To powinno rozwiązać problem ale że forum uważa za link wygasający odpowiedź na prywatnych wiadomościach.
yoland to co masz na oscyloskopie to sprawdzenie czy komp podaje właściwy sygnał do wtryskiwacza (dzięki temu można zdiagnozowac czy nie daje za bogatej dawki palia) ale i tak możesz posprawdzać miernikiem czy opory są takie same jak te podane na rys. miałem też problem z klekotaniem zaworów w golfie II ale klekot był tylko przez jakieś 3-5s po zapaleniu...
Kompresja sprawdzona? Co się dzieje po zdjęciu przewodu ze świecy a co po wykręceniu świecy? Sprężyny zaworów sprawdzone?
No i teraz pytanie co to może być? Bo tak na logikę to zużycie metalu (panewki) chyba postępuje trochę wolniej i spadek ciśnienia wraz z kontrolką objawiałby się przez jakiś czas. Co o tym sądzicie? Bo nie wiem co dalej robić... Wystarczy chwila żeby je załatwić, jak ktoś ma pecha. Panewki nie trą po wale tylko są oddzielone od niego olejem. Ja go...
Zawory są samoregulujące,( olej syntetyczny - rzadki ) więc nim się rozgrzeją i spasują to klekoczą , ma to większość nowych aut zwłaszcza zimą, na 10W40 będzie ciszej ale w zimie dłużej się rozgrzewa ( na jakim oleju poprzednio jeździł). Ten silnik ( chyba Focus II miał ten sam ) nie toleruje LPG wtedy się gniazda zaworów wypalają i jest kłopot, jak...
Przy takim przebiegu i na półsyntetyku tam powinno być czysto.
audi s8 3.0 wadliwy komputer wyskakują błędne informacje gigantyczne spalanie gigantyczne spalanie klekot zaworów
Drodzy forumowicze. Mam mały problem z moją BEAtką :) Mały ale mnie dręczy. Otóż ogólnie jeździ dobrze, tylko do 2300 obrotów jest jakiś mulisty. Silnik słychać jakby lekko klekotały zawory. Szczgólnie jest tak jak jest zimny. Powyżej 2500 obrotów budzi się w nim życie. Ale razem z tym życiem ubywa paliwa. Spalanie w mieście wychodzi mi 12l. (na głównym...
Wymieniłem przepływie. Brak efektu. Bylem u kilku diagnostów i mechaników, u ostatnich mechaników podmieniano: Oba vanosy, cewki, świece. Zdejmowali pokrywę zaworów bo też twierdzili że może się coś urwał o lub złamało. Wszystko pod pokrywą jest ok. Pod komputer podpinane nic nie znaleziono. Mam pytanie gdzie jest egr w n46. Chcę go sprawdzić. Szukałem...
a ja proponuję przyjrzeć się paskowi rozrządu, bo może to jest klekot detonacyjnego spalania
hehe ja tak audi załatwiłem. Na starym oleju było dobrze. A na nowym przy odpalaniu czasem słychać klekot zaworów przez chwile i silnik nierówno chodzi przez jakieś pół minuty. Na starym oleju czegoś takiego nie było! myślę że z 500zł trzeba szykować. Ale wszystko zależy ile popychaczy do wymiany i jaki mechanik.
Witam. Mam problem z kopceniem na czarno. O ile ze zadymieniem przy dodaniu gazu bym się nie dziwił (choć kopci bardzo mocno), to większy kłopot mam z tym że puszcza dymka przy pracy na biegu jałowym. Jest skrócony tłumik z końcówką skierowaną w bok, dlatego spaliny dmuchają prosto "w mordę". Przy rozgrzanym silniku zadymienie na biegu jałowym jest...
