Klekotanie jako hasło jest mocno nieprecyzyjne... Klekot wtrysków - zawieszonych lub mocno lejących można poznać... Dlatego z głupia frant spytam, czy myślałeś o kole pasowym dwumasowym? Jeżeli wybiją się gumy w dwumasie pasowej, to jest wtedy wyraźny KLEKOT podczas pracy, zwłaszcza na wolniejszych obrotach... Sprawdzałeś? To jest myk myk, dużym śrubokrętem...
A może to klekot wtrysków od instalacji LPG? Bo raczej ma wielopunktowy? Jeśli jednostka MPI?..;)
Może później mu wałek na fasolkach dać.Początek wtrysku będzie po OT.
Ile motogodzin ma przepracowane ten silnik? W silnikach z dużymi przebiegami dane serwisowe mogą okazać się nieodpowiednie i istnieje niejednokrotnie potrzeba przyspieszenia wtrysku względem tego co podaje książka. Pozostaje wtedy barwa i zapach spalin oraz klekot sinika podczas zwiększania obrotów.
W tych delfajowskich padlinach trzeba w umiejętny sposób odpowietrzyć wtryski przed właściwym odpalaniem, inaczej zaworki się zacinają i nici z palenia. Pierwsza sprawa to odpowietrzamy jak starego klekota na odłączonych elektrycznie wtryskach (kręcimy aż na przewodach zasilających wtryski mocno siknie paliwo po poluzowaniu nakrętki, każdy wtrysk z...
Alternatywa ? dobrze rozumiem że jest jakaś trzecia opcja ? ja zawsze ustawiam na 14 po GMP na kole. Ale przy łańcuchu rozrządu który ma ponad 300 tys. na karku to pewnie to 14 stopni odbiega trochę od tego co powinno być... Dlatego po nagrzaniu, jak mam pewność pompy i wtrysków biorę na słuch klekota i przyspieszam wtrysk przekręcając pompe do silnika....
Tutaj dłuższy, skompresowany: https://filmy.elektroda.pl/74_1410560850... albo na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ZzFc6BDW... Tak myślę, że klekot diesla z wtryskami klekotem diesla, ale trochę coś za dużo tego dźwięku się stąd wydobywa. Może jestem przewrażliwiony, ale chyba za dużo i za głośno. Jakieś sugestie?
Bez znaczenia gdzie włożysz. Zresztą czego oczekujesz po 20 letnim klekocie, ? 550zlł 1 wtrysk po wymianie końcówki. Opłaca ci się to wogóle ruszać? Jak buda zgniła.
Niestety 3.5td nie są zbyt udanymi silnikami. Zacznij od świec, jeżeli jest coś nie tak z nimi po uruchomieniu silnika powinna zapalić się kontrolka na około 10 15 sek., silnik bez kompletu świec pracuje nierówno przy odpaleniu, jeśli kopci na niebiesko to znaczy że nie przepala diesla, następnie spróbuj popuszczać przewody od wtrysków, jeżeli przy...
Wtryski szrot,teoretycznie. Trzeba podłączyć tester,posprawdzać ciśnienia i np zrobić test przelewowy .W innym wypadku wróżby.
Najlepiej zdobyć rejstrator parametów po OBD2. Pojeżdzić i zobaczyć co się dzieje w momencie klekotu. Osobiście stawiam na ciśnienie paliwa tj. pompa i wtryski.
Witam mam problem z moją Astra f 1.4 16v a mianowicie gdy dodaje gaz na jałowym biegu to szarpie całym samochodem i słychać klekot przy spadku obrotów a jak jest już na 1000 obr to klekocze .Mam podejrzenie na któryś z wtrysków ale nie jestem pewien .Proszę o pomoc
Uszkodzony wtryskiwacz w niektórych typach układów paliwowych wydaje metaliczny klekot (pompo wtrysk).Jeśli ten zregenerowany nie odbiega parametrami (różnica ciśnienia) od pozostałych to sprawdził bym kąt wyprzedzenia zapłonu i w ogóle ustawienie rozrządu,może coś było tam grzebane.Ogólnie mechanicy nie lubią A-klasy bo jak kolega wspomniał wcześniej...
wymień zawór kąta wtrysku ,lub pompę wtryskową
Tak zamieniłem wpisy miejscami ale nic to nie zmieniło nadal klekot.
