Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
Oczywiście, że wiem. Dociągnij 90 Nm + 90° - zalecana śruba nowa, ale jak posmarujesz klejem do gwintów starą śrubę, to też powinno być ok.
Tak możesz to zrobić tym klejem.
Używam gamy klejów marki Henkel (Loctite) gdzie niebieskie kleje stosowane są do połączeń o średnim momencie zrywania. Gęstość zależy od średnicy/skoku gwintów i producent precyzyjnie to podaje. Wielokrotnie napotykałem na ten sam problem przy M4-M6. Praktycznie rozwiązuje to nagrzewając małym, ręcznym palnikiem i powolutku odpuszcza. Problem zaczyna...
Podpowiadam że remontując sprężarkę wan należy śruby mocujące pokrywy boczne i okrągłe posmarować klejem do gwintów gdyż gwinty są przelotowe i z czasem będzie się pocić olej.
Zakupiłem dzisiaj odpowiednie oringi i mam jeszcze jedno pytanie na jakim smarze je składać. Czy śruby nasmarować jakimś klejem do gwintów ?
Ilustracja zrobiona w moim ulubionym programie graficznym :lol: http://obrazki.elektroda.net/78_12615608... Z klejem będzie nie do zniszczenia. Na moje skromne oko to nie jest aluminium, a ZNAL, a dokładniej ZnAl... Czyli stop cynku z aluminium lub z aluminium i miedzią. Super metal 4 - pasta aluminiowa Najlepiej sprawdza się w zastosowaniach...
Po pierwsze nici to nie są tylko i wyłącznie teflonowe lecz w większości są to nitki poliamidowe, które bardzo często są mylone z teflonem. Nawet w sprzedaży często nici poliamidowe są opisywane jako nić teflonowa, co jest totalną bzdurą, bo te nitki nie mają nic wspólnego z teflonem. Po drugie te nici się nie luzują. Wręcz przeciwnie po skręceniu gwintu...
Łożysko siada ładnie pasownie , ale jak zasugerowałeś tak też posmarowałem klejem do gwintów bo taki miałem. Poskładane i działa😁 dziękuję za pomoc wszystkim . Można zamykać
Śruby za zwyczaj można kupić w sklepie metalowym. Poza tym jest sporo w internecie, tylko przesyłka wyjdzie drożej niż kilka sztuk. Sprawdź czy pierwsze jest metryczne wkręcając w normalną nakrętkę, zmierz suwmiarką długość, średnicę gwintu, średnicę łba i coś dobierz. Druga to będzie wkręt, tak samo długość średnica. Lub weź je i pojedź do takiego...
Tak z ciekawości pytam. Rozumiem że to ze względów bezpieczeństwa? Dodano po 9 a ten zawór zwrotny - czym go wykręcić ze zbiornika / wkręcić nowy do zbiornika? nie widzę na zdjęciu miejsca na płaski klucz, czy tylko mi sie wydaje że go nie widzę? Poza tym nie ma nawet tam miejsca, żeby ten klucz włożyć gdziekolwiek. Zawór jest chyba wklejony jakimś...
Dobry wieczór, mam pralkę Candy CST26LE/1-S, ładowanie od góry. Walczę z łożyskiem od strony koła pasowego. Problemem jest odkręcenie śruby mocującej koło pasowe. Podobno pomaga podgrzanie, które "zmiękcza" klej montażowy. A jak dostać się do łożyska z drugiej strony, gdzie nie demontowalnego panela? Jest pełna ścianka. Jak się tam dostać, aby wymienić...
Staram się to założyć żeby niczego nie uszkodzić, nie jestem mechanikiem i nie mam profesjonalnych przyrządów. Zapomniałem dodać że kiedyś w internecie czytałem że olej może wyciekać nawet przez koło pasowe. Czy przed montarzem powinienem je smarować jakimś klejem do gwintów czy silikonem?
Koledzy problem z odkręcającą się nakrętką wałka pośredniego skrzyni biegów w c-330 m przerabiałem kilka razy i naprawdę skutecznym zabezpieczeniem jest jej zakręcenie na klej czerwony do zabezpieczania gwintów / loctite 262/ najważniejsze jest jednak odtłuszczenie gwintu na wałku i na nakrętce co wymaga niestety wyjęcia koła stałego zazębienia wom...