Dzisiaj zrobiłem jeszcze mały eksperyment. Przekręciłem kluczyk w stacyjce aż zapaliły się kontrolki i pozostawiłem tak samochód nie odpalając silnika. Po około minucie był ten sam efekt (kierunki migają, jakieś przekaźniki szaleją itp). Zauważyłem też że w przedziale silnika coś się przełącza dość głośno co przypomina jak by klekot zaworów ale silnik...
cześć wszystkim potrzebuje pomocy a mianowicie mam taki problem mam megane 1.6 96r problemem jest głośna praca silnika słychać w nim stukanie przypominające klekot zaworów nadmieniam że luzy wyregulowane. Po kupnie tego autka wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo pociła się trochę w okolicach kolektora wydechowego głowicę splanowałem wymieniłem rozrząd...
Biały dym - zimny zawilgocony wydech to i paruje. Budyń - jest zima to i budyń się zbiera, budyń zniknie po kilkuset km na raz. W moim też jest zimą bo robię dwa razy dziennie po 12km i skropliny wody z silnika nie mają się kiedy wyparować. Klekot zaworów - silnik długo stał, z popychaczy wycisnęło olej i trochę musi potrwać żeby się napełniły. Faktem...
Witam. Mam mały problem. Otóż w sobote rano zrobiłem krótką trasę (24km) autem, po czym po krótkiej przerwie odpaliłem auto i usłyszałem z pod maski klekot. Myslałem że z powodu temperatury do popychaczy nie doszedł olej, ale klekot nie ustępował. Postanowiłem otworzyc pokrywę zaworów i okazało się ze na jednym z zaworów dzwigienka ma duży luz- popychacz...
Nie chcę zakładać nowego tematu. Od dobrych kilku tysięcy km coś mi klekocze w następujących okresach: - gdy dodam gazu na jakieś 3000 lub więcej i z wyczuciem przytrzymam te obroty i jakby bardzo bardzo minimalnie odpuszczę to wtedy słychać klekot - ZAWSZE (na zimno i na ciepło) powyżej około 4000 rpm podczas PRZYŚPIESZANIA - po odpaleniu zimnego lub...
Dziekuje za zainteresowanie ,postaram sie to nagrac ,lecz wydaje mi sie ze to zaworki ,tylko dlaczego klekot wystepuje tylko w okreslonych powyzej warunkach pracy silnika . ( jak mozna sprawdzic dzialanie zmiennej fazy rozrzadu.....wyciagnac zawor i zaslepic ? )
Dzięki kolego za podpowiedz. jutro postaram się sprawdzić. Według Ciebie to regulacja zaworów czy wymiana? Co do odejścia to Ja go jeszcze nie cisnąłem bo ten klekot trochę straszy. Raz go tylko przycisnąłem i 130 złapał. To jest dudnienie jakbym młotkiem w silnik pukał tyle że nie metaliczny dźwięk, bardziej jakbym ruszał starym dieslem z rozwalonym...
Z tym chodzeniem jak diesel to niekoniecznie rozrząd. Z braku oleju mogłeś załatwić popychacze. Zdejmij pokrywę zaworów i obadaj wałki czy nie mają jakiś ubytków. Czasami też pompa wody potrafi dawać taki hałas. Rozrządy to fakt, nie są najlepsze, ale klekot najczęściej występuje na zimnym po odpaleniu a jakby napinacz nie trzymał to czułbyś podczas...
Witam szanownych forumowiczów . W samochodzie mojej dziewczyny zaczęły stukać zawory . Dzieje się tak w zimne poranki , auto klekocze jak traktor kilka minut . Później klekot ustaje . W lecie i na wiosnę nie ma z tym problemu . Po rozmowie stwierdziła że w zeszłym roku było to samo . Po zagłębieniu w temat , wyczytałem ze te silniki tak"mają " i ludzie...
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Witam, mam następujący problem w świeżo sprowadzonej Hondzie z silnikiem 1.4 benzyna z 2002 roku a mianowicie przy pierwszym rozruchu na zimnym silniku mocno klekocze przez dwie trzy sekundy później cisza do momentu dodania gazu od 2000 obrotów w zwyższ dochodzi ten sam klekot i utrzymuje się . Tak samo jest na postoju jak i przy jeździe (przy zmianie...
