Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Kolejna sprawa nie widziałem jeszcze silnika z Poloneza po '90r. żeby wszystkie krzywki na wałku rozrządu były równe (nie powycierane). Stąd można by było skontrolować luzy zaworowe. silinik z wryskiem boscha były przważnie na hydropopychaczach objawia. Padnieta hydraulika lub wałek objawia się chatrakterysyczny klekotaniem :)
jamcijest , ten silnik to wyjątek, ma popychacze wykonane z różnych metali i mają różną rozszerzalność. Nawet udało im się to jakoś sensownie dobrać, bo w miarę cicho pracuje jak na OHV, nie klekocze jak Polonezy czy Fordy. Po za tym patrz na daty. 3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
15 w 40 lepszy bedzie
na krzywki nie patrzyłem. Wcześniej nie było tego klekotania. Chodzi mi o to jak wyregulować te luzy.
Włącz podwajanie w parametrach. Nie ma takiej opcjiw sterowniku. I nie ma też opcji żeby sraalteki klekotały pod maską.
Witam jestm laikiem ,ale okazało sie że w moim Polonezie 97" 1,6 gli (Bosh) ,klekocze jeden zawór ,klekocze juz około od 3 tysięcy. wczytałem sie gdzieś ze to są hydrauliczne zawory ,czyli nie ma regulacji na nich ,Napiszcie mi proszę jak sie do tego zabrac .Jak dojśc który popychacz wymienić .I jak to wogóle jest ztymi zaworami hydraulicznymi .założe...
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Masz hydrauliczne popychacze zaworów. Nie trzeba nic regulować. To że silnik głośniej pracuje może być powodem że tłumniki się sypią. Odradzam wszelkią ingerencje w silnik jeśli wszystko z nim dobrze. Chyba że zacznie się problem z głośnym klekotaniem hydropopychaczy (jeśli stosujesz dobrej jakości oleje to zmiejsza się ryzyko ich awarii).
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Wtryskiwacz, to pierwsze co podejzewałem.... ale sądzę, że po "wsadzeniu łba" pod maskę (w czasie gdy ów efekt jest słyszalny) przy silniku byłoby to bardziej wykrywalne. W tym (moim) przypadku w komorze silnika jest całkowita "cisza", tzn. owo klekotanie, bzyczenie czy jak tam to nazwać, nie jest wogóle słyszalne. Jedynie w kabinie da sie slyszeć ten...
Może wyda się wam to smieszne czy głupie. Osłuchiwac silnik można za pomoca zwykłego kija od miotły, drewnianego. Przystaw na głowice styl i słuchaj jak koniki klekoczą. MOżecie się smiać, tak samo jak z tych co ze stetoskopem biegają...ale nie kazdy ma stetoskop ma w domu ale miotłe kazdy ma.
To nie prawda, że ws432 jest słaby na suba bo już miałem pare i fajnie grały. Apropo 4ohm NIE PODŁAŃCZAJCIE GŁOŚNIKÓW O TAKIEJ IMPEDANCJI!!! Może skończyć sie to klekotaniem głośników tak jak jest i było w moim przypadku. ATEX 25cm 4ohm klekotał, alphard DW80K klekotał i SW807 klekocze :), choć na innych wzmacniaczach nie klekotały. Końcówki przy 4ohm...
No reklamacji nie będziesz miał bo jak ktoś ci daje auto do ustawienia to nie ma na tyle dobrego słuchu żeby usłyszeć klekotanie zaworów a poza tym taki odstęp od wymiarów nominalnych jest prawie nie do wykrycia podczas osłuchiwania silnika. A mogę wiedzieć czy jest jakiś konkretny powód tego ze zmieniasz wartość nominalną tego ustawienia??
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
Panowie dziękuję za wszelkie informacje. Kolego Krzysztofie akurat nie mam fotek przy sobie ale jak będę w domu to zgram z aparatu na komputer i wstawię. Myślę, że jest to ciekawa konstrukcja gdyż na pewno ma więcej niz 40 lat. Mógłbym kupić jak mówisz prądnicę wojskową tylko jakoś ciągle nie mogę trafić takiego sprzętu a poza tym trzeba w danej chwili...
Podobna sytuacja, Polonez strzela z filtra powietrza gdy gwaltownie wchodzi sie na obroty lecz nie pod obciazeniem (tzn. na podnosniku) w trakcie jazdy ciezko uzyskac z niego jakiekolwiek osiagi i strzela z rzadka. Na wolnych obrotach chodzi super. No moze ze starosci klekocze ;-) Motodoktory i inne nie robia na nim wrazenia. Po zdjeciu filtra i zatkaniu...
Tak! Takiego kupiłem. Od lat siedzę w autach ale zabytkowych. Zastavy 750, Fiat y 600, 500, Pandy itd... Wyżej SPI nie wychodzę. Elektronika to dla mnie terra incognita. Zajmuję się renowacją takich małych zabytków, głównie blacharki ale mechanika czy elektryka nie jest mi obca. Tylko, że nigdy nie robiłem i nie miałem diesla. Z dieslem miałem tyle...
Witam od jakiegoś czasu w moim polonezie 1.6 jednopunktowy wtrysk BOSCHA mam problem z gasnącym i przerywającym silnikiem. Ma instalację gazową I generacja jeździł na niej ok. 130000km bez większych problemów aż do teraz. Z paliwem już dość dawno temu pojawił się problem, gaz ostatnio zaczął strzelać i czasem nawet gasnąć, wymieniłem parownik i filtr...