Wtryski powinne pasować, ale ten klekot to raczej pompa A jeśli już będziesz wymieniać, to załóż nowe trawersy
Cześć, Od niedawna jestem posiadaczem Astry Sports Tourer 2011 r. 1.4 benz (A14XER). Od jakiegoś czasu niepokoi mnie dźwięk odpalania silnika i jego ogólna praca. Na samym początku brzmi jak zgrzyt czegoś, a potem dochodzi klekot i cykanie (wtryski?). Brzmi jak diesel. Dodam jeszcze, że po jakichś 30 km ciągłej jazdy potrafi występować charakterystyczne...
Czy kolega Rexcorrus może jaśniej opisać jak to było z usunięciem tego problemu . Ponieważ u mnie zachodzi podejrzenie przestawienia rozrządu ponieważ dawałem pąpe i wtryski do regeneracji. Po tym wszystkim w silniku pojawia się klekot od 1200obr jakby zawory grały i kolega twierdzi że to musi być wina tego przestawienia ponieważ zauważył że mam oryginalna...
Witam mam problem z peugeotem streetzone 50 2t na wtrysku . Raz Skuter pracuje jak diesel (klekota) tylko na niskich obrotach a raz pracuje normalnie. O co chodzi???
Dziekuję kolego za rady,uszkodzeniu uległa cewka w elektrowtrysku a także pompa ciśnieniowa nie dawała dobrego ciśnienia.
Jak bym słyszał swojego klekota. - po podniesieniu obrotów klekocze? - sprawdzić korekty na wtryskach - odpinać po kolei wtyczki od wtrysków - sprawdzić ciśnienie oleju -powinno być ok.1,2 bar przy 1000 obr. na rozgrzanym silniku, nie mniej jak 0,7 bar na biegu jałowym. - jaki przebieg?
bardzo ciekawa ta xsara http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-citro... http://olx.pl/oferta/citroen-xsara-sprze... Kolego...
A czy po zmniejszeniu dawki gdy silnik zaczynał klekotać próbowałeś zmienić początek wtrysku?
w epoce klekotu 90 konnego vw I oznaczało intercooler, obecnie wtrysk bezpośredni :) pozdr
Witam otóż od ostatniego wieczoru mam problem z moją audiczką. Problem polega na tym że kiedy chciałem ja wieczorem przestawić nie chciała już mi odpalić. Rano przyjechał znajomy z laptopem i mówi mi że nie da się połączyć z silnikiem więc nic nie zrobi ale po jakieś chwili udało mu się połączyć i powiedział ze nie działają rzeczy odpowiedzialne za...
No panowie spokojnie. Mam klekota, kolega ma benzyniaka. Mój klekot to prosty z bezpośrednim wtryskiem paliwa ropniak. Bez sondy lambda i przepływomierza. Za odczyt ilości powietrza jest odpowiedzialny boost sensor. Moje plany co do tego tygodnia się skomplikowały, ale w tym tygodniu to założę. Pomysł z pompką spryskiwacza miał na celu podanie wody...
Prawdopodobnie dalej sie zapowietrza, szarpie bo paliwo z powietrzem i dopiero jak przedże to dopiero pali poprawnie. jeśli chodzi o poczatek wtrysku to przewaznie w zime przestawia sie go na max gdy klekoty nie chca zapalić.
update, Jeżeli zawór przestawiacza kąta wtrysku się zamyka, to kąt ten ulega przyspieszeniu? Jeżeli tak, to zabrudzony zawór z uwagi na zmniejszony przepływ mógłby powoli powodować stopniowe przyspieszanie kąta wtrysku i tym samym powodować klekot?
Ford jak pamietam zero błędów będzie. Teraz masz klekot tak jakby był źle ustawiony kąt wtrysku. 400 km i zpomnisz o problemie auto sie douczy wtryskiwacza. Czasem nawet na drugi dzień juz bedzie ok.
Sprawdz rozrząd i kat wtrysku. Bo stąd pewnie ta głośna metaliczna praca.
Jak wygląda wg kolegi oszczędny samochód? <800kg <1,2 ? Oczywiście, patrz wyżej - przykład Seicento. Po to palisz paliwo, żeby pokonać opory toczenia i powietrza, a te zależą od masy, wymiarów i Cx, drugorzędnie od sprawności silnika - a wolnossący klekot z pośrednim wtryskiem to archaizm... Jeżeli to będzie Mercedes 2,2D, niech spali 9 litrów...