Dzień dobry, "Dobry zwyczaj, nie pożyczaj" - znajomy uszkodził mi uchwyt wiertarski w wiertarko-wkrętarce Milwaukee M18FPD2-0X zapiekło mu się wiertło i wpadł na pomysł odkręcenia uchwytu kluczem francuskim - co prawda wiertło wyszło ale spłaszczył sam uchwyt. https://obrazki.elektroda.pl/1900422800_... Teraz muszę kupić uchwyt wiertarski...
Z tyłu pierścień jest wciśnięty na piastę. Musisz zdjąć całą piastę z tarczą.Specjalistyczne narzędzie do demontażu pierścienia to młot i przecinak. Jak będziesz nabijał nowy pierścień co musisz dopasować sobie tulejkę. NIe walić mocno tylko lekko stukać. Zmierzyć jak daleko był nabity stary. Można lekko posmarować klejem do gwintów w miejscu łączenia.
Witam wszystkich ! Też będę robił rowerek z silnikiem spalinowym.Celuję w konstrukcję optycznie nawiązującą do starych motocykli z pocz 20 wieku :D . Zakupiłem rower jako dawcę ramy widełek błotników siodła i kilku innych części.Dawcą jest kupiony przeze mnie "ZZR - Popularny" , kupiłem go za 75zł+wysyłka, był to składak zlepek części ale rama była...
Żeliwna podstawa w konstrukcji tego typu jest nie do wykonania bez przypadkowego materiału prawie idealnie pasującego lub dużego budżetu :) Śruba kulowa jak najbardziej, tylko czemu te ch...y są takie drogie? Procentowo cena tej maszyny bardzo by wzrosła. Szukam w myślach genialnego rozwiązania zastępującego raz na zawsze napęd śrubowy w tego typu maszynach...
Dzień dobry, Poradźcie jakiego użyć ściągacza, aby rozmontować przekładnię w kosie? Nakrętkę lewą mam. Kombinowałem, że powinno to być coś co będzie ciągnęło za wałek poprzez tę nakrętkę i podkładkę zapierając się o obudowę przekładni. Wydaje mi się, że widziałem taki ściągacz w serwisie kosiarek jak ściągali z wału mocowanie ostrza tnącego - ściągacz...
Witam a czy tą śrubę potraktowałeś klejem do gwintów ? Pozdrawiam
Jasne że wstawie film z jazdy próbnej, będę pamiętać ;) Dodano po 54 Dzięki za link do przetwornicy, myślę że podłączę to bez problemu. Jeden kanał odbiornika to sterowanie układem kierowniczym, drugi to gaz oraz hamulec (cofnięcie spustu gazu), trzeci natomiast to zdalne gaszenie oraz odpalanie. Silnik pochodzi z pocketbika i oczywiście posiada sprzęgło...
no tak racja:). Jeszcze miałbym jedną sprawę a mianowicie chciałbym przykleić punktowo łape tam gdzie się styka ona z blokiem, tylko zastanawiam się aby nie przedobrzyć, gdyż jak klej epoksydowy dostanie się na gwint to kiedyś tam w razie demontażu to śruby mi na amen sklei, chociaż na gwincie będzie klej do gwintów. Robił tak ktoś z Was,? czy wystarczy...
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Ja bym wkręcał po uprzednim posmarowaniu gwintów klejem z oferty LOCKTITE. Są drobie, ale niezawodne. A co do wkręcania samej tulejki to można ją uprzednio naciąć na wkrętak płaski na przykład.
nares, a czy mógłbyś nieco bliżej określić gdzie tego szukać? Czy muszę wyjąć silnik, czy dam radę ten magnes wkręcić przy zamontowanym silniku? Czy jakimś klejem do gwintów powinienem zabezpieczyć ten magnes przed ponownym odkręcaniem? Pozdrawiam Piotrek
Użyj kleju do gwintów np Loctide.
System regeneracji gwintów (np. Helicoil) http://www.bimexboellhoff.pl/www/helicoi... doskonale sprawdza się w alumniowych obudowach przekładni podzespołów w maszynach ciężkich, niestety przy pojedynczym otworze koszt zabija: gwintownika nie można dobrać, trzeba kupić specjalny, dobrany do wkładki, również oprawka do wkręcania wkładek nie bardzo...
Witam.Kupiłem w sklepie elektronicznym w RFN klej termoprzewodzący, ale nie jestem pewien co do działania produktu. Problem w tym, że : - opakowany jest w strzykawkę jednorazową 5ml - strzykawka w foliowej zgrzewce bez oznaczeń - koszt 11 euro - nie ma primera - w strzykawce znajduje się zielony, transparentny płyn o dużej lepkości kinematycznej (klej...