Ok, może ktoś inny będzie więcej wiedział o tym silniku. Piewszy raz miałem okazję jechać Oplem 1,7 TD. Oprócz tych obrotów co jeszcze zauważyłem, mam punto 1,2 75KM. Zawsze myślałem że jest na odwrót, że w samochodach zasilanych olejem napędowym można jechać na wyższym biegu z mniejszą prędkością, a jeśli biorąc pod uwagę moje punto i ojca opla to...
No to i ja swoje trzy grosze dorzucę: Polonez 1.9 GrzechotnikLD (GLD) rocznik 1992, przebieg 232 000 km ;) Przesiadłem się z Wartburga 1.3 1991 benzyna. Jak dla mnie, człowieka nie posiadającego stałych dochodów i uczącego się, różnica jest kolosalna. Na korzyść Poldka oczywiście. Powiadacie że Diesla nie można zagrzać w mieście, otóż można. Osłona...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
Był tu post na temat który zniknął już, i nie mogę się do niego odnieść. Pisało o Polonezach i o nowych samochodach. Więc odniosę się bez cytowania. Cenzura sieje jak coś nie na rączkę, i tylko utwierdza mnie to w przekonaniu co na celu ma tutaj to całe gadanie pięciu osób w temacie na okrągło i duszenie tematu HHO w zarodku. Dyskusja nie polega na...
Byłem w nim w Bieszczadach były podjazdy zjazdy itp , autosdradowe prędkości itp. obserwacje -na zimnym silniku zeby auto zapaliło trzeba kilka razy przekręcić zapłon tak inaczej trzeba kręcić długo łapie za którymś razem -silnik po uruchomieniu pracuje niby normalnie ale coś nie halo tzn delikatnie nierówno drga troszkę -podczas pracy na biegu jałowym...
Kolega Stereo bredzi aż miło, widocznie w życiu nigdy czymś innym niż Polonez nie jeździł. Co to za nowoczesny samochód, w którym po 10mlatach użytkowania trzeba skorodowana blacharkę robić ? .Wyjące i cieknące tylne mosty, pękające półosie, klekoczące krzyżaki wału napędowego, wieczne jaja z alternatorem i rozrusznikiem,wycieki spod wszystkich możliwych...
Diesel trzęsie i za słaba buda do tego klekota. 1.4 16V albo 2.0 Fiata/Forda.
"polonez" nie ma tu żadnych "docinek" masz tylko życzliwe podpowiedzi, nie wymyślaj głupot... Popsuło się trudno, możesz zmierzyć ciśnienie a klekot jest klekotem.. Dzisiaj miałem Fiata Bravo, ciśnienie na każdym ok 13atm, a silnik pracował strasznie....wałek rozrządu okrągły.... Jak nie rozkręcisz nie będziesz wiedział... Czy ja ci docinam?
Witam, mam nadzieje że ktoś jeszcze przeczyta temat... Mam plusa z1997 roku, z h-popychaczami... Wczoraj nagle zaczęły mi te popychacze stukać i stukają na zimnym i gorącym non stop, silnik nie wygląda na słabszy a tak naprawdę to staram sie mu nie wciskać i ostrożnie jeździć w granicach 2tys obrotów, przewaliłem różne wątki i zgłupiałem już... wiem...
Ceed klekot 1.6 90KM, pojadę za motostat: Zużycie paliwa:6.09 l/100km 1 751.98 l na 28 757.7 km W codziennym trybie praca/zakupy 6.5-6.8l/100km, średnią zaniżają długie trasy.
Popieram poprzedników "mikroprocek" jest pierwszym podejrzanym, niestety jak będziesz miał pecha to może się okazać że gdzieś w wiązce "gubi" masę - kumpel tak miał tylko u niego przygasła jedna lampa i żażyły się przeciwmgłowe a po włączeniu kierunków ruszały wycieraczki. Tak off topic to jesteś chyba wielkim szczęściażem że klekot mocno ci się nagrzewa,...
na tym zbyt wysokim poziomie oleju - o ok pół litra - przejechałem ok 40 km...a propos tego metalicznego klekotu silnika (niczym fiat 125p czy też polonez) zastanawiam sie czy coś sie nie naruszyły zawory - jak mi wtrys wysiadł to przywiozła mnie laweta - silnik chodził na 3 gary...przyszedł do mnie mechanik i powiedział ze śmiało moge na tych trzech...
No dobrze ale pomijając fakt, że samochód był nażycie traktowany, nie dolewano tam oleju słonecznikowego, nie mamy czasów PRL i to nie polonez to chyba mało prawdopodobne żeby po 270 tysiącach kilometrów silnik był do remontu? Mało tego hydraulike zaworową byłoby słychać na postoju pod przykładając stetoskop przy deklu zaworów? Odnośnie stetoskopu to...
kontrolka ladowania zachowywala sie normalnie - tj zapalala sie tylko po przekreceniu kluczyka do pierwszej pozycji. po kilku dniach od naprawy silnik gwizdal mi jeszcze jak cholera - po wchodzeniu na wysokie obroty bylo slychac strasznei glosny klekot udalo sie tez to naprawic - pojechalem do znajomego mechanika i wyregulowal mi rozrzad, okazalo sie...
klekotanie wtrysków klekotanie zaworów klekotanie silnika
demontaż panelu zmywarki programator ajawe układ scalić zegarowy
piekarnik kernau piekarnik kernau
Claas Celtis 446 - brak wskazań prędkości, diagnostyka i naprawa Ładowanie ogniwa 18650 i zasilanie urządzeń z TP4056