Nie wiem jak w G2 ale pierwsze GTI G1 mialy 115KM, silnik 1.6 z mechanicznym wtryskiem Boscha. Przy przekladce na klekota zerknij jak w Dieslu wyglada scianka komory silnika pod deska. W jedynkach dla diesli byla owiele lepiej tlumiona roznymi materialami. Po przekladce klekota i nie dodaniu dodatkowego wytlumienia w srodku miales jak w jakims ciagniku...
Samochód odpala normalnie. Od dłuższego czasu chodził głośniej niż normalnie przez dwa, trzy miesiące. Myślałem, że to wtryski. Autko normalnie odpala, ale tłucze. Zdemontuję najpierw popychacze wtrysków, może miedziana podkładka się wypaliła pod wtryskiem. 🤔 Będę na bieżąco dodawał posty, bo nigdy tego nie robiłem. Na pierwszy rzut oka wałek wygląda...
bedzie ponizej zera to zobaczysz ze kontrolka od swiec sie bedzie dluzej swiecic. to jest wtrysk bezposredni wiec nie potrzebyja jak zwylky klekot swiec za kazdym razem jak jest zimny
Kolego masz problem z mocą silnika i kulturą jego pracy czyli z doładowaniem Doładowanie niema wielkiego znaczenia na kulturę pracy, chyba że przeładowanie. Ale ten przypadek chyba nie tutaj. Które węże masz twarde jak kamień? Źle ustawiony początek wtrysku skutkowało by na przykład głośną pracą silnika, harakterystycznym klekotem, ewentualnie w drugą...
Witam Jakiś czas temu usłyszałem spod maski takie dźwięki: https://www.youtube.com/watch?v=24X0VHDu... Jedyne co potrafię powiedzieć to to, że pochodziły z lewej części silnika (okolic alternatora), albo spod obudowy kolektora. Pojechałem do mechanika, facet otwiera maskę i mówi, że to normalna praca wtrysków i nie mam się czym martwić. Potem przez...
bardzo ważny jest kąt wtrysku i ciekawe jak go przestawiasz kolego mechanicznie e chyba nie bo nie masz czasu i oczym my mówimy kolego to nie pompki tylko osobna pompa proszę tylko pommoc bo chyba z głupkiem nie piszesz a autko i tak dostane wiec proszę w fachu Kąt wtrysku dawka paliwa w tych starych klekotach to kolego przerabiałem 10 lat temu. Była...
Witam problem dotyczy klekotu konkretnie chodzi o silnik 2.0, 6 cylindrowy w bmw z 90 roku po uruchomieniu słychać klekot przy czym niema żadnej różnicy czy przy zimnym czy ciepłym silniku. Klekocze z częstotliwością mniej więcej 250 razy na minutę, przy prędkości obrotowej 1000 obr/min spotkał się już z czymś podobnym acha ten silnik jest na pełnym...
Miałem taki silnik w Verso, sprzedałem ją po 150 tys. przebiegu, nigdy więcej żadnego diesla od Toyoty nie chce widzieć. Już przy odpalaniu słychać że ten klekot zapala jakby mu się nie chciało, dokładnie słychać w kabinie kiedy się włącza turbo, wtryski pizoelektryczne z Denso to nic dobrego.
tak koledzy zgadzam się zwami że silnik SB to zwykły klekot doładowany turbosprężarką z intercollerem na pośrednim wtrysku ja to wszystko wiem ale nie o tym jest temat. Dzisiaj zamontowałem właśnie te turbo działa bardzo dobrze i tak się zastanawiam czy podłączać tą wodę do tego turbo czy jeździć tak skoro moja poprzednia turbosprężarka wyglądała tak...
Auto odstawione do warsztatu. Wtrysk na czwartym cylindrze był prawdopodobnie zapieczony. Po przeczyszczeniu i odpaleniu silnika kilkanaście sekund było dobrze. Później znowu klekot. Jutro będzie nowa końcówka wtryskiwacza. W międzyczasie podjechałem na odczyt błędów z ECU : P0149 (ZAP) Błąd regulacją wtrysku przekazany przez pompę wtrysku paliwa P1564...
Nie ma być klekotu i już .Albo leje wtryskiwacz albo zapłon za bardzo do przodu.Albo nawet rozwalony klin na napędzie rozrządu.Na vagu to sprawdzisz kąt wtrysku ale nie da się sprawdzić rozrządu.I nie pisz głupot że nie ma gniazda bo jest tylko nie szesnastka.Tzw.OBD1.