W mojej sprężarce, którą regenerowałem w roku ubiegłym (wymiana zaworu sterującego i uszczelnień metalowych), doszło do rozszczelnienia gdzieś w obrębie płyty zaworowej, po napełnieniu azotem słychać wyraźne syczenie. Jeszcze jej nie wyciągałem, jednak "klimiarz" zauważył, że dwie najlepiej dostępne śruby można było jeszcze dokręcać. Czy w takim przypadku...
Wiesz, nie jestem mechanikiem i nie chcę tego robić, bo nie mam o tym pojęcia w sumie, nie mam też zaplecza warsztatowego :) Dlatego szukałem speca od tych silników fiatoskich. Ostatnio jednak zacząłem już sam szukać i okazało się, że śruba (taka jakby dysza) wkręcona w kolektor dolotowy była zupełnie luźna, bo gazownik jak wiercił w kolektorze dziury...
Ogrzeje trochę temat, mam podobny "problem" z reanimacją moda e-papierosy mechanicznego. Dość drogi wynalazek - tuleja wykonana z dość czystej miedzi z zerwanym gwintem. Wymyśliłem że otwór gwintowany rozwiercę na większy i wstawię tuleję redukcyjną z brązu ze względu na właściwości mechaniczne i przewodność elektryczna. Oryginalny gwint w modzie to...
Odkręć tłumik wydechu i zobacz czy na tłoku nie są widoczne rysy tak się dzieje jak piła jest lekko przytarta lub nieszczelna mogą być zużyte pierścienie tłoka ale ja obstawiam na widoczne rysy na tłoku od strony wydechu lub na cylindrze od strony gaźnika patrząc przez wydech jeśli tak to nic z tym już nie zrobisz jedynie wymiana cylindra. W niektórych...
Witam, wspomniany klej bym jednak zalecił bo sprężyna się lepiej trzyma to jest korek więc będzie odkręcany. Przy wierceniu warto użyć odkurzacza - odsysa opiłki jak przy betonie. Pomysł z klejem jest poradą szkodliwą. Odkurzacz też niewiele pomoże, jeśli już, to sprężone powietrze przez odmę do silnika. Wydmucha opiłki, rozwiązanie stosowane przy...
W „markowych” zawieszeniach upside-down, ten element (mocowanie koła, zacisku hamulcowego) jest przykręcony do rury nośnej. Musiałbym poszukać po serwisówkach, czy jest uszczelniony oringiem czy klejem do gwintów. Nie mniej konieczne jest podgrzewanie opalarką przy rozkręcaniu obu elementów.
Ma prawy gwint i jest osadzona no kleju do śrub.
Witam! Zauważyłem, że ostatnio komputer stał się strasznie wolny, pomyślałem, że trzeba przeczyścić chłodzenie CPU. Okazało się, że urwany jest 1 z 4 gwintów od śrub chłodzenia. Wygląda na to, że są one przyklejone jakimś klejem do płyty. Teraz pytanie, jaki klej będzie najodpowiedniejszy do tego celu? PS. załączam zdjęcie urwanego elementu http://obrazki.elektroda.net/33_12782572...
To już ostatni epizod z tym projektem. Opiszę teraz kilka problemów które wyszły w trakcie wszystkich prób. 1. Z jakiegoś powodu cały czas odkręcało się tylne i przednie lewe koło i po jakimś czasie w trakcie badania tematu doszedłem do wniosku , że wynika to z faktu , iż duży promień koła wywiera ogromne siły na hexa i zaczyna się to luzować pomimo...
Będzie trzymać, jak masz nadal obawy to kapnij na każdą śrubę kleju do gwintów ale bez niego też nie odkręci się.
Są specjalne tulejki naprawcze (metalowe i plastikowe) do gwintów. Powiększa się otwór w drziwach czy w futrynie, gwintuje większy gwint, a nastepnie te tulejki wkręca się w te nowe gwinty z użyciem kleju. Tulejka wewnątrz posiada nowy gwint dla śruby regulacyjnej. Niektóre tulejki naprawcze posiadają ten zewnętrzny gwint samogwintujący. Wystarczy tylko...