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
Mój samochód: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dci 107 km Przebieg ok 156 tys km oryginalny potwierdzony fakturami i książką serwisową jak i sprawdzeniem VIN'u w ASO Renault. Witam wszystkich mam pytanie czy podane poniżej zdjęcie na którym widać koło pasowe pompy wtryskowej w moim samochodzie renault laguna II 1.9 dci 107 km tak ma wyglądać czy ono...
Witam. Udało mi się kupić za 480zł wariator, ale że podobno to jakaś nowa wersja, to ten elektro-zawór/sterownik na pokrywie zaworów też muszę wymienić, bo nie będzie działało. Ta dodatkowa zabawka kosztuje 270zł. Dzięki za pomoc.
Słychać klekot łańcucha przez skundę przy odpalaniu i poźniej gdy silnik nabierze temperatury. Zaraz po odpaleniu do osiągnięcia około 70 stopni motor pracuje normalnie. Odpala dobrze, ma moc - nic nie wskazuje na to że przeskoczył. Po zdjęciu pokrywy zaworów i ustawieniu wału w punkt gdzie łańcuch jest najluźniejszy między górny ślizg a łańcuch mogłem...
Witam, w mojej Octavii od kiedy pamiętam pojawia się dziwny klekot. Obstawiałem już głowicę bo samochód ma 300 000 km przebiegu przy czym 270 000 na gazie, ale samochód jeździ normalnie, przyśpiesza, odpala, płynu nie ubywa, oleju wydaje mi się w granicach normy tym bardziej, że jeżdżę na 5w30. Wczoraj wsłuchałem się w ten klekot, słychać go wyraźnie...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Napiszę jeszcze raz. Sprawdź czy nie masz tzw. 'bociana' czyli klepania zaworów na ciepłym silniku -> charakterystyczna sprawa w silnikach m40, powodowana przez wykończone popychacze hydrauliczne i wytarcie wałka rozrządu. Nie jest to kukułka, kaczka czy gęś czy inny ptak, tylko po prostu klekot, klekot bociana :) lub klekot diesla. Pierwsze słyszę...
Witam, proszę o podpowiedź bo trochę błądzę od mechanika do mechanika, a każdy ma inną teorię. Trochę będzie esej, ale się trochę zamieszało. Żona posiada Chevroleta Cruze 1.8 benzyna 140km z 2012r - silnik A18XER - popularny ECOTEC Euro 5 (przebieg 240kkm) Po odpaleniu zawsze trochę klekotał przez parę sekund. Na forach wyczytałem, że zawory olejowe...
Podczas wciskania sprzęgła klekot nie znika... Jeżdżę na oleju półsyntetycznym 10w40 Mobil. Przebieg auta to 85000 km. Byłem w serwisie opla na "techu" - oczywiście 0 błędów... Diagnoza mechanika: że to na pewno nie czujnik spalania stukowego. Powód: (cytuje) "Te czujniki nigdy się nie psują...Jeszcze nigdy w żadnym aucie nie wymieniali takiego czujnika...(?)(?)(?)".......
Duża szansa, że wręcz przedłużyłeś mu życie - tak szeroki zakres lepkości jest zdrowy. Pomyśl sobie, że jeżdżąc 10W60 w temp roboczej silnik ma tak, jak na niedogrzanym 10W40 - trochę większe opory i tyle.. To tak nie działa,silnik jest spasowany pod konkretny film olejowy....a w szczególności panewki i magistrala olejowa.Ten zajzajer 10w60 może działać...
Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację kolego wąż nie robi się od razu twardy musi minąć jakiś czas co do silnika krokowego to słyszałem ze go nie ma a przepustnice ostatnio umyłem bez odpinania przewodów benzyna ekstrakcyjną i jest czysta Kolego DaroMc objawy sa takie same na Pb i LPG a co do...