Ja to wiem. Napisane jest: "w 2015 nie zgadza się przebieg..." Znaczy to że sprawdzający musi posiadać wiedzę nt rzeczywistego przebiegu w 2015. Jeśli napisane byłoby "w 2015 miał o 8 tys mniej niż w 2014" to jak najbardziej "oś czasu" z cepiku jest słuszna Dodano po 9 No gdzie, to nie Ford. Jeśli to nie klekot na pompie to nowe pompki też kosztują,...
Jestem po regeneracji dwóch wtryskiwaczy przez ok 100 km autem szarpało głośno klekotało i przy odpalaniu na biało kopcił szarpanie ustało klekot mniejszy ale biały dym masakra rano pół ulicy biała i wtedy obroty nieznacznie falują jak ruszę jest ok. Przed regeneracją takie rzeczy się nie działy.
Witam. Sprawdziłem wtrysk miernikiem ustawionym na 200om i pokazuje 99.8 . Sprawdziłem Volty na kostce co dochodzi do wtrysk. Minus do masy plus do jednego pina pokazuje 12.46 v a na drugim nic. Po pod pięciu kostki do wtryska na zapalonym pokazuje na jednym 4v a na drugim nic. Jeśli odpinam i podpinam kostkę na zapalonym za klekota trochę ale się normuje....
Wiec tak, gwarancja była na wtryski. Powiedzieli, że u nich wyszło wszystko ok. Załączyli wydruki, ale w takim układzie po kiego dzwona robione od nowa było kodowanie wtrysków (generowanie nowego kodu wtryskiwacza dla sterownika) . Prosiłem o przepłukanie układu paliwowego za pierwszym razem, to zamiast wypłukać szynę i pompę, zrobiono płukanie activ...
Elektryk może i będzie posiadał niezawodny silnik, ale wszystko pozostałe ma wspólne ze zwykłym autem, więc pozostałem układy będą się psuły statystycznie równie często co w zwykłym aucie. Elektryk nie ma rozrusznika, alternatora, oraz chłodnicy i płynu chłodzącego, termostatu, pompy cieczy, nie ma sprzęgła, dwumasowych kół zamachowych, wtrysków, turbosprężarek,...
Święta racja- Lucas z tą jednostką to nie najlepsza konfiguracja. Jeśli chodzi o klekot na zimnym to każdy diesel tak ma (mówię o tych z pośrednim wtryskiem) a i na PD też klekoczą-porzyspiesznie kąta wtr. robi swoje Gorzej jak Ci zacznie klekotać na ciepłym wtedy musisz szukać usterki w zaworze przyspieszacza kąta wtrysku. Pozdro
Różnią się tyloma rzeczami/szczegółami, że pisania na tydzień ;). Różnice są właśnie takie jak wymieniłeś (wtryski, zasilanie ich paliwem, itp.), plus wiele wiele innych czynników np. sprzęgła/koła zamachowe dodatkowe przeciw-wagi wału korbowego. Teraz np. jest moda (chyba od 2005r.) na diesle z wtryskiwaczami piezokrystaliczne/piezoelektryczne i te...
Właśnie też myślę, że to rozrząd. Ale wtedy kąt wtrysku też by mi się przestawił tak? Pasek rozrządu wg mnie jest napięty. A jak moge szybko sprawdzić czy rozrząd dobrze ustawiony? Czy aby to zaobserwować wiąże się ze znacznym demontażem? Bo jeśli faktycznie to rozrząd to wioze to do mechanika który mi to robił. Kurcze 12tys km to nie dużo przejechane....
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
Można podłączyć po SD i sprawdzić ilość wtrysku i ciśnienie paliwa, może coś jest nie tak z mechaniką silnika, ale bez osłuchania to nic nie powiem.
w tych silnikach wtryski niemogą lać !, jeżeli pompa jest elektroniczna i elektro wtryski to przed głównym wtryśnięciem podaje malutka dawke przed wtryskiem , a jeżeli to jest stara mechaniczna pompa to juz raczej sprawa ciśnienia ale trzeba zacząć od przewodów czy podaje takie samo ciśnienie a potem wtryski , ale z tego co się oriętuje to alfa 156...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Robilem rozne zabiegi to co tu wszystko opisuje to tylo moje doswiadczenia jak przy dodawaniu gazu nie slychac takiego klekotu to mie ruszaj kata. Jezeli klekocze to wkrecaj az zacznie dymic na bialo to wykrec obrot musisz znalezc zloty srodek miedzy tym klekotem a tym dymieniem... Dawke tak samo wkrcaj az zacznie przerywac i wroc po obrocie warto by...