Wylazła tulejka z gwintem. Klejem dwuskładnikowym jak radzi kol. (at)preskaler - dobrze wklejona będzie znowu trzymać. Można osadzić na poxipolu/poxilinie. Ewentualnie wkleić kawałek szpilki/gwintu ( pod otwór w pokrywce ) najlepiej nierdzewny i nakrętka kołpakowa- oczywiście też z nierdzewki. Raczej nie jest popękana, a przynajmniej nie widać na fotce.
Nie kombinuj w ten sposób, w serwisie dostaniesz szpilkę ponadwymiarową w cenie do 10 zł. Robisz kontrę z dwóch nakrętek i zakręcasz w karter. Możesz dodatkowo użyć kleju do gwintów.
Miejmy nadzieję że nikt wcześniej nie zapodał kleju na gwint, wtedy i odkręcenie pompy może nie pomóc... Odkąd kleje stały się łatwo dostępne, ludki stosują je gdy trzeba i nie trzeba... Jeszcze raz, pracująca pompa wkręca się w gwint wiskozy. Samo się dokręca. Pompa w prawo, wiskoza stoi. Czyli gdy pompa stoi, to wiskoza w lewo żeby nakręcić ? To odkręcając...
Kleje do gwintów są też z reguły są....anaeorobowe. Tylko są dwa rodzaje. Te ktore tylko zabezpieczają przed obrotem i takie które normalnie kleją. Ponieważ szpilek nie będziesz odkręcał a gwinty są już uszkodzone i dodatkowo pocięte przez gwintowanie na większą średnicę (inne skoki) to lepiej zakleić na stałe. Zwiększy to wytrzymałość połączeń.
Korpusy elementów hydraulicznych powinny być przystosowane do wykorzystania przyłączek z uszczelnieniem typu ED albo o-ring. Tego typu połączeń nie uszczelnia się dodatkowymi klejami czy pakułami. Jedynie gwint NPT można doszczelnić klejem, co i tak nie zawsze jest konieczne.
jak założyć śruby które mają trzymać krzyżak Gładkie łby od wewnątrz bębna - logiczne. Wystające śruby z nakrętkami, należy zeszlifować do odpowiedniej wysokości. Nakrętki wkręcone na kleju do gwintów, bez podkładek.
Połączenie części korpusu zaworu jest w tym miejscu, oczywiście na gwint Uszczelniany i zabezpieczony klejem do gwintów.
Może być gwint na kleju do gwintów wklejany żeby nie luzowały się od drgań i trzeba użyć np.25 NM lub większej siły.
Można. Nic Ci nie wypadnie ;) Stuknij w nie (po odkręceniu) młotkiem, bo jeśli ktoś wcześniej użył kleju do gwintów, to mogło skleić obydwa i w ów czas jest prawdopodobieństwo, że wyciągniesz obydwa (po obstukaniu klej puszcza). W/w śrubę po robocie dokręć z siłą 200Nm.
Witam pytanie takie jakich stosujecie kleji do gwintów przy naprawach samochodów, i jaki uważacie za najlepszy i czy np. średni do wszytkiego
W każdym markecie budowlanym znajdziesz profile i pręty aluminiowe od kilku mm do kilku cm. Nie wiem, czemu skreślasz laminat szklano epoksydowy, bo to bardzo wytrzymały materiał. I też występuje w wielu grubościach. Śrubki też nie są złe. Są nakrętki samokontrujące i kleje do gwintów. Poza tym, zawsze można użyć tulejek dystansujących i skręcić je...
Tam masz gwint stożkowy jak dobrze pamiętam? Fabrycznie uszczelnione było to klejem do gwintów, ale ja stosuję w takich miejscach klasyczny teflon, nie ma późniejszych problemów z ponownym rozkręceniem. Tylko staranie trzeba nawinąć by kawałki teflonu nie dostały się do zaworu.
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Szare hd 6/15 opływowe rewelacyjna myjka projektowana przez konstruktorów nie księgowych. Dodano po 2 Cygmat na cieknący pistolet użyj kleju go gwintów i po temacie. Zmień dysze na 45 czy 50 spadnie ciśnienie wzrośnie wydajność będzie lepiej myć.