Właśnie w tym samym dniu wymieniałem filtry oleju powietrza oraz sam olej I co wlałeś zamiast oleju?..... Ten sam, Czy inny?, i ile tego wlałeś? - niezależnie, dalej obstaję przy uszczelce pod Gł. Zbyt 'rzadki' (niskiej lepkośći) olej dawałby odgłos 'klekotu' zaworów. Tu raczej wyrażnie słychać wrażenie braku zapłonu na jednym lub dwóch cylindrach....
Kolego, nie słuchaj bzdur! W tym silniku nie reguluje się zaworów, zajmij się lepiej łańcuszkie.
A ja stawiam, że zakupiony silnik jest wzorcem niemieckiej technologii zamieszkałej na tamtejszym szrocie czyli zarżnięty. :-) Choć jest taka opcja, że to pompa bo i one się psuły nie można wykluczyć wytartych panewek przez co ciśnienia nie utrzyma.
Moim zdaniem na zaworze wydechowym jest za duży luz.Powinien wynosić 0,06mm.pozdrawiam
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Mam problem z mazda 6 z 2003 roku chodzi oto ze nie chce zapalić sama dopiero po podaniu plaka w filtr powietrza zapali ale tez ciężko ponadto po odpaleniu kopci bardzo mocno i z pod maski wydobywa się taki metaliczny dzwiek jakby klekot zaworów, po podpięciu pod komputer okazało się że padł scv czy to może być także przyczyna kopcenia ?
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
jutro zbiorę się za zawór kąta wtrysku, znajomy sprawdzi mi czy jest on uszkodzony. Mam nadzieję że to bęszie przyczyną bo nie chcę już w niego inwestować pieniędzy. Jak będę wiedział co go bolało to napiszę.
Tak, dokładnie ten sam dźwięk. Tak, dolny zawór, gdy jest odpięty, grzechotania/stukania nie ma. Powoli kończą mi się pomysły: wtryski, rozrząd, panewki (sprawdzone), pompa oleju, zawory VANOS, cewki, świece, hydro popychacze i koniki zaworów. Koła VANOS zostały wymienione bez rezultatu.
Byłem z tym u mechanika. Posłuchał silnika, przejechał się... Twierdzi, że to zbyt duże luzy zaworów. Mówi, że lepszy zbyt duży luz zaworów, niż za mały. Powiedział jedną rzecz: da się z tym jeździć i w sumie nic się złego nie dzieje - kwestia tylko czy mnie ten odgłos przeszkadza. Bo jak tak, to trzeba kompensować luz na szklankach, a jak się już otworzy...
Dzisiaj wiem już trochę więcej :), po odpięciu wtyczki z zaworu przestało klekotać, ale mam pytanie, czy ten zawór nie powinien działać dopiero po osiągnięciu pewnych obrotów, kiedy podawane jest na niego napięcie? To klekotanie jest na wolnych obrotach. no i rozwiązane, pomogła wymiana czujnika (zaworu) zmiennych faz rozrządu i nie to auto.
Witam, po remoncie głowicy okazało się, że jeden z wtrysków leje i samochód nie odpala - paliwo lało się ciurkiem do silnika. Wtrys naprawiony olej wymieniony i nic czujnik w pompie do wymiany, nie odpalał. W końcu po 5 miesiącach samochód odpalił i kolejna niespodzianka, dymi na czarno, na wolnych, dodając gazu cały czas! Do tego dzisiaj zaczął czasami...
Może panewka może zawór albo wałek może sworzeń tłoka albo coś na sprzęgle ciekawe czy to jest na wciśniętym sprzęgle? Trzeba zrzucić miskę olejową i pokrywę zaworów na początek.
klekot silniku klekot silnik uruchomieni klekot
usterka nawiewu rejestrator jazdy zasilanie rower przekładnia
piekarnik whirlpool fxvm6 delonghi alarm
Renault Laguna 3 2.0 16V 140KM 2008 – liczba cewek zapłonowych, typ COP, M4R Chińskie prądnice trójfazowe – brak przewodu neutralnego, układ gwiazda/trójkąt, 230V/400V