Witam,posiadam od 2 miesięcy tego 2.5td i nie mogę znaleśc przyczyny klekotania na wolnych obrotach.Jest to rocznik 93,kilometów na liczniku 274000,lecz podejżewam że jest przynajmiej dwa razy tyle.Pali od kopa po zgaśnięciu świec żarowych,pali na niebiesko z rury sypią sie sadze,po chwili sadze się nie sypią lecz dalej pali na niebiesko,no ten smród...
witam , od pewnego czasu w czasie jazdy Toyotą Yaris Verso 1.4 d-4d , słyszalne są odgłosy podobne do tych które powstawały w źle wyregulowanych zaworach w PF 126p. Nie mam pojęcia co powoduje te odgłosy "najlepiej" je słychać przy zmianie wysokich biegów , chcę dodać że samochód zapala bez żadnych problemów, ktoś mi powiedział , że mogą to być wtryski....
No to powodzenia z takim stylem jazdy. Nie napisałem, że tak jeżdżę, po prostu próbowałem i to co zauważyłem to, że klekot ustaje ale szarpanie nie (więc jeśli silnik jest pod obciążeniem to jest cisza) w sumie to dziwne to. Co do wtrysków to byłem u mechanika i podłączył PLANET, sprawdzał wtryski trzy pokazały 100% a jeden 98% i powiedział, że z tym...
Proszę o podpowiedź, po regeneracji wtrysków, auto chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym po rozgrzany silnika, zaraz po uruchomieniu jest ok, Moc jest, nie dymi i nie szarpie podczas jazdy, wcześniej był słyszalny klekot z silnika podczas przepieszania po zalaniu vervą diesel, tego nie ma, ale na jałowym biegu chodzi jakby miał zaraz zgasnąć, proszę...
Witam...... Myślałem że w moim autku głośniejsza praca silnika tak ma być w końcu to diesel, dopóki nie usłyszałem i przejechałem się inną Vectrą.Jedną Vectre to można porównać z benzynką byłem w małym szoku.Nie jestem laikiem w samochodach bo robiłem już różne rzeczy,ale nurtuje mnie jedna rzecz czy to zawory czy wtryski bo jedno i drugie jest obok...
Witam Panowie. Zauważyłem, że nie tylko ja mam taki dziwny przypadek w swoim Sprinterze. U mnie również silnik 3.0 V6, objawy są wręcz identyczne, lecz zauważyłem taką zależność, iż po przejechaniu mniej więcej 25 kilometrów lub też gdy paliwa jest mało i świeci kontrolka rezerwy, auto zaczyna pracować zupełnie inaczej, tak jakbyśmy ,,przełączyli" na...
raczej wtryski siadaja pod obciązeniem w zyciu nie wymieniałem pompy w fordzie, ale wtryski licze w setkach. uwalony wtryski moze nawet wypalić dziure w tłoku. radze zamienic wtryski kolejnoscią i niech wtedy ASO powie co mysli. Maszyna do wtrysków nie odzwierciedla zeczywistosci.
Kolego podejrzyj w parametrach podczas wystąpienia objawu jak wygląda ciśnienie paliwa, dawka oraz kąt wyprzedzenia wtrysku. Spotkałem taki przypadek gdzie filtr powietrza był zamoczony, z tym że był tylko czarny dym, bez wyraźnego klekotu. A czy podczas kopcenia czujesz zmiany mocy?
Witam. Mam problem z moją Toyotą silnik 2.0 D4D 116 KM. Były w niej regenerowane wtryski, wszystkie 4 i wymienione świece żarowe. Po naprawie ciężko pali, przy pierwszym rozruchu, słychać klekot przez parę minut i szarpie silnikiem. Po paru minutach, wszystko się stabilizuje i przy kolejnym rozruchu, jest dobrze. Co to może być? Mechanik powiedział,...
Witam. Samochód to Opel Corsa 1.7 CDTI 101KM. Problemem jest to, że silnik bardzo głośno pracuje (klepie). Długo odpala +5*C w górę (porównując z np. 1.9 TDI PD), a przy -15*C pali na dotyk. Czasami po odpaleniu potrafi zgasnąć, ale po kolejnej próbie pracuje dobrze. Moc jest w pełnej skali. Rozrząd ok. Wydaje mi się, że wszystko bierze się od układu...