Końcówka tego zaworu działa na wyłącznik elektryczny w skrzynce elektrycznej i odpowiada za wyłączanie podczas gdy puści się zawór pistoletu Dodano po 10 Zawór ten jest skręcony na max i gwint zabezpieczony klejem do gwintu, aby nie odkręcał się podczas wibracji-pracy
Nakrętka samokontrująca uniemożliwi odkręcenie, ewentualnie duża kropla kleju na gwint też załatwi temat - nie ma żadnych prostszych metod. Niepotrzebnie kombinujecie z odwracaniem alternatora, spawaniem, etc. Za chwilę ktoś wpadnie na pomysł aby silnik wstawić do góry nogami.
Odkręć czarną obudowę presostatu, tam jest śruba regulacji ciśnienia którą trzeba wkręcić. U mnie w podobnym kompresorze ta śruba sama się odkręcała od drgań, musiałem ją potraktować klejem do gwintów.
Są w sklepie hydraulicznym kleje uszczelniające do gwintów. Tam jest gwint stożkowy i na biedę to nawet podwinięcie teflonem go uszczelni (jak manometr).
Jak masz wprawę to kropelka kleju cyjanoakrylowego i przyklejasz coś co robi za "klucz". Na marginesie: - cyjanoakryle zmywa się roztworami odczynie alkalicznym. tak, zwykłe mydło już wystarcza, można użyć czerwonego kleju do gwintów (klej metyloakrylowy o podwyższonej wytrzymałości - standardowy jest zabarwiony na niebiesko) - starsze radia. kiedy...
Nie można na siłę ponieważ można zerwać gwint, dobrze jest użyć kleju, do połączeń gwintowych
W silniku od Punto, zamiast obróbki, odcięto/zeszlifowano miejsca na gwinty. Musisz zobaczyć jak długą masz śrubę lub jak głęboki masz otwór w starym bloku (względem ściany zewnętrznej a nie nadlewu). Na taką samą głębokość możesz oczywiście nawiercać i gwintować "nowy" blok. Czy wystarczy do utrzymania elementu, nie wiem. Być może zastosowanie innych...
Podstawą jest wykonanie nowych kołnierzy i skręcenie z odpowiednią silą. Przy użyciu klucza dynanometrycznego. Tak można użyć kleju, szkoły są różne, najlepiej będzie użyć kleju na gwincie, a nie na kielichu bo może dostać się do sprężarki lub zakleić rurę.
Do swoich komputerów też tak z klockiem drewnianym? Blokada rozrządu od czego? Pomyśl zanim zapytasz - w którą stronę obraca się wał? A gwint napewno potraktowany klejem anaerobowym.
Nitka jest dosyć droga. Ja bym to robił na pakułach. Są też specjalne kleje do gwintów. Nie trzeba wtedy żadnych innych uszczelniaczy oprócz tego kleju. Jednak nigdy nie miałem z nim do czynienia. Więc nie wiem czy to dobre rozwiązanie. No i klej też nie jest najtańszy.
Niestety śrubunki bez uszczelek są w zasadzie jednorazowe. Czy to żeliwne stożkowe, czy to mosiężne sferyczne. Można było spróbować pokryć je klejem do gwintów, aczkolwiek ja przy jednym grzejniku tak robiłem i to nic nie dało, chyba z czasem jak zaszło kamieniem tak się w miarę uspokoiło.
Wątpię czy sprawdzi się taśma teflonowa, lecz na pewno dadzą radę nitki uszczelniające czy [url=http://www.pneumat.com.pl/kleje-do-... przemysłowe jak kleje do gwintów złączek.
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Niestety podczas odkręcania śrub mechanizmu pomiarowego (zabezpieczonych klejem do gwintów) przypadkiem uderzyłem wkrętakiem w element ruchomy - uszkodziłem mechanizm - że strzałka teraz nie trzyma się zera. Nie będę tego dalej naprawiał - miernik może się stać dawcą części zamiennych albo na złom. Dziękuję Koledze Aksakal za informacje - nauczyłem...
Tak, kup takie małe śrubki, aby weszły w te otwory w przełącznikach. Dodatkowo nakrętki poczęstuj klejem do gwintów.
Ad.1. Ów element jest wkręcany na gwint, jednak mądry chińczyk smaruje gwint klejem :] Także próba odkręcenia zazwyczaj kończy się urwaniem.. Ja to wyjmuję pompę razem z tym zaworkiem i brzeszczotem obcinam pompę w taki sposób by można było swobodnie wyjąć zaworek.. Ad.2. Ulka EP bedzie pasowała i bedzie dawała o wiele większe ciśnienie.. Bo jednak...
Normalny ja używam udaru zawsze puszcza. A dokręcam już normalnie i też na kleju tylko niebieskim.
