od projektu ktory zapodał załozyciel tematu Mógłbyś rozwinąć swoją myśl. Na jakiej podstawie sądzisz, że efekty mogą(!!!) być dużo(!) lepsze??? W czym układy od Japończyków są lepsze? Czyżby jakaś nowa fizyka? Kuubaxx. Szerokość przesłony (a w zasadzie jej kąt) ma duże znaczenie. Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę...
Stateczniki, bądź układy elektroniczno-zapłonowe, stosujemy te same, które są dedykowane do klasycznych świetlówek o odpowiednich mocach. Do każdej świetlówki zalecam zastosowanie oddzielnego układu. Na dowód (prąd lampy, moc) załącznik:
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
Jak to możliwe, żeby szlifierka działała na antenę, czy wokół szlifierki powstaje jakaś fala elektromagnetyczna? Szlifierka jest na ziemi a antena ok 15 wyżej. "Iskrzenie" na szczotkach to nic innego jak generowanie krótkich impulsów elektrycznych, skutkiem których jest powstawanie fal elektromagnetycznych, przenoszących energie impulsów w powietrze...
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
Dobra robota! Mając tak duże doświadczenie w zakresie układów impulsowych może koledzy skusicie się o zaprojektowanie elektronicznego układu zapłonowego dla lamp metalohalogenowych "HQI". Klasyczny układ z szeregowym dławikiem i trój-końcówkowym zapłonnikiem jest bardzo stratny energetycznie, ma sporą wagę i wymiary. Sam szukałem takich rozwiązań lecz...
To podniesie "oktany" ale na rynku są benzyny 99 więc bez obaw. Bez obaw o co ? O za dużą liczbę oktanową paliwa w silniku benzynowym ? A w czym mogła by zaszkodzić ? Klasyczny uklad zaplonowy moze miec problem z zaplonem takiej mieszanki. Oczywiscie roznice nie beda znaczace i raczej nie powinno byc problemow.
Jeżeli chcesz kupic nową cewkę do poloneza z modułem,to polecam taką: http://www.biazetei.pl/go.php?link=ofert... Moduł musi współpracować z cewką niskorezystancyjną,cewka układu klasycznego niespecjalnie się nada
najpierw spradź jaką funcje ma przerywacz w klasycznym zapłonie a jaką w elektronicznym :)
układ tyrystorowy układ zapłonowy układ zapłonowy metalohalogen bezstykowy układ zapłonowy
symbol piekarnik elektryczny oscyloskop kikusui mercedes rozrusznika
akumulator macalister akumulator macalister
Problemy z laserem DVD w LG VC8716 - naprawa i diagnostyka Podłączenie drivera i głośnika basowego do wzmacniaczy z DCX2496