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
bardzo proszę o jakąś podpowiedz ,co mogę sprawdzić ,dotąd sprawdzałem połączenia na ecu pryskałem kontaktem i nic ,a może jest coś nie tak z potencjometrem gazu ,ma on powiązanie z tym wtryskiem, dzięki za jakieś podpowiedzi Dodano po 35 A może przewód co łączy z ecu ma przerwę ,może jakąś wskazówka jak je sprawdzić ,jaki mają kolor ,albo numer . dodam...
co do silnika 1.9D w Berlingo z 2005r. silnik DW8B (czyli podobno WJY). Silniczek padło po 92000 mil czyli ok. 147200km możliwe że katowany i nie serwisowane przez firmę i kolejnego właściciela. Jak już zdecydowałem się na wymianę kupiłem silnik z Berlingo z 2003r. ale DW8 (podobno WJZ) przebieg ok.120 000km o trochę mniejszej mocy. niestety instalacja...
A zatem padlo aku, auto dopiero zholowane pod dom. W czasie holowania wrzucalem bieg auto odpalalo na wyzszych obrotach, ale gaslo po wcisnieciu sprzegla (bez dodawaniu gazu), wszystko bez zmian. Doszła nowa rzecz, podczas obracania wału słychać regularne ocieranie (odgłos jakby łańcuch w rowerze przeskakiwał) Czyżby łańcuch rozrządu częściowo się rozleciał?...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Witam, Po odpaleniu auta i dodaniu gazu strasznie klekocze i nie ma mocy ale nie kopci. Autko jeździło sprawnie i bez kłopotów az padł sterownik. Po wymianie tranzystora przez miejscowego magika (prawdopodobnie irlr2905) auto zachowuje się jak w opisie. może ktoś miał podobny przypadek albo ma pomysł co posprawdzać? komputer pokazuje jedynie błąd C1530....
kolego ainal nie powielam pytań tamten post jest o stukaniu a ten o korekcji wtrysków Czyli nie chodzi o to że stuka? :) więc jak nie chcesz pomóc to po co piszesz?! Napisałem Ci co powinieneś sprawdzić i dlaczego, nie wyssałem tego sobie z palca, Twoim zdaniem to nie jest chęć pomocy? A że to jest dla Ciebie niewygodne i się denerwujesz to już nie...
szukam niezawodnego silnika diesla z lat 1995-2005 Nawet jeśli jakiś silnik był wówczas niezawodny, to dzisiaj jest u kresu okresu eksploatacji. Takie 20-letnie auta już mają przebiegi przynajmniej po 400 - 800 tys. km, a nawet jeśli nie przebieg to czas już też zrobił swoje. Wszystkie elementy gumowe będą już twarde jak skała, a plastiki będą kruche....
Witam borykam się z tym problemem od dłuższego czasu. Sprinter nie ma mocy i silnik głośno pracuje na wyższych obrastać tak jakby nie do końca regulował kąt wtrysku. Był już u kilku mechaników i nikt nie doszedł co się dzieje. Z rzeczy zrobionych to: pompa wtryskowa po regeneracji. Nowy wtrysk sterujący (100om) turbo po regeneracji. Sprawdzone przewody...
Siemanko, zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu problemu. Autko w rękach od roku, odkąd kupione słyszalne klekotanie, zrobione 20 tys. km i bez zmian. Klekotanie występuje na zimnym i ciepłym silniku po odpaleniu po 3 s (słychać na filmie). Wymieniony rozrząd kpl. z paskiem osprzętu i napinaczem. Olej w silniku, filtry i już 2 razy. Podrzucane wtryski...
jedyne co mi powiedzila ze cisnienie w cilindrach jest dobre , i musze szukac przyczyny gdzie indziej. . . wtryski sprawdze dopiero na wyplate. a kat wtrysku gdzie sie znajduje? jeśli nie czujesz się pewnie to nie dotykaj ale jak sobie poradzisz to trzeba zdjąć górna osłonę rożrządu dokładnie oznaczyć piastę pompy z kołem kreską namalowaną markerem...
Aha auto jest po wymianie oleju gdyz wczesniej turbo mial zmieniane na innym warsztacie. I takie do mnie przyjechalo.Na poprzednim warsztacie klientce rowniez powiedziano ze panewki byly zmieniane ale cos mi sie wierzyc nie chce. Silnik po rozbieganiu. i jak bys powiazal klekot jesli poprzedni warsztat naprawil auto lecz po 100km nastapil objaw owego...
na tej ropie inne auta jeżdżą, czy naprawdę mój jest taki czuły na paliwo, że trzeba cały układ czyścić?...coś go odłącza, tylko co i dlaczego? On zapala...gdyby był brudny/zapchany...myślę, że by nie odpalił na zimnym. Inne czyli jakie golf 2 lub 3 mając takie auto z systemem CR myślałeś że zalejesz cokolwiek i pójdzie. Jak pisał "georgesgr" auto...