Niestety miałeś od początku rację - silnik krokowy się rozsypał. Wyleciała śruba z tłoczkiem z silnika i odcinała doplyw powietrza. Silnik swoje a tłoczek nic. Wlałem nieco kleju na gwint śrubki i tym pogrzebałem szanse na reanimację silniczka. Skleił się w środku na dobre i przestał wogóle współpracować. Właśnie sprowadzam nowy i myślę, że jutro będę...
Dzień dobry, mam pytanie dotyczące kleju do gwintów. Czy olej przekładniowy Hipol rozpuści klej do gwintów?
Walczyłem z takim przypadkiem albo zwężka venturiego lub zapowietrzenie jest na samych wtryskiwaczach. Rzekomo po ich rozkręceniu trzeba skręcić je z klejem na gwincie.
ja pytam czym uszczelnić gwint Klejem do gwintów, stosowanym m/n w ciężarówkach.
Zakładanie takiego gaźnika nie ma sensu. Po pierwsze on niespecjalnie tutaj pasuje. Musisz mieć w króćcu ssącym połączenie z komorą korbową aby pracowała membranowa pompka paliwa, chyba że zadziała grawitacja ale z oporami przepływu. Gaźnik ma zbyt mały przelot aby uzyskać podobną moc silnika. Po drugie regulacja składu mieszanki tego gaźnika jest praktycznie...
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
Trzyma silnik, 1.4T-Jet, któremu ktoś zerwał gwinty w mocowaniu bloku do łapy silnika. Wiec naprawdę daje radę. Oczywiście z klejem "niebieskim", na wszelki wypadek.
Przeważnie tak, bo chodzi o to, by prowadnica była dobrze dokręcona. należy szpilkę i gniazdo szpilki dobrze odtłuścić, użyć kleju do gwintów i wkręcić.
Jak spojrzysz na silnik zobaczysz od przodu taka małą wtyczkę z dwoma kabelkami wchodząca pod metalowy dekielek. Musisz ten dekiel podważyć śrubokrętem. Pod nim jest cos podobnego do śrubki „ prądniczka tacho „ która zlicza ci obroty silnika. Ona się wykręciła. Posmaruj lekko klejem gwint, wkręć i nałóż dekiel. Powinno wszystko wrócić do...
Tak w ogóle to w tym miejscu nie ma to praktycznie żadnego znaczenia... Czyli wychodzi na to, że jak dokręci się tą śrubę na około 200Nm z klejem do gwintów, to będzie git. Ok dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam👍
Wina leży po stronie zaworów przełączających ciśnienie (trzy korki aluminiowe na pompie).Prawdopodobnie złamała się pod którymś sprężyna , kłopot jest taki że są one wkręcone na jakimś kleju i ruszenie ich skutkuje zerwaniem gwintu , jest to po prostu jednorazowe.
A oś się porusza? Możesz przewiercić przez ścieżki otwory, w punktach styku ze sprężynkami i jesteś na zewnątrz czujnika. Ja dałem śrubki mosiężne M3, gwinty uszczelniając klejem. Uzyskałem pewne połączenie. Możesz mieć skorodowane elementy łączące sprężynki z pinami zew. więc wymiana samych sprężynek nic nie da. Swoją drogą to dosyć częsta usterka...
Kupić łożysko z indeksem C3 i po problemie. Ja tak robię we wszystkich urządzeniach wysokoobrotowych i drugi raz już nie trzeba poprawiać. Jeśli już wał jest troszkę wytarty i aby nie latał po łożysku to użyć odrobiny kleju do gwintów.
Ja mam takiego "przydasia" z różnymi dyszami do gazu i nawet nie wiem, czy są one do kuchni na gaz ziemny czy z butli. Gwinty są posmarowane klejem do gwintu. https://obrazki.elektroda.pl/3249603200_... https://obrazki.elektroda.pl/8639902300_... https://obrazki.elektroda.pl/6476668900_...
Pod śrubę M8 wykonuje się otwór 6,4 mm- 6,5mm. Kolejna śruba z typowych śrub to M1o. Pod śrubę M10 do gwintowania wykonujemy otwór 8 mm-8,2. Ta tolerancja zależy od twardości materiału, jakości wierteł i gwintowników. W otworze Φ 7mm da się zagwintować gwintownikiem M8 ale ten gwint będzie luźny.Jeśli są to atrapy plastikowe, to luźny gwint można...