U mnie te wtryski pracują przy 1,7bara i w żadnym wypadku nie wydają metalicznego stuku. Okazem ciszy to one nie są ale od początku(2 lata i 60tyś) pracują, wydając raczej plastikowy klekot. Dodatkowo wycisza je fakt, że nad nimi siedzi pokaźnych rozmiarów obudowa filtra powietrza.
Silnik 1.9 na pełnym wtrysku plus gaz. W silniku coś stuka po nagrzaniu, klekocze jak diesel, chyba na trzecim cylindrze. Na panewkach i sworzniach nie ma luzu, kompresja w normie. Luzy zaworów są dobre, poza tym klekotem silnik pracuje normalnie i na benzynie i na gazie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
moim zdaniem silnik chodzi głośno , wręcz słyszę stuki twarde i metalowy klekot na zimnym zanim osiągnie temperatura . i puszcza letko niebieskiego-białego dymka po odpaleniu - jak sie nagrzeje est ok . Kąt wtrysku w normie, może świece nie dogrzewają i puszcza dymka, sprawdź ciśnienie sprężania, robiłem ostatnio golfa z to puszczał dymka przez to,...
Zapoznaj się z ogólną budową i sposobem działania układów Common Rail. Dowiedz się jakie elementy wchodzą w układ zasilania silników CR i na jakiej zasadzie współpracują ze sobą. Po tym będziesz miał ogólny pogląd jakie parametry potrzebuje komputer , aby poprawnie sterować pracą silnika. Era starych "klekotów" odeszła ok 20 lat temu, kiedy do użytku...
Witam chciałbym się dowiedzieć czy osiągnę 250hp przy takich modyfikacjach jak Wymiana turbo Hybryda wydajność 220hp Walek SDI Intercooler centralny orurowanie z kwasu Wtryski 260 Porting Głowicy Robione sprzęgło Wydech Kwas no i oczywiście Program Samochód Audi a4 b5 1.9TDI AFN Tak osiągniesz podobną moc. Ale to najlepiej skonsultować z "tunerem"...
Kolego, wogóle nie czaisz tematu. Piszesz pierdoły że czarny dym spowodowany jest przez ogólną złą kondycję silnika . Tak nie jest. Jeżeli będzie miał słabą kompresję ( zużyte pierścienie, nieszczelne zawory ) to nie zapali, lun zapali z trudem,bo nie spręży powietrza. Zasadza dzialania silnika ZS polega na przemianie izotermicznej. Taki silnik w momencie...
Jeśli nastawnik kąta wtrysku nie jest całkiem zatarty to jest spora szansa że po "fachowej" wymianie tranzystorka opelek jeszcze pośmiga ale na tym forum jest to pogląd niepopularny. Trzeba zadbać trochę o pompę tzn. nie jeżdzić na oparach bo pompa się zapowietrza i wtedy nastawnik się zaciera, lać dobre paliwo i co trzecie tankowanie wlać 0,3 l. oleju...
Witam szanownych kolegów! Jest wiele wszędzie o dawce paliwa w silniku TDI i wszyscy twierdzą, że im mniejsza wartość tym faktycznie większa dawka, niestety nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia dlaczego tak jest. Osobiście mam do tego sceptyczne podejście i trochę temu nie ufam. Faktem jest, że gdy wartość się zmniejszy, to samochód robi się żywszy, ale...
Jeżeli parametry pracy takie jak dawka paliwa i kat wyprzedzenia wtrysku są prawidłowe to jak dla mnie to pompa już przytarta. Wiesza się tloczek od regulacji kąta wtrysku. I dzieje się to wtedy gdy jest chłodniej i metal się kurczy. Możesz jeszcze odłączyć egr dla pewności i spróbować pojezdic. A jak auto już się dobrze rozgrzeje to objaw ustępuje?
Otrzymałem zachętę aby zamknąć temat. Ale jeszcze nie uprałem się z problemem i mam kłopot z odpaleniem. Wyczyściłem nagar z przepustnicy. - Przesłona przepustnicy da się poruszyć. - Wraca zawsze do położenia wyjściowego na sprężynie. Efekt nic się nie zmieniło... Zimno więc nie bardzo mogę przejrzeć te wszystkie masy więc wpadłem na pomysł że ponieważ...