Żeby się dostać do zaworka muszę wykręcić kluczem 17 krócieć, i tu mam problem bo chyba ktoś kto to składał poprzednio użył chyba kleju do gwintów. Można to delikatnie podgrzać?
Na wal silnika 3mm i śmigło 5mm. Wszystko pasuje tylko mam stracha żeby nie odlecialo mimo mocnego zacisniecia.. Może posmarować gwint jakimś klejem do gwintów?
Wyjmij sprężynę, zdejmij te "przeciwwagi" i spróbuj nagrzać tylko ten element z gwintem. Spotkałem się już ze sprzęgłem, wkręconym na jakimś kleju. Ludzie maja różne pomysły.
Nigdzie nie dostałem, powiększyłem otwory na 12, uszczelniłem klejem gwinty żeby się nie odkręcały i zakręciłem, zobaczymy czy będzie siedziało. Mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić uszczelką boczną silnika pod wydechem trzeba wypuszczać olej z silnika ?
Zobacz od dołu powinna być na środku okrągła dziurka, włóż tam płaski śrubokręt przytrzymując tym samym wał silnika i próbuj odkręcać sprzęgło. Tam jest lewy gwint jak dobrze pamiętam i składane jest na kleju do gwintów, a wiec łatwo nie puści...
Za późno, śruba odkręcona :) Udało się wbić bita na tyle głęboko że nie umielił śruby. Druga osoba trzymała bęben a ja grzechotka z przedłużką 30 cm odkręciłem. To była śruba z lewej strony, nie od strony napędu. O dziwo nie miała śladów kleju na gwincie i jest ok 4 mm krótsza od tej z prawej strony. Zabieram się za czyszczenie i wydłubywanie łożysk...
Ściąć pozostałości z plastiku na równo do płaskiego, zrobić bloba z jakiegoś mocnego epoksydu i wtopić w tego bloba gwint przy pomocy lutownicy. Będzie jak fabryka.
Olej wycieka gwintami śrub trzymającymi koło zamachowe. Dokręcałeś śruby posmarowane klejem do gwintów? Pozdrawiam.
Witam. Ostatecznie padło na śrubę od osi Derbi Sendy. Śruba o wymiarach 235mm i gwincie M12 33mm. W razie czego dla bezpieczniejszego i wytrzymalszego połączenia użyję niebieskiego kleju do gwintów. Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
A jeszcze zapytam was czy w przypadku lekkiego uszkodzenia wieloklinu w otworze piasty da się to jakoś naprawić (nowe frezowanie, radełkowanie) lub ewentualnie nową szpilkę w miejscu wieloklinu zamocować na bardzo mocnym kleju do gwintów np. Loctite 243 czy w grę wchodzi tylko wymiana piasty?
żadne kleje ,są preparaty zabezpieczające śruby przed odkręcaniem min firmy Loctite i tym to trzeba nałożyć na gwint przed wkręceniem!!!!
Hmm, jak myślicie? Czy chińczykowi siedzącemu 12 godzin na dobę przy taśmie produkcyjnej chciało by się każdą śrubkę pokrywać klejem do gwintów? To myślisz że on je smaruje klejem pędzelkiem i ręcznie wkręca ? Gwinty są pokryte tym klejem już w zasobniku a czasami mikrokulkami jak do paintball-a które podczas wkręcania pękają i uwalniają świeży klej.
Dzięki wszystkim za odpowiedź i zainteresowanie. Przykrecilem na 50Nm z niebieskim klejem do gwintów. Jakby ktoś szukał jaką piaste kupić to polecam SNR gdyż w środku jest piasta KOYO czyli oryginalna montowana do toyoty.
Ta maszyna mocno pracuje mechanicznie - wszystkie śrubki należy co jakiś czas sprawdzać i dokręcać i/lub użyć odpowiedniego kleju do gwintów (np Loctite 243)
Jest tez opcja że przy ostatniej wymianie łożyska w serwisie, została ona skręcona na kleju. Mogło i tak być . Śruba jest na pewno z prawym gwintem , czyli odkręcamy ją w lewą stronę .
uszczelniacz gwintów uszczelniacze gwintów klejenie gwintów
buzzer zegarek dodanie filmu youtube smart hddscan
excel operacje excel produkcja
Wskaźnik momentu obrotowego na korbie rowerowej Iveco Stralis - Brak powietrza w naczepie, automatyczna skrzynia biegów