Wstępnie już wiem o co chodzi. Głośno chodzi (klekot) jakieś urządzenie od klimatyzacji (nie pamietam jak się nazywa, ale podobny do alternatora... chyba). Ogólnie problem mam bo okazuje się że trzeba wymienić wtryski paliwa, stąd to rwanie i falujące obroty. Koszt podobno wielki. Ktoś z was szanowni forumowicze ma w Warszawie albo w Krakowie jakiegoś...
Witam jestem posiadaczem 307 2.0 hdi 136km 2005r. Moja historia Pewnego ranka odpaliłem auto i zapomniałem wyłączyć hamulec ręczny przy ruszaniu, auto zgasło po odpaleniu nierówna praca silnika straszny klekot i dużo dymu. Podczas jazdy auto słabe ruszanie tylko na wysokich obrotach. Dojechałem do pracy niestety powrót na lawecie. U mechanika diagnoza...
A dlaczego Common Rail nie klekocze? :roll: a słyszałeś kiedyś pompe wtryskowa jaką kolwiek na stole do sprawdzania pomp? Pomijając mechaniczny klekot pompy rzędowej lub rotacyjnej, w CR jest seria kilku mniejszych wtrysków, która rozłożona w czasie powoduje elastycznę pracę układu tłok-korbowód. Nie ma jednej detonacji, bo spalanie rozłożone jest...
Orłem to ja nie jestem ale jeśli nie ma grzybka to za spalanie odpowiada dawkowanie w pompie wtryskowej oraz stan wtryskiwaczy i co ważne a zapominane ciężar nogi kierowcy. Czy auto dymi na czarno? Najłatwiej wykręcić wtryskiwacze, o ile sie nie mylę nasadowy długi 27 i 17 do przewodów i zawieść do sprawdzenia. Nie dokręcać za mozno i zastosować nowe...
Witam, wtryski się zacierają temat znam jak pojechałem do pompiarza, wykręcił wyczyścił i nasmarował problem znikł, 250 zł skasował za 40 minut, ale jest do dziś ok.
Identyczne objawy jak u mnie, wystarczyło zgasić ciągnik i od razu kręcić by odpalił i już koniec. Odkręcamy filtry zalewamy paliwem pompujemy i zagada zimny łatwiej ciepły gorzej. Serwis przyjechał i zacząoł od czujników, następnie stwierdził iż jest wadliwa pompa. Pompe daliśmy do sprawdzenia (600zł) okazało się iż nie wykazuje najmniejszego śladu...
Witam wszystkich ponownie Wiec tak silnik wymieniony na jałowym biegu działa miiękko poprawnie przy dodawaniu obrotów zaczyna klekotał tak jak na filmie z linku https://www.google.pl/search?q=klekot+ex... Mechanik przełożył hydraulikę z mojej głowicy, mówi...
witam mam problem z traktorkiem.yanmar f195 z nietypowym silnikiem 3tnb80 mianowicie od jakiegoś czasu zaczoł dymić na siwo. mam go od ponad roku jak go kupiłem zmieniłem filtry bo paliwowy był tak zabity ze nie chciał jezdzic.Wyczyściłem cały uklad i zbiornik. po pół roku znowu zabiło filtr paliwowy i zaczoł przydymiać na siwo zmieniłem wszystkie filtry...
Witam Samochód bez widocznych przyczyn przestał nagle odpalać.Po wizycie u mechanika i wymianie wtrysków,pali ale cholernie ciężko.jak zapali to na wyższych obrotach pracuje bardzo dobrze.Problem pojawia się z chwila ustalenia obrotów biegu jałowego.Silnik zaczyna skakać,słychać klekotanie,i po jakimś czasie gaśnie,a wtedy to już kaplica.Trzeba użyć...
Co do silnika to powiem Ci tak, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś narzekał na SDI (chyba że na przyśpieszenie) lub też na taki który ma przejechane pewnie z 500 tys km., silnik SDI to ostatni klekot robiący bez wiekszych problemów setki tysięcy km, silniki nie do zajechania!!!!!, sam mam auto z takim silnikem i wiem, a wtryski po przebiegu o którym piszesz...
klekot silniku klekot silnik uruchomieni klekot
klocki hamulcowe podsłuch telefon analogowy wentylatory silentiumpc
sharp lc40le540 programator cp2102
Programowy UART w BASCOM-AVR dla ATtiny44 Styki w termostacie ARDO W4 A13 1000 ATEA